Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ilona meid!van harte met jullie dochter.wouw,8pond!Respect!heerlyk he?je eigen kindjeg!!geniet er maar van meid,je hebt t verdiend.en n mooie naam!

Ik reageer later (vanav.of morg.ff uitgebreider,als k mn laptop kan gebruiken...manlief zit boekhouding te doen...dus ik kan er nie op)en v.a.mn mobiel typt zo lastig!xx

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ilona gefeliciteerd met jullie meid!! Geniet ervan!!

Hier eindelijk de ideale mix gevonden qua voeding voor mijn onverzadigbare heren: ze wegen bijna 4 kg en krijgen 6x 120 cc. Dit maak klaar door 210 cc met 5 schepjes nutrilon standaard en 2 schepjes forte en 1 schepje nutriton te mengen. En dan verdelen over 2 flesjes. Idee voor Dana misschien??

Ik heb vanuit het ziekenhuis meegekregen dat het minimaal 150 ml en max 170 per kg is.

ml per kg is.

Geplaatst

Fijn zo'n iPhone...

Laten jullie trouwens kraamvisite een fles geven aan jullie kindjes? En dan bedoel ik niet ouders of broers/zussen maar mensen die je niet vaak ziet.

Ik merk dat onze jongens erg onrustig zijn tussen 19 en 23 uur als het druk is geweest met visite of als ze in vreemde handen zijn geweest. Dat blijkt dus te komen door het verwerken van alle prikkels van die dag.

Oja, en Sam heeft voor het eerst een echte glimlach gegeven, te schattig!!

Geplaatst

Hey Poohbeer!

Fijn te horen dat het zo goed gaat met jullie!

Ik geef borstvoeding, maar ik had toevallig van t weekend wat: Kindjes op visite en de jongste is nogal gek op baby's... Zij wilde elke keer haar vinger in Linck zijn mond steken!!! Ik probeerde rustig te blijven en dat lukte mij ook aardig, maar ik had er wel flink de balen van. Ook wat mensen op visite gehad die zeggen niet ziek te zijn, maar wel lopen te hoesten... Beetje lastig vind ik, want sinds van het weekend zit Linck zijn neusje smorgens vol met groene snotjes! Als ik hem dan ga voeden snachts of smorgens krijgt hij geen lucht door zijn neus en trekt hij telkens aan mijn tepel wat voor mij weer erg pijnlijk is...

Vanmorgen nieste hij heel hard een grote pulk dr uit!! Arm jong en sorry voor de vieze praat!

Ik wil geen meut zijn die de kraamvisite de handen laat wassen of ontsmetten, maar ik voel wel lichtelijk wat smetvrees opkomen! (heb ik altijd wel een beetje door mijn werk, maar t wordt nu sterker!)

Ik wil gewoon nog niet dat die kleine jongen al allerlei verkoudheden oploopt, laat hem eerst nog maar even wat sterker en groter worden toch?

Dus ik kan mij voorstellen dat je niet staat te springen om iedereen je beebs te laten voeden... Ik wil dat ook gewoon nog even heel graag voor mezelf houden, ook naar Pat toe (jammer voor hem! hihi) We hebben afgesproken dat hij na de kraamtijd (6 weken) ook bv uit een flesje mag gaan geven... Ik ben nu aan het voor kolven daarvoor.

De baby's zijn nog zo klein, hun wereld wordt straks nog groot genoeg.... vind je niet?

Geplaatst

Breek ff in om op Zjoediezzzz te reageren; mijn baby is weliswaar nog niet geboren, maar ik ben het (nu al) helemaal met je eens mbt visite die hun vingers in z'n mond stopt en wat betreft het voeden! Ik heb nu al die smetvrees dus laat staan als m'n kleine man straks geboren is. Brrrr, moet er niet aan denken waar al die handen geweest zijn en dan in de baby zijn/haar mond; NEVER!

Fijn dat alle november baby's gezond en wel op de wereld zijn gebracht door jullie! Helemaal top, geniet van deze mooie tijd :)

Geplaatst

Helemaal eens hoor.

Ik wil ook niet dat iedereen hem oppakt. Gelukkig heb ik een top kraamverzorgster die zegt dat hij lekker bij zn moeder moet blijven of in zn bedje. Het is anders veel te druk voor hem. En hij koelt te veel af. Nou is hij nog maar 1 week maar ook al is ie ouder, dan let ik er goed op. Heb nu ook nog maar heel mondjesmaat visite 'toegelaten'. Pas vlg week of week erna komt de 'grote hoop'.

Ik let er ook op dat anderen niet aan hem zitten. Zeg soms: eerst handen wassen of desinfectiespul. Anders heb je, zoals jij Judith, zo een verkouden kind.

De kv hamert er echt op. Hij is nog veel te vatbaar. Als mensen verkouden zijn...uit de buurt vd baby.

Ik zit er als een havik op, hihi.

Ben echt helemaal aan het genieten. Kan niet geloven dat hij 1 week oud is! Gaat hard! Aan de andere kant kan ik me het leven niet voorstellen zonder de kleine man. Al zo vertrouwd....!

xxxx, mees

Geplaatst

Cool hoor mees, dat je zo lekker kan genieten!!

Melis, Jij gaat precies hetzelfde ervaren denk ik!! Als een echte moederkloek zou je zo iedereen wel wat kunnen doen! hahaha... Gaat in het echte leven helaas niet, al helemaal niet bij een kindje van 4 met die vinger!!

Mijn schoonmoeder kwam anderhalve week geleden met een koortslip binnen... Daar heb ik wel direct wat van gezegd, daar kan hij zelfs hersenvlies ontsteking van krijgen!!! Gelukkig was het geen natte blaas, maar toch...

Sommige mensen zou je toch??!! Ik begrijp het niet hoor...

Geplaatst

Poohbeer bedankt voor de tip! Forte had ik nog niet aan gedacht.

Wat fijn dat alles goed gaat met jullie!

en wat het bezoek betreft, ik geef de meisjes ook niet graag uit handen..

Zelfs aan familie vind ik t soms moeilijk.

Judith dat je schoonmoeder met koorstlip binnenkwam snap ik echt niet.

Goed dat je er wat van gezegd hebt !!

Hoe gaat t nu trouwens zo tussen jullie?

Geplaatst

zo... nu ff wat meer tijd om te reageren.

Nou, t was goed op t CB maandag. vond t wel spannend.... maar hij woog 4375 en is

in de lengt nu al 55Cm. dus al 5 cm. gegroeid. Klein beertje!!

Alles was nagekeken, en goed gekeurd!! Over het korreltje zout..... dat klopt!Bij veel CB

is dat wel zo...... mensen zijn daar vaak erg theoretisch.... maar de verpleegkundige die

pas al langs kwam was juist n heel nuchter mens....k vroeg wat dingen, en zij had juist zoiets

van 'ieder kind is verschillend...., kijk naar de behoeftes van je eigen kind' wel fijn dus!! En de arts

van het bureua is onze eigen huisarts... n heel nuchter, rustig mens, dus ook wel fijn!!

Heerlijk, die mannen die allemaal zo lang vrij waren.... de mijne niet hor!! in de kraamtijd was hij

wel vrij, de bevallingsdag en de 2 dagen erna, en zaterdags ook (normaal werkt hij dan ook vaak) en

daarna is hij geen vrij meer geweest, wat van mij toen ook niet hoefde...ik was al heel blij dat hij in de

kraamtijd makkelijk vrij kon nemen...tjaa...eigen zaak.... niet altijd makkelijk te combineren!!

Achteraf zeg ik wel dat hij na de kraamtijd misschien toch nog (al was het maar 2 of 3 daagjes) vrij had moeten

nemen....puur voor mezelf...ik viel toen zo vreselijk in n gat, vond het écht een nare week, veel huilen (ik) en moe!!

Nu is dat weer over hoor!! maar k had ook zo onwijs genoten van m'n kraamtijd dat ik daarna écht van m'n wolkje afviel!!

k las iets over spugen..

Aron spuugt ook vrij makkelijk!!Ik moet hem écht n kwartier recht op houden na n voeding, anders komt er gerust

weer n golf terug, of hij word erg misselijk als hij in z'n bedje ligt!!

Heb dat nog tegen de arts van t CB gezegt, maar zij gaf aan (wat ik opzich wel wist) dat het maagklepje nog niet goed sluit

van baby's...waardoor er makkelijk iets terug loopt!! soms moet je zelf puzzelen hoe dat je voed..... bijv.even voeden...laten boeren...verder voeden....etc.

Voeding hoeft niet heel lang (écht maar n paar minuten) in het buikje te zitten, er worden dan al voedingstoffen uitgehaald, waardoor het kan zijn

dat hij na n golf spugen toch tevreden is.... omdat het lichaampje dan toch al veel opgenomen heeft!!

Juut; hoe was t bij jouw op t CB?

moet Linck ook de volgende keer z'n eerste prikken?? k vind t zó erg!!Bah!!

Ik voed in principe ook op verzoek, bij mij zit Aron ongeveer op de 6 tot 8 voedingen per dag....

S avonds kan hij wel heel erg rommelen, meestal als wij dan naar bed gaan, dan drinkt hij dus bijv. om 23uur....

verschonen, drinken, in slaap vallen, boertje doen, hikken, in z'n bedje..... gaat hij huilen, poept z'n broek weer vol...

dus weer van voor af aan....drinkt hij weer (zelfde borst) ligt hij weer te huilen, nog ff de andere borst.... en dan soms nog

een keer die zelfde borst.... al met al ben k dan gerust 2 uur verder..........

Gisteren begon hij daar dus ongeveer van 19uur al mee....dus ik voor de check is ff kolven...kwam er ook maar 40cc uit....

nu krijg je met n kolf nooit goed je borst leeg, n baby krijgt er altijd meer uit, maar toch.....veel ist niet, ik heb zelf t idee

dat mijn BV 's avonds gewoon 'op' is..... dat hij daardoor zo onrustig drinkt, omdat hij er niet genoeg uit krijgt, nog meer wil,

in slaap valt.... toch nog niet verzadigt is.... maar goed, gisteren bleef hij du rommelen, aant eind van de avond waren m'n borsten dus

écht leeg, dat merkte ik aan hem...vond t zo zielig, hij hard huilen....toen heb ik maar 120cc FV gegeven (Jaco dan, kon hij ook eens voeden)

, wat hij nog helemaal opdronk!!

hij lag om 00.30 uur in bed, en kwam vervolgens pas om 8.00uur vanmorgen.......bizar!!

Met kraamvisite ben ik ook n meut...hij mag best (zolang hij daar tegen kan) op schoot (nu dan hoor, in de kraamtijd niet)

maar geen vingers in z'n mondje, daar kan hij nog ziek van worden, spruw krijgen etc. bah!! t is mijn kind, dus daar zeg ik toch wel wat van!!

En die koortslip?? ook stom!!Dat snap je toch zelf wel, dat is harske gevaarlijk!!

Poohbeer; Ik zou anderen geen flesje laten geven!! worden ze alleen maar onrustig van....en al had je BV gegeven had je het ook niet

door anderen kunnen laten doen, toch?!! t is juist goed voor ze dat je het zoveel mogelijk zelf voed hoor!!

k ben trouwens gisteren gaan oefenen met het flesje ('s middags al n keer) k wilde er niet te lang mee wachten omdat ze anders niet meer uit n

fles willen drinken (snappen ze het niet) k had z'n speciaal flesje gekocht van Tommy Tippie (bij kruitvat) waarvan de speen alst ware op n tepel

moet lijken.

Aron zat wel ff te kokhalzen toen de speen erin ging, maar uiteindelijk snapte hij het wel!! Gelukkig want m'n vriendin heeft er dus te lang mee gewacht

en bij haar wilde het kindje toen niet meer uit het flesje drinken!!

Geplaatst

Tweety, jullie kereltje is nu al pienter haha....knap hoor dat hij het zo snel door heeft. En hij heeft z'n pa en ma maar verwend met zo'n lange nacht doorslapen, heerlijk!

Wat zal jij uitgerust zijn ;)

Judith, jeej,.... dat snap ik ook niet van je schoonma hoor...knap van je dat je het durft te zeggen. Die kleintjes zijn nog zo teer en kwetsbaar en het is nog hartstikke gevaarlijk ook.

Het is btw toch alleen te krijgen via huid-op-huidcontact? Ik zat vanmiddag nl. in de rats, moest even naar een kantoor om verzekeringen te regelen. Werd ik geholpen door een vrouw MET koortslip die vervolgens ook nog boven L_otte 'r bak heeft gehangen om ons popje te bewonderen.

Grrrr,,,,... dit kan toch geen kwaad hoop ik? Ik zie dan meteen apen en beren hoor!

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe de relatie nu met je schoonmoeder is. En wat een leuke foto op fb, echt zo heerlijk tevreden je kleine man!

Dat uit handen geven, tja...... het hoort erbij vind ik. Maar een flesje geven, doen we liever zelf. Juist de eerste weken is het erg belangrijk dat de ouders zelf voeden en het niet uit handen geven voor de hechting.

Klinkt stom, het voelt min of meer verplicht om L_otte iemand in handen te geven.... vind ik zelf ook altijd zo leuk als ik ergens op kraamvisite kom. Maar het scheelt eraan aan wie ik haar geef hoor! Bij de één heb ik meer rust dan bij een ander. Merk altijd wel dat L_otte erna onrustiger wordt, huilen dus!

Mees, bijzonder hoor zo'n band met je kh!!

Poohbeer, wat fijn dat je meisjes het zo goed doen zeg!

Hier vandaag huisbezoek gehad van het cb, mennnnn..wat een oude tang...gesprek duurde 2 uren...pfff viel zowat in slaap! Heel erg vermoeiend.... Ron en ik hebben diverse blikken naar elkaar getoond haha....

De eerste afspraken staan in ieder geval!

Even een vraagje voor de meiden die de kleine in hun bak op de kamer hebben. Wanneer gaan jullie kindjes in hun eigen ledikantje/eigen kamertje slapen?

Mijn man vindt dat ik dat maar eens moet gaan proberen, terwijl ik zoiets heb van....nee nog niet!

Vandaag de klossen weer teruggebracht, wel wennen weer zo'n laag bed...dat hoge beviel me wel ;)

Geplaatst

Tweety, inderdaad lastig als je mannetje een eigen zaak heeft en dus eigenlijk veel aan het werk is. Zou wel fijn zijn als hij zo nu en dan een dagje vrij kan nemen, of gaat dat niet zo makkelijk?

Ron begint vrijdag weer en ik moet daar erg aan wennen, vind het zo fijn dat hij thuis is! Maar goed, hij is nu in totaal dan zo'n 3 weken thuis geweest. De week voor de bevalling was hij ziek.

Hij begint meteen met een paar nachtdiensten....dus reden genoeg om L_otte nog lekker bij mij op de kamer te houden :)

Geplaatst

Ilona, hoe is het? Genieten jullie lekker van D.anni? En heb je een fijne kraamhulp?

Lieve foto hoor op fb van jullie wondertje. Zo'n klein popje :)

L_otte is vandaag gewogen en weegt nu 30 gram meer dan bij haar geboorte. We zijn erg tevreden, want ze moest van ver komen. Is de eerste dagen erg veel afgevallen en is dus nu weer goed 300 gram zwaarder in 1,5 week tijd, dus is netjes!

Ennuh....nu we allemaal bevallen zijn... blijven we hier schrijven of openen we een nieuw topic? De novembermama's 2011??

Geplaatst

hier eindelijk een rustige ncht gehad, Gijs reageert goed op de andere fv. En we houden hem na de fles een half uur bij ons zodat hij wat rechtop kan zitten. Dan slaapt ie meestal al diep en leggen we hem in zijn wiegje. Zolang Gijs nog niet doorslaapt 's nachts denk ik dat we hem op onze kamer houden, overdag leg ik hem al wel af en toe in zijn andere bed op de babykamer Het lijkt hem niet veel te schelen eerlijk gezegd. Zoals afg nacht ging is het voor papa ook te doen, die heeft hem nl niet gehoord toen ik hem om 4u de fles gaf. Hij komt nog wel steeds om de 3 a 4 uur. Maar ja zolang ik die uren even kan slapen trek ik het wel. Ben vandaag voor het eerst helemaal naar het dorp gelopen, was pittig eindje en mag ik eigenlijk nog niet. Maar ja de auto pakken vond ik ook zo'n gedoe en het was zo'n heerlijk weer.... Ben alleen ff naar t kruidvat en de chocolade winkel van mijn oude buren geweest, dus niet te gek gemaakt. Nu wel moe en hoofdpijn , maar dat laatste denk ik voornamelijk door die enorme hoeveelheid pijnstillers van de afg weken, ben het maar aan het afbouwen.

ik laat mijn visite trouwens ook geen flesjes geven. En het hangt er van af of Gijs wakker en vrolijk is of ze hem even vast mogen houden (met gewassen handen!) Mijn zwager had toen ik in het zkh nog lag ook een koortslip. Zijn vader was de nacht nadat Gijs geboren is plotseling gestorven, heel dramatisch allemaal. Maar hij liet me hem niet eens een hand geven om te condoleren (laat staan een knuffel) en hij bleef op afstand van mij en Gijs. Afg zondag was hij en zijn gezin hier op bezoek, toen heeft ie me pas gefeliciteerd met een dikke kus! Gelukkig dat er nog mensen zijn die wel zelf nadenken he....

Gijs wordt ook onrustig als er visite is geweest 's avonds, dus dan ben ik nog voorzichtiger met op schoot laten nemen.

nu ligt ie hier lekker in de box te slapen, over uurtje mag ie weer een fles. Ik denk dat ik daarvoor nog even lekker met hem onder de regendouche ga zitten, vinden we allebei zo lekker! Moet ik alleen wel papa weer wakker zien te krijgen, die ligt in coma op de bank.... ach die gebroken nachten ook....

Geplaatst

Jose; haha...dat uigeruste gevoel is al weer verdwenen hoor!!k ben juist erg moe vandaag :-(

k denk dat ik té veel gedaan heb de afgelopen dagen, en vanmorg. ff bij n vriendin hier op dorp

geweest, verder niks gedaan....en dan komt de moeheid eruit!!

Met koortslip boven de bak hangen kan geen kwaad hoor, t is huis op huid contact, en ook als het

een blaasje is, niet als het al ingedroogt is!!

Eigen kamertje slapen....nou, dat wil ik helemaal nog niet....hij moet bij me in de buurt blijven hoor...hihi...

k denk dat we dat pas rond n maand of 3 gaan doen ofzo..... of als ik het eerder ineens zat ben, maar nu is

Aron 's avonds laat nog zo aant rommelen, en dan nog misselijk, ligt vaak nog hard te hikken en te slikken als hij

net in bedje ligt, dan ben ik maar graag in de buurt, zodat als hij moet spugen, ik er snel bij ben!!

Zomaar n dagie vrij nemen gaat niet zo makkelijk bij Jaco, helaas!! daar hebben ze het veels te druk voor!!

(wat opzich ook wel weer positief is natuurlijk, indeze tijden!)

maar wat ik wel merk is dat hij in principe iedere avond thuis is....heerlijk!!Voorheen was tie zo vaak weg

's avonds, of als hij niks had, was hij wel aant 'rommelen, hij kan gewoon zo slecht stilzitten op de bank!!

we moeten wel echt n filmpie o.i.d. gaan kijken, anders gaat hij iets doen zeg maar!! Anders vind hij het zonde

van z'n tijd!!

Maar nu Aron geboren is, zit hij gerust hele avonden thuis, en dan gewoon stil op de bank met Aron op schoot!!

tsssss...... wat ik nooit voor mekaar kreeg...... :-)

Vreselijk joh!!Dat het gesprek van de wijkverpleegk. zo lang duurde, bij mij was ze binnen n uur weer weg,

t was juist gewoon gezellig zeg maar!!

Gek he?zo'n laag bed. Jaco had t gelijk de laatste avond van de kraamtijd weer omlaag gedaan, vond het zo

raar staan, zo'n laag bed!!k vond t ergens ook niet eens gezellig!! k zat juist als n prinsesje op m'n (hoge) bedje.

Ander topic openen.....ehm.... dan moeten we van dit topic afscheid nemen, en dan bestaat dit topic straks niet meer.....

snik!! haha...ik ben slecht in nieuwe dingen....moet er altijd aan wennen...dussss....Tweet moet nog ff wennen aant idee...haha...

Super trouwens dat L.otte zo lekker is gegroeid!! dat geeft n goed gevoel he?!!

Geplaatst

o ja...k heb trouwens vanmiddag de huisarts gebeld....

omdat Aron dus gisteren avond en vandaag n stuk onrustiger is,

hard huilen en ik écht zulke zere tepels heb........vreselijk!!k zat vanmiddag gewoon

te janken tijden de BV omdat het ook niet wegging na het eerste aanzuigen!!

Dus ik had wel t idee dat ik spruw had zeg maar...ook nu, zonder voeding, voel ik

m'n tepels steken, prikken, gloeien....brrrrrrr.....

Morgen ochtend kan ik zalf gaan halen!! k hoop maar dat het snel aanslaat,

want dit is geen pretje!!

Geplaatst

Lijkt me idd zeer pijnlijk. Ik hoop dat de zalf snel helpt.

Ja, was echt fijn met de kh. Echt geweldig. Gisteren 1 e dag zonder...en blijf op m'n roze wolk, hihi.

O ja, wb het topic. Ik zou het zo laten. Gewoon hier verder schrijven. Met nieuw topic nov. mama's zouden er ook weer anderen bij komen die we niet 'kennen'.

Lijkt me zoals het is prima. We hebben al n geschiedenis samen. En ook handiger dat als je wat terug wil lezen, dat gewoon kan. Met nieuw topic kan dat niet. En...ook al zijn we bevallen...we zijn /waren nog steeds in nov. uitgerekend ;-)

Nou, ff laatste slokken voeding en dan ff boertje....

Xxxx

Geplaatst

Heerlijk Mees, dat je ook zo'n leuke kraamtijd hebt gehad, en zo'n leuke zuster!!

Daar kijk je zo positief op terug!!Lekker op je rose/blauwe wolk blijven zitten hoor ;-)

Vanmorgen zalf gehaald voor de spruw! k hoop maar dat t snel werkt!!

Juut, jij had toch ook spruw? Linck bedoel ik, maar had jij er ook last van??

hoe snel werkte de zalfjes bij jouw?

vandaag is mijn lieve kleine poppie alweer 1 maandje oud!!

Wat vliegt het toch he?!!k zei nog tegen m'n moeder vanmiddag dat ik nog steeds

zo'n raar idee er van heb, dat ik bevalen ben....ik bedoel; iedereen kan bevallen, behalve

ik....dat dacht ik altijd, vandaar ook dat ik nooit zwanger raakte... (hoe raar kan je gaan

denken he?als het niet lukt om zwanger te worden) maar dat óók ik bevallen ben!!

t is ook zo razend snel gegaan die bevalling, dat ik er voor me gevoel amper van geleden heb

op dat moment!!

nog ff n fotootje van m'n kleine lieverd, vanmorgen gemaakt!

[ATTACH=CONFIG]2992[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2993[/ATTACH]

Geplaatst

vind het ook prima om deze topic open te houden.....

Tweety wat een heerlijk manneke is Arie! En wat een leuke kleertjes heeft ie aan op de foto, zo stoer! Hij kijkt er ook lekker wijs bij! Het blijft leuk om alle babies te bewonderen, ik kan er uren naar kijken!

Zit hier ook steeds de foto's terug te kijken, want wat groeien ze toch snel.... Gijs begint al een dikke kop te krijgen hahaha. BEn vandaag met hem naar de huisarts geweest. Hij had sinds gisterenavond diarree, hoewel hij goed bleef drinken en geen verhoging had vond ik het vanmorgen na zijn 4e spuitluier toch verstandig even de huisarts te belen. Daar moesten we meteen even langskomen met hem. Gelukkig niks alarmerends gevonden verder dus even afwchten of hij blijft spuitpoepen... de laatste luier leek het al iets steviger, maar hij heeft er best last van, hij huilt veel meer en is moeilijk in slaap te krijgen (alweer....)

Morgen komt mijn moeder... zie er een beetje tegenop, ze was al pissig op me dat ik zei dat mijn broer (zit in rolstoel en moet overal bij gehopen worden) morgen beter niet mee kon komen omdat ik nog veel boven ben en Gijs ook moet slapen steeds. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat mijn moeder ff komt helpen door een keer te stofzuigen en ff de vloer te dweilen. Dingen die ik officieel nog helemaal niet mag en ik mijn mannen wel toevertrouw maar ze doen het nooit zo volledig als ik zou willen... Ik heb mijn broer even gebeld en uitgelegd dat ik nog herstellende ben van de ks, en dat Gijs vandaag niet lekker was en dus morgen als ie slaapt ook moet slapen. Hij begreep het helemaal en wil nu tussen kerst en oud en nieuw komen, da's ook leuker want dan is zijn andere neefje, en mijn vriend ook thuis. En ik kan dan wel een hele dag beneden zitten en me lekker bezig houden met hem! Hij vond het stom dat ons mam zo pissig deed, alsof mijn broer hier niet welkom is of zo. Hij zit anders wel gemiddeld 2 uur in een taxi om hier te komen, endan wil ik ook alle aandacht aan hem kunnen geven. Ach ja. moeders....

Heb me net trouwens stevig verbrand... was de flesjes aan t uitkoken en deed heel eigenwijs alles met een vork uit de pan halen... toen viel er een flesje terug in het kokende water, spletsj een plas water op mijn blote huid onder mijn hals... auw. Gelukkig altijd biogaze in huis, nu een grote groene stinkende lap op mijn hals ziet er lekker uit.....

Gijs ontwaakt voor zijn fles, ik brei er een eindje aan! Fijne avond iedereen!

Geplaatst

Och Tweety wat een scheetje die Aron! Knap ventje hoor!

Ik herken je verhaal van het s´avonds uren bezig zijn...

Heb ook t idee dat mn borsten leeg zijn bij de laatste voeding.

Ga daarom vanavond eens proberen om de laatste voeding fles te doen ipv borst.

Ik wil sá vonds zooo graag een keer rond 21uur in bed liggen maar t wordt altijd tegen middernacht...

SLOPEND !!!!!

Hoop dat de zalf snel werkt.

Zo, nu weer verder met mn 2 meiden, ben ondertussen toch weer 2 uur met ze bezig

en t gaat wel weer even duren voor ze tevreden zijn .... zucht

Geplaatst

Mutske; Thanx!! Leuk he?die kleren, had ik van m'n schoonzusvriendin gehad!!ben er erg blij mee,

ben t ook nog in n maatje 62/68 gaan halen, t is n erg duur merk, en nu was t in de uitverkoop!!

Ik zit ook nog steeds de foto's terug te kijken, v.a. de geboorte tot nu....wat zie je dan alweer n

veranderingen!!kan er ook uren naar kijken!!

Goed van je, dat je gelijk de dokter heb gebeld....er heerst toch van alles, dus je kan er met

die kleintjes niet snel genoeg bij zijn!

Als je broer het zelf wél begrijpt, dan is het van je moeder niet eerlijk dat ze zo reageert!!

Kan begrijpen dat je er dan n beetje tegenop ziet!!

Thanx danaa; ja gek He? dat het 's avonds op lijkt te zijn, die BV? en nu ist helemaal irritant,

want het voeden doet onwijs zeer, dus het liefst voed ik om de 4/5 uur...haha...helaas werkt dat niet

op commando!!

k heb nu de afgelopen dagen 's ochtends de andere borst leeg gekolft, en dat geven we dan 's avonsd

nog als extra erbij (zo'n 80-100cc) wat hij dan nog helemaal leegdrinkt, en lekker gaat slapen daarna....

k wil dit niet standaart gaan doen (waarom eigenlijk niet??.... ) maar omdat ik het gevoel heb dat het dan

'leeg' raakt, en het zo'n pijn doet om m voor de 3de keer aan te leggen.... hebben we dit maar verzonnen....

dus eerst drinkt hij dan nog m'n borsten leeg, totdat ik merk dat er niks meer uitkomt, dan nog de andere kant

idem dito....en als hij dan nog aangeeft dat hij nog meer wil, dan pas geven we het flesje.... het werkt wel....

Ben heel benieuwd hoe ze er bij jouw op reageren!! Ik dacht eigenlijk dat je gestopt was met de BV?

geen idee, k dacht dat ik dat n keer gelezen had??

Heftig he? als het iedere avond zo laat word... nu kan ik er opzich wel tegen, ben écht n avond mens....

en ik heb het voordeel dat Aron doorslaapt tot 6,7 of 8 uur..... en ik kan ook 's ochtends zo lang blijven

liggen als ik wil...dat is voor jouw wel ander!!Heftig hoor!!

Komen ze 's nachts nog vaak?

Meid!ik heb respect voor je, hoe je het volhoud!! ik vind het met 1 al best druk af en toe, laat staan

als je er 2 hebt!! Pittig!!En je hebt er al 1 rondlopen!! Krijg je nog wel hulp van anderen??

Slaap je smiddags nog?

Geplaatst

ondertussen zit ik nog steeds met de meisjes op schoot. typ met links, lastig!

ze zijn weer erg onrustig en hongerig geweest vanavond maar probeer uit te stellen tot ´22.30uur

en hoop dat ze dan goed (door?)slapen.

liv meld zich sowieso om 3 uur snachts en amy pak ik er dan meteen bij want heb geen zin om 2u

later weer te voeden..

amy krijgt volledig bv, is meestal in 10 min klaar. liv weigert de borst dus voor haar kolf ik 2 x pd.

slapen overdag gaat helaas niet tis echt druk. en wanneer ze alledrie slapen heb ik nog héél veel te doen

draai zeker 2 soms 3 wassen per dag.

mn moeder komt vaak helpen dat is super fijn!

Nou slapen ze warempel allebei... hmm.. toch maar zo flesjes maken want na de voeding komen natuurlijk

krampjes - boertjes die dwarszitten etc en ben ik nog even bezig voor ze echt gaan slapen...

Geplaatst

snif snif, ja hoor ik zit weer met de tranen over de wangen.... ben een softie geworden van die zwangerschapshormonen..... Danaa wat een prachtig filmpje! Wat een hoop liefde en wat een geluk stralen jullie vijfjes uit! Geweldig gewoon om zoiets te zien!

Heb vanmiddag al gejankt... moesten met Gijs naar het zkh. Hij heeft de hele nacht zo'n diarree gehad en dronk twee keer zijn fles maar half leeg. Dus ik het cb gebeld, zoals afgesproken met de wijkverpl.k. "sorry mevrouw er is vandaag niemand op het bureau" Heeft ze naar Ede gebeld want kon zo weekend niet in. Ik werd 's middags door een wijkverpl. k. gebeld en heb alles besproken, zij was ook bezorgd maar kon me geen advies geven. Moest van haar de huisarts maar weer bellen. Ik gedaan; toen ik hem sprak was hij kort en duidelijk, naar de kinderarts, meteen. Hij zou bellen voor ons, wij moesten ons bijde eh melden. Daar aangekomen was al bekend dat Gijs kwam en mochten we door naar de polie alwaar we meteen gezien werden door ewen kinderarts. Er werd even overlegd of Gijs moest blijven (toen zat ik meteen een potje te janken...) maar hij was nog niet zo erg uitgedroogd en we mochten hem mee naar huis nemen. Ze denken of een virus of dat hij niet tegen de johannesboom pitmeel (of zoiets ik kan die naam niet onthouden erg he) kan. Dus meteen weer terug naar de eerste melkpoeder terug. Dus gaat hij weer spugen natuurlijk. Heb net om 6u zijn eerste fles weer gegeven; hij dronk hemgoed leeg en gaf al wel wat slokken terug. Na een uur overeind te hebben gehouden heb ik hem net in de box gelegd zodat we hem dichtbij ons hebben en in de gaten kunnen ouden. Wordt spannend weekend.... hopen dat de diarree minder wordt en dat we hem zonder al te veel gespuug kunnen laten drinken....

Nu ga ik eerst mijn pijnmedicaie nemen, is door alle consternatie vandaag niet van gekomen. Was al blij dat mijn broer niet gekomen is, mijn moeder heeft wel lekker voor me gepoetst terwijl we in het zkh waren en voor die tijd Gijs mee in bad gedaan en een flesje kunnen geven, dus die is ook tevreden weer naar huis ..... meer volgt, hopelijk alleen positieve berichten nu....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden