Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach Smile wat een kl*otezooi zeg. Ik vind het onwijs rot voor je. Hoopte zo dat het gelukt was voor je. Ik weet niet wat ik verder moet zeggen...

Hou je taai,

:knuf:

liefs van Corina

Geplaatst

@#?+#@&?!%*@# Ik begrijp er helemaal niets van .....

Zit ik daar een heel verhaal te typen, wil ik de reactie versturen, verdwijnt alles ......

Nou goed, dan begin ik maar even opnieuw. Afgelopen vrijdag dus de derde IUI. Lekker op tijd opgestaan, om niet al gestresst in het ziekenhuis te komen. Tegen half acht zegt mannetje, zal ik het dan maar even proberen? Ongeveer een kwartiertje voor we weg zouden moeten. Het bleef dus bij proberen. Op een gegeven ogenblik vraag ik: lukt het? Nee dus. Een tijdje later vraagt hij of ik hem wil helpen. Dat werd dus ook niets. Echt wel een beetje sneu hoor. Hij zegt: ik probeer het nog wel 1 keertje zelf. Nou, het werd echt niet wat. Hij had het ondertussen al wel ruim een half uur geprobeerd. Hij kwam met een rood, bezweet hoofd uit de slaapkamer. Ondertussen waren we al een kwartier te laat. Ik zeg: we gaan wel naar het ziekenhuis, dan probeer je het daar nog een keertje, gun het even rust.

In het ziekenhuis hij het toilet in, ik snel door naar het fertiliteitslab. Situatie uitgelegd, neem nog maar even de tijd zeiden ze. Ik een kwartier staan wachten voor het toilet voor mannetje eindelijk er uit kwam, weer helemaal rood en bezweet. Ik begon hem echt een beetje zielig te vinden. Maar het was in ieder geval gelukt. Het was niet heel veel, maar hopelijk genoeg. Wij inleveren bij het lab en toen maar eens even rustig een bakje koffie gedronken.

Toen we na 1,5 uur opgehaald werden voor de inseminatie werden eerst rustig alle uitslagen besproken. Dit was de eerste keer dat dat zo gebeurde. De gyn zei dus dat er normaal gesproken ongeveer 2 ml ingeleverd moest worden, dit was 1,6 ml. Beetje weinig, maar dat wisten we al. Ik was al lang blij dat mannetje wat had weten te produceren. Maar ...... het bevatte wel 100 miljoen (echt waar: 100 miljoen!) topzwemmers. Vorige keer waren het er 40,5 miljoen, toen had ik tegen mannetje gegrapt: volgende keer gaan we voor de 80 miljoen. En de beweeglijkheid was 75%. En er was nog een getal, dat zou tussen 1 en 10 moeten zijn, dat was 80,3. Al met al, zegt de gyn kan het niet beter, dit is echt super!

Daarna mocht ik op de stoel gaan liggen. Het inbrengen van het speculum ging deze keer best aardig, maar een feestje wordt het nooit. Toen bracht ze het slangetje in en vraagt aan mannetje of hij de rest zelf wil doen. Dat wilde hij wel. Ik vond dat echt heel speciaal, zo bijzonder. Zo werd het echt een beetje ons moment. Daarna moest ik nog 10 minuten blijven liggen, dat was de vorige keren ook niet zo. Op deze manier heb ik er een heel prettig gevoel bij gekregen.

Eenmaal thuis heb ik een wasje opgehangen en daarna nog weer een tijdje op de bank gelegen. En ’s middags lekker gewandeld met de hond. Echt lekker rustig aan gedaan. En nu maar afwachten! Tot nu toe voel/merk ik weinig.

@Corina83: welkom! Enjoy the club! Ik hoop dat er ook voor jou binnenkort positief nieuws komt. Je hebt al heel wat achter de rug. Heel veel succes en houd ons op de hoogte.

@Smile: hè bah! Had zo gehoopt dat het deze keer zou lukken. Heel veel sterkte. Houd de moed er in!

@Linda27: hoe is de stand van zaken? Wanneer vind de IUI plaats? Kom je weer samen met mij op het bankje zitten, gezellig! We lopen inderdaad best gelijk op, wij zijn nl. ook naar Amerika geweest voor onze huwelijksreis. Wij zaten 18 dagen rondom Memphis, New Orleans en Atlanta. Grappig!

En voor de rest: heel veel sterkte en succes en denk goed om jullie zelf!

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hoi MarliJa,

Wat heb jij een bijzondere IUI gehad. Ik kan me voorstellen dat dat erg prettig is als je partner het doet. Het is al zoiets medisch geworden dat je op deze manier toch nog een beetje idee hebt dat je het samen doet!

Hopen dat het ook nog gelukt is, zeker met 100 miljoen. Echt bizar veel. Wij hebben 20 milj, 12 mil, 8 mil en nu de laatste keer 18 milj gehad. Komt nog niet eens in de buurt van 100. Haha, maar goed ik weet dat het bij ons is gelukt met 20 miljoen en bij anderen zelfs met minder.

Ik heb gisteren mijn 4e IUI gehad. Het ging prima, heb eigenlijk nooit ergens last van en sta met 15 minuten ook al weer buiten gelukkig. Moet jij na een week ook prikken voor progesteron? Nu gaat het nog wel met mij. De eerste week gaat altijd normaal voorbij maar in de tweede week wordt het altijd vervelend. Zeker omdat ik de laatste keer vanalles voelde en toch wel bijna zeker wist dat het gelukt was. Dat werd dan ook een onwijze tegenvaller. Maar de eerste keer was net als de laatste keer en toen lukte het wel. Heel moeilijk allemaal. Maar we gaan het wel zien.

Sterkte voor de rest en we wachten maar weer 'geduldig' af!

Groetjes van Corina

Geplaatst

Vanmorgen moest mij man om 6:30 al zijn potje naar het zieknhuis brengen. Er waren vandaag een heleboel inseminaties, vandaar dat wij zo vroeg moesten komen. Mijn man had wel wat opstart problemen zo vroeg, hij dacht ok dat het niet genoeg was. Gelukkig was het wel zo.Om 8:20 hadden wij onze 5e iui poging. Ik moest ook nog 15 minuten blijven liggen. Het zaad was nog beter dan de vorige keer dus... We blijven positief. Maandag 20 Oktober moet ik weer bloed prikken. Duimen dus maar weer.

Smile echt klote zeg. Ik had zo gehoopt dat het nu raak was, alles ging zo goed. Veel sterkte nu!

MarLiJa en Corina, zitten we nu met ons 3e op het wachtbankje. De 2e week vind ikzelf ook altijd vervelender, het lijkt dan steeds langer te duren voordat het zover is dat je mag testen. Ik kan dan bijna aan niets anders meer denken. Dit weekend heb ik gelukkig veel afleiding, onze beste vrienden komen dan logeren, altijd leuk. Deze maand kan niet anders als vruchtbaar worden of niet!?! We helpen elkaar er wel doorheen.

Liefs Linda

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe gaat het met iedereen? Linda27 en Corina83, houden jullie het nog een beetje vol op het bankje? Ik zit best comfortabel moet ik zeggen.

Ik ben alleen zo moe, herkennen jullie dat? Ik zou wel om 20.00 uur naar bed kunnen gaan. Lekker slapen, heerlijk!

En nee, ik hoef geen progesteron te prikken, dat heb ik nog nooit gehoeven. Ik moet gewoon rustig thuis wachten, minimaal 14 dagen. Waar is dat precies voor, dan?

Ik sta wel heel erg in dubio of ik vanavond zal gaan sporten. Mijn verstand zegt: je sport toch iedere week, en vrouwen die spontaan zwanger worden sporten toch ook? Maar mijn gevoel zegt: misschien is het verstandiger om even rustig aan te doen. Wat vinden jullie?

@Linda27: kun je zinnen nog een beetje verzetten met klussen of is jullie huis al klaar?

Weten jullie wat ik mij afvraag? Ik heb een hele rare tic. Altijd als ik bijvoorbeeld in tijdschriften lees en er staan leeftijden bij een artikel, dan ga ik gelijk terugrekenen hoe oud die persoon was toen ze haar eerste kind kreeg. Best frustrerend. Herkent iemand dit?

Ook ik vind de tweede week moeilijker, maar op zich is dat ook logisch natuurlijk. Dan kom je heel dicht bij de dag waarop je de uitslag krijgt.

Nou, ik ga maar weer even proberen te werken.

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Smile meissie wat erg!!!!

Ik had het zo voor je gehoopt...

Vind het zo erg voor je..

:sad11::sad11::sad11:

Hoe gaat het nu met je?

Corina welkom hier,ook heel veel succes..

Voor iedereen even een dikke knuffel!!!!!!!!!!!

Liefs Gwenn

Geplaatst

Hoi MarliJa,

Weet je wat ik zo bijzonder vind, dat je hier op zo'n forum echt begrepen wordt en ook allemaal dezelfde dingen doet en meemaakt. En vooral hoe je je daaronder voelt.

Dat van de leeftijden doe ik ook altijd, ik wilde altijd graag voor mijn 25e moeder worden maar inmiddels gaat dat niet meer lukken. Ik word weliswaar in december pas 25 maar toch. En al met al denk ik ook dat als je eenmaal de wens hebt om een kindje te krijgen het niet veel uitmaakt voor je gevoel of je nou 20 0f 30 of 40 bent. Tuurlijk blijf je meer opties houden als je jong bent maar dat kan ook tegen je werken. Ik zou het niet zien zitten om zo nog 10 jaar door te gaan, hoewel dat leeftijd technisch gezien natuurlijk wel kan bij mij.

Ik moet altijd na een week bloed prikken, dan kijken ze of mijn eisprong goed geweest is. Volgens mij moet de progesteron waarde na een week boven de 20 zijn en anders kan je sowieso niet zwanger zijn. Normaal hoorde ik de uitslag nooit maar ik ga deze keer wel bellen. De vorige keer dacht ik namelijk dat het gelukt was aangezien ik dezelfde symptomen had als na de 1e IUI. Later bleek dat mijn progesteron waarde maar 15 was, te laag dus voor een goed eitje, dus dan had ik mij de laatste week niet helemaal gek gemaakt als ik dat had geweten.

Dat sporten betreft, ik denk er inderdaad wel eens aan om niet te gaan sporten en zo maar aan de andere kant denk ik juist dat het goed is voor je lichaam. Je moet natuurlijk niet overdrijven maar een uurtje sporten, ik loop altijd een half uur hard 3x per week, moet denk ik best kunnen.

Verder voel ik me nog prima, geen stressmomenten nog en nog geen symptomen, maar dat kan volgende week zo ineens veranderen. Je weet het maar nooit,

Meiden succes allemaal en doe rustig aan!

Liefs van Corina

Geplaatst

succes meiden op het wachtbankje!!

Gwenn, hoe is het met jou meis?

Wanneer ga je weer beginnen?

Ik denk dat ik wat afstand ga nemen......we willen misschien even stoppen met de behandeling. Ik heb dit jaar 6 IUI en 1 IVF gehad en eigenlijk is het wel genoeg voor een jaar. Ik ben nog jong, dus er we kunnen best even rustig aan doen. Ook is er nog steeds de kans dat het spontaan lukt. Ik moet er nog even wat langer over nadenken, maar de kans is groot dat we een pauze nemen....even tijd voor onzelf en andere dingen in het leven.

Liefs Smile

Geplaatst

Klink niet verkeerd Smile, even pauze nemen. Je hebt nogal wat meegemaakt het afgelopen jaar als ik dat zo lees. Genieten van het normale leven en er dan weer vol tegen aan kunnen gaan. Sterkte!

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey Smile,ik kan goed begrijpen dat je even een pauze wil inlassen!Ik zal je wel erg missen..

Het is niet niks allemaal en zeker niet in 1 jaar tijd.

Denk er rustig over na en doe waar jij-jullie je goed bij voelt.

Ik begin vanaf zondag weer met spuiten.

Een dikke knuffel voor je smile!!!

Liefs gwenn

Geplaatst

Hoi Smile,

Het lijkt me een heftige beslissing om te nemen. Maar ik denk dat het je ook goed kan doen. Even rust in je lichaam maar ook in je hoofd.

Ik vind het heel moedig van je dat je de beslissing neemt voor jezelf. Wat deze ook mag zijn.

Sterkte en liefs van Corina

Geplaatst

Hallo mensen,

Hoe gaat het? Linda27 en Corina83, houden jullie het nog een beetje vol op het bankje?

@Smile: Heel veel succes met het nemen van je keuze. En bedenk dat je op het moment van kiezen de keuze maakt die op dat moment het beste is. Ik vind het heel moedig van je!

Ik heb de eerste 5/6 dagen na de IUI steeds een soort krampen gehad in m’n buik. Afgelopen donderdag werd dat minder, maar toen had ik lage rugpijn. En ’s avonds laat tijdens het autorijden kreeg ik opeens een hele zere borst. Ook meende ik donderdagavond een heel klein beetje lichtroze afscheiding te zien. (Innesteling?)

Ik had nog opgezocht wat die buikkrampen zou kunnen veroorzaken, aangezien ik dat de eerste 2x niet gehad heb. Ik las dus dat het kon komen doordat het bevruchte eitje zich beweegt door de eileider op weg naar de baarmoeder. Dat zou dus betekenen dat het op ongeveer dag 6, als het gaat innestelen, over zou moeten zijn. En dat was dus zo ....

Vrijdag en zaterdag ben ik heel druk geweest, dus geen minuut de tijd gehad om na te denken en/of te piekeren. Was op zich best fijn trouwens.

De nacht van zaterdag op zondag werd ik opeens heel beroerd, neiging tot overgeven. Dat was zondag gelukkig weer helemaal weg. Maar zondagavond is het tussen mannetje en mij wel even goed geëscaleerd. Hij was niet voor rede vatbaar (in aangeschoten toestand) en ik uiteindelijk (in nuchtere toestand overigens) ook niet meer. Ik zit dus nu met heerlijke rode opgezwollen ogen op kantoor. Maar het gaat al wel weer iets beter tussen ons hoor. Ik zal niet zeggen dat het allemaal aan de hormonen ligt, maar het speelt zeker mee.

Vanmorgen had ik tijdens het ontbijt helemaal een weeïg gevoel in m’n maag, tegen het misselijke aan. Ook nooit eerder gehad....

Ik durf helemaal nergens op te hopen, maar ik heb wel het idee dat nu wel heel veel symptomen gaan duiden op een positieve uitslag. Gewoon nog maar een paar daagjes afwachten, er zit toch niets anders op.

@Corina83: Heb je al bloed geprikt? En zo ja, heb je dan de uitslag ook al binnen?

Ik ben overigens niet wezen sporten vorige week, maar morgen ga ik wel weer. Het leek mij toch beter om even pas op de plaats te maken. Baat het niet, dan schaadt het ook niet zullen we maar zeggen.

Nou meiden, allemaal weer veel sterkte, succes en positiviteit!

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hoi MarliJa,

Spannend zeg.... ik voel nu nog niets dus vooralsnog ga ik er vanuit dat het niet gelukt is. Maar goed, de keren dat ik wat ging voelen was pas ergens halverwege de 2e week. Het kan dus nog komen. Zolang ik niets voel gaat het goed.. dan ga ik me niet helemaal gek maken. De laatste keer voelde ik vanalles en toen werd ik helemaal gek van mezelf.

Ik begrijp heel goed hoe je je moet voelen. Zeker als je nog nooit eerder dit gehad hebt neig je toch naar een positief gevoel. Ik hoop het echt voor je.

Van mezelf weet ik dat ik na de 1e IUI van alles voelde en dat mijn gevoel toen klopte. De 3e IUI, die hiervoor, voelde ik hetzelfde als na de 1e IUI, ik was er dan ook bijna zeker van dat het gelukt was. De klap kwam toen hard aan toen het niet zo bleek te zijn. Ik baalde gewoon erg van mijn lijf, zeker ook omdat ik de 2 keren daarvoor niets voelde en toen was het ook mislukt. Ik had zo iets van als ik dus nu vanalles voel dan moet het zeker wel weer gelukt zijn. Maar dat was dus helaas niet zo.

Die spanning met je man herken ik ook wel. Tussen mij en mijn vriend gaat het heel goed de laatste tijd maar we hadden een periode dat we ook steeds ruzie maakten. Het is zo oneerlijk allemaal, je gaat het dan soms toch snel op elkaar afreageren. Sterkte ermee en probeer het maar weer rustig uit te praten... het komt vast weer goed!

Liefs van Corina

Geplaatst

Lieve Smile,

Jeetje mina zeg. Wat een rotnieuws voor je.

Ik ging toch een beetje van het positieve uit. Alles ging verder zo goed.

Dat je wat afstand gaat nemen kan ik begrijpen. We hebben samen de hele tijd hetzelfde gedaan, behalve mijn IVF zal een maandje later zijn. Ik kan heel goed begrijpen na 6x IUI en 1x IVF dat je het even helemaal gehad hebt. Het is ook allemaal niet niks wat er allemaal met onze lichamen gebeurd qua medicijnen en dan psychisch elke keer weer een klap moeten verwerken.

Nou meid, heel veel succes even de komende tijd en hoop wel weer van je te lezen als je weer aan een nieuwe poging gaat beginen.

Dikke Kus,

Chantal

Geplaatst

Hey Champietal wat fijn om weer even wat van je te lezen!

Ik vroeg me al af hoe het met je zou gaan..

Wanneer begin je met prikken?

Smile meissie ik denk aan je!!

De rest heel veel succes met wachten..

Misschien moet ik hier maar stoppen met schrijven omdat dit toch eigenlijk bedoeld is voor IUI en kom ik hier aan met mijn IVF-ICSI verhalen...

XXXXXXXX

Geplaatst

Hey meiden,

Lief dat jullie aan me denken!!!

Ja, het is inderdaad niet niks wat er met je lichaam gebeurd.

Daarom, MarliJa, is het zo moeilijk wat je allemaal voelt. Ik hoop echt dat je zwanger bent, meid, maar je moet eens weten wat ik niet allemaal gevoeld heb in al die maanden. Pijnlijke borsten, krampjes, steken, rugpijn, emotioneel etc.......En iedere keer was ik toch niet zwanger. Je lichaam kan je goed voor de gek houden. Ik ben blij dat je positief bent hoor, maar ik hoop gevoel dat je niet teleurgesteld wordt!!

Chantal en Gwenn, heeel veel succes met jullie ivf......ik blijf jullie wel volgen hoor!!

En voor de meiden op het bankje.....hou vol, nog een paar daagjes!! Succes!!

Veel liefs Smile

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben ik een weekje in The States en wat gebeurd er dan weer een hoop.

Smile: ik wens je heel veel succes voor de volgende keer. Het gaat vast lukken.

MarilJa: ik denk daar niet meer aan hoor. Ik ben 38 en ik zou inmiddels blij zijn als het voor mijn 40e lukt!!

Meiden op het wachtbankje: mijn duimen draaien voor jullie.

Nieuwe dames: welkom en heel veel succes

Ff een update van mijzelf.

Ik ben zelf afgelopen zaterdag voor de eerste fm voor mijn eerste IUI geweest. Er was nog niet veel te zien.

Vandaag weer geweest. Dag 14 van mijn cyclus en nog niet veel actie. Heb gezien mijn 2 IVF-pogingen dit jaar gevraagd hoe het zit met die Clomid. Ze doen meestal 3 IUI's met Clomid, maar aangezien mijn eicellen tijdens de IVF al niet best wilden groeien, hebben we nu gevraagd hoe het zit voor een eventuele 2e IUI. Van mij mag ik dan wel weer aan de Gonal! Enfin, woensdag (dag 16 van de cyclus) om 09.00 uur hoor ik meer.

Liefs

Geplaatst

Tsjaaa, ik weet het ook allemaal niet. In principe ga ik er ook maar vanuit dat het niet gelukt is, maar mijn positiviteit haal ik uit de symptomen die ik nu wel voel/merk, waar ik de eerste 2 IUI’s nagenoeg niets gemerkt heb. Maar ik weet heel goed dat je lichaam je heel goed voor de gek kan houden.

We moeten maar gewoon afwachten tot vrijdag. Ik kan mijzelf wel helemaal gek maken door alle steekjes, krampjes, pijntjes en weet ik veel wat te analyseren, maar ik besef heel goed dat de teleurstelling dan des te groter wordt. Maar mijn gevoel wil natuurlijk zo graag dat we nu eens positief nieuws kunnen brengen .......

Corina83, ik ben het helemaal met je eens! Ik ben ook zo blij met de herkenning hier. Het is toch best fijn om af en toe je hart te luchten. Ik ben ook heel blij dat we dingen van elkaar herkennen, geeft toch een stukje bevestiging dat je niet alleen bent, als jullie begrijpen wat ik bedoel .....

Nou, toi toi toi allemaal weer!

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

He dames,

Eindelijk hebben we thuis weer internet en tv. Nu kan ik tenminste vaker lezen en zelf schrijven hierzo.

Smile, Ik kan het helemaal eens zijn met je keuze. Mijn man en ik hebben het er ook wel eens voorzichtig over wast als 8x IUI niet lukt. Wij gaan dan ook een pauze inlassen en leker ver op vakantie om daarna fris aan een nieuw hoofdstuk te kunnen beginnen. Hopelijk is dat niet nodig! Succes in deze periode. Laat wel nog eens af en toe van je horen.

Champietal, leuk dat je er weer bent. Welke onderzoekne hebben jullie nog moeten doen? Nog ff en dan kan je aan je eerste IVF poging beginnen. Ben je we al begonnen met spuiten?

Het maakt toch niets uit dat je nu in het ICSI-IVF "schuitje" zit Gwenn. We vinden het leuk als je hier bij ons blijft schrijven. Ik ben ook benieuwd hoe het allemaal bij jou gaat.

Corina en MarLiJa hoe gaat t met jullie? Hier gaat alles redelijk zijn gangetje. Ik voel ook vanalles maar geen hoe ik t moet omschrijven, wat t is en wat t betekend. Tot nu toe heb ik maar 1 of 2 pogingen niets gevoelt, terwijl maar 1 van de 4 pogingen positief was. Maar ik ben en blijf positief. Ik brand af en toe een kaarsje. MarLiJa jij mag al bijna testen. ik duim mee.

Je bent ook niet de enige die steeds uitrekent hoe oud iemand was toen ze moeder werd. Ik werk in het ziekenhuis, dus daar zie ik steeds de geboortedatums. Toch gek dat meerdere vrouwen deze " tic'' hebben.

Succes voor iedereen

Liefs Linda

Geplaatst

Hè gatsiedarrie, ik word zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, zou het wel/ach nee, dat kan toch niet, zou het wel/ach nee, dat kan toch niet, zou het wel/ach nee, dat kan toch niet, zou het wel/ach nee, dat kan toch niet, .......

Gisteren dacht ik dat er een (lichte) hoofdpijn op kwam zetten, voor mij het teken van een naderende menstruatie, maar het zette niet door. Ook heb ik verder nog niets kunnen ontdekken, roze afscheiding of zo. Dus ik houd me maar vast aan een spreuk die ik ergens tegen kwam: Geen bloed, houd moed!

@Linda27 & Corina83: Hoe gaat het met jullie, houden jullie het nog een beetje vol? Jullie moeten nog tot maandag wachten toch? Corina83, heb je de uitslag van het bloed (progesteron) al binnen?

Fijn hè Linda27, dat je weer lekker thuis achter je eigen computer kunt internetten? Wij hebben ook zoveel problemen gehad met onze internetaansluiting toen wij 1½ jaar geleden verhuisden. Dan merk je pas hoeveel en hoe vaak je er gebruik van maakt.

Nou, ik ga maar weer proberen om een dag door te komen J .

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Ik was hier af en toe wel aan het lezen, maar had even geen behoefte om wat neer te schrijven. NU ik weer helemaal in het traject zit, dan gaan we ons weer op het forum "storten".

Het prikken zal ik mee gaan starten wanneer mijn menstruatie gaat beginnen. Althans, eerst moet ik elke dag een neusspray nemen en dan de vierde dag beginnen met spuiten.

Ik verwacht zo na het weekend dat mijn menstruatie gaat beginnen.

@ Linda - Ze hadden eigenlijk alle testen al gedaan en ook veel uitslagen doorgekregen van het ziekenhuis waar ik de IUI deed (IVF doen ze niet in dit ziekenhuis), maar ze wilden nog kijken of mijn baarmoeder/eierstokken helemaal schoon waren, dus geen vleesboom o.i.d.

Daarna kreeg ik nog een prikinstructie, omdat deze iets anders is dan tijdens de IUI en ik kreeg nog een chlamydia test, maar ik ga er vanuit dat dat ook allemaal okay is.

Toen ik gisteren wegging uit het ziekenhuis wensde mijn arts mij heel veel succes. Toch wel weer heel erg lief. Ik ga alleen maar op dit moment van het positieve uit, misschien verkeerd, maar dat geeft mij wel de meeste houvast.

@ de andere meiden. Veel succes en MarliJa maak jezelf niet gek!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een kleine update. Met mij gaat het allemaal nog goed. Het gaat veel beter dan de vorige keer. Ik heb nergens last van dus dat betekent eigenlijk min of meer dat het niet gelukt is. Ik weet het echt pas zeker als ik ga menstrueren maar toch.

Mijn progesteron waarde is maandag bepaald en die was 33. Dat is dus goed voor een goede eisprong. Bij mijn 1e IUI was de waarde 30 en toen was ik zwanger. Maar wat ik al zei ik heb geen last van borsten of moeheid of andere vage klachten. Ik merk ook dat ik het zo beter kan volhouden. De hoop is nu veel minder dan de laatste keer toen ik al in het begin 2e week van alles voelde. Nog even volhouden en zondag weet ik meer.

Hoe is het met de rest?

Liefs van Corina

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden