Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whaaaa Tweety, nooit douchen, is dat je het zelf zegt :P

Oké, ga vannacht eens aankijken of mevrouw 'doorslaapt'. Maar het is toch wel zo, dat er nog steeds max. zoveel uren tussen mogen zitten? Iets van: iedere pond gewicht is een uur in de nacht.

Een goeie van Tweety, hoe doen de andere fv-mama's dat?

En hoe doen jullie het dan overdag? Ik kan niet in één keer van 6 naar 5 voedingen overgaan, dan heeft ze per fles ineens wel een flinke ophoging qua cc.

Of misschien moet ik haar dan om de 3 uren wakker maken? Overdag is het niet erg heb ik gehoord.

Wat betreft die periodes afsluiten, tja....vind ik ook moeilijk hoor. Gisteren ivm de storm de vlag naar binnen gehaald, hangt nu alleen ook nog een raamslinger. Besefte ik me ineens dat ik nog helemaal geen foto had gemaakt......baal, baal, baal.... vind ik dan ook niet leuk dat ik daar dan weer te laat achterkom. Want er hing nog een slinger, maar die had Ron al na 1 week weggehaald, omdat het licht erdoor bleef branden.

Vroeg me al af wanneer je zulke dingen weer weghaalt, incl. de kaarten. Ik heb ook een behoorlijk aantal, zal ze eens gaan tellen ( nu niet hoor).

En dan belanden ze bij mij ook op een stapel. Volgens mij net zolang tot L_otte ze zelf in een boek kan plakken ;)

En wanneer ruim je al die kado's op? Ben er wel klaar mee eerlijk gezegd haha.....

Ik zal ff bami koken meiden...hopelijk gaat het deze keer wel goed. Vorige week voor het eerst gekookt, ook bami en ALLES ging mis...hoezo hormonen die nog door mijn lijf gieren? Ik zei al, volgens mij ben ik nog zwanger. Hebben toen maar Chinees gehaald.

Oh en over zwanger zijn, lijkt me geweldig om weer met zo'n mooie, dikke buik rond te lopen! Die mis ik echt wel hoor! En ik kijk ook regelmatig naar de bevallingsfoto's, word daar nog steeds emo van.

Vloeien is hier eigenlijk ook over, maar heb nog wel inlegkruisje in hoor! Ennuh, laat nog steeds wel eens wat lopen grrrrrr.....

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Medusah; Ja t gaat zooo enorm snel!! En ik geniet écht met volle teugen van m'n liefie!! Met af en toe

dan eens ff slikken :-( hihi..stomme hormonen ook!!

ti heerlijk hoor, om zo'n mannetje te hebben.... de mijne lijkt dan ook nog een sprekend om manlief,

waardoor ik écht 2 mannen heb waar ik verliefd op ben!!

En dat terwijl ik in de eerste periode van m'n zwangerschap heel graag een meisje wilde!! stom he?!

k schaam me er wel voor dat ik toen dacht dat ik n jongen helemaal niet leuk zou vinden!!

Terwijl ik me dát nu absoluut niet meer voor kan stellen!! k vind het écht heel gaaf en stoer om n zoon

te mogen hebben!!

Jose; Ken je nagaan hoe ik ruik? haha....

Misschien op n tijd dat ze wakkerder is, of huileriger eens een voeding wat naar voren schuiven?

of red je dat niet?

Bij mij komt Aron gemiddeld ook nog wel om de 3 uur hoor, behalve 's nachts dan... liever overdag

om de 3 uur, zodat hij 's nachts door slaapt, en soms komt hij dan einde van de middag of 's avonds

een wat eerder....mij best!!

Ah, shit joh!dat je foto vergeten ben.....kan me voorstellen dat je daar van baal!!

De cadeaus en de kledinglijn heb ik na 3 weken opgeruimd, heerlijk m'n slaapkamer een goeie beurt

gegeven, en alles in de kast gehange, het speelgoed in n mand gedaan, was ook weer leuk om te doen!!

k vond m'n kamer zo'n rommeltje worden, er stonden ook n hoop cadeau's in de vensterbank-dus in de weg!

Aron mag z'n kaarten later ook zelf inplakken ;-) foto's plakken vond ik altijd erg leuk, maar kaarten niet!!

k maak trouwens n digitaal foto album....doe ik de laatste jaren al van m'n vakantie foto's, dus ben er al

helemaal aangewend.

k maak n boek van de eerste 6 weken, zondag word Aron gedoopt, dus die foto's kunnen er ook nog mooi

bij, en dan is z'n eerste boek klaar..... zo leuk!!

mmmm heerlijk bami!!Eetse hoor!!

laten lopen, bij mij als ik heel nodig moet, en ik neem de tijd niet om te plassen, dan loopt er ook

vast wat uit zeg maar...bahbah.... t word wel minder, maar k baal er wel van, ik moet gewoon écht op

tijd naar de wc. Ontlasting was ook steeds nog irritant. deed pijn en t bloedde steeds daarna, k denk n

aanbeitje aan de binnekant ofzo.... brrrr... sinds gister gaat het beter, dus k neem aan dat het over is...

anders moet ik daar nog mee naar de dokter.....bah....

Geplaatst

Had ik vanmiddag over n foto bijvoegen geschreven....vergeet ik het weer!!

k heb nog last van zwangerschaps dementie, alleen heet het nu Borstvoedings dementie....

( t moet toch n naam hebben.....hihi...van m'n eigen ben ik na-tuurlijk niet zo ;-) )

[ATTACH=CONFIG]3048[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3051[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3049[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3050[/ATTACH]

Geplaatst

Oh wat een leuk idee Tweety, een digitaal fotoalbum...wil je me een pb sturen waar je dat laat doen? Tenminste als het via internet is. Scheelt een hoop geplak en ik heb de foto's. Heb nl. een boel op de lap, maar eerdaags begeeft ie het en ben ik al mijn foto's kwijt. Daar ben ik bang voor!!!! Pffff.....Foto's plakken haat ik ook trouwens!

Net onder de douche gestaan met mijn meisje, wow....wat een fijn gevoel.... die eindigde met tranen. De straal stond te hard dus Ron deed m zachter, werd ie toch een partij koud...dus ik zo....pak L_otte, het is veel te koud!

Nou en toen....baalde ik dus + dat Ron geen foto had genomen van ons eerste momentje samen onder de douche grrrrrrrr. Overal sta ik met mijn camera klaar als de kleine met papa iets voor de eerste keer onderneemt. En nu moest ik er ook nog eens zelf aan denken met als gevolg, geen shot van ONS eerste momentje onder de douche!

En voordat ik de douche instapte, zeikte ik al over de vloer. Waarschijnlijk omdat ik al moest, kan het dan ook gewoon niet meer tegenhouden hè..het loopt als een tiet dan haha.... Kan ik er toch nog over meepraten.

Een jongen of meisje, beide is leuk! Maar ik weet het nog al te goed dat je die wens toen had en ook dat gevoel. Alleen maar mooi toch dat het plaatje nu helemaal klopt en bevalt? Liever zo dan andersom!

Geplaatst

Wauw wat een leuke foto's Tweety, en gaaf die naamslinger...pfff word ik toch weer even met mijn neus op de feiten gedrukt ;)

Geplaatst

Ik maak m'n boeken via de HEMA Jose, moet je zo'n programma ff downloaden op je computer,

en dan kan je aan de slag. Int begin ff wennen hoe t allemaal werkt, maar het resultaat is 10x

netter dan n plakboek!!en strakker ent blijft mooier...

k moet ff m'n zoon pakken, die huilt alsof hij enorm in de steek gelaten is!! arm schapie!!

Geplaatst

Jose, wij hebben gewoon via kruidvat digi-album gemaakt kan ook via hema, is er mooi :-)

Leuke fotoos Tweety :-)

Ik had ook zo iets hoor toen ik hoorde een jongetje... maar ik zal er ook echt verliefd op worden...

Geplaatst

Nou meiden, hier het andere uiterste..... heb je raad opgevolgd Tweety ;)

Gisteravond 22.45 uur kreeg madame de laatste fles en 24 uur lag ze in bed ( klaarwakker), huilen natuurlijk, maar het heeft niet lang geduurd.

Prompt over half 8 schrik ik wakker....wow.....en ze sliep nog? Heb haar maar wakker gemaakt voor een fles. Er heeft dus 9 uren tussen gezeten, beetje teveel van het goede. Maar wel lekker voor een keer ;)

Kom nu overdag wel een beetje raar uit, nu max. 3 uren er tussen laten. Weer een heel ander tijdsschema dus!

Geplaatst

wow jose, ben bijna jaloers op je.... Gijs doet dat ook huilen na een fles, maar hij komt dan gewoon weer 3 uur later om de volgende fles hoor, zeker 's nachts. Hij slaapt overdag juist langer door lijkt wel. Ben vanmorgen ook vanaf half 11 na de fles tot half 1 bezig geweest hem in slaap te krijgen. Net als ik besluit het op te geven en me aan te kleden en te gaan wandelen met hem, leg ik hem even neer om me aan te kleden dus. Gaat mijn telefoon, ik kom even later weer op mijn slaapkamer (had hem even op ons bed gelegd, met voedingskussen om hem heen) is ie vertrokken. Tja hij mag om half 2 weer een fles.Zul je zien dat ie minimaal een uur langer doorslaapt of zo. Hier modderen we dus nog ff aan vrees ik. Hij valt op zich heel goed in slaap, maar zodra hij op zijn rug of zelfs zij ligt in bed komt de melk (of ik denk zelfs maagzuur want het is tot 2 uur na de fles zo) terug. Ik zie hem slikken en stikbewegingen maken, er komt nooit veel melk terug, slokjes komen er soms uit. Meestal ligt ie het weg te slikken met een vies gezicht en dan begint ie te krijsen. Is ie even niet te troosten, vak pas als ik hem rechtop tegen me aan houd. Dat maagklepje is dus wel de boosdoener hier schat ik in. Maar ja dat zou na 6 weken over moeten gaan toch? Of moet je daar eerder mee gaan dokteren? Hier in ieder geval geen jbpm in de voeding want daar krijgt ie diarree van.

Maar ja ik maak er maar even gebruik van dat ie slaapt, nu flesjes aan het uitkoken, ga zo snel wat strijk wegwerken op zolder. En dan zie ik wel weer of we kunnen gaan lopen. Het weer is niet echt super, vindt kou en wind niet erg als het maar droog is, maar ook dat is het niet de hele tijd.... we zullen eens zien.

Geplaatst

De nachten zijn hier geen probleem ( tot nu toe), maar overdag is het een drama...dan wil mevrouw ook niet slapen. En eind van de middag barst de hel los, want dan beginnen de krampen haar behoorlijk dwars te zitten. Zo zielig!

Waar ik wel achter ben en ik kan me herinneren dat Gijs daar ook last van had. Nl. snel drinken toch?

L_otte begint ook te huilen na de fles en dan geef ik haar een fopspeen, want het blijkt dat haar zuigbehoefte door haar gulzigheid niet bevredigd werd. Ze heeft na haar fles nog duidelijk de behoefte om te zuigen.

Misschien een idee? Of je doet het al ;)

Ja, lekker even wandelen, zeker als de kleintjes het zo lekker vinden. Ik durf het niet aan hoor met die harde storm en om de haverklap een bui. Vannacht is onze hele schutting omgewaaid, de palen zijn gewoon om geknakt....grrrrr....

Nu heeft mevrouw last van het poepen, je ziet haar stinnen, helemaal rood aanlopen, alsof haar hersentjes eruit knappen. En krijsen....het doet haar duidelijk pijn. Iemand een idee hoe ik haar kan ontlasten ( letterlijk)???

Geplaatst

Wat gebruiken de andere mama's tegen krampjes? Hier lijkt de Infacol niet te werken :(

En hebben jullie je kleintje al in een wipper? Wanneer begin je daarmee eigenlijk?

Geplaatst

de speen is hier al veelvuldig in gebruik, hij heeft soms na zijn fles behoefte aan zijn speen, meestal als hij het zuur omhoog krijgt kan hij geen speen velen. Hij maait met zijn armpjes dan, en spuugt zijn speen zo ver mogelijk weg. Gijs vind een speen op zich lekker, om mee in slaap te vallen, als hij lekker diep slaapt spuugt hij hem uit en heeft ie er geen behoefte aan, en vlak voor de fles komt heeft ie honger natuurlijk en wil hij ook zijn speen wel. We krijgen hem bijna niet uit zijn mondje gewrikt als de fles klaar is.....

zielig he als ze zo moeten werken om te poepen... Gijs kreunt als een grote als hij probeert wat kwijt te raken. Vaak ligt ie ook scheetjs te laten dan, en ik maar denken dat die luier weer vol zit. Ik kreeg de tip van de kh dat terwijl ze zonder luier liggen te persen om dan met een koud vochtig doekje zachtjes tegen het anusje te drukken/wrijven. Dan voelen ze waar ze heen moeten persen. Als uiterst redmiddel kun je met de thermometer met wat slaolie in het poepgaatje gaan. Maar dat zou ik zelf eerst in overleg met het cb doen. Gijs gaat vaak lekker poepen als ie zonder luier ligt, vindt ie zowiezo lekker even zonder luier liggen. Ik kan dan zijn drolletjes gewoon opvangen hahaha, scheelt weer een luier. (want die heb ik er wel onder liggen hoor als ie bloot ligt, hij verrast me regelmatig met een golden shower! En jongetjes kunnen meters ver mikken! )

Geplaatst

Oh wat zielig dat Gijs er zo'n last van heeft! Heb je al andere maatregelen getroffen? Bed omhoog enz?

Hoop gauw dat het beter wordt, arm mannetje, maar je kunt er zo weinig aan doen ... frustrerend soms gewoon! En wat zegt het cb ervan?

L_otte vindt het ook lekker zonder luier te liggen, die verrast me dan ook regelmatig met én een shower én een bonus ;)

In het begin had ze erg veel krampen, maar als ze dan echt helemaal zen lag...dan was ze aan het poepen. Nu moet die arme schat er alles aan doen en het wil maar niet lukken. Zo zielig vind ik het, ze is ook niet te troosten dan! Als het zo blijft, stap ik weer over op de standaardvoeding. Ze krijgt sinds gisteravond nu 1 schepje standaard en 3 forte!

Geplaatst

Mutske; zielig dat Gijs zo misselijk is!! Aron heb dat ook wel, hij ligt idd. ook gewoon na 2 of 3 uur soms nog

te slikken!!

en heb je nog lekker wat kunnen doen toen hij sliep?

haha...golden shower.... uitspraak van het jaar!! hier ligt er nog 1 die regelmatig z'n moeder water geeft...

uit dankbaarheid dat hij mijn melkie krijgt!! ;-)

Wat vervelend Jose die kramp!Er is heel weinig tegen te doen.... het rijpingsproces van de darmpjes duurt ongeveer

nog 6 weken. Bijna alle baby's hebben er last van!!Soms wil venkelthee ook werken tegen kramp, paar theelepeltjes,

maar dat mag je dan weer niet geven als ze moeite heeft met poepen, want venkelthee maakt de darmpjes passiever,

dus dan kan ze obstipatie krijgen.....maar als ze makkelijk poept kan je dat dus eens proberen!!

K heb Aron al vanaf t begin in de wipper gedaan, vaak na n voeding, als tie nog wakker is, dan leg k m niet in de box

plat achter over, maar even int wippertje (op de stand dat tie het meest rechtop staat en niet wipt zeg maar)

En van de week ook n keer dat tie onrustig was, wel met de schommelstand, heeft tie er nog lekker ff n half uurtje

in geslapen!

Zo onrustig als Aron gisteren was, zo lief is hij vandaag weer. Ik voelde me zelf gisteren ook helemaal niet fit, kwas

erg moe en hoofdpijn, misschien heeft hij dat aangevoeld?! Of een regeldag met de Bv. meestal rond de 6 weken heb

je ook?!

Hij heeft de hele dag niet langer dan n half uur geslapen, einde vant liedje ging hij daarom weer steeds huilen, want hij

was gewoon moe, en als hij dan weer dronk viel hij binnen de kortste keren in slaap...

afain....mama ook in tranen toen papa thuis kwam..... k zat er ff doorheen!!

k vond het ook zo zielig.....hihi.... terwijl hij super zoet is, en ik dus 1 dagje ook eens een onrustige baby heb....pfffft.....

Raar mens hoor, deze mama!!

Geplaatst

k heb vanmiddag nog even gewandeld, naar m'n schoonzus toe en de winkel....

t was droog, en t zonnetje schijnt met grote regelmaat....k had wel de regen/wind

hoes mee genomen voor de zekerheid! maar t was heerlijk...... k voel me nu helemaal

roezig!!

Geplaatst

Ben jaloers Tweety, ik zat vandaag opgesloten in mijn eigen huis K*Tweer!! Hoop zo dat het beter wordt, ik wil eruit met L_otte, is voor haar ook goed en gezond!

Gisteren dus een onrustig dagje....ja het sloopt je, ook al was het maar 1 dag...fijn dat hij vandaag weer lekker zoet is, het kleine popje!!

Trouwens L_otte kan al 2 dagen haar hoofd zeker een minuut omhoog houden ( soms iets langer) als ze op mijn buik ligt. Dan kijkt ze echt rond, zo mooi koppie heeft ze dan. Maar ook een teken dat het hele kleine eraf gaat. We vinden haar allebei ook zo sterk, kleine bodybuilder haha..

Nu ligt ze lekker te slapen in haar ledikantje, elke middag . Alleen is het nu wat verlaat, dus ligt ze tot 17 uur. En dan vervolgens is ze de hele avond weer in de weer :)

En dan slaapt ze vannacht hopelijk weer als een roosje, maar zet voor de zekerheid wel mijn wekker denk.

Ron en ik waren vannacht ook goed vertrokken, want we hebben beide lopen slaapwandelen hihi.... Ik vertelde hem 's ochtends wat hij had gedaan en hij mij, lol!!

Geplaatst

Oh en *bloos* mijn man en ik hadden het vanochtend heel gezellig samen ;) Het toetje nog achterwege gelaten, maar voor de rest....

Mijn libido kookt de pan uit joh... de oude me is back haha!!

Toen ik zwanger was, wilde ik er niets van weten.

Maar kan niet wachten tot de eerste 6 weken om zijn op dit gebied dan hè.... L_otte mag nog even heel lang klein blijven!!!

Geplaatst

Klopt Jose juist bij jullie zou t slecht weer zijn vandaag!!

Gezellige boel dus bij jullie 's nachts...als jullie aan de wandel zijn!! haha...

Ik zat me juist af te vragen wanneer dat het weer 'normaal' is om hét te gaan doen!!

niet dat ik er zin in heb...pfff...... bij mij is m'n libido nl. nog 0,000 niks, k vind het zelfs

n soort van 'vies' dat klinkt heel onaardig, maar zo weinig zin heb ik er nog in....

dat wil niet zeggen dat ik niet voor m'n mannetje zorg, maar dat kan ook nog wel zonder

m'n litteken-zóne zeg maar ;-)

Schijnt ook wel te komen door BV dat je weinig zin hebt, dat de hormonen nog in volle

gang zijn!! maar goed, eerlijk is eerlijk, ik vind het ook heel eng!! en ik denk dat ik er daarom

n soort van tegenop ga zien..... dus voor mezelf heb ik zoiets dat ik niet té lang moet

wachten om weer wat meer te gaan doen, anders word de drempel alleen maar hoger

en hoger!!

Er word altijd zo weinig gepraat over wat 'normaal' is na n bevalling wanneer je t weer

gaat doen zeg maar!!

Dus ben blij dat jij het nu aankaart.....

Trouwens....vind je t gek dat je L.otte niet hebt gehoord....je was met hele andere dingen bezig ;-p

haha....

Geplaatst

Whaaa Tweety begrijp me niet verkeerd, wij hebben HET nog niet gedaan. Dat durf ik ook nog niet, maar zou wel willen ;) Na 6 weken mag je weer in bad e.d. dus daar hoort dit ook bij denk ik dan. Dus ik heb mijn afstreepkalender boven mijn bed hangen...;)

Ben ook bang dat het pijn gaat doen of zo, alsof ik de eerste keer weer ga herbeleven! Ach ja, er is een taboe, maar hier moet het kunnen toch? Wie kent me nou, behalve een paar hier dan.

En het is ook verschillend, de één doet het na een paar weken, de ander na een paar maanden. Gewoon wanneer jij weer het gevoel hebt van...ja let's do it!

Het had natuurlijk, vooral de laatste jaren een hele andere betekenis... voor mij had het verband met zwanger worden, wat maar niet lukte en mij dus enorm frustreerde. Daardoor geen zin!

Nu is het anders, lijkt me dat ik weer kan gaan genieten van mijn man, zoals het hoort...het intieme samenzijn. Het krijgt nu voorlopig een andere betekenis, fijn vooruitzicht lijkt me zo!

Geplaatst

Dat begreep ik hoor, dat je hét nog niet gedaan had :-)

Bij mij was het tijdens het ik-wil-zwanger-worden nog geen eens een 'moeten' toen ging het

eigenlijk prima ;-) kwam pas tijdens m'n zwangerschap dat het wat minder hoefde en nu ook nog

niet zo....ach...t komt vanzelf, en ik weet van mezelf dat het dan ook weer okay is!! k moet er alleen

ff 'doorheen'.

k weet van vrienden van ons dat tie het na hun eerste kindje hét alweer deden met 4 weken!!

Als je maar gestopt bent met vloeien mag het 'gewoon' weer, je mag ook in bad hoor, als je gestopt

bent met vloeien!!!dus als je al gestopt bent hoef je niet tot 6 weken te wachten..... ;-)

Super hoor, dat je weer van je mannetje kan genieten!!Zo hoot het idd. en het is mooi als het

nu de 'normale' betekenis gaat krijgen.

HOe gaan jullie het trouwens doen met voorbehoedsmiddelen? wel/niet gebruiken??

Ik heb er een beetje moeite mee moet ik zeggen (dat is persoonlijk hoor) om na al die jaren

van wachten en verlangen naar n kindje nu ineens dik aan de voorbehoedsmiddelen te gaan....

en wat zou ik moeten gebruiken? ik wil absoluut niet aan de pil.... ff geen gerotzooi meer met hormonen

in m'n lijf. ballontjes zijn rot dingen.... wie dat ooit heeft uitgevonden??

t probleem is ook nog eens dat zolang je BV geeft het kan zijn dat ik niet ongi ga worden.....

of toch wel, en dan krijg je toch eerst n eisprong, maar merk ik dat??? pfffffffft....lastig lastig.....

k vind t n rot idee om bijv. nu ineens wel te kiezen voor voorbehoedsmiddelen, terwijl het misschien

evengoed helemaal niet gaat lukken om zwanger te worden..... maar ja...misschien ook wel, en dan

kán het natuurlijk ook gebeuren dat je met 3/4/ maanden ineens weer zwanger ben.... k zou niet de

eerste en niet de laatse zijn..... k denk trouwens ook wel dat ik het dan weer net zo leuk vind om

zwanger te zijn hoor.... maar om er bewust voor te gaan? nee nog ff wachten denk ik dat we

weer lekker in ons velletje zitten.....(hormonaal dan)....

ik vind het een lastige kwestie....

k weet niet hoe onze andere forum vriendinnen er over denken??

Geplaatst

Nou hier nog 1 die het vertikt om aan de voorbehoedsmiddelen e/o pil te gaan. Oké, de kans is aanwezig...maar voor mijn gevoel, in ons geval, nihil!

Dat is de reden dat ik na al die jaren niet weer aan de pil ga.

Mocht ik zwanger raken dan zie ik het als een cadeautje, scheelt een hoop gefrunnik aan mijn lijf....maar ik geloof er niet in.

Het mooiste zou zijn als L_otte wat zelfstandiger is, als ik dan zou mogen kiezen. Ik hoop het ooit echt weer mee te mogen maken. En dat L_otte me kan helpen al is het maar een spuugdoekje pakken ;) Dat is mijn ideale plaatje.

Geplaatst

Zo denk ik er ook over, dát zou idd. een mooi plaatje zijn, maar we zien wel of het zo gaat lopen.

Tot nu is het altijd anders gelopen dan gedacht!!

Bij ons is nooit een oorzaak gevonden voor het niet lukken om zwanger te worden....dus ik vind

het best wel spannend of het dan nu wel gaat lukken zeg maar!!

ik zie het als 50% kans dat het spontaan kan!!

Geplaatst

Zo, kleine man net vlotjes gedronken en floeps, een hele golf er weer uit. Kind nat, bed nat, ik nat. Nou ja, maakt niet uit. Nu is hij weer lekker schoon. Vlg x maar weer halverwege ff laten boeren....

:-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden