Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijnbaby, weet je op welke dag je cryo's zijn ingevroren? Onze cryo's waren met drie dagen ingevroren. Ik moest op woensdag Pregnyl spuiten, had op vrijdag mijn eisprong, maandag zijn de cryo's ontdooiid (3 dagen na eisprong) en dinsdag zijn ze terug geplaatst. Hoop dat je het zo een beetje snapt? Anders vraag je maar.

Geplaatst

Ellie, morgen tp, yaaeeehh

Elke, wat grappig om nou een foto van jou te zien!

Louise, jammer dat je van maart afviel zeg! Nou welkom bij onze club. Komt vast goed deze maand!

Noor, klopt, vanavond gaat mijn eerste puregon er weer in, 300 ml dit keer! Jij heb woens hopelijk een tp. Tjee zeg, dat ging niet makkelijk daar bij je in Brussel. Nou gelukkig heb je dat weer gehad. 7 follikels, goede score iig!

Mijnbaby, hoop dat je morgen je pregnyl mag spuiten, succes joh!

Zara, ja irritant is dat het. Als je niet uit kijkt analyseer je elk klein dingetje wat je voelt, maar je weet gewoon echt niet wat het betekent.

Zara, ik zit er ook aan te denken om te komen! Je mag je tot 1 mei opgeven dus ik kijk nog heel even hoe alles loopt en hoe ik me voel. Maar ook ik hoop dat er wat meiden uit onze groep zullen zijn!

Meiden die het leuk lijkt, er is speciaal een topic voor aangemaakt, kijk maar even!

Hey Hoopvol, wat lastig met je stage. Tja, je kan het nou eenmaal echt niet plannen he. Ik heb het niet verteld op mijn werk. Ik meld me ziek of zeg dat ik een vakantiedag opneem of haal mijn uren op een andere dag in. Ik vind het fijner om het niet te zeggen. Mensen gaan je toch altijd anders behandelen nadat je het gezegd hebt, geen zin in op mijn werk. Ik hoop voor jou dat het net niet op die woensdag uit komt dan!

Nou ik ga over een uurtje de puregon spuiten. Toch maar weer even op internet opzoeken hoe het ook al weer precies werkt.

Meiden, fijne avond nog!

Armanda

Geplaatst

@Noor; fijn dat de punctie mee viel!

@Ellie; succes morgen!

Zijn er hier meer die last hebben van de utrogestan? Ik ben heel moe, ben af en toe misselijk en heb erg veel last van mijn darmen icm een gevoelige buik. En hoe lang hebben jullie last gehad van jullie eierstokken? Eerste keer punctie en al voor mij, dus is allemaal onbekend.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb donderdag een terugplaatsing van 1 cryo gehad en ben er toch veel mee bezig.

Misschien wel te veel.

Heb ook af en toe buikpijn wat me weer onzeker maakt.

Wil ook rustig aan doen, wat dan weer moeilijk gaat met een groot huis een kleuter van 5 en een baan.

Hoe doen jullie dit.

zit er zelfs aan te denken om me ziek te melden maar eigenlijk gaat dit dan weer tegen me gevoel in, want ik ben niet ziek....

Sorry voor mijn gezeur maar ben soms erg met mezelf aan.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Thanks Zara! Enneh, 1 april komt al in zicht, spannend meid!

Noor: klinkt heftig, je punctie. 7 eicellen is een mooi aantal.... we duimen voor mooie embryo's! Hoor je dat woensdagochtend pas, of al eerder?

Elke: leuk om een foto van je te zien, hoe oud ben je eigenlijk.... je ziet er jong en stralend uit! ;-)

Esther, misschien een idee om je voor een paar uur per dag ziek te melden, zodat je kortere dagen maakt? Is misschien beter vol te houden? Weet niet in hoeverre je werk op de hoogte is en of ze rekening met je houden....? Werk kan welkome afleiding bieden maar als je er met je hoofd niet bij bent en/of buikpijn hebt, is dat ook niet lekker...... Succes!

Liefs Dee

Geplaatst

Esther, ik ken het gevoel. Heel raar misschien, maar als je vind dat je er te veel mee bezig bent, kun je met jezelf een tijd afspreken wanneer je er echt even in mag duiken en op het forum kijken bv.. En daarna weer verder met iets anders. Dat helpt bij mij wel een beetje.

Noor, fijn die punctie...ach het is al weer voorbij. Verder met de volgende stap: tp woensdag moet toch lukken met 7!

Poezebeest, heb ik deze keer ook last van. Ik was vannacht zo misselijk dat ik maar een emmertje ben gaan halen. De arts vertelde me vandaag dat er buikgriep heerst. Ja, ja..vast om mij gerust te stellen.

Armanda, ik hoop dat het gelukt is met de puregon. Je hebt er al flink wat ervaring mee lees ik, dus zit je er zo weer 'in' denk ik.

Ik ben weer officieel op het wachtbankje sinds vanochtend, en deze keer met z'n drieen (inclusief ikzelf). Bloedprikken op 12 april, maar of ik dat ga halen...

Geplaatst
Elke: leuk om een foto van je te zien, hoe oud ben je eigenlijk.... je ziet er jong en stralend uit! ;-)

Liefs Dee

Dank je wel! Ik ben nu 27, maar op de foto een jaar of 23, 24 en een paar kilo lichter.... Ik ben nu hetzelfde, maar dan een wat dikkere kop, hahaha

Liefs Elke

Geplaatst

Lieve meiden,

YES YES YES, de russen zijn gekomen, morgenavond zet ik mijn 1e spuit met 300 puregon...

Mag nu officieel komen zitten op het bankje, zal nu ook wat vaker actief hier zijn, was toch even bang dat mijn lichaam zo van slag was van de 1e IVF, dat de 2e dan niet meer mocht.

Gelukkig allemaal goed gekomen.

Volgende week woensdag heb ik mijn 1e echo,...spannend dus!!

Meiden, allemaal succes!!

knuffel Anneka

Geplaatst

Helaas, mijn cryo heeft het niet gered. Geen wachtbankje april. Ik wens iedereen die al op het wachtbankje zit en degene die nog hoop mogen hebben om op het wachtbankje te komen heel veel succes en sterkte.

Geplaatst

Heb nog even geen tijd gehad om bij te lezen, maar wil alvast ChrisH even zeggen hoe ontzettend balen ik het voor je vindt.

Heel veel sterkte meid!

dikke virtuele hug

noor

ga straks even bijlezen, ben razend nieuwsgierig naar iedereen...

Geplaatst

Jeetje wat hebben er al veel wat geschreven hier. Kan nog niet alle namen onthouden maar hopelijk gaat dat snel goedkomen...

@zara, leuk dat we met een dag verschil de tp hebben gehad. Bij welk ziekenhuis zit jij als ik vragen mag?

Ik voelde me de eerste dagen na de tp niet zo best. Veel buikpijn (ik vermoed van de punctie) en moe. Voel me nu inmiddels een stuk beter. Heb ook het hele weekend rustig aan gedaan (wat nog best moeilijk is).

Ik heb wel gevoelige borsten en ben 's avonds echt uitgeteld. Maar dat kan ook heel goed van de progestan komen. Verder duurt 2 weken ineens wel heel lang. Ik vind het juist wel fijn om te werken want dan ben ik vaak te druk om er echt mee bezig te zijn.

Heb jij verder ergens last van? En voel je al iets?

@Poezebeest, wat vervelend dat je misselijk bent maar kan misschien ook een goed teken zijn! Last van mijn darmen heb ik ook wel, maar heb ik normaal ook snel last van dus weet niet of het door de utrogestan komt. Ik heb sinds gisteren of eergisteren eigenlijk geen pijn meer bij mijn eierstokken. De punctie was vorige week maandag.

@iedereen, voor degene die nog moeten beginnen met spuiten...heel veel succes en sterkte.

Geplaatst

Hey meiden!

Nog een nieuweling hier. Ik heb vandaag de terugplaatsing gehad van een embryo. De embryo was in de ontwikkelingsfase compactie. De andere 5 embryo's die waren ontstaan waren niet goed genoeg om in te vriezen... Dus deze moet het hem dan maar worden he?

Ik mag 11 april testen.

Eh, sorry, heb net heeeeeeeeeeeeeel veel gelezen, dus weet niet helemaal meer wie wat heeft geschreven.

Maar eh, merk hier ook nog een vervelende buik en ik ben wat duizelig. Dus... heb me met de laptop op de bank geinstalleerd i.p.v. een avondje Zumba. En ik mag van mijn man donderdag ook nog niet. Want hij heeft ook gehoord dat je niet zwaar mag tillen na een tp, en hij vindt dat ik dus even rustig aan moet doen. Vandaag wordt het hem ook niet... voel me nog niet super... Maar donderdag... dat bekijk ik nog effies.

Ik las dat iemand nog wat zei over de darmen. Ik heb de vorige keer ook heel erg last gehad van rommelige darmen van de utrogestan. Merk dat dat nu ook al weer aan het beginnen is. Maar goed... over 2 weken kijken we of het het weer waard is geweest. ;-)).

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hildever, wat een goed nieuws een embryo in de compacte fase, dat is wel heel goed zeg!

Blijf lekker op je bank en probeer morgen wel een lekkere wandeling te maken dat schijnt goed te zijn.

Geniet van het gevoel dat je een kleintje in je buik hebt! En welkom hier!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Ps: aan iedereen: hartstikke bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik voel me goed, de pijn was eigenlijk gisteravond al zo goed als weg.

Word alleen wel zenuwachtig voor woensdag. Ze bellen tussen 10 en 11 uur. Brrr... heb ook wel eens geen terugplaatsing gehad dus ik ga er niet zonder van uit dat het goed komt. Ben ook weer een jaartje ouder nu he.

@ Zara: ik wil wel naar de forumdag komen alleen ik kan het gewoon nog niet zo lang van te voren zeggen. Maar ik probeer het wel hoor! Lijkt me heel leuk jullie met je dikke buiken te zien. Want we gaan er een groen bankje van maken met zijn allen, oke?!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Kijk, dat is de instelling Noor! Maak dat bankje maar extra breed voor al die dikke buiken van ons! Stoer trouwens dat je al weer zo snel actief bent! Heb je al iets over het bevruchtingsresultaat gehoord?

Chris, wat een ongelooflijk verdrietig nieuws voor jullie! Had zo gewild dat het anders zou zijn... Lees in je handtekening dat je al een hele weg achter de rug hebt. Zo oneerlijk! Hoop dat je dit op den duur een plekje kan geven en dat je in juni veel meer geluk mag hebben. Sterkte!

Anneka, moest erg lachen om je opmerking over de Russen. Zijn ze nog steeds op visite en gedragen ze zich een btje? Het is toch wat. Eerst hoop je nooit ongesteld te worden en nu ben je blij als je t wel bent...

Twinkelstar, tuurlijk mag je dat vragen. Ik zit in UZGent. Jij?

Bij ons nu een cryo-tp dus gelukkig geen last van de punctie en geen bijwerkingen van de Utrogestan. In eerste instantie is dat heerlijk maar aan de andere kant voel ik nu wel erg weinig. Merk dat ik moe ben, "borrelende"buik, winderigheid, ook wel wat krampjes en licht gevoelige borsten. Kan dus alle kanten nog op.

De eerste wachtweek vind ik altijd nog wel te doen maar de tweede en dan met name de laatste dagen.

Hidever, welkom en doe maar even rustig aan.

Geplaatst

Mijnbaby, heb je al antwoord van je ziekenhuis gekregen wat betreft je eisprong en eventuele terugplaatsing. Als het gaat zoals bij mij (maar ik ben dus geen arts) zou je vandaag Pregnyl spuiten, woensdag eisprong, zaterdag ontdooiien en zondag terugplaatsen. In ons ziekenhuis plaatsen ze echter niet terug op zondag dus zou best kunnen dat het bij jou ook anders gaat. Laat maar even weten wat het is geworden. Ben er wel benieuwd naar!

Esther, kan alleen maar zeggen, volg je gevoel! Doe waar jij je goed bij voelt dan kun je jezelf later ook geen verwijten maken.

Denk wel als je er voor kiest om thuis te blijven dat je veel meer tijd hebt om te piekeren... Sterkte!

Ellie, daar hoort dan ook een officiëel welkom bij. Welkom! Maar met dat zelf bloedprikken, zou ik toch echt maar oppassen. Wordt zo'n bloederige boel of je moet verpleegkundige zijn... Haha, je bedoelt vast vroegtesten. Heb je daar ervaring mee? Lees hier dat het wel regelmatig gebeurd maar geloof dat ik zelf nog liever een paar dagen extra hoop wil houden of klinkt dat raar?

Armanda, ben je het spuiten nog niet verleerd?

Geplaatst

Hey Noor,

Fijn dat ie met jou weer beter gaat. Want echt lekker was het niet geweest, las ik al.

Tja, ik ga ook niet naar de forum-dag. Wij kamperen dan bij Opwekking.... Kan maar op 1 plek tegelijk zijn.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Hai Esther, naar dat je je niet lekker voelt. Het is ook niet niks allemaal, en de ene punctie is de andere niet. Kan je echt last van hebben. Dus zeuren? Zeur zo veel je wilt, het is toevallig best heftig allemaal wat wij vrouwen moeten doorstaan. Dusss ;-)

Zet ‘m op meis!

Ellie zelfs zo misselijk dat er een emmertje aan te pas kwam? Heb je m nog moeten gebruiken?

Hoop dat je je snel beter voelt. De puregon bij mij ging wel goed, maar ik zei de hele dag al ‘niet vergeten, rond 22.30 uur de puregon!’ en ineens om 23.30 uur…. Shiiiit, de puregon! (en de deca natuurlijk ook). Stom he! Hier heb ik zoveel nachtmerries over gehad, dat ik het ineens vergeten was, en nu was het bijna gebeurd! Gelukkig maakt 1 of 1,5 uur geen verchil. Pfff.

Succes op het wachtbankje trouwens!!

Noor, overmorgen de tp he!

Ik lees net jouw handtekening. Zo he, jullie hebben ook echt veel meegemaakt he! Wat een doorzetters zijn jullie! Maar het is jullie wel gelukt! Super cool! En deze maand gaat het jullie gewoon weer lukken!

Annekaaaaa, jaaaaa! Gelukkig, je mag ook beginnen! Ook jij aan de puregon 300. Best hoog voor een 2e ivf eigenlijk, toch. Nou zet ‘m op!

ChrisH wat jammer zeg! K gewoon.

Hilde, welcome and join our club. Opwekking? Daar gaat mijn man ook heen, met de jeugd. Lachen zeg! Hoop dat je je snel wat beter voelt. Even lekker de tijd nemen, dat kan sowieso nooit kwaad!

Hier verder alles goed. Ik ga NU mijn prikken maar zetten en dan naar bed.

Mijn schoonvader heeft vandaag zijn hartoperatie gehad (omdat hij dus vrijdagnacht een dubbele hartinfarct had gehad), en de bypass is goed gelukt! Nu bijkomen van de narcose en dan 6-12 maanden revalideren! Heftig he? Maar blij dat hij leeft en gezond is (wordt).

Weltrusten straks meiden,

Armanda

Geplaatst

Zara:Precies zoals je zei. vandaag pregnyl, woensdag eisprong, za ontdooien en zon TP

elke: ik loop 1 dagje voor op jou, ik heb zondag 3 april een TP van een eskimootje..

Geplaatst

Mijnbaby:

Dan loop je idd 1 dag voor op mij :D We moeten ook een voor een groen worden, dus dat komt goed uit, hahaha.

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden