Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren gestest en dat was negatief.

Vandaag nog steeds geen menstruatie, maar tot een twee uur geleden kreeg ik last van mijn buik en ja hoor......................de IUI is mislukt.

Ik word er wel knap chagerijnig van. Collega's zullen allemaal wel denken!!!

Nu dus maar weer met volle moet aan de volgende beginnen. Ik weet dat je er niet vanuit moet gaan dat het gelijk raak is, maar toch hoop je stiekum dat je bij dit kleine percentage zit dat het allemaal goed gaat!!!

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echt balen zeg, champietal!!

Mijn gyn had idd ook gezegt dat ik er niet te veel op moest hopen de eerste keer, maar er zijn toch meiden waarbij het wel de eerste keer raak was.....dus waarom niet ik, dacht ik toen. Misschien dom, maar je hoopt toch.....das logisch. Je wilt het zo graag!!

Nu maar op naar de volgende poging.... het gaat ons echt wel lukken!!!

Dikke knuffel van mij!!!

Renata...hoe was de fm vanmiddag? Wordt het zaterdag?

Ik moet trouwens om 9.00 morgen. Lekker vroeg!!

groetjes!!!!

Geplaatst

Tuurlijk gaat het ons lukken, maar het is gewoon even een domper die je even moet verwerken.................

Net het ziekenhuis gebeld en ik hoor morgen wanneer we weer gaan beginnen met de eerste echo.

Jullie succes met de fm!!!

Geplaatst

Hej Champietal, wat een domper, echt balen.

Je hoop het zooo graag.Ik hoop dat je nog moed genoeg heb om gelijk door te gaan.

Het is emotioneel wel een aanslag op je.

Nou ik ben net terug uit het ziekenhuis.

Alle 3 mn follikels zijn goed, 1tje ruim 16 mm , 1tje ruim 17 mm en 1tje 20 mm.

Ze wilde niet wachten tot zaterdag, we hebben dus net de Pregnyl gespoten.

Moeten morgenochtend om 10 uur in het ziekenhuis zijn en dan is om 11.15 de inseminatie.

Ik ben in eens bloed nerveus.

Smile, 9 uur is inderdaad lekker vroeg.

Ik hoop dat je genoeg follikels heb.

Succes weer iedereen.

Liefs Renata

Geplaatst

Champietal wat ontzettend balen,ik had het zo gehoopt voor je..

Mijn beste vriendin is trouwens wel de 1e IUI behandeling zwanger geraakt..

De kans is toch maar 10%,dus best weinig eigenlijk maar ja je blijft hoop houden he?

Het is toch emotioneel wel even een flinke klap steeds..

Hopelijk kan je gauw weer verder..

Renata super zeg 3 eitjes!!!!!Heb ik nog nooit gehad!!

Het is ook spannend allemaal,maar wel een goed teken zeg,3..

Smile succes morgen!!!Hopelijk bij jou ook mooie eitjes!!!

Ik heb het sperma gewassen eigenlijk nie goed gezien,het zat helemaal verpakt al in zon spuit..

Wij hoeven het niet zelf te halen,het word vanuit het lab naar de gyn gebracht dus ik zie het nauwelijks eigenlijk..

Nou meiden tot gauw xxxxxxxxxx

Geplaatst

Wat balen champietal!

Ik kan me van die ene iui poging ook nog herinneren dat het sperma roze was geworden. Wij zaten te geiten: willen jullie het geslacht al meegeven?

Maar het schijnt te maken te hebben met de wasvloeistof ofzo!

Nou, andere meiden , succes!!!!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Ik vanmorgen de fm gehad en er zitten twee mooie!! Ze moeten nog wel ff wat groeien maar het begin is er. Moet zondag terug voor de 2e fm.

Renata.....hoe was het? Spannend meis.....nu de wachtweken nog!! Lekker veel leuke dingen doen, dan gaat de tijd lekker snel!! En probeer niet te veel te letten op alles wat je voelt.....Das lastig maar je lichaam haalt rare streken met je uit.

Gwenn, hou je het nog vol???

succes!!!

Geplaatst

Hej Smile, 2 dat is heel mooi.

laat ze nog maar ffies door groeien!!!

Wij zijn net terug, en mijn wacht weken ebginnen nu.

Pff erg spannend.

het is goed gegaan, de inseminatie stelde niet veel voor, maar heb wel behoorlijk pijn mn buik.

Nu maar wachten

Succes iedereen

Liefs Renata

Geplaatst

Heee

Smile ja ik hou het nog goed vol hoor...

Super zeg 2 mooie!!!!

Hopelijk groeien ze beiden mooi door!!

Wel fijn dat ze bij jullie op zondag ook fm doen..

Bij ons is dat helaas niet zo..

Renata dus het viel je mee allemaal?

Hoe was de zaadkwaliteit,ook goed???

Die 2 weken duren wel lang hoor..

Hoe gaat het nu met je buik?

Hoi hildever ben jij nu ook bezig met IUI???

Champietal hoe gaat het nu met je??

Hier verder alles goed,nog een paar daagjes wachten,maar schiet al aardig op..

Probeer er niet te veel aan te denken en me niet gek te maken met dingen wat ik voel..

Ik ga er gewoon vanuit dat het niet lukt,anders valt het alleen mee als het wel lukt natuurlijk..

Fijn weekend,

Liefs Gwenn

Geplaatst

Hej Gwenn, ik heb de hele dag al heel erg pijn in mn buik, maar ik ga er van uit dat dat morgen over is.

het zaad kwaliteit was heel goed, 62 %.

JIj mocht toch maandag testen???

Liefs voor iedereen

Geplaatst

Hi Gwenn,

Nee, ik moet nu voor ICSI gaan. IUI haalt bij ons niets uit...

Ik zit nog niet zo ver in de molen dat ik al echt bezig ben met spuiten enzo. Heb 3 weken geleden de 1e intake gehad, volgende week 2e gesprek met de arts en de week erna 2e intake. Dan weet ik vast meer.

Groetjessssss

Geplaatst

Hoi Renata,

Ik had altijd ook die dag een beetje last van mijn buik,maar die dag erna was het alweer weg..

Ja klopt ik kan vanaf maandag testen..

Hildever ohh ook spannend voor jullie dus..

trouwens ff een tip voor jullie bij de unive vergoeden ze ook poging 4 en 5 van ivf-icsi.

Je betaald wel veel zorgpremie,maar is altijd nog minder dan zon hele behandeling.

Ik hoop natuurlijk dat niemand het ooit nodig heeft..

Ik ben ondertussen wel overgestapt naar unive omdat de bedoeling was dat we nu met ivf-icsi zouden beginnen.

Nou ja ik krijg in ieder geval alles vergoed en daar had ik met de menzis heel veel problemen mee.

Maar ik wens je heel veel succes,laat je weten hoe het verder gaat??

XXXXXXXX:icon_sunny:

Geplaatst

Wij zitten bij Interpolis en krijgen 3 pogingen vergoed. Ga het eerst daar maar op houden. Kunnen altijd nog over naar een andere zorgverzekeraar volgend jaar...

En ik laat nog wel weten hoe het verder allemaal gaat lopen... Hihihih, alleen niet onder dit kopje... want daar hoort het niet thuis...

Groetejssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hee meiden,

Ik heb vanmorgen de 2e fm gehad en gelukkig zijn ze allebei mooi doorgegroeid!!

Eentje van bijna 17 en de ander is 17,5 mm.

Morgen de pregnyl spuiten en woensdag de IUI.

Dan mag ik eindelijk weer aanschuiven op het wachtbankje....

Hopelijk dat ik er niet voortijdig afval deze keer.

Driemaal is scheepsrecht zeggen ze, maar het is bij zoveel meiden niet zo gebleken......

Ik moet natuurlijk wel positief blijven al valt dat soms niet mee.

Gwenn, hoe doen ze dat bij jullie dan, als je niet in het weekend mag komen.

Tillen ze je dan het weekend over? Maar als je dan te laat bent of zo?

IUI's doen ze wel in het weekend toch? Want dat valt niet te plannen.

Hoe is het trouwens? Morgen is jou testdag?!!

Wel raar om op zondag naar het ziekenhuis te gaan....hele ziekenhuis uitgestorven en op de afdeling zit gewoon de hele wachtkamer vol!!

Renata, valt niet mee he....dat wachten!!

succes weer!!

Geplaatst

Hej Smile, dat is heel mooi 2 follikels dat geeft ook wel een beetje hoop he?

Spannend, schuif woensdag maar lekker.

IK heb een x de samenlevingstest gehad op zondag, en was inderdaad heel vreemd om op zondag in het ziekenhuis te zijn.

Bij ons gaan ze ook gewoon door in het weekend.

Gwenn, hoe gaat het met je?? 1 dag voor de test, spannend.

Succes morgen en ik duim nog ff heel hard voor je.

Liefs Renata

(en nee, valt inderdaad niet mee op het wachtbankje )

Geplaatst

Wat sneu Gwenn.....ook al heb je een dag eerder getest....dan zal het morgen idd niet veel anders zijn......ik hoop het natuurlijk wel voor je, maarja...eigenlijk zou die ene dag niets meer uitmaken...balen joh...hopelijk kun je snel weer verder met de volgende behandeling.....sterkte meis....

Geplaatst

Hej Gwenn, dat is inderdaad balen.

Ik het zo gehoopt.

Ga je wel direkt beginnen met de volgende??

Liefs Renata

Geplaatst

Ohh....echt balen gwenn.

Waarom wil het nou niet lukken?

Dus drie maal is scheepsrecht kan ik ook wel van de baan vegen:icon_pale:

Op naar de volgende poging??

Heel veel succes meis!!

Geplaatst

Hey meiden bedankt voor jullie lieve reacties...

Gisteren had ik het wel even moeilijk,omdat die kansen voor ons niet zo vanzelf sprekend zijn (of mijn eitjes niet goed of viel in het weekend,of mijn mans zaad niet goed,en eitjes gemist omdat linker eierstok niet zichtbaar is)en we nu qua timing eindelijk een goede kans hadden.

Mijn man was erg teleurgesteld,ik ook natuurlijk maar ik was er al vanuit gegaan dat het negatief was..

Maar het gaat weer goed en we gaan zodra ik ongesteld word weer verder met de 4de IUI.

Eerlijk gezegd heb ik ook niet heel veel vertrouwen in de IUI en eigenlijk heb ik zoiets van gauw die pogingen afmaken dan kunnen we verder met IVF..

Ik wil nu ook zo graag eens weten waar we aan toe zijn,die onzekerheid vind ik het rottigst..

Dus nu is het afwachten wanneer ik ongesteld word want door de progestan bolletjes kan ik wel een week later ongesteld worden..

Hoe gaat het met jullie???

Liefs Gwenn

Geplaatst

Hey Gwenn,

Maar kan je dat dan niet met de arts bespreken, dat je denkt dat je met IUI geen kans maakt? Volgens mij zou ik dat proberen....

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hildever,

Ik heb dat al geprobeerd,maar de gyn wil toch de 6 pogingen vol laten maken..

Maar ik ga het zeker nog eens overleggen.

Ik las dat er ook een wachttijd van 4 mnd was voor de ivf..

dus ga het maar eens aankaarten.

xxxxx

Geplaatst

Nou, succes ermee... En hopelijk zetten ze je dan in ieder geval alvast op de wachtlijst. Dat is toch wel het minste wat ze dan kunnen doen? Mocht je toch nog zwanger raken door IUI dan kunnen ze je zo weer van de lijst schrappen.

Ik zie bij jou ook staan samenlevingstesten, hihihihi, denk dan aan twee mensen die veel van elkaar houden en die samen in 1 huis gaan wonen...

Maar in het kader van de medische molen zal er wel wat anders mee bedoelt worden... Wat is dat?

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

hahaha ja samenlevingstesten moet je gemeenschap hebben en de volgende dag maken ze een soort van uitstrijkje en kijken ze of er levende zaadcellen in je baarmoederslijmvlies zitten.

Dus kan door de zuurtegraad dat de zaadcellen het niet overleven voordat ze in je baarmoeder zijn gekomen.

Bij mij waren ze dus allebei de keren negatief.Dus geen levende zaadjes..

Ik hoop een beetje duidelijk zo??

Liefs Gwenn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden