Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

meiden ik zal niet zoveel meer meeschrijven.

Mijn hoofd zit vol en ik hoop dat dit topic een hoop zwangere brengt.

Thanks voor alle jullie lieve woorden.

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Dederika, al zenuwachtig voor morgen? Heel erg veel succes, laat alles op je afkomen en dan komt het helemaal goed! Ik ga voor je duimen voor een mooi aantal eicellen en uiteraard bevruchtingen en de lang verwachte tp van een emmy...:-) Slaap lekker straks!

@ miesje1979, fijn om te lezen dat de punctie je erg is meegevallen. 6 eitjes is een mooie score hoor, gefeliciteerd! Je zal waarschijnlijk nog wel een beetje last van napijn houden, maar ook dat hoort bij de weg naar het goede doel ;-) Doe lekker rustig aan en doe vooral niet teveel. Rust lekker uit, meid! Voor jou draai ik duimen voor een mooi aantal bevruchtingen!

@ bird, welkom bij dit forum. Lees/schrijf vooral gezellig mee en stel al je vragen hier, veel meiden hebben (helaas) genoeg ervaring met behandelingen. Iedereen hier is ontzettend lief en zullen je altijd steunen en er door heen slepen als je het ff moeilijk hebt! Succes met je behandeling en voor jou hoop ik ook op goed nieuws voor een brusje!

@ eve, ook voor jou morgen een spannend dag; de punctie. Uit mijn hoofd is dit je 2e punctie, toch? Laat het op je afkomen en probeer je niet te druk te maken. Als je eenmaal in de stoel ligt voor een tp is het allemaal dubbel en dwars waard! Succes meid, ik denk aan je en ook mijn duimen draaien voor jou overuren, liefs!!

@ saba, voel je de oogst al groeien:p Hopelijk gaat alles goed met je! Nog ff en dan alweer de 1e fm, wat gaat de tijd toch snel...

@ raba, las bij een andere topic dat je begin september een intake hebt. Hoop dat alles daar een stuk voorspoediger gaat en dat je snel zwanger mag worden!

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry... Ik ben net wakker ;-)

Ga ff tv kijken en dan weer lekker slapen!

Fijne avond meiden en tot snel!

Liefs xxx

Geplaatst

Ho meiden,

Hier ben ik ook weer eens een keer. Ik heb ook morgen de punctie. Dat wordt druk morgen ik lees dat er morgen nog 3 meiden de punctie hebben. Ik heb goede hoop, maar vind het dood eng. Vorige keer had ik maar 3 eitjes uit10 follikels. Nu zijn er ongeveer 6 follikels. Knijp hem dus wel een beetje. Ik heb nu met 300ie wat langer doorgespoten en hoop dus echt dat ze wat vinden en dat het zaad goed ontdooit. Ik hoef trouwens ook geen deca meer te prikken naast de pregnyl.

Miesje ik zie dat jij de punctie al achter de rug hebt. Ik hoop dat er morgen een positeief telefoontje jullie kant op komt.

Bird, Eve en diederika: Heel veel succes morgen met de punctie. Hopelijk hebben we allemaal een mooie oogst waar ook nog eens mooie embryotjes uit gaan ontstaan.

Meiden allemaal nog een fijne avond. En ik laat morgen even weten of de puntie goed is gegaan.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca / 27 Mei puregon

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca / 2 Juli Gonal-F 300

Veer : 06 Juni Puregon / 07 Juni orgalutran

Matroosje: 10 juni Decapaptyl; 30 juni Gonal-f

Miesje : 08 Juni Deca / ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

PixelEgelmeers: 22 juni deca en 6 juli gonal-f?

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Matroosje: 8 juli

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli - 6 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni - 29 juni - 1 juli - 4 juli

Saba: 9 Juli -

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

Meisje1979: 5 juli

Dederika: 6 juli

Eve: 6 juli

Appel:6 juli

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : Zwanger!

Melis25: Zwanger!

raba: -

Droompje : 4 juli

Geplaatst

@ dederika/eve/appel, veel succes morgen,hoop op een mooi aantal!!

@ miesje, hoop op een goed telefoontje morgen!! En dan vrijdag de tp!!

@ melis, voel eigenlijk nog niet zo echt veel :-( ik weet niet of dat pas tegen het einde komt, t is nu de vierde dag(net de 2 spuiten weer gezet) hoop dat er wat aan t groeien is. Nog steeds wel last van mijn darmen. Maar ga liever goed naar de wc dan niet. Drink nu ook elke dag yakult. Is ook gezond :-) heb alvast grandberry sap en granaatappel ofzoiets in huis gehaald. Daar wacht ik nog even mee tot na de tp. Slaap lekker!

Liefs saba

Geplaatst

P.S nog een vraagje, wilde eigenlijk helemaal stoppen met roken alleen rook ik af en toe nog een sigaretje maar het zijn nooit meer dan 3. Doen nog meer meiden dit of is iedereen gelijk gestopt??? Ze zeggen toch echt dat de kans van slagen gelijk de helft minder is. Maar voor de punctie stop ik helemaal. Die paar sigaretjes slaat natuurlijk nergens op :-). Ben benieuwd.

Liefs saba

Geplaatst

Tip voor na de TP; drink granaatappelsap, eet grananaatappels, smeer granaatappels (haha)....

Granaatappels is een vrucht die staat voor vruchtbaarheid, aldus wikipedia. Het zou een positieve bijdrage leveren aan de innesteling van een embryo. Daarnaast is het erg gezond!!

Ik drink vanaf de tp dagelijks één groot glas granaatappelsap (healty people, bij ah te koop in de koeling). Erg verfrissend, gezond en wie weet heeft het een positieve bijdrage geleverd.

Geplaatst

@ Saba, gelijk stoppen... Sorry, klinkt heel stom, maar is absoluut het beste. Ik ben in januari 2011 gestopt met roken ter voorbereiding op de behandeling om mijn lichaam alvast te "reinigen". Hoe eerder je stopt met roken, hoe minder de kans is dat je terugvalt in je rookpatroon als je straks misschien zwanger bent!

Je kan 't, je weet waarvoor je het doet!

Geplaatst

@saba, ik ben het met melis eens, alleen kost het mij ook best veel moeite, de afgelopen weken doe ik hetzelfde als jou. Maar dat is nu ook afgelopen! Ga echt onwijs mijn best doen!!!!

Ben ook al druk aan de granaatappels, ook van Healthy people, goed te drinken hoor!

Ga zo mijn bedje in, proberen te slapen. Hoop dat het gaat lukken...

Geplaatst

@Bird Welkom bird op dit forum, je bent op de juiste plek terecht gekomen, die meiden hier zijn allemaal toppers en super lief. We leven allemaal erg met elkaar mee.

Ik zit in onze eerste poging voor ivf dus ben op dat gebied nog wel een groentje. Er zijn al 2 pixels onderweg bij Melis en Veer en gaan met zijn alle voor een heleboel pixels voor volgend jaar mei / april. Heel veel succes met de punctie morgen.

@Melis Thx meid. Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben ook zo een flapuit en iedereen om mij heen weet hoe of wat. Ik ervaar dat net als jij als heel prettig, iedereen leeft met je mee en is begripvol. Toevallig dat je dit zo schrijft, van de week dacht ik eraan dat als het allemaal gaat zoals het loopt (GOED dus :-) gaan we gewoon maar even vanuit) dan zal iedereen het direct vragen en willen weten. Heel logisch maar ook wel een beetje gek dat je het niet samen even kan laten inwerken of het geheim kan houden. Maar goed, ik denk ook dat als het raak is je het van blijdschap met iedereen wilt delen en iedereen het weten mag..... zo een SUPER nieuws... hihi

Hmm ik hoop dat de echo morgen goed is en ik mag starten met de Gonal-F, weer een stapje dichterbij.

@Miesje Gelukkig dat de punctie mee viel. Het is bij mij natuurlijk nog niet zover maar dat is wel iets waar ik tegen op zie..... Duim voor je dat je morgen goed nieuws krijgt....

@Eve succes morgen meis.... duim voor je

@Raba Snap het helemaal meid! Heel veel sterkte dikke knuffel

@Saba / Melis / Eve

ik rook ook nogsteeds 3 sigaretjes per dag... slecht he!!! Ik voel mij er best schuldig over, NU AL! Klinkt misschien stom maar ben zelfs bang dat het nu al invloed zal hebben op mijn ivf, zou dat zo zijn? heeft iemand daar op wat voor manier dan ook ervaring mee?

Verder leef in wel heel gezond mbt eten en sporten. Eet veel groente en fruit en doe 2x pw hardlopen. Ik heb mij voor genomen om vandaag echt mijn laaste sigaretje te roken, ik WIL echt niet meer roken vanaf de echo morgen. EN HET GAAT MIJ LUKKEN

Nou lieve meiden, allemaal heel veel succes morgen, zal morgen aan jullie denken.

Liefs Pixel

Geplaatst (aangepast)

4 puncties vandaag!!!! Succes dames. Ik weet dat het spannend is, maar bij mij viel het de vorige keer allemaal reuze mee. En niet vergeten, het duurt maar max 15 min. Dus het is zo gedaan.

@pixel: Ik heb ook erg veel moeite gehad om te stoppen met roken. Ik voel me er erg schuldig over, want het heeft gewoon een erg grote invloed op onze kansen om zwanger te worden. Nu in de stimulatiefase kost het me (haast) geen moeite om niet te roken. Wat mij erg helpt is dat je je eierstokken de hele tijd voelt, en je je dus de hele tijd bewust bent van de behandeling waar je mee bezig bent.

Ego: Ik merk dat de Gonal zijn werk aan het doen is. Met name mijn fietstocht naar het werk is een uitdaging geworden. Ik merk dat ik niet meer al te snel kan fietsen. Niet omdat ik pijn heb, maar vooral omdat het ongemakkelijk voelt. Ik doe er inmiddels 2 keer zo lang over om van mijn huis op mijn werk te komen. Ik kan ook met de tram, maar ik vindt het zo lekker om 's-ochtends lekker rustig op de fiets door het Haagse Bos langzaam wakker te worden met het geluid van vogeltjes ;-)

Ik heb vannacht wel slecht geslapen. Ik kon me er niet toe zetten om naar bed te gaan en lag er gisteren dus pas om uur in. Op mijn zij liggen gaat niet meer helemaal, dus ik werd steeds wakker, en heb heel raar gedroomd. Misschien had ik ook niet alle afleveringen van baby boom moeten kijken voor het slapen ;-)

Nu ga ik weer lekker aan het werk. Voor de punctie dames: Veel succes vandaag.

aangepast door Matroosje
Spelfout
Geplaatst

JAAAA goed nieuws!!! Vrijdag terugplaatsing!!! Hoeveel enz. weten we niet dat horen we vrijdag maar er zijn eicellen bevrucht jiehoe!!!

Voor alle dames die vandaag de punctie hebben, veel succes. Als het zo gaat als bij mij, dan heb je veel geluk. Heb er geen last van gehad, gisteren de hele middag lekke thuis op de bank geslapen en vandaag geen buikpijn of niks. Gaat dus goed!!! Hopelijk bij jullie ook, ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Bedankt voor alle lieve woorden.

Ik heb net de punctie achter de rug. Ik was mega zenuwachtig, maar het is me 100% meegevallen. Het deed best pijn, maar goed te handelen.

Ik heb 9 eicellen gescoord, dus nu is het afwachten en dan waarschijnlijk zaterdag de terugplaatsing..

Nu vandaag een rustig dagje thuis en dan hoop ik dat ik morgen niet teveel last meer heb. Mijn zoontje heeft vakantie en die wil ik ook de nodige positieve aandacht geven. Al denk ik dat hij iets langer op de playstation mag spelen dan normaal :-)

Ik hoop dat het bij de andere meiden die vandaag de punctie hebben gehad ook is meegevallen..

Geplaatst

Joehoe miesje!! Heel goed nieuws!! Op naar zaterdag. Ik de eerste fm en jij de tp!!

@ bird, dat is een mooi aantal,hoop dat ze goed gaan delen.

Vind het ook super moeilijk om te stoppen,en voel me eigenlijk ook schuldig,ga ook me best doen,als ik zwanger zou zijn zou ik ook niet roken,en daar gaan we voor natuurlijk!!!

Ik voel nog niet veel gebeuren in mijn buik,hoop dat er wel wat aan t groeien is, kan dat,dat je niet veel voelt en de eitjes aan t groeien zijn?? Ben zo benieuwd zaterdag!!

Liefs saba

Geplaatst

@ meisje: gefeliciteerd! Ga voor je duimen dat het blijft zitten!

@ bird: welkom hier! Fijn voor je dat de punctie mee viel.

Geplaatst

Vanmorgen me 2 fm gehad. Het zijn zoveel eiblaasjes dat ik tegen overstimulatie aan zit. Mag nu nog minder doen niet sporten en meer drinken. Ze hebben bloed geprikt om naar de hormoonwaarde te kijken. Die is 13 en hij mag max. 15 zijn. Dat is dus goed. Vanavond om 21.30 gaat de pregnyl er in. En vrijdag om 09.30 is de punctie! Ben benieuwd wordt nu toch wel een beetje zenuwachtig ;-)

Geplaatst

Dag dames,

Vandaag de punctie gehad. Was best gevoelig, maar zeker goed te doen. Ze hebben 6 eicellen gevonden. Ze konden nog niet vertellen of ze ook alle 6 goed waren voor icsi. Vrijdag horen we of en hoeveel embryootjes er zijn ontstaan. We zijn best tevreden met dit aantal, aangezien we er de vorige keer maar 3 hadden. Bird jij hebt ook een mooie score. Regent het bij jullie ook? Dan mag zoon lief inderdaad gewoon wat langer achter de pc. Mijn man is thuis, dus heb net even lekker op bed gelegen en nu dus even rustig achter de pc en zorgt hij voor onze dochter van bijna 3.

Miesje; Super een tp vrijdag. Hoeveel laat jij er terugplaatsen (als je het geluk hebt van meerdere embryo's)? Succes morgen en dan die zpannende wachtweken in.

Rican; Rustig aan doen hoor! Is echt belangrijk. Spannend vrijdag de punctie. Alvast heel veel succes.

Saba: Jij hebt zaterdag je eerste FM. Ik was ook ongerust omdat ik niet voelde. In het ziekenhuis zeiden ze dat ook niet elke vrouw dit heeft. Succes.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Dat is mooi ''appel,, 6 eicellen!!! Hoop dat ze alle 6 bevrucht kunnen worden!!

Oke gelukkig voelt het niet bij iedereen (ieder lichaam is natuurlijk anders) maar je maakt je dan toch wel een beetje zorgen,

bedankt, jij voelde ook niks en heb er toch 6!! Dat is een mooi aantal!!

Liefs saba

Geplaatst

Hallo dames,

Punctie is achter de rug........

Ben helemaal kapot, vorige keer was een eitje maar nu even niet. Ze hebben door de baarmoeder heen geprikt om bij mijn rechtereierstok te komen.

Maar het allemaal goed gegaan, zes eicellen gevonden dus dat is drie keer zoveel als de vorige keer!! Toen had ik er 2. Ben blij.

Vrijdag krijgen we tehoren of er bevruchtingen zijn.

Ga nu weer plat met mijn kruikje. Ben echt geen piepert maar dit viel me aardig zwaar.

Zal later even alles doorlezen en reageren!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden