Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beterschap Yolande!

En succes met kolven.

Ik doe t nog maar een of twee x per dag. Zodat Sander snachts s de fles kan geven of om de druk van mijn borsten te halen.

Ik zou zeggen: zorg dat je goed weet wat je doet. Vooral dat je niet te vaak of te weinig kolft voor t doel dat je hebt. Dan komt t goed :-)

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hope een ventje om verliefd op te worden

armanda wat een hummeltje in die grote stoel

hier gisterenmiddag in het ziekenhuis door gebracht

Lynn was kanariegeel en had lage temp.

poosje op spoedeisende hulp geweest, bloedgeprikt en afwachten mochten we weer naar huis

de uitslagen waren goed

vanmiddag komt de verloskundige en horen we hoe verder

we houden haar nu extra in de gaten met temp. en kleden haar extra warm terwijl ze eerst goed op tempratuur was

verder is het een tevreden baby huilt weinig en slaapt veel

als ze huilt leg ik haar op mijn blote vel en is het direkt weer over

wel slaapt ze nog bij ons in de kamer en veel op mijn arm

s'nachts heeft ze iets meer onrust waarschijnlijk omdat het dan stil en kouder is

amy is zo blij met haar zusje wijst de hele tijd naar de kinderwagen en roept zusje en dedi(baby)

ineens lijkt amy al zo groot terwijl ik vorige week nog dacht dat ze zo klein was

lynn en amy gaan nu ook al op elkaar lijken zie veel overeenkomsten terwijl bij de geboorte er een heel ander koppie op zat

lichaamlijk voel ik me aardig goed, heb wel last van stuwing en lekkende borsten en vanonderen met plassen brand het nog doordat mijn huid gebarsten is door de druk

ben niet gescheurd of gehecht

mag ook nog niet zoveel omdat de buikspieren gescheurd zijn maar dit doet geen pijn

ook hier een blubber buik maar gewicht is al weer normaal was dan ook maar 4,5 kilo aangekomen

draag mijn normale spijkerbroek weer

morgen is mijn kraamhulp voor het laast zal dan niet zoveel op het forum kunnen kijken

elke dees ivsh diaan zet hem op jullie zijn de volgenden

Geplaatst

nou hier 2 cm ontsluiting en gestript.. nu flinke pijnlijke buiken!

bloeddruk was wel beetje hoog: 95/140.. mocht eerst naar huis, kijken of het doorzet..

morgen bellen ze voor de datum van de inleiding.. spannend..(als hier natuurlijk nog niks gebeurt is)

ga nu even op bed liggen, beetje rusten want je weet maar nooit..

liefss

Desiree

Geplaatst

jeetje zeg wat een leuke foto's van die kids.

Daar mogen jullie zeker trots op zijn. Het zijn echte hartediefjes. hier ook een paar foto's van ons wondertje

[ATTACH=CONFIG]3123[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3124[/ATTACH]

Geplaatst

Dees, ik hoop voor je dat het snel mag gaan beginnen.

Spannend zeg. [ATTACH=CONFIG]3126[/ATTACH] Hier een foto van ons wondertje.Ik hoop dat het nu wel goed gaat.

Geplaatst

Oh Jessie, wat een schattige foto!! En wat een scheet is Nanne toch :D

Dees, voor jou erg spannend!! Ik hoop voor jou dat het gaat doorzetten!! :D Je kunt het!

Sandra, hoe ist nu met Lynn?? Zal wel even schrikken zijn geweest!

Armanda, fijn om te lezen dat het tussen jou en je mannetje weer wat beter gaat :D

Hier nog steeds alles rustig.

Liefs Elke

Geplaatst

Wij gaan nu Sera in bad doen, en dan naar t zhs voor controle. Spannend, want voor het eerst op pad! Sjouwen met maxi cosi en luiertas enzo.

Wel zin in!

En... Ik heb vannacht op zolder geslapen.

Niet door ruzie, haha. Maar zodat ik kon bijslapen en manlief alle voedingen met de fles kon doen.

Is goed gegaan! Voel me nu al fitter. En vond t erg lief.

Geplaatst

Hee meiden!

Wilde gister nog uitgebreider reageren, maar internet was echt te traag, was bang dat ik alles weer kwijt zou zijn.

Hope: ik las je hele verhaal over terugkoppeling met artsen: fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! Kan me voorstellen dat dat je een goed gevoel geeft. En wat een leuke foto's!

Armanda: zag van jou ook al van die lieve foto's van sera. En je kamertje: moest wel lachen: ik heb die muurstickers bij m'n favorieten staan :-). Uiteindelijk hebben we ze zelf gemaakt, maar ik vond die echt heel erg leuk.

Jullie vandaag voor het eert op stap met sera: spannend en leuk! Gaat vast goedkomen na die goede nacht slaap.

Dees: ben erg benieuwd hoe het nu bij jou gaat!

Elke: nog aan het fietsen. Ben echt benieuwd wanneer Harrie zich aan zal kondigen boy wel grappig zijn een kerstkindje. Hoewel ik moet zeggen dat als ik mag kiezen, ik hoop dat Catootje zich niet met kerst zal komen melden. Maar ja, heb het niet voor het kiezen :-)

Yolande: beterschap!! Is et nog gelukt met kolven?

Jessie: leuk om zo uitgebreid te kezen hoe het gaat. Kraamzorg voor het laatst vandaag, vind je het jammer dat ze weggaat of wel lekker om nu het rijk voor je alleen te hebben? En ook al zon lieve foto!!

Sandra: wat een verhaal zeg. Hoop dat het nu allemaal goed gaat met nanne!! En wat schattig dt Amy zo lief reageert op lynn!!!

Hier alles goed, we zitten nog in dat hotel, is natuurlijk lekker luxe en we hoeven hier idd helemaal niet te doen qua huishouden enzo. Geniet ook echt van in bad gaan: twee keer per dag :-). Vind het heerlijk ontspannend en Catootje begint ook druk te bewegen zodra ik in het warme water lig. Maar moet zeggen dat ik het ook fijn vind morgen weer naar huis te gaan. Lekker thuis cocoonen en rustig aan nog lekker wat in huis rommelen. Voel sinds een paar dagen echt verandering in mijn lijf. Misschien ingedaald? Donderdag weer controle met echo, wel weer fijn, is dan twee weken geleden dat ik laatste check had.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Denk ik, weet niet zeker. Het voelt gewoon allemaal zo anders. Loop ook echt moeilijker, ar moest er wel om lachen. Normaal loop ik stevig door en dus wat sneller dan hij zou lopen. Nu loop ik een beetje achter hem aan te dribbelen :-)

Ga zo eens even op zoek naar een bh. We hebben donderdag kerstdiner op werk van ar en dat is echt mega chique. Kon gelukkig mooie jurk lenen van een vriendin, maar de bh's die me nog passen piepen eronderuit... Nog even een poging gedaan m'n oude bh's te passen, maar jeetje.... Die bedekken mijn tepels bij wijze van spreken maar net. Eens kijken of ik met nieuwe bh nog een beetje goed voor de dag kan komen.

Echt joh, als Ierse vrouwen uitgaan, gaan ze echt volledig op chique. Cocktail jurkjes, galajurken, mega hoge hakken en perfecte make up enzo. Voel me echt boerentrientje daarnaast, haha. Zeker nu ik zo massaal ben. Maaaaar, feestje donderdag gaat wel leuk worden!

Ben wel een beetje overdonderd door weer eens slecht nieuws bij een van de meiden hier op get. Forum. Schrijf al een hele tijd in het dik en dun meisjes topic. Een van de meiden was zwanger, maar kwam er gister bij echo achter dat beide vruchtzakjes leeg zijn. Wat een vreselijk oneerlijk gebeuren is het toch allemaal, kan er echt koud van worden. Wat hebben wij hier met z'n allen toch een enorm geluk om de kindjes al te hebben, of op het Punt te staan ze in onze armen te mogen sluiten. Ik zou het Iedereen zo gunnen!!!

Geplaatst

@Ivfsh, nee, ik ben niet meer aan het fiets, hahaha. Gisteren wel lekker druk gehad. Ben samen met mijn vader naar mijn oma geweest en die hebben lekker meegenomen (in de rolstoel) en lekker wezen shoppen. Daar heeft ze echt van genoten :D En ik ook. Was er weer ff lekker uit. Ik begin mijn huis wel voort saai te vinden hoor! hahaha.

Zou mooi zijn als Catootje ingedaald zou zijn!! Dat doet Harrie bij mij niet. Succes met het vinden van een bh :D

Maar 2 vruchtjes die leeg zijn?? Wat erg zeg!! Is ze eindelijk zwanger en ben je kei blij, krijg je dit te horen.... Hoeveel geluk heb ik dan dat ik mijn 2de kindje verwacht via ICSI?! En Harrie is nog een cryo ook nog...

DEES!!!! Waar ben je?? Ik hoop bevallen! :D

Oh meiden, ik heb me toch gedroomd vannacht!! Ben zo vaak wakker geweest en iedere keer droomde ik weer gewoon verder. Ik was aan het dromen dat ik weeën had en meer niet, wel heftige weeën. En iedere keer als ik wakker werd, dacht ik SHIT, tis maar een droom, hahaha. Mensen, ik wil pijn!! hahaha. Nee, ik spoor niet :-P

Zojuist is door iemand van het werk mijn kerstpakket gebracht, erg leuk en lief!! Het was een fair trade pakket :D

Nou, meiden ik ben weer ff uitge-ouwehoerd!

Liefs Elke

Geplaatst

dees, ben nu echt benieuwd. is alles goed aan het gaan?

ivfsh, haha, er achter aan dribbelen. lol.

chique feestjes, lijkt me geweldig! je ziet er vast goed uit, op de foto die je een tijdje geleden plaatste zag je er ook stylisch uit! komt goed, for sure!

elke, jij kan echt niet wachten he. over 4 dagen ben je 40 weken... vind het echt spannend voor je. logisch dat je er over droomt.

ik heb nooit zo ver mogen komen maar lijkt me echt wel zwaar. vond het met 32 weken, toen ik in het zhs belandde, al zwaar.

oooh ja verschrikkelijk om zwanger te zijn en dan toch weer niet. lijkt me echt heel erg.

ben zo onwijs dankbaar met Sera. wat een prachtdochtertje.

we zijn net terug van het ziekenhuis. ze weegt nu 2790 gr en is 47 cm lang.

de dokter had maar 1 woord: fantastisch! hihi so proud. ze is ook zo lief. echt, nog altijd haast nooit huilen. heerlijk rustig knuffelig kind.

deze foto móet ik gewoon even plaatsen, net van het onderzoek. zo schattig hoe ze zich opkrult:

[ATTACH=CONFIG]3127[/ATTACH]

Geplaatst

Oh Armanda, wat een prachtige foto van Sera!!! En wat fijn dat ze het zo ontzetten goed doet.

Ene, ik ben niet over 4 dagen 40 weken, maar morgen al!!! :-(

Het kan niet anders dan dat Dees is bevallen. Kan niet wachten op haar berichtje en weer lekker jaloers zijn, hahaha. Ach mijn tijd komt nog wel :D

Liefs Elke

Geplaatst

Wat een heerlijk moppie armanda!! Fijn dat alles zo goed was!

Elke: jij morgen 40 weken: wow, dan mag het zeker snel gaan nu. Spannend hoor!

Denk ook dat Dees een klein wonder in haar armen heeft.

Hier is de bh jacht geslaagd :-) poeh, was nog wel even lastig. Meeste grote maten bh's zijn toch echt wel categorie oma bh. Maar het is gelukt. Donderdag dus lekker op chique naar feest. Zul je zien dat dan de weeën starten, hahaha

Geplaatst

Armanda: wat een leuke foto inderdaad. Fijn dat de dokter zo tevreden was.

Dees, ik ben zo nieuwschierig.

oh, Elke wat wordt het toch spannend, zal het een kerstkindje worden of niet.

ivfsh, wat klinkt dat leuk om naar een feest te gaan. Ik kom tegenwoordig niet ver meer dus geniet er nog maar van.

Vandaag ook naar de arts geweest. Het nog even gehad over de bevalling. Het bleek dat Nanne moeilijk uit de buik te halen was, hoe en wat moet ik volgende week aan de gynaecoloog vragen, maar doordat het iets langer duurde heeft ze inderdaad narcose binnengekregen en daardoor had ze een zware start en ademde ze in eerste instantie niet.

Verder krijgt Nanne in febr. nog een echo voor de heupjes omdat ze in een stuit lag. Verder was ze wel tevreden.

Toen we terug kwamen moest ze weer verschrikkelijk huilen en krijssen. Een hele tijd met haar bezig geweest, paar uur op de arm en uiteindelijk is ze in slaap gevallen. Kost echt veel tijd die huilbuien. Maar ik zie haar echt in elkaar krimpen. Soms is ze stil en ineens uit het niets krijst ze en trekt ze met haar hele lijfje. Volgens mij heeft ze wel ergens pijn hoor.

Ze blijkt ook een navelbreukje te hebben, maar daar kan ze volgens de arts geen pijn van hebben.

Geplaatst

lynn heeft nog steeds erge gele groene oogjes

morgen weer contact opnemen met de verloskundige over hoe verder

waarschijnlijk nog een keer bloed prikken

ook krijg ik zelf steeds meer last van onderen

de boel is aan 1 kant gebarsten tussen de kleine en grote schaamlip

dit begint steeds meer pijn te doen en te branden ook de knip van vorig jaar begint nu op te spelen

kan haast niet normaal plassen dan springen de tranen in mijn ogen

ook heb ik nogal last van kraamtranen ben ontzettend gelukkig en toch moet ik regelmatig huilen en voel me dan erg rot

weet dat dit erbij hoort maar heb hier vorig jaar helemaal niet zoveel last van gehad

mis gewoon het hele zwanger zijn

de buik, de bewegingen, de controles klinkt heel raar maar zou zo weer zwanger willen zijn om die dingen

hebben hier meer last van???

dees ben je al aan het bevallen??

ivfsh die bh problemen krijg je na de bevalling helaas ook nog een keer

elke morgen ben je uitgeteld doe je me na netjes op de uitgerekende datum? hoop het voor je

Geplaatst

Sandra: Nanne heeft ook nog wat gele oogjes. Maar omdat ik borstvoeding geef trekt het gele pas laat weg. Heeft dan meer tijd nodig. Hoop dat dit ook zo het geval is bij jullie. Wat vervelend als je nog zoveel last hebt, pijn van de bevalling.

Ik had ook veel last van kraamtranen. Mede doordat ik de bevalling niet heb mee kunnen maken.

En inderdaad ik mis ook heel erg het zwanger zijn. Zou het ook zo weer willen zijn.

Het ene moment ben je zwanger en even later wordt je wakker uit de narcose en is bolle buik ineens weg. Heb ik ook veel om moeten huilen, en als ik een zwangere zie ben ik jaloers.

Geplaatst

Heej dames,

Alles goed hier??

@Dees, hoe ist nu met je?? Je laat ons wel lang in spanning zitten hoor!!

Ik ben vanmorgen weer naar de vk geweest en weer helemaal goed gekeurd. Bloeddruk van 120/65.

Ene, jullie raden het nooit! "Harrie" is ingedaald!!! Als mijn vliezen nu breken hoef ik niet meteen naar het ziekenhuis en mag ik lekker rond blijven lopen :D Ik ben daar zo opgelucht over!!

Ze denkt trouwens dat "Harrie" na de kerst komt. Ik heb een nieuwe afspraak voor de 27ste en dan gaan ze strippen, als ie er nog niet is :D

Liefs Elke

Geplaatst

Hee elke!

Das mooi! Heeft Harrie goed gedaan, het duurde even, maar nu heeft ie dan toch door dat er ingedaald moet worden en er aanstalten gemaakt moet worden voor de bevalling.

Hier alles goed. Laatste dagje hotel en straks weer lekker naar huis! Vandaag is manlief jarig, we hebben het gister al een beste gevierd (vandaag zitten we bijna hele avond in de auto). Eerst allebei heerlijke massage gehad in het hotel, ik speciale zwangerschapsmassage en ar een 'gewone'. Verder had ik allerlei lekker hapjes in huis (hotel, haha) gehaald, die we lekker in bad hebben opgepeuzeld. Ar met cava, ik met Spa :-). Super gezellig!

Ik ben ook zo benieuwd naar Dees!!! Hoop dat alles goed is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden