Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

k probeer maar weer te vertrouwen op m'n lichaam, ben erg misselijk, al vanaf dat ik uit bed kwam, dus dat is dan wel weer een goed teken... zodra ik m'n huis binnen loop begin ik te kokhalzen...want het stinkt hier écht afschuwelijk..... (geen flauw idee waarnaar hoor...haha).

t is ook gewoon zo apart dat het weer zo is met die vriendin..., weet je wat ik ook heb? als mensen nu vertellen dat ze zwanger zijn, zijn ze al snel n week of 8/9 en ik ben nog maar 4... het klinkt nog zo kinderachtig, k wil het ook zo graag rond vertellen, maar ja, alleen m'n beste 4 vriendinnen en de ouders weten het, derest vertel ik écht pas met 8/9 weken (als het lukt, want ik kan zoooo slecht m'n mond houden).... het is net als hun het vertellen dat ik nog helemaal niet mee tel, sjonge... wat een filosofie..haha..

k voel me ook iedere dag behoorlijk sacherijnig jongens...pfffffft.... ben kort voor de kar, en ben zó moe, haha... al die hormonen ook!!

Gisteren avond liep ik met n vriendin in de Prenatal, voor de kindjes kleertjes kijken, k zei nog 'vind het zo apart dat ik nu ook 'legaal' rond mag kijken.....lijkt me zoooo leuk om dingen te gaan kopen....kan haast niet wachten...

Geplaatst

hee dames

heb de poli gebeld,maandag echo,kijken als het leeg is

mocht komen bloedprikken,maar heb dat niet gedaan,ik vind het onzin,weet gewoon dat het niet goed is

vandaag weinig bloed,ik vloei niet als zo met een menstruatie,alleen drupt er bloed bij het plassen

ass van de poli vond dit ook wat vaag,maar we halen ons geen rare dingen in het hoofd,al hoewel er van de week wel ws twee vruchtzakjes zaten.alleen wist ze dat niet zeker,omdat het achter het andere vruchtzakje zat.....

heb wel steeds wat buikpijn,en voel me lichamelijk gewoon erg moe en verdrietig

tweety meid.haal je geen gekke dingen in het hoofd,probeer goed te genieten,als je denkt dat je behoefte hebt om wat te kopen,gewoon doen,goed voor je eigen gevoel toch

angel>veel lees plezier,geniet er ook van

Geplaatst

Wat onwijs heftig Janine om mee te maken!!

Neem echt de tijd om weer tot rust te komen, en om het een plekje te gaan geven.

Wel fijn dat ze voor de zekerheid ff kijken of het leeg is maandag!!

heb je dit al een keer eerder meegemaakt of was dit je eerste miskraam?

Heel veel sterkte meis.

liefs

Geplaatst

heeel veeeel sterkte janine

kan er helaas over meepraten.

neem idd de tijd om het te verwerken..

dikke knuffel...

liefs

Geplaatst

@ Tweety: Meid, wat je allemaal schrijft zou zo door mijzelf geschreven kunnen zijn!!! (stukje van 11.52 uur) Hoe bizar, maar ik herken het echt zooooooo... hihi

Geplaatst

haha Judith; k las in het Maart WB dat jij ook zo sacho bent!!Erg he? haha... m'n man zei woensdag 'jij kijkt wel heel snel boos nadat je weet datje zwanger bent' nou ik voel het ook wel dat ik zo ben, maar het gaat vanzelf... m'n moeder moest er om lachen... k schijn erg op haar te lijken toen ze zwanger was!! (m'n arme vader... want nu moet hij het nog een keer meemaken, al die nukken, alleen dan van z'n dochter ;-) )

Wel grappig dat we dezelfde kwaaltjes hadden in de WW en nu dus nog steeds dezelfde dingen... haha... strax leggen we nog tegelijk te bevallen.....ehm.. ik loop wat op de zaken vooruit geloof ik!!

die tijd komt nog, dat we het daar over gaan hebben!!

Geplaatst

hihihihi... JAAAHHH... maken we een apart chago-topic aan waar je dan ff compleet los mag gaan!

En idd, ik voelde het wel aankomen, maar je kan het een soort van niet tegen houden... Ik denk dat er van t weekend ook wel even een huilbui aan zit te komen... Vorige week was ik erg beroerd ineens en toen kwam me er toch een snikkende huilbui uit!!! (en ik huil niet zo snel) Voelde me gelijk weer redelijk normaal daarna!

....DUS.... :-))

Geplaatst

Zo'n shago-topic is ook wel wat voor mij! Echt ik ben soms niet te genieten en doe dan heel vervelend tegen mn man.

Slaat helemaal nergens op maar gelukkig weet hij waar het vandaag komt! En huilbuien heb ik ook.. Bij all you need is love, hart van NL..

Om iets heel onnozels kan ik zo meebrullen! hihi..!

Geplaatst

goeie morgen shago lady's hahhahahahahah

of is het al weer over hihihi.

me vriend zeg dat ik ook shaggie ben. nou ik vind het nog wel meevallen eigenlijk hahhah.

vannacht werd ik wakker van de pijn in me borsten..

en vanmorgen werd ik wakker was niet misselijk of zo maar had gewoon een raar gevoel kan het niet goed uitleggen.

ben al een paar weken heel vroeg wakker.

maar vandaag kon ik me bed niet uit...

nog 6 dagen en dan hebben we onze echo. ben zo benieuwd..

hoop dat deze week een beetje snel voorbij gaat..

liefs

Geplaatst

Gisteren zaten wij een filmpje te kijken....zó ontroerd dat ik was...en m'n man maar lachen!!

Haha Angel, zooo dus jij hebt geen last van je hormonen?? nou, k denk dat mannen daar iets anders tegen aan kijken!!

Dat rare gevoel in je buik ken ik, ik ben óf misselijk (heel duidelijk) of het lijkt of er een steen in m'n maag zit, alsof je moet kokhalzen maar het lukt niet.... ik heb het dus nu ook weer, kom uit bed, gisteren ochtend gelijk kotsen, en nu zit het helemaal niet lekker, k denk toch dat ik moet zorgen dat ik eerst wat ga eten of drinken voor ik uit bed kom.

Ik ben ook steeds redelijk op tijd wakker, Vanmorgen geslapen tot half 10.... waardoor ik nu hoofdpijn heb, en het gevoel alsof ik de hele nacht niet heb geslapen!!

spannend he? die echo...ik zit al te rekenen...volgende week ben ik 6 weken, het weekend daarna 7 en dan heb ik bijna m'n echo.... k ben er vreselijk bang voor!!

Geplaatst

hahah nou ja ik vind het nog wel mee vallen.miss komt het nog

maar me vriend zal ergens wel gelijk hebben hahahaha..

niet ercht een raar gevoel in me buik gewooon in me lijf ik weet het niet..

miss begin van de kwaaltjes??

ik ben ook bang hoor dat is ook wel heel normaal hoor.

het is toch een bevesteging en hoop voor ons allemaal een goeie bevesteging...

eerst heb je die stomme ww of het wel gelukt is en dan nu in de ww van de echo hahha

dat is vervelend van je hoofdpijn...

liefs

Geplaatst

Zou best kunnen hoor, het begin van de kwaaltjes...

Bij mij heeft moeheid de overhand, en met vlagen dan misselijk/spugen/kokhalzen, maar dat is weer over als k gespuugd heb.

M'n hele lijf voeld alsof ik k weet nie hoe hard gewerkt heb... nu ook bijv. terwijl ik net 1.5 uur wakker ben... k zou zo weer kennen slapen!!

Ik ben heel gevoelig voor hoofdpijn... heb int verleden ook veel spanninshoofdpijn gehad, en in de ww had ik er ook vaak last van, het schijnt ook wel een kwaaltje te zijn las ik pas.... dus ik ga daar maar van uit..

NOu dat is idd. zo ja, eerst de spanning in de WW en nu tot de echo... alhoewel er nu wel blijdschap bij is... maar ook onzekerheid en angst....

Vorige week zaterdag zat ik heel de dag in zak en as...haha.... k was zo bang dat de test negatief zou zijn... we hebben toen savonds getest.... wat een bijzondere dag.. nou ja avond...de dag was niet om door te komen... en de avond was heel mooi!!

liefs

Geplaatst

Dat kan ik me nog goed herinneren Tweety, hoe ontzettend zenuwachtig je was, er was niemand thuis en je wist van ellende niet meer wat je m oest doen ;)

Maar gelukkig is je wachten beloond meid!

Op naar een mooie, eerste echo....

Ik zou het alleen 's avonds niet zo goed durven, ik ben altijd van mening dat het 's ochtends beter is. Op welke dag heb je eigenlijk getest? En was hij meteen dik positief?

Geplaatst

Hee Angel

ik heb ook soms een heel raar gevoel wat ik niet kan uitleggen. Voel me dan heel slecht, bijna misselijk, een beetje trillerig en heel slap.

In een keer hele erge trek maar tegelijkertijd kan ik geen hap door mn keel krijgen.

En idd ook smorgens erg vroeg wakker, rond 5 uur! Gelukkig val ik dan wel weer in slaap. sávonds voor 21uur val ik om van de slaap.

Ja dat wachten op die echo is ook frustrerend.. Nog even doorbijten meiden.. Fijn weekend allemaal en lekker genieten van de kwaaltjes !

Geplaatst

haha José, k zat heel de dag op t forum zo'n beetje om de tijd door te komen....

Ik zat op dag 10 na TP en ik had vanaf 2 uur smidd. nix gedronken...dus mijn urine was erg troebel.... de streep was meteen goed te zien, niet zo dik als te controle streep,maar m'n man zei dat tie gelijk kwam, en je kan m van n afstand duidelijk zien!!volgende ochtend wastie wel donker... maar goed, ik kon het toen in ieder geval zien dat ik zwanger was....

Gek he? zal dat een zwangerschapskwaaltje zijn, sochtends vroeg wakker, ik rond half 6, t eerste wat ik denk is 'yes ik ben zwanger' waardoor ik ook gelijk klaarwakker ben...haha... en idd. savonds om 21 uur heb ik het gevoel dat het al midden in de nacht is....

Fijne dag nog...heerlijk voorjaars weertje..

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben er ook bijnaar de heele dag misselijk. 's ochtends als ik wakker wordt, 's middags weer en avonds ook . Overgeven moet ik meestaal 2 keer per dag, pijn in de borsten valt nog mee, maar zijn wel gevoelig maar ook steeken in de rechte onderbuik en soms de linker onderbuik. Maar ja, we weeten toch allemaal waarvoor we gaan, en waarvoor de pijn is . Soms ben ik ook in eens heel erg moe.

Maar normaal voel ik me heel goed en ben ik ook al benieuwd hoe de echo dan volgende week zou worden. Hoop dat ze iets mooies kunnen zien. Ook is het maar misschien alleen een vruchtzakje.

Ik wens iedereen een fijn weekend en tot kijk

Liefs

Sylvia

Geplaatst

@ Tweety: Nou, dat smorgens vroeg wakker zijn zal vast wel een kwaaltje zijn... Ik moet echt moeite doen om niet voor 7 uur uit bed te gaan terwijl ik altijd een nachtbraker was en totaal geen ochtend mens! Gisteravond: ZATERDAGAVOND ...lag ik om 23.00 in bed.... mijn god!

Ook gisteravond bijna over mijn nek gegaan van een hap rode kool... YUK!! en ik heb hier een bakje hyacinten naast me staan op de eettafel, die ga ik NU buiten zetten..... hihihi!

Geplaatst

Joediezzz ik ging gisteravond om 22.00 uur naar bed TERWIJL de huiskamer vol zat met familie

die op bezoek waren voor mijn VERJAARDAG !! Ik schaamde me best wel maar het ging gewoon niet meer!

Gelukkig begrepen ze het allemaal en ondanks de herrie die er gemaakt werd ben ik meteen als een blok in slaap gevallen..

Dat wordt nog wat als donderdagavond mn vriendinnen op mn feestje komen...

Geplaatst

Judith-ik leg savonds ook zó vroeg op bed!man weet nie wattie meemaak!normaal 'zeurt' hy dattie optyd wil,en heb ik nog helemaal geen slaap...en ik kan normaal sochtends mn nest nie uit,ochtendhumeurtje enzo. ;-) nu benk ok zó wakker sochtends!! weet je wat ik nu wel ga krygen-het begint nu meer tot me door te dringen dat k zwanger ben,en vorige x ging het rond 5 wkn.fout,nu voel k me zó onzeker,ben bang dat k me alles ingebeeld heb (misselykheid enzo)kheb er nog zo weinig vertrouwen in dat t goed gaat!waarom zou t nu wel goed gaan?bah,voel me gewoon dipperig! Kvoel ook steeds mn buik zeuren,alsof k ongi moet worden,en mn maag doet ook eigenlyk helemaal niet normaal!sjonge...ouwe zeiksnor ;-) fyne dag allemaal.liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden