Ga naar inhoud

Na 5 maanden mogen we eindelijk weer beginnen


Tabitha

Aanbevolen Berichten

Hallo dames,

 

Ik ben weer terug, na 5 maanden gedwongen rust vanwege te veel spanning en allergiese reactie op de puregon, (blijkbaar ben ik ook de enigste in ons ziekenhuis die dit heeft) heb ik gister te horen gekregen dat we bij de komende menstruatie weer mogen beginnen met poging nr 7 :laugh:

Dit is dan ook de rede geweest waarom ik zo ong 5 maanden ook niet op het nforum ben geweest, het was voor mij te moeilijk om alles te lezen.

Ik weet dan ook niet hoe het er voor staat met de vrouwen waar ik contact mee heb gehad maar hoop voor hun da er al positief nieuws is geweest.

 

Onze fertiliteitsarts en de assistent hebben een cursus moeten volgen om te leren hoe ze moeten handelen als ik door de allergie in shock raak, en hebben een noodgevallen doosje voor mij klaar liggen in de koelkast.

Ook gan we nu met andere medicijnen aan de gang om de kans op een allergische reactie te verminderen, we gaan namelijk de eerst volgende poging proberen met Glonal F en daarbij moet ik dus elke dag naar het ziekenhuis zodat hun het medicijn kunnen spuiten.

 

Na 5 maanden gedwongen rust te hebben gehad vindt ik het toch best wel spannend om weer te beginnen, en gaan er allemaal vragen door mijn hoofd heen.

Wel hebben we in alle rust na kunnen denken en alles een plekje kunnen geven en kunnen we weer met nieuwe hoop beginnen aan poging 7.

 

Ik ben niet zo goed in alles te verwoorden maar hoop dat het een beetje duidelijk is, maar natuurlijk mogen jullie vragen stellen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar vrouwke toch, wat een ellende zeg!

 

Gelukkig mag je nu weer gaan beginnen. Lijk mij ook vervelend om iedere dag naar het zkh te moeten om te spuiten. Je hebt er alles voor over...!

Succes deze poging en ik duim voor je dat het resultaat positief mag zijn!!

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Tabitha!

 

Daar ben je weer. Wat goed dat jullie weer mogen beginnen. Ik ga er vanuit dat je mentaal ook weer een beetje bent opgeknapt. Knap hoor!

 

Er zijn volgens mij niet veel meiden van 'toen' die nog bij de afdeling iui zijn, maar je kunt je verhaal hier overal kwijt!

Ben toch wel nieuwsgierig hoe je dat gaat doen: elke dag naar het ziekenhuis. Maar dat gaat natuurlijk ook geen weken duren.

 

 

Dus meid: zet 'm op en heeeeeel veeeeel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes, meid! Ik weet hoe 't voelt/is als 't niet vlekkeloos verloopt (zelf overstimulatie bij elke poging, maar bij de 1e het ergst en daarom ook altijd extra onder controle geweest en extra spanning). Nu tijdens zwangerschap ook heel veel in 't ziekenhuis gezeten voor controles ivm hoge bloeddruk. 't Is het allemaal waard; een dooddoener, maar wel waar!

Gelukkig mag je weer starten. Hoop dat je snel zwanger zult zijn nu, meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom terug Tabitha; k heb pas nog aan Medusa gevraagd hoe het met je was, moest steeds aan je denken!!!

Fijn dat je nu eindelijk verder mag, en wel weer heel spannend natuurlijk!!!

 

Heel veels suc6 gewenst, en ik hoop op mooi resultaat!!

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

Bedankt voor jullie lieve reacties :happy:

 

@ Medusa & Elke, Gelukkig woon ik 5 minuten lopen van het ziekenhuis vandaan, dus hoef ik niet iedere keer een hele reis te maken. Bij onze laatste poging die was afgebroken door die allergische reactie moest ik ook al elke dag naar het ziekenhuis om te laten spuiten en vondt het eigenlijk wel fijn, want als er dan wat fout gaat zijn ze er iig snel bij.

 

@ Ellie, jhaa ik moet er wel wat voor over hebben, maar jhaa is voor een goed doel :happy: En die bezoekjes naar het ziekenhuis vallen gelukkig wel mee, alleen het idee dat ik een anafylactische schok kan krijgen vindt ik er moeilijk.

 

@ Tweety, Dat vindt ik togh wel leuk om te horen dat je nog aan me gedacht heb.

 

Nou Dames we gaan er weer tegen aan en nieuwe ronde nieuwe kansen, Vandaag is mijn menstruatie weer begonnen dus gelijk maar gebeld, en nou heb ik morgen de uitgangsecho !!

 

Liefs Tabitha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is super Thabita,

 

ik hoop volgende week weer te beginnen , misschien kom ik je wel in het zh tegen :-)

Hangt van michel zn werk af dat ik morgen stop met de pil.

 

Zoals je misschien gelezen heb zijn Jeanine en ik ( Renata ) ( iui met 2 eitjes topic ) ook nog steeds niet zwanger.

Ik heb nog 1 keer iui en dan stappen we over op ivf

 

Heeeel veel succes XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Medusa,

 

Zal wel leuk zijn om je daar tegen te komen heb je togh een gezicht bij de gene tegen wie je praat hihi.

Wel balen zeg dat jullie allebei nog niet zwanger zijn, hopen dat het bij deze 7e en laaste poging voor jullie wel lukt.

Wij gaan voorlopig nog even door met de IUI, ik weet niet hoeveel pogingen nog maar dat wil ik pas bespreken als we deze poging achter de rug hebben aangezien er op dit moment nog helemaal niks zeker is ivm de allergie.

 

Ik zal ook maar eens een beetje mee gaan lezen in het topic iui met 2 eitjes, blijf ik ook weer een beetje op de hoogte hihi

 

Liefs Tabitha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden