Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja die mond gaat wel open..als het lekker is natuurlijk...anders dicht _____ hahahahah

Ze doet zelfs haar mond open als ik aan het eten ben...ze mag altijd even proeven...mits ze het hebben mag...dus dat met die mond zit wel goed!

Maar ik merk gewoon als ik haar pap geef dat de melk niet genoeg is voor de dag....ze zit dan te lang vol!

Kan ik bijv om haar te laten wennen ook gewoon 1 lepel erdoor doen of word het dan te weinig?

• Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

José, ik doe 's morgens 3 melkschepjes door de fles..

ik gaf pap van de lepel maar dat werd oorlog, ging niet snel genoeg of vonden ze niets...

je geeft toch ook brood, daar zitten ook vezels in..

IK maak geen verse andijvie, maar er is en olvaritpotje met andijvie....lekker hoor

cyn

Geplaatst

Ja joos, Cynthia heeft gelijk.

Mijn papavontuur heb ik ook al bij de kletstantes neergezet.

Doe nu dus 3 schepjes door de ochtendfles, en overdag knabbelen ze aan stukjes brood. Zodra het stuk van Iris op is (lees; 1/4 snee) begint ze direct te gillen om meer.

Vanavond hadden we patat. Kindjes ook een paar (ongezouten) patatjes. Die van Iris zat in haar hand, dus ik wilde hem pakken om iets omhoog te leggen, zodat ze verder kon eten......nou, dat heb ik geweten zeg! Deze kenau dacht dat ik hem afpakte en kreep er nog harder in, met natuurlijk een hoop gegil erbij haha.

Groetjes weer

Geplaatst

hahahha laura,,

ik ken dat

milan had eergisteren ook een frietje van mij

maar na 3 frietjes vond mama het wel genoeg

maar zoonlief dacht daat hel anders over

fles en al gingen de kamer door!!

hahhahaha

Geplaatst

heerlijk hè die meiden...ze snappen echt dat er ook lekker eten is zo langzamerhand...hahahahahah

Anne-Meya ook hoor........maar als ze iets niet lekker vind dan gaat de mond dicht...en dan echt dicht...niet normaal!

Ik ga nu de avond fles met pap doen.....dan hoop ik dat ze smorgen weer wat meer wilt drinken!

Geplaatst

Jaha, het opvoeden is begonnen hahaha.

Hebben jullie het ook dat ze luiers en andere rommel van het plankje boven de commode aftrekken?

Toen ik haar na 200x nee zeggen met haar handje wegtrok, deed ze alsof ik haar hand eraf trok en een dramatische huipartij was het gevolg. Thomas lacht alleen maar als ik hem iets verbied.

Geplaatst

hahaha...ja hier ook hoor......alles gaat eraf.......en te hard nee zeggen is meteen een dikke onderlip die naar voren komt...hahahahahah

Ja meiden zijn denk ik toch wat gevoeliger.

Geplaatst

Gevoeliger???????????

Volgens mij gewoon lastiger hahaha

Maar toch hou ik zielsveel van haar!

Iedere keer als ik haar vermanend toespreek komt er een gigaglimlach, waar ik (natuurlijk) niet tegen bestand ben. Poeh, moeilijk hoor, opvoeden

Geplaatst

hahaha Lau, hier hetzelfde faas lacht maar en Lieve gaat huilen of ik krijg een snaai richting mijn gezicht...echt een griet hahahaha

cyn

Geplaatst

Hoi dames,

Ff een snel vraagje.

Onze Kim drinkt bijna niets meer met de speen, heeft misschien met de reflux te maken dat ze niet wil drinken. 's Ochtends krijgt ze 6 eetlepels Bambix met 200 ml. opvolgmelk, dan tussendoor fruit, een halve boterham en circa 135 ml. opvolgmelk tussen de middag (melk gaat vaak niet op) en dan groentehap om 16.30 uur en om 19.30 uur 200 ml. opvolgmelk met Nutrix aangemaakt tot pap (met lepel). Ze drinkt dus bijna niet meer uit de fles, (tuimel/antilek)beker gaat (nog) niet en ik ben een beetje bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Of mag ik gewoon de opvolgmelk die ik door de pap doe meetellen, want dan komt ze aan circa 500 ml. per dag?

Weten jullie dit?

Geplaatst

ja vonnie dat weet ik nu eens een keer.....hahahaha

Je mag dat meetellen...zelfs eventueel toetjes mag je meetellen!

Dat valt weer mee toch......maar ik vraag me af...jou kindjes zijn al wat ouder maar ik kreeg van het cb te horen dat ze tot een jaar zeker 600 ml opvolgmelk moeten hebben op 1 dag!

Geplaatst

Dat zou best kunnen Seetje, maar bij het vorige bezoek aan het CB vertelde ze hier dat wij terugmoesten van vier naar twee flessen van 200 ml. en een bekertje opvolgmelk tussen de middag. Dan kom je uit op 500 ml....

In het boekje dat ik hier heb van de GgD staat ook dat tot 9 maanden de hoeveelheid opvolgmelk teruggebracht wordt naar 400-500 ml per dag. Dus dan doen we het netjes. Kim krijgt verder 's middags nog wel yoghurt (of als toetje als we weg zijn geweest of zo), dus dan ben ik wel weer gerustgesteld, ze drinkt wel genoeg denk ik.

Geplaatst

Dan is het goed zo.......weer opgelost...hahahahah...zijn jou kindjes alweer 9 maanden....jeetje von.....da gé snel!

Geplaatst

Ja, bijna 9 maanden alweer, op 7 november a.s. om precies te zijn.

Maareh, het zijn wel "luie" meiden hoor!! Rollen, ho maar, ze kunnen het wel, maar vinden het wel prima zo. En zitten, wat is dat?! We zitten prima in de wipstoel en liggend kunnen we ook bij de speeltjes en anders is ons broertje wel weer zo gek om ons iets te spelen te geven....

Onze oudste zat "al" toen die 8 maanden was (en dat was nog niet eens snel...)! Ach, ook dat zal wel weer goed komen... je kunt ze moeilijk dwingen om te zitten... zou wel makkelijk zijn... maar ja!

Geplaatst

Het is natuurlijk zo ook wel makkelijk....hahahahahha....komt vast goed!

Anne meya had hier vanmorgen voor het eerst de t.v gids te pakken....ja dat heb je als ze wel vanalles gaan doen.......en dann straks heb je er 2...hahahahahha...je zoontje zal wel een klein vadertje worden voor die meiden...leuk hoor!

Nee ja kan ze niet dwingen om te gaan zitten...maar ook niet dwingen om ze wat tegen te houden...hahahah...zou makkelijk zijn!

Geplaatst

Ik weet nog goed dat mijn man een paar jaar terug nog zei over onze zoon: "gaat tie nou nooit praten". Zoonlief was daar namelijk een beetje laat mee... maar vervolgens hield tie niet meer op en nu kletst tie de oren van je kop af, zodat ik af en toe tegen hubbie zeg: "weet je nog, dat je toen zei..."...

Dus, ik wacht maar rustig af want zodra die twee gaan kruipen en lopen is het hier gedaan met de "rust"....

Geplaatst

he vonnie, hier ook eentje hoor die lekker ligt hahahaha

Je mag alle zuivel optellen hoor, vandaag zeiden ze ..het cb tegen me dat min 500 cc aan melkproducten moet binnenkomen incl alle papjes enz...

Wij geven nu ook kwarkelino's enz...meetellen!!!!!!!!!!!1

cyn

Geplaatst

leuk man die toetjes

jammer dat milan die niet mag!!

maar ik dacht dat het bij elkaar per dag 600 ml melk moest zijn...

vertelde laura toch?

of heb ik het nu verkeerd?

groetjes rosalie

Geplaatst

Hey Vonnie,

Marissa krijgt ook helemaal niets meer via de fles...

Haar schemaatje is nu:

7.30 uur 150-200 cc pap met lepel, daarna eet ze nog een half broodje uit het vuistje.

10.00 uur fruithapje 100 gram en een broodkorstje of een koekje oid

12.00 uur 1 tot 1 1/2 broodje met smeerkaas en ongeveer 100 cc yoghurt

14.30 uur 100 gram fruit

17.00 uur 200 gram groente en een toetje (heel wisselend, ene keer 100 gram, andere keer 25 gram.)

Tussendoor drinkt ze ijsthee uit een beker, het liefst uit een glas(!). Ze drinkt totaal zo'n 150 cc totaal.

Ze komt aan in gewicht, maar het gaat niet snel. Afgelopen twee weken 100 gram gegroeid. Maar ik ben al dik tevreden hoor zoals het nu gaat! Ze wil absoluut niets meer uit een fles drinken. En meer krijgen we er ook echt niet in. Ze is dol op brood en alles gaat nu zo goed!

Als ze vier goede plasluiers op een dag heeft, is dat goed. En Marissa is verder een lekker druk meisje, veel aan het bewegen, dus daarom zal de groei ook niet zo hard gaan denk ik.

Als je het niet vertrouwd, kun je natuurlijk altijd het cb bellen. Maar als de kleine meid nog lekker vrolijk is en een tevreden indruk maakt en goed plast en poept, zal ze echt genoeg binnen krijgen! Moeilijk he? Ik ben er soms ook zo onzeker over of Marissa wel genoeg krijgt. Maar ik hou haar plasluiers in de gaten en dat gaat goed!

Groetjes Bianca

Geplaatst

ha het gaat zo te horen goed met marissa.

ze gaat vast alleen nog maar meer gewoon uit een glas (knap!!!) drinken dus t gaat vast alleen nog maar vooruit!

ik mag niet klagen met ebbe, da's een vreetzakkie. alleen de tuitbeker en gewone beker zijn niet zn favorieten, wat een baby he...maar dat komt nog wel...

hij mag ook yoghurt... doe jij er iets door bianca?

hier nog steeds lui: flessen pap smorgens en savonds.

dat beweeglijke heeft denk ik echt wel veel invloed. ebbe is pas naar t cb geweest en daar zeiden ze ook dat ie wel wat extra mocht omdat ie zo beweegllijk is. dus dat zal bij marissa ook wel wat schelen.

je wordt al moe als je naar m kijkt, haha. t is een lieverd en hij wordt steeds boller. we vervangen dus de middagliga voor yoghurt, anders krijgen we straks een dikkie dik!

Lis

Geplaatst

Hoi Lis,

Marissa eet geen gewone yoghurt zonder smaakje, dat wil ze niet eten. Ze is dol op de stoofpeertjesvla... Tja, hoezo juffrouw kieskeur? Haha, ze weet gewoon wel wat lekker is. Nou ja, als ze maar eet, dan zijn wij allang blij! Ze lust verder bijna alles soorten yoghurt met vruchten, ik doe dat dan even in de beker met de staafmixer erop zodat de vruchtjes gepureerd worden, want anders spuugt ze die uit of ze begint te kokhalzen...

Succes!

Bianca

Geplaatst

hahaaha...ja zo hebben ze allemaal hun voorkeur.....ik krijg bijv altijd maagpijn van gewone yoghurt maar van biogarde niet....en die eet anne-meya ook gewoon zonder vruchten.......soms doe ik er zelf vers fruit doorheen en dat vind ze heerlijk!

Nog even een vraag.....mag ik haar witlof geven?

Geplaatst

Ja hoor, witlof kan prima als je dat wilt geven.

Zelf ben ik ook niet zo zuur aangelegd, maar kindjes hebben nog niet echt smaak, dus alles is nieuw, interessant en meestal lekker.

Gisteren was Robbert naar de bedrijfwagenrai, dus ik at alleen.

Eerst de kindjes een lekker fruit/granen moesje, die erin ging als koek.

Toen wilde ik zelf een bakje vla eten...............ze werden woest toen ik alleen at en het gevolg was dat ze mee iwlden eten, gezellig!

Vandaag voor het eerst mijn nieuwe schema geprobeerd, brood tussen de middag en warm eten.

Nu is het:

8uur fles (210 en 180cc)

10uur fruit (1 portie per kind)

13uur samen 1 snee brood met boter en smeerworst, fles als toetje (180 en 150cc)

16uur rijstewafel en fles (180 en 150cc)

19uur fles (180 en 150cc).

Ik heb dus met uitzondering van 8uur de flessen met 30cc per kind verminderd.

Nu ga ik de brood en warme hap opbouwen en zo de flessen afbouwen.

Vaste melkmomenten blijven uiteindelijk (als het goed is natuurlijk) 8uur, 13uur, 19uur.

Groetjes weer

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden