Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
joseeke jouw dochter dus ook heupdysplasie. Ik ben van de week weer bij de orthopeed geweest en de luxatie is voorbij, dus dat is fijn, nu nog verder met de behandeling voor de hd. onze dochter heeft een pavlikbandage. Ik kan me voorstellen dat ook jij het niet leuk vond om te horen, je wil toch graag dat je kindje gezond is. Heel veel succes ermee. Ons is verteld dat het in 95-100% van de gevallen gewoon goed komt, dus dat vind ik fijn en helpt relativeren.

Jep, ik had hetzelf niet verwacht. 's Ochtends op het consultatiebureau zeiden ze me dat ik me geen zorgen hoef te maken. Aan de "buitenkant" zie je ook helemaal niets. Ze hadden ook allerlei testen gedaan, waardoor ze zeiden dat alles goed zou zijn. Maar goed dat we evengoed foto's hebben laten maken.

Superfijn dat de luxatie bij jouw dochtertje nu weg is!

Ik heb de spreidbroekjes eens gegoogled & zag dat er verschillende soorten ervan zijn.

De pavlikbandage ben ik ook tegengekomen. Wij krijgen donderdag te horen welke A.nne gaat krijgen.

In het begin was ik inderdaad helemaal niet blij met de uitslag.

Maar zoals jijzelf ook schrijft, geneest het in de meeste gevallen heel goed.

Dat helpt ook inderdaad met relativeren, dus we gaan er gewoon voor :-)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Lisa; We hebben donderdag gehoord dat de uitslag niet goed was!! Het is dus beginnende borstkanker!!

Menselijkerwijs gesproken zijn ze er nog op tijd bij, en kan ze genezen, maar t heeft er wel écht ingehakt!!

k had het een soort van niet verwacht ofzo!!

Dank je hoor...ik ga genieten van m'n werk!! En ik denk, dat in mijn geval, het wel goed is om te gaan werken,

zodat ik daar m'n afleiding in kan gaan vinden!!

Heel veel sterkte met je moeder.

Ik kan me goed voorstellen dat zoiets er heel erg in hakt. Zoiets is ook behoorlijk heftig.

Probeer inderdaad maar fijn even afleiding te zoeken in je werk, zodat je even op andere gedachte kan komen.

Geplaatst
Gisteren moesten we naar het ziekenhuis voor de uitslag. Ons meisje heeft inmiddels 2 keer de testen doorstaan en gisteren dus de uitslag. L.otte heeft kma!

Nu een machtiging gekregen en deze ingeleverd bij de apotheek. De komende 12 maanden wordt haar voeding vergoed. Scheelt weer, want het was erg dure voeding.

Ook was ze al 7090 gram!!! Ons toppertje :)

Fijn dat er nu duidelijkheid is en dat we de Pepti mogen blijven geven,w ant hier deed ze het erg goed op.

Tot haar 1e verjaardag sowieso alle melkproducten vermijden waar koemelkeiwit in zit. Dan vanaf haar 1e verjaardag langzaam beginnen met zuivel, kijken hoe ze reageert. Reageert ze goed, dan mogen we het uitbreiden. Anders weer naar ka. De kans is groot dat kindjes er overheen groeien. Dus daar gaan we maar vanuit, anders wordt het later wel erg lastig haha....

Superfijn dat je nu duidelijkheid hebt & erna kunt handelen.

Wat houdt KMA in?

Opzich is een merlkvrij-dieet niet heel lastig. Ik heb hetzelf ook een jaartje gegeten & heb toen alles op basis van soja gehaald, wat ik best lekker vond :-)

Geplaatst

Nu ben ik weer helemaal bij, volgens mij.

Sinds deze week is A.nne behoorlijk ziek geworden.

Woensdag ben ik met haar naar de huisarts gegaan & daar bleek dat ze een flinke oorontsteking heeft.

Dit zorgt voor veel hoesten & kortademigheid. Ook is ze ontzettend huilerig van de pijn & slaapt ze veel.

Ik heb een AB-kuur, neusdruppels & paracetamol-zetpillen voor haar meegekregen, die ik haar 3 maal daags mag geven.

Gisteren was het heel veel huilen & slapen, maar vandaag lijkt ze iets opgeknapt te zijn.

Ze is bij mijn moeder, dus lekker in goede handen, aangezien ik moet werken.

Geplaatst

KMA= koemelkallergie ;)

Sojaproducten moet je vermijden bij jonge kindjes die KMA hebben, ach en tot het eerste jaar is het het puzzelen wel waard hoor. Alleen kwam ik er pas achter dat je ook speciaal brood bij de bakker moet kopen. Komt helemaal goed, we blijven positief.

Hè wat vervelend voor je meisje! Heel veel beterschap. Niks aan zo'n fikse oorontsteking bij zo'n kleintje, arm popje.

Geplaatst

@ Jose --> hier worden regelmatig afkortingen gebruikt, waardoor het soms voor mij even gissen is wat er bedoeld wordt ;-)

Ik kan me voorstellen dat het een hoop gepuzzel is soms, maar fijn dat je er je weg in begint te vinden :-)

@ Jose & Lisa1978 --> morgen ga ik met A.nne naar even naar de huisarts voor controle.

Hopelijk is de ontsteking weg, want ze had er toch wel best last van. Heel zielig inderdaad.

Ik wil dan ook gelijk vragen voor eventuele oordopjes, die ze fijn kan indoen met zwemmen.

Als ze eenmaal oorsteking hebben gehad blijven ze hier gevoelig voor, zeggen ze.

• 2 weken later...
Geplaatst

he meiden

joseeke hoe is het nu met je dochter, weet je al welke behandeling ze krijgt voor de heupen?

tweety hoe is het nu met je moeder?

meiden een vraag. onze dochter krijgt 5 voedingen van 150 cc water en 5 schepjes, ze weegt 6 kilo, wanneer mag ze meer voeding??

en zijn julie al begonnen met vaste voeding??

Geplaatst

Joseeke, hoe is het met de ontsteking?

Lisa, als je dochter aangeeft dat ze meer voeding wil, dan kun je dat geven. Qua formule mag ze 6 x 150 = 900 ml per dag.

L.otte heeft ook een tijd op 900 ml. gezeten ( kreeg 180 per fles). Sinds een maandje zit ze nu op 4 voedingen en krijgt ze inmiddels 840 per dag, iets minder. Maar ze kan het hebben, gisteren bij het cb geweest...mevrouw weegt nu 7360 gram!

10 dagen geleden zijn we begonnen met rijstebloem door haar fles in de ochtend, dit drint ze als een tierelier, vindt ze heerlijk.

Met groente begin ik heel misschien volgend weekend, even kijken....want wil wel graag dat mijn man er ook bij is.

Geplaatst

Hallo jose bedankt voor je reactie. ik denk dus dat onze dochter dan wel 5x 180 mag, ze zit nl op 5 voedingen. Hebben jullie de fles van 23.00 er al af gekregen?? dat gaat bij ons nog effe niet, ze begrijpt net wat doorslapen is hahah. meestal slaapt ze nu tot 6.15 a 6.30 (dat noemen wij doorslapen ;) ) Ik ben gisteren met rijstebloem begonnen, maar dan met een lepel, ze eet het alsof ze nog nooit anders heeft gedaan hahaha. misschien komend weekend maar eens groente proberen. onze dochter weegt nu ong 6000 gr wat een verschil met l.otte grappig is dat. veel plezier met de groente, dek je wel je meubels af :)

geniet je ook zo van haar??? het is echt kei bijzonder

Geplaatst

Ik geniet ontzettend van haar, iedere dag, ieder moment....zelfs als ik niet bij haar ben ;)

Ik zou als ik jou was niet in één keer van 150 naar 180 gaan, maar het steeds met 10 ophogen....bijvoorbeeld 2 dagen 160, dan 170 enz. Zo kan haar maagje er aan wennen. Anders krijgt ze misschien wel buikpijn en dat wil je ook niet ;)

Succes!

Wat betreft het doorslapen, dat deed L.otte al heel snel, vanaf week 2. Tenminste als je baby dan 6 uurtjes slaapt, noem je dat doorslapen ;)

Toen is ze ook heel snel van die nachtvoeding afgegaan.

Een maand geleden zat ze nog op 5 voedingen, maar iedere avond om 22.30 uur moest ik haar uit een coma ontwaken. En chagrijnig dat ze dan was pfffff... met andere woorden, laat me liggen Mama.

In overleg met het cb geprobeerd 4 voedingen te geven....en dat lukte....dus wat ik ermee wil zeggen, je dochter geeft het zelf wel aan. En ze mag nog lekker op 5 voedingen zitten hoor.

Ja, wat een verschil in gewicht, maar het zegt niets....ieder kindje is uniek en groeit op zijn/haar manier.

Oh en bedankt voor de tip.....net als dat ik mijn camera in de aanslag moet hebben tijdens 'r eerste groentehap. Ben benieuwd, volgens mij vindt ze het geweldig ;)

Pffff....mijn hoofd zit vol....morgen weer naar het werk en dan gaat L.otte een dag weg naar de oppas. Ik wil niets vergeten....maar hoop dat ik met de weken ook hier ritme en automatisme in krijg, want anders zie ik nu al iedere week tegen die woensdagavond op.

Vanavond vroeg op bed, mannetje is thuis dat scheelt. L.otte krijgt nu de laatste fles en gaat dan naar bed. Ben benieuwd hoe ze het morgen doet, omdat ik haar 6.15 uur al meeneem in de auto. Ben heel benieuwd wat morgen haar schema is. Even aftasten dus ;)

Geplaatst

oh jee is jouw verlof ook ten einde, ik ben alweer 5 wkn aan het werk. En vond het een heel raar gevoel, afscheid van een hele mooie tijd, maar gelukkig komt er ook nog heel veel moois. Heel veel succes morgen hopelijk bevalt het en loopt het allemaal naar wens. vroeg hoor 6.15 in de auto heftig. knap dat lotte het tot s avonds 20.00 volhoudt om op te blijven (als ik het goed begrijp) onze dochter is om 18.30 echt moe, dus vandaar dat de laatste fles er ook nog niet af kan denk ik.

wij hebben inderdaad ook foto's gemaakt van de pap maaltijd, heel leuk!

Geplaatst

Haha, en als ze het dan terugkijken als ze 18 zijn, liggen ze helemaal in een deuk ;)

Ik ben afgelopen maandag weer begonnen.... maar had vandaag vrij, vandaar! Oh en L.otte blijft echt niet de hele ddag op tot 20 uur hoor ;)

Ze slaapt 's ochtends nog heel even en dan 's middags echt een middagdut. Rond 16 uur weer een fles en dan slaapt ze nog een uurtje max....dan is het in badje, spelen, knuffelen tot 20 uur.

Dan ligt ze rond 21 uur op bed...soms ook wel eens later hoor. Er is geen dag gelijk.

Geplaatst

Hé Dames, ben ik weer!

De oorontsteking van A.nne is gelukkig helemaal over. De medicijnen zijn goed aangeslagen, ik merkte echt al verlichting na een paar dagen :-)

Omdat wij graag gaan zwemmen, wil ik kijken of ze ergens oordopjes voor haar hebben.

Ik denk namelijk dat het zwemmen de laatste keer de boosdoener van deze oorontsteking was.

Bij de orthopeed kregen we te horen dat ze een milde vorm van heupdysplasie heeft.

Ze heeft nu een spreidbroekje (camp-spreider) gekregen, die ze tot 10 mei 23 uur per dag aan moet.

10 mei hebben we weer de volgende afspraak. Dan gaan ze kijken of ze naar 12 uur per dag kan.

Zoals jullie begrijpen doen wij dat broekje nu constant aan, zodat ze 'm strax alleen 's nachts hoeft te dragen.

Met de zomer op komst, is dit wel zo prettig voor haar :-)

A.nne krijgt sinds woensdag weer fruithapje. Ik was hier al eerder mee begonnen, maar ben even gestopt door de oorontsteking & spreidbroekje. Ze vindt het heerlijk, maar ze moet nog wel even leren hoe ze het fatsoenlijk door moet slikken ;-)

Sinds de carnaval zit ze op 4 voedingen in overleg met het CB. Ik heb op een gegeven moment gewoon de 23.00 uur fles weggelaten & afgewacht hoe laat ze de volgende ochtend zou wakker worden. Gelukkig bleef dit normaal, waardoor ik deze fles voortaan heb weggelaten.

Haar voedingssceme ziet er nu als volgt uit:

08.00 uur fles

12.00 uur fles

16.00 uur fles & fruithapje

20.00 uur fles

Over een paar weken ga ik het groentehapje introduceren. Ben benieuwd hoe ze hierop reageert :-)

Ik zie dat Lisa haar kleine pap geeft. Vanaf wanneer ga je dit geven?

Geplaatst

Lisa; Mijn moeder is dinsd. geopereerd. Voor zover alles goed! Nu afwachten....het weerfsel is op kweek gezet,

en als dat ook maar 1 mm. gegroeid is, volgt er een nieuwe operatie..... Uitslag 4 april (geloof ik).

Ze voeld zich redelijk, ze had wel napijn...maar dat is wel normaal!!

Aron krijgt ook al heel lang 180cc/6sch. Meestal 4 voedingen per dag,soms 5..... net of tie n keer n bui heeft,

waar we m niet meer stil krijgen, dan geef ik m n flesje extra!

Zijn dagritme is ongeveer; 8.00u. 12.00u. 16/17.00u. 20.30u. maar soms bedenkt hij ineens om 19.00u dat hij nog n fles wil,

dan geef ik die...leg ik m om 20.00u. op bed, en dan pak ik m rond 22.00u. nog ff...wat hij een groot feest vind!!

Maar dat laatste is wel n uitzondering hoor!!

Als het uitkomt dan geef ik A.ron vers fruit...vind hij veel lekkerder dan uit n potje!! Groene heb ik nog maar 2x geprobeerd...

k moet zeggen dat het vaak ook helemaal niet uitkomt...dat ik glad niet weet wanneer ik m dat moet geven.... hij slaapt behoorlijk

veel als ik thuis ben met um.... dus als hij dan wakker is, wil hij n fles..... en zo'n 1.5u. later ligt meneer alweer plat!!

Leuk Jose, dat is zo leuk om te filmen/ foto's van te maken... heerlijk!! die vieze gezichten die ze kunnen trekken!!

Joseeke; Gelukkig dat de oorontsteking weer over is bij A.nne!! Vreselijk als je kind ziek is he?!!

Opzich wel fijn dat de dysplasie in n milde vorm is, natuurlijk nog niet leuk!maar wel fijn dat het zo snel goed kan komen!

Vanaf 4 maanden mogen ze n papfles... Bambix Rijstebloem (vanille of neutraal... Ik doe de vanille) Die kan je 's avonds door

de laatste fles doen... wij doen meestal 3 eetlepels...maar je moet daar vaak even mee stoeien wat ze zelf fijn vinden!!

Je kunt het ook vanaf n bordje geven, ben je alleen langer mee bezig!!

Je hebt speciale papspenen (nummer 3) maar persoonlijk vind ik die niet werken.... Onze meneer wil het nl. zo snel mogenlijk

naar binnen gewerkt hebben, en word dus laaiend op z'n fles als dát niet lukt. Ik heb n oude nr. 1 speen, waar ik met 'n puntschaartje

n gat in geknipt heb..... vind hij super!!

soooooo dan....ligt er hier één te stinken!!

Snel verschonen.

Geplaatst

Dankjewel voor je uitleg over de papfles! Het is me heel duidelijk nu :-)

Ik zal eens kijken of ik dit aan A.nne ga geven. Ze slaapt nu in principe nog gewoon door & krijg niet de indruk dat ze hongerig aan het worden is. Voor de afwisseling kan het misschien wel heel goed zijn, leert ze ook weer iets dikkere vloeistoffen te verwerken.

Het fruithapje gaat steeds beter. Per keer eet ze nu ongeveer een half potje leeg.

We hebben vers fruit in huis gehaald om het vers te gaan maken. Maar voor het gemak gebruik ik nu nog even potjes ;-)

Met groente wil ik gaan beginnen als ze 5 maanden is, dus over een paar weekjes.

Het is inderdaad verschrikkelijk om te zien als je kind zoveel pijn heeft. Je staat er zo machteloos bij. Het liefste zou ik zo de pijn van haar willen overnemen, maar dat gaat natuurlijk niet :-)

Geplaatst

he tweety heftig hoor met je moeder, hopelijk is ze gauw weer de oude. sterkte. leuk om te horen hoe het met aron gaat.

hier gaat het eten van de wortelhap goed, super leuk om te zien! ook de rijstebloem lijkt in de smaak te vallen. Joseeke veel plezier straks met de groente ;)

Geplaatst

Haha, dankjewel ;-)

Ik ga er met Pasen mee beginnen bij A.nne.

Een vraagje --> ben jij uit jou eigen met rijstebloem begonnen of op advies van het CB?

Geplaatst

uhm ik geloof omdat ik het hier las, maar het cb heeft het ook genoemd, maar misschien was het ook wel andersom hahah lekker vaag. cb adviseerde het in iedergeval ook en zij gaven ook aan dat ik al met groente mocht beginnen. zij zeiden soms als je eerst begint met fruit, vinden ze daarna de overgang naar groente lastiger, omdat ze zoet gewend zijn. vandaar dat ik maar begonnen ben met groente. ik heb eigenlijk niet echt een idee waarom ze rijstebloempap moeten hebben, stom he, doe soms gewoon braaf wat me gezegd wordt ;) hoe is het nu me de dysplasie heeft ze inmiddels een spreidbroek?

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb altijd meegeschreven bij de uitgerekend in december maar onze dochter melde zich toch wat eerder dus vroeg ik me af of het goed is als ik hier wat mee kom lezen en schrijven.

Ik was op 16 dec. uitgeteld van onze dochter Nanne, maar ik ben 5 weken te vroeg bevallen en ze is dus op 13 nov. geboren. Ik vind het wel leuk om tel ezen wat jullie ervaringen met jullie wondertjes zijn vooral ze nu een beetje vaste voeding gaan krijgen en zo.

Nanne heeft een zware tijd achter de rug omdat ze te vroeg geboren is. Zo heeft ze o.a. last gehad van verborgen reflux en veel pijn bij de stoelgang waar ze nu voor beide medicijnen heeft. Nu gaat het goed met haar, maar ze was de eerste weken een echte huilbaby ( nou ja, krijgsbaby).

Ze krijgt nog steeds borstvoeding en 1 keer per dag krijgt ze kv. Als ik werk krijgt ze de borstvoeding uit een flesje en de tweede bv in de ochtend krijgt ze ook uit een flesje omdat hier haar medicatie in gaat. Ik kolf dus dagelijks.

Sinds 2 dagen ben ik begonnnen met wat rijstebloem door haar flesje kv te doen zo kan ze wat gaan wennen aan wat vastere voeding. Ik gebruik de tommee tippee flesjes. Ik merkte gisteren dat het wel vermoeiend is voor haar om dit te geven met een speentje 3+. De bv krijgt ze nog met speentje 0+ omdat ze anders veel knoeit en de kv met speentje 3+.

Ik heb nu een speentje 6+ gekocht om te proberen. Ik denk namelijk dat de speentje speciaal voor pap nog net iets te groot voor haar is aangezien ze behoorlijk hard zuigt.

Hebben jullie dat nu ook dat je er soms echt van staat te kijken hoeveel je van zo'n wondertje kan houden. Ik loop echt helemaal over van liefde. Het heeft lang geduurd om zwanger te raken en de wens was heel groot, maar het gevoel van liefde die je voor je kindje kunt voelen is zo overweldigend en had ik me van tevoren niet zo voor kunnen stellen.

Geplaatst

@ Lisa, dat is inderdaad wel een goeie om eerst met groenten te beginnen. Mij zeiden ze dat ik eerst fruit moest introduceren, maar volgens mij maakt dit niet veel uit. Het is maar net wat ze gewend zijn :-)

Ik zit te twijfelen of ik rijstebloem in de laatste fles van A.nne zal doen. Nu slaapt ze fijn door & misschien strax niet meer. Ik merk wel dat ze steeds hongeriger wordt & voor de afwisseling hoeft het ook niet verkeerd te zijn.

@ Jessie, tuurlijk mag je hier meelezen & schrijven! Gezellig :-)

Ik ben hier ook later pas gaan meelezen & schrijven. Het is heel fijn om ervaringen uit te wisselen & delen met anderen.

Vervelend dat ze zo'n moeilijk start heeft gehad. Hopelijk gaat het nu beter met haar.

Ik zie dat jij haar ook rijstebloem geeft. Reageert ze hier goed op?

Zelf gebruik ik nu "Born Free"-flessen. Voorheen had ik altijd Difrax, maar ik merkte dat A.nne hier veel lucht bij meehapte. Met Born Free gaat het stukken beter, echt een heel verschil :-)

A.nne drinkt KV met de M-speen. Met de S-speen duurt het mevrouw veel te lang ;-)

Ik heb ook een 1-2-3-standen-speen van Difrax, die ook op Born Free past. Deze ga ik strax proberen voor de pap.

Mocht niet niet werken, heb ik nog zo 1-2-3-standen-speen van Born Free gekocht.

Ik kan me van te voren ook niet indenken dat de liefde voor je kind heel intens is. Soms word ik er gewoon bang van, maar het is inderdaad iets overweldigends & supermooi ♥

Geplaatst

he jessie welkom!

Het is hier wel vrij rustig hoor, ben zelf ook geen mega fanatieke schrijver. Maar altijd leuk nieuwe mensen. Onze dochter is ook op 13 nov geboren (was 24-11 uitgerekend) Lagen we tegelijkertijd te bevallen ;) Mijn bevalling begon op zaterdagavond en ze is geboren om 8.48. Wat rot dat n.anne een lastige start heeft gehad. Onze dochter heeft ook wel aardig gehuild, maar nu gaat het super. Hopen dat het zo blijft. Ik ben het helemaal met je eens , ik vind het zo waanzinnig bijzonder dat ze er is, soms kan ik het nog steeds niet geloven en kan elke dag wel janken van geluk (schuif ik maar af op de hormonen :) ) Ben er echt super blij mee!

Geplaatst

He meiden,

Ook hier sinds afgelopen dinsdag begonnen met de groente. Om dezelfde reden als Lisa schrijft. Die rijstebloem doe ik al iets langer in de eerste fles van de dag, dit is om ze te laten wennen aan vastere voeding.

Soms doen mensen het in de laatste fles, zodat de kleintjes de nacht kunnen doorhalen. Maar L.otte slaapt prima 's nachts, dus vandaar in de ochtendfles. Dan kan ik het in de toekomst geven met een lepeltje. Wil dat nl. over een paar weken/maanden als ontbijt gaan geven.

Ivm de kma van L.otte, krijgt ze eerst een week worteltjes en vandaag voor het eerst boontjes gegeven.

Ze krijgt het steeds beter door hoe ze moet 'eten'. Echt heel leuk om te zien, ze geniet er echt van en wij ook!

Dan ga ik over een paar weken eens beginnen met fruit, zo rond 10 uur 's morgens en dan op dezelfde manier als bij de groente.

Jessie, welkom hier! Tuurlijk mag je hier gezellig meeschrijven/kletsen, al is het hier over het algemeen erg rustig. We zitten nu vooral op fb, daar hebben we een groep met alle sept/okt/nov. mama's van dit forum. Niemand die mee kan lezen of zo, heerlijk. En ondertussen zie je wel de gezichten van ons erbij en foto's van onze wondertjes. Echt heel leuk.

Moeilijke start met N.anne gehad... heb het idd wel eens gelezen in het decembertopic, pittig hoor. En ook nog behoorlijk te vroeg geboren, dat zal ook allemaal nog eens extra een rol meegespeeld hebben.

Maar gelukkig kun je niet optimaal genieten van je wonder, doe ik ook.....de eerste weken waren hier ook drama ( verborgen reflux en kma). Het is zooooooooooo bijzonder en iedere dag kunnen ze weer iets meer, ik kan daar zo van genieten. Wauw!!! Het is een cliché, maar je kunt echt verliefd worden op je eigen kind.

En ik kan ook zo smelten van het feit als mijn man met haar bezig is, hoe hij met haar omkeutelt....dan besef ik dat ik een man uit duizenden heb.

Heb me in tijden niet zoooo gelukkig gevoeld.

Erg grappig, L.otte heeft sinds gisteren haar haar ontdekt en zit daar voortdurend aan te trekken, voelen!

Geplaatst

he jose, fijn dat de groente goed gaat! wij deden ook eerst wortelen en gisteren bloemkool, nou hadden we vannacht een slechte nacht, dus geef de bloemkool maar de schuld haha. geinig dat ze haar haar heeft ontdekt :)

Geplaatst

haha Lisa, we lagen echt tegelijker tijd te bevallen. Bij mij zijn de vliezen op de zaterdag rond 16.00u gebroken en in de nacht rond 2.uur kreeg ik weeen en rond 5 uur heb ik de keizersnede gehad.

Nanne lag in een stuit en de arts durfde een natuurlijke bevalling niet aan bij stuit en prematuur.

Helaas ging dit onder algehele narcose omdat de ruggeprik niet lukte. Kreeg haar pas uren later te zien.

Wat leuk dat jullie met de hapjes begonnen zijn.

Ik geef nog bv en het advies is dan om rond de 6 maanden pas ermee te beginnen maar ik denk dat ze er al behoefte aan heeft want af en toe maakt ze van die smakgeluidjes. Ik doe rijstebloem door de fles en ik denk dat ik deze week eens ga proberen om de rijstbloem met het lepeltje te gaan geven. Kan ze alvast wennen aan het eten met een lepeltje en als dat gaat dan wil ik proberen met een groentehapje.

Maar nu gaan we eerst een midweek op vakantie. We gaan naar een huisje van de roompot. Lekker met Nanne zwemmen en wandelen. Maar jeetje wat moet ik veel spullen voor Nanne meenemen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden