Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat is er veel geschreven! OF heb ik nou lang niet meer gelezen?

Heerlijk dat iedereen zo aan t genieten is van het moederschap!

Tweety wij hebben ´het´ vorige week even geprobeerd, maar het lukte niet!

Deed pijn dus meteen gestopt. Eerlijk gezegd staat mn hoofd er ook totaal niet naar.

Weet nog wel dat t na de 1e bevalling ook een paar mnd heeft geduurd

voor t weer lukte (en ik zin had).

Ben vorige week op na-controle geweest bij de gyn. en met hem gesproken over

anticonceptie. Omdat ik vervroegd in de overgang ben heb ik zelden of nooit meer

een eisprong, maar ja de kans is dus wel aanwezig! Ik ga weer aan de pil waardoor

ik dan ook meteen geen opvliegers meer heb.

Amy begint t huilen. werk aan de winkel!

Fijn weekend xx

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat mooi dat we over zoveel heel persoonlijke onderwerpen hier zo lekker vrij kunnen praten met elkaar! Super vind ik dat.

Hier de zelfde kwesties aan de orde... ik ben ook wel aan wat meer intimiteit toe, terwijl ik met mijn zwangere lijf er niet aan moest denken. Maar ja ik vloei nog enigzins. Ben trouwens afgelopen week een keer in een heel heet bad geweest.... hmmmmmm zooo lekker. Wist ik veel dat je daar mee moet wachten. Waarom eigenlijk? Voor de wond of zo? Ik vind het vrijen nog wel een beetje "eng", is toch vlak bij de wond die dan net iets te gevoelig is nog. Maar de zin is er hoor.

En ja , voorbehoedsmiddel... ik denk er hetzelfde over als Tweety en Jose, ik wil absoluut geen pil meer slikken, en andere dingen als spiraal werken bij mij niet geweldig, ik blijf dan constant vloeien na een tijdje. Dus ik ga ook het lot een kansje geven. Al zou ik me wel rot schrikken hoor als het zou lukken, kan ik me gewoon niet voorstellen eigenlijk dat het gebeurd. Ben nu 41, wordt in maart 42 dus dan wordt ik wel een moeder die behoorlijk op leeftijd is. Maar ja, we gaan het zien en meemaken, of niet......

Zit nu even te genieten van de rust in huis; puberzoon is op stap met vrienden (en zijn vriendinnetje waarvan ik nog niks mag weten maar ik zag vorige week een zuigzoen in zijn nek, dus ik weet al meer dan ik mag hahahaha) en de kleine ligt heerlijk in zijn box te slapen. We hebben een pizza beteld, lekker makkelijk, ik duik nu weer naast mijn liefste op de bank.... fijne avond iedereen

Geplaatst

Haha, we zitten hier wel aardig op 1 lijn...maar ja dat is ook wel logisch na zoveel ellende en nu gezegend zijn met iets heel moois.

Danaa, heb je dan nog last van de wond? Omdat je zei dat het nog pijn doet....Zoiets staat dan behoorlijk in de weg, hopelijk wordt het gauw beter, zodat je wel optimaal kan genieten van jullie intieme momentje.

Hihi Mutske, pubers....ik weet er alles van haha....geweldige leeftijd. En ondertussen denken ze maar dat ouders gek zijn en niets door hebben. Leuk, leuk, leuk!!

Maar soms heb je je handen er vol aan!

Was de pizza lekker? Soms zo lekker om een ongezonde hap naar nbinnen te werken....en met Gijs gaat het ook beter? Aangezien hij heerlijk in de box lag te slapen?

En zo'n heerlijk heet bad, dat lijkt me zo fijn, heb daar ook heel veel zin in. Ik vloei al een paar dagen niet meer, maar nog wel 'incontinent'. Maar ja, het kan ook zomaar weer beginnen. En dat niet in bad mogen als je vloeit, is volgens mij omdat je inderdaad een wond hebt..... en dan infecties kan veroorzaken. Maar ik weet niet hoe het bij een wond van een ks zit.

Oh en ik deel je mening dat het super is dat we hier alles kunnen delen: verdriet, leuke momenten, grappige momenten, intieme momente, ordinaire momenten hahaaaaa......keep going!!!

Vanmorgen werd ik om 6.45 uur wakker en heb L_otte maar weer wakker gemaakt, wil voor mezelf toch max. 8 uren aanhouden eerst. Maar wat een topper hè?

Vandaag ging aardig goed, vanmorgen weer erg veel last....maar na een goede luier vol luchtte het haar wel op. En ik heb vandaag heerlijk 2 keer kunnen wandelen met haar. Nog even een nieuwe jas gescoord, altijd leuk :)

Ook nog bezoek gehad en nu is het wachten tot mevrouw naar bed kan en ik ook niet te vergeten. Vanavond ook nog heelrijk met haar onder de douche gestaan, ze vond het heerlijk....en het is vastgelegd op de foto!!!!

Nou meiden, lekker slapen, tot morgen!!

Geplaatst

Oh en Mutske, volgens mij heb je last van zwangerschapsdementie ;)

Gijs is toch 14 november geboren?

Haha, nou in je profiel ( linkerkant) staat 15 november....lol!!!

Geplaatst

Weer gezellig op met kleine drinkenboer ;-)

Ja, hier ook voorlopig ( nog minstens 1 jaar:-) niemand down under. Zeer zeer zeer. Moet nog steeds moed verzamelen voor ontlasting. En vloei ook nog veel. Maar bij mij is het dan ook korter geleden, de bevalling.

8 uur is lang zeg! Bij mij doe ik max 6 uur, maar normaal is het max 3 of 4 uur. Nu trouwens 5,5:-) Hij is natuurlijk ook nog jonger.

En gisteren eindelijk wagen (3 in 1) gekocht. Kon maar niet kiezen. Nu helemaal blij. Morgen misschien loopje doen?

Xxx

Geplaatst

Jose de wond doet niet pijn meer maar ehh.. het lijkt gewoon of t niet past!

en dat doet dus pijn.. maar ja glijmiddel doet wonderen! (over een tijdje dan)

Wat heerlijk dat jouw kleine meid al doorslaapt!

Geplaatst

Mees welke wagen heb je aangeschaft? lekker wandelen!

ik ga ook zo even de deur uit. man is werken.

even te voet met de kindjes en hond naar de winkel.

Geplaatst

Oh jee Danaa, wat jammer....dat verwacht je niet, tenminste..... Nou gelukkig bestaan er middeltjes als glijmiddel ;)

Mees, ik ben ook benieuwd welke wagen je hebt gekocht. Kun je nu lekker pronken met een gevulde wagen :)

Hier is het geen mooi weer, dus wandelen zit er niet in. Misschien even iets anders ondernemen.

We zouden visite krijgen, maar ze zijn beide snotverkouden...dus verstandiger dat ze niet komen.

Danaa, ja is heerlijk hoor....haar ritme ligt zo rond half 7 's ochtends, nou dat is best te doen!

Geplaatst

oeps **bloos**** wat stom! ik ga het zo eerst even wijzigen..... ik doe dat ook altijd met de geb datum van mijn oudste, raar he.

Vandaag heeft Gijs kennis gemaakt met zijn nichtje Femm, die is gisterenavond geboren! Mijn schoonzus zou as woe de geplande ks krijgen. Gisteren braken haar vliezen en kwam er vruchtwater en bloed uit, ze zei dat het net tomatensap was! Dus in paniek naar het zh, daar is het ok team opgroepen en heeft ze een ks gehad. Bij haar snijden ze verticaal, van muts tot navel! Vanmiddag meteen naar bezoekuur gegaan natuurlijk! Omdat zij zelf zwaar suikerpatient is, is Femm behoorlijk stevig zeg maar, ze weegt ook ruim 9 pond! Ik zal zo de foto uploaden van neef en nicht! Gijs is morgen 4 weken oud maar is niks groter dan zijn nichtje dat ook ruim 2 weken te vroeg geboren is! Maar gelukkig is het meiske helemaal gezond, het is haar 3e dochter, bij de eerste 2 was vanalles mis mede door de suiker. Nu weet ze niet wat haar overkomt met zo'n gezond babietje dat meteen bij haar op de kamer mag liggen! Heerlijk voor haar!

Nu is Gijs na zijn fles van 9u nog steeds waker en huilerig, we lopen af en toe wat rond met hem, dat helpt even. Maar ja hopen dat ie na de fles van middernacht wel goed gaat slapen, dan kunnen wij dat ook.

Heb trouwens het idee dat hij steeds meer ziet, hij kan ons al echt aan gaan liggen kijken, en maar scheel kijken dan zo mooi! Wat gaat het hard hè, morgen is het al weer 4 weken.... tijd vliegt.......

Geplaatst

Hihi Mutske, kan gebeuren toch??

Gefeliciteerd met je tantezeggertje... wat fijn dat alles goed gegaan is en dat ze nu van het kleine meiske kan genieten. Wel even schrikken geweest, tjee....

Ben benieuwd naar de foto :)

En de tijd gaat zeker snel, L_otte en Gijs schelen maar 1 dag! Maar ik heb ook het idee dat ze steeds meer 'ziet'. Zelf hebben we een heel groot zwart schilderij boven de bank hangen, nou daar kan ze steeds zooo naar kijken. En inderdaad zo lekker scheel kunnen kijken. Hoe klein ze ook zijn, lig nu soms al helemaal in een deuk om haar. Ze kan zo grappig zijn!

Papa is L_otte de laatste fles aan het geven, meestal kunnen we dan rond 24 uur naar bed. Hopelijk laat ze ons weer liggen tot 6.30 uur. In dat opzicht hebben we niet te klagen. Dat haalt ze overdag wel weer in ;)

Nou meiden, trusten!!!

Geplaatst

Het is gelukt!!

Ah gos, wat een heerlijk stel bij elkaar, zo vredig! En ik vind ze nog op elkaar lijken ook :)

Geplaatst

ja je kunt wel zien dat t familie is he.. vond het ook zo leuk dat ze naast elkaar lagen te pitten.... voor mij is dit best bijzonder. Tom heeft nl geen echte neefjes of nichtjes, dank zij mijn vriend zijn broer en zus heeft Gijs 4 nichtjes en een neef die bloedverwant zijn zeg maar. Tom beschouwt ze ook als familie hoor, maar is toch anders.

Dat bolle toetje trekt nog wel bij hoor bij Femm, haar zussen (Tess en Lynn, dan snap je ook meteen de schrijfwijze van FeMM) waren ook zo bol bij hun geboorte. En Gijs krijgt ook al een bollere kop,heeft Lotte dat ook? Heb al wat rompertjes die te strak gaan zitten, zijn beentjes zijnnaar mijn idee wat kort in verhouding met zijn lijfje... denk dat hij boven mt 56 heeft en onder 50...hahaha

Hier is trouwens de kerstboom favoriet om naar te kijken, en het behang op onze slaapkamer vindt ie ook interessant. De poezen hebben trouwens ook hun draai weer gevonden nu de kh weg is; al dat volk over de vloer werd niet gewaardeerd door de dames. Nu is 1 van de poezen bijna waaks op Gijs, ze gaat bij de box zitten als hij er in ligt en komt bij me op schoot als ik naast zijn bedje zit om dan te proberen zijn handje aan te raken met haar pootje (zonder nagels hoor!) Als ik Gijs op schoot heb wordt ie helemaal afgeknuffeld en ligt ze tegen hem aan te kroelen met heel haar lijfje. Volgens mij vindt Gijs het keiharde spinnen wat ze dan doet wel relaxed, hij gaat dan heel rustig liggen luisteren. Ach ja dat duurt tot ie aan hun staart gaat trekken of in de ogen prikt hahaha.

Geplaatst

3 meiden sterk, de papa heeft het maar zwaar hihi!

Ik zie L_otte ook echt veranderen en ja ze krijgt wat een boller toetje, heeft ze van haar ouders. Wij hadden beide als baby ook een dikke toet. Een teken dat ze groeit, alleen maar goed :) Hier beginnen de eerste kleertjes ook wat strak te zitten, mn een aantal rompertjes. Zal morgen een zootje nieuwe inslaan, maar even langs de Hema. L_otte heeft vrij lange benen, dus als ik haar een broekje aandoe, vouw ik haar sokken er standaard er omheen. Anders zijn sommige broekjes echt al te kort. Maar het verschilt ook heel erg qua merk/winkel. Heb ook wel leggings/maillots waarin ze nog verzuipt, maar toch maatje 56 is.

Leuk zeg dat jullie poes zo leuk op Gijs reageert en dat Gijs er rustig van wordt. Kan me voorstellen dat het heel rustgevend is zo'n spinnend wolletje tegen je aan.

Onze kat is ook een echt knuffel en komt ook regelmatig erbij liggen als ik L_otte op schoot heb. Maar L_otte kijkt er nog niet naar om. Onze andere kat heeft een soort van kronkel in z'n kop. Daarvan weet je nooit echt of hij nou goedgezind is of niet. Dus die houd ik nog wel uit haar buurt. Sowieso raakt ie helemaal flabbergasted door de anderen, dus hij is het liefst in de garage of buiten. Maar het is een bijzondere poes ( een zij dus ahum)....

En inderdaad ze vinden het leuk totdat ze de dupe worden van staartenplukkerij. En dan ben ik altijd weer bang dat ze een flinke haal krijgen ai, au....

L_otte lijkt hier niet echt zin te hebben om naar bed te gaan, dus ben benieuwd! Ik ga er nu echt vandoor.....trusten ladies!

Geplaatst

Hey meiden,

Het is n queenie. Alles erop en eraan. Met ook maxi cosi die je erop klikt. Heel makkelijk. En heel mooie kleuren. Heel blij mee :-)

Wat leuk die 2. Hollands welvaren, hihi.

En leuk die poezen. Hier ook; poezen liggen er gezellig bij op bed. Vinden de kleine heel leuk. Komen af en toe ff checken wie er nu in bij gekomen is. Lief...

Geplaatst

Zo lady's, ben ik weer..... ff tijd om te reageren!!!

k reageer eerst ff op de vorige blz. dan op de nieuwe, anders kan ik het allemaal niet onthouden ;-)

Zoals je zegt Mutkse; het is super om over zoveel onderwerpen te kunnen praten met elkaar!!

Danaa; ik denk ook écht wel dat door de BV het libido bij n vrouw veel lager is, dat lees je ook altijd

wel, maar daardoor kan het idd. ook droog (en daardoor pijnlijk) zijn.

wij hebben t nog niet geprobeerd, hij mag nog niet in de buurt van m'n littekenweefsel komen ;-)

Mutske; zolang je vloeit mag je niet in bad, geen tampons gebruiken en geen gemeenschap hebben,

dit is omdat er dan in je baarmoeder een wond zit, en zolang je dus vloeit staat je baarmoeder mond

ietsje open, waardoor er bacterieén naar binnen kunnen..... meer kans op infectie gevaar dus!!

dit heb niks met je KS wond te maken hoor, iedereen die bevalt, die vloeit, en iedereen heeft

dus die wond....de plek waar je placenta heeft gezeten zeg maar!!

Heerlijk Jose dat L.otte zo lekker slaapt 's nachts....dan ga je zelf ook lekker opknappen...

ik voel het gelijk als ik lekker geslapen heb, voel ik me super overdag!!

Maar k moet wel zeggen, dat door de BV ik nog wel regelmatig heel moe kan zijn.Tijdens het

voeden voel ik me ook heel moe worden, soort van hormoon wat dan aanmaakt ofzo dat je

ontspant! niet altijd fijn, want k wil dan nog zo veel waar ik dan de energie niet voor heb.

Heerlijk he? dat douchen, dat heb ik zaterdag ook ff gedaan met Aron, hij vond het helemaal

super!! hij was sochtends al in bad geweest, maar had z'n eigen weer aardig onder gespuugt, dus

meneer kon weer badderen!!

Geplaatst

Volgende blz.....

zooo Mees, jij neemt wel hele grote beslissingen dat er niemand down under komt het eerste

jaar..... haha..... Ga je dat écht redden denk je?;-)

Gaaf je nieuwe wagen.... t is écht heerlijk, alst ff mooi weer is, om naar buiten te gaan.

Hier schijnt t zonnetje, dus k ga er zo ook ff op uit!!

Mutske; van harte gefeliciteerd met je nieuwe nichtje. Wat een schattige foto zeg, en wat

een grote baby....hihi.... heerlijk!! (ehm...heel eerlijk gezegd vind ik Gijs wel knapper....

of is dat aso?hihi) wel n super mooie naam; Femm!! en heerlijk dat ze nu n gezond kindje heeft!!

dat is wel dubbel genieten!!

Aron vind lampjes ook onwijs interresant!! vooral de schemerlamp 's avonds op m'n nachtkastje,

terwijl mama dan wil slapen ;-) helemaal te bestuderen waar dat licht nu vandaan komt!!

Aron ging ook rond de 4 weken meer 'zien'. dat is normaal volgens mij, want ik ging toen ook

naar het CB en toen vroeg ze ook of hij mij al aankeek, daar was hij idd. toen net mee begonnen!!

Zoooo leuk!! en sinds vrijdag avond lacht hij....ooow wat krijg je daar een brok van in je keel zeg!!

eerst dacht ik het 's ochtends al, maar toen ging het heel snel!

S avonds moest m'n schoonzus ff oppassen, wij moesten condoleren, en we kwamen terug....had tie

steeds n beetje liggen piepen... kwam ik binnen, zattie me helemaal strak aan te kijken!Alsof hij

snapte dat ik weggeweest was!! en toen we naar huis gingen kreeg ik n lachje van m.

Daarna thuis zat hij bij Jaco op schoot, en ik tegen m praten, en maar lachen......heerlijk!!

Zaterdag avond ook tegen m'n ouders!!Dus die waren ook helemaal trots!!

hihi..ik was al bang dat hij straks als eerste tegen m'n moeder ofzo ging lachen...

haha....jarloers? neeeeeeeeeeeee hoor!!

Jose; klopt ja!Scheelt heel erg per merk hoe dat de kleertjes vallen!!

k heb pakjes maat 56 die m écht armoedig staan, omdat de mouwen of de broekspijpen

te kort zijn, en pakjes die m nog veel s te groot zitten.

Heerlijk dat ze n boller toetje krijgt, weet je al of wat ze weegt? wanneer moet je nou

naar t bureau? sorry, volgens mij heb je dat allang gezegd, maar k bent alweer vergeten!!

En Mutske, jij moet ook binnenkort zeker?

Gisteren is Aron gedoopt!!Een mooi, bijzonder moment! k zal ff foto plaatsen op hyves....

Mutske, jij hebt toch ook hyves??

HIj was gelukkig stil en rustig....hihi...ik was de hele week al zenuwachtig, hoe zal het

met de voedingstijden uitkomen? weet ik nooit van te voren, en zal hij stil zijn?

zal het me lukken om te kolven?

afain...zenuwzenuwzenuw...... t ging goed... hij had om half 8 heel veel gedronken,

en ik had nog kunnen kolven, voor de zekerheid!

Toen hij binnengebracht werd door m'n schoonmoeder was hij wakker joh!! hij lag

alle lampen te bestuderen in de kerk.... hihi.... En toen de ds. het water op z'n hoofdje

deed werd Aron helemaal rood, toen wilde hij bijna gaan huilen, omdat het niet leuk was.....

haha....maar toch rustig gebleven!! (gelukkig)

Aron ligt voor het eerst vandaag (overdag) in z'n ledikantje op z'n eigen kamertje...

kwilde onze kamer eens ff lekker schoonmaken en goed luchten, maar k zat er steeds

mee dat ik de ramen niet een poos open kan houden omdat hij dan in z'n wiegje ligt....

k vond het meteen een goed idee om m in z'n eigen kamertje te leggen!!

En hij doet het prima hoor!

Geplaatst

Wat mooi dat Aron zo rustig was én geinteresserd tijdens het dopen. Onze mannetje wordt ook gedoopt.

Ja, heerlijk ff gewandeld vandaag. Wel veel last van pijn en druk van onder, als ik tijdje loop/sta. Dus dat jaar kan wel eens 2 jaar worden, hihihi!

O, kleine piepjes hier. Tijd om te stopen op de mobiel.

Xxx

Geplaatst

jeetje ik schrik ervan over dat in bad gaan tewijl je nog vloeit, heeft niemand me verteld joh. Hm,nou dus sexen mag dan ook nog niet...

Enne Tweety, ik vind Gijs ook veel knapper hoor, gelukkig drogen de kindjes van mijn schoonzus wel mooi op zeg maar, vooral de middelste is een echt plaatje. Al zou deze meer op de oudste lijken...

Vertel mijn man net over dat vloeien en geen gemeenschap en ook over Mees haar uitspraak over dat jaar.... hahahaha hij werd er niet vrolijk van! Die arme ziel..... nou gelkkig heb ik er best weer zin an, alleen met een baby op een meter afstand dát gaat me een beetje te ver, dus Gijs mag al af en toe overdag in zijn babykamer slapen....

tweety ben erg benieuwd naar de foto's van de doop! Gih da's echt ene eeuwigheid gelden dat ik er eentje had, een doop, ondanks mijn afkomst uit het katholieke zuiden is bij mij in de familie weinig animo voor doopsels. Typisch trouwens dat een paar van mijn nichten wel in de kerk getrouwd zijn, want daar heb ik bijna bij allemaal gezongen toen, maar daar geen doopsel is geweest.

Wij laten Gijs trouwens zelf beslissen als hij oud genoeg is en het hem interesseert of hij bij een kerk / geloof wil horen en dus evt gedoopt wil worden. Ikzelf ben een beetje anti kerken en geloven, maar laat iedereen verder in zijn waarde. Gijs gaat hier waarschijnlijk wel straks naar een christelijke school, die heb je hier nl erg veel... ;-}

ik heb mijn hyves aan tweety doorgegeven, zal de rest van dit cluppie bij haar vrienden wel tegenkomen denk ik! Zal je uitnodigen of andersom om vrienden op hyves te worden! Kunnen we lekker foto's kijken!

nu snel aan tafel...

Geplaatst

Oké Mees, jij spant de kroon met je 2 jaren ;) GElukkig heb je wel heerlijk kunnen wandelen, fijn hè? En de Quinny, wauw....dat zijn gave wagens!!!!!

Mutske,ik zou me er vooral niet te druk over maken hoor, het is nou eenmaal gebeurd en je kunt het helaas niet terug draaien.

Nooit bij stil gestaan, dat je bij een ks ook nog vloeit, maar wat Tweety zegt is natuurlijk helemaal logisch. Ook jij hebt een placenta gehad die eruit gekomen is.

Haha en Gijs op 1 meter afstand, die krijgt wel heel vroeg seksuele voorlichting ;) L_otte wordt ook niet gedoopt, mijn man heeft echt helemaal niets met kerken/geloof.

Zelf ben ik wel gedoopt vroeger, maar het hoeft voor mij ook niet hoor. Geeft voor mij/ons persoonlijk geen meerwaarde.

Maar ik vind het wel een heel mooi gebaar dat jullie Aron hebben laten dopen Tweety...en het manneke heeft zich voorbeeldig gedragen :) Ben benieuwd naar je foto's, zet je het ook op fb?

Mutske, leuk...ik zal je vast tegenkomen dan...alleen ben ik niet meer zo hyvesactief, ik zit alleen nog maar op fb. Maar ben wel benieuwd hoe je eruit ziet!

L_otte wordt weer wat voller, maar ik weet nog niet hoe zwaar ze is, morgen moet ik naar het cb. Moet alleen even kijken hoe ik dat met de voeding moet combineren, komt net zo uit grrrrr.

Toen ze net geboren werd, had ze ook een bolle toet, de dagen erna werd het minder ( afgevallen). Nu als ze haar speentje in heeft en die haal je eruit, is het net een clowntje...de hele afdruk zit dan in haar wangen. Grappig!!!

Vanmiddag lekker geshopt en voor L_otte een leuke kerstoutfit weten te scoren, zo leuk!! Heb er al helemaal zin in. Ook nog kadootjes voor iedereen gehaald, we vieren het 1e kerstdag bij mijn ouders met het hele gezin. Altijd gezellig. Misschien durf ik dan mijn eerste wijntje weer eens te drinken.

Want waarschijnlkijk blijven we slapen :)

Geplaatst

Mutske wat een lieve foto, echt een knapperd dat mannetje van je!

Tweety proficiat met de doop van Aron! Gelukkig is t goed gegaan met de voeding!

Daar zou ik ook een beetje zenuwachtig over zijn..

Maar gekolfde melk meenemen is altijd een uitkomst!

Ik ga je zo ook even pb-en want lijkt me leuk jullie op hyves te hebben!

Vandaag hebben Liv en Amy de eerste spuitjes gehad.

Het was zooooooo vreselijk! Zag er heel erg tegenop.

Mijn hemel het was of ik het zelf kon voelen! Ik moest me inhouden

om niet mee te brullen...

Amy weegt 4740 gr en Liv 4365 gram. Beiden goed aangekomen!

Ze kijken al heel wezenlijk om zich heen. En Liv kan al zo mooi lachen!

Ik smelt gewoon als ik zo´n prachtige smile krijg...

Geplaatst

Wauw, wat doen jouw meiden het goed Danaa....ze zijn mooi gegroeid hoor! En die glimlach, jaa..daar smelt je bij weg!

L_otte heeft nog van die 'toevallige' lachjes, soms wel van oor tot oor, dat vind ik al zoooooo leuk. Laat staan als ze straks bewust kan gaan lachen.

En die spuiten bah,..... van die naalden in van die kleine lichaampjes.... Hoe is het nu met de meiden? Hebben ze er nog last van? Ik neem gewoon een ijsklontje mee in een washandje...Jammer dat jullie allemaal hyvesgangers zijn, toevallig ook nog fb?

Geplaatst

Jose ze lijken er geen last meer van te hebben, gelukkig!

Die spuiten gaat je echt door merg en been...

ik neem aan dat je met fb facebook bedoelt?

Ja die toevallige lachjes zijn ook zo heeeeeerlijk!!!

Geplaatst

Hihi Mutske;-) Zeg maar tegen je hubby dat hij heeel blij mag zijn met jou...want dan hoeft hij geen jaar te wachten :-))

Ja, m'n kv had ook gezegd van geen bad en zwem en sex (dat dus zowiezo niet, hihi) zolang je vloeit. Idd ivm infectiegevaar.

Ja josé, loopt echt heel lekker, die wagen. En ook meteen vandaag bijpassende lakentjes gekocht. Ook heerlijk om de maxi cosi erop te zetten. Hoef ik niet meer te tillen en de kleine te laten 'bungelen'. Hij lag zooo schattig. Een mini hoofdje zag je. Iedereen vertederd :-)

Ook heerlijk dat we ook bijpassende 'zakken' voor de maxi en voor de kinderwagen hebben. Ligt ie heerlijk in; ook als koud is blijft hij lekker warm.

En ja, m'n jaar is verlengd naar 2, haha! Ik kan ook maar ff lopen want dan gaat het steeds zeerder doen. Ook heeeel voorzichtig bij ontlasting. Ook zeer auw! We eindigen positief; plassen gaat goed. Geen pijn en alles sluit nog goed ;-)

Xxxx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden