Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Vanochtend heb ik de 5e iui gehad, nu maar weer afwachten.

Linda, zit jij nog op het bankje? Heb je al getest? Spannend zeg!

En Hildever, knap dat je netjes wacht....ik vind dat altijd zo moeilijk!

Veel succes met testen morgen, ik zal nog ff extra voor je duimen!!

Champtietal, gaan jullie nog een iui poging doen voor het ivf gesprek eind juni? Of geloof je er nu echt niet meer in?

Ik ga gewoon voor nummer 5!! Is een mooi nummer toch??

Moet toch wel positief blijven!!

Gwenn, jij heb nu een rustmaand, maar jullie klussen er deze maand toch wel voor? Je weet maar nooit!!

Suus, rottig dat het niet doorzet, het is of wel of niet, niet iets ertussenin. Maar ja, daar heb je niets over te zeggen. Sterkte!!

Hopelijk heeft er iemand goed nieuws deze week, dat kunnen we wel gebruiken!!

xxx

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi hi,

Ik ga wel voor de volgende poging. Ik ben nu al zo vaak geweest dat dit er ook nog wel bij kan.

Gwenn, zou wel "gezellig" zijn als we tegelijk kunnen, maar ik weet dat er bij ons een lange wachtlijst is. Als het gaat zoals ik verwacht. Zal ik pas in januari 2009 aan de IVF beginnen.

Het is allemaal afwachten tijdens het gesprek.

Mijn arts heeft bij het laatste gesprek wel gezegd dat als de eerste drie IUI niet zijn gelukt de kans wel heel klein gaat worden om wel zwanger te worden.

Het ziekenhuis waar de IVF zal plaatsvinden die stoppen zelfs na drie keer IUI en dan ga je gelijk naar de wachtlijst van IVF, ze proberen het niet eens verder.

Of ze werken in de zomer maanden weet ik niet. Ik ga er wel vanuit. Het is één van de grootste ziekenhuizen van Nederland.

Smile, weer heel veel succes met wachten de komende weken!!

Geplaatst

Vanmorgen bloed moet prikken. Had mijn man en ijzelf kunnen bedwingen om niet eerder thuis te testen. Vanmiddag te horegn gekregen dat de uitslag helaas negatief was. Had nog wel veel hoop, maar ja het was wel dde eerste keer. Vandaag ff in een dipje. Morgen belt onze fertiliteitsarts op om het verdere verloop te bespreken. Gelukkig gaan we over 1 1/2 week op vakantie, even onze zinnen op iets anders. Maar we gaan (moeten) er weer tegenaan!

Jullie allemaal veel succes.

Geplaatst

Hoi Linda,

Balen zeg, het maakt volgens mij niet uit of het de 1ste of de 3de keer is het blijft zo'n grote terleurstelling elke keer. Maar na een paar dagen zet je, je schouders er weer onder en ga je voor de volgende poging.

Ik ben vandaag nog niet ongi geworden, bruinige afscheiding is minder bruin (geen oud bloed maar licht bruin van kleur) heb we menstruatiekrampen. Ik weet het echt niet meer, begin wel weer een klein beetje hoop te krijgen heb dit nu al sinds vrijdag. Als het ong is dan moet het vandaag toch wel echt door gaan breken? Nou morgen testen, ga ik zelf doen als ik voor morgen ochtend nog niet ong ben. En 's middags dan bloed laten prikken.

Geplaatst

HI,

Linda,wat ontzettend balen meid! Een dipje is toegestaan hoor!! Das toch helemaal niet raar. Lekker even op vakantie gaan en dan weer vol goede moed er tegenaan!!

Suus, wat raar he! Nu weet je echt niet meer wat je moet denken. Hmmm, rottig die onzekerheid. Maar morgen ga je testen?? Spannend! Heel veel succes!!

Champietal, dus eigenlijk hoef ik niet zoveel hoop meer te hebben? We zitten al in de 5e poging dus....Nou ja toch maar gewoon positief blijven, want anders kunnen we net zo goed stoppen met iui.

Zet hem op allemaal:good1:!!

Geplaatst

Smile, elke arts zal wel weer wat anders zeggen. Zelf ga ik ook door met IUI en blijf gewoon hoop hebben. Als ik dat al niet heb, kan ik wel gelijk stoppen!!!

Geplaatst

Wat balen allemaal meiden.

Je mag gerust een dipje hebben, het is ook steeds weer een grote terleurstelling

Champietal, bij mij in het ziekenhuis hebben ze aantal IUI van 6 ook terug gebracht naar 3 x, omdat het daarna eigenlijk weinig tot geen kans meer zou hebben met de IUI, en ga je na de 3 x verder met IVF

Maar ik lees hier ook wel verhalen van vrouwen die al 8 x IUI hebben gehad.

Elk ziekenhuis hanteert echt verschillende normen

Heel veel succes iedereen

Liefs Renaat

Geplaatst

Even voor de meiden die bij dit topic hard hebben meegeleefd:

Onze eerste ICSI-poging is gelukt. Ik ben zwanger. We verwachten rond 2 februari, als alles goed blijft gaan, ons kindje.

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

hildever heb je getest??ik duim me rot..

Suus ik heb zon voorgevoel dat het wel raak is...Ik hoop het zo voor je!heb je al getest?

Linda wel balen het blijft elke keer moeilijk!

Smile voor jou weer spannende 2 weken dus...

Succes met wachten..

Over dat klussen, nu we een maandje rust hebben houd ik nergens even geen rekening mee en we zien hoe het loopt,de zin van het klussen is bij mij eigenlijk weg... vind het wel heerlijk even een maandje niks aan me hoofd.

oei Champietal dat is lang wachten voor IVF!

Hoop natuurlijk dat het niet nodig is..

xxxxxxxxxx

Geplaatst

Hi Allemaal,

Vanmorgen een lichte pos urinetest, zo licht dat vriend lief h'm zonder bril niet zag. Naar het zkh gegaan voor een bloedtest, ze belde net dat de waarde (88) heel licht pos is, dus eigenlijk voor iem die net overtijd is. (klopt ook wel gisteren 2 wkn geleden IUI gehad). Maar omdat ik natuurlijk ook al vanaf vrijdag (vandaag en gisteren niet meer) vloei, wel oud bloed, zijn ze toch heel voorzichtig. Ik moet vrijdag opnieuw bloedprikken en als de waarde dan verdriedubbelt is dan is het goed. Wel spannend allemaal, nog 2 dagen wachten en dan weten we dus meer. Zijn de waarde niet gestegen dan wordt het een miskraam

Geplaatst

Ohh spannend Suus,ik ga voor je duimen en hopen dat het goed is...

Wel jammer dat je nu dus eigenlijk nog niks weet..

Hildever ook bij deze van harte gefeliciteerd!!!!

:icon_sunny::icon_sunny:

Geplaatst

He Suus....

Ze zeggen dat je bij de test van het kruidvat al heel snel uitslag hebt! (nog effies zeggen hoor)....

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hildever, van harte gefeliciteerd. Wat spannend allemaal zeg!!

Suus, ik zou het niet meer uithouden als ik jouw was, wel onwijs spannend allemaal.

Heel veel succes a.s. vrijdag met opnieuw testen. (of doe je dat stiekum morgen ook??)

Geplaatst

Hildever van Harte Gefeliciteerd! Eindelijk weer een sgoed nieuws. Dat wij ook allemaal binnenkort een positieve uitslag mogen krijgen. Wanneer heb je je eerste echo?

Hoe gaat t op t wachtbankje Smile? Moet jij thuis of in t zhuis testen? Ik wacht met je mee.

Gwenn ik heb ook een maandje rust. De dokter belde me vandaag op dat mij Prgesteron gehalte veel te hoog lag (105 en moet rond de 30 liggen) en dat nog wel met maar een 1/2 Clomid tablet. Nu moet ik wachten totdat ik ongi wordt. eigenlijk moest ik dan voor een echo gaan, maar dan zijn we op vakantie. Dus nu moet ik wachten tot de maand daarna om te kijken of ik toch niet opeens spontaan ongi wordt met een eisprong (had ik vantevoren nl niet).

Suus jij maakt hett wel heel erg spannend. Alweer 2 dagen wachten. Ik hoop dat de uitslag goed is.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hey Suus, ik heb stipt op dag 14 getest met een gewone urine test van het kruidvat merk, en ik had ook een ligt streepje, een paar uur later was het een over duidelijke streep, en had toen wel gelijk het ziekenhuis gebeld en ik ben inderdaad zwanger.

Ik zou als ik jou was toch gewoon nog ff een test doen...... en ik hoop ( ga er van uit ) dat het oud bloed was, of innesteling.

Liefs Renaat

Geplaatst

Wauw Hildever!! Gefeliciteerd!! Voor jou is de zon gaan schijnen:icon_sunny:!

Dat goede nieuws konden we wel gebruiken!!

Suus, wat spannend zeg....hoe kom je de dagen door? Maar het is een begin, je bent in ieder geval nog niet ongesteld!! Ik heb er een goed gevoel bij! Ik had bij mijn zwangerschap vorige jaar ook wat bloedverlies rond de tijd dat ik ongesteld moest worden. Heel weinig en maar 1,5 dag. Na een paar dagen toch maar getest voor de zekerheid en toen was ik zwanger!! Helaas werd het een miskraam.

Ik duim voor je meid!!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik begin stilletjes wat hoopvol te worden, ben duizelig, heb hoofdpijn, buikpijn, darmpijn en heb honger. Dus de symptomen beginnen te komen. Morgenmiddag weet ik meer. Maar heb in ieder geval sinds maandag geen bloedverlies meer gehad. Nu nog afwachten of het hcg verdriedubbelt is. Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Suus,

Heel veel succes vanmiddag.

Ik denk dat we met z'n allen heel hard aan het duimen zijn voor je!!

Hoeveelste IUI was dit nou eigenlijk van jou??

Geplaatst

IK BEN :B-0020:!!!!!

Net de uitslag binnen gekregen en die was helemaal goed. ik ben zo opgelucht. 16 juni eerste echo.

Hoe is het met jullie allemaal?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden