Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

kiwi zie je de pitjes later terug in de broek haahahahah

brood gaat goed hier , we noemen faasje al faasje smeerkaasje....

kleine stukjes met boter en beleg heerlijk!

mango is hier ook favo!

cyn

• Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

trouwens ik geef na de bam een flesje van 150 cc, het cb zegt een beker opvolgmelk maar wat ik daar onder moet verstaan????

Wat doen jullie??

cyn

Geplaatst
trouwens ik geef na de bam een flesje van 150 cc, het cb zegt een beker opvolgmelk maar wat ik daar onder moet verstaan????

Wat doen jullie??

cyn

Cynthia,

Als ze aan 100 ml niet genoeg hebben maar aan 150 ml. vind ik dat je ze gewoon 150 ml. moet geven. En drinken ze anders tussendoor nog iets van dixap?

Geplaatst

Cynth, misschien bedoelt het cb een tuitbeker met opvolgmelk?

Bij ons hameren ze erg op het afschaffen van flessen ivm tandcariës en stimuleren mondmotoriek ivm praten.

En wat de anderen al zeggen, gewoon 150cc erin hoor! Het cb heeft allemaal mooie richtlijnen, maar horen Faasje-smeerkaasje niet van ver huilen van de honger.

Groetjes Laura

Geplaatst
Cynth, misschien bedoelt het cb een tuitbeker met opvolgmelk?

Bij ons hameren ze erg op het afschaffen van flessen ivm tandcariës en stimuleren mondmotoriek ivm praten.

Klopt helemaal, hier willen ze ook al dat we de meiden 's middags de opvolgmelk uit een gewone beker geven. Zie je het voor je, ze zitten nog niet eens fatsoenlijk (wiebelen nog enorm) en dan al uit een gewone beker drinken....

Maar goed, onze oudste dronk met 1 jaar ook al uit een gewone beker dus we gaan het gewoon proberen. Maar niet met opvolgmelk, ik probeer het eerst met wat dikker spul zoals yoghurt.

Geplaatst

gewone beker bedoelen ze hoor...nou mooi nog niet dus hahaha

ze krijgen hier 's middags een flesje dixap hoor, vinden ze echt heel lekker

ik ga langzaam aan eens met de tuitbeker oefenen maar ze houden nu zelf de fles vast, is ook lekker hoor!

Geplaatst

Hier gaat het prima met de tuitbeker, maar minder met de warme hap.

Vanavond heeft schoonmama heerlijke broccoli met aardappel gemaakt.

Zitten ze beiden te kokken en gooien vervolgens de halve vorige fles eruit!

Heeft iemand tips hiervoor? Is het dan toch te stroef / kruimelig? Stukjes gaan met fruit / liga prima.

Groetjes Laura

Geplaatst

hier ook soms ook, dan ging er wat water bij en nog eens de staafmixer erdoor heen..dan ging het wel..hoe gaan potjes of niet geprobeerd, ik doe het wel eens af en toe...

Geplaatst

Potjes gaan wel goed meestal. In ieder geval niet zo slecht als verse hap soms dus.

Ik geef eigenlijk alleen potjes als wij iets eten wat zijn niet mogen, of als ik geen zin heb om te koken.........

Probeer de volgende keer wel met meer water of jus.

Groetjes

Geplaatst

hier gaan de potjes groenten ook veel beter dan vers...raar maar waar.....dus ik geef op het moment meer potjes....vind ze heerlijk...en dan neem ik de bio van olvarit.....ik heb ook wel eens vers er door heen gedaan...nou mooi niet...hahahaahah

Geplaatst

hier ook aan de potjes hoor! broccoli,andijvie, bruine bonen, alles vindt ze lekker en t hele potje gaat op en een uur later nog een fles..oeps hahaha

Geplaatst

lekker is dat hè!!

milan eet ook echt alles

bruine bonen met appeltjes en vlees in volgens mij zijn favo

samen met de andijvie!!

Geplaatst

gelukkig ben ik niet de enige makkelijke moeder hahahaha, de risotto mix doet het hier ook goed....

cynthia

Geplaatst

Hé meiden ik dacht dat ze nog geen andijvie mogen hebben.....zit ik weer fout....dat zei vonnie volgens mij toch von.....nou weet ik het niet meer!

En bloemkool met aardappel en broccoli met aardappel vers met appelmoes of een klein beetje smeerkaas gaat wel goed...dus als ik dat eet dan krijgt ze vers!

Laura hoe zit dit mogen ze wel of geen groene bladgroente?

Geplaatst

hier ook veel potjes, maar ook af en toe vers. tja, de ene keer gaat t goed, de andere keer eet ie het huilend op (heel vaak). vers gaat best ok vind ik. behalve toen ik avocado met doperwten had gemaakt, dat vond ie echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel vies. gelukkig vonden we t zelf wel lekker...

hier ook meer hoor tussen de middag.

ik dacht dat de flessen die je geeft gewoon hetzelfde blijven, dus ebbe krijgt steeds 200... zal dat te veel zijn? ik heb tussen de middag het idee dat t wel wat minder kan.

nou ja maandag cb dus dan merk ik het wel!

moet eigenlijk koken, maar kom de laatste tijd zo weinig toe aan t forum.

er zijn zelfs nieuwe meiden die ik helemaal nog niet heb gelezen, foei...

Liefs,

lis

Geplaatst

Groene bladgroenten mogen wel, maar liever niet vaker dan 1x per 2 weken ivm nitraat wat erin zit.

Geplaatst

Len heeft afgelopen week voor het eerst spruitjes gegeten hahaha, hij vond ze heerlijk!

Grappig hé?

Geplaatst

Hahaha, Thomas is ook zo'n wonder dat nu al spruitjes lust hahaha.

Wij gaan gewoon bewijzen dat niet alle kinderen spruiten vies vinden (Iris moest ze trouwens niet hoor; eigenwijs dametje.

Geplaatst

Lekker spruiten........ik dacht echt dat ze dat nog niet mochten hebben.....ik ga het allemaal proberen!

IK heb toch nog even een vraagje!

Is pap nou gewoon extra of hebben ze dat echt nodig?

En als ze het echt nodig hebben hoeveel keer per dag?

Geplaatst

José, pap hebben ze nodig om te wennen aan vezels, voor hun darmen.

Tevens is pap de aangewezen consistentie, met een lepel dus, om de mondmotoriek te stimuleren voor betere spraakontwikkeling.

Maar in de praktijk krijgen veel kindjes 's morgens een papfles; makkelijker en sneller binnen dan met een lepel. Als je ervoor zorgt dat je wel fruit-brood-warme hap met een lepel geeft, kan je best nog even aan de papfles blijven hoor.

Nadeel van flessen is dat er eerder tandcaries kan optreden, maar zolang er geen tanden in het spel zijn, geen probleem dus.

Thomas is niet zo bedreven met de lepel. Slurpt graag en doet zijn mond niet goed open. Snapt het gewoon nog niet zo. Bij hem moet ik dus eigenlijk wel meer pap met lepel geven, om te oefenen. Volgens mij snapt Anne-Meya prima waar die lepel in moet?

Groetjes Laura

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden