Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ilona, mooie foto's van jouw meisje op fb, een plaatje!

Maar ik ( en denk ook de andere meiden) zijn erg benieuwd naar je verhaal ;)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja leuk......

Vanmiddag was L_otte weer eens onrustig. Had haar op m'n arm en ondertussen zat ik ff op de laptop. Dacht ... laat ik eens k3-liedjes opzetten.

Mevrouw vond het helemaal leuk. Hoofd draaide naar laptop en ze bleef maar staren naar het scherm. Of het nou kwam door die felle kleuren of de muziek, maar een fan van k3 is ze nu al ( net als haar mama).

Als ze wat ouder is, gaan we ook zeker met mijn vader en papa naar een concert, hoe leuk is dat?

Geplaatst

Hier een goede dag geweest! Gijs heeft vannacht eindelijk weer eens normale poep gehad!(en daarna nog een keer of 3) Wat kan een mens blij zijn met een drolletje! En Gijs lijkt ook opgelucht. Geef hem nu wat meer cc (bied 120 aan en laat hem tot ie vol zit drinken, meestal alles dus) van de standaard fv. Over nutriton gesproken Jose, dat is de fv waar Gijs zo'n diarree van kreeg, daar zit nl johannesbrood pitmeel is. Ik ga trouwens even aankijken hoe het gaat bij jou als je dat schepje forte bij de voeding doet. Ik zou dat willen gaan proberen straks als Gijs zich goed blijft voelen om hem te helpen 's nachts wat langer door te slapen zodat wij ook eens langer dan 3 uur onze ogen kunnen sluiten. Maar dat laat ik nog ff een week minimaal duren hoor. Ben al zo gelukkig dat ie weer normale ontlasting heeft....

Gijs ligt nu op de babykamer in zijn ledikant, maar ik hoor 'm over de babyfoon steeds in zijn slaap pruttelen. Moet erg wennen aan het idee dat ik niet naast zijn bedje zit/lig als hij slaapt en geluid maakt. Heel stom natuurlijk, dat was 15 jaar geleden toch echt anders met Tom. In die tijd werd juist afgeraden je kindje bij je te houden op de slaapkamer; nee die moesten meteen aan alleen slapen op hun eigen kamertje wennen. Ik ben er absoluut voorstander van zoals het nu gaat hoor, is voor de binding veel beter. Alleen je eigen nachtrust, daar is het funest voor.

Vandaag trouwens keurig gebeld door cb èn door kinderarts, kon gelukkig goed nieuws aan ze brengen, Gijs heeft gewoon slecht op de nutriton gereageerd en geen virus onder de leden.

Hebben jullie trouwens ook al je boekje van het cb gehad? Daar staat soms tegenstrijdige info in over wat ik van de kh / vk geleerd heb. Bijvoorbeeld dat je geen vit. D moet geven bij fv, dat doe ik nu dus wel. (en Gijs vind het vies die druppels!) En er wordt ook helemaal niks meer gezegd over het dagelijks uitkoken van flessen en speentjes (doe ik ook dus) Hoe doen jullie dat? Ik heb in mijn vaatwasmachine een programma speciaal voor flesjes, maar zet je daar dan ook de gewone vuile vaat nog bij? Misschien stomme vragen, maar ben zo voorzichtig geworden nu met wat ik in dat ventje stop....

Geplaatst

Mutske, ja gek en onzeker word je ervan hè? Maar het zijn richtlijnen natuurlijk. Zeker voor het schoonmaken/houden van flesjes, daar zijn verschillende theorieën voor te bedenken.

De flesjes kook ik niet iedere dag uit, maar de spenen wel...handige tip: de fopspeen, flessenspeen in een soepkom met heet water ----> 4 min. in de magnetron en voilà!

Scheelt een hoop gepruts met kokend water ;)

De flesjes maak ik iedere dag goed schoon met heet water en afwasmiddel. Heb ze ook een keer in de vaatwasser gehad, maar daar krijgen ze op den duur een lelijke aanslag van, dus ben daarvan afgestapt.

Wat fijn dat je goed nieuws kon brengen en dat je jongen het goed doet, fijn te horen! L_otte heeft iedere dag zo'n stortpoeplozing. Dan heb je d'r op schoot, hoor je flats en ja hoor....pamper eccht helemaal vol. Er kan dan echt niet meer bij. Het is dan wel heel dun (v loeibaar), maar dat schijnt te horen!

En Mutske in de loop der jaren is er natuurlijk veel veranderd. Ik merk het vooral ook aan de goedbedoelde adviezen van ( schoon)moeder.

Ik hoiud je op de hoogte wat de Forte betreft, hoop dat mijn meisje het er goed op doet, ook qua ontlasting. Hoop echt niet dat ze nog meer last gaat krijgen, want dan stop ik er gauw weer mee.

En alsof ze het doorheeft, ze slaapt nu al bijna 4 uren...... waarvan we ook een end gehobbeld hebben in de wagen, vindt ze heerlijk!!!

Geplaatst

Hey José , ik geef nutrilon. Dus wat anders dan nutriton? M, neem ik aan? Hij spuugt wel steeds n beetje en af en toe veel. Maar komt wel goed volgens mij. Ben nog niet iets anders aan t proberen. Z n maagje moet nog wennen aan al dat gedrink ;-)

Ik geef wel vit D (zei kv) en hij vindt het lekker gelukkig.

Ik kook ook nog de fles uit maar t hoeft idd niet. Ik zou t niet in de vw doen met andere vaat.

Net z'n 1e sintfeest gevierd. Zoooo leuk!! En verwend. Hihi!!

Xxx

Geplaatst

Oh wat leuk zeg!

Ik geef ook nutrilon...nutriton is ook nutrilon,maar dan de verdikking waar jbpm in zit.

ik wil naar bed, maar zit met een klaarwakkere madame op mijn arm.

ik geef ook ouzo, vit d dus, maar noem het zo omdat het daar naar ruikt...of dropshot ;)

lastig typen met 1 hand trouwens hihi....

Geplaatst

Ah, ik snap nu vd nutriton. ik weet dat allemaal niet;-)

Hihi, klopt, zeker lastig met 1 hand, op de i Phone :-)

Ik had nog niet getypt dat het wel mee biel met het spugen of spuugt hij toch alles uit!! Mega golf. Ons bed nat, kind drijf, alles drijf. Dus alles uit, badderen, schone kleren, schoon laken etc. Hij slaapt nu en ga zelf ook maar ff. Hij zal wel zo wakker worden vd honger.

Klopt, ruikt naar ouzo, anijs.

Hihi, slaapt jouw dame al? Ik hoop het.

Slaap lekker...

Geplaatst

Mannetje is weer heerlijk op z'n gemak aan t drinken. Zit net het begin van dit topic te herlezen. Echt leuk hoor. Toen allemaal ah begin vd zw.schap en nu zijn ze al geboren....

Xxx

Geplaatst

Ja bizar hè Mees, om het begin terug te lezen en te beseffen dat we nu allemaal ons wondertje in de armen hebben. Toen waren we allemaal erg onzeker en nu zijn we weer beland in een andere, onzekere fase van ons leven!

Hè wat zielig dat je kleine man weer alles eruit gegooid heeft na je berichtje hier.... geef je hem ook iets tegen het spugen of neem je andere maatregelen?

Ik wil er geen stempel op drukken, maar heeft hij geen reflux?

Zelf ben ik gisteren ook gaan googlen ( hoe stom) en het lijkt er erg veel op dat L_otte verborgen reflux heeft... maar ik ga er nog niet vanuit hoor, maar houd het wel in de gaten. Veel dingen zijn erg herkenbaar: hikken, tongetje uitsteken, witte tong, krijsen, krampen, ontroostbaar, overstrekken enz., hieeeeep-geluid maken.

Maar goed, dit kan ook allemaal bij deze babyfase horen, dus ik maak me ( nog) niet druk.

Het forum is al helemaal in de kerstsfeer en dan besef ik me weer hoe dankbaar ik ben dat we deze kerst wel met een kindje mogen doorbrengen na jaren zonder te hebben gezeten pffffff.... wat een bezegeling zeg!

En heb meteen de kerstboom opgezet, uh boompje.... had geen zin in grote heisa en waar moet ik het laten? Kamer ligt vol met babyuitzet wat we gekregen hebben. Maar goed, een boompje mag tijdens L_otte haar eerste kerst niet ontbreken natuurlijk!

Geplaatst

Tot nu toe is L_otte trouwens erg rustig.... ben benieuwd wat het eind van de middag en avond ons gaat brengen. Gisteren na haar laatste fles ook niet in slaap te krijgen en mama wou zo graag naar bed. Maar nu maakt ze een hoop goed. Eigenlijk zou ik nu mijn rust ook even moeten pakken, maar dat lukt me gewoon niet. Ken inmiddels het plafond dromen, zowel beneden boven de bank als boven op bed.

En wat gaat de tijd snel, mijn kleine meisje is vandaag alweer 3 weken..........

Geplaatst

Hanteren jullie al een vast dagritme bij de kleintjes? Oftewel de R van regelmaat?

Ben wel benieuwd, hier gaat alles nog zoals het gaat en hoe het uitkomt.

Geplaatst

Jose; het zou kunnen hoor, de verborgen reflux...gewoond de kenmerken doorgeven op het bureau.

wanneer moet je? volgende week zeker?

3 weken...gaat snel ja, Aron is vandaag precies 5 weken!! Het hele kleine is er al af :-(

z'n mooie rompertjes van petit bateau (of zoiets) past hij al niet meer... snif!!

Vast dagritme....*bloos* nee hoor ;-)

Ik ben zelf ook niet zo van de vaste ritmes moet ik zeggen (saaaaaaaaaaaaaaaiiiii)

ik hanteer wel n vast ritme van; verschonen, voeden, kroelen en dan slapen.... als ik thuis

ben moet hij dat in z'n bedje.... en als we weg zijn leg ik m of bijv. op bed waar ik ben, of in

z'n maxi cosi (als het niet té lang is)

Maar 's avonds bijv. dan rommelt hij best wel...dan ligt hij praktisch niet in bed...of in de box,of hij kroelt bij ons.

Hij is dan ook veel wakker zeg maar!!

Net als vorige week ben ik ok best veel weg geweest, ff shoppen, of ff naar die of naar die....hij reageert daar ook

allemaal prima op, want hij slaapt gewoon de uurtjes die hij nodig heeft, en meld zich vanzelf weer voor n voeding!!

Gelukkig kan hij tegen al die prikkels, want ik ben niet zo thuiszitterig!! zeker niet de hele dag in m'n uppie....

Gezellig de kerstsfeer hier!!En wat een mooie kerst/oud en nw. hebben we dit jaar...wat een bijzonder jaar om op terug

te kijken!!

En dat terwijl ik vorig jaar in n grote dip zat rond deze tijd!!

Mutske; hoe ging het vandaag met Gijs?

Geplaatst

Ja Tweety, ik houd het in de gaten.....moet inderdaad volgende week heen! Maar het kan zoveel betekenen, dat is het enige nadeel dat ze nu nog niet kunnen praten hihi!

Ik zie dat het gelukt is met je ticker, mooi hoor :)

Ik ga L_otte even in badje doen, morgen weer met de kleine op pad, zin in!

Balen jullie ook zo van het rotweer? Ik wil er juist uit, lekker wandelen met mijn meisje, maar met dit weer....zet ik geen stap buiten. Zonde van mijn wagen :(

Geplaatst

Gijs zit klaarwakker bij me op schoot.... hahaha! beginnen duidelijk zijn wakkere uurtjes te worden zo rond onze etenstijd, nie handig wel gezellig. Net grote kip uit de oven gegeten met Gijs op schoot, was uitdaging.

Het gaat nu stukken beter, hij poept nog wel zeker 3x op n dag, ligt vaak te persen en te kreunen, maar is niet dun meer!

Zo ff meneer in de box gelegd, hij was weer buiten westen...

Ik heb ook nog geen vast dagritme, het ligt er echt aan hoe en of Gijs wil slapen, als ie dus slaapt sjees ik door het huis om de was/strijk/poets etc te doen. Ik vind het zo zonde om dat harde werk van de kh te niet te doen, de was is lekker bij en alles lekker schoon, dus ik poog dat bij te houden. En ik kan nu ook weer fatsoenlijk lopen, de pijn aan de wond is te verdragen. Ben zelfs helemaal gestopt met de pijnstillers, daar voel ik me ook veel beter bij. Soms steekt het ineens weer, dan rust ik ff uit. Zo lang ik niet zwaar til, en dat mag ook niet maar ja, dan gaat het wel. Ik ben vanmorgen wel naar de supermarkt gelopen, tussne de buien door. Ik vind het heerlijk om buiten te lopen, ondanks de kou. Dus dat probeer ik wel iedere dag te doen, da's toch ook regelmaat hahaha. Ik probeer Gijs nu ook overdag in zijn ledikant op de babykamer te laten slapen. En volgens mij kan het hem helemaal niks schelen waar hij ligt, als hij slaapt dan slaapt ie overal. Ik vind het alleen niet fijn zolang Gijs 's nachts nog om de fles komt om dan ergens anders dan in mijn warme bed de fles te geven. Dus blijft ie 's nachts voorlopig op onze kamer in het iegje. En net als vannacht als hij moeilijk in slaap komt gebeurd het dat ie tussen ons in eindigt in het grote bed, en dan is ie meteen stil.... en slaapt ie langer door.

Heb vanavond toen papa thuiskwam even de gelegenheid gegrepen om er tussenuit te knijpen, heb 2 kleine kerstboompjes gehaald om in de erker te zetten, de eerste kerstversiering is binnen. Alleen hangt er nog een grote ooievaar op het raam vd erker, die mag er morgen af. Hoop ik dat mijn mannetje snel een grote boom gaat halen zodat ik de lampjes en ballen van zolder kan halen! Ik denk dat Gijs de lichtjes wel kan waarderen, hij kijkt nu al graag naar lichtjes....

gisteren was Gijs 3 weken.... krijgen jullie ook nog steeds felicitatiekaartjes? Ik iedere dag nog wel, best leuk. Alleen ik had alles al in een album geplakt, dus alles wat nu nog komt gaat daar gelijk in. Ik zelf ben aan het piekeren over een orginele kerstkaart met foto van Gijs, hij poseert natuurlijk nog niet zo makkelijk... hier nog leuke ideeën?

Geplaatst

Oh wat heerlijk dat het met je herstel beetje bij beetje beter gaat Mutske. Dan kun je denk ik nog meer genieten ;) En zo te horen gaat het goed met Gijs, het is natuurlijk ook nog maar een dropje van 3 weken oud.

Hier ook nog 's nachts bij ons op de kamer hoor, overdag probeer ik het 1 slaap in haar eigen ledikantje te doen. Daar heeft ze nog wel wat moeite mee.

Dus ook al helemaal in de kerststemming, vind het altijd zo gezellig al die lichtjes. Maar vind het ook veel werk, maar als het dan eenmaal staat, ben ik weer blij en tevree!

Hier komen de kaartjes ookn og steeds binnen, wordt wel minder....maar ze hangen allemaal nog. Jeej Mutske, kan een voorbeeld aan jou nemen....alles al ingeplakt? Denk dat als L_otte een jaar is, dat het nog op een grote stapel ligt hihi.

Wij gaan ook voor een kerstkaart met foto van L_otte. Wil een beetje een Anne Geddes kaart gaan maken, maar dan uiteraard met onze kleine meid en iets met kerstballen of zo. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Mijn vader wil wel een foto maken, heeft speciaal een fotografiecursus gedaan, dus kom maar op!

Hier hetzelfde hoor, ben zelf ook een poetsmiep...dus zodra L_otte slaapt/rustig is in haar bedje sjees ik ook door het huis met een doek, dweil, de was...is maar net waar ik allemaal aan toekom. Want met zo'n kleine kun je niets meer plannen, want het loopt altijd anders en daar moet ik nog wel aan wennen!

Geplaatst

liv en amy hebben vannacht voor t eerst allebei doorgeslapen! Wat heeeeerlijk!

hopelijk was het niet eenmalig..

omdat ik t zo druk heb overdag kom ik weinig buiten.

even boodschappen doen is een hele onderneming.

Maar als ik dan even buiten kom geniet ik er enorm van!

Gelukkig hebben ze een redelijk ritme, 6 voedingen per dag.

s´avonds zijn ze wat onrustig, lang wakker, mr volgens mij hebben veel baby´s dat.

Nu weer verder .....

Geplaatst

Hallo meiden!

Sorry dat ik zo weinig van me laat horen.. Ik voel me een beetje nalatig vwb het forum! De kraamvisite komt een beetje op gang zodat ik minder snel achter de laptop kruip om ff het forum te checken! Via mijn telefoon lees ik wel mee, maar dat typt zo vervelend en dan kan ik niet teruglezen om te antwoorden...

Fijn om te lezen dat iedereen zo lekker aan het moederen is! Linck is al weer bijna 6 weken en is al naar een grotere maat pampertjes en naar een grotere maat kleding... zo cool!! de borstvoeding loopt dus nog steeds als een tiet hier!

Morgen op controle vwb de ks.

@ Mees: ik heb een aantal weken geleden ook het begin van het topic zitten teruglezen (met het updaten van het lijstje) ... zo grappig!!! Wat waren we allemaal onzeker en nu zijn we allemaal moeder!!

Ik ga proberen wat meer bij te blijven met schrijven... Ik moet nu alleen helaas weer weg, dus het was kort maar krachtig... wederom sorry!

xx, Juut

Geplaatst

Ja leuk hè Judith! Was echt gaaf om te lezen. Ja, wat waren we onzeker. En nu moeder. Zoo bijzonder!

Goed Danaa, vd meiden. Keurige slaapsters!!

Hier alles nog top! En nog veel kaartjes en felicitaties. En bezoek wordt steeds meer. Heb de 1e 2 weken het heel rustig gehouden qua bezoek. Maar nu willen ze echt niet meer wachten, haha!!

Xxx

Geplaatst

Danaa, wat heerlijk dat je meiden lekker hebben doorgeslapen. Heb jij je rust ook even kunnen pakken, want zoals ik het lees...heb je het er maar druk mee. In positieve zin natuurlijk.

Judith, hoe was je controle?

Leuk hè Mees al die bezoekjes en kaartjes....moet zeggen dat ik de meeste visite al gehad heb. Bij ons was het de eerste 2 weken druk. En je zit ook met deze tijd van het jaar. Iedereen heeft het druk met Sint en Kerst. Volgend jaar komen er ook nog een paar en aankomend weekend zitten we ook alweer vol.

Ben gisteren ook begonnen met het teruglezen van dit topic...ben tot pag. 16 gekomen hihi..... Wat een bezigheidstherapie.

Balen jullie ook zo van het weer? Ik wil er lekker uit kunnen met de wagen, doet een mens en baby goed, maar helaas...

Maken jullie trouwens je kleintje nog wakker 's nachts voor een voeding? Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn. De één vindt van wel de ander niet, maar hoe zit het bij jullie? L_otte heb ik vanmorgen om 5.15 uur wakker moeten maken, anders kom ik niet uit met voedingen overdag ( ze krijgt er nog 6). Maar het lijkt me helemaal niet fijn om 's nachts wakker gemaakt te worden, hoe zien en doen jullie dat?

Vanavond ga ik lekker met L_otte douchen, voor het eerst...vind het wel spannend eigenlijk met zo'n klein smurfje :)

Geplaatst

Zo hehe....ff tijd om met de laptop te zitten....

Waren wat drukke dagen....heb gisteren lekker m'n kamer gedaan en bij Intratuin

wezen shoppen.... leuke kerstprul gekocht!! dus m'n huissie weer gezellig...

maarrrrr....... m'n blauwe slinger en m'n blauwe ballonnen heb ik wel weg moeten

halen.....slik!!Stom he? ik ben nog steeds n emo kip als het om dit soort dingen gaat...

eerst al de kraamtijd die voorbij was.... z'n eerste rompertjes en 1 pakje wat hij al niet

meer past.... de andere pakjes gaan langzaam maar zeker ook kleiner zitten....k wilde

de slingers eerst tot 6 weken laten hangen, maar alleen de raamslinger hangt nu nog.

k zal trouwens nog ff n foto plaatsen van m'n raamslinger....k had m toen zelf gemaakt,

en jullie waren er zo nieuwsgierig naar.....

maar goed...ik moet dus iedere keer wel ff slikken als dingen 'voorbij' zijn...m'n positiekleding

ook uitgezocht en opgeruimd.... was ik nog steeds niet aan toe gekomen....

t klinkt gek, maar k wil het allemaal zoooo graag weer overdoen.....zwanger zijn, bevallen,

kraamtijd, eerste weken.... (behalve dan de kraamtranen ;-) ) k vond alles zo leuk, en nu vind

ik dit ook wel weer hartsikke leuk hoor!! maar ik moet altijd wennen als er periodes afgesloten

worden....had ik ook voor t trouwen heel erg... ach.... t zullen de hormonen ook nog wel zijn!!

Aron is vandaag erg aant 'rommelen'; drinken, slapen, (halfuurtje hooguit) de andere borst nog

drinken, weer maar n half uurtje slapen....broek weer vies....etc. vanmidd. maar in bad gedaan

zodat hij moe zou worden, maar net hoorde ik m nog mopperen..... k heb m toch echt in bed gelegd

nu...

Ach....verder ist zo'n makkelijk mannetje dus af en toe z'n dag niet hebben mag best!! niet eens dat

hij veel huilt hoor, hij is veel wakker en wil dan t liefst de hele tijd kroelen, drinken en bij mama op

schoot slapen!!

k ben trouwens sinds gisteren helemaal gestopt met vloeien.... was niet veel meer natuurlijk, maar khad nog

wel steeds een verbandje om zeg maar!!Dus k ben nog best lang doorgegaan, de meeste zijn al veel eerder

gestopt...jullie??

k ga ff bijlezen??

Geplaatst

Mutske; fijn joh!Dat het met Gijs beter gaat!!heerlijk, dan geniet je gelijk veel meer he?

En je kaarten al ingeplakt......pffffffff wat een ijver..... die van mij bellanden in n schoenendoos denk ik ;-)

k heb ze nu nog in n mand zitten...

Tot 4,5 week kaarten binnen gekregen, k had ze zitten tellen; ongeveer 135!!

vitamine D moet als het goed is ook gewoon bij FV hoor!!

Uitkoken; officieel 1 x per dag.....vaatwasser mag ook, mits het warmer dan 60Graden word

(boven de 60graden is bacterie dodend) alleen spenen mogen daar dus niet in....

In de praktijk kookt bijna niemand iedere dag z'n flessen uit hoor!! Wat je jezelf prettig bij voeld....

Mees; hoe ist? kan je al weer meer slapen??

Grappig he?dat terug lezen, ik heb dat vlak voor de bevalling ook nog zitten doen.... pff wat n onzekere

dames, we hielden mekaar overeind!! k had jullie écht hard nodig, dat besef ik nu des te meer!!

heerlijk dat we zo'n forum hebben, met zulke lieve forum vriendinnen..... kijk om je heen, normaal als

mensen zwanger worden hebben ze geen vriendinnen die exact zover zwanger zijn,waar ze mee kunnen

praten, lachen, schrijven, huilen.... nou ik had een hele stapel van zulke vriendinnen!! :-)

Juut; Fijn dat het allemaal goed gaat, en dat jouw mannetje ook zo goed groeid!! Hier hetzelfde hoor, ik lees

ook iedere dag wel mee via de telefoon, maar k vind het ontzettend beroerd om te typen op dat ding!!

Super dat jouw borstvoeding ook nog als n tiet gaat...haha.... hier ook, k schijn slagroom te geven, want hij

heeft allemaal pukkels op z'n wangetjes!!

Hoe was je controle?

Wij hebben (gelukkig) al de visite in de kraamtijd gehad, dat wilde ik ook, omdat ik er daarna geen zin meer in had....

was blij dat toen iedereen geweest was!! (dan blijven ze tenminste ook maar eventjes.... vooral al die vage tantes

van Jaco en nichten waar ik niks mee heb :-p )

Danaa; Heerlijk joh!Dat je door kon slapen? was het eenmalig of hebben de meisjes nu door hoe dat het werkt?

Jose; Jaaaa...jammer he? dat we nu niet lekker kunnen wandelen!! de kerst lampjes zijn nu wel extra gezellig!!

Maar idd. k heb vandaag heel de dag binnen gezeten, omdat ik het er niet op durfde te wagen!!

Wakker maken; niet doen!! haha..... nee, maar ik was daar in de kraam ook nooit voor, behalve dan de eerste

2 nachten ofzo...maar je gaat anders dus n ritme kweken dat ze standaart om 5 uur wakker hoort te worden....

k sprak pas n vriendin, waar ik dus bij de eerste heb gekraamd..... kind sliep lekker snel al door, bij kindje 2 moest ze

dus van de zuster iedere nacht voeden, met het gevolg dat ze tot 6 maanden met n kind zat wat iedere nacht kwam....

Als ze uit zich zelf komt ist wat anders, maar k zou ze er niet voor wakker gaan maken!!

Hoe je dan met je voedingen uitkomt moet je ff uitvogelen, ff vragen wat de rest van de flesvoeding mama's doet?

bij BV haal ik de 6 ook wel zonder de nacht, alleen bij BV maakt het niet uit als ik n keertje extra tussen door voed

als Aron daar om vraagt...

Geniet ervan hoor, van het douchen, ik wil het ook nog steeds n keer doen, maar t komt er niet van....

Geplaatst

@Tweety, wat gaat het hard he, dat Arom zn 1e pakje al niet meer aankan, ik vond het 1e jaar heel erg wat jij beschrijft, alles doen ze voor het eerts en leren ze en bij alles is er weer een periode voorbij.

maar leuk om te lezen, ik krijg er echt de kriebels van.... ik wil ook dat mn zoontje geboren is...

**breek weer uit **

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden