Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Saba, succes bij je eerste FM!

@dederika, erg he dat wachten op het telefoontje!!!!!! Vond het gisteren ook drama en toen hij ging was ik echt doodnerveus! Hoop dat ze snel van zich laten horen en dat het positief nieuws is.

Meiden die vandaag de TP hebben heel veel succes, ik moet morgen.

Zijn jullie soms ook niet bang dat je de bolletjes niet ver genoeg inbrengen, heb wel zon proppenschieter gekregen en die gaat er ook wel helemaal in (sorry voor de details) en ik ga als het mogelijk is ook wel een half uurtje plat maar merk dat er toch wel veel uitkomt. bleeh

Hoe ervaren jullie dit en zijn jullie stipt om de 8 uur of ook wel eens een (half) uurtje eerder/later?

Volgende week ga ik weer werken en weet niet echt hoe ik dit moet doen......

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Eve, ik weet er alles van. Gisteren was de laatste dag dat ik ze moest gebruiken na een periode van 3 weken!'s Ochtends zet ik de wekker een half uurtje eerder, doe de bollen erin en blijf ff liggen. Maar ondanks dat kwam de helft er rond 9.00 uur alweer uit. 's Middags op m'n werk kon ik helemaal niet liggen dus ik had het idee dat het nooit zou helpen, maar je ziet 't; ik ben zwanger! Een half uurtje eerder of later kan echt geen kwaad hoor.. De werkzame stof wordt heel snel opgenomen, het bolletje smelt nl. heel snel ivm lichaamstemperatuur. Het restant wat eruit komt is slechts het omhulsel, het meeste blijft in je lichaam achter! Succes met de bollen! :-)

Geplaatst

Thx meiden!! Denk ook aan jullie ;-)

Hier nog een positief bericht, er waren er 19 te zien, de grootste was 15,paar kleintjes zullen niet meedoen,maar ben blij met dit resultaat,waarschijnlijk zijn er zo in zo 6 die meedoen,en mischien komen er nog wat bij.

Liefs saba

Geplaatst

Hoi meiden,

We hebben net onze tp gehad. We hebben ook een echo foto meegekregen met onze pixel erop. Ben echt super blij het is echt een heel bijzonder gevoel.

We hebben nu nog zeven embryo's over, hopelijk houden we daar nog een paar cryo's aan over.

Dikke knuf en een heel fijn weekend.

P.s broedse allemaal. Hi hi

Geplaatst

Hey meiden, misschien een stomme vraag maar lees van alles over bollen..... Geen idee wat dat zijn?????

En heeft 1 van jullie tijdens de Gonal ook zo een last gehad van temperatuursverschillen? Het ene moment heb ik het zo heet dat het wel een opvlieger lijkt en vervolgens heb ik het weer super koud..... heel gek, lijkt wel de overgang hihi

Verder voel ik me eigenlijk heel goed alleen wat mij niet helemaal lekker zit is dat ik verschillende keren las dat jullie je eierstokken zo voelde werken, heb ik helemaal niet, is dat ook gewoon normaal? Hoop zo dat onze 1e fm positief is.

@Dederika Proficiat meid... nu op naar de positieve test :-) Gaaf dat jullie een foto van jullie Pixel hebben meegekregen... Geniet maar lekker van het gevoel!

@Saba Goed nieuws dus, super meid. Weet je al wanneer je de punctie krijgt?

@ Eve Succes morgen met de tp, spannend hoor... Denk aan je

Geplaatst

Dat is de utrogestan, die moet je vaginaal inbrengen al na de punctie, dit bevorderd de innesteling. 3 * 2 op 1 dag. Dus 6 totaal.

Heb niet echt last van temperatuurverschillen gehad, en eigenlijk heb ik ook geen last van mijn eierstokken gehad, pas gister en dat was dag 6 dat ik de gonal-f spuit. Hoeveel eenheden spuit jij eigenlijk??

Ik had gevraagd wanneer ongeveer de punctie zal zijn, ze dacht ongeveer vrijdag. Maandag heb ik mijn 2e fm. Dan woensdag nog een fm en 's avonds denk de pregnyl.

@ dederika, dat is mooi nu lekker rustig aan doen en hopen op een postieve test over 2 wkn. Ga je gewoon werken?? Of heb je vrij genomen??

Liefs saba

Geplaatst

Ja dan schiet het zeker op,nu wordt het veel spannender!! Ik spuit 300E vrij hoge dosis, ze hadden bij mij minder eitjes verwacht vandaar de hoge dosis,

Ze stond zelf ook verbaasd te kijken dat het er al zo veel waren, terwijl ze voordat we begonnen zei,niet teleurgesteld zijn als er nog niets te zien is,dat komt vaak voor, omdat het de eerste fm is. Ze zijn in het VU vrij snel met de 1e fm, bij de meeste is dat pas na 10 dgn stimuleren. Dus ben super blij dat er al zoveel gebeurd, waarschijnlijk gaat de dosis vanaf maandag iets omlaag, en denk dat ik woensdag dan weer terug moet komen??

Ben ook benieuwd voor jou woensdag!! Nog maar een paar dagen.

xxx

Geplaatst

Oe dat is niet mis 300E.... Wel super dat het gaat zoals het moet en je goed produceert :-)

Ik mag ook al na 7 dagen terug komen voor de eerste meting, we wachten af. Wat dat betreft is de eerste poging zo spannend maar ook wel een beetje eng. Het is allemaal nieuw en je hebt geen idee hoe het allemaal gaat en verloopt. Vind het ook daarom heel fijn om hier te schrijven en te lezen. Iedereen is zo begripvol, leeft mee en je vragen worden beantwoord.

Fijn weekend meid, toi toi toi

xxx Pixel

Geplaatst

Ja dacht ik ook 300E zoveel... Maar heb ook weinig last!! Gelukkig!! Maandag weer kijken of de rest ook mee wil groeien. Jij woensdag, zal bij jou ook vast goed groeien!! Gewoon lekker veel water drinken. Dan heb je ook minder last. Ben ook blij dat je met iedereen hier erover kan praten. Veel mensen snappen er niks van en iedereen hier weet er alles van. En heb je die bollen thuis ;-) ???

Fijn weekend. xxx

Geplaatst

Wauw, het gaat hier de goede kant op, zeg.... Fantastisch!!

Er is inmiddels alweer zoveel geschreven dat ik het niet meer kan bijhouden, haha. I.i.g. hoop ik dat alles goed gaat met jullie en dat de behandelingen lekker opschieten. Zoals we eerder hadden "afgesproken" wil ik jullie allemaal terugzien in de topic "uitgerekend in maart/april 2012"

Meiden, geniet van deze mooie zondag!

PS. Saba, succes bij je 2e FM morgen :):)

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn om te horen dat de fm's er goed uitzien. Wij vonden ook de spanning per stap toenemen. En nu op het wachtbankje vind ik het heel bijzonder. Het idee dat er een embryo'tje veilig in mijn buik zit. Af en toe praat ik er tegen misschien wel een beetje apart, maar het voelt zo al alsof ik zwanger ben. Hopelijk wil ons pixeltje graag bij ons blijven.

Gelukkig heb ik het lekker druk op mijn werk, dat er weinig tijd over blijft om te twijfelen en piekeren.

Meiden succes met wachten, en voor degene die nog de punctie krijgen. Heel veel succes het duurt maar vijf minuten, en het is iedere minuut waard.

Dikke knuf dede

Geplaatst

Dederika; bijzonder he, zo`n embryo in je buik! Ik praat ook tegen hem/haar. Dan voelt het allemaal wat echter. Bovendien zijn we toch echt zwanger, alleen is het de vraag of het blijft zitten/verder ontwikkeld. Ik geniet hier zo ontzettend van en dat doe ik heel bewust. Misschien is dit het dichtstebij dat ik ooit bij een zwangerschap kom *niet doemdenken maar je weet het nooit natuurlijk* en ik vind dat ik daar elk moment van moet genieten.

Geplaatst

Deal Melis! Maar misschien test ik een dagje later, ligt er een beetje aan hoe ik me tegen die tijd voel. We hebben namelijk op de testdag een bruiloft waar we de hele dag genodigd zijn en ik ben getuige en ik wil bij een negatieve test de sfeer niet verpesten. Dus waarschijnlijk test ik een dag later, of ik moet al zo sterk het vermoeden hebben dat het raak is dat ik het de 22e aandurf.

Geplaatst

Ik vond het wachten erg zwaar miesje... De eerste week ging het wel goed, maar zodra de tweede week begon werk ik serieus gek van het wachten!

Ik had de bloedtest al vroeg (11 dagen na TP) maar heb op dag 9 na de TP gewoon een thuistest gedaan. Toen ik de uitslag zag heb ik denk ik tien minuten aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh gegild om 6.30 uur 's ochtends...

Maar ik snap je punt hoor, eigenlijk ook weer niet... Want miesje, jij gaat positief testen hoor!! Dat hebben we afgesproken ;-)

Ik ga zo richting Brabant, naar de kermis. Ik ben nog niet misselijk, maar als ik dat rondloop zal ik dat snel genoeg worden :s............ :-(

Fijne dag!

Geplaatst

Hoi melis,

Ik zat net te lezen dat je 9 dagen na de tp al een positieve test had. Echt super. Was je niet bang voor een vals positieve test, of kan dat niet gebeuren? Van het zh mogen we pas twaalf dagen na de tp een urine test doen. We krijgen geen bloedtest omdat ze geen valse hoop willen geven.

Soms vind ik het zo raar dat er zoveel verschil zit tussen de ziekenhuizen.

Veel plezier op de kermis. Knuf dede

Geplaatst

Hoi miesje,

Ik vind het heel fijn om te lezen dat je het op dezelfde manier ervaart. En ik hoop dat we allebei binnenkort nog verder komen in onze zwangerschappen.

Dikke knuf dede

Geplaatst

@ Dederika, natuurlijk was ik onzeker over de uitslag. Vanaf het begin had ik een goed gevoel over de zwangerschap. Groter wordende borsten die zeer gingen doen, vaak plassen en ik heb een heel gaaf gezicht gekregen ( fijne lijnen zijn weg ). Om een eventuele teleursteing te voorkomen heb ik steeds tegen mezelf en m'n man geroepen dat het niks wordt. Ik heb de gok inderdaad vroeg genomen, maar 2 dagen later weer een positieve urine & bloedtest! Dus het kan echt!!Snap alleen niet zo goed waarom het zkh valse hoop zou kunnen geven ivm een bloedtest, kunnen ze toch juist heel nauwkeurig het hcg meten? Ik vond een bloedtest juist een extra officiele bevestiging. Vrijdag bloed laten prikken via de huisarts om te kijken of het hcg goed stijgt en dat is het geval. Wellicht dat je via je huisarts een bloedtest kan krijgen als je daar behoefte aan hebt?! Succes in de wachtweken mop!!

Geplaatst

Jeeehh! We zijn net terug gebelt van de 18 eicellen hebben we 11 embryo's. Morgen om 11.45 de tp! En dag 15 na tp mogen wij testen! Testdatum wordt dus 25 juli!

@ meisje & dederika: geweldig allebei een tp! Kunnen we elkaar steunen in onze wachtweken.

@ saba: geweldig 19 eiblaasjes! Succes morgen met de 2 fm. Hopelijk zit jij ook snel in de wachtweken

Geplaatst

wow rican, 11 embryos!!! Ik hoop dat je graag een groot gezin wilt;) . Even zonder dollen, wat ontzettend fijn meid, daar zullen vast een aantal mooie cryos bijzitten die je hopelijk niet eens nodig gaat hebben! Melis jij voelde dus eigenlijk dat het goed zat, wat fijn om te horen dat dat kan. Ik probeer me aan de 14dgn na tp te houden hoop dat dat lukt! Dederika we slepen elkaar er wel doorheen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een super goede berichten. En met ze allen gaan we de wachtweken doorkomen. Wij mogen 21 juli testen, dus dat wordt allemaal heel snel achter elkaar testen.

Heel veel geluk allemaal ik duim voor ons allen. En Melis ik ben blij dat we jouw als positief voorbeeld hebben. En waarom het zh geen bloedtest snap ik idd niet, want ik gebruik nu progesteron bolletjes en volgens mij zit daar dan geen hcg in. Maar goed we wachttttteeeeennnnnn rustig affffff. Tenminste ik doe mijn best hi hi.

Dikke knuf dede

Geplaatst

pixel ik moest de puregon altijd smorgens zetten (deca ook) en stipt op hetzelfde tijdstip. Dat zal bij de gonal hetzelfde zijn al is het per ziekenhuis verschillend of je smorgens of savonds moet spuiten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden