Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag de echo gehad. Gelukkig had ik een folikel van mezelf! Hij was nu 14 mm, dus nog een beetje aan de kleine kant. A.s. woensdag moet ik terug om te kijken of en hoeveel hij gegroeid is (moet minstens 18 mm zijn) en dan kunnen we evt vrijdag insemineren. Alleen raar dat alles nu later in mijn cyclus is, maar ja ik heb er natuurlijk minder verstand van. Even (weer!) wachten tot woensdagmorgen.

Gwenn succes met je instructies. Gelukkig vallen de naalden mee. Weet ja al hoevaak je moet spuiten.

Hildever beterschap met je verkoudheid. Kijk maar eens naar buiten, wordt je ook verkouden van.

Laat alles je maar lekker smaken Suus, je mag nu voor 2 eten ;-D. Straks heb je misschien weer zin in gezonde dingen.

Liefs Linda

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Linda nog even geduld dus...

Is niet gek hoor,je cyclus kan steeds varieren..de ene keer reageer je weer heel anders dan de andere keer.

Maar al wel fijn dat je een follikel hebt van jezelf,dat is al bijzonder!!!

Succes morgen.

De spuitinstructies vielen mee,ik hoefde het zelf niet te doen omdat ik al puregon gespoten had..

Donderdag avond voor het eerst decapeptyl spuiten!!!(Linda ik moet elke dag savonds een spuit zetten)

Smile ben je alweer terug???Ik zie net dat je nog even weg bent,nou ik hoop dat je het fijn hebt!!!

ben benieuwd naar je uitslag?

XXXX Gwenn:toothy2:

Geplaatst

Ik heb ook ooit 1x iui gedaan, en toen is het gewoon helemaal op mijn eigen cyclus gegaan. Moest regelmatig komen om te kijken hoe groot het follikel was en bij een bepaalde grootte moest ik pregnyl spuitten. Maar ja, dat was ook vanwege het feit dat mijn man gesterriliseerd is en voor die tijd sperma had laten invriezen. Met mij leek alles wel oke te zijn.....

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje jullie verhalen op het forum, nu voel ik zelf ook de behoefte om mijn gevoelens/ervaringen met jullie te delen.

Ruim 3 jaar geleden zijn wij begonnen om zwanger te raken. Helaas voor ons liep elke maand weer uit op een teleurstelling. Na 1,5 jaar durfde ik eindelijk naar de huisarts te gaan, die stap vond ik best moeilijk. Om eea uit te sluiten heeft mijn man toen een spermaonderzoek gehad. Dat was keurig in orde met als gevolg dat we het advies kregen om 3 maanden te wachten voor we naar het ziekenhuis mochten.

Toen we daar eindelijk heen mochten kregen we eerst allerlei standaard onderzoekjes, zoals wederom een spermatest, fm om te controleren of er wel eitjes zijn + bloedprikken om te bepalen of ik wel een eisprong gehad had, samenlevingstest etc. etc. Het laatste onderzoek was een rõntgenfoto van mijn baarmoeder en eileiders. Deze waren goed doorgankelijk. Conclusie: onbegrepen onvruchtbaarheid, geen oorzaak aan te wijzen. Advies: ga het nog een jaar zelf proberen, daarna gaan we behandelen. Pffffff……

Jullie raden het al, na dat jaar nog (steeds) niet zwanger. Dus weer contact opgenomen met het ziekenhuis, voor de eerste afspraak moest ik 6 weken wachten. Ze zijn blijkbaar erg druk. Tijdens die afspraak werden er eindelijk spijkers met koppen geslagen, we mochten starten met IUI. Hè hè, er wordt eindelijk wat gedaan.

Er werd besloten om 2 tabletten Clomifeencitraat van 50 mg te gaan slikken, CD 3 t/m 7. Dan op dag 10 een echo. Daarna zal bepaald worden wanneer ik Pregnyl moet spuiten. Tegen het spuiten zag ik heel erg op, maar tjdens het intakegesprek IUI/prikles viel het echt reuze mee. Het is echt het idee dat je een naald in jezelf zet.

Tot zover de theorie. Nu de praktijk. De eerste maand konden we nog niet starten omdat dag 10 midden in onze vakantie viel. Toen ik dan op 29 juni weer ongesteld werd kon het dan eindelijk allemaal echt gaan beginnen. CD 3 t/m 7 heb ik netjes 2 tabletten Clomifeencitraat geslikt. Daar had ik wel wat bijwerkingen van. De derde dag (CD 5 dus) kreeg ik behoorlijk pijn onderin m’n rug, maar dat was de volgende dag gelukkig weer over. Verder had ik ook wel wat last van stemmingswisselingen, mijn mannetje had het afgelopen zaterdag zwaar te verduren. Nu moet ik zeggen dat ik altijd wel wat last heb van stemmingswisselingen.

Gisteren (CD10) mochten we naar het ziekenhuis voor een fm/echo. Daar waren 2 mooie blaasjes op te zien van 22-24 mm. Gelijk een afspraak gemaakt voor de inseminatie, donderdagmorgen 11.00 uur. Dat betekende dus dat ik gisteravond om 19.00 uur Pregnyl moest spuiten. Daar zag ik toch wel tegenop. Ik had de ampullen open gebroken, maar ik bibberde zo hard dat ik de vloeistof niet op kon zuigen zonder de hele ampul om te gooien. Gelukkig kon mijn man alles vasthouden. Toen ik eindelijk de spuit klaar had durfde ik ‘m niet meer te zetten. Maar het moest toch (voor het goede doel), dus uiteindelijk met angst en beven die spuit gezet, het viel achteraf best mee!

Vandaag een dagje werken en morgen de inseminatie en dan de wachtweken. Die lijken me zwaar, maar we kunnen er toch niets aan veranderen. We proberen er maar het beste van te maken.

Geplaatst

Hallo Marlija, leuk dat je hier komt mee schrijven. Langzaam ben ik een van de weinige vrouwen hier die nog bezig is met iui. Mag ik vragen hoe oud je bent?

We zitten bijna precies in het zelfde schuitje. Ik ben vandaag naleijk voor een 2e echo geweest; follikel was nu al 20 mm! Vanavond moet ik dus de pregnyl spuit zetten en a.s. vrijdag om 10:00 is de 2e iui. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het deze keer gaat lopen, omdat het nu mijn "eigen" cuclus is. Denk wel dat de wachtweken nu iets sneller zullen omgaan, aangezien we volgende week woensdag de sleutel krijgen van ons nieuwe huis!

Gwenn gelukkig viel de spuitinstructies mee. Moet ik me zo'n spuit ongeveer hetzelfde voorstellen als de pregnyl? Succes donderdag ermee.

Hildever hoe gaat ie verder met jou? Wel leuk/lief dat je hier nog steeds fanatiek aanwezig bent!

Nu weeeeer (af)wachten.

Geplaatst

Hallo Linda27,

Zometeen zal ik even wat meer gegevens van mijzelf invullen. Ik moet eerst uitzoeken hoe eea werkt, aangezien ik niet vaak op zulke sites kom. Maar nu wilde ik graag even mijn verhaal kwijt, het is allemaal toch wel heel spannend. En ik wil het nog niet teveel rondvertellen, dat we inmiddels met de eerste poging bezig zijn.

Maar om op je vraag terug te komen, ik ben inmiddels 34.

Ik wens je heel veel succes met het zetten van de spuit en nog heel veel meer succes as vrijdag!

Begrijp ik het goed dat je de eerste keer in een gestimuleerde cyclus zat?

In ieder geval alvast van harte gefeliciteerd met je nieuwe huis en heel veel sterkte de komende weken.

MarliJa

Geplaatst

Hoi MarliJa welkom hier!!gezellig dat je mee komt kletsen!!

Dus jij hebt clomid?Ik heb vaak 150 mg geslikt en mijn man had het soms echt zwaar te verduren...

wat vond ik dat een rotspul zeg!Helaas reageerde ik er niet op,maar super dat jij al 2 follikels hebt!

Hoe ging de IUI vandaag??

Linda succes morgen met de IUI.Kan je in iedergeval samen met MarliJa op het wachtbankje zitten is wel zo gezellig...

En gefeliciteerd met je nieuwe huisje,moet je er veel aan doen??

Smile jij komt volgens mij al bijna terug,ik hoop dat je nog een beetje redelijk weer hebt gehad en ik ben benieuwd naar je uitslag..

Champietal geniet nog even van je rust..

Hildever nog steeds zo vefrkouden??

Suus en Renata hoe gaat het met jullie??

Ik heb net de decapeptyl spuit gezet,hij is iets stugger dan de puregon omdat hij iets botter is maar het viel me gelukkig mee..

Op mijn weblog ga ik er zo ff wat fototjes opzetten..

Fijne avond allemaal!!!!

xxxx

Gwenn:good1:

Geplaatst

Hi,

Af en toe kom ik nog even langs om alles bij te lezen.

Ik merk wel dat ik een half jaar lang hormonen in mijn lichaam heb gespoten.

Nog steeds af en toe een raar gevoel in mijn buik.

Op zich gaat alles wel goed. Vorige week had ik alleen even een hele grote dip.

Een vriendin van mij is zwanger, wat ik helemaal geweldig vind voor haar, maar ze heeft nu al een echt buik en we waren op feesten bij ons in de stad. Heel veel mensen feliciteerde haar met haar zwangerschap, want nu zag iedereen het wel. Op een gegeven moment had ik het echt helemaal gehad...........maar ben daar nu weer overheen.

Marlija, van harte welkom hier op de IUI afdeling.

Op dit moment zijn er weinig met IUI bezig. Of ze zijn zwanger geworden of gaan na meerdere mislukte pogingen door met IVF.

In iedergeval veel succes met je wachtweken.

Geplaatst

Hoi Champietal is niet zo gek hoor dat je het moeilijk vind..Ik schreef heel lang met een ander meisje,zij zat ook in de mmm.uiteindelijk was zij in verhouding nog maar kort bezig en we hadden elkaar een aantal keer ontmoet en was echt gezellig.we dachten telkens hetzelfde over alles..

Dus kortom ze werd een hele goede vriendin van mij.

Nu werd zij vorig jaar wel zwanger van haar eerste IUI poging.Ik was ook heel blij voor haar gunde het haar als geen ander.

maar ik was en ben nog steeds heel erg jalours..Ik wil dit ook zo graag en dan weer het gevoel van waarom hun wel en wij niet...

Ik heb het er ook echt heel moeilijk mee gehad.

Zij heeft wel altijd rekening met mij gehouden echt ontzettend lief.

Alleen nu ze een kleintje heeft en ik niet is ons contact heel anders geworden.

Zij denkt nu anders over dingen als toen en ja haar leven is ook heel erg veranderd en ik zit nog steeds in die klote mmm.

Dat is jammer maar ik probeer toch wel om haar regelmatig te zien hoe moeilijk ik het ook vind,ik denk dat dit gevoel pas overgaat als onze eigen wens vervuld mag worden..

Tot die tijd zal het wel moeilijk blijven..

Dus meid het is gewoon heel erg moeilijk en ik hoop dat je een beetje steun hebt van mensen uit je omgeving,als je hier ff je hart wil luchten mag dat hoor ik denk dat wij jouw gevoel als geen ander kennen..

Hele dikke knuffel voor jou....:hugg::hugg:

Geplaatst

Hoi Gwenn en Champietal ik kan me helemaal vinden in jullie verhaal ook al zit ik in verhouding nog maar een jaar in de mmm (voor je gevoel is het al veel langer). Onze beste vrienden hebben afgelopen winter een kleine gekregen en sinds die tijd zien we elkaar och minder. Ik kijk toch heel anders tegen de baby aan, droom er dan nog meer van. Hopelijk hebben wij hier allemaal binnenkort ook een buikje!

MarLiJa dit was mijn eerste keer iui in mijn eigen menstruatie. De vorige iui was gestimuleerd onder invloed van Clomid. Hier reageerde ik veel te heftig op. Met de laagste dosis kreeg ik 8 follikels, met een halve tablet van de laagste dosis was het nog niet helemaal goed. Nu werd ik gelukkig uit mezelf ongi (slik wel 1/2 Dostinex).

Mijn gevoel is dit keer niet zo heel positief, omdat mijn man en ik denken dat de iui te laat in de cyclus was, nl dag 17, het kan natuurlijk wel. Volgende week moet ik bloedprikken om te kijken hoe de timing was, kunenn we daar de volgende keer evt. rekening mee houden. Over 12 dagen moet ik bloedprikken om te kijken of ik zwanger ben. Wanneer meot jij bloedprikken/testen?

Geplaatst

Zo, daar ben ik weer. Afgelopen donderdag dus de eerste IUI gehad. Aangezien ik heel erg gespannen was viel het mij toch een beetje tegen, het was best een beetje gevoelig. En de rest van de dag heb ik ook de hele dag een soort van krampen gehad. Het voelde ongeveer hetzelfde als tijdens de menstruatie. Ik had zelfs ook beetje (bruin/lichtrood) ‘bloed’verlies.

Maar vrijdag ging het al wel een stuk beter. Die dag hadden we ook een bruiloft, fijn om even de zinnen te verzetten. Tot nu toe valt het me nog wel mee op het wachtbankje, maar we zijn er nog niet. Volgens mij mag ik do. 24 juli testen, als ik dan al niet ongesteld ben geworden.

Ik heb ook niet echt het idee dat dit echt een eerste IUI-poging geweest is. Het voelt meer als weer een onderzoekje. Ik heb tot nu toe ook nergens last van, alleen dat ik gigantisch moe ben. Ga het liefst elke avond om 21.00 uur (of nog eerder) naar bed. Zou die vermoeidheid van de Pregnyl en/of Clomid kunnen komen?

@Linda 27: Dag 17 lijkt mij inderdaad ook wat aan de late kant, maar je weet het niet. Maar middels bloedprikken kunnen ze dus zien hoe de timing was? Daar heb ik nog niet eerder iets over gehoord.

Jij mag dus woe. 23 juli al testen? Hoe is het verder gegaan, afgelopen vrijdag? Hoe ervaar jij het wachten deze keer, valt het mee of tegen? :clock:

Verder iedreeen bedankt voor jullie medeleven, dat geeft een goed gevoel. Verder heb ik het er nl. met niemand over. Verschillende mensen vroegen mij vorige week wel of we al een eerste poging gedaan hadden. Het leek wel of ze het aanvoelden. Ik heb er maar een beetje omheen gepraat.:glasses9:

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hee meiden,

Daar ben ik weer. De vakantie zit er weer op, wat gaat dat toch altijd snel he. We hebben het heerlijk gehad!!

Helaas wel slecht nieuws.....poging 6 is ook mislukt. Dus nu is het over en uit wat betreft IUI. Morgen hebben we een afspraak met de gyn dus dat is weer spannend. Hoe nu verder met ivf en hoelang moeten we wachten.

En gwenn, ik heb even op je weblog gekeken, maar ik schrok toch wel van het aantal spuiten.pfffff wat veel. Tot nu heb ik wel iedere keer pregnyl moeten spuiten maar dat ik maar 1 keer per poging. Iedere avond spuiten, dan heb je op een gegeven moment toch geen plekje meer wat niet meer broos is? Hoeveel dagen moet je spuiten? Ik zie hier erg tegenop hoor!

Heel veel succes meis!!!

Hoe is het met de rest? Wie zit er op het bankje?

liefs Smile

Geplaatst

Hoi Smile,wat jammer dat de IUI toch niet gelukt was,ik had het zo voor je gehoopt..

Hebben jullie lekker weer gehad?

jammer dat je toch ook de IVF in moet..

Ja al die spuiten het zijn er best veel..

Ik ben nog niet zo lang aan het prikken hoor,maar er zal idd vast een keertje zoiets zijn van waar zet ik nu die naald neer..

Het prikken gaat aardig goed,ik had alleen vd week een bloedvaatje denk ik en dat was wel ff pijnlijk.

Ik moet woensdag 23 juli voor een 1ste echo en dan hoor ik dus of ik puregon moet erbij spuiten.

maar smile het is verschillend met elk ziekenhuis hoe lang je moet prikken hoor..en hoe goed je erop reageerd natuurlijk..

kan zo een maandje zijn.

succes MarliJa met het wachten..

kan best hoor dat je door de hormonen zo moe bent..

Rust lekker uit..

Liefs gwenn

Geplaatst

hee allemaal,

Gister bij de gyn geweest en we gaan door met ivf.....wel spannend hoor.

Ik vind het wel een beetje eng, maar goed als dit de weg is die we moeten gaan, dan ga ik er helemaal voor!!

Er is geen wachtlijst dus we kunnen vrijwel meteen beginnen. We moeten nog wel naar het ivf spreekuur en als we daar zijn geweest kunnen we bij de eerstevolgende menstruatie beginnen. Dus dat zal september worden.

Er komt wel veel op je af in zo'n eerste gesprek, hoewel ik er al veel over gelezen had natuurlijk. Maar nu slaat alles op jou, das best confronterend.

Hoe is het met jullie?

Liefs Smile

Geplaatst

Balen smile dat het weer mislukt is. Nu moeten jullie ook maar al je zinnen zetten op IVF.

Ik ben al op het spreekuur geweest van de IVF en ik schrok ook van de lijst met medicatie.

Het is echt een heleboel, maar de arts vertelde mij dat ik geen zorgen hoefde te maken, want elke keer zal de zuster mij weer informeren wanneer en wat ik moet spuiten!!

We zaten samen steeds met de IUI, als jij ook in september gaat voor de IVF zullen we ook saampies gaan. Ik ga beginnen na mijn vakantie.

Inmiddels is wel al mijn bloed onderzocht en ook het zaad van mijn man.

Ik kreeg een heel boekwerk mee en 12 augustus heb ik een telefonisch overleg met mijn arts of ik nog vragen heb aan de hand van het boek.

Allemaal erg spannend dus.

Hoe is het met de dames op de wachtbank, gaat alles nog?

X

Chantal

Geplaatst

Hallo,

Vandaag is het precies een week geleden dat mijn eerste IUI-poging geweest is. Je wilt er niet steeds aan denken, maar het gaat automatisch. Je kunt het gewoon niet stoppen, die gedachtengang. Gisteren was het lekker druk op mijn werk, dus dan gaat het wel.

Vandaag kreeg ik opeens pijn onderin mijn rug, wat dat nu weer betekent? Ik moet wel zeggen dat dat mijn zwakke plek is, ik heb er vrij snel last van. Had het vorige week ook, na de inseminatie.

En moe, zo verschrikkelijk moe nog steeds. 's Avonds om een uur of zes kan ik haast m'n ene been niet meer voor het andere krijgen. Dan sleep ik mij echt rond.

Nu komt de 2e week, zoals ik van jullie begrijp is de moeilijker/spannender. Gelukkig hebben we een aantal afspraken staan voor komend weekend en daarna gewoon weer werken. Donderdag mag ik testen.

@Linda27: hoe gaat het met jou op het wachtbankje? Jij mag woensdag al testen toch? Houd je het nog een beetje vol?

@Smile & Champietal: heel veel succes met de IVF, ik hoop en duim voor jullie dat de eerste keer gelijk raak mag zijn. :good1:Ik zie ook heel erg op tegen al die medicijnen en spuiten, brrrrr ...... Momenteel vind ik die ene Pregnylspuit al meer dan genoeg.

Iedereen heel veel succes, sterkte, positiviteit etc.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Kan me best voorstellen dat zo'n gesprek over ivf ingrijpend is, er komt zo veel bij kijken en meteen veel informatie in een keer. Toch anders als je er zelf mee moet beginnen. Wel toevallig en fijn dat jullie (Smile en Champietal) weer samen gaan lopen in het volgende traject. Waarom moet je toch wachten tot september Smile?

Gwenn hoe gaat het met jou? Moet je nog veel spuiten zetten of heb je echt "pauze" tot 23 Juli?

Hie op t wahtbankje gaat het wel redelijk moet ik zeggen. Gister de sleutel gekregen van ons nieuwe huisje, dus kan mijn zinnen daarop zetten. Toch denk je iedere keer aan de iui poging. Heb de laatste tijd wel last van mij onderbuik bij persen/hoesten, geen idee wat dat betekend. De dagen ben ik ook aan het aftellen natuurlijk, woensdag is DE dag.

MarLiJa, hoe krijg jij je tijd om? De helft zit er al op, moeten we maar denken.

Wat voelde de andere damens eigenlijk tijdens de wachtweken?

Groetjes Linda

Geplaatst

He Smile, wat balen zeg! Toch de hele spuiten-molen in! Maar ja, er is nog hoop!

MarliJa en Linda, succes met wachten!!! Ik heb ook af en toe steken in mijn onderbuik, Linda. Met name met hoesten en soms als ik opsta vanuit een lage stoel. Ik denk dat het bij mij bandenpijn is... Zou dat bij jou ook al????

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Net terug van vakantie dus heb een tijdje niet kunnen reageren. Hoop dat ik een beetje bij gelezen ben maar ben vast wat mensen vergeten.

Smile, Gwenn en Champietal volgens mij beginnen jullie alle drie met de ivf. Ik zal jullie daar gaan volgen, heel veel succes in ieder geval. Ik heb ook wel van mensen gehoord die veel sterker op de IUI hormonen reageerde dan op de IVF hormonen. Ik duim voor jullie.

En volgens mij zijn er dan nog maar 2 mensen over voor de IUI. het is natuurlijk ook rustig zo in de zomerperiode. Heel veel succes met wachten en zet 'm op.

Geplaatst

hey Suus fijne vakantie gehad???

Hildever jammer dat je nu al zon last hebt van je buik..

Linda ik moet wel gewoon doorspuiten hoor.Alleen de 23ste heb ik een echo om te kijken of ik puregon erbij mag gaan spuiten.

Ik denk het niet aangezien ik niet ongesteld ben geworden,maar dat word ik ook nauwelijks uit mezelf..

Zo goed als het vorige week ging zo slecht gaat het nu..

Bah ben zoooo moe en huilerig..

Hoop dat het weer gauw wat beter word dan voel ik me vast weer even wat lekkerder..

Smile spannend he?

MarLiJa nog een paar dagen wachten...toi toi toi..

Verder alles ok met iedereen??

Liefs Gwenn:blob3:

Geplaatst

Ow, Gwenn, het valt wel mee hoor, een paar steekjes op een dag. En ik ben er blij mee: weet ik weer dat ik zwanger ben!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal,

Pfffff ...... ik vind het nu toch wel een beetje spannend worden hoor. Ik heb tot nu toe nog geen aanwijzingen dat mijn ongesteldheid er aan zit te komen. Meestal krijg ik een paar dagen van te voren hoofdpijn. Wel werd ik gistermiddag opeens erg beroerd. We waren op kraamvisite geweest (dom van mij om dat in mijn wachtweken af te spreken) en op de terugweg achterin de auto werd ik echt heel misselijk en naar. Toen we weer thuis waren werd het gelukkig weer wat beter. Of dit nou een reactie op de kraamvisite was of een teken van een eventuele zwangerschap ..... Ik weet echt niet meer wat ik moet denken of doen.

En dan die toiletbezoekjes, dat broekloeren zoals ik dat laatst zo grappig omschreven zag, dat is echt niet leuk. Wel, niet, wel, niet, wel, niet, ..... Ik durf gewoon nergens meer op te hopen.

Nog een paar dagen en dan weten we het. Ik weet alleen ook nog niet goed wanneer ik eventueel ga testen, donderdag gelijk of toch pas in het weekend. We willen dit heel graag, maar aan de andere kant komt het nu opeens allemaal wel heel dicht bij.

@Linda27: Hoe gaat het met jou, houd jij het nog een beetje vol? Ben je al lekker bezig in je nieuwe huis? Dat geeft gelukkig mooi wat afleiding. Ga jij woensdag gelijk testen? In ieder geval succes en sterkte met de laatste loodjes.

Ik hoop echt dat we allebei eind van de week goed nieuws hebben!

Groetjes MarliJa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden