Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met Pasen ga ik bij A.nne met groenten beginnen.

Ik ben benieuwd hoe haar dit gaat bevallen, na al die zoetigheid van de fruithapjes ;-)

Op banaan is ze helemaal gek!

Gisterochtend had mijn man verse peren- & bananenhapjes gemaakt met de staafmixer.

A.nne vond het ontzettend lekker. Alleen begon ze daarna te overgeven bij de fles van 20.00 uur, wat ze voorheen niet had bij de fruithapjes van de Kruidvat.

Dus vandaag krijgt ze weer fijn een fruithapje van de Kruidvat. Misschien zijn deze zo bewerkt, waardoor deze wat lichter verteerbaar zijn & minder zwaar op de maag liggen.

Wat leuk dat jullie op Facebook een groep hebben!

Heel goed dat je het afschermd, want je komt soms wat mafkezen tegen op de Social Media.

Ik had dit topic echt veel eerder moeten ontdekken.

@ Jose, fijn dat de hapjes zo goed gaan bij L.otte i.v.m. haar reflux & kma.

Ik kan me voorstellen dat de eerste keer best wel spannend moet zijn geweest om te kijken hoe ze hierop zou gaan reageren.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he jessie hoe was je vakantie??? En wat een heftige bevalling heb je gehad, bbbrrr.

he joseeke succes met de groente dit weekend. Ik heb vanmiddag pasfoto's laten maken van onze dochter, super schattig. hebben we nodig voor haar id.

he meiden fijne pasen en niet te veel eieren eten ;)

Geplaatst

De ID-kaart gaat verplicht worden, hoorde ik van het weekend.

Wij gaan ook binnenkort pasfoto's laten maken hiervoor. Ik ben benieuwd :-)

Vanmiddag ga ik met groentenhap beginnen, worteltjes staan op het menu ;-)

Geplaatst

Oh wat jammer dat ik dan niet op faceboek zit. Misschien me toch maar eens aanmelden. Hoe kan ik jullie dan vinden?

Ik heb vorig jaar nog een ID kaart laten maken toen was het nog goedkoper. Wel een gedoe op pasfoto's te maken want ik kreeg Nanne niet wakker dus moesten nog een keer terugkomen.

Oh Joseeke, wat leuk weer een mijlpaal beginnen met de groenten.

Ik wacht nog even met de hapjes aangezien ze nog bv krijgt en ze adviseren om dan pas met 6 mnd te beginnen of zijn hier moeders die bv geven en die wel al gestart zijn met de hapjes?

Lisa, de bevalling was niet bepaald prettig nee en ik heb het hier geregeld nog erg moeilijk mee.

Gewoon het feit dat ik het gevoel had dat ik er nog niet helemaal klaar voor was zo vroeg en dan ook nog het feit dat ik niks van de bevalling mee heb gemaakt. Had het zo graag meegemaakt en het eerst huiltje willen horen.

Ben echt nog bezig om alles een plaatstje te geven. Ik ben jaloers op vrouwen die met een mooie superbolle buik lopen, omdat ik ook graag zo'n bolle buik had gehad en dit pas echt de laatste weken op kwam zetten.

Maar ja, onze Nanne is geweldig en is er uiteindelijk goed doorheen gekomen al was het voor haar de eerste weken ook erg heftig.

Onze vakantie was heerlijk. Lekker met Nanne gaan zwemmen. Ze vond het geweldig dus denk dat ik ook eens hier ga beginnen met babyzwemmen. Maar ja het is zo snel weer voorbij. Gelukkig hoef ik donderdag pas weer te gaan werken.

Geplaatst

Ja, ik heb ook vorig jaar de id kaart laten maken. Zeker lastig omdat hij nog zo klein was en natuurlijk niet alleen kon zitten. En er mocht geen hand van mij opstaan dus lekker onhandig. Arm kind.

En onze kleine man 4,5 maanden, heeft al banaan gegeten. Vond het erg lekker. Verder nog gewoon 'melk' en soms beetje 'pyamapapje' er doorheen. Vindt hij ook erg lekker.

Hij is nog steeds heel lief en lacht de hele tijd. Een heel makkelijk mannetje.

Ja, zwemmen lijkt ons ook leuk. Wel beter in zout water bad en vanaf 6 mnd. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden. Vast heel top:-)

Geplaatst

Groentenhap vindt A.nne dus niet bepaald lekker...bij het eerste hapje trok ze me er toch een gezicht bij...haha ;-)

Vandaag gewoon weer proberen & hopelijk gaat het haar toch een keertje smaken :-)

Over die groep op Facebook --> mogen daar nog mensen lid worden of liever niet i.v.m. de privacy?

Geplaatst

Als je lid wilt worden, moet je eerst wel vriendjes met mij worden. Ik kan je dan aan de groep toevoegen.

Dus als je wilt, doe het even via een pb.

Haha, de eerste groentehap ging hier precies zo hoor Joseeke ;) Inmiddels lust L worteltjes, boontjes...bloemkool vindt ze echt niet lekker.

Heb ik nu 2 keer gegeven en maar even geparkeerd. We zijn nu weer begonnen met worteltjes voor een paar dagen.

Van de boontjes kreeg ze uitslag, heb haar 5 dgn achter elkaar gegeven. Volgende week weer boontjes, als ze dan weer uitslag krijgt, weet ik even genoeg voorlopig.

Geplaatst

Ik zal je even PB-en :-)

A.nne zit al de hele week aan de worteltjes, omdat het potje maar niet op wilt gaan ;-)

Gister weigerde ze het gewoon om door te slikken & spetterde me vervolgens helemaal onder.

Een vriendin liet me weten dat het bij haar zoontje zeker 3 weken geduurd heeft, voordat hij groenten accepteerde.

Dus er is nog hoop voor A.nne ;-)

Vervelend dat L.otte van boontjes uitslag krijgt. Hopelijk trekt dat snel bij.

Sinds gister ben ik begonnen met rijstebloem door de melk.

Met haar huidige fles (Born Free) was dit echt een kriem! De 3-standen-speen functioneerde helemaal niet fatsoenlijk, waardoor er niets uit kwam. Nu was deze wel van Difrax, brede variant, die ook op een Born-Free-fles past.

Ik had nog Difrax-flessen de smalle variant liggen met een bijbehorend 3-standen-speen & deze werkt wel goed!

A.nne vindt pap ontzettend lekker, want ik moest gisteravond 60 ml bijmaken na een fles van 240 ml helemaal leeg te hebben gedronken :-)

Geplaatst

Jeetje A.nne vind de pap dan inderdaad erg lekker. haha.

Oh jee, met die worteltjes, en maar door blijven proberen. De aanhouder wint zeggen ze. haha.

Wat doen jullie eerst, groente of fruithapje?

Ik wil in de avond ook gaan beginnen met een hapje omdat ze tussen 16.00u en 20.00u erg onrustig is en ik denk dat ze er wel aan toe is en iets extra's wilt

Geplaatst

Jessie ik ben begonnen met groentehapje. Ook ergens tussen 17 en 18 uur.

Het schijnt dat baby's een voorkeur hebben voor zoete smaken en als je dan met fruit begint, vinden ze groente minder lekker. Ik vind het wel belangrijk dat ze straks veel groentes lust, vandaar.... Maar goed, het wordt gezegd....ieder kind is natuurlijk wel weer anders.

Houd je camera in de aanslag, is zo leuk die eerste bekkies die ze trekken. Succes en heel veel plezier :)

Geplaatst

@ Jessie, ja daar is ze echt gek op inderdaad ;-)

Ondertussen heeft ze ook al bloemkool & sperzieboontjes gehad.

Ik kreeg als tip om er een beetje melk van de voeding erdoorheen te doen & dit werkt!

Sowieso ging deze 2 groenten al stukken beter. Volgens mij lust ze gewoon echt geen worteltjes.

Volgende week maar weer eens een keertje proberen.

Bij A.nne ben ik eerst met fruit begonnen, maar bij onze eventuele volgende ga ik eerst met groenten beginnen.

Dit om dezelfde reden als Jose hierboven beschrijft :-)

Geplaatst

Jessie; Ik ben eerst eens met fruit begonnen..... een paar dagen later groenten.

Aron vind de groente uit de potjes van Olvarit niet lekker, dus ben ik inmiddels (sinds 2 weken)

overgegaan op verse groenten..... smullen maar! Ik kook het eerst, en om het smeuig te magen

doe ik er een klein slokje van zijn melk door, met een theelepeltje rijstebloem....

"s ochtends krijgt Aron dan z'n fruithapje, als hij wakker is, en om 18.30u. z'n groente.

Meestal leg ik hem om ongeveer 17.00/ 17.30u. nog even voor n (half) uurtje op bed,

anders houd hij het niet vol van 16.00u. tot 20.00u.

Het is gewoon ff puzzelen wat het beste werkt bij je kind!

pffff... t is overigens wel heel schandalig lang geleden dat ik hier ff aan kwam 'waaien' ;)

Tjaaa....dat heb je met zoveel vriendinnetjes op FB he?!! ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden