Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pixel: ik snap wel dat mensen je proberen op te vrolijken door te zeggen dat het er twee zijn en dat je er maar 1 nodig hebt, maar daar zit je nu niet op te wachten. Je wil gewoon iemand die je over je bol aait en zegt 'ah meid wat kut voor je, huil maar lekker uit'. Het is namelijk niet niks en laten we eerlijk zijn, we doen dit nu eenmaal om zo veel mogelijk eitjes te scoren juist om de kansen op succes nog veel groter te maken. wat ik wel fijn voor je vindt is dat de punctie door het onderzoek wat je doet , ook met 2 follikels doorgaat. Je hebt dus wel nog een kans en dat is prettig. Maar hoe je het ook bekijkt, het is en blijft kut. Dikke knuffel voor jou meid.

Eve ; hoe gaat het met jou meid, heb je weer wat positiviteit bij elkaar kunnen rapen?

Melis: je echo staat voor de deur, spannend he!

Trouwens wat ik mij afvraag... vandaag is het twee weken na punctie voor mij. Dus dat betekent 2 weken na eisprong. Vrijdag is het twee weken na tp. Als ik nou donderdag positief test, ben ik dan 4 weken en 2 dagen zwanger of 3 weken en 6 dagen? Moet ik vanaf de punctie tellen of vanaf de tp?

Geplaatst

@ miesje, je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dag van de punctie is belangrijk bij het uitrekenen van de bevallingsdatum. Op de site van freya kan je de datum van punctie invoeren en die bepaald dan je bevallingsdatum. Waarom ga je niet al testen? Ik heb op dag 9 na TP al getest endie was duidelijk positief!Succes :):)

Wachtbankje-dames, wie mag er al eerst testen?

Geplaatst

Hey allemaal

Thnx voor de berichtjes! Voel me nu weer wat beter. Het is gewoon moeilijk om te moeten wachten of iets wat we allemaal zooo graag willen en naar verlangen.

Alle symptomen tekenen vallen mij op: oooh een puist nu wordt ik ongi. oooh allemaal blauwe aders op mijn borsten nu ben ik zekers zwanger. maar moet me beseffen dat het allemaal bedrog is, je weet het pas met een test, je lichaam houdt je voor de gek!

@Pixel, ik snap je teleurstelling volkomen!! Mijn eerste IVF verliep precies hetzelfde!!(bijna dan) Had 1 follikel en de punctie moest doorgaan van het ziekenhuis. Bij elke FM was er weer eentje verdwenen. Tijdens de punctie bleek dat er toch nog een 2e zat (verrassing!!) In allebei zat een eicel en ze werden ook nog eens allebei bevrucht !! Dus het kan ook goed gaan, bij mij zijn ze helaas niet blijven plakken. Maar dat wil niet zeggen dat dat jou ook overkomt!

Heb we heel erg lopen twijfelen of ik de punctie wel door wou laten gaan. Zonder een punctie is het immers geen IVF poging volgens de verzekering. Wil hiermee niet zeggen dat je de punctie niet door moet laten gaan, maar wil je wel wijzen op de mogelijkheden....

Het is allemaal soms zo oneerlijk, de 1 hoeft maar te niezen en ze zijn zwanger en wij..... grrrr

Meisje, op de site van freya staat een calculator daar kun je de datum van de punctie invullen! Je kunt ook het aantal dagen na de punctie + 14 tellen. Dat zijn de aantal dagen dat je zwanger bent.!!

Ik wil iedereen een dikke knuffel geven!!!:knuf::aaaflowersmiley:

Geplaatst

@ Pixel, echt balen!!!! Die hormonen doen bij jou niet echt goed zijn werk :( En al naar de 4e fm, pffffff

nou ja succes in ieder geval!!!

@ melis, onze emmy is een 8 cellige emmy, dus echt een mooie!!! Hoop dat hij lekker blijft ;)

Maandag had ik de tp, dus dan zou ik dinsdag kunnen testen???? Of tel je de tag van de tp niet mee??

Voor jou op naar de echo, spannend he!!!

@ miesje, het gaat inderdaad om de kwaliteit, maar was even teleurgesteld omdat van de 20 eitjes er 16 goed waren en maar 7 bevrucht,dus minder dan de helft. Maar ja we gaan voor deze!!! Voor jou zitten de ww er bijna op, hoop op groen ;) !!!!!

Liefs saba

Geplaatst

Melis: ik kan toch niet vanaf mn menstruatie tellen? weet eigenlijk helemaal niet meer wanneer die was? heb toch ook uiteindelijk 4 weken gespoten voor de punctie (deca en puregon) . Ik snap het ff niet meer hihi. Maar zal op de site van freya kijken misschien dat ik daar wat wijzer van word hihi. bedankt voor de tip iig! Goh ik bedenk me nu dat ik echt de kluts kwijt ben wat betreft menstruatie ed hihi.

Ow en ik ga nu nog niet testen omdat ik nog geen test heb :) dus dat wordt een beetje lastig testen he! Ik wacht geduldig af tot donderdag, ik wacht al bijna 3 jaar dus die twee daagjes geduld (okey 1 dag en een beetje) kan ik best opbrengen hoor!

Ja Eve dat wachten blijft gewoon moeilijk he, zeker met al die symptomen die we bemerken. Ik heb ook puistjes, pijnlijke borsten, krampen in mn baarmoeder, moe moe moe, emo, wel honger/geen honger, last van mn darmen en het kan gewoonweg 2 kanten uit. Of ja of nee, je weet het gewoon niet. Zo frustrerend he, hadden we maar een glazen bol om in te kijken en wisten we het maar!

Geplaatst

@ Saba, de dag van tp telt niet mee.. Ik heb dus de woensdag na tp (had mijn tp ook op maandag ;-)) een goedkope test van kruidvat gedaan en die was meteen positief. Manlief en iki wilde zelf al weten wat de uitslag zou zijn voordat we naar het VU gingen voor de bloedtest, vandaar dat we zo snel getest hebben. Uiteraard waren we (voornamelijk ik) helemaal op van de zenuwen en het "eeuwige" wachten (waren uiteindelijk maar 9 dagen).

Hebben ze IVF of ICSI gedaan?

Ja, zaterdag m'n allereerst echo! Hoop zo op een mooi hartje :-) De echo van zaterdag is bij een onafhankelijke echopraktijk, maandag 25 juli moeten we naar het VU voor een echo en dan 27 juli al naar de verloskundig. Tijd vliegt voorbij lijkt het soms, maar de dagen kunnen ook heel lang duren.

Ben je al gewend aan de granaatappelsap:p

Geplaatst

@miesje, de duur van je zwangerschap wordt door verloskundigen berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (normale weg zwanger worden). Maar omdat deze dag voor mij exact overeen kwam met de nagebootste cyclus klopt het bij mij precies.

Eerste dag laatste menstruatie was op 3 juni, punctie op 17 juni dus precies 2 weken later. Zodoende weet ik dat ik elke vrijdag een weekje langer zwanger ben.

Kijk maar ff op de freya site, misschien ben ik veel te verstrooid in mijn uitleg, haha..

Knap van je dat je tot donderdag gaan wachten! Hoop ook jou gauw (weer) te spreken, maar dit keer in de uitgerekend in maart 2012 topic ;-)

Geplaatst

Oké, dan wordt het woensdag dus ;) alleen wij hebben de bloedtest vrij laat pas 1 aug,ma ja maakt niet uit! Mijn vriend wil nog eerder testen haha, die is nog erger dan ik!

We hebben ICSI gehad manlief had maar 0,8 miljoen zaadjes. Slechte oogst, laatste keer dat het getest was had hij nog 8 miljoen, dat scheelt nogal wat.

De tijd vliegt echt voorbij!! Gelukkig ;) jah echt spannend, hoop voor je dat het een mooie echo wordt!!

Vind de granaatappelsap niet eens zo heel erg vies,dat gaat goed :)

XX

Geplaatst

Haha melis, ik heb ff op de site van freya gekeken en mocht ik zwanger zijn dan ben ik nu 4 wk 1 dag haha! leuk om te weten, ik hoop het echt. Mijn menstruatie en stimulatiefase kwamen niet overeen met een normale cyclus omdat ze me wat langer hebben laten spuitenmet de deca simpelweg om het goed te kunnen timen. Ons ziekenhuis doet namelijk in het weekend geen punctie/tp dus het moest goed getimed worden. Hoezo ouderwets he, in deze tijd moet alles in het weekend door kunnen gaan lijkt me. IUI had ik altijd in een ander ziekenhuis en dat gebeurde wel in het weekend.

Ik hoop ook dat ik naar het volgend topic meemag! En geduld heb ik al bijna 3 jaar dus die twee dagen maken het ook niet meer uit denk ik maar (ja ben soms erg nuchter)

Saba; Wijhebben uiteindelijk ook icsi gehad, terwijl daarvoor het zaad altijd voldoende genoeg voor iui was, en tijdens de onderzoeken voor ivf was het ook nog prima in orde volgens mij rond de 10 miljoen. weet niet hoeveel het nu was maar te weinig voor ivf. waarschijnlijk speelt stress hier ook eenrol in denk ik. mijn vriend moest voor de punctie een potje vullen en na de punctie ook nog eens omdat ze al zagen dat het niet goed was. arme jongen denk ik dan moet je tweekeer in zo`n kamertje gaan zitten.

Geplaatst

@ miesje, t zal inderdaad ook wel met stress te maken hebben! Vreemd hè dat het zo kan verschillen!! Arme jongen ja 2 x in zo'n kamertje. Uiteindelijk doen wij het meeste hè ;-)

Ze vertelde ons dat het zaad goed was, hij hoefde niet nog een keer.

Geplaatst

saba; ja wij doen het meeste idd, en wat de man moet doen is over het algemeen niet eens zo vervelend;) Maar vond het toch zielig dat mijn vriend dit in het ziekenhuis moest doen en dan ook nog twee keer. We durfden het er niet op te gokken het thuis te doen aangezien we makkelijk een uur rijden als het druk op de weg is.

Geplaatst

Dat is dan te ver rijden om het thuis te doen,mischien dat het thuis toch heel anders zou zijn!!

Gelukkig is alles goed gekomen!! Nu hopen op een positieve test ;-)

Geplaatst

@Saba thx meid, i need it :-) Ben heel benieuwd.... wederom positief naar het ziekenhuishuis maar dat valt niet altijd mee. Moet wel zeggen dat ik sinds vandaag behoorlijk last van eierstokken heb, althans, ik denk dat het mijn eierstokken zijn. We zullen zien. Morgen om 13.20 melden op de ivf afdeling, spannend!!!

Hoe ist met jou?

En hoe ist met de andere dames op het wachtbankje? Beetje vol te houden???

Hoop zo voor jullie allemaal dat de kleine pixels blijven zitten waar ze zitten!!!! Dikke knuffel voor jullie allemaal, jullie zijn toppers.... mag ook gezegd worden :-)

Liefs Pixel

Geplaatst

succes morgen pixel, ik hoop dat je nog wat follikels erbij hebt en dat je de punctie kunt plannen! Spannende dag morgen, jij fm en ik testen! Wie had er nou ook alweer morgen de bloedtest? Spannend!

Geplaatst

Hoi meiden we zijn zwanger!!! Ik heb allemaal menstruatie klachten en dacht dat het mislukt was. Ik hoop dat het hele wachtbankje straks vol zit met zwangeren dames.

Dikke kus dede

Geplaatst

@ Dederika, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Gefeliciteerd meid, ik ben heel erg blij voor je/jullie! :-)

Kom je gezellig meeschrijven in het topic uitgerekend in maart 2012?

Fijne dag meiden!

Geplaatst

@ dederika: gefeliciteerd meid! Op welke wd heb je getest? Wij zitten nu op wd 10 en mogen op wd 15 testen. Nog 5 dagen en dan weten wij het ook.

@ pixel: succes vandaag!

@ eve en meisje hoe is het met jullie in deze laatste week van wachten?

Geplaatst

waaaaaaaaaahhhh dederika ik ben ook zwanger!!! Gefeliciteerd meid! Kunnen we samen door naar het vlngde topic!!! Meiden ik ben gewoon zwanger!!!waaahhhhhh

Geplaatst

Meisje en dederika, gefeliciteerd!!!! Echt super!

Hier gaat het helemaal de verkeerde kant op, sinds gisteren bloedverlies en nu ook krampen in de buik. Ga echt zwaar ongesteld worden...................

Wil het nog niet geloven en liep gisteren al de hele tijd tegen mezelf te zeggen, het komt goed, het komt goed, maar helaas!

IK hoop dat ik de enige ben deze maand en jullie allemaal goede berichten gaan schrijven!!

Geplaatst

Dedrika en moesje gefeliciteerd... Geweldig..

Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken... Maar ik kon het net thuis niet meer houden en heb ook getest.. Ennn. Zwanger...

Heel onwerkelijk en ook doodeng... Het is bij mij al 8 keer misgegaan, dus durf nu ook niet te hopen.

Vanmiddag word ik gebeld, ben wel benieuwd naar mijn waarden.. Ook ik heb echt menstruatieverschijnselen, dus dacht ook dat het mis was..

Nou ja zaterdag stappen we in het vliegtuig, voor 2 weken vakantie in de Griekse zon.

Ben benieuwd wanneer voor een echo mogen komen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden