Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Apart zeg... follikels zijn toch de blaasjes waar eicellen in groeien. Dus dat betekend dat er altijd een aantal leeg???? Hmmmm ik heb tot n u toe 6 follikels, hopeijl komen er nog meer maar de kans dat daar minder eicellen uitkomen is zeer groot aanwezig...

Hoe ist verder Melis? Hoe voel je je?

x Pixel

Geplaatst

Ja, heeft denk ik te maken met de grootte van de follikel. Niet alle follikels groeien even hard en zijn qua formaat nooit hetzelfde ten tijde van de punctie, misschien dat dat een oorzaak kan zijn.Ik voel me eigenlijk, op de extreme vermoeidheid na, goed. Moet wel regelmatig wat eten om niet misselijk te worden, maar daar hou ik rekening mee. Verder vind ik mijn 40-urige werkweek erg zwaar vallen, na de lunch zit ik te knikkebollen en wil ik het liefst mijn hoofd op mijn bureau leggen om een tukkie te doen. Maar ja, het hoort er allemaal bij! A.s. zaterdag hebben we de 1e echo en gaan we zien alles goed met onze bibi gaat :):) 25 juli voor controle naar het VU.Hoe is het verder met jou, Pixel?

Geplaatst

Het aantal eicellen vs. follikels kan elke keer verschillen

Bij mijn 1e IVF had ik maar 2 follikels, deze bevatte allebei een eicel, Daar in tegen had ik deze keer 13 follikels en maar 6 eicellen.

Je weet pas of er iets in zit na de punctie, op wikipedia staat hier wel informatie over.

Voordat je geboren wordt zitten de eicellen als in de eierstokken en tijdens je levens wordt dat steeds minder door eisprongen of afsterven in de eierstok.

Geplaatst

Fijn dat je je op de vermoeidheid na goed voelt, spannend jullie eerste echo... zo super dat de behandeling goed is gegaan....

Geeft de andere meid incl mijzelf goed hoop.... blijft spannend tot het eind!

Bij ons alles opzich wel op schema.

Van de week wel een beetje paniek omdat ik maar 3 follikels had en vervolgens waren die 2 dg later niet gegroeid maar na de verhoogde dosis gonal-f van 150eh naar 225eh gaat het de goede kant op. Vandaag 4efm gehad en we zijn goed opweg. Schijnbaar heb ik een hoger dosis nodig om het opgang te krijgen. Ben wel een beetje stom geweest gister met het spuiten van de gonal-f, zie tekst wat ik eerder vandaag heb geschreven maar wellicht dat je dat al gelezen hebt maar verder gaat het goed. Zo spannend allemaal.

Vind het ivf wel best pittig...

Alles wat erbij komt kijken, de hormonen, de emotie, de spanningen... Je kan niks anders doen als het proces doorlopen en afwachten of alles evrloopt zoals het moet. Soms heb ik zo een machteloos gevoel. Zeker naar de eerste en tweede fm toen het niet allemaal helemaal ging zoals zou moeten.

En dan ben je eindelijk op het moment van punctie en de terupplaatsing en dan is het nog steeds de vraag, gaat het lukken. Het hoort er allemaal bij en ik ben super dankbaar dat het allemaal mogelijk is maar zoals ik al zei, best pittig allemaal.

Geplaatst

@ pixel. Ik vind het ook behoorlijk pittig allemaal. Ik vond het spuiten nog het minst belastend. Maar wel steeds het op en neer naar het ziekenhuis ( is voor mij een half uur met de trein of 3 kwartier met de auto) En dat voor die 5 minuten. Ik stond meestal zo weer buiten..

@ Eve. Fijn dat je weer thuis bent. Vervelend van die steken. Daar heb ik geen last van. Wel regelmatig wat kramp, dus ben bang dat ik elk moment ongesteld kan worden. Lijkt ook wel of mijn borsten weer minder gevoelig zijn. Wat bij mij meestal een teken is dat de menstruatie eraan komt... Maar ja we houden nog even hoop..

@ Saba. Hoe is de tp gegaan??

Geplaatst

Hey Bird,

Erg he al dat wachten pfff

Jij hebt toch ook de 6e je punctie gehad? Wanneer mag jij testen en gebruik jij ook de bollen?

Gisteren ineens een dikke puist en vannochtend krampen in de buik. Paniek slaat hier ook wel toe. Mijn borsten nog steeds mega gevoelig maar dat kan natuurlijk van de bollen komen...

Maar is het nog niet wat vroeg voor een menstruatie?? We houden hoop!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat vreselijk he? Op het wachtbankje zitten. Iedere keer voel ik wat drubbelen. En dan denk ik ohno ik ben aan het menstrueren. Tot nu toe iedere keer vals alarm. Het zijn iedere keer die vieze bolletjes.

Het wachten is echt lastig. Ik wil iedereen even sterkte wensen en hopelijk hoort de menstruatiepijn gewoon bij het begin van de zwangerschap.

Dikke knuffel dede

Geplaatst

Hey hey,

Nog een weekje en dan zijn we groen!!!!!! (hoop ik)

Hier is gelukkig het broekloeren nog niet begonnen maar zal niet lang meer duren voordat ik weer ieder uur naar de wc ga voor een check!

Wou dat ik kon slapen tot zaterdag!! haha

Geplaatst

@Eve en Dederika: Ik word gek van het wachten..... Ik moet donderdag bloed laten prikken, maar ik denk dat ik woensdagavond als ik dan nog niet ongesteld ben geworden vast een test doe. Ik heb echt geen zin om helemaal zenuwachtig dat telefoontje af te wachten..

Ik gebruik die bollen ook. Ik ben alleen vaak zo moe, dat ik bijna mijn wekker moet zetten om die van de avond te doen. Ik doe het om 22:30 - 6:30 en 14:30. Dan zit er precies 8 uur tussen. Doen jullie dat ook? Is alleen wel lastig in het weekend met als je iets gaat doen. Ik zit nu op mijn werk en dan vind ik het ook wel vervelend. Gelukkig een zittend beroep.

@eve ik had inderdaad de 6de de punctie en de 10de de TP...

Geplaatst

saba succes vandaag! hopelijk heb je veel cryos! (die je uiteindelijk hopelijk niet eens nodig gaat hebben:)

bird: mijn borsten zijn ook niet iedere keer zo gevoelig, vandaag wel morgen niet, kan zelfs van uur tot uur wisselen (niet denken dat ik er de hele dag aan zit he :)

wordt je wel knap onzeker van he.

pixel: ik vind ivf op zich niet zo heel zwaar, ik heb het als heel positief ervaren. ik vond het een mooie ervaring die ik met mijn vriend heb mogen delen. echter, nu deze laatste paar dagen op het wachtbankje vind ik mega zwaar. ik word heen en weer geslingerd met mn emoties en gevoelens en dat vind ik heel moeilijk.

wat fijn voor je dat je meer follikels hebt nu! goed nieuws he! ik had volgens mij 8 follikels en uiteindelijk 6 eicellen. maar weet eerlijk gezegd niet of ze alle zijn aangeprikt, voor mijn gevoel hebben ze maar 2x geprikt, 1 keer links, 1 keer rechts, de verdoving zorgt ervoor dat je vergeetachtig wordt.

eve: nog even volhouden, we gaan voor groen he!menstruatiekrampen, daar heb ik ook steeds last van, voor de tp al en na de tp af en toe heel hevig moet soms even dubbel staan van de pijn.

had ik al gezegd dat ik sinds vrijdag last van bloedverlies heb? vrijdag twee druppels, zaterdag ook en gisteren iets meer. Maar niet voldoende om het een menstruatie te kunnen noemen. ben er heel onzeker van geworden en heb gisteren een heel verdrietige dag gehad want ik dacht dat het helemaal over was. echter met het inbrengen van de bollenaplicator bemerkte ik telkens geen bloed vreemd genoeg. heb vanmorgen het zknhuis gebeld en ik moet gewoon afwachten, meer kan ik niet. doorgaan met de bollen en wachten tot de testdatum. dat is aanstaande vrijdag. ik zou vrijdag niet testen maar pas zaterdag ivm een bruiloft maar ik denk dat ik het nu donderdag ga doen, kan echt niet meer wachten. ben zo onzeker nu en zo bang. rationeel zeg ik 'ah joh maakt niet uit, nog 1 cryo en daarnaast nog 2 pogingen. per poging ligt bij ons de kans rond de 30% dus binnen 3 keer zou het theoretisch gezien gelukt moeten zijn' maar als ik naar mn gevoel luister, dan breekt mijn hart. waarom niet? het is een toppertje wat teruggeplaatst is, dus waarom zou hij niet willen blijven plakken? ik leef dus nu echt even tussen hoop en vrees en hoop dat het snel donderdag is zodat ik duidelijkheid heb. overigens zegt het ziekenhuis dat ik bloedverlies kan hebben omdat mijn baarmoedermond gevoelig kan zijn en dat dat het bloed veroorzaakt. zelf heb ik er weinig vertrouwen meer in en dat is jammer want ik was zo ontzettend positief al die tijd. dat ik vrijdag al bloed ben verloren, precies 1 week na tp was erg vroeg vlgns het zknhuis. en ik heb tijdens 4 IUI pogingen de bolletjes ook al gebruikt en daar nooit bloed bij verloren vandaar dat ik nu ook een beetje van slag ben.

overigens heb ik sinds gisterenmiddag geen bloed meer verloren.

Geplaatst

Heb een tp gehad van een mooie Emmy, Super blij, en hoop dat hij bij ons blijft!!

Voor de rest erg teleurgesteld!! Van de 20 maar 7 bevruchtingen waarvan waarschijnlijk maar 2 cryo's heb daar even zitten huilen.

Maar ja we gaan voor deze. Hij zag er super mooi uit op het scherm

Geplaatst

Melis, werd vanmorgen gebeld of ik ook met het onderzoek mee wilde doen,hebben dus ook de tp met het pompje gehad ;-) nu afwachten!! X

Geplaatst

Bird wat mag je vroeg testen vergeleken met mij!!! Als jij positief test ga ik misschien ook wel eerst testen. Aan de ene kant moet je idd lang wachten op de uitslag van de bloedtest, maar je weet dan wel precies hoe hoog je HCG is en dat is denk ik wel fijn. Ik moet gewoon thuis testen en de uitslag bellen. Als hij positief is heb ik pas op 23 aug mijn eerst echo! Belachelijk!!!!

Ik ben ook vrij secuur met de bollen 7 - 15 - 23 uur. Heb nog even bij de TP nagevraagd of het kwaad kan om daarvan af te wijken. Het enige wat hij zei was: Meid niet zo moeilijk doen, het is niet nodig om daarvoor een wekken te zetten. Gewoon als je wakker wordt ergens op de middag en voor het slapen gaan. De bollen zijn namelijk binnen een uur opgenomen in je lichaam.

Dus maak me er niet zo druk om, en als het even kan ga ik na het inbrengen nog even liggen.

Meisje, kan me voorstellen dat je even in de stress zit. Sommige vrouwen bloeden hun hele zwangerschap licht zonder dag het kwaad kan. Het kan natuurljk ook te maken hebben met een evt innesteling. Daar gaan me maar vanuit! ;-)

Denk dat je donderdag best kan gaan testen, geef de hoop nog niet op hoor!!!

Sab, gefeliciteerd met je emmie! Dat hij maar lekker lang in de buik mag blijven! Het is idd jammer dat je weinig overhebt, maar je hebt wel 2 cryo's (waarschijnlijk) en dat is ondanks je teleurstelling echt een mooie score!!

Geplaatst

@ saba: gefeliciteerd met je tp. welkom in de wachtweken.

wordt nu toch wel erg nerveus. voel van alles. heb sinds vandaag momenten alsof me buik in brand staat. heb ik nog nooit meegemaakt. me ontlasting is ook anders dan anders. me borsten zijn heel of en toe jeukerig. maar minder dan vorige week. van al deze symptonen wordt ik toch wel erg onzeker. pfff en moet zeker nog 8 dagen w8. pfff

Geplaatst

@Saba gefeliciteerd met de tp... nu net als de rest op het wachtbankje

Heel begrijpelijk dat het aantal cryo's je tegen viel. Maar zoals miesje al zei, wie weet en hopelijk heb je ze niet nodig. Succes meid.

Vandaag netjes gonal-f gezet zoals voorgescheven :-) en volgens het ziekenhuis heeft mij niet al te slimme actie geen invloed op onze poging.

Morgen onze 4e fm, ben heel benieuwd!!! Hopelijk mogen we deze week nog melden voor de punctie.... we wachten af.

Meiden, een dikke knuffel voor jullie allemaal en heel veel succes de komende periode. Ik weet nog niet wat het is om op het wachtbankje te zitten want zit nog in de fm fase maar ka mij voorstellen dat die dagen wel maanden lijken. Wie weet mag ik mij volgende week bij jullie aansluiten. Volle wachtbank dus :-)

Liefs pixel

Geplaatst

@ pixel: ga voor je duimen dat je volgende week ook kan aansluiten bij de ww. Zelf vind ik de ww het moeilijkste gedeelte van de gehele behandeling.

Geplaatst

Bedankt meiden.

Ben ook super blij!! We gaan voor deze!!

Hoop veel groen te zien de aankomende weken ;-)

@ pixel, succes vandaag, hoop dat de punctie in zicht is!!

Liefs saba

Geplaatst

Nog even volhouden Eve, positief blijven!!! Vind het ook nu al spannend en zit pas op wd 1 :-)

Succes!!! Ga voor je duimen!!!!!!;-)

XX

Geplaatst

Saba: ik kan me goed voorstellen dat je even teleurgesteld was. Je hoopt toch op meer he, zeker als je zoveel eitjes had. Maargoed, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit en niet de kwantiteit, en als jij nu een superembryo hebt, heb je de rest misschien niet eens meer nodig;) .

Eve: poeh niet in de stress raken meid! Komt goed! Rustig blijven, en afwachten is helaas het enige wat we kunnen doen he. En dat is moeilijk, ik weet er alles van. Bedankt voor je bemoedigende woorden van gisteren. Ik geloof bij iedereen in een innestelingsbloeding, behalve bij mezelf maar dat is gewoon puur zelfbescherming.

Ik mocht van de arts donderdag ook testen, ik had dat al in het zknhuis gevraagd na de tp. Maar mijn vriend wil liever tot zaterdag wachten omdat we vrijdag die bruiloft hebben. Maar door alle onzekerheid nu wil ik het zelf graag donderdag doen, desnoods stiekem haha.

Bird: mij hebben ze gezegd dat het niet op een uurtje aankomt met die bolletjes. Ik verdeel het gewoon over de dag vanaf het moment dat ik opgestaan ben. Vandaag was ik pas om 10 uur op , dus dan neem ik de volgende bolletjes ook wat later. Vannacht heb ik ze pas om 2 uur genomen, maar dat komt omdat ik naar een concert was en ik die bolletjesniet mee wilde nemen was bang dat ze daar dachten dat het drug was haha. Bovendien vond ik het nogal vies om ze daar in te brengen, of op een tankstation. Wie weet wat voor iets engs je dan van onderen oploopt. We moesten 2 uur terugrijden dus tja dan worden de bolletjes maar 1 keer wat later genomen. Geloof niet dat een zwangerschap van 1 keer te laat afhangt.

Dederika : ja dat wachten he. Echt slopend he. Nog even volhouden!

Rican: pfft ja dat wachten, jemig. Afschuwelijk, en iedere keer voel je wat anders en krijg je hoop. Nog eventjes! Je zult zien dat die dagen sneller omzijn dan je denkt.

Geplaatst

pffff baal baal baal

Net 4e fm gehad.... 2 follikels groeien naar behoren en de andere vier staan wederom stil grrr hoe kan dat nou toch!!!!

Omdat we in een studie zitten mogen we al een punctie doen bij 2 follikels maar ja, jullie weten net zo goed als ik dat het minimaal is. En dan ook maar hopen dat er een goede eicel in zit. Ben echt teleurgesteld en verdrietig. (dank je wel hormonen) I know, het zijn er twee maar ben toch niet blij. Iedereen om mij heen zegt ja maar het zijn er toch twee, en je hebt er maar 1 nodig blablabla... Zit nu echt even niet te wachten op die positievelingen. Vind t gewoon K.T en baal dat het er maar weer 2 zijn. Is dat zo gek! sorry hoor meiden maar voel nu even zo klote.......

Donderdag 5efm en wie weet zondag de punctie maar eerlijk gezegd wordt ik daar niet blijer van!!!

X pixel

Geplaatst

@ Saba, gefeliciteerd met je TP! Hoeveel cellig van je emmy?

Leuk om te horen dat je ook het pompje hebt gehad, wellicht dat het i.d.d. heeft bijgedragen aan mijn zwangerschap.

Succes in de wachtweken, spannende tijden breken aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden