Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Zara bedankt!

Het grote verschil bij IUI is natuurlijk het spuiten en de punctie. Ik lees dat er ook dames zijn die bij IUI spuiten etc., maar dat ken ik niet.

Ik zal idd eens terug lezen wanneer ik wat meer tijd heb. Ga nu even gezellig naar een vriendinnetje...zij is dik 13 weken zwanger van de 2e... Ik ben de laatste in de vriendenkring :-( en ook een van de oudsten. Maar ja dat maakt niet uit. Denk idd dat de 2e wachtweek erger wordt. Door de Utro wordt de menstruatie natuurlijk nog tegen gehouden. Of zijn er hier ook dames die al eerder ongi zijn geworden?

Ik zie trouwens dat ik jou mag feliciteren; geweldig zeg bijna 5 weken! Wel spannend, kan me voorstellen dat je wel graag 8 weken verder zou willen zijn. Geniet er maar van meis!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Kinderwens,

Ik ben 2x met de utrogestan op dag 7 ongesteld geworden.

Ik moest wel hormonen spuiten bij de iui (helaas)Wie heeft bij jou de punctie uitgevoerd?

Succes met de wachtweken!

Liefs Bianca

Geplaatst (aangepast)
hi Elke, wat goed zeg dat jij die lijst bijhoudt met groen en rood. Geeft goed weer hoe het met iedereen verloopt. Maar ziet er tot nu toe positief uit. Ik zal voor jou duimen 19 april! Als het bij ons niet lukt (8 april testen) krijgen we ook een cryo terugplaatsing, nu begreep ik via het internet dat de kans 10% is (en bij IUI 15% en IVF 20%) klopt dat? Zoals ik het lees heb jij 12 cryo's in het begin, betekent dat dan dat je 6 TP van cryo's krijgt.

En nog een vraagje, hoeveel tijd mag er tussen IVF poging en cryo TP zitten. En moet ik bij de cryo TP ook decapeptyl gebruiken? Sorry voor vragen vuur..maar helaas...heb jij ervaring..was het maar anders he...

Hier nog 2 daagjes wachten, ik voel me niet zwanger ofzo, maar wel hypernerveus, bang voor de teleurstelling. Kan zeker nu nog niet testen he (punctie was 23 maart ...)

Heej Bloempje,

Lief van je dat je voor me gaat duim! Ik duim ook voor jou, dat je over 1 dag mooi goed gaat zijn!!

Ik hou me absoluut niet bezig met de percentages. Iedere cryo zie ik al een extra kans!! Een kans om zwanger te worden :-) Ik had idd 12 emmy's. Hiervan heb ik er 1 tp gehad. Er waren en van de overgebleven 11, 7 goed genoeg om een cryo te worden. Ik heb nu 3 tp gehad van 1 cryo en totaal hebben ze er 4 ontdooit. Ik wil zelf iedere keer maar 1 cryo tp krijgen.

Ik moest na mijn verse emmy, verplicht een maand rust nemen. Zodra een cryo tp is mislukt, dan mocht ik meteen weer door met de volgende poging. Bij een cryo poging slik in progynova en vanaf 4 dagen voor de tp beginnen met utrogestan (DE bollen)

Mss heb je al wel getest, maar ik ga nu ff verder lezen :-)

Liefs Elke

Lees net dat je ongi bent geworden. Heel veel sterkte...

aangepast door Elke
Heb berichtje net gelezen Bloempje
Geplaatst
Thnx elke....

Hoe is het met jou? lekker je emmy aan board...

Hier alles goed! Vandaag wat steken gehad. Ik ga proberen om me niet gek te laten maken, wqant ik zit pas op wd 2!!

Hahaha.

En jij??

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Elke, zo je mag weer een dag wegstrepen. Nog even terugkomend op je zonnebank vraag: mij is verteld dat het wel mag maar dat je een handdoek onder je rug en over je buik moet leggen. Verder mag je niet te warm worden, dus niet echt zo lang gaan dat het zweet tussen je billen staat J. Ik heb het zelf ook wel gedaan toen ik zwanger was, niet zo vaak alleen voor een feestje ofzo en vooral mijn gezicht met een bescherming ingesmeerd want anders kan je door de hormonen zwangerschapsmasker krijgen.

Thanks Noor!! Ik denk dat ik maar gewoon niet doe :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Dag meiden,

Ben er even uit geweest maar heb nu alles bijgelezen.

Alle positieve meiden, VAN HARTE GEFELICITEERD!!

Wij hebben zelf a.s. dinsdag (12-4) weer gesprek. Ik hoop dat we verder kunnen met onze cryo.

Zal in ieder geval dit allemaal blijven volgen.

Heel veel liefs allen

Ruth

Geplaatst
Maak mij maar rood. Ik heb vanmorgen een beetje helder rood bloed verloren. Wederom veel te vroeg en dwars door de bollen heen. SH*T.

Mijn man was zo lief om mij ziek te melden op m'n werk. Ik heb even helemaal geen puf en motivatie om een klas kinderen te leiden. Ik geef al mijn energie aan kinderen van anderen, maar ze zelf krijgen is me niet gegund. Ik ben gewoon boos daarover.

Sorry voor deze klaagzang.

Oh Ellie, Wat klote voor je!!! Heel veel sterkte.

Liefs Elke

Geplaatst

@Ellie, getsie wat balen. Weet je zeker dat het je menstruatie is? Er zijn ook vrouwen die bloeden en toch zwanger blijken te zijn. Kan me voorstellen dat je even geen puf had voor je werk. Nu even aan jezelf denken.

@Bloempje, ook voor jou echt K! En dan ook nog op het werk erachter komen. Lijkt me ook wel echt vervelend.

@Iedereen die nog moet testen. Heel veel succes!

Ik heb gisteren gebeld met het ziekenhuis en mag in principe gelijk door met de cryo poging. Ben alleen nog niet ongesteld. Vraag me af hoe lang dat duurt nadat je gestopt bent met de utrogestan...?

Geplaatst

Armanda,

Wat goed een tp!! Ik hoop dat het er 2 zijn voor je!! Snap dat je liever nog 2 cryotjes wilde hebben. Dan gaan we er maar vanuit, dat je die niet nodig hebt ;-)

Liefs Elke

Geplaatst

Als ik het zo lees, zijn er een aantal dames die al ongi zijn geworden tijdens het gebruik van de bollen.....hmmm, ik heb nog niks en ben klaar met de bollen. Nog 3 dagen en dan testen!!

Geplaatst

Ha Elke ,

Ook nog even over de zonnebank , ik heb tijdens de zwagerschap van onze eerste alleen een paar keer onder de gezichtsbruiner gelegen/gezeten , had nl een bruiloft en zag er ongeveer zo uit als de achtergrond van deze site ha ha. Van de zonnestudio waar ik was mocht ik zelfs niet onder de zonnebank en deze gezichtsbruiner zelfs ook alleen met een echt dikke zwarte handdoek over mijn buik. Is misschien ook weer wat overdreven want zomers loop of lig je ook gewoon in de zon , maar toch ...bij twijfel niet doen toch denk ik dan maar ..

@Kris nog niet de moed opgeven hoor zou toch gewon nog een test doen , duim voor je xx

En je hoeft toch ok niet gelijk nu te beslissen wat je verder wil proberen of juist niet,de hormonen en bijbehorende emoties gieren door je lijf en zat van alle teleurstelling mag je het jezelf niet aandoen overhaaste beslissingen te nemen.Pas goed op jezelf

@Bloempje , wat en ellende en dan zit je je daar te verbijten in die normaal gesproken waarschijnlijk prachtige tuinkamer .....hoop dat je inmiddels thuis bent en je een lieve man hebt waar je deze ellende mee kan delen en even heerlijk in kan kruipen.Het helpt je geen zak maar verzacht misschien de pijn iets en wees ajb verstandg en ga morgen inderdaad niet werken.Zou fijn zijn als je man ook vrij zou kunnen zijn dan komen de muren niet zo op je af morgen , misschien samen wat afleiding zoeken , lange wandeling maken oid ? denk aan je xx

@Marlijnne heel veel suc6 morgen duim voor een goede ontdooiing en deling en dus tp.

@Zara duim voor een mooi hoog Hcg

@Charlotte gewoon nog even volhouden hoor tot de echte testdatum .

Voor iedereen die ik vergeten ben natuurlijk geniet van de positieve testen , heel veel sterkte voor de negatieve testers onder ons (zijn er al weer veel te veel bah)

En alle wachtenden sterkte met wachten en de moed niet opgeven hoor !!!

liefs Anne

Geplaatst

Dank je Kinderwens!

Lastig he de laatste in je vriendenkring? Hier hetzelfde en dan ook nog je klokje dat tikt. Maakt het allemaal nog spannender.

Overigens ben ik met de Utro ook een keer een paar dagen voor de testdatum ongesteld geworden. Ga hard voor je duimen hoor en schrijf maar lekker veel hier dat leidt een beetje af.

Ruth, wat goed dat je de moed hebt gevonden om hier weer te komen en te posten!

Ik ga duimen dat je een goed gesprek krijgt en hopelijk een succesvolle mooie cryo.

Nes, moet jij zelf testen of krijg je een bloedtest? Lastig om te moeten wachten.

Hoop voor je dat de tijd snel gaat.

Er wordt trouwens lekker veel geschreven hier. Goed dat we elkaar kunnen helpen en steunen. Hoop alleen wel dat het bankje weer groen gaat worden.

Geplaatst

Thanks Anne. Ik laat de zonnebank voor wat het is en ga gewoon van het zonnetje genieten :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Bloempje, Ellie, en wie ik nog vergeten ben maar die nu op 't rode bankje zit :(. Een hele dikke knuffel voor jullie! Ik vind 't zo rot om jullie verdriet te lezen!! Het spat gewoon van het beeldscherm af.

Het bankje begint nu wel erg rood te kleuren :(. Pffft ik word met de dag zenuwachtiger en ik moet nog 1.5 week wachten. Of ik moet ook ongi worden. Wat me niet zou verbazen want 't voelt vanaf 't begin al niet goed in m'n buik. Steken, krampen. Elke keer als ik plas kijk ik of er niks 'meekomt'. Zelf zal ik 't al heel heftig vinden als 't mislukt, maar ik maak me vooral zorgen om m'n allerliefste. Hij heeft in een eerdere relatie 2 kindjes gehad, die allebei zijn overleden. Dat verdriet is nog altijd zo groot en 't maakt de druk op het hele ivf-verhaal nog groter.

Geplaatst

Hoi dames,

Hoesie hier? er word hier een hoop geschreven kan het bijna niet meer bij houden.....

Ik ben vandaag aan de Pom drankje begonnen wie weet helpt het.... ik vind het wel lekker...

Ik

Geplaatst

Jeetje tochikweer,

Voor je man/vriend ook zeker niet makkelijk zeg wat een verdriet kan er op je pad komen he vreselijk en ehh er zijn ook genoeg meiden die de steken en krampen die je beschrijft juist als positief ervaren hoor en met positief resultat ook nog !!! Dusde moed niet opgeven hoor je lijf is van slag´van alle hormonen en emoties en is nu ook nog een keihard aan het werk .duim voor jullie dat het goed gaat xx

@mijn baby vind je het echt lekker dat Pom ???? brrrrr mazzelaar ha ha ik drink het braaf maar de 2e helft van het glas zou ik het liefste kiepen ha ha wat vind ik het vies zeg bahhhh

Geplaatst

Anne hahah kijk het word niet me favo nummer 1 drankje hahah ik heb het vandaag gekocht

klein flesje.... om te testen maar opzich niet vies ofzo....

Geplaatst

Wow, effe weggeweest vanavond en ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tijd nodig om bij te lezen!

Charlotte, wij mogen op dezelfde dag testen. Ik test wrs. ook pas echt maandag. Heb nog overwogen om zondag te testen omdat dan mijn vader jarig is en mijn stiefdochter (wat een rotwoord he?)er dan is... Maar aan de andere kant: mocht het negatief zijn heb ik misschien niet zo'n zin meer .... En mijn stiefdochter is er maar eens in de 3 weken... dus voor haar is het dan ook niet leuk... Aan de andere kant ... als het positief is, is het een leuk verjaardagskado voor mijn vader en voor mijn stief fantastisch om mee te maken (ze is net 17, mijn mannetje was al jong vader). Maar bij mij stond op het papier dat ik de avond voor de test niet te veel moest drinken en 's ochtends de test moet doen. En dan is het Hcg ook al een stukkie verder dan nu.... Dus eh, misschien ben je gewoon veel te vroeg.

Anne, ik heb vanaf de punctie niet gesport, tot een week na de terugplaatsing. Ook Zumba. Ik doe effe niet mee met de buikspieroefeningen en de gewichtjes blijven ook even achterwege.... Maar het springen etc. doe ik wel... Maandag kijk ik wel weer of ik dat weer gewichten en buikspieren weer op kan pakken of niet (hoop het niet natuurlijk). Merkte ook dat ik afgelopen maandag gewoon weer zin had om te sporten... En dat zorgt ook voor een goede doorbloeding en endorfine.... Ach, kan die kleine vast ook allemaal goed gebruiken. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt!

Tochikweer, pffft, dat geeft inderdaad nog een stukje extra spanning bij de hele situatie.

Ow, bloempje, het is dus doorgezet? Wat balen!

Pfft, was nog niet helemaal uitgeschreven over dat vloeien, want het eten was klaar, moest eten... Toen ik de vorige keer belde naar het ziekenhuis met de mededeling dat ik zwanger was, zeiden ze gelijk tegen mij dat ik niet moest schrikken wanneer ik oud bloed of wat vers bloed zou verliezen, zolang het maar geen inlegkruisjes vol is... Dit omdat de boel wat extra doorbloed is.... Maar ja, als het echt is doorgebroken is, is het natuurlijk een ander verhaal.

Ruth, wat lief dat je nog even mee komt kijken.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben Annemarie en loop al een tijdje mee op het forum. De ene keer actiever dan de andere keer.

Ik had eigenlijk met mijzelf afgesproken om deze keer niet op het forum te gaan schrijven, maar gewoon met jullie mee lezen.

Wilde proberen om er iets minder mee bezig te zijn. NIET gelukt dus! :)

Afgelopen dinsdag heb ik een terugplaatsing gehad van een hele goede cryo. Ze kon al een holte zien vertelde ze.

Nu is het zo dat ik zo straks naar de wc ging en ik bij het afvegen roze had. Toen ik wat verder naar binnen ging was het iets donkerder. Niet helder rood, maar duidelijk roze.

Het kan niet dat het een menstruatie is op dag 2/3 toch?

Ik voel van alles onder in me buik. Als ik zoals nu stil op bed lig voel ik steekjes/krampjes.

Wie kan me vertellen wat dat roze kan zijn?

Liefs Annemarie

Geplaatst

Hi annemarie, als ik dat zo lees zou t missch de innesteling kunnen zijn? Zo kort na de tp zou ik me nog maar geen zorgen maken. Het kan geen ongesteldheid zijn op wachtdag 2.

Hoop dat je alsnog lekker kan slapen

Enneh, welkom op het bankje ;-p

Geplaatst

Hey Annemarie, Welkom hier! Het lijkt mij ook een beetje vroeg hoor, voor een menstruatie!

Nou, hier weet ik niet helemaal meer waar ik aan toe ben. Gisteravond zag ik hele dunne donkerbruine sliertjes (een paar) in het inlegkruisje. Positive thinking: had ik vorige keer ook vanaf de testdag tot ik stopte met de utrogestan. Dus eh... kan positief zijn. Vandaag maar eens afwachten....

Maar vanmorgen bij het inbrengen van de bollen zag ik ook wat roze/rood... Begin er al vast een beetje rekening mee te houden dat het deze keer niet is gelukt. Maar... helemaal de moed op geven doe ik nog niet!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

@zara, ik moet zelf testen en dan doorgeven aan het zh. Verder weet ik niet wat het zh nog wil doen, dat hoor ik dan wel. Nog steeds niet ongi.....

Geplaatst

Voor alle meiden die van het bankje zijn afgevallen, een dikke knuffel en veel sterkte!

Ik ga mezelf officieel groen maken, vanochtend wederom een positieve test!

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Pff...word ik vanmorgen wakker (rond 5 uur al) met menstruatiekramp... Afgelopen maandag een TP gehad...zou ik nu al ongi kunnen worden?

Geplaatst
Pff...word ik vanmorgen wakker (rond 5 uur al) met menstruatiekramp... Afgelopen maandag een TP gehad...zou ik nu al ongi kunnen worden?

Ik denk het niet hoor... ik mijn boekje wat ik van het umc heb mee gehad staat dat er op zijn vroegst menstruatie kan optreden na 6 dagen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden