Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een printscreen van de site waarop staat dat ze een contract hebben met Geertgen in 2011, en ze hebben ook toegegeven dat ze 'fout' zaten. Die printscreen kun je vinden in eerdere berichtjes van mij in dit topic.

De klacht heb ik ingedient en ik heb bevestiging dat deze in behandeling is genomen en ik krijg binnen 14 dagen antwoordt. Waarschijnlijk moeten ze mij tegemoet komen (volgens die telefoniste) omdat menzis duidelijk verkeerde info heeft verstrekt.

Iemand anders heeft nu ook een klacht ingedient bij Menzis met hetzelfde probleem.

Geplaatst

@kriskras... jammer zeg dat jullie cryootje niet ontdooid is.

wat een gedoe zeg met die verzekeraars!! Ik zit nog steeds bij de VGZ. Maar naar aanleiding van die brief van geertgen heb ik in december mijn polis omgezet in een restitutiepolis. Tot nu toe heb ik er nog geen declaraties van gekregen. Ik ga in ieder geval wel proberen deze week nog ff contact te hebben met VGZ.

Vind het wel vreemd dat ze geen contract hebben en eerst wel......

Ik ga er eigenlijk wel van uit dat wij 100% vergoed gaan krijgen. Wij willen in ieder geval de 3e icsi weer bij Geertgen doen. maar tja als we niet alles vergoed krijgen moeten we misschien uitwijken naar een ander ziekenhuis. (en daar heb ik nog geen zin in.)

Geplaatst

@ KrisKras & Wannabemom. N.a.v. deze discussie ben ik ook gaan kijken. Ik ben verzekerd bij VGZ via Aevitae en nu blijkt dat VGZ geen contract heeft, maar Aevitae met een volmacht van Achmea wel, maar met een volmacht van UVIT niet.

Ik ben in januari gestart met mijn 2e ICSI dus dat zou kunnen betekenen dat ik van deze heel behandeling de facturen zou kunnen krijgen.

Toevallig dat ik vorige week een brief van de verzekering kreeg met het verzoek mijn eigen risico van 170 euro te betalen. Hier stond de medicatie op voor de behandeling. Die zijn dus betaald. Dus wellicht dat ze de rest ook gewoon betaald hebben?

Ik weet op dit moment niet of ik b.v. maar 80% vergoed krijg. Hiervoor moet ik de kleine lettertjes even goed doorlezen.

Normaal moet je voor niet gecontracteerde zorg toestemming vragen. Maar wat als je in 2010 bij gecontracteerde zorg in behandeling was en in maart 2011 pas blijkt dat het in 2011 niet meer gecontracteerd is?

Ik zit even in dubio of ik nu wel of geen contact op moet gaan nemen met de verzekering.

Groetjes, Maureen.

Geplaatst

Hoi Kriskras,

Ik heb even bij mijn collega nagevraagd hoe het zat. Hij vond het een erg interessante zaak. Ik ga je een prive-mail sturen over wat voor mogelijkheden hij je kan bieden mocht hier niks uitkomen. Als andere vrouwen met hetzelfde zitten, hoor ik het graag.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hey Jeanine, wat lief dat je het even nagevraagd hebt, en ik heb de opties gelezen. Ik zal het zeker achter de hand houden en als de uitslag mij geen genoegdoening geeft laat ik het weten! :)

Groetjes KrisKras

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik krijg dus niet meer volledig vergoed.. echt ik vind het zo erg! Twee partijen kunnen niet tot een contract komen en daardoor ben ik nu gewoon de dupe. Geen volledige vergoeding meer. Menzis vindt dat Geertgen te hoge prijzen rekent. Dus hebben zij het contract beeïndigd vanaf 1 april.. Zij zeggen nu dat zij dat ook niet konden weten in december dus ik niet verkeerd geïnformeerd ben. Zij zeggen het probleem ligt bij Geertgen, zij rekenen zulke hoge prijzen, en Geertgen zegt, het ligt bij Menzis.. zij willen geen contract met ons.. En ik?? Ik heb gewoon maar domme pecht zeker.. :(

Geplaatst

hee kriskras,

jeetje: wat rot zeg!! erg oneerlijk dit. Heb je geen enkele manier om toch vergoeding af te dwingen bij Menzis? Ik vind toch echt dat je misleidt bent.

Ik vind het op zich erg goed dat het nieuwe zorgsysteem de zorg meer competitief maakt, maar op deze manier wordt de patient de dupe!

Meid, vind het echt vervelend voor je!

Geplaatst

yes! Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat mijn DBC code rond is voor 1 april! Deze 2e poging krijg ik dan nog vergoed.. pff een pak van mijn hart.. moest er echt voor knokken want in eerste instantie wezen ze het af! Maar omdat ik morgen begin met stimuleren krijg ik de DBC ook in maart! Echt op de valreep maar het is gewoon netjes zoals het hoort! :D Nu kan ik tenminste rustig afwachten wat er uit de rechtszaak komt met Menzis.. de derde poging zien we dan weer tegemoet...

Geplaatst

Super Kriskras dat je wel gewoon de volledige vergoeding krijgt!!

Hebben jullie nu de restitutie of natura polis??

Ik ben toch ook wel benieuwd hoor. Ga het wel nog even voor de zekerheid even navragen als ik mijn gesprek heb.

Tot nu toe heb ik nog niks ontvangen van VGZ. Maar ik denk dat het ook komt omdat we onze 2e icsi al in 2010 gestart zijn. Dan hadden we denk ik dus nog een DBC code van 2010. Wel heb ik al een rekening voor medicatie tot eigen risico gehad. Maar we zijn afgelopen jaren daar al heel snel aan gekomen.

Geplaatst

Gisteren bericht gehad van mijn rechtsbijstand dat de zaak wordt aangenomen, Ik rijg deze week nog bericht over hoe verder. Ben benieuwd!!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb onlangs de facturen voor mijn ICSI in jan '11 ingediend bij mijn verzekering en ik kreeg afgelopen weekend een overzicht van Aevitae met daarop vermeld dat het volledig aan mij wordt uitgekeerd. Ik heb het geld nog niet ontvangen, maar de bevestiging heb ik in ieder geval. Vooralsnog lijkt het erop dat ik niets zelf hoef te betalen.

En al zou ik dat wel moeten dan heb ik geen keuze. Wij kunnen niet uitwijken naar een ander ziekenhuis of kliniek. Van Dr. R. had ik begrepen dat ze begin april een bespreking hadden met VGZ. Wie weet komt het dus gewoon nog goed.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hey Maureen, dat is fijn om te horen!

Ik had net mijn rechtsbijstand aan de telefoon, en zij zegt ook dat ze die derde poging eigenlijk wel zouden moeten vergoeden om mij tegemoet te komen, maar we weten nog niet of er in de kleine lettertjes staat of een contract aangepast mag worden... Zij gaat het helemaal voor me uitzoeken en volgende week hoor ik er meer over!

Groetjes!

• 1 maand later...
Geplaatst

hi Jeanine, ook ik heb hetzelfde probleem. ben verzekerd via VGZ en ik wist niet niets en nu is geen contract met Geertgen meer sinds april. Mijn declaraties (ook die van voor 1 april) krijg ik terug. Wie heeft nu uiteindelijk een probleem. Geertgen of ik? Ik heb rechtsbijstand gesproken en zij zeggen dat VGZ mij moet betalen omdat ze mij niet hebben geinformeerd dat het contract zou stoppen. Ik vraag me ook af of dat midden in een jaar mag. Ik ben bewust bij VGZ verzekerd omdat juist zij een contract voor 2011 met Geertgen zouden hebben...

Geplaatst
December 2010 kreeg ik een brief van Geertgen met het verzoek na te kijken of zij een contract hebben met de verzekeraar, en zo niet de polis om te laten zetten in een restitutiepolis of over te stappen naar een ander. Ik heb natuurlijk direct de Menzis gebeld (waar ik verzekerd ben) met de vraag of zij in 2011 een contract hebben met Geertgen. Het antwoordt van de telefoniste was een volmondige JA. Ik heb daarna nog gevraagd of ik drie pogingen IVF/ICSI vergoed zou krijgen enook daarop was haar antwoordt JA.

Nu lees ik op de site van Geertgen dat het contract met Menzis eindigd op 1 april 2011!! :mad: Ik ben echt furieus! Ik vind dat ik dus niet goed ingelicht ben! Nu kan ik niet meer overstappen naar een andere verzekeraar... en ik heb een naturapolis dus dat houdt in dat ik nog maar 80% van alle behandelingen vergoed krijg... en ik alles eerst zelf voor moet schieten! Kortom: We moeten stoppen met de behandelingen... Dit kan toch niet waar zijn!!

Morgen ga ik uiteraard bellen met Menzis, hier moet een oplossing voorkomen! Helaas heb ik ook al van anderen op het internet gelezen dat zij met Univé en VGZ hetzelfde verhaal hebben meegemaakt. Alleen één van hen heeft een mail waarin Univé bevestigd dat zij een contract hebben in 2011...ik kan niet eens bewijzen dat ik heb gebeld in december..

Zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben??

Ik zal het nog sterker vertellen, ik zit bij VGZ en al had ik de polis vorig jaar omgezet naar een restitutie polis dan nog hadden ze 0,0 % uitbetaald. Ze willen zowel bij Natura als Restitutie niet uitbetalen...

Geplaatst

Hey Kriskras, weet je inmiddels al meer. Mijn rechtsbijstand zegt ook dat VGZ dit niet kan maken... die hebben namelijk ook per 1 april contract stop gezet zonder mij te informeren. Ik zat juist bij het VGZ omdat zij een contract hadden met Geertgen voor zowel 2010 als 2011

Geplaatst

Hoi, mijn rechtsbijstand trekt helaas ook aan het kortste eind... De drie behandelingen worden op zich bekeken. Dus die derde hoeven zij niet te vergoeden.

DBC code kun je bij Geertgen opvragen. Menzis heeft mij nu een restitutiepolis aangeboden terugwerkende kracht... Weet nog niet of ik in hun voorstel mee ga of verder ga procederen.. Hoe gaat het bij jou bloempje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden