Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Ilona, die divajas heeft L_otte ook ;) Wat een cutie!

Is dat zo qua ouderschapsverlof? Ik bedoel dit jaar blijft mijn wtf nog gewoon hetzelfde en neem 1 dag in de week op. Maar volgend jaar wil ik pas deeltijdontslag nemen, gaan ze het dan daarover berekenen? Is toch scheef? Ik bedoel dan is L_otte al bijna een jaar oud....vaag....

Lotte heeft soms ook moeite met in slaap komen, heeft ook altijd haar speen nodig! Als ze nog niet ver genoeg is en haar speen is uit, zet ze het op een brullen.....laat haar vaak dan even gaan. Nooit langer dan 10 minuten en als ze overstuur is, ga ik er vrijwel meteen heen. Dit houd ik dan een paar keer vol ( speen weer in doen) en als ze dan nog n iet slaapt en met haar grote kijkers me aankijkt, dan neem ik haar mee naar beneden.

Dit ritueel speelt zich vooral vanaf een uur of 16 pas af.

Welke spenen heb je geprobeerd? De Difrax was hier ook een drama qua inhouden, hebben nu de Bibi.L_tte wordt ook boos als ze ligt te slapen en er vliegt steeds een verdwaalde hand langs.

Mutske, hiep, hiep hoeraaaaaaa voor Gijs, toppie!!!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier gisteren op mijn werk geweest, zooooo dat was wel even leuk iedereen weer te zien, maar ook heel fijn dat ik de deur weer achter me dicht kon doen. Werk staat nog erg ver van me af.

Daarna op kraamvisite geweest, oh wat een popje, 2 kg! Zooooooo klein! L_otte leek wel een reus ernaast en een dikkertje dap haha ( Hollands welvaren). Een kiekje gemaakt van die 2 in de box, zo bijzonder, dit was voor ons beide een mooi moment.

Geplaatst

Tweety, hoop dat er gauw duidelijkheid komt voor je vriendin.....soms is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ilona, dat poepen....heel frustie....voor jou en je kleine meid! Dat theelepeltje misschien even langer volhouden? Dus een paar keer afkolven en er doorheen doen. Bij L_otte werkte het ook niet meteen, daarna wel.

Weet ook niet wat normaal is qua frequentie van poepen bij bv? Iemand anders?

L_otte poept 1 keer in de 4 dagen en is ook klei, maar er zit wel een soort van regelmaat in, dus dan lijkt het me goed. Heb je zelf ook moeite met poepen? Het kan ook erfelijk zijn ;)

Vertelde het cb namelijk, zelf poep ik ook 1 keer in de week. Ennuh...misschien een ander middeltje proberen? Ik kan je Orthiflor aanraden ;) Helemaal natuurlijk produkt!

Oh en Mutske, geef jij Gijs nog steeds Forte?

Lisa, ben benieuwd wat ze zeggen op het cb!

Geplaatst

Oh en wat ook nog wel eens helpt Ilona is het bedje iedere keer voorverwarmen met een bellywarmer ( elektrisch).

Dan komt ze in een warm bedje en daarna leg ik de belly even op haar buik bovenop de deken.

Als ze echt moe is, geeft ze zich wel over, duurt soms wel heel even.

Geplaatst

ff heeeel snel, want fles staat klaar... net afspraak geprobeerd te verzetten op zkh, lukte niet, ik balen. Heb op mijn verzoek telefonisch consult laten maken hahaha ik kom dus ook !

Geplaatst

Yes, yes, wat leuk Mutske om jou ook in het echt te zien. Heb er alweer heel veel zin in :) Zitten wij te voeden, zit jij uitgebreid te lullen met een arts haha.... ze zien ons aankomen, stelletje ongeregeld ;)

Geplaatst

Ga ff op de gok op Ilona's verhaal reageren, omdat tie alweer op de vorige blz. staat.

Dat niet in slaap komen/ wakker worden bij het in bed leggen heeft Aron, net als Lotte,

alleen na n uur of 16/17 pas.... soms slaapt hij dan ff n uurtje ofzo. maar dan laat ik m

's avonds ook eigenlijk altijd maar beneden!

Overdag lukt het wel.k zal vandaag als voorbeeld nemen. Vanmorgen gebaddert, in de maxiCosie

naar m'n moeder (Ik moest sporten) Bij ma uit de MC gehaald en in ma d'r bed gelegd; meneer doet

hooguit 1 oog open en pit verder!

Vanmiddag om 13.30 u in de MC en weer naar huis, om 14.30u was ik thuis en gelijk weer in z'n

bed gelegd. k hoorde m net ff mopperen, maar dan is z'n speentje uit z'n mondje gevallen,

en word hij n soort van wakker door z'n armen die voorbij maaien!

Nu slaapt hij weer verder.

Dit is heel erg per kind verschillend..... in t begin had Aron dit ook wel meer, zoals jij t

beschrijft, k ben het toch vol blijven houden, drinken, spelen en zodra hij slaap krijgt gelijk

naar bed! En Sinds hij n speentje heeft (vanaf 6 weken) valt hij dan, na nog even naar mama

geglimlacht te hebben, gelijk in slaap. Alsof hij snapt wat hij moet doen.

k Hoopt dat je n speen vind die wel blijft zitten, want dat geeft vaak n hoop rust. Of dat ze

gaat duimen, en snapt hoe dat werkt!

Ontlasting met Bv mag 10 x perdag zijn, maar ook 1x per 10 dagen.... Max. 14 dagen.

Vaak is het dan wel iets harder ja, en hebben ze meer moeite met poepen.

Heeft ze er dan ook krampjes bij? (misschien schreef je dat wel..... moet ik zo ff terug lezen)

Mutske; YES YES YES!!heerlijk dat je door kon slapen!Werd je niet heel raar wakker??

Ik schrok de eerste keer gewoon... maar toen was Aron nog maar 3 weken, dus nog erg klein!

super dat je erbij kan zijn de 28ste Erg leuk om jullie te zien....

Lisa; Suc6 met het gesprek, Ben wel benieuwd hoe hun reageren!! En wat het evt. zijn kan!!

Jose; Leuk om weer ff op je werk te zijn..... maar ik kan me voorstellen dat het nog ver van

je af staat.

Ik ga trouwens niet meer bij m'n werkgever in de thuiszorg werken, verdien écht geen bal!!

Ga gewoon particulier iemand zoeken waar ik 1 ochtend in de week n paar uurtjes kan soppen,

en als dat allemaal op de rails is, kijk ik of het te doen is om terug te gaan in de kraam. Omdat ik

voor m'n rug (noodzakelijk) moet sporten ben ik ook al 2 ochtenden in de week weg, (breng Aron

bij m'n ma) en nog n ochtend werken (gaat hij naar m'n schoonma, ben ik al 3 ochtenden weg...

eerst ff alles in n ritme krijgen straks met werken, en dan zie k wel verder!!

Ik ga morgen op kraamvisite bij n vriendin die ook n kleintje heeft van 7,5 pond, ben heel benieuwd,

want dán zie je pas hoe groot je eigen kind al is!! Leuk om ff naast mekaar te leggen!!

En ook bijzonder om op kraamvisite te gaan terwijl je nu zelf n kleintje hebt he?

Dit word morgen voor mij de eerste keer, nadat ik zelf bevallen ben!!Dus k vind t wel leuk!!

Geplaatst

Veel plezier bij je vriendin Tweety en gefeliciteerd. Bijzonder is het zeker, dat heb ik gisteren mogen ervaren. Helemaal omdat we vorig jaar beide met lege handen stonden.

Ennuh...ik ben nog op zoek naar een schoonmaakster ;) Of moet ik zeggen een interieurverzorgster?

Geplaatst

Wat een mooie foto's Ilona van jullie meisje!!

Over de kramp; Heeft ze dat enkel vóór het poepen of

de hele week iedere dag wel? of bepaalde momenten?

Het kán zijn dat het door jouw voeding komt! wat je eet/drinkt

(kiwi's en jus kunnen soms verkeerd werken bij baby's, krijgen ze juist kramp

van )

Dat kun je checken door uit te rekenen; wanneer je iets eet zit het 6 tot 8 uur later

in je voeding en 8 tot 12 uur later in de darmpjes van een baby.

Als het niet is door het geen wat jij eet/drinkt, zou ik, zoals Jose zegt, die orthiflor eens

proberen!! Wie weet....

Geplaatst

jeeje wat een verschillen dan met die stoelgang (eeeh luiergang) van onze kids... Gijs heeft iedere dag minstens 1 poepluier. Ik ben inmiddels al weer gestopt met de orthiflor, was prima spul hoor, maar geeft nu geen voordeel meer icm de zantac, daar zijn zijn luiers ook erg dun van. Bij Gijs wisselt wel met de dag of hij een drolletje/keutel of een spuitluier heeft. Hoe langer het duurt hoe droger dat ook wel; en dan moet ie ook harder werken. Vandaag poepte hij eigenlijk voor het eerst zonder het gebruikelijke kreun en pers-concert (jammer want erg hilarisch)Dat deed ie trouwens terwijl ik zijn luier al aan het vershonen was, dus we hadden weer lasagne....doekje/poep/doekje/poep etc.

Zit nu eigenlijk te wachten tot ie beetje wakker wordt voor laatste fles'; mocht om half 11 maar ga 'm zo maar wakker maken anders vrees ik dat ik alleen vandaag feest heb gevierd, ben bijna zenuwachtig of ie het vol gaat houden of dat afg nacht en toevalstreffer was....wish me luck!!!!!!

Geplaatst

Hoi meiden, ben er weer. Was/ben zo ah genieten vd kleine man dat ik geen tijd vrij maakte voor t forum. Sorry ;-) Ik moet nog bijlezen. In ieder geval hier alles top. Hij is heel lief en nog nergens last van gehad.

Mijn 'onderkant' gaat ook steeds beter....yes!! :-))

Ben zooo verliefd op m'n mannetje!! (en dan bedoel ik ons zoontje ;-) Happy!!!

Mees

Geplaatst
zit dokument te kijken op ned 2, over neonatologie afd. in maastricht... volgen mensen die hun kindje gaan verliezen... zit alleen maar mee te janken hier. Wat kun je dan op je knieen van dankbaarheid om wat je boven in zijn ledikantje hebt liggen..... sorry kan ff niet meer typen...

Dit heb ik ook gezien. Net als jij ook tranen met tuiten gehuild met m'n zoontje in m'n armen.

Geplaatst

he meiden. heb de cb arts en vervolgens de huisarts gesproken. Die heeft vervolgens weer met de kinderarts gesproken. cb arts dacht dat het wel reflux zou kunnen zijn. Huisarts vond het wat vreemd aangezien ze s avonds en s nachts niet huilt. we mogen het wel proberen met medicatie, dus ben benieuwd. Ook zei de huisarts dat ze eigenlijk te veel voeding binnen krijgt. Dat wisten we eigenlijk al wel een beetje, maar ze drinkt de fles altijd strak leeg en heeft dus echt zin. Lastig hoor. Ze krijgt nu 7 flessen a 120 cc (water) met poeder dus iets meer. Ze krijgt bijna volledig forte. Nou ja zolang ze niet te dik is. We zullen zien of de medicatie iets doet. Meiden heel fijne weekend!

Geplaatst

Hoi Mees! Leuk dat je er weer bent! Komt wel heel dicht bij he zo'n programma; en wat voel je je dan dankbaar om wat je in je armen hebt..... maar eh Mees, kom je dan ook mee naar Volendam de 28e? Had je daar al iets van gelezen? Je moet wel een heeeeele boel lezen hahaha!

En Jose, ik vergat te antwoorden laatst... ja Gijs krijgt nog steeds forte, dat gaat op zich goed qua stoelgang. Vraag me wel eens af of ik isschien weer terug af zou moeten bouwen naar gewone voeding, want overdreven hongerig is ie niet meer sinds we zantac gebruiken. Hij drinkt nu niet iedere fles (150cc water

+ 5 schepje poeder, dus ong. 170 melk) leeg. En gisteren zat ie voor het eerst op 5 voedingen dan omdat hij doorgeslapen had, dus dan heeft ie maar tussen de 800 en 900cc op. Moet zo even nazoeken of dat genoeg is voor zijn gewicht.. ga zowiezo dinsdag even wegen bij het inloopspreekuur van het cb, kan ik meteen even overleggen. Moet ie wel weer doorslapen 's nachts... nee vannacht lukte het dus niet helaas. Hij lag er iets voor 24u in; ik ook hèèrlijk, werd ie om half 3 al weer wakker. Ik dacht; mooi niet makker, dus hup tutje er in. En ja, gelukkig, hij sliep weer verder. Om half 4 hetzelfde verhaal, weer tot half 5 stil. Toen dacht ik nou ga ik het ook tot half 6 rekken ook.. nou niet dus, om 5u ging ie inmiddels zo tekeer dat ik hem gauw zijn fles gegeven heb. Weg nachtrust.... en vanmorgen na de voeding van 9u wilde hij ook niet echt slapen. Heb hem om half 1 mee in de douche genomen, lekker samen, en om 13u de fles gegeven. En ja hoor, ik zou om 15u op kraamvisite gaan bij mijn collegaatje, en om 14u sliep ie voor het eerst, in de box...-zucht- hahahaha Ben geoon lekker gegaan hoor, en ooh wat leuk om weer en babietje van 3 weken vast te hebben; is al weer zo anders. Het gaat veel te snel he meiden....

Nu ga ik me snel een beetje optutten voor mijn etentje met mijn kraamhulp.... heb er zin in!

Geplaatst

Mees, wat leuk dat je weer ff kwam schrijven en dat je zo verliefd bent en geniet van je mannetje, begrijpen we allemaal!

Lisa, fijn dat je medicatie hebt gekregen, hopelijk slaat het aan!

Mutske, die Gijs.....ach, weet je....de aanhouder wint en dat ben jij! Het beginnetje is gemaakt, dus hij zal het straks hopelijk eindelijk begrijpen!

De richtlijn is trouwens 150ml per kg lichaamsgewicht, ewet niet hoe zwaar Gijs nu is? L.otte krijgt nu 180 ml en dat 5 keer op een dag = 900 ml.

Wat ik me wel eens afvraag, de max is 1 liter op een dag. Maar bij kma zeggen ze dat je pas vanaf 6 maanden met bijvoeding mag beginnen. Dan heb ik toch zowat geen speling meer? 200 ml is de max voor haar, nou 20 ml ophogen in 3,5 maand gaan we niet redden natuurlijk. Dinsdag maar eens navragen bij de ka.

Wat betreft die Forte, ik heb hier nog een verzegelde bus staan, had ik toen ingekocht. Heb sowieso altijd een nieuwe in de kast. Maar L.otte krijgt speciale voeding, dus heb deze bus nu over. Als ik jou er blij mee kan maken? Dan kan ik het de 28e voor je meenemen.

Hier in afwachting van mijn vriendinnetje die zwanger is. Ze was eergisteren 41 weken en gisteren is ze gestript. Ben zooooo benieuwd of het gaat doorzetten :)

En ze weten ook niet wat het wordt, dus dat maakt het ook nog eens leuk! Ben heel nieuwsgierig!

Geplaatst

Geven jullie trouwens ook allemaal nog een late avondvoeding? ( +-22.30 uur)?? Hier nog wel steeds!

Wanneer ga je dan proberen om de laatste voeding om half 8 te geven, pas als je met een papfles begint? Ik vraag het me af, omdat we straks weer aan het werk moeten en het dan zo laat is, voordat ik eens op bed kan. En gaat het dan vanzelf?

Want net als Aron heeft Lotte ook meer moeite om 's avonds in slaap te komen, of ze slaapt helemaal niet. Daarom doe ik haar nu na de fles van 19 uur in de Tummy, dan is ze zo rozig dat ze nog een klein uurtje pakt. Maar straks wil ik natuurlijk dat ze vanaf die fles gaat slapen.....

Want deze mevrouw houdt erg van slapen ;) Ikke dus haha

Tweety, alweer even lekker geknuffeld met de kleine? Kan je je bijna niet meer voorstellen hè?

Judith, hoe is het met jou? Je bent alweer aan het werk, bevalt het een beetje?

Geplaatst

Hey Mutske, ja, helemaal waar. Wat n wonder toch als alles goed gaat! Ja, hihi, heeeel veel terug lezen maar heb al veel gedaan. Gezellig hoor alle ervaringen te lezen.

Ja, leuk plan van volendam maar kan helaas niet. Nou, gewoon bij n vlg date dan. En jullie uitgebreid opschrijven hoe het geweest is.

José, spannend van je vriendin! Ja, onze ukkies groeien zo snel! Wil ik eigenlijk niet ;-) Maar ook weer leuk de nieuwe dingen die hij kan. Heerlijk die smiles!

En qua eten ben ik makkelijk hoor. In principe 150 en als hij nog honger heeft doe ik gewoon nog n beetje erbij. 30 of zo. En ook qua tijden wisselen we. Net wanneer hij zin heeft; soms 2 uur, soms ruim 4 uur. Ik geef wel n late fles (12 uur ong. ) en 's nachts slaapt hij door. Dam wil hij 's morgens wel wat meer.

Dinsdag weer CB. Benieuwd!

Fijn weekend allemaal; wij gaan shoppen..:-)

Geplaatst

leuk... shoppen, wou ik ook tot net bij de AH mijn pas weigerde, pas ongeldig zei de pin... oh zei de kassière, je kunt even bij de automaat pinnen (stond t.o. de kassa..) Wordt de pas ingeslikt!!! Nou sta je dan; boze mensen achter je in de rij, 3 tassen met boodschappen aan je kinderwagen en geen bankpas of geld. Meteen mijn schat gebeld, die kwam me natuurlijk redden. Zegt een andere AH medew. dat er in Barneveld op grote schaal geskimd is en ze de hele dag al meemaken dat pasjes weigeren en ingeslikt worden, is door de bank zo geregeld. Ik wordt ongerust, shit geskimd, ff op mijn mobiel inloggen en mijn afschriften bekijken.. Ja hoor :angry5: 515€ in New Malden (=engeland) gepind!!!!!!! Ik moest toch op H. wachten dus meteen service van de ING gebeld, pff krijg het geld gelukkig terug duurt wel 2 weken, en over een week een nieuwe pas. Nou lekker weekend hoor.... heb het ff behoorlijk benauwd gehad, zijn geen leuke bedragen om van bestolen te worden.....

Etentje met kraamhulp was supergezellig gisteren; van half 8 tot half 11 aan tafel gezeten, eten , drinken en heel veel kletsen! Bij thuiskomst een vermoeide papa met Gijs aangetroffen , Gijs was net stil.... heel de avond gehuild. En vannacht helemaal niet doorgeslapen hoor, om half 4 was ie wakker, tot 5 uur nog gerekt, toen maar fles gegeven. Tot half 8 sliep ie toen weer... werd ie wakker heb ik m bij mij in bed genomen omdat pap al weer was werken. Weer moeten rekken tot 9u, en daarna sliep ie helemaal niet meer, alleen maar krijsen ontroostbaar..pffffffff. Tom was ook werken dus ik was alleen met hem... Kon niet eens ff naar de wc, hij was zo overstuur als ik hem even neerlegde...hihih heb hem gewoon mee naar de plee genomen hahahahaHebhet tot half 1 volgehuoden een half uurtje eerder de fles gegeven en toen hup in de maxicosi en boodschappen doen. Pas bij de laatste winkel de AH want daarna kon ik uberhaupt geen boodschappen meer doen, viel Gijs in slaap toen we op zijn papa wachtten... Wel leuk trouwens; ik wou heel graag zo'n muppet handpop scoren; had zelf maar 3 stickertjes, moest er nog 3. De kaissiere had denk ik zo'n medelijden met ons dat ze van iedereen daana die de stickertjes niet wou ze voor ons achtergehouden hhaha, gingen we toch nog met Gonzo naar huis (is papa's favoriet vanwege de gelijkende neuzen...ja vul zelf maar in)

Jose; hartstikke lief dat je aan me denkt! Ik neem het pak forte graag van je over. Zo heb ik nog een pak comfort van de Kruidvat staan; iemand interesse?

Nu is Gijs alweer anderhalf uur langer aan het doorslapen; hij begint lijkt wel in de middag zijn nacht te maken......

Geplaatst

Jemig de pemig Mutske.... sta je dan....grrrrrr die #@#$#%$@ criminelen hier ook!!!! Je moet er zo voor uitkijken, maar ja.....het ziet er ook zo echt uit allemaal. Er komen gewoon bussen vol naar Nederland, die zich weer verspreiden om hier en daar de boel eens even flink te verbouwen.

Tjongejonge... gelukkig krijgen we het wel terug van de bank, maar het idee dat iemand anders ergens op de wereld er wel lekker met jou geld er vandoor gaat grrrrrr. Kan er altijd zo boos om worden.

En dan overkomt het jou.....moet wel weer 2 weken wachten enz.

Gelukkig heb je het wel reuze naar je zin gehad met de kh, bijzonder hoor! Houden jullie nu verder ook contact? Jullie hadden vast een hoop bij te kletsen ;)

En die arme Gijs, miste zijn mama gewoon heel erg ;)

En dat pak Forte neem ik voor je mee, ik vraag er 5 euro voor haha......

Vandaag weer heerlijk een eind kunnen wandelen, alhoewel ik liep er naast ;) Nog even boodschapjes kunnen doen en ik was weer 2 uren verder.

Er komen koude dagen aan, weer om je lekker op te kleden en eruit te gaan met de wagen, joehoeeeeeeee......

Geplaatst

Mutske, Gijs krijgt toch ook Zantac? Heb je het idee dat het helpt? Ben wel benieuwd.

Anders gewoon weer naar de ha gaan hoor!

Geplaatst

Ik heb trouwens alle gegevens weer verwijderd, want mijn naam/identiteit is alweer achterhaald ;)

.

Geplaatst

ff snel meiden, vandaag alles ingepakt, maandag ochtend vertrekken we voor een midweekje

Winterberg!!Heerlijk.

Ik heb ook besloten met de BV te stoppen!!Wat ik wel heel jammer vind, maar het is denk voor

mezelf de beste keuze.

Ik had altijd exact genoeg voeding voor Aron, wat opzich niet erg is, maar k had ook nooit geen druppel

over om eens te kolven. En naar mijn idee had meneertje 's avonds sowieso te weinig, (als ik kolfde kwam

er ook helemaal niet veel meer uit, hooguit 50 met 2 borsten.....) dus gaf ik m bij de laatste voeding er nog

n fles bij van 90, zo ging hij meestal slapen....

k had de laatse weken al m'n twijfels of hij nog wel genoeg binnen kreeg, hij had gewoon vaak nog honger

na de voeding van (ongeveer) 1600uur....

vorige week is hij ziek geweest, waardoor hij minder dronkt (en dus loopt het terug) en daarna was ik niet

lekker, wat ook niet bevordelijk is..... ik weer 3 dagen lang iedere keer om de 2 uur voeden, om het op gang te

krijgen, wat dus niet werkte, we zijn nu op de 4de dag en het lijkt alleen maar minder en minder te worden....

(Terwijl het eigenlijk als je weer om de 2uur voed, het binnen 2 dagen op gang moet zijn...niet dus...)

Na de ochtendvoeding heeft hij genoeg, dan zitten m'n borsten ook goed vol, en houd hij het met gemak 4 uur uit,

maar vanaf de 2de voeding word het dus al minder, ik merk al aan hem dat hij eigenlijk nog meer wil, maar dat het op is.

En vanaf dan komt hij dus om de 1.5/2 uur omdat hij hongerig blijft.....

ik hou dit gewoon niet vol, k ben écht ontzettend moe, en k zit dan alleen maar te janken, omdat het zoveel onzekerheid

geeft!! Vanmiddag na 15 uur heb ik nog n fles erachter aan gegeven van 90, die dronk hij met gemak nog weg, nu ligt hij nog

heerlijk te slapen (wat hij voorheen nooit deed.....dus toch honger gehad al die tijd???)

Het vergt gewoon heel veel van me, en ik trek het eigenlijk gewoon niet meer, nu heb ik vanmiddag (na n flinke huilbui) besloten

te stoppen, en alleen de ochtendvoeding nog te geven, dan ben ik het nog niet helemaal 'kwijt' want ik vind het eigenlijk

wel heel jammer om te stoppen, k vond het zo verroest makkelijk, en leuk, en intiem....maar ja....k heb eigenlijk geen keus!!

dus 's ochtends nogwel..... en derest fles.

k dacht dat het slimmer was om nu de knoop door te hakken, dan ook nog te gaan zitten tobben op vakantie met kolven enzo.

waardoor het ook alleen maar meer van terug loopt, en het skieén kost energie, wat ook een reden is, waar je BV van terug kan

lopen....

Nou, t is een heel verhaal, maar k moest het ff kwijt, k ben er best wel een beetje emo van hoor!! bah, maar k voel me anderzijds

ook wel opgelucht dat ik de knoop doorgehakt heb!!

Ach wie weet.....volgende x langer ;-)

Meiden, ik probeer volgende week meer op jullie te reageren, en minder ego te zijn.....

liefs

Geplaatst

Och lieverd, gooi het er hier maar uit hoor, niks ego aan! Kan me zo voorstellen ( althans dat probeer ik) dat het eigenlijk een beste domper is, zeker als je het zo graag wilt.

Maar ja helaas geldt hier niet: waar een wil is, is een weg.....

Je wilt het beste voor je mannetje en hoe intiem, leuk, lief en fijn het ook is, Aron gaat voor natuurlijk. Vind het juist heel dapper dat je de knoop door durft te hakken meid en niet alleen aan jezelf, maar aan je mannetje denkt. Heel knap, een goede moeder noemen ze dat.

Heeeeeeeel veel plezier volgende week, geniet, geniet, geniet!!!!!! Van die berg afscrollen jihaaaaaaaaa, Aron achterop ;)

Dikke knuffel!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden