Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heej Armanda,

Lief van je! Hier alles oké en nog steeds geen Harrie... Het strippen heeft dus geen enkel effect gehad, jammer genoeg. Heb vannacht wel weer een keer goed geslapen!! Gelukkig zeg :-)

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ben je wel je slijmprop verloren elke? ik weet nog met mijn zoon gebeurde er idd ook niet zoveel, met dochterlief verloor ik thuis direct de prop en savonds (snachts) lag ze op mijn buik...mss ligt het aan het "soort" whahahaha...mannen blijven gewoon graag bij mama zitten en dochters willen gewoon de wereld verkennen (verzin ook maar wat hoor, hahaha...binnen een week is harrie er wel vrouwke, hoop voor jou dat het niet opgewekt hoeft te worden, maar je hebt nog steeds alle kansen...en wie weet strippen ze je de volgende keer wel nog een keer (bij zoonlief was het ook ongemakkelijk, maar gebeurde er niets/voelde niets, bij mijn dochter voelde ik echt dat de vliezen los gemaakt werden, was dat bij jou ook zo? bij dochterlief voelde ik echt "pang" of iets)

mss heeft ze het gewoon niet goed gedaan?

Geplaatst

Benbri,

Nou mijn mannetjre zat blijkbaar niet gezellig in mijn buik want die wilde er al uit op 33 weken. :santahat:

Gelukkig heeft hij het nog wat willen rekken ( danzij weeënremmers) tot 36 weken. Ook met een knats, hij die de vliezen zelf brak, en de weeën die meteen begonnern.

Elke, we duimen allemaal met je mee!

Geplaatst

hahaha...ellentrik, probeerde ook maar wat te roepen hoor :) hoorde idd gisteren van de vk (eergisteren trouwens al) dat ze onder de 34 weken nog alles doen om het tegen te gaan, maar boven de 34 weken dat ze niets meer doen (dit naar aanleiding omdat ik nogal rare voorweeen en harde buiken had) maar ben blij dat die van mij iig nog even blijft zitten (hopen we dan maar) en ach...jouw mannetje wilde gewoon graag zijn mama van de andere kant zien dan hahaha...kan een kind zelf de vliezen breken dan? nee toch? (voel me nu wel errug dom *grijns*)

nou ja, het gaat erom dat elke heus wel binnen een week bevalt, hahahaha....is zij nu de laatste van jullie topic? (heb het topic zelf niet gevolgt)

Geplaatst

ow elke,

had gehoopt dat het wat had gedaan voor je... ben benieuwd hoe je afspraak vanmiddag is!

Hier brakke nacht achter de rug met veel, oncomfortabele harde buiken. Morgen weer controle, ben eens benieuwd. Denk niet dat het al heel snel zal komen, maar het wordt wel duidelijk wat ongemakkelijker.

Hier schijnt de zon, m'n lief is vrij, het is onze trouwdag, dus we gaan er wat leuks van maken!

Geplaatst

Ivfsh - gefeliciteerd met jullie trouwdag! Heel veel plezier..

Elke - jammer om te horen dat het strippen geen effect heeft. Vandaag ctg en echo in het zkh toch? Wanneer moet je weer naar de vk? Succes meis, ik denk aan je!

Geplaatst

Benbri,

ik voelde hem de vliezen breken ja. Hij was flink aan het schoppen in mijn buik, en ik weet nog goed hoe ik op een bepaald moment twee keer een flinke snok voelde onderaan (hij was al ingedaald en zo) en plots een knak en een rivierstroom voelde komen. Het was zijn hoofdje dat snokte, alsof hij uit zijn ei wilde breken of zo. Ik lag op dat moment rustig op bed, dus ik kon me er ook bewust van zijn toen het gebeurde.

Inderdaad, voor de 34 houden ze het tegen, en daarom ook bij mij. Erna niet meer dus mocht ik ook naar huis vanaf ik de 34 weken had gehaald maar dan met verplichte rust. Bij elke nieuwe echo zag de gyn dat er meer ontsluiting en verweking van de bmh was. Zelfs vlak na de weeënremmers. Elke keer moest ik meer en meer rusten. Maar het is dankzij die rust dat hij zo mooi op gewicht was en dus ook geen couveuse, dus zie maar dat jij dat ook doet dan he!

Elke, je hebt toch goed geslapen tenminste!

Medusa, met jou ook alles ok?

Geplaatst

bedankt voor de tip :) ik dacht echt dat als het kwam, dat het gewoon kwam. maar krijg ook geen weeen remmers meer, dus ben uberhaupt benieuwd. maar voorlopig is het gelukkig afgezien van oncomfortabel wel weer wat rustiger in mijn buik en het meissie weer wat drukker, ik ga er maar vanuiit dat ik "normale" termijn ga bevallen, maar hoop dat als het wel eerder is, dat het dan geen couveuse word idd :(. ikzelf kwam wel met 35 weken ter wereld, maar mijn kinderen kwamen beide met 40 weken, dus het zegt niets, alhoewel dit echt een hele andere zwangerschap is en de andere leken nog wel redelijk op elkaar, maar had toen ook veel harde buiken enzo, dus mss is mijn bm aan het einde gewoon supergevoelig of zo...voorlopig hoop ik dat ze nog even minimaal 2 weken blijft zitten, daarna mag ze van mij komen :) en hoop wel eerder dan elke, hihi....moet er niet aan denken om zolang te moeten doorlopen :(

Geplaatst

Heej meiden,

Alles is goed gegaan in het zkh. Het CTG was goed. Harrie zit nog heerlijk en gezellig bij mama... Heeft het nog goed naar zijn zin.

Ik had een beetje een hoge bloeddruk, maar dat was niet zo erg schijnbaar. Harrie heeft ook nog genoeg vruchtwater. Dus we moeten gewoon nog afwachten...

Liefs Elke

Geplaatst

Pfff, wat kan wachten dan lang duren hé?! Wel fijn dat hij het naar z'n zin heeft bij je, dat is iig positief!

Sterkte nog ff meis, over max. een week is hij er dan eindelijk!

Fijne avond meiden :)

Geplaatst

Hoi Meiden.

Hier komt dus mijn bevallingsverhaal.

25 december heerlijk met mannetje gegeten niks aan de hand, ' s avonds om 2100 uur wat meer weeen dan normaal, maar niet drastisch.

om 2300 toch maar even het ziekenhuis gebeld en ik moest toch maar even langskomen.

23.45 waren wij in het ziekenhuis aangekomen meteen aan de ctg gelegt en even getoucheerd, had op dat moment 4 cm ontsluiting,

en ik moest maar even lekker lang onder de douche, na een kwartier onder de warme douche namen de weeen wel toe maar ook weer niet erg was makkelijk op te vangen allemaal.

om 03.00 zouden ze weer komen kijken of de ontsluiting was gevorderd, dat werd dus pas 03.15, de gyn kwam binnen met de mededeling dat ze mijn vliezen gingen breken

zo gezegt zo gedaan, half 4 was het dus een zwembad in de verloskamer :) beetje veel vruchtwater.

weeen kwamen goed op gang was allemaal perfect op te vangen dus ging lekker tot ik om kwart over 4 tegen mijn man zeg druk op die bel ik moet persen, hahahah bel pleitte lag dus op de grond maar ja bellen genoeg in een ziekenhuis, verpleegkundige komt binnen rent naar buiten en komt met de gyn terug, die kijkt tussen mijn benen met de mededeling hij heeft zwart haar en je doet niks anders ben ik te laat, hahahah je raad het al twee minuten later was ons mannetje Brayden geboren.

heb 1 hechting en verder gaat het prima, het is zo'n heerlijk ventje.

ELKE: pfff het mag even duren hoop voor je niet al te lang meer hoor.

IVFSH: Bijna is het zover ik blijf meelezen met jullie meiden.

Geplaatst

diaan dus je bent al net zo vlug als mij

ik had vanaf de 1e echte wee 4,4 tijd nodig

wel lekker vind ik want weeen zijn niet zo prettig

gelukkig ging alles goed

en die 1 hechting is ook netjes hoor

ik had de vorige keer 4 nu niks

nog een paar dagen en het jaar is al weer voorbij

nog 2 beebjes in de wacht

denk dat elke deze week nog wel aan de beurt zal zijn

ivfsh ik dacht dat je nog in spanje zat maar las dat je weer in ierland was

waar woon je nu eigenlijk dacht dus spanje

lekker warm, nou ja warmer dan hier dan

maar als het ierland is heb je ook zoveel regen helaas

ik heb niks te melden alleen dat amy een beetje ziekjes is

39,7 koorts en huilerig en hangerig

lynn niks aan de hand ligt lekker tevreden te slapen

zo maar eens gtst kijken

Geplaatst

hier is hij dan.. even snel want ik ga zo even lekker slapen.. heel veel naweeen.. vreselijk veel pijn.. de kleine man doet het wel super goed!!

[ATTACH=CONFIG]3181[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3182[/ATTACH]

onze heerlijke kerel.. en wat is Julian trots.. hij heeft vanochtend meegeholpen hem in bad doen en heeft zijn haartjes gewassen. zoooo lief!

Geplaatst

dees: wat een prachtig mannetje!! Heel leuk om te zien!!

Sandra: helaas.... woon in Ierland, zou graag in spanje wonen: veeeeeeel beter weer :-) Was alleen op vakantie in spanje dit jaar en we dromen er wel eens over om in een land als spanje te wonen. Voorlopig blijven we nog even hier.

slaap lekker zo allemaal!

Geplaatst

Wow Ivfsh, het schiet nu echt lekker op meid....alweer 39 weken bijna. Nog ff en je hebt je wonder in je armen. Een beter begin voor het nieuwe jaar bestaat niet!

Geplaatst

Hee Jose,

Dank Je voor je leuke berichtje! Ja, het gaat echt zo ontzettend snel nu! Bijzonder om zo dichtbij te zijn! Straks heb ik net als jij zo'n heerlijk moppie in mijn armen!

Geplaatst

We hebben een heel leuk, relaxt dagje gehad. Ik had wel een mega brakke nacht gehad, dus na een gezellig ontbijten in bed weer in slaap gevallen... Daarna naar leuk stadje hier in de buurt en ook nog even Cork in geweest. Ar wil me namelijk voor onze trouwdag en vor de geboorte een ring geven die ik naast de trouwring kan dragen: super lief!!! Zijn we vast even voor gaan kijken, maar moeten

We ff goed de tijd voor nemen om uit te zoeken. Toen lekker uit gaan eten en net hebben we op de bank de trouwfoto's weer bekeken. Leuke dag dus! Catootje heeft alleen besloten er geen dubbele feestdag van te maken :-). Heeft me tijdens het eten wel getrakteerd op een paar fikse oefenweeen.

Nu lekker slapen!

Geplaatst

Wat een heerlijke dag joh.

En wat onwijs romantisch, die ring!

Daar moet je idd de tijd voor nemen.

En misschien heb je momenteel ook wat dikkere vingers dan normaal? Had ik iig wel maar ja ik hield ook giga veel vocht vast. Ik weet niet eigenlijk of anderen dan ook dikkere handen enzo hebben. Maar dat zal je zelf wel weten, haha.

Nou hopelijk nu weer een heerlijke nacht... Voor ons allemaal!

Geplaatst

Eeehm, heerlijke nacht? Hier ben ik weer. Mijn kleintje slaapt niet de hele nacht door, en nu komt het net zo uit op twee nachtvoedingen :-/ Ach ja, weer even met Sera knuffelen, wat naar ;-) haha

Ik zit alleen wel met iets en ik kom er niet uit. Misschien kunnen jullie meedenken? Ik doe zelf zo'n 7 bv per dag en mijn man doet 1 flesvoeding (dus 8 in totaal). Maar bijna elke keer dat mijn man haar gevoed heeft, moet ze spugen!

We zitten te denken waarom dat kan zijn maar we weten t echt niet. Hij houdt dr op de juiste manier vast, hij laat dr een boertje tussendoor doen indien nodig, hij stopt gelijk als ze zich verslikt, etc. In de fles zit mijn bv. Dus geen nutrilon ofzo. Dus wat zou er zijn? Het is altijd tijdens het drinken. Dus niet daarna tijdens vasthouden ofzo.

Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn bv even in de koelkast heeft gestaan (en 30 - 35 sec in magne).

Maar dat moet gewoon kunnen!

Kunnen jullie iets bedenken? Zien we iets over het hoofd?

Geplaatst

Oh wat heerlijk hier al die mooie spruitjes! Iedereen die ik nog niet gefeliciteerd heb....van harte gefeliciteerd!! Me so jealous! Soms wel moeilijk om hier te komen

want ik was natuurlijk ook nu uitgerekend geweest...:-s maar ach ik heb al zo'n heerlijk mooi gezond menneke dus ik mag zeker niet klagen!

Armanda misschien is het toch iets te warm 30-35 sec? ik merkte dat het voor mijn hand vaak koud aanvoelde maar het toch op lichaamstemp was.

in mijn magnetron was 35 sec te lang voor zo'n klein flesje maar misschien heb jij minder watt.

Verder heb ik ook problemen gehad door de avens fles. Op zich een goede fles maar mijn hummel ging er van spugen. Ben overgegaan naar de lange fles van

dr. brown en toen was het tig keer beter. Maar hoogstwaarschijnlijk gaat de fles voor haar te makkelijk waardoor er door het harde zuigen te veel uitkomt. Wel rot

want een flesje geven is natuurlijk heel leuk en makkelijk!

Sterkte en liefs

Geplaatst

Hee armanda,

Ik heb alleen nog maar mijn theorielesjes borstvoeding gehad :-). Ze vertelde daar wel dat een flesje te snel kan gaan en teveel kan zijn. Dat dit 1 Vd veelvoorkomende problemen kan zijn bij afgekolfde melk geven. Advies was idd experimenteren met verschillende flessen.

Mijn vingers zijn idd mega dik! Ring zal uiteindelijk naast trouwring komen, dus hopelijk past die straks weer! Zijn jouw vingers weer 'normaal' nu?

Ik ben trouwens blij: maar twee keer relatief kort wakker geweest. Het is nu half acht en blijf nog lekker even liggen :-)

Lieve Noor: ondanks dat jij al een heerlijk wonder hebt, blijft zo'n uitgerekende datum moeilijk! Ik geloof helemaal dat de wens voor n tweede net zo sterk kan zijn! Ik volg je in jullie gezellige afval topic en duim hard dat 2012 een mooi jaar voor je wordt met een mooie zwangerschap!!!

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden