Jump to content

Recommended Posts

Posted

December 2010 kreeg ik een brief van Geertgen met het verzoek na te kijken of zij een contract hebben met de verzekeraar, en zo niet de polis om te laten zetten in een restitutiepolis of over te stappen naar een ander. Ik heb natuurlijk direct de Menzis gebeld (waar ik verzekerd ben) met de vraag of zij in 2011 een contract hebben met Geertgen. Het antwoordt van de telefoniste was een volmondige JA. Ik heb daarna nog gevraagd of ik drie pogingen IVF/ICSI vergoed zou krijgen enook daarop was haar antwoordt JA.

Nu lees ik op de site van Geertgen dat het contract met Menzis eindigd op 1 april 2011!! :mad: Ik ben echt furieus! Ik vind dat ik dus niet goed ingelicht ben! Nu kan ik niet meer overstappen naar een andere verzekeraar... en ik heb een naturapolis dus dat houdt in dat ik nog maar 80% van alle behandelingen vergoed krijg... en ik alles eerst zelf voor moet schieten! Kortom: We moeten stoppen met de behandelingen... Dit kan toch niet waar zijn!!

Morgen ga ik uiteraard bellen met Menzis, hier moet een oplossing voorkomen! Helaas heb ik ook al van anderen op het internet gelezen dat zij met Univé en VGZ hetzelfde verhaal hebben meegemaakt. Alleen één van hen heeft een mail waarin Univé bevestigd dat zij een contract hebben in 2011...ik kan niet eens bewijzen dat ik heb gebeld in december..

Zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben??

Posted

Jeetje kriskras dit is ongelofelijk!

Ik meen dat Guusje bij een zorgverzekeraars werkt, misschien kun je haar eens benaderen? In ieder geval succes morgen met bellen!

Groetjes Babeth

Posted

Kris kras dat is ongeloofelijk klote hoor.

Hier gelukkig geen ervaring mee maar dit is iets daar wil je niet mee geconfronteerd worden. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Succes!

Posted

Hallo,

Ik heb zojuist de Menzis gebeld en in eerste instantie konden zij alleen maar bevestigen dat het zo is en niets voor mij betekenen.. Ook kan ik mijn polis niet omzetten naar restitutiepolis. kortom, we kunnen niets! Er was geen bewijs dat ik had gebeld! Na enig aandringen en duidelijk maken dat ik toch echt niet bij hen was gebleven als ik dit had geweten... en dat we dit echt niet zelf kunnen betalen ging ze nog eens voor me kijken. En toen zei ze dat ze het ook nagekeken had op de site van Menzis en inderdaad... daar staat dat ze een contract hebben met Geertgen over 2011!

[ATTACH]954[/ATTACH]

Dit is dus bewijs dat ik verkeert geïnformeerd ben! Nu heb ik dus een officiele klacht ingedient bij Menzis met deze bijlage. Volgens de dame aan de telefoon moeten ze me dan wel tegemoet komen!

Hoplijk krijgen we er snel een antwoord op....wordt vervolgd...

Posted

Kriskras,

wat knap dat je vandag direct gebeld hebt na het slechte nieuws over julie cryootje! maar goed gedaan zeg, snel zorgen dat je hier een afdruk van hebt he, maar goed dat heb je vast al geregeld.

Sjonge jonge wat een kwalijke zaak, ze moeten het nu wel goed voor je gaan oplossen!!!

heel veel succes

Posted

Kriskras is het niet zo dat zij alle telefoontjes moeten opslaan in de computer, want volgens mij kunnen zij wel kijken wanneer er gebeld is.

Want dit is gewoon belachelijk.

Hele erg veel succes ik hoop dat je eruit komt met menzis

Posted

Babeth..ja meteen weer aanpakken, want dat geeft me ook weer goede moed.. zo heb ik ook meteen gebeld naar de kliniek en staat er voor 21 maart al weer een afspraak voor de evaluatie..

Maris, Ze kon het niet terugvinden in het computersysteem dat ik heb gebeld, maar ik wist toevallig wanneer het was want ik heb het er met Wannabemom over gehad op het Geertgen-topic en daar staat in dat ik zojuist had gebeld, maar ook op die datum kon zij het niet terugvinden in de computer. Ik denk dus dat die muts ;) het niet opgeslagen heeft toen...

Posted

En als ze jullie niet tegemoed komen wat dat zh betreft, kunnen jullie dan niet "gewoon "overstappen naar ander zh waar ze wel contract mee hebben???

X

Posted

Ja, dat zou kunnen.. maar niet in ons geval, want.. wij maken gebruik van donorzaad en als we overstappen moeten we op een wachtlijst van 2 jaar voor een donor.. en het is ook zo dat de meeste ziekenhuizen mij niet eens helpen omdat ik overgewicht heb. Dus nee...overstappen is geen optie...

Posted

Oef, ja dat maakt het erg lastig, vind het trouwens dicriminerend met dat overgewicht....

Dit is echt schandalig van de verzekering.

Werkt jullie zh alleen samen met Geertgen????

Posted

Mocht jij deze topic lezen en ook verzekerd zijn bij de Menzis en in behandeling zijn bij Geertgen. Wist je niet dat het contract tussen de Menzis en Geertgen 1 april af loopt, dan roep ik je op om een klacht in te dienen volgens dit klachtenformulier. Menzis geeft nu toe dat zij een 'fout' hebben gemaakt door op de zorgvinder verkeerde gegevens te hebben geplaatst. Je kunt een printscreen maken van de zorgvinder en deze als bijlage meesturen in de klacht. Mocht de printscreen niet lukken, hij staat ook in een bovenstaand bericht.

Hoe meer klachten er komen hoe beter. Je krijgt binnen 14 dagen bericht of je dan een tegemoetkoming krijgt over de 20% doe vanaf 1 april ineens voor eigen rekening gaan komen..

Succes!

Posted
Oef, ja dat maakt het erg lastig, vind het trouwens dicriminerend met dat overgewicht....

Dit is echt schandalig van de verzekering.

Werkt jullie zh alleen samen met Geertgen????

Geertgen is een behandelccentrum voor mensen met fertiliteitsproblemen. Het is geen ziekenhuis. Het is een particuliere kliniek, niet verbonden aan een ziekenhuis.. dat is waarschijnlijk net het probleem.. :S

Posted

Oooo, oke dat wist ik niet, ik heb mijn verzekering namelijk ook gebeld na aanleiding ons gesprek, en ze had het inderdaad dat het wel eens anders zou kunnen zijn met prive klinieken en zo.

Jullie zijn dus alleen maar daar in behandeling??? ik was namelijk helemaal in de veronderstelling dat je alleen daar de punctie en tp heb, en de rest gewoon in het zh.

Net zoals ik in Ede onderbehandeling ben en alleen voor de punctie en tp naar Nijmegen zou moeten.

hm ja dat is inderdaad een probleem.

X

Posted

Klopt, dat heb ik ook gelezen opd e site van Menzis, maar blijkbaar staat erin de kleine lettertjes iets anders want aan de telefoon zeggen ze dat je maar 80% vergoed krijgt wanneer je een kliniek of ziekenhuis kiest waarmee zij geen contract hebben...

Posted

Volgens mij mag dat helemaal niet en moet je alles uit de basisverzekering gewoon vergoedt krijgen. Die onderlinge contracten geldt pas als het gaat om dingen in de aanvullende verzekering. Ik ga donderdag op mijn werk eens vragen of mijn collega weet hoe dat zit.

Posted

Onderstaande heb ik gekopieerd van de site:

Vruchtbaarheidsbehandelingen

full_star.pngfull_star.pngfull_star.pngfull_star.pngempty_star.pngfull_star.pngfull_star.pngfull_star.pngfull_star.pngempty_star.pngVruchtbaarheidsbehandelingen (IVF, ICSI, KI, OI en IUI)

spacer.gif Hoofdverzekering:

Gecontracteerd: OI, KI en IUI: 100%; IVF en ICSI: 100%, max. 3 pogingen per zwangerschap Niet gecontracteerd: conform gecontracteerde zorg, gemaximeerd tot 80% van geldende tarieven

Gecontracteerd: OI, KI en IUI: 100%; IVF en ICSI: 100%, max. 3 pogingen per zwangerschap Niet gecontracteerd: conform gecontracteerde zorg, gemaximeerd tot 80% van geldende tarieven

Medicatie bij vruchtbaarheidsbehandelingen

Invriezen en bewaren van semen/sperma

Gecontracteerd: 100%, indien medisch noodzakelijk Niet gecontracteerd: conform gecontracteerde zorg, gemaximeerd tot 80% van geldende tarieven

spacer.gif Aanvullende verzekering: 100% (eenmalig)

spacer.gif Hoofdverzekering: Gecontracteerd: 100%, indien medisch noodzakelijk Niet gecontracteerd: conform gecontracteerde zorg, gemaximeerd tot 80% van geldende tarieven

spacer.gif Aanvullende verzekering: 100% (eenmalig)

Cursussen en extra vergoedingen

full_star.pngfull_star.pngfull_star.pngfull_star.pngempty_star.pngfull_star.pngfull_star.pngfull_star.pngfull_star.pngempty_star.png

Posted
Volgens mij mag dat helemaal niet en moet je alles uit de basisverzekering gewoon vergoedt krijgen. Die onderlinge contracten geldt pas als het gaat om dingen in de aanvullende verzekering. Ik ga donderdag op mijn werk eens vragen of mijn collega weet hoe dat zit.

Ik vind het goed als je het even voor me na vraagt, alle beetjes helpen! Lief dat je zo mee denkt :)

Posted

Ik zie het inderdaad in de voorwaarden staan. Typisch verhaal als je dat niet wist. Misschien zijn er wel meer mensen, dan kunnen jullie verzamelen. Ik ga donderdag eens navragen.

groet,

Jeanine

Posted

Joi Jeanine, ik wist wel dat als je bij een niet gecontracteert ziekenhuis liep je maar 80% vergeod kreeg, maar... ik heb Menzis in december gebeld met de vraag of zij in 2011 een contract hadden afgesloten met Geertgen en zij zeiden JA, ook op de site staat vermeld dat ze in 2011 een contract hebben. Ik dacht dus dat alles goed zat want anders was ik uiteraard overgestapt op een andere verzekeraar..

En nu heb ik dus vernomen dat het contract op 1 april met Geertgen af loopt!!

Zucht.. dus menzis heeft mij gewoon verkeerd geïnformeerd...dat is het hele eieren eten...

Posted

Kriskras, allereerst wil ik even zeggen dat ik het heel erg jammer vind dat je cryo het niet heeft overleefd.

Wat de verzekeraar betreft: jij hebt (dit jaar) voor hen gekozen o.b.v. bepaalde voorwaarden. Ik denk niet dat ze die dan tussentijds zomaar kunnen wijzigen. Dat zou contractbreuk zijn en reden tot ontbinding. Maar laat dit tegelijkertijd ook een les zijn: bel nooit met een verzekeraar maar doe het schriftelijk (mail) dan heb je het antwoord altijd zwart op wit. Ik had het ook met Univé, elke medewerker zei weer wat anders dus daar had ik helemaal niets aan en bovendien kunnen ze het later altijd ontkennen en dan is het jouw woord tegen dat van hen.

Ik hoop dat ze inzien dat ze fout zijn en je verzekering omzetten zodat je alles 100% krijgt vergoedt en anders zou ik echt een klacht indienen bij een externe partij (weet even niet meer hoe die heet)

Posted

Als je dat bewijs nog ergens kunt krijgen, dan zijn er denk ik nog wel mogelijkheden. Het zou wel handig zijn als het bewijs niet te krijgen is, dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem. Die onafhankelijke klachtenorganisatie is de ombudsman zorgverzekeringen van het SKGZ. Daarvoor moet wel eerst de klacht schriftelijk bij de zorgverzekeraar zijn ingediend. Ik zou adviseren om dat per aangetekende brief te doen en binnen twee weken een schriftelijke reactie te vragen. Dan heb je je bewijs rond. Of je nou wel of niet een reactie krijgt. Ik kan hier niet zeggen waar ik precies werk, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden om een en ander te versnellen. Maar dat staat of valt met bewijs en/of meerdere personen met hetzelfde probleem.

groet,

Jeanine