Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@marlijne: wat een mooi bloemstuk heb je gemaakt.

@tochikweer: bah wat zijn die twijfels toch vervelend. Kan me voorstellen dat het onzekerheid met zich meebrengt. Ik hoop dan ook dat de komende dagen heel snel voor je gaan. Maar je moet er gewoon in blijven geloven. Gelukkig hoeft het helemaal niks te betekenen als je geen vreemde gevoelens hebt. Ee collega van me is vorige week bevallen. Zij kwam er pas na 12 weken achter dat zw zwager was omdat ze toen wat dikker werd. Maar verder steeds ongesteld, niet misselijk, niks. Nu is dit natuurlijk uniek, maar geen zwangerschaptekenen na 5 weken is gelukkig niet heel vreemd. Ik blijf iig voor je duimen.. Ik gun het je zo....

Helaas voor ons geen cryo's. Dit weekend met de pil begonnen en volgende week starten met decapeptyl. Zie er idd wel tegenop. Vorige keer veel last gehad van allergische reacties. Maar volgens arts is dit het enige medicijn. En tja het is voor een goed doel. Athans dat hoop ik deze keer.

@bibi: veel sterkte, wat naar dat het is mislukt.

Dit wachtbankje is bijna ten einde. Ik meld me weer op het juni bankje. Al hoop ik dat we elkaar hier of op een ander bakje kunnen blijven steunen.

Geplaatst

Marlijnne; Meis, wat een prachtig hart!! Net zo mooi als de meisjes in jou hart zullen zijn!!

Net zoals de rest van de meiden denk ik aan je, en wil ik je sterkte wensen, voor alle herinneringen, maar ook voor het feit dat je ongi bent!! t is zo dubbel he?!!

Hou je vast meid!!!Je bent een kei!!

liefs

Geplaatst

Lieve Marlijnne, zit al steeds te denken wat ik tegen je kan zeggen maar weet gewoon geen woorden te vinden die de lading denken...

Je bloemstuk in hartvorm is zo prachtig! Kan zien dat je er heel veel liefde in hebt gestopt.

Nogmaals zou zo willen dat alles anders voor je was geweest. Hoop dat het tij spoedig voor jullie mag keren.

Tochikweer, lief dat je naar me vraagt. De weken tot de eerste echo heb ik als zeer spannend ervaren. Ik voelde ook maar heel weinig en dat versterkte de angst dan alleen nog maar. Gelukkig was alles goed.

Door een dalend progesterongehalte gebruik ik sinds vorige week Utrogestan en vanaf dat moment (misschien toevallig) ben ik wel erg moe en misselijk en krijg ik niet zo veel meer binnen. Maar goed, alles voor het goede doel.

Hoop dat alles voor jou ook wat makkelijker gaat verlopen.

Geplaatst

@Marlijnne; het is niet bepaald origineel, maar wil je even laten weten je bloemstuk supergaaf te vinden! Je meiden zullen trots op je zijn dat je het voor ze hebt gemaakt...ze boffen met zo'n moeder!

Geplaatst

@ Marlijnne, ik kreeg gewoon tranen in m'n ogen toen ik dat hart zag! Ik vind het echt schitterend! Ben je de dag een beetje doorgekomen? Wat sterk dat je meteen doorgaat.

@ Bibi, oh meisje wat K. En wat moeilijk als je nog maar 1 poging te gaan hebt! Misschien eens rondkijken bij een ander ziekenhuis waar ze op een andere manier werken? Je hoort wel eens dat er met andere hormonen betere resultaten bereikt worden? Dat niet elk hormoon bij iedereen goed werkt? Dikke knuffel voor jullie!!

@ Hildever, gekke vraag misschien, maar waarom moet jij weer aan de pil voor je aan een nieuwe poging begint? Pffft je hebt gelijk...die wachtweken van mij voelen inderdaad als een olifantsdracht haha.

@ Armanda, verlies je nog steeds bloed? Hier is 't weer even gestopt. Er is echt geen peil op te trekken. Voor mannen is 't inderdaad anders denk ik. Omdat het niet in hun lijf gebeurt kunnen ze ook niet echt begrijpen in wat voor achtbaan je zit.

@ Maika, wat een bijzonder toeval dat die datums gelijk lopen. Dan moet 't bijna wel goed gaan in de herkansing!

@ Jrn, oh wat vervelend dat je zo allergisch reageerde op de decapeptyl. Gonan of zoiets werkt toch ongeveer hetzelfde als de Decapeptyl? Kreeg je er misschien ook zo'n huidjeuk van? Dat had ik. Daar heb ik wat voor gehad van de gyn. Ja ik kan me voorstellen dat het heel zwaar is voor je! Ik hoop zo dat het junibankje je meer geluk brengt!!! We moeten inderdaad in contact blijven allemaal, ik hoop zo dat het bij alle negatieve testers de volgende keer wel goed gaat!

@ Zara, oh wat heftig dat je toch nog de bollen moet gebruiken. Hoe lang moet je die nog nemen? Houden ze je UCG intussen wel in de gaten? Misschien wordt het wel heel hoog nu ineens dat je zo misselijk bent nu? Misschien toch eens bellen tussendoor?

Geplaatst

Tochikweer, vanaf 12 weken neemt de placenta de werking over dus tussen de 10 en 12 weken mag ik met de Utrogestan stoppen. Ik heb het er graag voor over!

Stel dat ze mijn progesteron niet hadden geprikt dan hadden we dit dus niet geweten en was mijn zwangerschap misschien wel niet in stand gebleven doordat je baarmoederslijmvlies afbreekt. Ik vermoed ook dat de kwaaltjes door de Utro komen maar beter dit dan....

Mijn HCG houden ze niet meer in de gaten omdat ze nu al twee maal een kloppend hartje hebben gezien en dat zegt voor hen meer (op dit moment) dan de hoogte van het HCG want volgens mij heeft die zo ongeveer al zijn piek bereikt.

Jeetje meiden, een maand lief en leed gedeeld. Veel vragen en angsten met elkaar doorgemaakt en ook blijdschap en verdriet. Krijg er gewoon een beetje kippenvel van dat deze maand nu bijna voorbij is.

Wil iedereen echt het allerbeste toewensen en hoop dat we elkaar nog eens tegen komen. Ik ga zeker proberen jullie in de gaten te blijven houden.

Dikke kus en bedankt voor alle steun! xXx

Geplaatst

Hey Tochikweer... Dat doen ze zodat ze in het ziekenhuis de boel beter kunnen plannen... Als je ongesteld bent en met de pil begint, kijken zij in hun agenda om te kijken hoe lang je door moet slikken, en wanneer je met de decapeptyl moet beginnen. Vorige keer had ik mazzel, hoefde ik maar 22 dagen de pil te slikken (moet hem minimaal 21 dagen slikken).

En Zara, echt fijn dat ze er met bloedprikken achterkwamen dat het misschien verstandig was nog even hormonen door te gebruiken... Niet het plezierigste... maar alles om de zwangerschap in stand te houden!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hoi allemaal,

hier gister de 2de iui laten doen...en dat ging oke. Ik weet het stelt allemaal misschien niet zoveel voor maar ik haak al af als ze met die eendebek aankomen. Ik weet even niet meer wie dat zei maar ik denk ook elke keer dat die dingen echt niet zijn verzonnen door vrouwen ;)

Deze keer heb ik ook meer last van de hormonen, heb al een paar dagen last van (.)(.) en buik. Volgens arts klopte dat wel omdat er nu 3 eitje meedoen en nog een hele rits kleintjes waren. Ik had geloof ik geluk dat we nog door mochten maar voel me niet super...

Hebben jullie dit ook wel eens gehad en kan je er iets aan doen?

@tochikweer; gek he die datum....in de herkansing maar!

Geplaatst

nog 1 nachtje en dan weet ik het...

heb al ruim een week last van krampen en ben al een week vet moe maarja dat kan ook van de medicijnen komen, ik weet t niet :S

We zullen zien morgen...

Geplaatst

Spannend, hopelijk heb je een mooie groene afsluiter voor dit bankje. Echt knap dat je echt tot morgen wacht! Succes!!!

Geplaatst

Noekie, wat spannend joh. kan vanalles betekenen, maar is misschien wel positief?? ooh ik hoop het voor je joh!

hoop dat je nog kan slapen vannacht! xx

ik zal 't lijstje even zoeken vast.

Geplaatst

Hier is tie... morgen is de laatste testdag van ons wachtbankje... Noekie... you go girl!

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april

Hoopval: 16 april

Sofia: 16 april

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Poehh: 22 april

Kelebek: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees: 25 april

Dani: 26 april

Bibi: 28 april

Jrn: 29 april

Noekie1988: 30 april

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden