Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vanavond een feestje met alleen maar jonge moeders met baby's en zwangeren, en tevens de eerste avond weer prikken. Zie er nu al tegenop. Heb me ook voorgenomen om meteen te vertrekken als ik het niet meer trek. Balen zulke dagen hè.

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal

Smile ik kan vanaf vrijdag testen..Dus nog ff wachten.

Wel fijn dat je steun hebt gekregen met je miskraam uit je omgeving...

Bij mij was dat helaas anders mijn schoonmoeder liet zelfs de volgende dag fotos zien van haar dochter tijdens de bevalling...

Nou ik stond toen echt met mijn mond vol tanden.

En ik ben ook door mensen terleurgesteld die je zo dichtbij staan.

In zulke periodes leer je echt de mensen kennen en je echte vrienden.

Gelukkig heb ik aan hun dan ook heel veel steun gehad en idd zoals je zei het is niet niks..

Rottig nu een maandje rust,het is zo moeilijk dan he om niet weer gelijk door te mogen..

Lekker leuke dingetjes gaan doen!!

Champietal en Suus ik vind het zo rottig voor jullie..

Het is gewoon weer zon grote terleurstelling want je hoopt het zo..

Ik kan alleen zeggen dat ik hoop voor jullie allemaal dat de volgende poging wel gaat lukken..

Suus oja wat erg zon dag,kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet.

Meestal vermijd ik dat soort dingen (in het begin niet hoor)omdat het gewoon te moeilijk is.

In het begin dus wel gedaan en ik zat soms echt te janken op de wc en toen gingen mensen ook vragen (die niet van onze situatie afweten)goh zijn jullie al druk aan het oefenen???

grrrrrrrrr

Maar goed ik probeer nu gewoon aan mezelf te denken en al heb ik geen zin of kan ik het niet jammer dan...

Ik wil jou dan ook heel veel succes en sterkte wensen en ik vind het ongeloofelijk knap dat jij er naartoe gaat!!!

xxxxxxxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Hai hai,

Echt knap da je er gewoon heen gaat Suus. Het ligt ook een beetje aan de dag vind ik. De ene dag kan ik er beter tegen dan de andere. Op mijn werk wordt ik ook regelmatig geconfronteerd met zwangere vrouwen en kleine baby's. Ja, het gaat allemaal gewoon door!

Wat rottig van je schoonmoeder gwenn, om die foto's te laten zien net na je miskraam. Ik snap dat je teleurgesteld bent in sommige mensen. Ik heb ook gemerkt dat mensen niet goed weten wat ze moeten zeggen. Dat is natuurlijk ook erg moeilijk. Sommigen zeggen dan maar niets, anderen hebben goedbedoelde maar kwetsende adviezen, en weer anderen hebben gewoon domme opmerkingen.

Een collega en zijn vriendin gingen laatst uit elkaar en toen merkte ik dat ik ook niet zo wist wat ik moest zeggen. Ik wilde ook niet van die stomme opmerkingen maken. Ja...wat moet je zeggen als iemand rottig nieuws heeft?

Het komt wel goed!! Nou dat wil je echt niet horen op dat moment.

Blijft moeilijk.

Mensen willen ook vragen hoe het met je gaat,maar ik merk dan dat ze niet goed weten hoe. Ze bedoelen het uiteindelijk goed, dus dan help ik ze gewoon een handje door er wat luchtig over te praten.

Hier bij jullie kun je dan je ei kwijt, want hier gegrijpen we elkaar wat beter, omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

gwenn, succes met je laatste wachtweek, nu zit je alleen op het bankje......:cry2:

veel liefs

Geplaatst

Hi,

Suus, veel succes vanavond.

Een vriendin van mij vertelde afgelopen donderdag dat er dus bij hun een kleintje aankomt. Ik kan ze gelukkig wel feliciteren, maar ik moet wel heel erg slikken.

Bij mij weet alleen mijn moeder, broer en werkgever dat we bezig zijn met IUI. Ik heb er gewoon geen zin in om met andere erover te praten.

De meeste verwachten bij ons dat we ook kinderen nemen.

Dan vragen ze, willen jullie kinderen? Ik dan ja zeggen, en zij komen dan gelijk met de vraag, ooo, hoeveel wil je er en wanneer plannen jullie het, want het is toch wel makkelijk als het niet in december komt, vanwege sinterklaas en kerst.

Ik ben nu wel zo ver dat ik kan zeggen dat ik al gelukkig ben met 1 kind en dat het mij verder niets uitmaakt.........maar het is gewoon soms zo hard.

Om mij heen is iedereen al mama of ze worden het binnenkort en iedereen verwacht het ook langzamerhand van ons........

Gwenn, veel succes met het laatste wachtweekje.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Het feestje is me uiteindelijk redelijk afgegaan. Had van te voren een vriendin ingelicht dat ik er echt tegenop zag. Ze is de hele avond in mijn beurt gebleven en elke keer als het ond op baby's of zwangeren kwam (er liepen er al 4 rond) begon zij of ik over een ander ond). Ik geloof niet dat de rest het echt door had. En ben toen de eerste naar huis ging 5 min later ook vertrokken.

Heb dond alweer een echo. Begin wel allergisch te worden voor de menopur mijn buik zit onder de blauwe plekken en vlekken, lijk wel een junk. Maar als het weer zo snel gaat heb ik vrij alweer iui en kom ik alweer op het wachtbankje.

Geplaatst

Hey,

Suus,fijn dat het feestje mee is gevallen, ja om nou nergens meer naar toe te gaan is ook geen optie toch? We moeten onszelf er gewoon door heen slepen en positief blijven dat werkt uiteindelijk het beste ( is natuurlijk wel makkelijker gezegt dan gedaan!).

Balen dat je zo'n last hebt van de spuiten.....

En veel succes met je echo, hopen dat je snel weer op het bankje mag zitten.

Ik neem het er maar ff lekker van. Lekker met een wijntje op de bank en zo. Ik moet toch ff die maand door zien te komen!

Gwenn, hoe is het op het wachtbankje?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Al een tijdje weet ik dat ik het PCO syndroom heb. Vanaf vandaag ben ik begonnen met Clomid te slikken. Als dit aanslaat gaan we met IUI beginnen.

Veel van jullie verhalen herken ik. Ik werk in het ziekenhuis en zie veel zwangere mensen en kleine kindjes. De ene keer kan ik daar beter tegen dan de andere keer. Veel mensen om ons heen vragen wanneer we aan kindere willen beginnen. Mijn man en ik hebben het alleen aan onze ouders en onze bazen vertelt (ivm afwezigheid). Op het moment hebben we een goede smoes, we hebben namelijk een nieuwbouw huis gekocht, wat veel uizoekerij enz met zich meebrengt. Wij zeggen dus tegen iedereen dat we pas aan kindere gaan beginnen als we in het huis zitten. Het is toch anders om met mensen erover te praten die niet in hetzelfde schuitje zitten.

Ik heb veel bewondering voor de mensen die dit al een paar keer hebben meegemaakt!! Ik wens iedereen hier dan ook veel sterkte en met name veel geluk toe.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi meiden ja het valt niet mee op het wachtbankje...

Ik ga denk ik zaterdag een testje doen dan zijn mijn man en ik allebei vrij.

Suus knap van je hoor dat je wel gegaan bent..

Smile hoe was je glas wijn???Lekker van genoten?

Champietal ja dat lijkt me idd schrikken..Het is soms zo moeilijk en vaak ook wel heel oneerlijk...Maar ja we kunnnen er helaas niks aan doen he meis,maar is niet gek hoor dat je even moest slikken dat zou ik ook zeer zeker hebben.

Renata hoe gaat het met jou???Je echo komt nu ook steeds dichterbij he??

Hoi Linda leuk dat je hier even komt kijken,schrijf je ook gezellig mee???

Ik heb ook anderhalf jaar clomid geslikt en eigenlijk steeds de hoogste dosis 150mg.

Ik kan je zeggen dat ik daar niet vrolijk van werd..

Maar bij mij wilden mijn eitjes ook niet groeien,dus nu spuit ik puregon en dat bevalt me zoveel beter...

Bij mij wisten eerst ook mijn collegas en baas het en idd aan weerskanten beide ouders,maar toen er sprake was van de we ivf zouden doen toen hebben we het iedereen maar verteld.

Vind het zelf wel prettiger,vooral als je soms ergens heen moet en ik moet spuiten hoef ik daar niet geheimzinnig over te doen..

Ben je al begonnen met clomid??

Nou meiden een fijne dag!!!

xxxxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Vandaag heb ik de tweede pil Climod 50mg geslikt. Eigenlijk voelde ik er nog niets van (is wel nog vroeg om daar iets over te zeggen). Vandaag was ik wel vakak duizelig, weet niet of dat ook erbij hoort. A.s. maandag krijg ik nog een HSG onderzoek, daarna moet ik meteen bloed laten prikken om te kijkn of de Clomid zijn werk doet of niet. Sinds wanneer ben ij al bezig Gwenn en sinds wanneer spuit je hormonen ivp Clomid?

Als we straks verder in het programma zitten, zullen we het toch aan meerdere mensen moeten vertellen. Langzamerhand beginnen ze zich toch af te vragen waarom ik zo vaak weg moet op het werk. Waarschijnlijk krijg ik straks ok nog stemmingswisselingen en zo, dus.. Onze beste vrienden zitten en beetje in hetzelfde schuitje. Alleen was bij hen het zaadkwaliteit erg slecht, zij staan nu op de wachtlijst voor IVF.

Het is fijn om te weten dat je niet de enige bent met deze problemen en er ook met anderen over kan praten. Iedereen om je heen lijkt makkelijk zwanger te worden. Ik probeer nog niet al te veel naar de toekomst te kijken mbt de behandelingen, we zien wel.

Greetz Linda

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vandaag echo gehad. Het gaat lang niet zo snel als de vorige keer nog maar 1 follikel van 10 mm. Dus nog wachten tot maandag, dan woe pas iui. Had wel eerder verwacht maar goed woe is te overzien. Wordt nu wel steeds meer allergisch voor de menopur dus als ik hierna nog een iui moet dan stap ik over op een ander middeltje.

Champital waneer kom jij op het wachtbankje?

Veel succes allemaal

Geplaatst

Suus jammer dat het nog te klein was maar er gebeurd in iedergeval wel iets...

Succes..

Hoi Linda spannend dus ook een HSG,die heb ik ook gehad..

Ik ben gestopt met de pil in November 2004.Augustus 2005 zit ik in de MMM.

En ik spuit puregeon vanaf Augustus 2007.

Ja misschien is het wel fijner om het te vertellen aan collegas,bij mij kon het bijna niet anders en we zijn met een klein clubje..

Ik vind het wel prettig want al ben je ff niet lekker of chaggrie dan begrijpen ze dat iets beter..

Vorig jaar heb ik een gesprek gehad met mijn collegas en bazin omdat ze vonden dat ik te chagarijnig was en de werksfeer ging eronder lijden.

Nou ik was eerlijk gezegd wel een beetje pissig hoor,klanten merkte niks aan me maar ja ik kan moeilijk een masker op zetten tegenover mijn collegas.

Toen had ik echt zoiets van mag ik mezelf niet zijn??

Nou was ik dat ook niet hoor maarja door die stomme clomid wat gewoon steeds niet aansloeg,ik ging er bijna aan onder door.

Ik heb van een aantal collegas wel begrip en houden rekening met me maar sommige dus ook totaal niet..

Ik heb toen ook wel hulp gezocht,maar nu met puregon gaat het gewoon echt zoveel beter..

Ik ben weer wat meer mezelf,maar door dit alles ben ik wel veranderd..

Ik zou nooit meer aan iemand vragen of zij kinderen wil..

Ik weet nu zelf hoe kwetsend dat kan zijn.

Maar ja ik heb wat dat betreft heel veel tegenslagen gehad in de mmm.

Eigenlijk loopt het pas vanaf Jan dit jaar zoals het normaal gesproken had moeten gaan..

Ik heb zelf op een bepaald moment ook een dagboekje geschreven..

Als je dit wil lezen kan je kijken op (http://grootstewens.forum5.com).

xxxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Goeiemorgen,

Suus, jammer dat hij nog klein was, maar dat komt nog wel goed. Was het er maar eentje? Ik hoop dat hij goed groeit dit weekend!

Linda, succes met je hsg, ik heb hem vorige week gehad en gelukkig viel hij mee! Wij hebben het onze collega's ook verteld omdat we ook met een klein clubje zijn, dus dat valt allemaal erg op. Als je chaggie bent of verdrietig, of alweer naar het ziekenhuis moet. Op een gegeven moment kun je er niet meer omheen draaien. Verder hebben we het onze ouders verteld en mijn zus.

Gwenn, jij bent ook al lang bezig..... Ik ben ook al in januari 2005 gestopt met de pil dus dat is nu al dik drie jaar geleden.

Gister vroeg nog iemand aan me of ik ook kinderen had.....slik. Zo'n eenvoudige vraag en toch zoveel impact.....Ik zeg dan gewoon nee en praat er dan maar overheen.

Je kijkt er nu allemaal heel anders tegenaan.

Het is precies zoals je het zegt gwenn, ik zal niet snel meer vragen aan iemand of hij of zij kinderen wil.

Maar we geven de moed niet op. De hsg is achter de rug en alles is open dus een van de volgende IUI zal toch wel lukken!!

ga je morgen testen gwenn? succes!!!

Geplaatst

Hej Gwenn, hoe is het met je??

als het goed is is vandaag je laatste dag van je wacht weken??? hoe voel je je??

Ja nog 2 dagen naar mijn echo, ik kan ook echt niet wachten.

Iedereen succes hier

Liefs Renaat

Geplaatst

We waren allebei toevallig eerder thuis vandaag en hebben maar alvast getest..

Helaas ook poging 4 mislukt,zit nu ff in een dipje..

xxxxxxx:bye2::bye2:

Geplaatst

Dat is echt balen gwenn!

Veel sterkte om het te verwekrne en om weer met goede moed te beginnen.

Hopelijk is de test de volgende keer positief.

A.s. maandag hebben veel mensen hier iets op het programme staan. Ik ben maandag de pineut om HSG te laten verrichten. Renate heeft de echo, veel kijkplezier alvast. Wel leuke foto maken he.

Suus, veel succes met de echo. Je folikel zal dat zeker nog gegroeid zijn, en dan kan je woensdag de iui doen.

Wanneer kan jij weer beginnen met iui Smile? Gelukkig was de uistlag van je HGS goed. Wanneer heb je je eerste iui gehad? Omdat je al 3 jaar bezig bent en drie keer iui gehad hebt.

Groetjes Linda

Geplaatst

Gwenn, wat verschrikkelijk balen zeg, dit vind ik echt heeel vervelend voor jullie.

Kan heel goed begrijpen dat je nu in een dipje zit.

Meid, een hele dikke knuffel van deze kant.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey,

Oh gwenn, wat een #$%%$# bericht.

Veel sterkte samen met je man!

Ik kan me voorstellen dat de dip weer groot is......

Het wordt idd een belangrijke week. Renata de eerste echo.... suus de IUI woensdag? Linda, de HSG....champietal toch ook de volgende IUI?? En ik dinsdag het evaluatiegesprek.

Linda, wij hebben best lang gewacht voordat we naar de huisarts zijn gegaan.

We dachten....het komt vanzelf een keer, we hebben geen haast.

Dus na twee jaar toch maar naar de huisarts gegaan en toen aan alle onderzoeken begonnen. Tijdens de onderzoeken werd ik spontaan zwanger! Helaas eindigde het in een miskraam....Maar omdat alle uitslagen goed waren en ik spontaan zwanger was geworden hebben we het nog een half jaar zelf geprobeerd. Helaas niet gelukt dus weer terug naar het ziekenhuis en toen zijn we in januari 2008 begonnen met IUI.

Begin mei zal ik waarschijnlijk de volgende IUI hebben. Nog ff geduld hebben dus......

Succes allemaal deze week!!

Geplaatst

hi,

Gwenn --> Wat ontzettend balen weer voor je. Heel veel sterkte weerde komende tijd.

Ik heb woensdag / vrijdag / zondag de echo's gehad en er is weer een eitje flink aan het groeien, hij was nu 19mm.

AS dinsdag hebben we de IUI. Nu maar hopen dat ik niet weer een te vroege eisprong heb.

De rest ook weer succes.

Suus, gaan we weer saampies op het bankje zitten?

xx

Geplaatst

Bedankt meiden voor jullie lieve reacties....

We gaan weer voor poging nr 5 zodra ik ongi word.

Het gaat weer een stuk beter het was even een tegenslag omdat ik deze keer goede hoop had..

Linda meid veel succes vandaag!!!!

Hildever hoe gaat het met jou???Ben je al begonnen met IVF?

Champietal heel veel succes dinsdag met de IUI.

Smile rottig he dat lange wachten...Nou nog ff en dan mag je in mei ook weer beginnen..

Suus veel succes met je echo vandaag,hij zal nu vast groot genoeg zijn..

Renata meis ik hoop dat je iets moois ziet en natuurlijk een prachtig hartje ennne misschien zijn het er wel 2...

Heeel veel succes dus..

xxxxxxxxxxx Gwenn :hello::hello::hello:

Geplaatst

Ha Gwenn,

Nou, eh, begonnen...

Ik ben weer aan de pil, en donderdag mag ik de eerste spuit decapeptyl gaan zetten.... Tja, vind het altijd zo moeilijk... wanneer begin je?!Zondag mijn laatste pil en de 28e voor de startecho op pad....

Woensdag de spuiten maar eens verhuizen vanuit de koelkast in de garage naar de koelkast in de keuken!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Ha hildever,

Nou, ik denk dat je dan wel kunt zeggen dat je bent begonnen. Je bent er nu natuurlijk al zo mee bezig! Heel veel succes!!

Suus, hoe was de echo vandaag?

Linda, hoe is het gegaan met je hsg?

Renata.....en? Spannend zeg!!

Champietal, succes morgen!!

Gwenn, goed dat je zo positief blijft!! Op naar de volgende poging!!

Doei!!

Geplaatst

pfff, druke periode weer met iedereen.

Mijn echo was goed, ik heb een mooi kloppend hartje.

Het is 12 a 13 mm en mooi op schema, ik ben 7 weken en 5 dagen zwanger.

En ik ben 30 november uitgerekend.

Hoe is het met de rest van de meiden hier??

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden