Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha, goede berichten voor m'n vriend...het valt dus mee ;-)

Gisteren id kaart aangevraagd. Wat n gedoe , die foto. Hij kan natuurlijk nog niet zelf zitten en dan moet jd hem vast houden zonder dat dat op de foto te zien is. Onmogelijk maar goed. Uiteindelijk gelukt; kostte veel tijd. (foto werd ook nog 's afgekeurd hoewel het stadhuis zelfs verwees naar die man. Weer terug. Maar...gelukt nu.

Fijne dagen allemaal. Lig weer ff heerlijk te genieten van ons mannetje ....

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou meiden, hier ben ik ook eindelijk weer eens!!

Onze kleine meid was afgelopen dinsdag 3 weken en zo lang ben ik ook al niet op het forum geweest, dus ik schaam me diep!!

Ik heb de afgelopen dagen +/- 10 pagina’s bijgelezen, maar elke keer als ik wil reageren komt er iets tussen...

Maar goed, ik ben blij te horen dat alle trotse mama’s (en papa’s) lekker aan het genieten zijn van onze wondertjes en dat alle kleintjes goed groeien!!!

@ Tweety – Nog gefeliciteerd met de doop van Aron en wat een mooie naamslinger zeg!!

@ Mutske – Meid, wat heftig wat er allemaal met Gijs gebeurd is zeg! Gelukkig gaat het nu beter en ‘doet’ hij het goed!!!

En wat een geweldige foto van Gijs en Femm!!! Zó lief!!!

En ik hoop dat zo'n avond als eergisteren NOOIT meer voorkomt!

@ Dana – Wat een prachtig filmpje (en foto’s op hyves) van jullie wondertjes!!

En wat doen je meiden het goed!! En ik kan me voorstellen dat die prikjes vreselijk waren….

@ Jose – We heerlijk dat L_otte zich zo goed ontwikkelt!!! Maar wat zielig dat ze zo last van krampjes en reflux + spruw heeft!!

Ik hoop dat het snel over is, want het is zó zielig als die kleintjes pijn hebben en ontroostbaar zijn!

@ Mees- Jeetje meid, je bent wel een expert in badderen en verschonen geworden met al dat gespuug! Wat vervelend zeg!!

Enne, 2 jaar….?? Mijn man zou gek worden!!! Al moet ik eerlijk bekennen, dat mijn hoofd er nu ook nog niet naar staat hoor.....

Maar als ik de verhalen zo lees, is er nog hoop voor ons!!! Haha!!! ;-)

Ik moet jullie als eerste nog bedanken voor alle felicitaties én kaartjes!!! Want zelfs daar was ik nog niet aan toe gekomen…. *bloos*

En ook al is het al ruim 3 weken geleden, hier toch nog even mijn verhaal:

We moesten ons maandag 28 november dus om 07.30 uur melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden.

We werden naar een verloskamer gebracht en nadat ze de ballon hadden ingebracht en gevuld met water, begon het wachten....

Om 18.00 uur viel de ballon er gelukkig eindelijk uit!! Maar omdat het avond was, wilden ze verder geen actie ondernemen; balen dus!

Ik werd toen naar een gewone kamer gebracht en Lau kon om 20.30 uur naar huis....

Om 23.00 uur leek het wel of ik weeën kreeg. Maar goed, weet ik veel wat een wee is, dus ik twijfelde nog...

Om half 1 werden de pijn heftiger en kwam het om de 3 min (ik had toch maar even de tijd opgenomen), dus toen heb ik toch maar even de zuster ‘gebeld’!

Ik moest weer aan de CTG en ja hoor, duidelijke weeën! De verloskundige was echter een bevalling aan het afronden, dus ik moest nog even geduld hebben.

Om 01.50 uur kwam ze bij me kijken en gelukkig kon ze toen mijn vliezen breken.

Ik dus Lau gebeld en die kwam samen met mijn moeder (want die was sinds zondag bij ons) snel weer naar het ziekenhuis.

De weeën werden ondertussen steeds heftiger en ik kreeg een prik in mijn bovenbeen om de scherpe kantjes eraf te halen en dat werkte goed!

Om 07.30 uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Ik vond het best heftig en het duurde ook best lang!!

Uiteindelijk ben ik ingeknipt en om 08.48 uur was onze kleine meid er eindelijk!!!

En WOW, wat een ONBESCHRIJFELIJK GEWELDIG gevoel als ze haar op je buik leggen zeg!!!

Hier hadden we zo lang naar uitgekeken en nu was het eindelijk zo ver!!!

Bij de Apgar-test scoorde ze 9/10 en het was een lekker dikkerdje; 52 cm lang en 4180 gram!!

Om 12.30 uur mochten we weer naar huis en konden we lekker als gezinnetje gaan genieten!!!

En dat doen we uiteraard nog steeds!!

Toen we thuiskwamen stond binnen een half uur de kraamphulp voor de deur! Ze was echt super en we hebben echt van die 8 dagen genoten.

Helaas kreeg ik de 8e dag nierbekkenontsteking en vervolgens last van mijn bekken...

Maar de ontsteking is met antibiotica verholpen en de pijn in mijn bekken is ook bijna helemaal over!!!

D.anni doet het ook echt heel goed en we zijn uiteraard supertros op haar en helemaal verliefd!!

Ze is superlief en erg wijs en huilt eigenlijk alleen als ze krampjes heeft (zó zielig)! Of als de boef liever bij papa en mama is dan in haar eigen bedje! ;-)

De borstvoeding gaat ook super (het spuit er soms gewoon uit!) en D.anni komt overdag om de 3-4 uur en ’s nachts verschilt het heel erg: van 3 tot 8 uur!!!

Dus we mogen zeker niet klagen!!!

Vorige week vrijdag hadden we een gesprek met iemand van het cb en toen woog ze alweer 4490 gram!! En dat met 2,5 week; dus het is een lekker dikkerdje!!! ;-)

En sinds ik weer beter ben, wandelen we elke dag en dat vindt ze super!! Net zoals mama uiteraard!!!

Ondertussen hebben we ook al erg veel bezoek gehad en ze is echt super verwend! We kunnen wel een kledingwinkel beginnen; hihi!!

Ook hebben we onze eerste vakantie geboekt; we gaan eind april met mijn ouders en zus + kids een week naar Noorwegen ivm de 40 jarige trouwdag van mijn ouders.

Dus ook hier is van de week het ID-bewijs aangevraagd, want het was nu inderdaad €9,40 ipv 30,- in 2012.

Nou meiden, ik ga weer stoppen en eten.

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen en ik hoop echt weer wat vaker actief te zijn hier!!

Liefs Ilona

Geplaatst

Hier trouwens nog 4 foto's van onze mooie meid!!!

[ATTACH=CONFIG]3150[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3147[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3148[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3149[/ATTACH]

Geplaatst

Mees, wat een geklooi met zo'n foto en wat een eisen stellen ze zeg met zo'n kleine....tjongejonge. Fijn dat het gelukt is!!!

Ilona, jaaaaaaaaa daar was je!!! Wat fijn om jouw verhaal te lezen, het is allemaal goed gegaan gelukkig. En dat gevoel ja.....WAUW!!! Ik denk er nog vaak aan terug, vooral als ik mijn kleine meid zie liggen. Zo blij, wat een zegen dat we dit toch nog mee mogen maken.

Lag je toevallig bij een meid op de kamer die een 2-ling verwacht? Hihi en ik ben ook nog benieuwd wie jouw bevalling begeleid heeft.

Pfffff, tijd gaat snel hè..... jullie meisje ook alweer bijna 4 weken. Gelukkig gaat het met jezelf ook weer de betere kant op!

Tweety, had het ook al op fb gezet, maar Aron hangt nu boven het bed van L_otte haha....

Geplaatst

Tweety haha, you go girl!!!! Je bent ook over de drempel heen, als er 1 schaap over de dam is.....

Ons midweekje is ook geboekt, oh wat heb ik er zin in....lekker een vip-huisje, dus het ultieme vakantiegevoel. Nu ik dit typ, volgens mij had ik het al gezegd?

Verder even leeghoofd.....ben alles even kwijt geloof ik wat ik wilde zeggen....mmmmm......

Geplaatst

Hi Ilona, ja klopt. Maar gaat nu beter. Als hij n boertje doet spuugt hij (bijna) niet.

Leuk te lezen van je bevalling!

Ja José wat n gedoe was het.

En jij gaat lekker vippen! Leukkkkk!

Ook namens de kleine man...hele fijne kerstdagen!!!

De 1e kerst van onze kleine schatjes...! :-)

Geplaatst

Nog ff toevoeging; Ilona, ze groeit idd als kool, jullie kleine. Fijn dat de bv zo goed gaat. Er zit zeker 'pokon' in ;-)

Hihi, ons ukkie is nog echt n ukkie.

Geniet lekker door... :-)

Geplaatst

ik wens alle 'november' (en oktober!) mama's hele gezellige kerstdagen!!!!

Geniet van deze mooie tijd, lekker samen met jullie prachtige wondertjes !!

x Danaa

Geplaatst

He meiden en papa's natuurlijk, hele fijne feestdagen, wat bijzonder dat we dit met een kindje mogen vieren. Hier gaat het goed! Onze dochter heeft al lekkere dikke wangen haha. Ik moet wel erg opletten dat ze niet te veel drinkt want ze lust wel 120cc per keer maar zit soms nog op 8 voedingen per dag, meestal 7 en ze weegt ruim 4000. Maar goed zal wel goed komen, ze slaapt s nachts steeds vaker langer dan 3 uur. We genieten wel enorm. Erg leuk om jullie verhalen te lezen en super om te lezen dat jullie ook zo genieten en dat het over het algemeen goed gaat.

Geplaatst

Meiden, zijn jullie goed de kerstdagen doorgekomen? Lekker genoten?

Ik wel :) 1e kerstdag bij mijn ouders gevierd, het hele gezin was compleet! En dit keer verrijkt met onze lieve Lotte....wat een geluk en zaligheid. We zijn er blijven slapen, dus Lotte is voor het eerst een nachtje te logeren geweest hihi...

Ennnn......ik heb een paar wijntjes gedronken, vielen goed hoor. Maar ik heb dan ook 2,5 glas gehad en daar de hele dag over gedaan.

Thuisgekomen kreeg ik een lief mailtje van mijn moeder en daar moest ik ook even op reageren. Tranen sprongen in mijn ogen. Het is natuurlijk een emotioneel en spannend jaar geweest. Bij mijn ouders in het gezin is ook het eea gebeurd, vandaar.... dus dat we dan deze dagen zo compleet bij elkaar waren, maakte het voor haar heel bijzonder.

Niet iedereen kan dat zeggen helaas!

Vanmorgen nacontrole gehad in ziekenhuis bij de vk...alles goed, was alleen gesprek! Heel raar om dan de deur uit te lopen met de gedachte: dit was voorlopig ECHT de laatste keer. Terwijl je toch een aantal jaren 'kind aan huis' bent geweest.

L_otte heeft een aardbeienvlek op haar achterhoofdje, is niet ernstig, maar heb het even gevraagd. Volgende keer bij cb ook even laten zien was het advies.

Verder gaat het met L_otte al een aantal dagen goed, nog wel haar momentjes, maar zo anders..... alleen het poepen is nog niet helemaal top. Hoe vaak poepen jullie kleintjes?

Geplaatst

Ik ben gestopt met de Infacol en gebruik nu Orthiflor start ( tegen de krampjes), nou het lijkt echt te werken hoor! Ze brult niet meer aan één stuk door van 17-23 uur!

Vanmorgen toen we haar wakker maakten, kregen we beide een hele brede glimlach...wauw wat staat dat haar goed zeg! * smelt *

Beetje bij beetje gaat ze wat meer bewuster lachen echt heel leuk!

Geplaatst

Take 3:

2e kerstdag samen met ons gezinnetje gevierd, lekker rustig aan en mannetje heeft in de keuken gestaan!

We hadden ook cadeautjes voor elkaar gekocht. Ik heb een koffiezetapparaat gekregen waarmee je verse koffie kunt zetten, heerlijk!

Nu nog een straatje kopen met Ouderjaarsloten en dan hoef ik 5 maart niet aan het werk, want jullie weten het nog niet....maar ik word MILJONAIR!!!

Vanaf 1 januari hoef ik voorlopig niet meer te werken hahahahahahahaa ( was het maar waar, keep on dreamin')

Geplaatst

Ilona; Fijn dat jullie meisje het zo goed doet, en dat ze lekker groeid!! Bedankt dat je je verhaal met ons

wilde delen!!

Super joh!!dat je BV ook zo goed werkt!! t is heel mooi als het goed gaat, als het niet lukt, BV kan het een drama

zijn,Daarom is het altijd extra genieten als het 'werkt'.

Super Lisa dat het zo goed gaat!!Hoeveel weken is jullie meisje nu?

Verder iedereen bedankt voor de goede wensen!!

Jose; Heerlijk, dat je van die mooie dagen hebt gehad, en dat je er zo van hebt kunnen

genieten. Zeker als het een 'roerend' jaar is geweest, is het dubbel zo fijn als het allemaal

in harmonie kan he?!!

k heb het ook écht als n zegen ervaren dat we ons kleine mannetje er dit jaar bij mochten hebben!!

Hoeveel verdriet en pijn we ook gehad hebben, dit is toch ons mooiste geschenk ooit?!!

Ik heb eerste kdag ook 1 wijntje op! (halfje, k geef natuurlijk BV dus niet te veel) die viel ook goed,

werd er wel heel loom van....maar dat heb ik altijd met alcohol!!

Ik ook nacontrole gehad bij de vlos. Was idd. gewoon n gesprekje, heerlijk ff zitten beppen met d'r.

gelijk gevraagd over t vloeien.... vorige week zat. leek het alsof ik ongi was.. 1 dag, en afgelopen zaterdag

weer 1 dag, gisteren weer n klein beetje...heel raar.... maar zij dacht dus dat m'n ongi er wel zat, maar dat m'n

BV het dus n soort van tegen houd.... soort alsof ik dus aan de pil ben, en ik van die 'spottings' /doorbraakbloedingen

heb.

dit mag tot n week of 12, anders naar de huisarts, voor n kuurtje dat ik 'gewoon' ongi word, omdat er anders té lang

rommel blijft zitten!

Moet ook naar de huisarts voor m'n anus...sorry! maar k heb (niet iedere keer, maar wel vaak) dat als ik ontlasting heb,

dat het net voor m'n kringspier ff rot voel, alsof er iets openspringt zeg maar, waarnaar er dus ook altijd vers bloed bij zit!!

moet ik ff naar laten kijken......maar ik heb natuurlijk helemaal geen zin meer in dat 'gerotzooi' van onderen door vreemdes....

grrrrrr.....

Heerlijk he? die lachjes 's ochtends.... Aron moet ook altijd zo lachen 's ochtends...zoo gaaf!!Ow wat ben je dan verliefd op je

kind he?!!

Fijn dat de orthiflor lijkt te werken, zo erg, die krampjes!! Aron heeft er gelukkig geen last van, maar ooo wat heb ik vaak met

baby's in m'n armen gelopen die het uitgilden van de pijn.... vreselijk!!

Vooral als je zelf ook moe ben, dan zou je zo meedoen toch?!

k heb het met de vlos nog over zwanger worden gehad.... t advies was wel om t ff veilig te doen..... 9 maanden zwanger, 9 maanden

ontzwangeren....gewoon voor je eigen lichaam dan!!( k mocht uiteraard eerder komen, vond ze ook wel gezellig ;-) )

Dus we zaten al te grappen 'tot over 9 maanden dan' haha...zou toch super zijn, als we van ons 2de kindje 'gewoon' zwanger raken!!

ach..... eerst maar ff van onze nummer 1 genieten!! ;-)

Geplaatst

Als je dan miljonair word, steun je dan je forum genoten ook financieél??

(diegene die t meest op t forum zitten krijgen t meest :-p )

k bedoel; je moet ons toch ook gewoon iéts gunnen.... :dizzy:

haha....

lekker blijven dromen!!

Geplaatst

Haha Tweety, blijf jij ook dromen? Tuurlijk gun ik jou wat en zo zijn er hier wel meer die ik een duit gun om nog een poging te kunnen betalen.

Ik had het over het poepen en mevrouw heeft de hele luier vol, dit was wel de overtreffende trap van het toppunt laatst. Heb haar in bad moeten doen, zat er voor en achter helemaal onder. Kreeg het niet eens schoon met de doekjes....alles eronder romper, buik, handjes....Nu weer lekker schoon en ligt ze tevreden bij me op schoot, wat een opluchting voor het meiske.

Shit heee van je anus, denk je dat je alles gehad hebt..... ben je nog niet van die polonaise af. Jakkes...

Hoop dat het met een kuurtje kan....bahzie het al helemaal voor me ...lig je daar, vergrootglas, lichtje erbij...ieuw! Hopelijk wordt het hgauw weer beter. Iedere keer poepen met pijn is ook niet fijn ( in de rijmmood ;))

Geplaatst

Je ongi ff in de gaten houden....hopelijk zet het dan door anders heb je dat er ook nog bij.

Hier nog niets trouwens, bevalt me wel haha....

Ik ga ook niet aan de pil, had het er ook over met vk....zie het echt als een cadeau als het spontaan mag gebeuren. Alleen geloof ik er niet in!

Maar ik ben er ook wel mee bezig in mijn hoofd, maar inderdaad eerst van mijn kleine meisje genieten. En dan zien we over een paar jaar wel weer!

Ik mis het zwanger zijn wel hoor.......

Gister zo'n moment, stond met Lot onder de douche....ze was zoooo relaxed niet normaal! Ze trapte zo nu en dan tegen mijn buik, echt heel lief zeg maar....en dat herkende ik zo.

Ze lag er bij alsof ze in mijn buik zit, alleen dan aan de buitenkant. Toen ron haar uit de douche tilde, bleef ze ook zoooo rustig. Wat een moment, daar kan ik dan weer emo van worden hè? Mijn meisje die het zo fijn vindt bij mama onder de douche! Dan kan ik wel uren blijven staan, alleen niet prettig voor mijn rug!

Geplaatst

dag meiden, ben zo druk geweest met kerst dat de laptop werkeloos is geweest hier, we waren 2 dagen echt weg! Maar ik zie dat iedereen genoten heeft van hun eerste kerst met nieuwgeborene, heel speciaal dat was het zeker!

Wij heben ook 2 leuke dagen gehad, in Tilburg na een hele goede autorit, heeft Gijs heerlijk geslapen in het ledikant dat oma geregeld had. Een antiek ledikant dat tegen alle hedendaagse veiligheidseisen indruist, want 4 dichte houten wanden rondom en matras op bodem bijvoorbeeld, maar hij sliep er wel super lekker in hahha. Tweede kerstdag met papa's familie, 8 volw en 7 kleinkinderen in een te volle kleine flat, een hoop herrie de hele dag. Gijs had er ook wel wat last van, nichtje Femm niet, die woont al in een huis met 2 krijsende zusjes, daar was Gijs gisteren nog wel erg van onder de indruk. Wat een kabaal zeg, we waren alledrie uitgeput van de herrie 's avonds. Grote zoon Tom was in Tilburg gebleven om zijn andere oma 2e kerstdag te bezoeken . Hij komt morgen thuis en brengt dan onze logees mee, mijn neef en zijn meisje uit Nieuw Zeeland. (ze werken nu tijdelijk in London dus de reis viel nu mee) Dan is het hier in huis dus lekker druk....

Een uurtje geleden is de wieg opgehaald, de eigenaresse had hem al weer beloofd in de familie en daar kan ieder moment de kleine komen, hier weer een periode afgesloten.... Ach Gijs sliep toch meestal tussen ons in hahaha.

Ik ga morgen de vk of huisarts maar bellen, die menstruatie is dramatisch hier, ik vloei me een ongeluk. Loop met dubbele maandverbanden in en nog 2 keer per dag mezelf helemaal verschonen, ik lek overal doorheen. Het voelt niet goed meer, na 6 weken. (heb slechts kleine week niet gevloeid...)

Heb na het lezen van jullie stukjes(Jose's in dit geval) besloten er morgen eens op uit te gaan voor Orthiflor, ben niet tevreden over de infacol. Gijs huilt voor en na zijn fles, ik wil ook eens een moment dat ie waker is en vrolijk, dat gebeurt amper hier. En dat klopt niet... Dat doorslapen is een tweede, daar zijn wij ook wel aan toe maar dat verdrietige kindje kan ik niet meer aanzien.

Ook ga ik kijkenvoor stof voor een draagdoek, heb net instructies voor omdoen gelezen. Als Gijs zo huilt is hij het beste te troosten door hem rond te dragen, maar mijn rug is op... plus ik heb mijn handen even vrij dan. Heb hier goede stoffenzaak om de hoek, alleen nog even de afmetingen nazoeken.....

Zo snel ff bijgepraat, morgen misschien meer, daarna wordt het weer druk hier met de logees... oh ja en morgen avond kraamvisite en donderdagochtend ga ik bij mijn kraamhulp op de koffie ook leuk!!!!

Geplaatst

Zo daar ben ik ook weer eens! Moet toch maar weer eens wat vaker op t forum verschijnen

wil ik aandeel maken op de miljoenen van Jose hihi ; )

Ilona wat een prachtig meisje hebben jullie en wat heerlijk dat alles goed gaat!

Jose en Tweety fijn dat de na-controle goed is gegaan, raar he om dan de deur uit te lopen!

Hier heeft de infacol ook niet gewerkt hoor.

Tweety veel succes bij de huisarts... Wel goed van je dat je gewoon gaat hoor!

Dan ben je er waarschijnlijk ook zo weer vanaf!

Heerlijk Jose dat Lotte zo aan t genieten was onder de douche.. Jammer he om

er dan toch een keer uit te moeten.

Nou Mutske kan me goed voorstellen dat Gijs onder de indruk was met die herrie!

Ach ja het was wel heel gezellig als ik het zo lees! Vervelend joh dat je zo heftig vloeit.

Ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Wij hebben ook een heel leuke maar erg drukke kerst gehad.

Toch wel heel bijzonder zo met t gezin compleet!

Liv & Amy slapen sinds 5 dagen door. Dat is zooooooooo zalig!

Ze krijgen nog steeds BV, Amy volledig, Liv 2 x per dag afgekolfd.

Amy zit op 5 voedingen, Liv 6 a 7.

We hebben de 18e een babyborrel gehouden, was helemaal super!

Erg druk waardoor ik nauwelijks met iemand een echt gesprek heb

kunnen voeren, maar ik zou t zo weer over doen!

Ik was natuurlijk super trots op mn prachtige meisjes én op stoere broer Daan!

En verder is t elke dag flink aanpoten... Ik verschoon gemiddeld 18 luiers per dag.

De dagen vliegen gewoon voorbij!

Met oud en nieuw heeft Tim nachtdienst, helaas.

gelukkig komen mn ouders naar mij toe.

Wat gaan jullie doen?

fijne avond nog !

Geplaatst

Wat een zaligheid Danaa dat je meisjes het doorslapen te pakken hebben! Ron heeft ouderjaarsavond ook nachtdienst, ben dus ook alleen....nou ja.... L_otte is er en mijn schoonouders komen ook :)

Klinkt leuk zo'n babyborrel, heb je alles mooi in één keer, maar het nadeel is inderdaad dat je dan niet iedereen spreekt. Maar jullie zijn vast en zeker goed verwend.

En bij jou heeft de Infacol dus ook al niet gewerkt...hmmm....gelukkig ben ik niet de enige. Want heel veel zweren er wel bij.

Mutske, heb je de Orthiflor kunnen vinden? Moet je wel de start nemen. Het is niet overal te krijgen, in ieder geval wel bij de grotere Da-drogisten. Daar heb ik het ook vandaan. Wel prijzig....ABC heeft dezelfde werking, misschien een alternatief?

Het werkt niet meteen, maar hopelijk reageert Gijs er ook goed op!

Hoe doet hij het eigenlijk op de Forte?

Hier vandaag ook weer naar 2 schepjes Forte gegaan, mevrouw was vandaag zoooo hongerig. We hadden gisteren al de cc's opgehoogd, maar als de fles uit haar mond getrokken wordt, begint ze meteen.......

Nu heeft ze vanavond tenminste weer 2 uren geslapen in haar ledikant. Want de laatste dagen weet ze ook niet meer wat doorslapen is, dus als ik 's middags een dutje wil doen....heeft L_otte andere plannen haha.... Lang leve verlof!

Gaan jullie kindjes na iedere voeding op bed? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden