Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tja ik met mijn grote mond... vannacht vanaf 2u was het bal hier... -zucht- haahahaaha Heb Gijs tegen 5u maar mee naar ons bed genomen. Hij kòn geen honger hebben, had om half 12 een fles van 180cc bijna leeg gedronken. Ik denk nu dat ie het koud had, want toen hij in mijn arm onder het dekbed bij ons lag sliep ie meteen lekker door... half 7 was ie pas weer wakker, lekker flesje gedronken en weer samen met mama liggen snurken hahaha. Ik schrok rond 10u weer wakker! Na de fles van 11u stond ineens onze kraamhulp voor de deur, gezellig!! FF knuffelen met Gijs en een bakkie kwam ze doen! Maar de hele dag heeft Gijs keurig na zijn fles even gespeeld en daarna lekker geslapen. Hij ligt nu hier naast me in de box, is af en toe even wakker en jengelt dan. Geeft niks want dan hoop ik dat ie vannacht weer eens echt goed gaat slapen....

Jeetje Lisa dat is schrikken dat ze hd kan hebben! Waardoor dachten ze dat? Is ook niet niks zo'n spreidbroek....... enne naar die 4 uur rekken is te doen hoor, heeft hier ook paar weken geduurd maar hij is er nu aan gewend. Ik ging bijv lekker met hem douchen als ik nog een uurtje moest rekken of ff wandelen, alles maar om hem af te leiden. Ach en soms lukt het hier ook niet....

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is hier maar rustig!!Komt denk ik dat we op FB een 'groep' hebben, waarin ook vollop gekletst word!!

Mustke, jij hebt geen FB toch?? Zou leuk zijn als je er ook bij komt!!En Lisa??

Lisa; domme vraag, maar wat is HD? Betekend dat, dat het bekken/heupjes verkeerd staan?

Wel spannend zeg!!Wanneer heb je de echo? en hoe lang zou ze zo'n broekje aan moeten?

Rekken werkt vaak wel door idd. te gaan wandelen, of nog ff te badderen...van lieverlee komt het vanzelf

wel!!

Mutske; Fijn dat Gijs steeds meer gaat doorslapen, en dat hij 's nachts wel rustig is!!Je hebt je nachtrust zo

hard nodig!!

t is best even 'slikken' om een andere oppas te hebben dan je eigen man he?!!

Toch ben ik er wel redelijk snel mee begonnen (moest wel, want ik moest dan bijv. gaan sporten...) en langzaamaan

wen je er dan wel aan!

Het scheelt ook wel heel erg wíe je als oppas hebt hoor!!Bij de 1 doe je het toch makkelijker dan bij de ander....

en als de kleintjes het ook 'pikken' is het helemaal makkelijk!!

Wanneer moet jij weer gaan werken? en hoeveel ga je werken?

ik heb vanmorgen weer n sollicitatie gesprek gehad bij m'n oude leidinggevende....per 2 Maart zou m'n contract

binnen de thuiszorg aflopen, maar nu word die weer omgezet naar de kraam...als oproepkracht!!

Erg leuk, heb er weer helemaal zin in!!

k Ga in Maart bij een vriendin kramen....ze vroeg gisteren, eigenlijk voor de grap, ken je niet hier kramen??

Ze wist niet dat ik weer terug zou gaan in de kraam...dus dat heb ik gelijk gevraagd vanmorgen...en het was okay.

ff de formulieren invullen....

Wel leuk om er op die manier in te 'rollen' ff weer een gezin draaien is toch de beste manier om de routine weer terug

te krijgen.... ben er toch inmiddels alweer 2 jaar uit!!

Bij ons komt Aron niet standaart om de 4 uur... gelukkig trouwens, want hij komt 's ochtends pas laat, waardoor ik anders

niet uit zou komen!!

vanmorgen heb ik m om 8.15u. wakker gemaakt (anders slaapt hij door tot 9uur) overdag om de 3.5 á 4 uur, en bij de laatste

voeding na 3 uur, dan gilt hij alsof hij écht nooit iets te eten krijgt...mij best hoor, dan maar eerder, gaat hij daarna dus wel lekker

slapen!!

K let er wel op dat hij in ieder geval aan de 5 voedingen zit, en hij drinkt er 180cc. Houden jullie je altijd strak aan de tijden?? of voeden

jullie ook wel eens eerder?

Lisa; Als ze bij jouw eerder komt, hoeveel drinkt ze dan? Jij zat aan de 7 voedingen totaal toch?? Moet je daarom gaan rekken van het CB?

Geplaatst

he meiden hd is heupdysplasie, ik heb me er een beetje in verdiept. vlg mij betekend het dat de heupkom niet helemaal goed is. de cb arts zag het door een verschil in beenlengte en vlg mij aan een plooi bij de billen. als ik het goed heb is er geen daadwerkelijk verschil in beenlengte maar lijkt dat door die afwijking. ik heb niet te veel gevraagd was een beetje overdonderd, maar wel of het goed kwam natuurlijk. ik dacht dat ik op internet zag dat ze ong 4 - 6 mnd het broekje 23 uur pd aan moeten, maar dat het dan ook in 95-100% van de gevallen helemaal goe komt, dat zei de cb arts. ik ben in iedergeval heel blij dat als het hd is, dat het goed kan komen. en tja verder is het wel even balen, vind het voor mijn dochter balen, maar het schijnt dat ze niet veel hinder hebben van het broekje. nou,ja eerst maar de echo afwachten en dan ga ik al mn vragen stellen ;) di naar de huisarts en daar krijgen we een verwijzing.

Ik heb geen fb, maar lief dat je het vraagt tweety. mutske heerlijk he dat samen snurken met je kindje. bij ons ligt ze soms s ochtends op het voedingskussen tussen ons in. heerlijk!

tweety wat gaaf dat je weer aan het werk kan in de kraam. Ik vond dat de kraamnulp bij ons super hard werkte, dus petje af en veel plezier natuurlijk.

Geplaatst

Mutske, ik vind het zo bijzonder dat je er eigenlijk een vriendschap aan overgehouden hebt ( kh), echt heel leuk! En wat goed van Gijs dat hij steeds meer doorslaapt, zo kun je je eigen batterij ook beter opladen :)

Misschien inderdaad een idee om een fb-account aan te maken...daar zijn we volop te vinden. Merk dat ik daardoor hier minder te vinden ben....je hebt daar veel meer privacy.

Dus.... een account is zo aangemaakt, kom er gezellig bij ( samen met de sept en okt. mama's).

Lisa, hd...ja heb er wel van gehoord, ook omdat we zelf altijd een hond hebben gehad die er gevoelig voor was. Het is zeker minder zo'n broekje, maar als het helpt en je meisje er geen last van hebt.. Het is vaak voor het oog dat het er zielig uitziet.

Geplaatst

Lisa, dat rekken is idd een optie.... maar aan de andere kant als je dochter er om vraagt, wil je haar ook geven natuurlijk. Slaapt ze 's nachts ook iets langer door? Of moet je haar 's avonds ook wakker maken? Dan kun j e ervoor kiezen om dat juist niet te doen en te kijken wat ze doet. Zo zijn wij ook van de nachtfles afgekomen.

Overdag drinkt L.ot om de 3 of 4 uit en ze krijgt 5 voedingen. Past goed in mijn schema van 8 tot 22 uur. En soms slaapt ze wat langer overdag en soms wat korter, de ene dag is de andere ook niet. Dus hele vaste tijden heb ik niet, mar ze liggen wel altijd bij elkaar in de buurt.

Tweety, woooooowwww...had het al gezegd, maar ben zo blij voor je.... en dan ook nog bij je vriendin. Dat wordt geen werken, alleen maar baby ruiken en mutsen over van alles en nog wat.

Vind je het trouwens niet gek dat je haar dan van onderen ook moet checken? Zou ik wel hebben in ieder geval ;)

Geplaatst

Wij zijn gisteren terug gekomen van een midweekje CP, het was heerlijk. We hebben genoten van ons gezinnetje, maar vooral ook heel erg gerelaxed :)

Zo hebben we donderdagmorgen de hele ochtend met'z'n drieën in bed gelegen. Hadden een tv op de kamer.

Mijn nicht is ook nog een nachtje geweest met haar kleine man.... nog even een saunaatje gepakt en woensdagochtend gezwommen. Ook L.ot in het badje geweest, zo leuk! Zo eigenwijs als ze is hè?

Vandaag een mindere dag, kleine meid is ziek, hoge koorts. Las op internet dat je bij een baby jonger dan 3 maanden de ha moet bellen. Dus gedaan en ik moest meteen komen. Zoals he tnu lijkt een fikse griep. Vanavond weer even bellen en morgen een urinekweekje langsbrengen.

Hopelijk gaat het gauw weer beter!

Jullie nog flink geschaatst? Ik moet me schamen... nog niet geschaatst dus. Wel het ijs aangeraakt, want het NK marathonschaatsen was voor de deur van ons huisje. Dus ik moest even bij de start en finish kijken.

Maandag a.s. lekker een saunadagje, heerlijk :) Is al meer dan een jaar geleden... hopelijk zit het weer mee, de vooruitzichten beloven niet veel goeds :(

Geplaatst

OH en even een check, Volendam gaat nog wel door toch?

28 februari om 10 - 10.30 uur?

Zoals het nu staat, gaan mee: Tweety, Zjoediezzz, Mutske, Ilon@ en ik. Moeten we nog reserveren, of gaan we er gewoon naartoe?

Van der Valk hoe fje niet te reserveren toch? Die zijn wel wat gewend :-P

Geplaatst

lieve meiden ik zit op fb, al lang hoor.... maar ja onder mijn eigen naam dus haha, en die weten de hyvers al wel.... dus stuur me ff een pb met je fb naam dan zoek ik jullie allemaal op! Vind het wel jammer als we hier niet meer kletsen, is toch veel meer privacy. En ik vind fb eigenlijk nog steeds minder leuk als hyves als ik heel eerlijk ben....

En ja ik ga zekers mee naar Volendam, ik moet alleen wel die beruchte A1 rijden, en dat is 's morgens in de spits niet te doen. Is 10u niet wat vroeg dan? Ik zou liever rond 10u wegrijden thuis? Maar ik heb er giga zin in! Is in mijn allerlaatste weekje zwangerschapsverlof, boehoe, dus ik probeer er niet te veel naar uit te kijken want de tijd vliegt al zo....

Hier gaat t steeds beter met de nachten, Gijs wordt nog wel eens wakker maar ff zijn speentje geven is meestal genoeg. Vanmorgen had ik om 7u de fles klaargemaakt maar hij sliep nog half uiteindelijk, hij werd steeds even wakker vanaf 6u. Dus hup fles erin en weer naar bed, ging prima! Heb ik tot half 10 lekker kunnen slapen, toen werd ie echt wakker. Om 7u had ie maar 100cc gedronken, dus om 10u nog even 60cc aangeboden, vond ie super! Om 12 u zat ie mooi op schema voor de dag... Ach en het is zo'n vrolijk baasje! We lachen heel wat af saampjes en ouwehoeren kan ie, met schuimende spuugbellen en al! Hij ligt nu in de box op zijn knuistjes te sabbelen, heel druk is ie dan, begeleidt door tevreden geluidjes. Je hoort het gesmak op meters afstand!

We gaan nu oefenen met de laatste fles vervroegen zodat wij ook wat eerder naar bed kunnen, maar ja als ie dan maar 's morgens niet te veel vroeger komt...

Goh Jose wat zielig dat ze zo ziek is, ben je net terug van je vakantie.... wij zitten hier zo te dubben of en wanneer we gaan. Valt niet mee met een kind van 15 en 0 om iets passends te bedenken. Wordt ws ook cp of zo. We zitten er ook aan te denken om de week dat onze oudste met school een week weg is in juni zelf ook iets te boeken...nu nog de middelen....

heb afgelopen week een middagje met Tom geschaatst toen we bij opa en oma waren...opa had de vijver achter hun flatgebouw speciaal schoongeveegd voor ons en hoopte op gezellige drukte daar! Va

nmiddag mezelf verwend met een kort bezoekje aan ikea... ik vind die slaapzakjes daar erg fijn en ook leuk geprijsd, ff een extra exemplaar gehaald..

Hm Gijs huilt, ik ga hem eens even aandacht geven, dit zijn toch vaak de moeilijkere uurtjes voor hem.....

Geplaatst

Mutske, ff snel, ga je zo een pb sturen, ben benieuwd naar je ;)

Maar op fb hebben we een groep, daarin kan ik je dan toevoegen en dat is een geheime groep. Alleen de leden kunnen alles zien, maar niemand van je vrienden of wat ook. Dus meer privacy als daar heb je niet... Ik vind het een uitkomst. Kan ik eindelijk foto's enz. delen van ons samen.

Ik heb er ook heel veel zin in :)

Geplaatst

he jose hoe is het nu met je dochter, klinkt heftig. En gaaf dat je het leuk hebt gehad in cp. Ik mag maandag weer aan het werk, is hier al iemand aan het werk? Ik geloof het niet he.

Geplaatst

Lisa; Ja, volgens mij komt het 9 van de 10 x gewoon weer goed, als ze zo'n heupbroekje aan krijgen!

Dochter van m'n schoonzus heeft het ook gehad, en daar merk/zie je ook niks meer van!

Weet je al wanneer je de echo zou hebben?

Mutske; erg leuk dat je vriendinnen over gehouden hebt aan je kraamverzorgster! Die vriendin waar ik in Maart

dus hoop te gaan kramen, heb ik op die manier ook 'overgehouden' ik heb bij hun 2de kindje gekraamd, en we

zijn hele goede vriendinnen geworden, 1 van m'n beste zeg maar!!

Heel bijzonder. Verder heb ik nog 3 meiden die ik zo'n 1x per 3/4 maanden zie, ook vriendinnen op die manier!!

Super bijzonder om dat mee te maken!!

Ik vond FB eerst ook geen reet aan, vond het saai!Maar inmiddels heb ik aardig wat vrienden, die ik ook op hyves

heb, en die veel actiever op FB zijn, dan word het vanzelf wel leuker. Ook merk ik dat steeds meer mensen van hyves

afgaan!!

Het went dus vanzelf wel ;-)

Volendam;Ik heb hetzelfde 'probleem' met de file ws want ik moet (volgens mij) ook via die snelweg!!In ieder geval al over

de A27 wat 's ochtends al vol staat. Voor mij ist ongeveer 1,5 u rijden

dus ik denk eigenlijk dat ik ook rond 9.30u. pas ga rijden....dan hoop ik (al alles mee zit, daar rond 11u te zijn....

vinden jullie dat goed meiden?? Uiteraard kunnen jullie wel gewoon eerder afspreken met elkaar hoor, maar ik vrees dat ik

dat zelf niet ga redden.

Als k Aron rond 8u de fles geef, kom ik uit rond 11.30/12.00u, dus daar hoef ik dan niet op te letten zeg maar!!

Jose; Volgens mij kan je toch altijd gewoon terecht bij vdValk?? Anders ff bellen voor de zekerheid?

K ga zo ff op FB checken hoe het met je kleine meid is!!k Hoop dat ze weer opknapt hoor!! Niks aan als ze ziek zijn!!

Ja heerlijk, om weer te kunnen babysnuffelen over n paar weekjes...heb er ook zo'n zin in!!ff lekker weer aant werk!!

De onderkant....tjaaa..... weet je, op dát moment, dat je controles doet, ben je wel écht kraamverzorgster, en doe je

gewoon je werk!! k heb inmiddels al 100den onderkantjes gezien, incl. die van vriendinnen..... maar k zou écht niet meer

weten hoe die er uitzagen!!snap je?? je controleerd.... en in de week weet je hoe het met de hechtingen gaat, maar daarna

'vergeet' je het weer.... k moet zeggen dat ik het bij mezelf veel meer had, dat ik dan zelf met de billen bloot moest zeg maar!!

Lisa; Alvast werkse hoor ;-) Judith werk ook alweer n paar weekjes inmiddels...verder geloof ik nog niet.... misschien Angel??

Wij waren de eerste die zijn bevallen..... Na m'n verlof had ik nog 6 vakantie weken staan....dus vandaar dat ik pas per 2 maart

weer ga werken....

Geplaatst

Oh okee Tweet, dan snap ik hethelemaal haha ;)

Wat betreft de verkeersdrukte..... in het noorden is het voorjaarsvakantie. Dus ik denk dat het wel meevalt. Waar ik woon staat het ook altijd al helemaal vast tot aan Amsterdam, maar daar heb ik de 28e geen last van.

Maar goed, 11 uur is ook prima hoor! Spreken we toch gewoon 11 uur af? Doen we eerst een bakje en daar even een hapje eten? Kunnen we daarna op pad?

Nee, dan bellen we niet, gaan we er gewoon naartoe...lijkt me ook dat het geen probleem moet zijn.

Lisa, nee, hier ook nog niet aan het werk. Ik zou heel officieel gisteren begonnen zijn, maar ik had het al verlengd. 5 maart moest ik weer beginnen.

Maar nu heb ik gisteren groen licht gekregen dat ik 19 maart mag beginnen. Leek me niet fijn om tijdens de onderzoeken aan het werk te moeten.

Dus kan ik lekker bij mijn meisje zijn, weet ook niet hoe ze erop reageert.

Hier is het één en al ziekenboeg. Gelukkig gaat het met L.otte vandaag weer beter, de koorts is in ieder geval weg. Nog wel diarree...gisteren ook een paar keer ors moeten geven. Want de fles kwam er steeds meteen weer uit en ze dronk amper de helft. Nou dat had ze nog nooooit gedaan.

Manlief ligt sinds gisteren met dezelfde klachten en koorts op bed en vandaag ook nog. Dus happy Valentine haha......Nee hoor, doe het met alle liefde. Hoop alleen dat ik de dans ontspring, dat het moederinstinct op volle toeren draait.

Nou dat was het weer even, ben vooral te vinden op fb ;)

Geplaatst

Zo....net ff op iedereen gereageerd.... nu ff over mezelf kletsen ;-)

Aron heeft gisteren weer z'n 2de prikjes gehad... :-p niet leuk!! k merkte wel dat ik er zelf

iets minder zenuwachtig van was dan de vorige keer!!

Al blijft het natuurlijk een beroerd iets.... arme knul brullen.... maar t was weer snel over

en tijdens het aankleden kon hij alweer lachen naar z'n mama!!

gisteren avond hadden we verjaardag van m'n zwager..... hebben m toch maar meegenomen,

was hier opt dorp...dus k had zoiets van; alst niet gaat, ben ik zo weer thuis!!

Hij heeft een paar keer even hard gehuild, van de pijn in z'n benen, was ook wel zo weer over,

maar oooo zo zielig!! Toen we naar bed gingen had hij 38.2. k heb m weer in z'n wieg op onze

kamer gelegd (hij had de nacht ervoor op z'n eigen kamer geslapen...Hoera!!Mama kon het aan ;-) )

Heeft hij nog n half uur liggen kreunen, soort half in z'n slaap, en daarna heb k m niet meer gehoord...

Vanmorgen weer wakker gemaakt om 8.10u. voor z'n fles, en nog samen ff verder gedut in ons bed.

ff wat anders.....

m'n moeder heeft vorige week borst onderzoek gehad, nu werd ze gisteren gebeld dat ze iets hadden gezien

in d'r rechter borst.... ze belde in tranen op... vanmorgen naar de huisarts voor toelichting.... nu blijkt het dat

er kalk resten in d'r borst zitten, wat duid op een verhoogd risico voor beginnende borstkanker. Mijn oma heeft

ook in beide borsten moeten amputeren ivm borstkanker, dus nu zijn ze er heel alert op zeg maar!! donderdag moet

ze al door de mallemolen..... pfffffft....vind het best heel spannend. Zelf was ze wel opgelucht dat ze er op tijd bij

zijn. Bij oma was het zo dat ze gelijk een enorm gezwel zagen, waardoor ze geen keus meer had; gelijk amputeren!

Maar er gaat van alles door je heen als je zoiets hoort!! Toch wel n soort de angst dat we ze kwijt kunnen raken!!

Op zulke ogenblikken besef je weer hoe hard je je moeder nodig hebt hoor!!Zeker als je dan zelf n kindje hebt!!

Misschien ervaren jullie dit wel anders hoor!!

k Moet ook wel positief blijven, maar t is gewoon ff de schrik die je om het hart slaat als je dit soort dingen te horen

krijgt!

Geplaatst

We hadden tegelijk zitten typen Jose!!

vind het best hoor; 11 uur.... Dan zien we t gewoon wel, de 1 zal er vast

eerder zijn, ander later.... maar dan houden we die tijd aan!!

k heb er zo'n zin in!!

Geplaatst

Och lieve Tweety, logisch dat de schrik erin zit zeg, bah! 'Gelukkig' zijn ze er op tijd bij, in hoeverre je het gelukkig wilt/kunt noemen. Zoiets moet gewoon niet gebeuren vind ik.

Altijd spannende tijden, heel veel sterkte, dikke knuffel.

Moet er niet aan denken dat ik mijn moeder moet missen, sta er wel eens bij stil dat ze ouder worden. Maar dan lopen de rillingen over mijn lijf, heb zo'n hechte band met mijn moeder....dat de tranen me gewoon in de ogen springen als ik eraan denk.

Heb een paar keer van heel dichtbij mee moeten maken hoe het voor iemand is om je moeder kwijt te raken, nou ...... heel heftig.

Hopelijk blijft die ellende jouw moeder allemaal bespaard!

Geplaatst

En die prikjes, jak! Gelukkig is Aron een stoere vent en heeft hij de zenuwen van z'n moeder weer doen smelten door een grote glimlach :)

L.ot moest eigenlijk vandaag, maar heb het geannuleerd. Meisje knapt net weer een beetje op, zal ik haar nog eens een keer koorts er achteraan geven, no way!

Dus nu volgende week woensdag :(

Geplaatst

Goh Tweet, ik schrik ook van je berichtje over je moeder; het is altijd verschrikkelijk om zoiets te horen. Je weet gewoon niet hoe zoiets gaat verlopen en hoe het afloopt, dus je mag best bang zijn. Het is voor je moeder ook heel angstig, gatver wat klote voor jullie. Ik hoop dat ze afleiding en troost vind in de smile van je kanjertje Aron. Ik weet hoe je je voelt, bij mijn moeder is het nu precies 10 jaar geleden dat er bk ontdekt werd, en Tweet ze is er nog hoor! Dus moed houden!

Afgelopen maandag heeft Gijs zijn 2e inentingen gehad; ging net als bij Aron als ik het zo lees; ff krijsen en binnen een minuutje weer lachen! Stoere jongens zijn het toch! Ben heel benieuwd hoe ze het allemaal met elkaar gaan vinden de 28e!!!!

Gijs is trouwens sinds maandag wel huilerig, geen verhoging kunnen vaststellen, maar hij kan echt zo panisch huilen dat ie bijna gaat spugen! En rooood dat ie dan aanloopt, niet normaal. En ik kan niets verzinnen waar ie last van heeft, toen ik vanmorgen bijv. terwijl ie zo krijste voor de spiegel ging staan en hij zichzelf zag begon ie te lachen! Nou ja! Ik wou hem net in de wandelwagen leggen stond er een afspraak (hèlemaal vergeten!) voor TOm voor de deur voor zijn schoolbegeleiding. Tom was net met een vriend gaan sporten...-zucht- als mijn kont niet vast zou zitten... (was dat maar hahahaha) Ik vergeet alles op het moment; ben zò met Gijs bezig....pff is misschien ook niet gezond, maar wel fijn. Ik geniet er zo van om 24/7 met dat prulleke van me bezig te zijn!!!

Geplaatst

Zo daar ben ik ook weer eens!

Jeetje Tweety wat schrikken van je moeder.. Hoe gaat het met haar? Wanneer krijgt ze de uitslag van de onderzoeken?

Heftig hoor! Veel sterkte en positief blijven !! * knuffel *

Wat leuk dat je weer mag gaan kramen! Maar hoe doe je dat dan met Aron als je wordt opgeroepen?

Heb je een vaste oppas?

Zo heerlijk om te lezen hoe iedereen aan t genieten is van het moederschap.

Mutske wat grappig dat Gijs zichzelf zag in de spiegel! Is hij nog steeds zo huilerig?

Enne ik vind het wél gezond hoor als je zo intens met Gijs bezig bent! Lekker van genieten hoor

verwen hem maar goed met al je liefde.

Lisa wanneer krijgt je dochter een echo? en is het nou definitief hd? Gelukkig is het wel goed te behandelen

maar kan me voorstellen dat je er toch behoorlijk van schrikt..!

Veel sterkte in ieder geval en ook voor maandag! Zie je er tegenop of ook wel weer zin in?

Jose hoe gaat het met Lotte? en je man weer opgeknapt? Best pittig he als je er 2 te verzorgen hebt!

en dan maar hopen dat je zelf niet ziek wordt!

Bd

Hier gaat het steeds geolieder. (Wat een raar woord als ik het zo lees.)

Heb echt een strak schema en daar mag niets van afwijken want dan loopt alles in de soep! (lees chaos)

dinsdag op cb geweest en Liv heeft amy ingehaald qua gewicht, terwijl ze bij de geboorte 500gr lichter was!

super dus.

De prikjes vielen me erg mee. Ik had verwacht dat ze zouden krijsen, maar ze moesten alleen even 'gewoon'

huilen en het was zo over.

Oja En de sex is godzijdank weer oke! Was echt bang dat ik naar de gyn. zou moeten omdat het maar

niet lukte (deed te veel pijn). Dat hoeft gelukkig niet en ik voel me weer gewoon echt 'vrouw' !

O... werk aan de winkel.... xx

Geplaatst

hallo allemaal,

tweety wat heftig van je moeder, kan me goed voorstellen dat je schrikt, heel veel sterkte.

danaa knap hoor dat je het allemaal op de rit hebt en meestal houdt ;) en super dat het goed met de dames gaat. jose fijn dat je meisje weer wat opgeknapt is, naar lijkt me dat. lekker dat je nog effe verlof hebt.

mutske lekker genieten van je mannetje hoor, tis zo bijzonder!!

Hier hebben we inmiddels een echo en een foto gehad en er is inderdaad een afwijking in de li heup. heel jammer, maar als het goed is goed te behandelen. We kunnen vrijdag bij de orthopeed terecht dus dat is fijn, het gaat lekker snel. met onze dochter gaat het inmiddels ook stukken beter dan enkele weken geleden. het ging beter nadat we een week de medicatie tegen reflux gebruikten. we gaan over 2 wkn maar eens stoppen, kijken hoe het dan gaat. ze slaapt overdag veel meer, is meer uitgerust en huilt stukken minder. hehehe heerlijk. heb deze week nog hard geoefend met doorslapen en het gaat in iedergeval de goede kant op. morgen weer werken en we zien wel hoe het allemaal gaat lopen.

Meiden lekker blijven genieten van de dochters en de zonen!

Geplaatst

Danaa, haha...die Liv toch, haar zus ingehaald ;) Fijn dat het lekker loopt bij jullie, ook al is het volgens een schema. Moet ook wel, is een heel georganiseer zo.

Super dat je weer kunt genieten van de daad, is alweer een zorg minder. Hebben voorlopig wel genoeg met de benen wijd gelegen dacht ik zo.

Hier ook alles weer op de rit, L weer beter en paps ook... was vermoeiend, maar oh zo fijn dat ik voor ze kon zorgen, een echte moeder hihi.

Tweety, hoe gaat het met je moeder nu? En met jezelf? Ben inderdaad ook benieuwd hoe je het doet als je opgeroepen wordt met Aron.

Mutske, leuk hè fb.....went vanzelf ;) Natuurlijk blijven we hier ook wel buurten, maar zal een stuk minder zijn.

Lisa, pffff maandag weer aan het werk, succes alvast ... heb je alweer zin? Zo snel al een echo en dus duidelijk iets in beeld gekregen, wanneer krijgen jullie de echte uitslag? Spannend, is er nog een kans dat het niet tot een spreidbroekje komt? Of is dat al zeker?

Heerlijk dat het al lukt met doorslapen, ik denk dat er veel moeders nieuwsgierig zijn naar jouw medicijn ervoor ;)

Hier gaat het dus goed, neem het me niet kwalijk als ik in herhaling val hoor.

14 februari moest L prikjes, maar dat is uitgesteld tot a.s. woensdag ( de 22e). Bah, vind er niks aan... Maar goed, zoals het nu staat, kan manlief wel mee. Ik L troosten, hij mij haha.....

Morgen start de 1e provocatietest, meisje net weer beter, krijgt ze dit voor de kiezen. Ben benieuwd .... Volgende week is de 2e keer. Wat wel weer fijn is, is dat mijn verlof met 2 weken is verlengd... Dus ik hoef nu pas 19 maart te beginnen. Dus nog 4 weekjes lekker thuis :)

Dinsdag even een bakje doen bij Ilon@ en D.anni.....ook veel zin in!!! En de week erop zien we elkaar met alle kleintjes, hoe leuk is dat?

Uhhhhh 10.30 - 11 uur was het toch? Bij van der Valk? Judith, jij gaat ook mee toch?

Gezelliggggg!

Onze laptop is trouwens weer gefikst, helemaal fijn....zit ik niet met een bepaalde druk iedere keer te typen dat het kreng weer uitvalt...... Dus iets relaxter verhaaltjes typen.

L komt de laatste dagen trouwens weer iets eerder, zo rond 7 uur. Pfffff wel even wennen zo vroeg! Maar haar nacht begint natuurlijk ook eerder, zo rond 20 uur. Om 22 uur haal ik haar uit bed voor de laatste fles, maar dat is meer een slaapwandelritueel voor haar.... ;)

Eens vragen of ik toch mag beginnen met 4 voedingen, heb het idee dat L er wel aan toe is.

Geplaatst

hallo

wij gebruiken omeprazol voor het maagzuur. als we binnenk stoppen zullen we zien of dat het echt was, wat de situatie heeft verbeterd. Jose sterkte met de provocatietest, balen he dat het moet.

ik ga nu naar mn werk, op zich oke, maar wel verdrietig dat zo'n bijzondere periode voorbij is.

Geplaatst

Hoe is je eerste werkdag bevallen Lisa? Altijd weer een afscheidsmomentje van een mooie periode, weer iets wat je achter je moet laten.

Hier net terug uit het ziekenhuis, de eerste keer zit erop. Klein beetje uitslag en verder is het afwachten, kan niet met zekerheid zeggen of dit nou de keer met of zonder koemelk was. Volgende week maar even afwachten.

Toen L in het ziekenhuisbedje lag, zag ik ineens een wit puntje op haar onderkaak.....en ja hoor....mevrouw krijgt haar eerste tandje. De verpleegster heeft er ook nog even naar gekeken. En dat met 3 maanden, leuk, maar ook wel weer een moment dat ik denk....het kleine gaat er nu ECHT af.

Geplaatst

Zo weer ff tijd en rust om te reageren!

Het gaat hier prima!!

Met m'n moeder in principe, tot zover ook..... ze krijgt as woensdag een punctie, dan halen ze de kalkrestjes

weg, en die worden dan op kweek gezet...1 maar krijgt ze daar de uitslag van!!

Ze is er zelf wel rustig onder, en ook opgelucht dat ze er zo op tijd bij zijn.... lang leve de bevolkingsonderzoeken!

Ze heeft dan ook het voorbeeld van d'r eigen moeder; toen die klachten kreeg was er al zo'n groot gezwel dat d'r borst

meteen geamputeerd moest worden...een half jaar de ander.... daarom is ze nu zelf zo opgelucht dat het alleen dit nog maar

is, en dat ze vanaf nu onder controle staat!!

Maar hoe dan ook!!Wel ff heftig om te horen, en ze zei gisteren ook; t is net of alles onder je voeten vandaan gaat als je zo'n bericht

krijgt dat ze iets gezien hebben!!

Mutske; Wat onzeker maakt het je dan he?als ze zo panisch gaan huilen! Aron heeft dat vorige week ook een paar keer gedaan, Lees 3x

en dát was ik snel zat...k zat gewoon mee te brullen!! Daarom heb ik toen besloten om Johannesbroodpitmeel (wat een woord) door z'n

voeding te doen...en jawel, meneer is veel meer tevreden...hij krijste dan bijv. zo 2.5 uur na z'n voeding, toch maar weer n fles gedaan...

heel niet handig, want daardoor kwam ik 's avonds te vroeg uit...maar goed, k wist ook niet wat ik moest, meneertje drinken alsof z'n

leven er vanaf hangt...en daarna lekker pitten.... door de JBPM (ff afkorten hoor....) is hij langer verzadigt, ideaal spul...en hij spuugt ook niet

meer...k weet gewoon niet wat me overkomt...hij was altijd zo onrustig na n voeding!!Nu kan ik m haast gelijk weg leggen, in de box en hij heeft

nergens last van.... Gijs kon er niet tegen toch??

Oppas voor als ik ga werken; m'n schoonmoeder is in principe altijd thuis, m'n schoonzus werkt alleen op maandag, en die heeft er al helemaal

zin in om op te passen, m'n andere schoonzus wil ook heel graag oppassen als ze vrij is, m'n vader is vrijdags vrij, dus die dag kan ik m bij m'n ouders

brengen (m'n moeder werkt van 7.30u-10.00u en smiddags ook nog een paar uurtjes, dus die is tussen door thuis) en zaterdags kan m'n moeder bij mij

in huis komen.... de buuf van m'n schoonzus (heel leuk mens) heeft ook aangeboden om op te passen, die zoekt zoiets...vind ze helemaal leuk!! wel n aardig

rijtje oppassen te over he?!!haha....

Danaa; heerlijk dat de meiden zo goed groeien. Knap dat je zo'n strak schema hebt, maar je hebt idd. weinig keus!! k heb respect voor de manier

hoe je het voor elkaar bokst..... een 2 ling leek me altijd zo onwijs leuk, en nog steeds, maar k ging pas beseffen hoe ontzettend druk en zwaar je het

kan hebben, toen ik jouw verhalen las!! K heb ook wel eens bij 2lingen gekraamt, zo geweldig om mee te maken, maar goed, dan ben je de kraamverzorgster,

die zich gezond voelt, en gewoon weer om 17uur naar huis gaat.... in jouw geval ben je ook, net als ons allemaal, lichamelijk zwak geweest, en om het dan

allemaal zo rond te breien/olieén daar heb ik enorm veel bewondering voor gekregen!!

Zo dát mag best eens gezegd worden!!

Lisa; Fijn dat je al zo snel bij de orthopeet terecht kan.... ben heel benieuwd hoe het gaat lopen!! Opzich niet leuk, maar wel fijn dat je zekerheid hebt,

en dat je weet waar je aan toe bent!

Heerlijk dat je dochter zo opgeknapt is... ben benieuwd hoe het is als je stopt met de medicatie, ben je niet bang dat het weer terug bij af is?

Leuk om weer te werken, maar idd. je sluit toch weer een periode af he?!! en dat is denk ik voor iedere moeder ff slikken!!

k hoop dat je het ondanks dat, toch naar je zin hebt gehad!!

Jose; Kan het zijn dat L. alsnog een reactie krijgt? of had ze dat dan al moeten hebben?

Niks aan hoor, die testen, maar andere kant weet je straks wel waar je aan toe bent!

Echt wel super dat je verlof verlengd is hoor, zeker nu met die testen, dan moet je er toch niet aan denken om ze weg te moeten brengen!

Ja, tussen 10.30 en 11 uur hadden we ongeveer afgesproken ;-)

K heb er zin in!! doe Ilona maar de groeten, leuk dat jullie bij elkaar in de buurt wonen....

K ben ook heel benieuwd hoe dat gaat lopen, wanneer we die laatste voeding kunnen vervangen.... in principe is het toch zo dat

de laatste voeding vervalt, en dan rond 19/20uur nog een papfles??

Gaan jullie gelijk al met 4 maanden fruit en bijvoeding geven?? ik zit nog een beetje te twijfelen....

Nu met de JBPM door Aron z'n voeding is hij ook meer verzadigt, en moet ik m soms gewoon wakker maken...

sowieso 's ochtends al, want meneer houd, net als z'n moeder, erg van uitslapen!! Aan de andere kant, hij haalt het wel weer in,

allicht komt hij is om de 3.5 u. en 's avonds geef ik m om 22.30u. z'n laatste fles!

Nou, lang verhaal.... dit was het geloof ik wel ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden