Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen


Laura

Aanbevolen Berichten

grappig dat al die kids willen drinken uit onze bekers/glazen. Ze willen gewoon doen wat wij doen, is veel interessanter dan een fles met speen natuurlijk. Maar die tip van het drinken in bad is goed! Ga ik gelijk de eerstvolgende badsessie uitproberen. Tot nu toe gaat het best goed met drinken uit een glas, maar dat lekken maakt het wel tot een kliederboel.

 

Trouwens, nooit geweten dat het eten van een lepel en het drinken uit een beker invloed heeft op de spraakontwikkeling. Wel leuk om te weten.

 

 

 

Maar als ze al eten van het lepeltje met fruit en groente, waarom dan ook nog met de pap? Ik ben het met Lis eens, als ik 's morgens sta te tollen van de slaap, zie ik dat niet zitten. Zeker met deze pap, die toch nog heel slap is om met de lepel te geven.

 

 

 

Ik ga morgen naar het CB in Nederland, om Famke eens naast de NL groeicurve te leggen en zal het nog eens voorleggen. Ik zal morgenmiddag wel verslag doen.

 

 

 

Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

je kunt de pap wat dikker maken als je hem met een lepel geeft. Len wou dat in het begin ook niet hoor, ging hem veel te langzaam hahaha.

 

 

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier wordt de ochtendpap aan Roos met de fles gegeven hoor. Ze vertikt het nog steeds om voor de paplepel haar mond open te doen. Groente- en fruithap gaat prima met een lepel dus die spraakontwikkeling, dat komt wel goed. Ook ik ben 's ochtends niet op mijn best en dan ga ik niet staan modderen met een kindje dat geen pap wil eten.

 

Kim eet trouwens wel alles met de lepel.

 

 

 

En Sab, onze meiden krijgen soepstengels hoor! Maar die zijn natuurlijk al wat ouder dan jouw meiske, maar volgens mij mag dat wel vanaf 6 maanden hoor. En ik vind dat ze een soepstengel wat makkelijker zelf vasthouden dan zo'n babykoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Vonnie, nou heb t net geprobeerd maar ze breekt hem gewoon af tussen haar kaken! Dus dan zit ze met een mega groot stuk in haar mondje en mama zit met het zweet op haar voorhoofd toe te kijken en in haar mondje te graaien!

 

Hoe doen jullie dat? Snap er niks van hahaha.

 

Of heb ik zo'n eigenaardig kind?

 

Denk dat ze er nog niet aan toe is....boehoe haha

 

Roos wat eet Milan op een dag ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha heel herkenbaar, kind met een mond vol, en mamma met zweet op haar hoofd..

 

 

 

Ik gaf Len in het begin zelf kleine stukjes, later zelf de stengel of liga in zijn hand. Ik vind liga fijner dan stengel, want die smelt sneller. Maar CB vind een liga niet zo goed, omdat die aan de tandjes plakt (cariës).

 

 

 

Als ze een beetje goed kunnen kauwen kun je ook rozijntjes geven.

 

 

 

Rijstwafeltjes heb ik ook, maar in het begin stikte Len daarin.

 

 

 

Een lange vinger smelt ook snel vind ik. Zit wel veel suiker op, dus is niet mijn favoriet.

 

 

 

 

 

Nou ,en dan nu Len's eet-drama.....

 

Wat was ik toch blij met zo'n goeie eter, maar ik heb het te hard en te snel geroepen.. eten is echt een drama hier. Errug vermoeiend.

 

Hanny, is het een fase? Hebben jouw kids dit ook gehad?

 

Als ik hem in zijn stoel zet en een slabber omdoe is het al schreeuwen... brood gaat er redelijk in, maar mede omdat hij er zelf mee kan knoeien (eet zelf)

 

De rest kan hij niet zelf eten, anders zou ik dat proberen...

 

Echt, zelfs het toetje wil hij niet. In het begin van "het drama" kon ik hem afleiden door hem iets in zijn handen te geven (een lepel, dekseltje, blokje) en dan at hij toch. Maar nu.. echt niks helpt. Hij vertikt het gewoon..

 

Zijn mond houdt hij stijf dicht. En huilen, achterover gooien, schreeuwen, alles wat in de buurt is weggooien...

 

 

 

En dan zitten pappa en mamma ook niet op 1 lijn... ik probeer een tijdje en als hij niet eet, jammer dan, dan maar niet eten.. hans probeert, maar wil Len niet uit de kinderstoel halen voor dat hij gegeten heeft, met als gevolg dat hij zich helemaal overstuur huilt...

 

Vroeger moest ik altijd aan tafel blijven tot ik alles op had (ik lust heel weinig..) Met het gevolg dat ik aan tafel zat totdat ik naar bed moest (en dus niks at..)

 

Dat wil ik voor Len niet..

 

Dus we moeten nog even schipperen.. en proberen samen tot een oplossing te komen... (maar geen zorgen, we hebben nog niet met het servies gegooid :blizzard:haha).

 

 

 

Morgen naar het CB, hopelijk hebben die tips.

 

 

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

ai, balen amanda. klinkt wel als een fase maar ja, wat weet ik ervan...

 

als hij brood wel doet omdat hij dat zelf kan eten zou je bijna zeggen dat je de andere dingen misschien ook zo kan geven. bijv. broccoli zelf laten vasthouden en vlees in kleine stukjes. ik heb daar iets over gelezen, rapley heette dat. wordt wel een zootje en ik heb geen idee wat kinderen ervan vinden, ik vond het voor de kleine een beetje eng, schijnt dat ze vaak gaan kokhalzen, maar misschien is len groot genoeg... wie weet?

 

 

 

hier trouwens hetzelfde sab en jose; grote happen van de liga, dus aan de soepstengels ben ik nog maar niet begonnen... liga smelt toch eerder. ik 'sop' het nu eerst even in wat diksap of thee, dan smelt het meteen en is het niet meer zo eng. zo kan hij er dan een beetje aan wennen misschien en krijg ik ook wat meer vertrouwen dathij het kan.

 

 

 

langzaamaan mogen ze steeds meer, grappig hoor.

 

ik ga de tip van het bad ook uitproberen. ik heb zo'n domoordomoor-black.jpg, dus aan handvaten geen gebrek haha. volgens mij is dit alleen maar onhandig, maar dat laat ik nog wel weten. we hebben m gekregen.

 

 

 

Groet, lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lis, goeie tip!!!!!!!!!!!!! Ik ga morgen eens iets proberen wat hij hap-klaar zelf kan eten!

 

Ja.. ik laat nog weten of het een succes is..

 

 

 

BEDANKT!!!!!!!!

 

 

 

amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een ding lis....hahahaha....ik zag het plaatje en dacht...wat is dat in godsnaam.......hahahaha....is echt zo`n plaatje...raad wat ik ben....hahahhaha

 

Sorry lis!

 

Ik ben dan wel benieuwd hoe de andere mama`s iets aan hun kleintjes gaven om te wennen....of is een korst brood beter...maar dat word haast niet zacht....ja ik probeer het eerst zelf......hahahah.....wat een muts hè.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en de diëtist zelf loopt achter met de introductie van bijvoeding......

 

 

 

Soepstengel ben ik ook niet zo fan van, vanwege die hardheid.

 

Hier alleen liga en rijstewafels. Die grote van zonnatura, en dan in tweeën gebroken voor de kinderen.

 

 

 

Iris stopt alles rechtstreeks in haar mond. Thomas likt eraan, knijpt er eens goed in en gooit het aan de kant haha.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Cb zei dus hetzelfde als Lis. (go lis..go lis..)

 

Bijna 1 betekent zelluf doen!!

 

Dus vanavond gaan we stoeien met eten hihi

 

BEN BENIEUWD!!

 

 

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha amanda. wat leuk dat zij dat ook zeiden!

 

ben benieuwd wat voor gezellige kliederboel het is geworden...

 

 

 

Hier vandaag voor het eerst het nieuwe schema op t kdv gedaan. maar zij zitten om een andere tijd een boterham te eten en ook het fruit wordt op een andere tijd gemaakt.

 

Het schema wordt dan zo:

 

 

 

7:00 fles (pap) (ontbijt)

 

10:00 sap en liga (tussendoortje)

 

11:30 fles en boterham (middageten)

 

14:00 fruit en sap (tussendoortje)

 

in de middag: kijken hoe het gaat, bij veel honger nog een stukje liga of soepstengel

 

18:00 avondeten (ca. 150 gr) met toetje

 

21:00 fles (we zijn aan t minderen, gewoon weer 200 ipv 240)

 

 

 

Jammer dat t anders moet, maar ja. ik vind de middag zo lang duren, maar vandaag ging het wel goed.

 

Dan kan hij na 10 uur en na 14:00 slapen. ik wil het zelf ook zo aanhouden, anders is het zo verwarrend voor m.

 

Wat vind je er van laura, is toch ook wel ok?

 

Heeft iemand anders dit ook nog, zo op t kdv?

 

 

 

Oh ja, hij heet echt zo volgens mij, de domoor. Dutch design he...

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lis, wat zit er lang tussen, van 14.00 tot 18.00. Ik vind half 12 eten vroeg hoor, maar ja als zij het zo doen..?

 

 

 

Het ging fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt, voel me een beetje "dom" dat ik er niet zelf op gekomen ben..

 

 

 

Ik had worteltjes-aard.-kip en Len heeft heeerlijk gegeten. Ik prikte het op een vork en hij stak alles netjes in zijn mond!!!!!

 

Niet te geloven, dat kan hij gewoon... (trots trots trots)

 

Hij heeft ook met zijn handen gegeten, echt alles zat onder.. maar dat boeit niet, hij heeft echt heel goed gegeten, heerlijk, mamma is blij!!!

 

 

 

Alleen 1 klein nadeel...... nu moet ik dus echt elke dag koken hihi. Want potjes kan hij niet zelf eten... och, is voor paps en mams ook niet slecht.... :tongueP:

 

 

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amanda, wat gaaf dat Len zelf gegeten heeft!!

 

Iedere avond koken moet ik helaas nu ook gaan doen....... Ik wil namelijk zoveel mogelijk vers geven. Is een tic van mezelf hoor. Potjes zijn net zo goed.

 

 

 

Lis, mooi schema hoor. Wij zijn hier nog lang niet zover.....

 

Op ons kdv is ook geen ruimte voor de watme hap 's middags, dus jouw schema kan ik ook doen.

 

 

 

Groetjes weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sab, terugkomend op die soepstengel, die meiden van mij sabbelen er gewoon op, dan wordt de stengel dus soeperig (vandaar het woord "soepstengel"?) en kunnen ze het zo wegsoppen (klinkt lekker smakelijk...). Kleine stukjes die overschieten stop ik in hun wangetje (net als een stukje brood) en die soppen ze ook weg.

 

 

 

Kwestie van blijven proberen misschien? Maar wel erbij blijven he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amanda,

 

 

 

Wat jij nu hebt met Len heb ik nu met onze oudste en die wordt in januari vier.... Ontbijt en 's middags brood gaat nog wel (duurt wel ff maar bord gaat toch wel leeg) maar avondeten is een regelrechte ramp. Heb al veel geprobeerd, van apart zetten (negeren dus), belonen en gewoon maar zonder eten naar bed laten gaan. Ook er een spelletje van maken heb ik geprobeerd. Soms lukt het soms niet. Wat ik wel heb geleerd is dat ik er geen strijd meer van ga maken. Als tie niet wil eten gaat tie gewoon zonder eten naar bed. Alleen het beloningssysteem wil nog wel eens helpen (dus een stempel/sticker voor elke keer als tie zijn bord leeg heeft en als de kaart vol is een kadootje of zo).

 

 

 

We hebben het er indertijd ook wel eens met de KA over gehad en zij vertelde ons dat we ons niet zo'n zorgen hoefden te maken dat tie voedingsstoffen zou mislopen of een groeiachterstand zou oplopen. Dat zou zo'n vaart niet lopen en ik denk ook wel dat dat zo is wat over de hele dag eet hij toch wel iets.

 

 

 

Nou, je zult wel niet veel aan mijn verhaal hebben behalve dan dat je weet dat er meer peuters zijn die hun ouders tot waanzin drijven met het niet willen eten. Succes er weer mee voor straks....!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry vonnie maar ik leer elke dag wat bij....ik dacht toch echt dat de soepstengel zo hete omdat je hem met de soep eet....hahahahah.......ik moet er een beetje om lachen...ben ook wel melig hoor!

 

 

 

 

 

Sab, terugkomend op die soepstengel, die meiden van mij sabbelen er gewoon op, dan wordt de stengel dus soeperig (vandaar het woord "soepstengel"?) en kunnen ze het zo wegsoppen (klinkt lekker smakelijk...). Kleine stukjes die overschieten stop ik in hun wangetje (net als een stukje brood) en die soppen ze ook weg.

 

 

 

Kwestie van blijven proberen misschien? Maar wel erbij blijven he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow Vonnie, bij jullie ook al stress.. jij ook veel succes..!

 

 

 

Op het cb zeiden ze aanbieden, en als hij niet eet, een kwartiertje proberen/laten staan, en dan wegpakken. Gelijk met ons van tafel. En dan verder niks meer van zeggen, en de volgende dag weer opnieuw proberen.

 

ook zeggen ze dat je het toetje niet als beloning moet geven, maar ik denk dat het bij een ouder kind best kan helpen!

 

 

 

Len is vanavond bij opa en oma, tja, en daar smaakt alles natuurlijk veel beter hahaha.

 

 

 

Voor morgen heb ik al broccoli gehaald. Dus.. jullie horen het wel morgen.

 

 

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjonge wat een eet drama's lees ik hier.....

 

sorry maar kan er niet over meepraten hier nooit geen echte eetproblemen gehad,

 

behalve dat ze eens een keer geen zin hebben in iets...nou prima eet je niks

 

 

 

met een toetje kun je niet straffen ,ben ik het mee eens wat we hier wel eens doen ( en dat is papa's schuld die eet altijd toetje met slagroom)

 

is degene die zijn bord leeg heeft krijgt slagroom ( gewoon de goedkoopste spuitbus van appie) en de ander een 'gewoon'toetje

 

als je dat een paar keer volhoud kan het werken als een trein!

 

 

 

hier willen ze net zo groot en sterk worden als papa moeten ook na iedere avondmaaltijd spierballen voelen hahaha

 

en tussendoor natuurlijk.......JA JE KUNT AL VOELEN DAT ZE GEGROEIT ZIJN EN JE HEBT NOG MAAR DE HELFT VAN JE GROENTEN OP....haha die kids trappen nog overal in

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden