Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meisjes,

De allerbeste wensen voor 2012!!

k had gisteren al ff bijgelezen, maar nu ff tijd om te reageren.

Jose; Meid, wat beroerd dat je lieve meisje zo moest huilen!!Enne...zonder dat je t opschreef

wist ik ook wel hoor, dat je er af en toe wanhopig van werd!!Want 'ff' huilen, is tot daar aan toe,

maar als ze zoveel huilt, ga je toch zelf meedoen op een gegeven moment....nee, dan is er weinig

'genieten' aan hoor!! Ja tuurlijk wel genieten van je meisje, maar die wanhoop momenten gaan dan

overheersen!!

K hoop écht dat de voeding aan slaat en dat je weer een vrolijk, rustig meisje krijgt, die er zelf

ook weer van kan genieten!! Zó ontzettend zielig anders!!

k ga trouwens ff kijken wat voor boek het is 'oei, ik groei' klinkt leuk in ieder geval!!

Mustke; Fijn!!dan kan Aron met je nichtje trouwen.... ;-)

haha...klinkt gezellig hoor, jouw oud en nieuw verhaal!!

Ik heb enkel een (half glaasje) wijn gedronken!! en niet teut geweest ;-)

m'n kleine man ging alleen dus niet slapen, hij had juist de laatste nachten

iedere keer pas om half 2 slaap!!

Hij was écht zooooooo ontzettend wakker, en maar kletsen in z'n bed, tegen

z'n muziek mobieltje wat er boven hangt!!

k ging iedere 5 minuten maar ff kijken bij hem. Af en toe huilen, hup, speen er weer

in!!

Afain... om 2 uur gingtie slapen.... tot 8 uur dan wel...dus dat was ook wel lekker.

Juut; Gezellig dat je weer 'langskomt'!

Aah...zo zielig die prikjes!!Aron moet as maandag! k zie er wel tegenop!

hoe zwaar woog hij?

Aron woog gisteren 5430gram. Netjes dus... hij groeid nu niet meer zo overdreven snel

(gelukkig, k heb graag dat t nog ff n babytje blijft ;-) )

Hij is verder helemaal wel 'fijntjes' als ik naar de baby's in de vriendengroep kijk, is Aron

nog wel écht een baby zeg maar!

LAstig he?!wb die ring en vrijen....tjaa..net waar je jezelf goed bij voelt. Tuurlijk is het wel

beter om na n ks n jaar niet zwanger te raken, maar aan de andere kant....

de kans dat het lukt is zo klein! en je zal ook niet de eerste zijn, die ondans de ks tóch

zwanger zou raken hoor!!

Niet dat je het erom zou moeten doen...... maar toch!

k ga ff bij m'n mannetje kijken, ligt te mopperen in z'n bedje, en als ik dan binnen kom

en tegen m begin te praten ligtie gelijk te lachen....dé lieverd!!

Geplaatst

Hallo , ik heb lang niets laten horen van me, maar we hebben het ook niet makkelijk met Donny J. Ik wilde jullie beste wensen uitspreken ....Hij ligt ook nu wakker naast me dus heb ff niet eens tijd om alles te vertellen.

Hij is een onwijs liefe Schat. Hij groeit heel goed maar hij heeft zo enorm last van darmkrampen dat we helemaal geen slaap krijgen.

Zijn prikjes heeft ie gisteren ook gehad en niet erg goed tegen kunnen ...Maar goed ik moet er van door meiden.

Fijne avond nog meiden

Groetjes

Sylvia

[ATTACH=CONFIG]3234[/ATTACH]

P.S. hij is nu 4355 gram en 51.5 cm

Geplaatst

ff snel..... valt het jullie ook op dat er in onze groep alleen maar knapperds zijn geboren?!?!? Wow die Donny hey, hebben Gijs en Aron weer een concurent bij Lotte

Geplaatst

Sylvia, leuk dat je weer ff kwam buurten....zielig van de darmkrampjes, gebruik je er iets voor?

HAHA Mutske, ze staan straks allemaal in de rij voor L_otte ;)

Hier lijkt de voeding aan te slaan, maar ik wil niet te vroeg juichen! We zien wel verbetering in ieder geval. Gisteravond heeft ze gewoon in de box liggen 'spelen, iets wat we nog nooit hebben meegemaakt op de avond. Geweldig, lachen en al! Ook huilt ze veeeeeeeeeeeeeeel minder, dus ook een goed teken. We gaan het meemaken.

Nu ligt ze ook lekker te slapen ( jaja...)...maar eigenlijk had ze om 17 uur moeten eten, anders kom ik niet met de voedingen uit. Maken jullie je kleine overdag ook wakker voor een voeding? Of laat je het z'n beloop tot hij/zij zich meldt?

Geplaatst

Sylvia; wat een poppie joh! Leuk dat je weer eens 'langskwam'! Sneu hoor, dat hij zoveel krampjes heeft.

Heeft hij ook koemelkallergie?? Geef je flesvoeding of borstvoeding?

Mutske; Nou idd. ja!!Knapperts....hmmm...vind je t gek met zulke knappe mama's ;-)

(shit...de mijne lijkt dan weer op z'n papa...haha)

K hoop het Jose, dat de voeding aanslaat....je krijgt dan vaak zo'n 'ander' kindje!!

Ik maak Aron eigenlijk nooit wakker voor n voeding, omdat hij dan zelf al komt (overdag is

dat om de 4 uur, en 's avonds eens een keertje extra)

Maar ja, heel soms komt het idd. anders totaal niet uit, als ik bijv. weg moet ofzo, dan wil ik

hem nog wel eens pakken... al vind ik dat altijd zooo zielig!! maar ach...hij vind het helemaal niet

erg, want hij ligt gelijk naar me te lachen... (lijkt niet op mij, als ik wakker gemaakt word, ben ik

nogal 'knorrig' ;-) )

Met Borstvoeding kan je ook veel meer op 'verzoek' voeden dan met de fles. Wat ook wel eens helpt

is bijv. alvast ff naar t kamertje toelopen (als ze daar ligt tenminste) en je hebt kans dat ze dan

al wakker aan het worden is..... Aron word daar dus wakker van....ga k bijv. vast de was opruimen ofzo...

Als ze nog diep slaapt, laat je ze toch n half uurtje langer liggen??

K weet ook niet in hoeverre je daar mee mag 'knoeien' met die uren bij FV.... dat zou je eigenlijk eens op het

bureua moeten vragen.

Wel weet ik dat ze tegenwoordig in de kraamtijd al veel meer op 'verzoek' (wel met regelmaat uiteraard) voeden

bij Flesje!!

We hebben trouwens uitgerekend dat ik pas weer vanaf 2 maar ga werken.

Mijn verlof loopt 20 januari af. en dan heb ik nog 6 vakantie weken over van afgelopen jaar, die plak ik er dus achteraan.

Ik ga dus weer 1 ochtend in de thuiszorg/huishoudelijk werken..... en ik wil weer heel graag als oproepkracht de kraam in.

Deze 2 jaar dat ik eruit was, heb ik het heel erg gemist, tuurlijk!het was wel goed voor me hoor!!met al die ziekenhuis bezoeken

enzo..... en de spanning van het zwanger worden, maar nu ik zelf een kindje heb, wil ik eigenlijk wel weer terug!!

dus ik ga weer solliciteren, en ooo wat heb ik er weer zin in!!Zo leuk als je er nu zelf ook 1 hebt, zó anders!!

Opzich niet qua functioneren, (dat moet niet uit mogen maken vind ik altijd, anders zouden er maar weinig 'goede' kraamverzorgsters

zijn) maar sommige dingen kan je nu, vanuit eigen ervaring beter begrijpen, en ik denk ook beter aanvoelen....

k ga ff naar m'n eten... lekker bami aant maken!

Geplaatst

Nou Jose, duimen maar dat dit dè oplossing mag zijn; en dat je het vergoedt krijgt uiteindelijk, want ik vind het ook behoorlijk aan de prijs 23€. Hier ook voorzichtig optimistisch over de orthiflor. Het lijkt wel dat Gijs na de fles waar het poeder in zit wat last heeft van een rommelende maag of zo, hij is dan wel onrustig. Kan niet slapen en is wat huilerig. Maar dat hele verdrietige en paniekerige krijsen is niet meer voorgekomen. En hij is ook meestal wel te troosten nu. En als ie lekker wakker is kan ie heeeeerlijk lachen!!!!

Gijs komt vrij netjes om de 4u nu, soms vroeger en als ie een half uurtje later is laat ik hem ook gewoon liggen hoor.... Helaas blijft ie 's nachts ook om de 4u soms een (half) uurtje meer, komen. Maar hij slaapt nu in eigen kamertje sinds 2 nachten, nu mijn logees vertrokken zijn en iedereen weer op zijn eigen plek slaapt. En dat gaat prima, ik moet er toch uit als ie wakker is, alleen nu wat verder lopen....

Wou nog meer schrijven maar meneer Gijs ligt al weer in zijn bedje te pruttelen; dus moet zo flesje gaan regelen endan ga ik zelf ook maar mijn nestje opzoeken. Ben moe; heb vandaag gewinkeld (overdekt hoor!) en mijn rug en voeten zijn kapot. Lijkt wel of mijn bekken nog een erg zwakke plek is; voel dat het eers als ik veel loop. Als ik nu opsta lijk ik wel een oud wijf, ik loop eerst een stuk krom te strompelen...wel leuke kleertjes voor Gijs gescoord; alweer in maat 62 aan het shoppen voor hem...

Geplaatst

Tweety, heeft de bami gesmaakt?

Haha, Aron lijkt op z'n vader? Dan is het toch evengoed een knapperd? :P L_otte lijkt ook het meest op haar papa..echt zo leuk. Vooral die mooie, grote ogen!

Wat super dat je de draad wb kraamzorg weer op wilt pakken en anders ben je het hier wel haha.... Ben erg benieuwd, maar eerst nog lekker genieten van je verlof tot 2 maart. Maar meid, het gaat zoooo snel...maar misschien tegen die tijd wil je ook wel weer.

Al zou thuiszorg best pittig zijn als je zo'n last van je rug hebt.

Mutske, fijn dat de Orthiflor lijkt te helpen. Wat misschien nog een idee is ( tenminste dat doe ik) is om 1 schepje s ochtends en 1 schepje eind van de middag door de fles te doen. Ik doe nl. die 2 schepjes niet tegelijk. Maar verdeel het een beetje over de dag.

Dus lekker geshopt, voro jezelf nog iets leuks gekocht? Gaat hard met die kleintjes hè? Hier ook al maatje 62, tenminste de benen dan....bven kan ze nog wel 56 aan.

L_otte weegt nu net zoveel als haar pa bij zn geboorte en qua lengte ook haha.....

Geplaatst

Hebben jullie nog een beetje droge voeten? Hier schijnt het zonnetje, mmmmm...misschien toch even eruit vanmiddag met de wagen? Lijkt me heerlijk even :)

Met L_otte gaat het nog steeds goed, mensen die nu langskomen zien ook dat het een heel ander kind is, veel vrolijker. Gelukkig maar!

Heb gisteren een nieuwe mobiel voor in de box gekocht, de grijs/witte Nijntjes leken me toch wat saai, aangezien ze de hele wereld inkijkt. Leuk, leuk....

Geplaatst

oh da's grappig, ik wilde eerst de grijs witte nijntjes mobiel kopen maar kon alleen die met de koe/kip/schaap/nijntjes vinden hier in t dorp! En Gijs is er helemaal gek mee; hij ligt er heerlijk naar te kijken en te kraaien! Vannacht weer niet doorgeslapen;iedere avond hopen we op een klein wondertjedenk ik... Maar nee hoor, 12u de fles om half 4 lag ie al weer te gillen van de honger. En dan geven we hem dus alleen nog maar forte, kun je nagaan... Die verdraagt ie trouwens goed; zijn stoelgang is regelmatig nu; iedere dag na de eerste ochtend fles poept ie zijn luier vol met veel kabaal en gevoel voor drama hahaha!

Heb net om 12u de fles gegeven en na half 2 sliep ie eindelijk.. pffff. Heb het gevoel dat ik nu even moet doorzetten met hem op bed leggen en laten liggen om te leren dat hij zelf in bed in slaap moet vallen. Ik blijf eerst bij hem zitten, en als ie wat verder weg zakt ga ik naar mijn slaapkamer. Ik troost hem dan meteen wel als ie huilt, zonder te veel geluid, meestal mijn hand op zijn bolletje en even strelen. Als ie echt stil is ga ik naar beneden met de babyfoon; hopend dat ik beneden iets kan doen... vandaag trouwens relaxen hoor, heb The Mentalist en Castle opgenomen gisteren en die wil ik echt ff kijken....

Oh en Jose ik ga de orthiflor ook eens verdelen, daar dacht ik ook al aan omdat het lijkt dat ze het wel merken als het inde voeding zit....

Daar komt mijn oudste net aan met broodjes van bakker bart.... lunch!!!!

Geplaatst

Jose; De bami was heerlijk hor ;-) alleen ruik je dat dus de volgende dag ook aan de poepbroeken van zoonlief,

wat z'n mama heeft gegeten. Woensdag avond erwtensoep van m'n ma op.....man man, wat stonk Aron gisteren,

Bizar gewoon!!haha...

Gelukkig kan ik trouwens wel alles eten, hij krijgt nergens krampjes van!!Daar hebben we weer mazzel mee!!

k zat nog te denken hoeveel Aron huilt in 24 uur.....k geloof dat hij de 10 minuten nog geen eens haalt,

t is écht een makkelijke baby, zo zoet en rustig!! kan wel zeggen dat ik enorm verwend ben door um hoor,

als nummer 2 nog eens komt....en die niet zo makkelijk is, gaat dat natuurlijk vies tegen vallen

(hoor mij..zit al vooruit te denken hoor ;-) )

Ja hoor....mijn grote man is ook een knappert hoor ;-) haha.... volgens mij vind je dat altijd wel van je eigen man!!

Klopt ja,. de grijs witte nijnen kijken ze dus amper naar, t is wel leuk voor bij t meubulair...maar niet voor n kind.

Ik heb er 1 van Tiny Love... van m'n schoonzussen/zwagers gekregen, dat is zo'n ding op batterijen, waarvan je

de muziek uit kan zetten (ook ideaal als je de wijs zat word) en die draaid dus n kwartier door ofzo....met felle

beestjes eraan....Aron keek er al naar toen hij ruim 2 weken was.... De muziekjes zijn van Mozart,Bach en Nature..

k ben er heel blij mee, want t is ideaal dat je m niet steeds hoeft op te winden....

Wat heerlijk dat L.otte zo zoet is, en zo opknapt!!Wat een verademing zal dat zijn zeg!! Nu idd. hopen dat je de

voeding vergoed krijgt!!

Mutske; Jammer hoor, dat hij nog niet doorslaapt... al zou hij maar 1,5 uur langer slapen, kan je zelf net iets meer mee....

Lijkt me erg pittig. Ik kan er helemaal niet tegen als m'n slaap verstoord word..... word ik niet liever op zeg maar....hihi....

Aron ligt meestal rond half 12/12uur op bed, en dan begint hij om 6 uur te pruttelen, dan doe ik z'n speen er nog ff in,

en dan komt hij om 7 uur alsnog.... met als nieuw ritme dat hij dan tot half 9 klaar wakker is, en enorm ligt te feesten bij

mama in bed....want ooo wat is het gezellig!!En wat moet ik toch lachen tegen het plafond.....en kletsen tegen de lamp!!

en zwaaien met m'n armen, schoppen met m'n voetjes..... enne...mama ligt er dan naast....die wil eigenlijk toch nog ff n uurtje

pitten.....maar daar trekken we ons niks van aan hoor ;-)

was je broodje lekker?

Erg leuke foto's trouwens op hyves... wat een schatje he?!!

Aron heeft nog steeds maatje 56 aan, k denk dat het wel binnenkort alsnog 62 word.

Hoeveel weegt L.otte nu Jose? en Gijs? hoeveel weegt hij ?

Aron woog afgelopen maandag 5430gram.

K heb trouwens m'n fotoboek ook binnen, Aron's eerste boek zeg maar, van de eerste

6 weken, heb een digitaal boek gemaakt, via de Hema.... t is echt heel mooi, al zeg ik het zelf ;-)

K ben altijd met foto's bezig, vind ik zo leuk om te doen.

Zullen we trouwens binnekort nog ff daten met elkaar??

k zit nl. te denken, iedereen is nu nog met zwangerschaps verlof, en straks als de meesten weer

werken, zal het best wel druk worden/ lastig af te spreken zijn voor een aantal!!

Nu kunnen we evt. ook door de weeks af spreken, want mijn man mag niet meer prive rijden

met z'n bus, dus dat betekend als hij zaterdags gaat werken dat hij de auto mee moet nemen :-P

Of jullie moeten weer hier heen komen, dat kan natuurlijk altijd!! maakt mij helemaal niets uit!!

Soo dan..... er leg er hier 1 enrom te scheiten.....poe poe.....oftewel poep poep!! haha....

(mama's bami komt eruit ;-) )

Geplaatst

Whahahahahahahha Tweety, nu lig ik naar het plafond te staren en tegen het plafond te praten, want lig helemaal in een deuk door jouw verhaal hihi...

Komen zo 2 vriendinnen eten, gezellig, dus ik houd het heeeeeeeeeeeeeeeeeel kort.

Wil alleen even zeggen dat ik voor een date ben, gezellig :) Eens kijken wat voor stoere binken jullie in petto hebben voor L_otte ;)

Al moet ik zeggen, Aron heeft al een streepje voor bij 'r....zijn foto hangt boven 'r bed ;)

Reageer later even uithgebreider, ik zal koken....à la Italiano.....vooral het toetje met Disaronno ga ik voor :)

Geplaatst

allemaal drukke weekends denk ik? Wij zijn gisteren weer een hele dag in TIlburg geweest voor mijn moeders verjaardag! Gijs heeft de hele middag niet geslapen en de avond ook niet; pas op schoot bij mij sliep ie... tussen zo'n 30 lawaaierige verjardags gasten....

De hele familie heeft hem kunnen bewonderen, ik had zelfs tom zijn omaatje (mijn ex schoonmoeder) opgehaald uit het bejaardenhuis zodat ze Gijs kon bewonderen. Hij was net een beetje huilerig maar bij haar op schoot was ie heel lief en rustig, en het oude mensje genoot! We heben haar maar tot reserve oma benoemd; ze is zo gek met ons mannetje! Ook was er een tante die 34 jaar op een cb gewerkt heeft, maar dat was al weer 20 jaar geleden. Daar een leuk gesprek mee gehad dat alles zo veranderd continue in hoe we met pasgeborenen omgaan. Zij wou Gijs ook perse de fles geven; het werd nog net geen battle tussen die twee oudjes hahaha! 's avonds kwamen de broers en zussen van mijn moeder en vrienden en kennissen. Zo gezellig, maar ja we moesten voor de laatste voeding thuis zijn vonden we. En die was rond middernacht; we rijden er een uur over. Maar hoe later het werd hoe gezelliger, dus we zijn echt tot de laatste minuut gebleven daar!

heb op mijn mobiel een app voor oude foto's, maakje leuke dingen mee:

[ATTACH=CONFIG]3289[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3290[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3291[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3292[/ATTACH]

Geplaatst

Hallo allemaal!

Jose, wat vervelend die KMA... wat zal ze gehuild hebben! Ik merkte bij Linck in het begin dat als ik zelf veel melk had gedronken, hij de volgende dag enorme krampen had! Die koemelkeiwitten komen in de bv en zijn heel moeilijk te verteren in die babydarmpjes. Ik ben minder melk gaan drinken en het was vrij snel beter...

Ik begrijp dat het dus al een stuk beter gaat... fijn hoor!

Mutske: Jij dus ook al aan de mt 62? Lekkere bink is Gijs dan ook!

Linck is redelijk aan de maat: qua lengte precies op de middenlijn en qua gewicht helemaal op de bovenlijn! Een week geleden was Linck 58,5 cm en 6220 gram... Gelukkig hebben we nog steeds volledige bv, dan kunnen ze er bij het CB niets van zeggen! hihihi

Tweety

: Cool dat je weer terug wilt in de kraamzorg... Dat is een goed teken, logisch dat dat je toen te veel was, ik had er ook niet aan moeten denken hoor! Maar nu is alles anders!!!

Nog even een foto van Linck van vandaag!

[ATTACH=CONFIG]3297[/ATTACH]

bye ladies!

Geplaatst

En Jose, lekker gegeten? en gezellig gehad met je vriendinnen?

Hoe is t met L.otte w.b. d'r krampjes?

Mutske jij hebt het gezellig gehad, zo te lezen ;-) En Gijs wilde gewoon niks van t feest missen,

daarom bleef hij wakker!!

Wat ontzettend leuk, dat je ex schoonmoeder zo gek met m is!!Fijn dat je daar nog leuk mee om kan gaan

je hoort zo vaak anders!!

Hele gave foto's trouwens!!Ziet er écht uit, alsof het oud is ja, leuk man!

Fijn Juut, dat Linck het zo goed doet!! Hij ziet er heel best uit, op de foto!!Heerlijke bolle wangen!! Fijn he?Als de BV zo

goed gaat!!

Komt hij nog zo vaak? en 's nachts?

Bij mij is het écht heel erg exact op elkaar afgestemt, vraag en aanbod, ik hou geen druppel extra over om te kolven....

Aron groeid heel goed hoor, maar k zit me wel eens zenuwachtig te maken of ik wel genoeg voeding heb.... terwijl hij overdag om

de 4 uur komt, 's avonds extra wil, en geven we vaak (niet altijd) nog een flesje erbij, omdat hij hongerig blijft....en vervolgens

slaapt hij s nachts ook heerlijk!!

De Verpleegkundige van het CB was er helemaal tevreden over, hoe dat hij het doet, en hoe het met m'n BV gaat!!

We zijn net weer terug, dus ik gelijk de laptop aangeslingerd....

want Aron heeft z'n prikjes gehad,.....ooooww, wat was ik de hele dag al in de zenuwen, vreselijk!! K zag er zo ontzettend tegenop!!

maar goed, hij ging dus wel ff heel hard huilen, liep helemaa rood aan, niet krijsen ofzo, heel zielig, verdrietig hard huilen!!

maar toen ik m weer oppakte was hij eigenlijk ook gelijk weer getroost!! (dat doet mama's dan weer goed he?!!;-) )

Wat vind ik het beroerd zeg, dat ze die rot prikjes moeten.... kunnen ze daar niks anders op verzinnen?? Via een flesje ofzo?!!

Afain...meneertje ligt allang weer te slapen, is het alweer vergeten, en z'n mama is er nog verdrietig van in d'r hartje!! :'(

Okay, nu nog even derest; Aron zit aardig op de middenlijn met alles.... z'n schedelomtrek is 40,5 (hij heeft voor mijn gevoel niet

echt een overdreven groot koppie....als ik vergelijk bij andere baby's, ziet Aron, juist door z'n hoofdje er nog écht klein uit)

wat is bij jullie kindjes de SO?

Lengte 57,5 Cm. daar zat hij wel net iets mee onder de middenlijn, maar ook niet overdreven ofzo. (hij heeft ook nog steeds met

gemak maatje 56 aan, 62 is nog veels te groot) gewicht is 5700gram. zat ook bij de middenlijn.

We hebben een volgens-het-boekje-baby! ;-)

Geplaatst

Dan zal ik Gijs zijn maten ook maar eens doorgeven... ;-}

Zoals we op hyves al achter kwamen zijn Aron en Gijs tegelijk naar het cb geweest. Nu was Gijs de hele dag al aan het huilen; ook toen we bij de kinderarts binnen waren. Zij is bezorgd dat hij zoveel huilt en dat hijzo onverzadigbaar lijkt. Omdat Gijs ook steeds blijft slikken, niet kan slapen vaak en 2-3 uur na de fles nog opgeeft (en dan is dat echt zuur met brokjes melk) wil ze dat we naar de huisarts gaan. Ze denkt aan verborgen reflux en misschien toch aan kma (ja we weten nu wat het betekend...) We kunnen woensdag pas terecht bij de ha; geeft op zich niet, ik moet morgen naar het zkh voor mijn eigen nacontrole bij de gyn.

de maten zei ik: 59,5 cm, 6.060 gr, ho 39,3, dus Gijs heeft echt een klein bolleke. Dat is weer een bewijs dat ie op zijn vader lijkt; want van mijn kant hebben ze allemaal een groot hoofd....En zijn gewicht gaat veel te hard, dus we mogen hem geen extra voeding geven. Door de reflux kan het zijn dat hij om voeding blijft vragen; het ene kind eet niet als het zuur de slokdarm aantast , het andere wil juist extra melk er door heen krijgen om het soort van te blussen.

Nog een vraagje; 15 jaar geleden werd op het cb in tilburg aangeraden om op voorhand je kind een zetpilletje paracetamol te geven na de inentingen. Om te voorkomen dat ze pijn en koorts zouden krijgen. Dat moest dan exact 2 uur na de inenting geloof ik. Toen ik daarover begon werd hier in barneveld hoogst verontwaardigd gereageerd; dat zou nooit zo zijn geweest en dat mocht dus absoluut niet. Maar ik ben niet gek hoor; weet heus nog wel dat het zo was toen. Ik durf amper een zetpilletje te zetten, moet nu volgens de richtlijnen wachten tot ie (hoge) koorts heeft, nou ik weet het niet hoor.

Maar ja hij heeft daar alles bij elkaar gekrijst vòòr de prikjes, en was daarna stil. Ik heb hem daar de fles gegeven omdat de afspraak precies op zijn etenstijd viel, en voor dat ik weer thuis was, afijn dat ging prima daar en hij is op weg naar huis wakker geweest en viel thuis in de box in een diepe slaap zonder nog een kik te geven.... als jullie het snappen? Hij slaapt nu nog, ziet wel spierwit... ben benieuwd of en hoeveel last hij krijgt.

Hoop dat Aron er ook goed van af komt; en we allemaal lekker kunnen slapen vannacht! Want als ze ziek zijn is het ook zo zielig he....

Geplaatst

Jeej Mutske, wat een beer heb jij zeg....naast dat het al een knuffelbeer was ;) Klinkt me bekend in de oren: reflux icm kma. Is vaak zo hè dat die 2 samengaan. Oh meid, ik weet precies hoe je je voelt. Verstandig dat je ff naar de ha gaat, je krijgt waarschijnlijk iets voor de reflux en hopelijk stuurt hij/zij je door naar de ka. Zeker als het om een vermoeden kma gaat. Wordt dan speciale voeding, hoop in ieder geval dat Gijs het daar ook beter op doet.

Het enige probleem is dan ( was bij Lotte precies hetzelfde) dat hij van de melk alleen niet verzadigd raakt. De melk is nog dunner dan de standaard en de forte. Dus ik doe er Nutriton door, maar begreep dat Gijs daar in het verleden verstopping van kreeg?

Pffff die ellendige rotprikken, idd van mij mag het ook door de fles. Ik had altijd zo'n naaldenfobie....maar inmiddels heb ik dat wel overwonnen. Maar dan die naalden in mijn kleine meisje, bah...krijg ik bibbers van!

Maar jullie hebben stuk voor stuk kanjers, het is voor een goed doel...maar als je kleintje zo brult, doet dat pijn in je moederziel.

Ik meot er volgende week aan geloven! maar haal bij voorbaat ook kinderzetpillen in huis hoor, je weet het nooit. Judith zei op fb ook al dat het niet mag, weet niet meer precies waarom.

Haha Tweety, je bent een lopende melkfabriek, aandelen kopen? Fijn dat het zo super gaat, kan me voorstellen dat je soms wat onzeker bent over d ehoeveelheid, maar Aron groeit lekker, dus het zit vast goed ;)

Was gezellig vrijdag met de meiden, lekker wijntje gedronken en gegeten. En natuurlijk heerlijk bijgekletst.

Met Lotte gaat het weer iets minder, hopelijk een sprongetje...maar ze heeft de hele dag en gisteren ook van het poepen. Het lukt niet, je ziet haar drukken, maar zonder groot resultaat.

Ze is weer huilerig en het ging zo goed! Nou ja, maar even afwachten weer......

Heb inmiddels ook de Tinylove mobile en ze vindt hem geweldig haha....leuk, leuk!

Wat een stoere vent heb je toch Juud, heerlijk ventje....ook al zo'n beer. Weer een concurrent ;)

Ik ga, meisje huilt....en het is etenstijd :)

Geplaatst

Nee gelukkig niet meer zo vaak! Nu zo ongeveer om de 3 a 4 uur en snachts soms iets langer.

Hoe is t met Aron? Nog geen koorts?

Paracetamol zou de reactie/verweer tegen het vaccin onderdrukken terwijlje juist wil dat het lichaam antistoffen gaat aanmaken. dat werd mij verteld bij het cb.

Ik zat savonds wel even in zak en as na al dat gekrijs... Heb zelfs de ha post nog gebeld!

Geplaatst

Tnx Judith, nu weet ik het weer haha...zal het ook eens navragen ;)

Hoe zit het eigenlijk met de date? Of zijn Tweety en ik de enigen? Ik moet in ieder geval in maart weer beginnen met werken, dus ja......mogen we wel opschieten ;)

Geplaatst

Lijkt me hartstikke leuk om weer eens te daten! Dat ik niet meer zo vaak op het forum ben betekent niet 'uit het oog uit het hart' hoor...

Ik moet over twee weken al weer aan t werk, maar t stelt niet zo veel voor want ik ga maar twee dagen werken. Dus ik kan vrij makkelijk... Ik ga werken op maandag en woensdag. (verders lekker zelf voor Linck zorgen!)

Geplaatst

ik ben er ook wel voor in; wat mij betreft ook nog in februari, begin ook in maart weer... Nu snel inpakken en wegwezen ,naar zkh voor nacontrole gyn.....

Geplaatst

Judith, dat weten we toch ;)

Mutske en? Hoe was de controle en heb je al een afspraak gemaakt bij de ha voor Gijs?

Hier vandaag een topdagje eigenlijk. Gisteravond lag Lotte er om 23.15 uur in en vanmorgen om 8.30 uur (!!!!!) werd ze wat wakker. Dat betekent dus dat we vandaag 5 voedingen hebben gegeven ipv 6. Ook slaapt ze vandaag best veel en is ze heel tevreden.

Misschien toch een sprongetje geweest, ik hoop het, want......

Vanmiddag lag ze op de bank in buikligging en ineens rolde ze zich om naar haar rechterzijde. Ik denk, dit is toeval....maar uiteindelijk dus 3 keer gedaan, dus geen toeval in mijn ogen. Mijn schoonmoeder was er ook bij haha. Daarna een heerlijke, lange wandeling gemaakt!

Date leuk, februari is dus een optie, maar wanneer? En waar? Meiden, roep maar wat..... Gaan we gezellig bij iemand thuiszitten of zoeken we iets centraals?

Ik weet ook niet wat handig is ( rekeninghoudend met de voedingen tussendoor).

Doordeweek is prima! Weekenden zit ik al aardig vol....

Geplaatst

Voor mij zijn de voedingen geen probleem... wel zijn mijn weekenden al redelijk vol in de komende tijd geloof ik.

Trouwens Mutske: hoe is het met je buik? Al minder pijnlijk? Bij mij nog steeds een strook een beetje pijnlijk en een strook erg verdoofd. Het litteken zelf is best paars, niet erg fraai!

Jose: wat snel zeg dat ze zich al draait! Linck draait al wel een tijdje van zijn zij op zijn rug... Maar dat wijt ik eerder aan de zwaartekracht! (ik liet hem altijd op zijn zij slapen en dan werd hij iedere keer wakker op zijn rug ondanks die kussentjes.

Ik ga Linck ff op bed leggen...

xx

Geplaatst

net bij de ha geweest; wat een onzin eigenlijk. Ik vertelde dat het cb me verwezen had omdat ze dachten aan reflux. Zonder verder vragen werd me zantac voorgeschreven. Nou da's mooi, maar werd ook ineens sinds 1-1 dit jaar niet meer vergoed. Ach het is natuurlijk voor die kleine uk, dan kan het me niks schelen wat het kost; maar wel een beetje zuur...maagzuur dan hahaha.

Heb ook altijd een vervolgrecept gehad voor ibuprofen bruis 600ml, voor mijn migraine.Dat wordt ook niet vergoedt normaal, mits het op medische noodzaak wordt gezet, dat is indertijd door de neuroloog zo gegeregeld en via de ha kon ik het daarna ook krijgen. Deden ze vanmorgen ook ineens moeilijk over bij de apotheek; was meer dan een jaar geleden dat ik ze gehaald had, ja duhuh, ik ben zwanger geweest, dan mag je geen ibuprofen gebruiken!?!?! Tja ze moest het wel eerst gaan navragen hoor. Al met al ruim een half uur bij de apotheek staan wachten, want Gijs moest ook helemaal geregistreerd worden, mijn rug is killing me inmiddels. Heb veel last van mijn bekken; meer dan tijdens de zwangeschap. Dus meteen bij de fysio een afspraak gemaakt.....

Lees net dat in de zantac ook alcohol zit, vind het nogal wat... Hij is nog làng geen 16... toch?!?! raar hoor dat dit voorgeschreven wordt....ok hij mag maar 1ml per keer, maar toch het is 8% (!!!)Je stopt toch ook de speen niet in een glas wijn en daarna in zijn mondje? Toch nog eens effe gaan googlen...

bij de gyn had ik ook zo iets van, moest ik hier al die moeite voor doen van kind en mezelf hierheen slepen voor een kort gesprekje dat het allemaal wel goed ging? Er werd nergens naar gekeken, en toen ik vertelde dat ik geen voorbehoedsmiddelen wilde gebruiken werd er een beetje lauwtjes over gedaan, dat ik eigenlijk het eerste half jaar niet zwanger mag raken. Ja dat weet ik... verder niet veel aan gehad dat bezoekje....pff kan mijn tijd beter besteden, aan slapen bijv hahaha. Met mijn buik/litteken is het trouwens prima, voel af en toe nog wat maar is te verwaarlozen. Balen Judith dat het bij jou nog steeds zo gevoelig is! Ik smeer het dagelijks in met bio-oil, maar of dat echt helpt, weet ik niet hoor....

Vannacht weer de halve nacht opgezeten met Gijs; hij moest poepen maar het lukte niet. Pas vanmorgen een drolletje na zijn fles van 7u, en net bij de huisarts aan tafel, zat ie een partij herrie te maken en te persen hahaha, en stinken joh! Kon in het toilet even later gewoon weer de keutel uit zijn luier vissen, hoefde niet eens te verschonen, luier was nog schoon....

Over onze date, is het een idee om bijv omg utrecht af te spreken? Ik weet niet hoe centraal dat voor de rest is, maar voor mij ruim half uur rijden en dus wel te doen. Of Amersfoort? Dan lijkt het me idd leuk om ergens bijvoorbeeld een high tea of zo te gaan doen? Durven jullie dat aan met de kleintjes? Lijkt me wel gezellig! Voor mij part spreken we ergens langs de snelweg af bij een goed wegrestaurant? En doordeweeks vind ik ook het beste, begin februari? Degene die al werken mogen de dag kiezen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden