Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo jose

deze afwijking heeft o.a. met erfelijkheid te maken en in mn man zijn familie komt het wel voor, dus dat zal het wel zijn. hopelijk komt er bij jullie niks uit de onderzoeken, wel heel goed dat ze er aandacht voor hebben. jij alweer 3 wkn aan het werk,je zit er wrs al weer helemaal in. succes met de uitslag komende week, komt vast goed

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joseeke, wat een bijzonder verhaal zeg! Heel apart dat zo iemand dat meteen kan zien. En alweer 3 weken aan het werk...pfff moet er niet aan denken nog. Maar goed, zoals je al zegt, je zit er alweer helemaal in. Denk dat het bij mij gewoon weer even wennen is en aan het nieuwe ritme moet wennen. Komt vast goed, maar zo thuis genieten van mijn meisje, bevalt me zooooo goed.

Lisa, morgen krijg je de uitslag toch? Ben benieuwd. En maak je niet te druk om die 4 voedingen hoor, je moet kijken naar je kleintje. En de ene is er nu eenmaal sneller aan toe als een andere. Gewoon lekker op jouw manier doen, 5 voedingen is prima.

Hier gisteren naar de hhb en 9mb geweest, was leuk, maar erg druk. Nog leuke schoentjes gescoord en natuurlijk even langs de proeverij geweest. Likor 43 is zooo lekker, maar na 3 stegen ze me wel naar het bolletje ;) Ook heel veel kraampjes overgeslagen, zulke haaibaaien die er lopen te graaien, bah....dan loop ik liever door.

Wat ik wel heeeeel toevallig vond...op de 9mb stond een standje van simplycolors. Kennen jullie vast: kleding, mutsjes enz. bedrukken met naam of wat dan ook.

Op een poster stond een meisje afgebeeld met een roze romper met de naam én geboortedatum van onze kleine meid. Daar moest ik even een foto van maken.

Alleen het jaartal klopte niet, maar voor de rest wel, bizar hè?

Vanmiddag ook eindelijk de stoel van Bloom gekocht. Lijkt me veel beter voor mijn rug dan iedere keer straks in die wipper hapjes geven. En die tijd komt ook steeds dichterbij. Aangezien L_otte alles om haar heen in haar opneemt en niets wil missen, lijkt het me enig dat ze straks ( op ooghoogte) l ekker bij ons aan tafel kan zitten.

De 4 voedingen gaan hier prima, beetje zelfde schema als jij Joseeke. Vanmorgen was ze pas tegen 9 uur haha.....sleepyhead!

Verder niet zoveel nieuws, druk weekje voor de boeg....t/m volgende week zondag heb ik wat. Druk, maar wel gezellig.

Morgen de 2e keer provocatietest en woensdag fysio, ben benieuwd.

En natuurlijk dinsdag niet vergeten......joehoe nog maar 2 nachtjes.

Geplaatst

Lisa hopelijk komt het helemaal goed met je dochter. Dat zal vast wel !

Fijn dat het werken goed is bevallen.

Jose wat toevallig van die poster op de 9mb beurs! Zal wel heerlijk zijn geweest

om er weer eens even helemaal uit te zijn. Vanaf hoeveel maanden mag L.otte in de bloom?

goh Joseeke wat een verhaal van die man. Ongelooflijk he!

Toen Daan 4 maanden was had ie heel veel last van eczeem en huilde erg veel.

We zijn toen ook met hem naar zo'n man geweest, en je voelde gewoon dat hij een gave had.

Telkens als we daar waren geweest ging Daan zonder te huilen slapen en sliep dan ook door.

Hopelijk krijgt je meisje geen enge dromen meer!

Geplaatst

Uh, in principe kun je de stoel vanaf dag 1 gebruiken. Er zitten verschillende standen op, ook een ligstand ;) Dus ik ga hem gelijk gebruiken.

Ja, toevallig hè van die poster.....was zeker heerlijk om er even tussenuit te zijn. Maar dat doe ik wel vaker hoor ;)

Jammer dat je er morgen niet bij bent, maar we zullen ook aan jou denken en 1 op jou en je meiden drinken.

Geplaatst
hallo jose

deze afwijking heeft o.a. met erfelijkheid te maken en in mn man zijn familie komt het wel voor, dus dat zal het wel zijn. hopelijk komt er bij jullie niks uit de onderzoeken, wel heel goed dat ze er aandacht voor hebben. jij alweer 3 wkn aan het werk,je zit er wrs al weer helemaal in. succes met de uitslag komende week, komt vast goed

Ik mag vanmiddag rond 12.00 uur bellen voor de uitslag & verwacht dat er nix "vreemds" gevonden is.

Vanochtend op het consultatiebureau was ook alles in orde.

Het heeft toch wel even geduurd, voordat ik in het ritme "moeder-werken-huishouden" kwam, maar het begint me aardig te lukken sinds een paar weken :-)

Geplaatst
Joseeke, wat een bijzonder verhaal zeg! Heel apart dat zo iemand dat meteen kan zien. En alweer 3 weken aan het werk...pfff moet er niet aan denken nog. Maar goed, zoals je al zegt, je zit er alweer helemaal in. Denk dat het bij mij gewoon weer even wennen is en aan het nieuwe ritme moet wennen. Komt vast goed, maar zo thuis genieten van mijn meisje, bevalt me zooooo goed.

Hier gisteren naar de hhb en 9mb geweest, was leuk, maar erg druk. Nog leuke schoentjes gescoord en natuurlijk even langs de proeverij geweest. Likor 43 is zooo lekker, maar na 3 stegen ze me wel naar het bolletje ;) Ook heel veel kraampjes overgeslagen, zulke haaibaaien die er lopen te graaien, bah....dan loop ik liever door.

Wat ik wel heeeeel toevallig vond...op de 9mb stond een standje van simplycolors. Kennen jullie vast: kleding, mutsjes enz. bedrukken met naam of wat dan ook.

Op een poster stond een meisje afgebeeld met een roze romper met de naam én geboortedatum van onze kleine meid. Daar moest ik even een foto van maken.

Alleen het jaartal klopte niet, maar voor de rest wel, bizar hè?

Vanmiddag ook eindelijk de stoel van Bloom gekocht. Lijkt me veel beter voor mijn rug dan iedere keer straks in die wipper hapjes geven. En die tijd komt ook steeds dichterbij. Aangezien L_otte alles om haar heen in haar opneemt en niets wil missen, lijkt het me enig dat ze straks ( op ooghoogte) l ekker bij ons aan tafel kan zitten.

De 4 voedingen gaan hier prima, beetje zelfde schema als jij Joseeke. Vanmorgen was ze pas tegen 9 uur haha.....sleepyhead!

Verder niet zoveel nieuws, druk weekje voor de boeg....t/m volgende week zondag heb ik wat. Druk, maar wel gezellig.

Morgen de 2e keer provocatietest en woensdag fysio, ben benieuwd.

En natuurlijk dinsdag niet vergeten......joehoe nog maar 2 nachtjes.

Het is echt even wennen, het nieuwe ritme, maar als je er eenmaal inzit is het best wel fijn, vind ik :-)

De 9MB had mij ook superleuk geleken! Maar die drukte vind ik maar nix. Inderdaad een hoop haaibaaien vaak ;-)

Toevallig dat je die poster tegenkwam. Als ik zoiets van Anne zag had ik daar ook zekers een foto van gemaakt.

Ik heb die kinderstoel van Bloom eens gegoogeld, want die kende ik nog niet.

Inderdaad superhandig zo'n ding & fijn op hoogte. Ik zet de wipstoel van Anne strax gewoon op tafel, dat past wel hier.

Ik heb al een kinderstoeltje op hoogte, voor als ze strax zelfstandig kan zitten.

Vanochtend op het consultatiebureau zeiden ze dat ik mocht beginnen met fruithapjes, dit ga ik strax saampjes met haar paps eens doen :-)

Ondertussen zit A.nne al een kleine week op 4 voedingen & het lijkt haar echt prima te bevallen.

Ze slaapt lekker door tot 's ochtends 07.45 uur & is heel tevreden.

Geplaatst
goh Joseeke wat een verhaal van die man. Ongelooflijk he!

Toen Daan 4 maanden was had ie heel veel last van eczeem en huilde erg veel.

We zijn toen ook met hem naar zo'n man geweest, en je voelde gewoon dat hij een gave had.

Telkens als we daar waren geweest ging Daan zonder te huilen slapen en sliep dan ook door.

Hopelijk krijgt je meisje geen enge dromen meer!

Het is inderdaad echt heel knap wat die man kan.

Mijn man is normaal heel sceptisch, maar hij twijfelt absoluut niet aan deze man zijn gave.

A.nne is nu echt een heel tevreden baby, wat voor ons ook een stuk prettiger is ;-)

Superfijn dat het bij Daan ook geholpen heeft, want je staat soms echt machteloos als ze zoveel blijven huilen.

Geplaatst
Succes voor vanmiddag! Fijn dat alles vanmorgen weer in orde was :)

Dankjewel! Ik zal hier vanmiddag wel even laten weten wat de uitslag is :-)

Geplaatst

L.otte is nu ook al een week op 4 voedingen en het gaat super....!!! Ik merk wel dat ik haar nu voor de laatste fles ( 20-21 uur) weer uit een coma moet halen haha...

Maar ze is erg tevreden en slaapt nog steeds door tot 7-8 uur 's ochtends.

Wat leuk fruithapje :) Begin je met vers fruit, gepureerd of potje? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. En wat voor fruit ga je geven?

Hoop dat A.nne eraan toe is en anders merk je het gauw genoeg.

Geplaatst

succes met bellen voor de uitslag Joseeke!

Jose ik ben begonnen met banaan, vers. We hebben altijd genoeg vers fruit in huis

dus ik ga nog geen potjes kopen.

zo leuk dat allereerste hapje!

wat fijn dat ze zo goed slaapt. kun je zelf ook lekker bijtanken!

Hier een discussie gehad over de vakantie.

mn man wil zoooo graag de zon opzoeken. Ik zou dat ook het liefste willen maar ik zie het

echt niet zitten om met 3 kleine kinderen naar zuid frankrijk te rijden.

Ik moet er niet aan denken! Wat mij betreft gaan we in een vakantiepark niet ver van huis.

die zonvakanties komen wel weer een keer. Nou ja we zien wel..

Geplaatst

Ik heb vanmiddag om 16.15 uur de uitslag te horen gekregen.

De assistente gaf aan dat de huisarts hetzelf wilde doorgeven & nu weet ik ook waarom...

Het blijkt helaas niet goed te zijn...A.nne heeft heupdysplasie te hebben & we zijn nu doorverwezen naar de orthopeed.

Vanuit hier zal ze zeer waarschijnlijk een spreidbroekje krijgen & ze zetten haar in het gips.

Dit is nu even afwachten.

Geplaatst

Wat vervelend Joseeke. Zeker voor de kleine meid. Maar als het helpt; en ik hoor vaak dat het helemaal goed komt, dan is het het waard.

Sterkte hè!

Geplaatst

Hè jakkes Joseeke, zeker omdat je het niet verwacht had. Je hoort er inderdaad goede verhalen over, maar het hakt er wel even in... Sterkte ook voor je kleine meid!

Danaa, tnx...ik wil het denk ik ook met vers proberen, maar ik wacht nog even. Krijgen ze geen verstopping van banaan? En doe je er dan ook nog iets van water of melk doorheen? Of maak je er echt smots van?

Hier een gezellig, druk weekendje voor de boeg. Ga vanmiddag even naar mijn vriendinnetje en haar kleine meid ( kraamvisite). Morgen verjaardag van vrienden en dan zondag verjaardag van mijn vriendin. Leuk vooruitzicht dus.

De fysio is ook afgelopen woensdag langs geweest, L.otte heeft een scheefheid van 106,2%. Het mag tussen de 100-104 % zijn. Dus nu goed oefenen met allerlei oefeningen. Met 5 maanden maken ze weer een malletje en dit percentage geldt ... dus we gaan hard aan de slag. Het is nl. zo dat vanaf 3 maanden baby's veel gaan grijpen naar omgeving, op de buik, enz. Vaak trekt het dan natuurlijk nog bij. Dus ik hoefde me nog geen zorgen te maken.

A.s. dinsdag uitslag in het ziekenhuis van de provocatietest. Ben benieuwd. Afgelopen keer absoluut geen bijzonderheden. Achteraf gezien denken we dat de eerste keer met koemelk was ( uitslag op haar gezichtje). Ook ( achteraf gezien) was ze toen erg onrustig. Wij dachten dat het door slaapgebrek kwam, maar de 2e keer heeft ze wel degelijk in het ziekenhuisbedje geslapen. De 1e keer wilde ze dat absoluut niet. Lastig hoor zo'n blinde test. Nu achteraf vallen er wel weer puzzelstukjes op z'n plek.

We gaan het zien, als ze niet meer aan de Pepti hoeft, dan ga ik over op de ha-melk. Hierin zijn de koemelkeiwitten deels verknipt. Standaard laat ik achterwege in ieder geval ;)

Het uitje naar Volendam was erg geslaagd, zeker de meiden op fb hebben de foto's even kunnen bewonderen ;) Erg leuk om al die guppies in levende lijve te zien hoor.

Een hele onderneming, maar het was zeker de moeite waard :)

Er wordt ééntje wakker, ga maar even met haar naar het centrum wandelen. Nog even wat leuks kopen!

Geplaatst

Jeetje Joseeke dat is schrikken. Hoe lang zal ze in het gips moeten?

Er zal veel op jullie afkomen nu. Heel veel sterkte!

Hoe gaat het met de oefeningen Jose? Maak je je nu ook minder zorgen?

Spannend dinsdag de uitslag. Dat weet je ook waar je aan toe bent.

Of beter gezegd waar L.otte aan toe is!

Ja dat uitje van jullie was geslaagd he. zo leuk die foto's met die

trotse mama's en wonderbaby's : )

Geplaatst

he jose succes dinsdag!!! duim voor jullie

joseeke jouw dochter dus ook heupdysplasie. Ik ben van de week weer bij de orthopeed geweest en de luxatie is voorbij, dus dat is fijn, nu nog verder met de behandeling voor de hd. onze dochter heeft een pavlikbandage. Ik kan me voorstellen dat ook jij het niet leuk vond om te horen, je wil toch graag dat je kindje gezond is. Heel veel succes ermee. Ons is verteld dat het in 95-100% van de gevallen gewoon goed komt, dus dat vind ik fijn en helpt relativeren.

Geplaatst

Joseeke; wat vervelend zeg, dat je dochter nu een spreidbroekje/gips moet!! Opzich komt het uiteindelijk vaak wel goed,

maar t idee is gewoon helemaal niet leuk!!

Jose; Jammer dat L.otte die scheefheid heeft hoor!! Maar idd. als ze meer buikligt/ beweegt is het te hopen dat het weer

bij trekt!!

K ben wel ontzettend benieuwd naar de uitslag hoor, van het ziekenhuis!!

Danaa; Ik kan me voorstellen dat je het nogal een onderneming vind om een grote reis te gaan maken!! Zeker met 3 guppies...

Wij weten ook nog niet wat we gaan doen; auto (maar dan naar de zon) vlieguig.....geen idee...k vind het ook nogal een onderneming

(en dan heb ik er nog maar 1) .

Voordeel van de auto is wel, dat je 's nachts kunt gaan rijden, en dan slapen ze toch wel!!

Vaak maak je je er zelf ook drukker over dan nodig is, want het lijkt wel of ze het gewoon aanvoelen dat het anders is,

en ze pikken het ook nog!!

K had het er v.d. week nog met Jose over, je moet zo veel meenemen, en je neemt vaak weer té veel mee ;-)

Ik durf eigenlijk nog niet mer vers fruit te beginnen! t is veel 'zwaarder'dan de potjes, en tegenwoordig mag je

bijna niks meer geven, alleen banaan geloof ik!! Sinaasappel(sap) mag niet meer tot n jaar ofzo? peer misschien weer

wel..... k ben met de potjes van olvarit begonnen....eerst maar eens kijken hoe hij daar op reageert, dan kan ik altijd

nog gaan testen met vers fruit!!

Donderdag heeft A.ron z'n eerste (kwart) potje op, banaan smaak, hij vond het zó raar!!haha...enorm vies te kijken,

maar hij slikte het wel braaf door....dus ik denk meer dat hij vies keek doordat hij niet goed wist wat m overkwam!!

We hebben het gefilmd...k lag helemaal dubbel van dat koppie van um!!

Volgende week dinsd. word m'n vriendin ingeleid/bevalling opgewekt!! dus we zijn ontzettend benieuwd hoe het gaat lopen!!

k heb wel weer heel veel zin om te gaan werken.

donderdag nog ff alles doorgenomen met m'n leidinggevende, maar opzich zit alles er nog wel 'in' haha.... ben zelf pas ook

bevallen dat scheelt wel enorm...dat heeft m'n kennis weer aardig opgefrist!!

t zal best pittig zijn om weer n dag of 5/6/7 achter elkaar te moeten werken, maar ach.... wel weer goed voor me,

want ik merk wel, sinds ik FV geef, dat m'n ritme er aardig in zit, en A.ron slaapt veel overdag, waardoor ik me met tijden

gewoon ga vervelen!! k ben er weer aan toe om iets te gaan doen zeg maar!!

k voel me n beetje down....reactie denk ik n.a.v. het bericht van m'n moeder!!

De 20ste word ze al geopereerd, en dan volgen daarna nog ca. 28 bestralingen!!

Zulke dingen gebeuren altijd bij anderen, maar als het dan zo dichtbij komt, voel je pas hoe kwetsbaar een mensenleven is he?!!

Net als zwanger worden, wat niet lukte, dat gebeurde ook altijd bij anderen....totdat het jezelf overkomt, dan merk je dat je

geen kinderen kán nemen!!

k ga m'n cup-cakes uit de oven halen.... k had ff zin om te bakken....en dat is zeldzaam, dus dan neem ik het er maar van ;-)

Geplaatst

Lisa; We hebben donderdag gehoord dat de uitslag niet goed was!! Het is dus beginnende borstkanker!!

Menselijkerwijs gesproken zijn ze er nog op tijd bij, en kan ze genezen, maar t heeft er wel écht ingehakt!!

k had het een soort van niet verwacht ofzo!!

Dank je hoor...ik ga genieten van m'n werk!! En ik denk, dat in mijn geval, het wel goed is om te gaan werken,

zodat ik daar m'n afleiding in kan gaan vinden!!

Geplaatst

Tweety, hier ook even een dikke knuffel voor jou! Hoe gaat het nu met jou en je moeder?

Gisteren moesten we naar het ziekenhuis voor de uitslag. Ons meisje heeft inmiddels 2 keer de testen doorstaan en gisteren dus de uitslag. L.otte heeft kma!

Nu een machtiging gekregen en deze ingeleverd bij de apotheek. De komende 12 maanden wordt haar voeding vergoed. Scheelt weer, want het was erg dure voeding.

Ook was ze al 7090 gram!!! Ons toppertje :)

Fijn dat er nu duidelijkheid is en dat we de Pepti mogen blijven geven,w ant hier deed ze het erg goed op.

Tot haar 1e verjaardag sowieso alle melkproducten vermijden waar koemelkeiwit in zit. Dan vanaf haar 1e verjaardag langzaam beginnen met zuivel, kijken hoe ze reageert. Reageert ze goed, dan mogen we het uitbreiden. Anders weer naar ka. De kans is groot dat kindjes er overheen groeien. Dus daar gaan we maar vanuit, anders wordt het later wel erg lastig haha....

Geplaatst
Jeetje Joseeke dat is schrikken. Hoe lang zal ze in het gips moeten?

Er zal veel op jullie afkomen nu. Heel veel sterkte!

Het is nog niet zeker of ze gips gaat krijgen.

Ik hoop zelf van niet. Een spreidbroekje kan je fijn even afdoen met badderen & verschonen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden