Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey allemaal,

Hildever, lastig die steekjes, maar je bent inderdaad lekker zwanger dus das een fijn gevoel!! Sterkte!

Gwenn, wat vervelend dat nu niet zo goed gaat. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Wat gebeurt er als je niet ongesteld wordt? Mag je dan niet beginnen met puregon? Maar wat dan?

MarliJa, spannend he! Ik duim nog even voor je! De laatste loodjes zijn het zwaarst!

Linda, morgen is de dag voor jou? Succes met testen meid!

Ik moet gwoon rustig(!!) afwachten nu, maar de tijd gaat niet echt snel. We hebben natuurlijk zelf flink geklust dus wie weet!

Doei!!! XXx Smile

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, ff snel een berichtje van mij. Ik dacht, dat wachten is ongeveer net zo als tijdens een gewone cyclus, nou mooi niet dus! Ik kan gewoonweg niet wachten tot het donderdag is, ben best gespannen. Vooral ook omdat ik nog steeds geen enkel teken van ongesteldheid heb en omdat sinds vandaag mijn buik wat gespannen aanvoelt. De uren kruipen voorbij ....w8

Ik verslind alles op Internet, maar eigenlijk word ik er alleen meer gespannen van geloof ik.

@Linda27: Jij mag morgen testen hè? Hééééél veel succes, ik duim voor je. Ik hoop echt dat de test positief is!:thumbup:

Aan alle anderen op de wachtbank: jullie ook heel veel succes.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Ha die dames,

Houd iedereen het nog een beetje vol?

Ik ben het vertrouwen op een positieve afloop voor 95% kwijt geraakt. Gisteren onder de douche zag ik een heel klein beetje lichtbruin/rozige afscheiding/slijm. Dat is voor mij altijd het begin van de menstruatie, die komt dan binnen 3 dagen. En nu heb ik een stekerige, zeurderige pijn rechts onderin m’n buik.

Ik heb overigens nog geen hoofdpijn gehad en na dat ene beetje ook niet meer afscheiding/slijm gezien. En ik heb de hele dag trek, echt niet normaal meer.

De spanning is nu in ieder geval wel een stuk minder, dat is wel fijn. Ik weet ook nog niet of ik morgen wel ga testen, misschien is het beter om te wachten tot vrijdag.

@Linda27: Heb jij al getest, of ben je zo druk met je nieuwe huis dat je het helemaal vergeten bent?

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Ben vandaag voor een echo geweest om te kijken of ik ook puregon erbij mocht spuiten,maar dit is niet het geval.

Omdat ik ondanks de decapeptyl nog steeds niet ongi ben geworden moet ik dit eerst nog een week verder spuiten en dan gaan we volgende week woensdag kijken met een echo.

Normaal word ik ook niet ongi uit mijzelf,maar het schijnt dmv de decapeptyl dat de ongi opgewekt word.

Dus baal wel een beetje,waarom gaat het bij mij nu nooit eens een keertje zoals het zou moeten??zucht....

xxxxxxxx

Geplaatst

Huh?

Mij is destijds verteld dat decapeptyl je cyclus stil legt. In de overgang zeg maar....

Ik heb het ruim 3 weken gespoten. Ben wel ongesteld geweest in die periode, maar dat was omdat ik met de pil gestopt was.......

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Ja Hildever ik vond het ook vreemd ik begrijp er niks meer van eigenlijk...

Dat dacht ik namenlijk ook dat alles stil gelegd werd.

De arts zei nee het wekt ook je ongi op?

Ik zei ook nou dat wist ik niet...

We wachten maar af...

xxxxxxxx

Geplaatst

Helaas, onze 2e iui poging is mislukt. BALEN.

We hadden al een beetje zo'n gevoel, omdat de iui pas laat gedaan werd deze keer dacht op dag 17. Nu moet ik wachten totdat ik weer ongi wordt en dan gaan we voor de 3e poging. Hopelijk is 3 keer scheeprsrecht. De dokter zei tijdens de iui al dat we mischien te laat waren, omdat het follikel ze snel groeide en we de volgende keer een dag eerder moesten insemineren.

Hoe gaat het met jou MarliJa? Ik had en heb nog steeds veel honger, dus dat zegt niet. Verder had ik eigenlijk nergens last van. Alleen ook veel moe, maar dat kan ook van de stress of de verhuizing zijn.

Gwenn wat een gedoe met al die spuiten wel of niet zetten.

Champietal veel succes morgen met je intake gesprek. Vrienden van mij hebben deze week ook zo'n gesprek gehad. Komt toch veel op je af.

Smile, hoe gaat t met het wachten en ket klussen?

Suus en Hildever hoe gaat het met jullie zwangerschap? Wanneer moeten jullie weer voor een echo?

Geplaatst

Balen Linda!!!!! En inderdaad, hopen dat 3x scheepsrecht is.

Hier gaat ie goed. Vanmiddag maar weer eens een middagdutje gedaan. Was effe nodig geloof ik. We hebben afgelopen maandag weer een echo gehad. De laatste in het ziekenhuis, ik kan nu gewoon naar de verloskundige. Ben nu ruim 12 weken zwanger, dus we gaan nu vooruit denken.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi die hoi,

Jeetje Linda27, dats is echt balen! Misschien scheelt het toch nog iets dat je er al een klein beetje op gerekend had, maar het blijft een zware tegenvaller. Ik vind het wel knap van je dat je zo positief blijft en alweer aan de volgende poging denkt.

Ik ben mijn vertrouwen in deze poging nu echt bijna helemaa kwijt (99,9%). Gisteren in de loop van de middag hoofdpijn gekregen, maar dat nam ook nog wel weer af. Het voelde wel echt als de menstruatie-aankondigings-hoofdpijn. Vanochtend weer een heel klein beetje bruin/rozige afscheiding/slijm gezien en nu net trouwens ook nog weer. Het is voor mij nu eigenlijk wel zeker dat m'n ongesteldheid er aan komt. Laat die dan ook maar snel komen, dan weet ik het tenminste zeker, dit twijfelachtige gedoe is ook niet wat. Ik ga voorlopig ook niet testen, eerst maar eens even afwachten of die menstruatie doorzet.

Dan kunnen wij ook aan poging 2 beginnen. Ik zie er wel een beetje tegenop, weer die vermoeidheid en weer die stemmingswisselingen, maar goed, we moeten maar goed in gedachten houden waar we het voor doen.

Hildever, jij ook sterkte/succes met je zwangerschap. Probeer er lekker van te genieten. Ik vind het wel leuk dat je nog met ons meeleeft.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik las net even de verwarring over de decapeptyl.

Volgens mij is het zo dat het inderdaad je cyclus stil legt. Maar omdat je pas op de 21e dag van de cyclus begint (bij ons in het ziekenhuis tenminste) is er nog een cyclus gaande en het opgebouwde baarmoederslijmvlies daarvan moet nog weg.

De decapeptyl zou het langzaam stil moeten leggen.

Bij mijn eerste poging werd ik nog netjes op de 29e dag ongesteld, dus nadat ik al met deca begonnen was. Ik was niet aan de pil.

2 dagen later moest ik voor een echo. Toen bleek dat het baarmoederslijmvlies nog iets te dik was. Het was nog niet rustig genoeg. Mijn lichaam deed bij wijze van spreken nog teveel zelf. Daarom moest ik nog een paar dagen door met de deca en mocht ik pas 4 dagen later beginnen met puregon. Toen was het wel rustig genoeg.

Dat de decapeptyl de menstruatie op zou wekken dat heb ik niet eerder gehoord.

Bij ons werd uitgelegd: Elke cyclus komen er meerdere follikels, zodra de grootste springt verschrompelt de rest. Dat laatste willen we voorkomen dus daarom wordt de boel stil gelegd met decapeptyl. Maar er moeten natuurlijk wel eitjes komen dus vandaar dat je iets als puregon gaat spuiten. Maar de deca moet er ook bij blijven, anders gaat die grootste er weer met de eer vandoor!

Maar ja, ze zullen het allemaal wel net een beetje anders uitleggen denk ik...

Allemaal succes met waarmee je bezig bent!

groetjes, Mari

Geplaatst

:glasses1: Hoi hoi,

Zo heb ik het ook begrepen, mari. Alleen is jouw uitleg wel iets duidelijker en in gewone mensentaal!!

MariJa, heeft je ongi doorgezet? Laat het dan maar komen he, als het toch moet. Wel erg balen voor je meis.

Linda, wat kl*te zeg, dan maar drie maal is scheepsrecht!! Zet hem op he, laat de moed niet zakken!!

Gwenn, hoe is het meis? Mag je al beginnen met puregon? En wat nou als je niet ongi wordt?. Wel vervelend zeg, het ivf gebeuren is al lastig genoeg, krijg je er dit ook nog eens bij.....het zit je echt niet mee.

Champietal, hoe was je gesprek? Veel info he?! Ik had echt een paar dagen nodig om het allemaal op een rijtje te krijgen. Nu is het allemaal wat gezakt en ga ik dadelijk vol goede moed ertegenaan.( klinkt wel heel stoer, maar ik vind het best eng eigenlijk!)

Hildever, al weer 12 weken!!! Wauw, wat gaat dat ineens snel! Lekker je rust nemen en laat je maar lekker verwennen!!

Suus, hoe is het met jou? Fijne vakantie gehad?

Hiet gaat alles z'n gangetje. Het is nu wachten op de uitnodiging voor het ivf spreekuur.

Tot snel!! XxxSmile

Geplaatst

Duidelijk mari,bedankt voor je antwoord.

Het lijkt erop dat ik ongi ga worden zet nog niet door.

Nu belde de arts gisteren op dat ze het zaad van mijn man nog een keer gaan controleren omdat het niet zo goed was..

De arts wilde niet voor verassingen komen te staan.

Ze wilde dat dit zo snel mogelijk gebeurde.

Hopelijk kan mijn man dinsdag terrecht dan horen we woensdag waarschijnlijk wel de uitslag,want dan moet ik ook weer voor een echo.

Smile hopelijk krijg je snel de uitnodiging!!!

Hoe bevaly de rust nu even?

Liefs Gwenn:icon_profileleft:

Geplaatst

hey gwenn.

Dat zou wel fijn zijn zeg, als je ongi doorzet. Dan kun je tenminste verder!!

Gaat het goed met spuiten?

Ik ben van de ene kant wel blij met de rust, maar van de andere kant zou ik ook graag willen beginnen. Je leeft er toch al even naar toe....het zwanger worden dan he. Maar goed, het duurt niet lang meer nu. Ik heb vandaag de uitnodiging gekregen en moet maandag even bellen wanneer het is.....spannend.

Liefs Smile

Geplaatst

Smile heb je al gebeld???

Het wachten duurt soms best wel lang he?,voordat je dan verder kan..

Het spuiten gaat prima verder,soms is het heel ietsje gevoelig,maar ach dat valt wel mee.

Ik spoot natuurlijk al puregon,maar deze naalden zijn ietsje dikker waardoor je iets meer voelt.

De ongi lijkt niet door te gaan,het is nu zelfs opgehouden..(het was steeds bruin,nu is er dus niks meer)

Woensdag maar even vragen hoe en wat..

XXXXXXXXXXX

Geplaatst

Zo, daar ben ik weer. We hebben een druk weekend achter de rug, dus geen tijd gevonden om achter de pc te kruipen.

Helaas is onze eerste IUI-poging dus mislukt zoals we eigenlijk al bijna zeker wisten. Vrijdag brak gelukkig m’n menstruatie door, hadden we tenminste eindelijk zekerheid.

Vanochtend alweer naar het ziekenhuis gebeld, vrijdagochtend weer de eerste fm. Wel een beetje vroeg op dag 8, maar de vorige keer waren de folikels op dag 10 al 22/24 mm. En aangezien dag 10 op zondag valt hebben we er voor gekozen om op dag 8 vast een fm te doen.

Gisteren weer begonnen met Clomid, hoop dat ik er minder heftig op reageer, anders krijgt mannetje het weer zwaar te verduren.

@Linda27: Hoe gaat het met jou? Zijn jullie al gestart met een nieuwe poging?

Tot nu toe voel ik me best goed, ik heb ook weer wat minder trek, hopenlijk blijft dat zo. Ik ben wel erg benieuwd wat ze vrijdag zeggen, misschien zondagavond al wel Pregnyl spuiten. We zijn er klaar voor.

@Smile: Hoe gaat het? Weet je al wanneer?

Voor iedereen: heel veel sterkte en succes en goede moed! Dat het maar een zeer vruchtbare maand mag worden.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Aaaaarggghhhhh ….. ik moet even m’n ei kwijt hoor, figuurlijk dan.

We hadden vanmorgen koffiepauze op ’t werk en 3x raden waar het over ging? Ik werk met voornamelijk mannelijke collega’s, zat zelfs vandaag als enigste vrouw aan de koffietafel. Maar het ging dus over baby’s, kinderen krijgen etc. etc.

De één had 8 maanden geoefend voor zijn laatste kindje, de ander had 5 maanden geoefend voor zijn eerste kindje. Zit ik echt op te wachten, zulke informatie.

Daarna ging het over het plannen van de geboorte van een kind. Liever niet in de vakantie, want dat is zo lastig. Net of er wat aan te plannen valt zeg. Je mag al lang blij zijn dat je kinderen krijgt.

Er was inderdaad één man aan tafel die toegaf dat ze even tijdelijk gestopt waren met klussen omdat het hen 9 maanden later niet zo goed uitkwam om een baby te krijgen.

Daar gaan je haren toch recht van overeind staan?!:naka:

En ik zat daar helemaal stijf van de hormonen, wilde er ook niet teveel op reageren. Want dan weet ik nog niet waar ik blijf en gooi mijn hele verhaal misschien wel op tafel. En daar heb ik eerlijk gezegd nog niet zoveel behoefte aan.

Voor heel veel mensen is kinderen krijgen gewoon vanzelfsprekend. Zo heb ik er nooit tegenaan gekeken, misschien een voorgevoel?

Pffff ….. wat een dag zeg. Gelukkig mag ik vrijdagochtend al voor de eerste fm. Ik ben benieuwd, nu voel ik steeds aan de linkerkant wat. Vorige keer voelde ik rechts wat en toen zaten de folikels inderdaad rechts.

Hoe gaat het met jullie, houden jullie het nog een beetje vol met deze tropische temperaturen?:sunny:

@Linda27: Hoe gaat het met je huis, zijn jullie lekker bezig?

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

MarliJa ja daar kan ik ook niet tegen hoor,ik kan daar zo boos om worden..

laatst ook een klant die zwanger was van de 2de zo dat hebben we maar snel gedaan zijn we er ook lekker snel vanaf...

Erg he zulke dingen..

Ik heb het nooit als vanzelfsprekend gevonden.

Ik heb altijd gezegd dat het bij ons heel moeilijk zal gaan en lang zal duren..

Helaas kwam mijn voorgevoel uit.

Maar zo lang,bijna 4 jaar had ik ook niet gedacht hoor..

Morgen krijgen we de uitslag van mijn man.

Op mijn werk is het niet zo leuk,er werd door mijn bazin rottig gereageerd dat ik morgen voor een echo moest..

Komen we ook wel overheen,maar ik heb vanaf gisteren echt wel weer last van jankbuien..

bah..

Hopelijk morgen een beetje positief nieuws!!

XXXXXXX

Geplaatst

Hee hallo,

Gwenn, hoe is het gegaan met je echo vandaag? Wat rottig dat het op je werk zo moeizaam gaat. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten, het is al moeilijk genoeg allemaal. En dan die huilbuien...van de hormonen, ik hoop echt dat het snel wat beter gaat met je. Ik denk aan je meis!!!

MariJa, daar zijn we ook voor!! Dat je je ei ff kwijt kunt! Vreselijk die gesprekken he, daar zit je dan....heel stil, want wat moet je zeggen.Je voelt je zo opgelaten dan. Ze moesten eens weten!! Echt balen dat het niet gelukt is deze keer. Ik wens je veel succes met je follikelmeting, dat ze maar mooi mogen groeien!!(en misschien niet te snel in jouw geval!)

Linda, ook balen voor jou, dat het niet gelukt is. Zet hem op he voor de volgende poging!!

Champietal, hoe is het? Hoe was je intake gesprek? Ben je op vakantie trouwens?

Ik heb a.s. dinsdag 5 aug het ivf spreekuur, dus das lekker snel. Ik verwacht morgen of overmorgen mijn ongi, dus dan kan ik de menstruatie daarna waarschijnlijk beginnen.

Van de week nog een hoop gebel met de verzekering en de apotheek....wat een ellende. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd!! Maar uiteindelijk zijn we er toch uitgekomen en gaat de rekening meteen door naar de verzekering, gelukkig!! Dat het toch altijd zo moeilijk moet he?? Ik ben toch niet de eerste die met IVF begint????

Succes meiden!!!

Liefs smile!!

Geplaatst

Hoi Smile wat fijn zeg zo snel!!!!

Super!!!

Helaas hebben we niet goed nieuws gehad..

Na 3 weken decapeptyl gespoten te hebben,wil de arts deze poging stoppen.

Het blijkt dat de kwaliteit en het aantal van mijn man zijn zaad zo slecht is dat we een kleine kans straks hebben op bevruchting.

We zouden dan sowieso ICSI moeten doen en volgens hem zouden we 50% minder kans hebben op een bevruchting.

Zijn voorstel was dan ook om te stoppen en over 2 mnd verder kijken hoe het zit met de zaadkwaliteit.

Ik dacht dat ik van mijn stoel viel..

Hier was ik zo bang voor en werd het nog werkelijkheid ook..

Michel en ik hebben het erover gehad en we willen het risico nemen.

Het kan ook zijn dat de kwaliteit over 2mnd nog slechter is..

Het kan ook beter zijn,we weten het niet.

Er zijn witte bloedlichaampjes aangetroffen in zijn zaad dat duid op een ontsteking.

We kunnen niks anders bedenken dan dat dat van zijn oor afkomt.(artsen hebben altijd gezegd dat het niet daarvan kwam.)

Heeft hij regelmatig last van..

Nu gaat hij maandag gelijk naar de KNO arts.

Dan zou mijn punctie ongeveer over 2 weken zijn.

Hopelijk is de ontsteking dan minder en heeft het nog iets effect op zijn zaad..

We blijven maar hopen.

De arts gaf dus een ander advies,maar hij begreep ons wel.

We hebben al zo veel terleurstellingen gehad dat we nu wel door willen zetten..

Wie weet hebben we een heel klein beetje geluk en krijgen we toch een bevruchting,maar we houden er rekening mee dat dat niet gebeurd.

Met de echo was mijn baarmoederslijmvlies mooi dun en mag ik naast de decapeptyl ook starten met Puregon.:crybaby2::crybaby2:

Gast estrhalita
Geplaatst

Gwenn bij een kennis van mij waren ze ook druk bezig voor ICSI, maar het kwaliteit van de zaad was zo verschrikkelijk slecht dat ze niet een ICSI poging wilde proberen. Die poging is toen omgezet naar IUI, om de zaadlosing en de eitjes toch niet 100% verloren te laten gaan. En wat denk je, afgelopen week is ze bevallen van een dochter. Ja zo zie je maar dat ook de artsen het niet altijd kunnen voorspellen. Succes in ieder geval.

Geplaatst

Gwenn, wat ontzettend vervelend voor jullie..

Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal van ontdaan bent..

Je bent nu al 3 weken aan het spuiten en als je dan hoort dat de behandeling beter gecanceld kan worden...

Knap dat jullie toch doorzetten ondanks het advies van de gyn.

Maar ik begrijp het helemaal, er is immers geen garantie dat over 2 maanden het zaad wel beter van kwaliteit is...

Hopelijk kan de kno arts wat betekenen voor je man/vriend

Veel succes verder, vandaag starten met de puregon!

Hopelijk gaan er veel mooie eitjes groeien!

groetjes kim

Geplaatst

Lief hoor jullie reacties doen me goed!!!Estrhalita jeetje zeg dat zou je toch ook niet verwachten?

Nou ik ben wel blij dat we de knoop hebben doorgehakt.

We weten nog niet hoe ik sowieso reageer op deze dosis puregon,ik heb altijd moeite gehad om uberhaupt 1 eitje te laten groeien,dus voor ons ook een test eigenlijk om te kijken hoe alles gaat en zo..

Dan heb ik liever dat we er nu achterkomen of de dosis van de puregon goed is als dat we nu wachten tot mijn man zijn zaad beter is en dan bij mij niet wil..

We blijven gewoon hopen op een wondertje en in ons gevoel is dit wel de juiste keuze..

Maar wel ontzettend lief dat jullie hier even reageerden!!!

Super,

xxxxxxxx

Geplaatst

Gwenn, wat ontzettend kl##te zeg.

Ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Het is niet makkelijk om tegen het advies in te gaan, maar ik vind wel dat je gelijk hebt. Bij jou gaat alles ook niet zoals het moet en nu kun je ook kijken hoe het gaat met de puregon. Straks wacht je 2 maanden en begin je opnieuw met het spuiten en dan blijkt dat er te weinig eitjes bij jou groeien..... dan gaat het misschien weer niet door.

Ik ga echt heeeeel hard voor je duimen meis!! Je hebt al zoveel pech gehad, het geluk moet nu toch echt binnenkort komen!!

Laat de moed niet zakken he!

Succes!

Liefs Tineke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden