Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Ruth....... het klinkt een beetje zwanger hoor..! hihi

Nes van harte welkom hier! Moeheid kan van utrogestan komen, maar het kan ook van een zwangerschap zijn he! En wachten is het enige wat je kunt doen. Maar wij zijn met zijn allen wel ergens op aan het wachten, dus je bent in goed gezelschap!

Jessie!! Wat goed! Twee goede embryo's wat heerlijk voor jullie. Goed broeden he meis.

Bloempje ook jij van harte welkom! Wat de percentages betreft.... daar zijn wel getallen over maar het hangt ook zo veel van je persoonlijke situatie af..... hoe oud ben je, is er een reden dat het niet lukt, hoe vaak heb je het al geprobeerd, ben je al eens zwanger geweest, noem maar op. Ik zou me er niet te veel op vastpinnen. Feit is dat er ook hier toch altijd veel vrouwen zijn bij wie het lukt om zwanger te raken. Kijk daar maar naar, want positief denken is heel belangrijk.

Ik zit al aardig te stuiteren...... morgen bellen ze tussen 10 en 11 uur of er een terugplaatsing is. Ik heb het lijstje even bijgewerkt en de follikelmetingen die al geweest zijn er af gehaald. Meiden vullen jullie het even aan? Ik wil het ook voor je doen hoor maar laat het dan ff weten. Is wel zo leuk, kunnen we elkaar in 1 oogopslag volgen. Want er verschijnen zooooo veel berichtjes; als je even een dag geen tijd hebt is het bijna niet meer bij te lezen allemaal!

Enne......... Yolande.......... WACHT OP ONS... WIJ WILLEN OOK BIJ JOU IN HET DECEMBER TOPIC!! ALLEMAAL!!!

Tot morgen en

Sterkte met wachten allemaal!!

Noor

Follikelmeting:

Elke: 31 maart

Armanda: 1 april 1e fm

Terugplaatsing:

Zara: 22 maart

Esther73: 24 maart

Maureen: 25 maart

Poezebeest: 25 maart

Francis 25 maart

Kris74: 26 maart

Elke: 4 april ?

Jessie 29 april.

Testen

Femmie80: 1 april

Francis 6 april

Esther73: 7 april

Maureen: 8 april

Poezebeest: 9 april

Hildever: 11 april

Elke: 19 april?

Jessie 10 april

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dag meiden,

ChrisH spijt me dat ik over je berichtje heen heb gelezen gister, wat erg voor jullie zeg... ik zou er dan idd oook 2 terug plaatsen, sterkte

Noor, ik weet t je hebt gelijk, tnx had even die woorden nodig

Ruth, bruinverlies moet ook niet echt hoor...t kan natuurlijk wel...maar je symptomen klinken goed hoor

Nes ik gebruik ook puregon, iedere dag, en 1 x pregnyl niet zoveel als jij dus, maar wel iederedag iets...

Jessie mooi 2 embryos, hopelijk nog erg lang

ik heb donderdag de iui, zil iemand me in het lijstje ztten? als het niet gaat kan iemand me vertellen hoe t moet?

xx

Geplaatst

* Breek even in *

Yolande, ben benieuwd naar je bloedwaarde van vanmiddag, weet je al meer?

* Breek weer uit*

Meiden, zet 'm op :wav:

Geplaatst

Hoopvol07, het is niet erg hoor dat je mijn berichtje over het hoofd hebt gezien :) . We zijn hier met z'n allen heel actief met schrijven. Ik heb soms moeite om alles bij te houden.

Geplaatst

Ik ga ook weer een poging wagen om te reageren. Als ik iemand vergeet, is dat absoluut niet bewust dus hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen.

Bloempje en Nes, welkom hier. Hoop dat jullie ons bankje ook mooi groen gaan maken!

Ellie, als het je lukt om zo'n test te ontwikkelen, laat het dan weten. Ik word je eerste klant! ;-)

Yolande, klopt het nu dat jij weinig had gemerkt tijdens de wachtweken of vergis ik me? Ik had vandaag namelijk een dipdagje. Voel weinig tot niets en dan ga ik twijfelen.

Merk dat wanneer je Utrogestan gebruikt, je je veel sneller zwanger voelt en allerlei verschijnselen hebt. Dit is een tp in natuurlijke cyclus dus zonder Utrogestan.

Ik weet niet meer goed wie de vraag over de Utrogestan stelde maar de verschijnselen die je op noemde kunnen idd zowel van de Utro als van een eventuele zwangerschap zijn.

Armanda, wat een spanningen bij jou. Vergeet jezelf niet he? Ook zonder de situatie met je schoonvader is dit traject al moeilijk genoeg dus loop je zelf niet voorbij en voorzichtig met prikken!

Noor, hoe laat word je morgen gebeld? En dan krijg je waarschijnlijk ook gelijk de tp? Ga hard voor je duimen en laat het even weten als je er aan toe bent. We leven allemaal met je mee.

Goed idee om het lijstje up to date te houden. Ga een poging wagen mijn testdatum erbij te zetten.

Follikelmeting:

Terugplaatsing:

Francis 25 maart

Jessie 29 april.

Testen

Zara: 1 april

Francis 6 april

Jessie 10 april

Mis trouwens nog steeds Femmie hier en ben zo benieuwd hoe het met haar gaat. Weet iemand iets van haar?

Ga nu weer even verder terug lezen want ben het weer kwijt...

Geplaatst

Hoi allemaal, het gaat erg snel hier. Kan het niet echt bijhouden geloof ik.

Ik heb mezelf in ieder geval aan het lijstje toegevoegd. Follikelmeting:

Terugplaatsing:

Twinklestar: 23 maart

Francis 25 maart

Jessie 29 april.

Testen

Twinklestar: 6 april

Francis 6 april

Jessie 10 april

@Zara, ik zie dat jij 1 april al mag testen. Is dat niet te vroeg als je 1 April de tp hebt gehad? Of is dat omdat het een cryo is?

@Hoopvol, balen dat de andere eitjes geslonken zijn maar dat ene ei kan voldoende zijn! Waarschijnlijk is dat een extra sterke.

@Noor, kan me voorstellen dat je zit te stuiteren. Is toch heel spannend! Waren je metingen goed?

Voor iedereen die ik vergeet, sorry het is lastig om alles hier bij te houden.

Geplaatst

Twinkelstar, ik heb 22 maart de tp gehad en het was inderdaad van een cryo in een natuurlijke cyclus.

Heb inderdaad gebeld met het ziekenhuis omdat ik het zelf ook vroeg vond maar normaal gesproken valt mijn testdag op zondag en dan is het ziekenhuis dicht. Ze verwachten op vrijdag ook al wat te kunnen zien vandaar dat ik dan al mag testen.

Geplaatst

Hoopvol, ik voeg je even toe in het lijstje.

Hoe dat moet?

Nou, je kan gewoon het lijstje in blok zetten / selecteren, en dan met Control C kopieren.

Als je daarna in het 'reageren op discussie' vak gaat staan, kan je Control V doen, dat betekent plakken.

Dan kan je daarna gerust het lijstje wijzigen!

Follikelmeting:

Terugplaatsing:

Francis 25 maart

Hoopvol: 31 maart IUI

Jessie 29 april

Testen:

Francis 6 april

Jessie 10 april

Ik ben vandaag heel hart gevallen.

Ik voel me alsof mijn stuitje in mijn nek zit zo ongeveer! liggen/zitten/lopen, doet allemaal pijn, ik lig in bed met een kruik op mijn kont, pfff

en mijn pols doet ook giga pijn. typen doet ook zeer dus ik kap er weer mee.

ik hoop dat ik me morgen beter voel.

hoopvol, je heb 1 eitje ipv 3, ik snap je teleurstellen, wat balen dat ze geslonken zijn zeg!

we gaan er gewoon vanuit dat deze het toppertje is ! you go girl! de moed niet verliezen hoor!

xx

Armanda

Geplaatst

Oh Armanda,

Wat vervelend voor je!! Wat heb je toch gedaan..?

Lekker rustig aan doen hoor!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi,

Ben gisteren toch te werk gegaan en ga vandaag ook gewoon.

voelde toch wel goed wat afleiding.

Ben met alles wel erg bezig.

waren we maar vast een week verder.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Dag dames,

Ik ben ergens tussen pag 3 en 4 op en af het bankje gevallen, zet me er even weer tussen voor de statistieken.

Het zijn idd veel berichtjes. Vlg mij was het toch altijd zo dat je na een tp op het wachtbankje ging zitten en tot die tijd in het topic wie start er in.. ? Misschien dat het dan wat beter te volgen is? Maar ja, wie ben ik.

Meiden heel veel succes allemaal, en dat we allemaal in het uitgerkend topic verder kunnen kletsen!

Follikelmeting:

Terugplaatsing:

Karin81: 21 maart

Francis 25 maart

Jessie 29 april

Testen:

Karin81: 5 april

Francis 6 april

Jessie 10 april

Geplaatst

Hoi hoi,

Voel ondertussen al wat minder maar nog steeds niet ongie. Gelukkig!

Noor, ben hard voor je aan het duimen!!

Ruth

Geplaatst

Hoi Noor, ik ben bijna 32 jaar en men kan niets vinden, we zijn allebei gewoon gezond. Inmiddels 7 iui poging achter de rug. Heb 25 maart TP gehad (23 maart punctie, 10 eitjes waarvan 8 bevrucht. 1 TP en 4 in de vriezer). Ben in Genk geweest en zij bevruchten half om half. 5 eitjes via IVF , 5 via ICSI)

Vanmorgen had ik een beetje licht kramp onder in de rug, maar is nu weer weg...ach tja..je gaat van alles voelen. Zou het een teken kunnen zijn...

Mooi om te lezen dat het jullie uiteindelijk is gelukt om een zoon te krijgen. Maar wat een weg ernaar toe.

Heb je de TP van deze ronde al gehad? Ik mag 16 dagen na punctie testen, dus volgende week vrijdag pas....

Geplaatst

Ik heb mezelf ook even toegevoegd. ben nog aan het uitvogelen hoe het forum precies werkt ;-)

Mag 16 dagen na punctie pas testen, maar wanneer zou ik eigenlijk ongesteld moeten worden, 14 dagen na punctie toch? Ach ik hoop gewoon dat ik na 4 jaar een keer niet ongesteld wordt ;-)

Vanmorgen beetje pijn in onderrug, en kreeg moeiheidsaanval, maar ja...kan ook allemaal imagination zijn....

Follikelmeting:

Terugplaatsing:

Bloempje80: 25 maart

Francis 25 maart

Jessie 29 april

Testen:

Francis 6 april

Bloempje80: 8 april

Jessie 10 april

Geplaatst

Aaaaarg ze zouden tussen 10 en 11 uur bellen het is nu 11:22 uur en nog steeds niets gehoord......

ieieieieieiekk.................

tot later

Noor

Geplaatst

Zo hehe........... dan toch gebeld......... vanmiddag terugplaatsing woehoe!!

Echt zenuwslopend zeg!

Groetjes

Noor

Geplaatst
Hoi meiden!

Ik zat op het forum IUI maar daar zei men dat mijn behandeling wel op een IVF behandeling lijkt.

Ik heb afgelopen week een IUI gehad (de 1e) maar heb wel alle medicatie die je (blijkbaar) bij een IVF krijgt.

Dit zijn:

Decapeptyl, Gonal F, Ovitrelle (1x) en dan aan de Utrogestan.

De Decapeptyl moet ik stoppen als ik de Ovitrelle ga gebruiken. Ovitrelle krijg ik 'gratis' bij de Gonal F omdat het van dezelfde fabrikant is. Dit is om de ovulatie plaats te laten vinden.

Ik zit nu ook op het 'wachtbankje', ben al 6 dagen onderweg met de Utrogestan.

Momenteel ben ik misselijk wat waarschijnlijk van mijn positieduizeligheid komt (weer een aanval gisteren nacht gehad) en hondsmoe. Hoofdpijn is ook 1 van die kwalen die ik de afgelopen periode heb gehad.

Wie herkent dit allemaal??

Ha Nes!! Ik lees jou verhaal en het komt me bekend voor, ik moest dit dus met onze IUI behandelingen ook gebruiken, exact dezelfde medicatie.

Het is erg verschillend per ziekenhuis, en ik heb het idee dat dit wel 1 van de 'zwaardere' manieren voor IUI is.....

Met IVF kreeg ik dezelfde medicatie, alleen werd de Ganal F verhoogd naar 150EH ipv 0.75

Welk ziekenhuis loop je? ik liep in Zwijndrecht!

Gr.Trijnie

Geplaatst

Super Noor, veel succes vanmiddag! Weet je al wat het totale resultaat was, of hoor je dat vanmiddag. Spannend hoor.... Het is prachtig weer voor de start van een nieuw leven, zet m op....

Geplaatst

Ik loop ook in Zwijndrecht!!! Bij vd Dool. Hoe heb jij je erbij gevoeld?

Fijn voor je zeg, dat ondanks alles nu zwanger bent!

Geplaatst

Noor wat geweldig. en ze nu maar lekker warm houden.

Auw armanda, dat klinkt pijnlijk. Ik heb dit gehad toen ik in mijn ww zat vorige keer. De dag na de val ben ik gaan menstrueren.

Ze zeggen dat dit niks met de val te maken had, maar ik blijf mijn twijfels hierover houden.

Geplaatst

tnx voor t toevoegen armanda, waarmee ben je gevallen dan? stuitje is echt een rot plek zeg! ben je uitgegleden ofzo>

Noor broedse he:) gelukkig een terug plaatsing,...we hebben t ook wel es anders gezien

chrish ja idd tis zo druk, dat ik meestal pen en papier naast me leg, en dingen opschrijf die ik wilde zeggen maar heb er niet altijd tijd voor

ooh de bel gaat ik kom straks weer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden