Ga naar inhoud

IUI behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Corina en Linda,

Voor jullie komt de testdatum alweer dichtbij. Nog even het weekend door.

Ik duim voor jullie.

Liefs

• Reacties 673
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zelf ben ik vandaag weer voor de 4e fm naar het ziekenhuis geweest. Mijn 'ei' groeit niet echt hard. Normaal zou het 2 mm per dag zijn, maar bij mij maar 1 mm per dag. Enfin, het 'ei van Columbus' is nu 1,7 cm en morgen gaat de Pregnylspuit erin. Maandagochtend om 10.00 uur vindt de inseminatie plaats. Daarna 2 weken nagelsbijten.

Zover mijn update.

Liefs

Geplaatst

Maandag hoef ik niet meer te testen. Vanmoregn stond ik op met buikpijn, meestal een aankondiging dat ik ongi ga worden. Ja hoor, toen ik net naar de wc ging was het zo ver. Helaas alweer niet zwanger. Mijn man heeft al geen hoop meer in de volgende IUI poging. Zelf heb ik er ook steeds meer een slecht gevoel over, zo van waarom lukt het zo niet, je krijgt een spuit voor de eisprong dus je weet wanneer je het vruchtsbaar bent en dan ben je nog neit zwanger. Alles draait om goede timing nu. Toch wil ik alle kansen benutten die we kunnen/mogen gebruiken. Misschien krijgen we anders later spijt van dat we bepaalde opties niet benut hebben. Maandagmorgen meteen het ziekenhuis bellen, dan horen we hoe en wat we verder doen. Langzaam beginnen over de volgende stap.

Hoe gaat het met jullie MarLiJa en Corina, hoeplijk hebben jullie beter nieuws.

Otjes veel succes maandag met je IUI! Het stelt helemaal niet voor, binnen een paar seconden is het gedaan, je uit- en aankleden duurt langer.

Waarom doen jullie nu IUI ipv IVF als ik vragen mag, ik dacht dat het altijd anders om was.

Hoe gaat het met de rest, het is een beetje stil aan het worden.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Wat onwijs balen zeg. Ik vind het echt rot voor je. Zelf heb ik nog geen nieuws, morgen is het precies 2 weken geleden dus ik verwacht mijn menstruatie morgen. De laatste keer was ik precies 2 weken na mijn IUI ongesteld. Ik voel nog niets maar bij mij is het er op eens altijd. Ik voel ook geen symptonen die kunnen duiden op een zwangerschap zoals na de 1e IUI. Mijn gevoel zegt dus ook dat het niet gelukt is. Ach ja, morgen zullen we het wel zien.

Ik moet trouwens maandag naar de gynaecoloog voor een evaluatie gesprek. Na 3 mislukte IUI krijg ik er waarschijnlijk nog 3 met hormonen. Tenminste dat hebben ze eerder gezegd. Ben benieuwd...

MarliJa hoe is het met jou? Je houdt ons wel in spanning zeg....

Liefs Van Corina

Geplaatst

Lieve dames,

Het was niet mijn bedoeling om jullie in spanning te houden, maar in het weekend zit ik meestal nauwelijks achter de computer. Ik zal jullie even bijkletsen.

Afgelopen vrijdag was mijn testdag, maar donderdagavond hield ik het niet meer uit. Donderdagmiddag had ik wel een beetje hoofdpijn gekregen, meestal een teken van een naderende ongi. ’s Avonds om 23.00 uur een test gedaan: negatief. Maar ja, dat kan verschillende oorzaken hebben, te vroeg getest, te laat op de avond getest (maw urine te veel verdund) of echt niet zwanger natuurlijk.

Vrijdag weer een klein beetje hoofdpijn, maar verder helemaal niets.

Zaterdagochtend onder de douche een heel klein beetje lichtroze afscheiding/slijm gezien. Gelukkig was ik heel druk vrijdag en zaterdag, dus genoeg afleiding. Zondagochtend weer een test gedaan, weer negatief. En toen ik daarna naar de wc ging werd ik ook overduidelijk ongi. Helaas, helaas, helaas ....... Mijn lichaam heeft mij deze keer goed voor ’t lapje weten te houden.

Maar wat een herkenning in jouw verhaal weer, Linda27. Ook mijn man vind het niet veel zin meer hebben om het nog een keer te proberen middels IUI. Maar ik wil net als jij graag alle kansen benutten. En ik denk ook: waarom lukt het niet? De timing is zo perfect mogelijk, 100 miljoen zwemmers met een beweeglijkheid van 75%, waar gaat het dan mis? Ik houd het er maar op dat het onze tijd nog niet is .....

Vanmiddag maar even het ziekenhuis bellen voor de uitslag en om een nieuw recept te vragen voor Clomid en Pregnyl. Dan kan ik morgen weer starten met de vierde en voor ons waarschijnlijk laatste poging. Dat was tenminste de afspraak, 4x IUI. En dan denk ik dat we overgaan naar IVF, daar zie ik behoorlijk tegenop. Ik reageer nu al zo heftig op de Clomid en Pregnyl .....

@Linda27: Wat verschrikkelijk balen zeg, voor jullie. Kun je er wel een beetje mee omgaan? Ik heb er deze keer meer moeite mee dan de vorige keren, waarschijnlijk ook vanwege de symptomen die ik bijna 2 weken lang voelde. Krijgen jullie nu nog één poging? In ieder geval sterkte met alles!

@Corina83: Weet jij al wat meer? Heb je al getest? Zo niet, heel veel succes! En ook succes bij de gyn avndaag.

@Otjes: Heel, heel, heel veel succes vandaag!

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hoi MarliJa en de rest,

Wat balen zeg. Ik had het zo gehoopt voor je. Zeker omdat je ook aangaf dat het anders was dan de andere keren. Ik vind het zelf ontzettend vervelend dat je lichaam dat kan doen. Het houdt je zo voor de gek. Ik vind het daardoor echt moeilijk geworden om te vertrouwen op mijn lichaam. Zeker ook omdat ik alleen pregnyl gebruik.

Ik begrijp goed dat je nog weinig vertrouwen erin hebt maar ik denk zeker dat je het nog een keer moet proberen want IVF kan altijd nog komen en dat is denk ik best wel zwaar. Ik zie daar zelf erg tegenop. Maar als het moet dan moet het.

Verder over mijzelf. Mijn IUI is vandaag precies 15 dagen geleden. Gisteren had ik eigenlijk al mijn ongesteldheid verwacht. De vorige 2 keren toen het mislukte was ik binnen 14 dagen ongesteld. Maar nu dus nog niet.... maar ik voel me ook niet zwanger. Vanochtend toch maar een test gedaan. Negatief helaas, dus ik ga er maar van uit dat dat klopt alhoewel de twijfel nu erg groot is. De keer dat mijn IUI lukte kon ik al op dag 14 testen en voelde ik me erg zwanger. Waarom kan het bij mij nou nooit eens gewoon duidelijk zijn. Word er gek van. Elke keer is het anders en weet ik niet waar ik aan toe ben en dat maakt me onzeker. Als het dan mislukt is laat ik dan gewoon ongesteld worden dan weet ik waar ik aan toe ben.

Iemand tips? Ik weet wel dat ik eigenlijk alleen maar kan wachten maar toch....

Liefs van Corina

Geplaatst

Hallo,

Daar was ik weer even. Ik ben net terug uit het ziekenhuis na een gesprek met de gynaecoloog. Het was een beetje apart gesprek vond ik. Allereerst omdat ik niet heb verteld dat mijn menstruatie nog niet op gang is gekomen. Klinkt misschien vreemd maar ik heb er wel mijn redenen voor. Net na mijn missed abortion de eerste keer werd mij verteld dat ik eerst cyclus moest afwachten voordat ik opnieuw IUI mocht doen. Dat vond ik wel balen maar dat was niet anders. In die maand mochten we wel thuis klussen, dus zo gezegd zo gedaan. En toen 2 weken na de positieve ovulatietest werd ik maar niet ongesteld. Eerst verstreken er 3 dagen toen 5 en steeds geen positieve testen. Na ruim een week overtijd te zijn nogmaals getest. Die gaf aan Zwanger! Heel apart vond ik dat, totaal niet verwacht en ik wist niet wat ik ermee aan moest. De volgende dag heb ik dit het ziekenhuis laten weten en die zouden mij terugbellen in de middag. Dat hebben ze toen niet gedaan en 's avonds kreeg ik een spontane miskraam. De volgende ochtend heb ik zelf het ziekenhuis weer gebeld en o ja, ze waren me vergeten per ongeluk. Maar omdat ik immers nu zwanger was geweest mocht ik niet door met IUI. Misschien moest ik nu maar helemaal stoppen omdat het immers gelukt was spontaan. Het feit dat dat 2,5 jaar heeft geduurd was pech voor mij. Het kon wel toch? Ik voelde me totaal onbegrepen en was ook erg teleurgesteld. Na wat aandringen mocht ik dan toch verder met IUI maar dan wel weer nadat ik een cyclus had gewacht. Toen ik mijn 2e IUI kreeg was er dan ook meer dan 6 maanden verstreken. Waar ik erg van baalde was dat als ik niet naar het ziekenhuis had gebeld ik al eerder door had gemogen, ik was immers voor mijn gevoel maar een dag zwanger geweest en als ik toen niet had getest had ik het niet eens geweten. Maar goed inmiddels heb ik dat wel achter me gelaten.

Nu ging ik vandaag voor een evaluatie gesprek en weer werd me verteld dat ik misschien maar even moest stoppen. Ik aangegeven dat ik dat toch echt niet wilde omdat dat tot nu toe ook niet veel heeft opgeleverd. Nu ik nog 3 IUI krijg zei de gynaecoloog in eerste in stantie dat ik die maar zo moest laten, dus zonder hormonen. Ik aangegeven dat ik dat niet erg vind maar dat ik daarna dan wel door wil als dit niet lukt. Nou, het zat zo; IVF daar wilden ze nog maar niet aan beginnen over 3 maanden. NIet dat ik daar nou om zit te springen maar toch, stoppen wil ik ook niet. Dus toen ik vroeg of ik na de komende 3 IUI's misschien er nog een aantal kon doen was het antwoord dat dat niet kon verzekering technisch. Die kreeg ik niet vergoed meer. Dus toen zei de gynaecoloog zelf dat we dan nu toch maar moesten beginnen met hormonen. Wel moet ik nu 1 cyclus afwachten maar daar kan ik wel mee leven, dat had ik zelf ook al bedacht. Toch zei ze ook nog dat ik die IUI met hormonen dan maar om de maand moet doen.

Tja, hoe zit dat met anderen hier, MarliJa en Linda jullie gaan toch ook door achter elkaar? En als klap op de vuurpijl moest ik dan na die IUI eerst nog maar een keer een kijkoperatie ondergaan, voor de zekerheid. Nou dat ga ik helemaal niet doen heb ik gezegd want dat is een van de onderzoeken waar ik me echt heel klote door heb gevoeld. Tja daar zou ze een aantekening van maken. Kortom het was weer een vreemd gesprek. Ik zit er toch over te denken om eventueel een ander ziekenhuis op te zoeken want ik voel me er niet echt lekker bij eigenlijk. Wat vinden jullie?

Goed ik ga nu afwachten of ik nog ongesteld ga worden en of ik misschien toch zwanger zou zijn, dan zou dit allemaal kunnen stoppen.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Liefs van Corina

Geplaatst

@ Corina --> Te eerste hoef je je niet te excuseren voor je lange verhaal. Je kan het hier gewoon allemaal kwijt. Even fijn toch om je hart te luchten?

Als je je niet prettig voelt bij een ziekenhuis zou ik zowiezo naar een ander ziekenhuis toe gaan. Het is niet niks wat er allemaal met je lichaam gebeurt en je moet je er wel prettig bij voelen.

Ik zelf ben gewoon zes keer achter elkaar doorgegaan met de behandeling. De arts gaf mij wel steeds minder kans dat ik zwanger zou worden van de IUI, want het hoogste percentage lag bij de eerste drie IUI, maar jij bent al eens zwanger geweest, dus ik zou daar op blijven hopen. Ik zou niet weten of ik zwanger kan worden, niets houdt ons tegen, maar toch lukt het niet.

Meid sterkte ermee en je kan dus altijd je hart hier even luchten op het forum!!

Voor mezelf --> Afgelopen zaterdag is mijn menstruatie doorgekomen dus ik mag eindelijk aan de IVF gaan beginnen. Afgelopen zaterdag begonnen met de neusspray en vanaf morgen weer prikken. AS vrijdag zal ik mijn eerste FM hebben..........spannendddddd.

xx

Chantal

Geplaatst

Linda,

Antwoord op jouw vraag waarom eerst IVF en daarna IUI. Ik heb in oktober 2007 na alle onderzoeken een kijkoperatie gehad. Daar is naar voren gekomen dat ik op de natuurlijke weg nooit geen kinderen zou krijgen, omdat mijn linker eileider verkleeft is en totaal niet doorgankelijk en mijn rechtereileider gewoon niet doorgankelijk. De gyn. heeft 2 keer tijdens die operatie geprobeerd de boel door te spuiten, maar dat is mislukt. Verdict: IVF.

In januari 2008 en juni 2008 heb ik dus samen 2 IVF-pogingen ondergaan. Beide zonder resultaat. Toch kwam het ziekenhuis op het geniale idee om OMDAT JE DAN MEER KANS HEBT! (waarom dan niet voor de IVF-pogingen vraag ik mij nog steeds af) iets aan de verkleving te doen en mijn linker eileider eruit te halen (misschien dat die lekte in de baarmoeder en dat het embryo(s) dan niet in kon nestelen). Tijdens die kijkoperatie in augustus van dit jaar is er na de operatie nogmaals geprobeerd mijn rechter eileider door te spoelen. Wonder boven wonder is dit gelukt. We kunnen dus de derde IVF-poging laten voor wat het is en zijn deze maand gestart met de IUI.

Nu komt het: afgelopen zaterdag hebben mijn man en ik zo'n ruzie gehad, dat ik het (totaal onterecht) huis uitgezet ben. Ik heb dus ook de Pregnyl niet gezet, wat moet je als je maandag toch geen zaad hebt in het ziekenhuis. Ik heb vreselijk zitten janken. Alle emotie kwam eruit. Zondag hebben we elkaar weer gesproken en besloten weer een start te maken met onze relatie. Het was wel erg jammer natuurlijk dat we deze kans voorbij hebben laten glippen, maar alla. Aangezien we weten wanneer mijn eisprong is (heb alsnog de pregnyl gezet) dus dat zal zo'n 31-34 uur later zijn, proberen we heb evengoed nog maar. Voor de rest zetten we de IUI maar even in de ijskast totdat wij onze emoties weer onder controle hebben. Het is een vreselijk heftig jaar geweest en het gaat ons niet in de koude kleren zitten.

Zo, ik moest het ff kwijt. Er zit veel meer emotie achter en nog een geschiedenis natuurlijk, maar dit is het in een notedop. Misschien hebben we nog een klein kansje deze maand. Ik zal dan waarschijnlijk 14 dagen na de pregnyl kunnen testen. Anders gaan we er volgend jaar weer voor.

Geplaatst

Linda en MarliJa,

Wat vreselijk vervelend weer zeg. Houd moed voor de volgende keer hè!

't Is zwaar.....

Corina,

Wat een raar verhaal van de ziekenhuis. Bij ons doen ze 3 pogingen met Clomid en 3 pogingen met Gonal.

Champital,

Succes met de IVF.

Duim voor jullie allen.

Liefs

Geplaatst

Natasja wat vervelend allemaal, precies op het verkeerde moment. Ga je na deze poging een tijdje wachten, omdat je schreef dat je er anders volgend jaar er weer voor ging?

Mijn man en ik gaan voor de 8x IUI, als dat nodig is en gewoon achter elkaar. Onze dokter heeft een tijdje geleden gezegd dat ik na 4-5 IUI pogingen een kijkoperatie moest ondergaan. Hoe gaat dit in zijn werk en doet het pijn? Misschien hoef ik die nu niet te laten doen omdat ik 1x een positieve IUI had (hopelijk, ik zie het nl niet zo zitten). Ze zei ook dat de laatste 3 pogingen dan met een lichte hormonen ging. Tot nu slik ik alleen Dostinex ivm een te hoog prolactine gehalte, verder slik ik geen hormonen. We hebben ons toch weer opgeladen voor de volgende poging; éßn keer moet t toch goed (blijven) gaan!?!

Chantal nog 2 daagjes en dan is de fm. Ben benieuwd hoeveel.groot en goed. Ik duim voor een heleboel gezonde follikels.

Waarom doen jullie maar 4 IUI pogingen MraLiJA? Wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis? We zullen wel weer ongeveer tegelijk gaan. Ik moet 30 Oktober voor fm gaan.

Gwenne en SMile hoe gaat het met jullie en de IVF?

Liefs Linda

Corina hoe gaat het nu met jou, ongesteld geworden of niet?

Geplaatst

Hallo dames,

Ik lees trouw jullie verhalen, maar ik ben te moe om zelf te antwoorden. Nu heb ik mij er toch maar even toe gezet.

Wat een vreemd verhaal Corina83. Ik ben toruwens net zo nieuwsgierig als Lind27, ben je al ongesteld geworden?

@Linda27: Ik ga de 28e weer voor de 1e fm.

Wij krijgen maar 4x IUI omdat de gyn zei dat het daarna geen toegevoegde waarde meer had. En mannetje wil eigenlijk nu al wel stoppen. Hij zegt, als het 3x niet lukt, waarom dan de 4e keer wel? Maar ik wil elke kans benutten. En liever nog een keer IUI dan IVF.

Wij hebben overigens na de 2e keer pauze genomen, dat kwam ook beter uit met het ziekenhuis.

Dat is even heel kort van mijn kant het laatste nieuws.

Oh ja, Otjes, heel veel sterkte met alles!!

Groetjes, MarliJa

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een verhalen weer zeg. Ik begrijp wel dat je na 3 mislukte IUI's het lastig vindt om positief te blijven maar aan de andere kant, ben je officieel pas op de helft. Pas na 6 mislukte IUI nemen de kansen af. Nu weet ik als geen ander dat kansen heel leuk zijn maar vaak niet van toepassing zijn op jezelf.

Toch denk ik wel dat het de moeite waard is om nog 3 IUI te doen en dan pas te beginnen met IVF. Dat kan altijd nog toch?

Zelf ben ik helaas maandagmiddag toch ongesteld geworden. Baalde ontzettend, de hoop groeit toch weer. Maar omdat ik maandag dus op dat 1 zat ben ik vandaag toch naar het ziekenhuis gegaan voor de uitgangsecho en de prikinstructie voor de hormonen. Ik dacht ik ga gewoon, er is nu niets mis met mij. Ben niet lichamelijk uitgeput of geestelijk ofzo en van dat niks doen thuis word ik ook niet wijzer. Na de komende IUI zie ik wel weer verder, dan kan ik altijd nog een maandje rust nemen toch?

In ons ziekenhuis zijn 2 fertiliteitsverpleegkundigen en die leven heel erg mee. Ze begrijpen goed dat ik gewoon door wil en zien daar ook geen probleem in. Vanochtend dan dus ook mijn eerste puregon spuit gezet. Dat viel me onwijs mee, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Volgende week woensdag moet ik terug voor de meting.

Meiden veel sterkte en hopenlijk komen de betere tijdens snel onze kant op!

Liefs van Corina

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is er weer een hoop gebeurd.

Ik heb even niet gereageerd, maar wel nog meegelezen hoor!!

Het is helaas alleen geen positief nieuws allemaal.....

Wat balen zeg dat alle IUI's zijn mislukt. Het moet toch een keer lukken??

@Corina, wat fijn dat het spuiten meeviel, das toch weer een zorg minder!

@Natasja, wat een vervelende situatie voor jou, dat kan je er eigenlijk ff niet bijhebben. Maar goed, gelukkig hebben jullie toch een kans deze maand. Het valt ook niet mee allemaal.

@linda en marliJa, kom op he meiden, geef de moed niet op!!

@Chantal, hoe is het? Morgen de eerste fm? Waar is die neusspray voor? Hoe ging het prikken?

@Gwenn, hoe is het met jou meis? Valt niet mee hè, een mislukte poging. Voor jou is het al helemaal moeilijk omdat deze poging echt erop of eronder is. Ik gun het je zo!! Ik weet niet hoelang ik mijn pauze vol ga houden want het begint toch echt te kriebelen.....ik vrees dat ik al weer verder wil. Nog maar even goed over denken.

Ik denk aan jullie!!

Veel liefs!!!

Geplaatst

Hi Meiden,

Smile, ik hoop dat het weer wat beter met je gaat en dat jullie samen deze moeilijke tijd doorstaan. Pfff, elke keer weer die hoop hebben en op het wachtbankje zitten. En na twee weken erachter komen dat het weer mislukt is, meid ik weet precies hoe je je voelt.

Update(je) van mezelf:

Die neusspray blijft echt ranzig (ik heb Synarel neusspray maar je kon ook kiezen voor de pil Decapeptyl, maar zo'n neusspray leek mij wel handig!?!?!?). Je gebruikt dit medicijn omdat anders mijn eigen hormonen een te vroege eisprong kunnen veroorzaken en/of de eicelkwaliteit verminderd. Hierdoor moet het allemaal beter worden.

Het prikken gaat prima, eigenlijk hetzelfde als bij de IUI alleen moet ik nu 150 ml inspuiten ipv 50 ml.

Morgen mijn eerste FM meting, dus spannend.

De rest van de meiden, veel succes met het verwerken en veel positieve kracht voor de nieuwe behandelingen!!

XX

Chantal

Geplaatst

Hey allemaal

wat jammer dat er weer zo veel IUI mislukt zijn.

Maar het kan aan zoveel oorzaken liggen..

Dat zie je maar weer bij mij,eigenlijk hebben wij ook voor niks IUI gedaan omdat er zelf met IVF geen bevruchting tot stand kwam,laat staan met IUI.

Maar gelukkig zijn er ook positieve verhalen over,dus ik hoop zo dat de volgende keer wat meer geluk mag opbrengen!!

Smile meis ik begrijp goed hoor dat je ook weer verder wil..

Ik had in eerste instantie toen ik hoorde dat er geen bevruchting was ook zoiets van ik kap er helemaal mee,alles voor niks gedaan.

Zo veel ellende pijn en terleurstellingen.

Maar dat gevoel heeft even een tijd geduurd en nu gaan we toch weer voor de volle 100% ervoor.

Maar ik ben nu wel angstiger dat er met ICSI ook geen bevruchting is.

Ik hoop en duim nog steeds,meer kan ik niet doen.

Je voelt vanzelf wel wanneer je weer wil en er aan toe bent!

Succes met je beslissing.

Champietal mooi zeg al 8 follikels!!!

Ik moet woensdag voor echo om te kijken of ik puregon erbij mag spuiten..

Liefs Gwenn

Geplaatst

Champietal wat goed dat je al 8 follikels hebt, hopelijk groeien ze allemaal. Succes voor de volgende fm.

Smile ik kan me voorstelen dat je na een tijdje weer wilt beginnen. Soms denk ik er ook over om tijdelijk te stoppen, maar dan denk ik weer dat het toch al allemaal zo lang duurt en ik ieder kans wil benutten. Maar als ik de 8 IUI pogingen gehad heb, neem ik wel een tijdje rust in de mm en gaan we lekker op vakantie. Veel succes met het maken van je keuze, alleen jij en je partner kunnen daarover beoordelen.

A.s. donderdag moet ik voor een echo, kijken hoe groot het follikel is. Dan vraag ik ook hoelang de wachtlijst voor ICSI/IVF is. Morgen gaan mijn man en ik 2 dagen naar Antwerpen, naar het concert van Alicia Keys. Ff lekker weg van thuis.

Gwenn ben benieuwd woensdag of je puregon erbij moet gaan spuiten. Hoe gaat het verder met je?

Corina alvast succes met de echo woensdag. Hoevaak en hoeveel puregon moet je spuiten? Misschien moet ik de volgende iui ook met hormonen doen.

MarLiJa hoe gaat het nu met jou? Zijn jullie gestopt met de IUI? Ikzelf doe alle IUI pogingen. De 4e was bij ons positief dus het wel niet zeggen dat je na 3x geen kans meer hebt. Toch hebben wij soms hetzelfde gevoel, waarom zou het deze keer wel lukken en de vorige keren niet.

Hoe gaat het op het wachtbankje Otjes? Voel je al iets?

Hildever hoe gaat het met jou en je buikje? Groeit natuurlijk nu. Geniet er maar lekker van.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hey dames,

Ja, ik lees nog steeds mee... Reageer alleen niet altijd.

En tja, het is elke keer weer spannend he? Die mmm.

Ze zeggen dat, wanneer je op een natuurlijke manier zwanger wordt, ook het eventuele bevruchte eitje niet hoeft in te nestelen. Vandaar dat ze geloof ik uitgaan van 6 IUI's, of er moet een andere aanwijsbare reden zijn.

Wij zijn na 1 IUI (en een heeeeeeele lange rustperiode (ik wilde geen IVF/ICSI eerst)) aan ICSI begonnen. Mijn mans zaad, wat was ingevroren, bleek bij de IUI zo in kwaliteit achteruit te zijn gegaan in de vriezer, dat de kans van slagen met IUI heel erg klein was.

En ja, nu naar de 1e geslaagde ICSI begint het buikje inderdaad lekker te groeien. Het gaat nog steeds allemaal prima. Heb alleen vandaag te veel gedaan, dus nu wat steken in de liezen. Maar... weet waar het van komt, dus dat scheelt!

Sterkte verder dames!!!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bij mij gaat alles goed. Ik heb de afgelopen 6 dagen elke dag netjes Puregon gespoten met de prikpen. Het valt me erg mee, het kost me weinig tot geen moeite. Het enige waar ik op moet letten is dat ik het naaldje er recht uithaal en niet schuin. Hierdoor heb ik een paar krasjes opgelopen. Niet ernstig maar het is niet nodig.

Ik spuit elke dag 75. Ik weet niet wat de verhouding is maar in ieder geval was dit het minste waar ze mee begonnen. Ik hoef maar een klein beetje te draaien aan de pen. Ik weet alleen niet of ik na morgen ook nog moet spuiten? Weet iemand dat... ben begonnen op dag 3 en tot hoe lang spuit je meestal door dan? Ik denk dat ik halverwege volgende week ergens de volgende IUI heb.

Hoe gaat het met iedereen verder?

Groetjes van Corina

Geplaatst

@Corina,

Je spuit net zolang door tot de arts zegt dat je moet stoppen, want dan moet je pregnyl spuiten.Dus op de dus dat je Pregnyl spuit, hoef je geen Puregon meer te spuiten.

Bij mij wil het allemaal niet zo vlotten.

Gisteren voor de tweede FM geweest en mijn eitjes willen niet echt groeien en in mijn bloed blijft de hormoonwaarde ook heel laag.

Ik moet dus van de 150 naar de 225 toe met spuiten. Gisteren voor het eerst gedaan.

Als ik dan naar de spuit kijk, gaat er echt een stoot hormonen naar binnen bij mij.

Morgen voor de 3e FM, kijken of het zin heeft gehad die extra homenen.

Geplaatst

Zo dames,

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor de eerste fm, er zat dus al een follikel van 19 mm! Dat betekent woensdagavond Pregnyl en vrijdagochtend insemineren. Wij hadden eigenlijk al helemaal op zaterdag gerekend, maar dit komt ons stiekem wel beter uit. Vanaf vrijdag zit ik dus weer op het inmiddels beruchte bankje.

Hoe gaat het met jullie, Corina83 en Linda27? Allebei weer een fm in het vooruitzicht, spannend! Succes in ieder geval.

Deze keer (de vierde) is onze laatste keer, vaker doen ze geen IUI bij ons in het ziekenhuis. Ik heb dus ook alvast een afspraak met de gyn moeten maken voor een vervolggesprek. Over hoe we verder gaan na deze poging. Ik hoop dat ik de afspraak moet annuleren J .

Ook voor alle anderen, heel veel geluk en sterkte en succes!

Groetjes MarliJa

Geplaatst

Vanochtend bij de verpleegkundige geweest voor de follikelmeting.

Aan de ene kant zaten er 2 van rond de 12 mm. En aan de andere kant 1 van 14 mm. Waarschijnlijk heb ik zondag de IUI. Moet eerst vrijdag nog een keer laten meten.

Vandaag ben ik ook voor het eerst bij de acupuncturist geweest. Ik heb een uur op de tafel gelegen en ga voorlopig elke week 1 keer. Ben benieuwd of het zal helpen. Op zich geloof ik er wel in en zijn er genoeg verhalen bekend van succes met acupunctuur. Een lichaam moet immers goed in balans zijn om zwanger te raken maar ook wanneer je eenmaal zwanger bent.

Heeft iemand er ervaring mee hier?

Groetjes van Corina

Geplaatst

Met IUI en accupunctuur niet.

Ben zo wie zo niet zo accupuncturistisch... maar als je je er goed bij voelt, is dat natuurlijk helemaal prima.

Ik heb tijdens mijn werkperiode eigenlijk bewust er toch voor gekozen om niet verder het IVF proces in te gaan. Ik wist dat het werk me te veel energie en inzet kostte om relaxed de IVF in te gaan. Vorig jaar had ik per 1 oktober mijn baan opgezegd, en daarna zijn we het traject in gegaan. Het was voor mij gelijk de 1e keer raak. Ik was nu veel meer in balans dan in mijn werkperiode!!! Dus eh, succes met het vinden van de balans!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hi Dames,

Hoe is het hier? Het is vrij rustig op dit stukje forum.

Bij mij wil het allemaal niet zo opschieten. Vandaag alweer voor de 4e FM geweest, maar mijn eitjes willen niet echt groeien. Er is er eentje die nu 18.6 mm is, maar de rest blijft rond de 10mm hangen, dus dat is echt te klein.

Inmiddels is "de hormonenspuit" erg actief bij ons. We begonnen met 150 ie, dat werd verhoogd naar 225 ie, maar inmiddels spuit ik al een paar dagen 300 ie, maar het resultaat mag er nog steeds niet zijn.

Vanmiddag zal het ziekenhuis mij terugbellen en dan laten ze weten hoe en wat verder.

Geplaatst

Het is zeker rustig op dit forum.....

@Champietal,

Dat is echt heel traag. Bij mij wilden ze ook niet echt groeien (bij beide pogingen), maar het is toch gelukt er een paar embryo's uit te halen en terug te plaatsen. Helaas is het voor mij niet goed afgelopen. Ik duim voor jou dat het een "rake' is.

@Corina,

Ik kan je helaas niets vertellen over acupunctuur. Ik hoop voor je dat het werkt. Nog steeds zondag de IUI?

@MarliJa,

Jij hebt vandaag de IUI. Hoe lang moet je wachten tot je mag testen? Suc6.

Ik ben inmiddels na mijn afgebroken IUI-poging op dag 32 van mijn cyclus. Ik voel niets, alleen gaat mijn buikje heel erg te keer. Zou morgen kunnen testen, maar ik wacht een paar dagen langer. De rode duivel zal wel weer laat zijn......

Groetjes,

Groetjes,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden