Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee hildever supper spannend dus voor je..Ja ik vind ook dat je begonnen bent hoor hihi..Succes meid!!!!!

Renata jippie goed nieuws super zeg voor jullie!!!

Het zal zo ongeloofelijk mooi zijn om een kloppend hartje te zien...Ik hoop dat ik dat ook ooit nog eens mee mag maken...

Wat zal je opgelucht zijn het is toch even een fijne bevestiging..

Meis van harte hoor!!!!!

Hoe gaat het met de rest????

Ik ben nieuwschierig ...

xxxxxxxxxxxx

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Gwenn, zet h'm op hé. Een paar dagen een dip is echt toegestaan hoor.

Champital, ik kom do op het wachtbankje, het gaat dit keer wat minder goed met m'n eitjes. Heb na 9 dagen spuiten pas 1 follikel van 17 mm en 1 van 13 mm. Het is dus maar de vraag of de 2de mee gaat doen. Maar goed ik klaag niet hoor met 1 goede follikel kan ik ook echt mee door hoor. Merk wel dat ik een stuk relater ben in de "spuit" weken dan in de wachtweken.

Renate: super zo'n hartje, geniet ervan.

Hildever: succes hè!

Voor iedereen die ik even vergeten ben, het is lente en dat is een goed teken zullen we maar denken.

Geplaatst

wauw, fantastisch Renata!!!!

Hihihih, nu wel effe overal de data aanpassen he? Volgens mij hadden ze je op begin december gezet!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Vanochtend weer de IUI gehad. Een paar uur van te voren voelde ik al dat mijn eitje was gesprongen. Het deed weer verdomde zeer.

Tijdense de IUI keek de arts ook naar mijn baarmoeder en die zag er nog heel helder uit. Dat wil zeggen dat we toch nog op tijd waren.

De zaad van mijn man was helemaal in topvorm dus ik heb voor het eerst goede hoop.

We gaan gewoon op het wachtbankje zitten en heel hard duimen draaien.

Renata, wat een leuk en goed nieuws. Ik hoop echt dat wij dit soort berichten binnenkort allemaal kunnen gaan vertellen!!!

Geplaatst

hai allemaal,

Renata, super meid, echt fijn om te zien he!! Lekker genieten nu!

champietal, fijn dat je er nu een goed gevoel bij hebt....ik ga hard duimen voor je!

Ook voor jou trouwens suus!!

Ik ben vandaag bij de gyn geweest en we gaan nog drie keer IUI doen.(als dat nodig is dan...) Hij was heel positief, alles is goed dus het moet gewoon een keer lukken.

Zo niet gaan we door met ivf, maar daar wil ik nog ff niet aan denken.

Nog een weekje en dan wordt ik ongi en dan kunnen we weer verder met de 4e poging.

vier maal is scheepsrecht dan maar??

Succes allemaal!!!

Geplaatst

Gister het HSG onderzoek achter de rug. Het deed in het begin wel pijn. na t onderzoek had ik alleen last van enige pijn in mijn onderbuik. Mijn eileiders zijn allebei goed doorgankelijk en de baarmoeder azh er ook goed uit. Ook moest ik gister bloed laten prikken om te kijken of de Clomid zijn werk doet. vanmorgen moest ik bellen voor de uitslag ven het bloed. De secretaresse zei dat ik meteen naar het ziekenhuis moest komen voor een echo. Omdat ik nogal overdonderd was, was ik vergeten te vragen waarom en de uitslag. Mijn dokter vertelde mij dat de waarde in het bloed wel heel erg gestegen was en ik een echo kreeg om te kijken of en hoeveel folikels ik had. Ik had er dus 5! 2 van 15, 16, 13 2n 12 mm groot. Ik was echt helemaal gelukkig, zo lang gewacht op een "eitje" en nu had ik er 5. A.s. donderdag moet ik weeer terug komen voor een echo. Hopelijk groeien er maar 2 door, want met 5 gaan we geen IUI doen (te grote kans op een meerling). Alles draait om wachten en hopen.

Renate, super zo'n echo. Hebben jullie ook fototjes gemaakt. Daar doen we het allemaal voor he.

Champital ik duim met je mee! Hoe gaat de IUI ongveer in z'n werk, voel je er veel van?

Suus jij donderdag veel succes.

Smile,en Gwenn de tijd gaat altijd langzaam als je moet wachten, weet er alles van. Onze tijd komt ook nog.

Groetjes Linda

Geplaatst

Wouw Linda,

Wat een goed nieuws. Je weet in ieder geval dat alles werkt en dat het dus mogelijk is om zwanger te worden. Heel veel succes.

Ik heb vandaag de pregnyl gezet en merkte eerder vandaag al op dat mijn eisprong er echt ook zonder de pregnyl al aan zat te komen. Nou maar hopen dat beide follikels goed gegroeid zijn.

Geplaatst

Linda:

De IUI doet helemaal geen pijn.

Je voelt er eigenlijk niets van. Ik had er alleen gisteren last van, omdat ik mijn eisprong precies tijdens de IUI had en als ik een eisprong heb is dat nogal erg gevoelig.

De IUI duurt echt een paar seconden.

Je bent bijwijze van langer bezig je met uit- en aankleden dan met de behandeling.

Suus:

Wat jij dus nu hebt dat heb ik de afgelopen keren gehad.

Daarom hebben ze er deze maand rekening mee gehouden en een dag eerder de IUI gepland. Zoals je leest, had ik mijn IUI tijdens mijn eisprong en ben een beetje gaan lezen op internet en dat blijkt dus zeer positief te zijn.

Jij heel veel succes weer morgen. Ik zal morgen wat opschuiven op het bankje.....

Zelf ben ik nu nog steeds zeer positief, omdat de arts ook zei dat alles heel positief was.

Ben alleen erg bang, als dit mis gaat dat de klap alleen maar harder aankomt......

Toen ik steeds voelde dat de eisprong al een dag eerder was, stelde ik mij ook daarop in, maar nu ging eigenlijk alles zoals het zou moeten gaan. Eisprong misschien iets te vroeg, maar alles zag er nog goed uit.

XX

Geplaatst

Hoi Champital,

Wat spannend nu allemaal. Ik hoop dat de wachtbank tijd een beetje snel voor je gaat. Voel je je anders?

Moet voor mezelf inderdaad zeggen dat ik het niet zo pos zie deze keer. Heb echt het gevoel dat ik mijn eisprong al gehad heb en dat we dus te laat zijn.

Nog 14 uur (gelukkig vallen daar 8 uur slapen in) en dan hebben we zekerheid.

Geplaatst

Hi Suus,

Hoe is het gegaan in het ziekenhuis. Rot gevoel geeft dat als je weet dat je je eisprong al lang van te voren hebt gehad. Toch gaan ze dan wel de behandeling doen, want je weet maar nooit zeggen ze.

Of ik mij anders voel.......Ja ik weet het eigenlijk niet. Ik merk wel dat mijn buik bezig is, maar of dat zal komen door een eventuele zwangerschap zou ik niet weten.

Verder voel ik mij prima, de twee weken duren nu echt eindeloos lijkt wel.

Ik verheug mij op positief nieuws, maar ik ga toch proberen daar niet teveel aan te denken, want ik ben echt bang dat als het niet goed is, dat mijn dip heel groot zal zijn.

Ik heb wel al een afspraak met de arts voor over drie weken, want dan gaan we de tussentijds bekijken of we doorgaan met de IUI. Hoop natuurlijk dat ik dat niet hoef te bespreken, maar dat ik goed nieuws kan brengen.

XX

Geplaatst

Hoi Hoi,

de arts gaf aan dat ik nog op tijd was voor de IUI dus dat viel mee. Zaad was ook een stuk beter dan de vorige keer, en voldoende om de IUI te laten slagen. We waren helemaal niet op de hoogte gebracht dat de sperma kwalititeit de vorige keer zo slecht was dat IUI eigenlijk helemaal geen zin had. Nou ik was echt woest :handbags:. Sorry voor mijn vooroordeel maar de meeste artsen zijn eikels! Kan er altijd maar weinig hoogte van krijgen.

Maar goed de vorige keer dus 2 wkn voor niets in spanning gezeten, maakt nu wel dat ik denk, geloof niet dat IUI ons ding is dus ben een stuk ontspannender. Als ik me blijf voelen zoals ik me nu voel kom ik de 2 wkn wel door.

Geplaatst

Hoi Champietal en Suus veel succes op t wachtbankje! Ik duim heel hard mee met jullie. Gelukkig zijn jullie redelijk ontspannen, misschien gaat de tijd dan sneller om.

Afgelopen donderdag en gister heb ik weer een inwendige echo gehad. Eigenlijk doen ze in het weekend alleen inseminaties, maar mijn dokter vond het zonde als we deze maand moesten laten schieten. Het mochten niet meer follikels worden en er mochten ook maar 2-3 follikels doorgroeien. Nou... het werden alleen maar steeds meer follikels. Gister kon de arts ze al nauwelijks meer tellen, meer als 7 in ieder geval. De dr wilde geen risico nemen, dus helaas deze maand geen iui voor ons. Nu moet ik wachten totdat ik ongi wordt en dan moet ik maar een halve tablet Clomid nemen en hopen dat er dan minder follikels zijn (het is ook nooit goed). Hopelik kunnen we komende maand wel iui doen, omdat we de maand naarna op vakantie zijn en ik niet weet hoe t dan in zijn werk gaat.

Hoe gaat t met de rest?

Greetz Linda

Geplaatst

Balen Suus...

en Balen Linda... Wel lief dat je nog voor een echo mocht. Weet je nu in ieder geval dat je de volgende keer minder medicatie moet nemen... anders had je 2 mnd voorbij kunnen laten gaan!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hi,

Hoe is het nu met iedereen? Het is een beetje stil in deze topic, maar ik wil wel graag even weten hoe en wat.....

Linda --> Dat jij zoveel follikels hebt. Ik heb er steeds maar eentje die zich echt helemaal ontwikkeld. Rechts zien ze er +/- twee steeds zitten, maar die blijven 10 mm en links is er steeds maar eentje en die ontwikkeld zich steeds prima.........

Ik zit nog een weekje op de wachtbank en dan krijgen we weer het verlossende woord......spannend.......

Geplaatst

Hoi,

Linda, wat balen dat je er zoveel had....en wat raar dat iedereen weer anders reageert op de hormonen. Ik moet namelijk drie tabletten nemen, anders groeit er maar eentje door.

wij kunnen weer van start!!

ik heb vandaag de uitgangsecho gehad en kan vandaag beginnen met de clomid.

volgende week dinsdag de eerste folikelmeting en dan rond 2 mei de IUI denk ik.

Hoe is het op het wachtbankje?? Is het nog een beetje uit te houden?

Wanneer mogen jullie testen??

Gwenn, hoe is het met je?

Lekker genieten van het zonnetje vandaag!!

Veel liefs!!

Geplaatst

Hoi Renate,

wij horen a.s. maandag of we eindelijk kunnen gaan beginnen met IUI. Ik vind het ook best spannend. Ik heb wel al mijn prikles gehad. Dit ging vrij snel omdat ik gewend ben te prikken. Maar er komt toch een hoop op je af.

Heel veel sterkte en succes, Inge.

Geplaatst

Heee allemaal...

Ja het is hier idd erg stil...

Ik ben alweer druk aan het spuiten en ik mag blij zijn als ik al 1 eitje krijg...

Vrijdag heb ik weer een echo.

Ik zit nu op cyclusdag 8 en heel vreemd ik had vandaag een beetje bruinig rozig..

Maar weer ff afwachten of het minder word anders is het wel vreemd..

Iedereen succes verder..

xxxxxxxxxxxxx Gwenn

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik moet ook nog 1 week op de wachtbank, 2de poging.

Maar ben er dit keer een stuk minder mee bezig ( 5x pd ipv 50 x)

Succes allemaal

Geplaatst

Hoi Inge, welkom op de site, heel veel succes en zoals je leest zijn er ondertussen heel wat deskundige die met je me ekunnen praten.

Liefs Renaat

Iedereen succes

Geplaatst

Hey allemaal..

Ik ben niet helemaal op de hoogte van iedereen,maar zal vd week even goed doorlezen..en op iedereen reageren..

Inge van harte welkom,sorry ik had ff eroverheen gelezen..

Renata nog steeds misselijk??Voel je je verder wel ok?

Lief dat je hier nog steeds af en toe komt!!

Vandaag echo gehad en eitje zat rechts was 1,5 cm.krijg zondag pregnyl en dinsdag de IUI,jippie gelukkig nog voor koninginnedag...

Dit is mijn laatste poging ik doe nr 6 niet meer.

Dan wil ik gewoon een stapje verder.

Heb 19 mei een afspraak met de gyn daarover.

Fijn weekend allemaal!!!!!!!!!!!

Liefs Gwenn:occasion14:

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Hield het vandaag niet meer dus heb een test gedaan (pas dag 10) neg dus.

Het heeft me dan ook niet echt gerust gesteld want nu weet ik nog niets. Moet dus echt nog een paar dagen wachten. Voel weinig bijzonders.

Zet h'm op allemaal.

Gwenn, begrijp het goed hoor denk na 2 pogingen al, kan ik niet door naar ivf?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden