Ga naar inhoud

Uitgerekend januari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Danielle... sterkte! ik baal voor jullie.

Ivfsh blij voor je dat je een goede echo had.

Wij zelf hadden vandaag goed nieuws, ik ben zwanger van 1 en hebben het hartje zien kloppen : )

Zoiets moois ookal is het nog maar 3,8/4 mm. Over 3,5 week mogen wij weer! 17 mei de 2de echo.

S

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd Floor!!

Danielle: als je dit nog leest: hoe gaat het met je? Vind het echt zo rot voor je!

Zullen we een lijstje maken van zwangeren? Is wel handig (en leuk :-))

IVFSH, 7 januari, eenling (2 cryos terug geplaatst), 8 juni 2e echo met 9w 4d

Geplaatst

Vrijdag 9 weken zwanger en gelukkig word de misselijkheid al wat minder, mijn borsten staan wel op springen heb ik het idee.

Heb nu wel het rare dat mijn eten niet echt smaakt lol.

Ben wel blij dat ik lekker thuis ben en kan doen wat ik wil of je kan beter zeggen wat ik niet wil.

diaan

Geplaatst

hoooooooi, dacht...ik kom maar hier zitten...nu ben ik officieel uitgerekend (laatste dag van menstruatie) 3 februari, dus eigenlijk hoor ik niet helemaal hier, maar wie weet val ik net in de valreep :) anyway, vandaag mijn NOD en heb al 4 dagen een positieve test...dacht eerst (nou ja, het ziekenhuis dacht) dat het door de pregnyl komt, maar ik weet het zeker IK BEN ZWANGER :) maar vrijdag officieel de bloedtest en dan weet ik de echo, dus lijstje word nog verder aangevuld zodra ik wat weet :)

iedereen hier feli en danielle...superbalen voor je, kan niet meer zeggen denk ik, mss een virtuele knuffel? (als je dit nog leest tenminste)

Benbri, eind januari, eenling (1 cryo terug geplaatst)

Geplaatst

gefeli Brenbi wel spannend at je de bloedtest nog moet afwachten, maar ja al zoveel testen positief,

dan zou ik er ook vanuit gaan dat je zwanger bent.

gr diaan

Geplaatst

ik voeg mijzelf ook toe:

Flma, 17 januari, eenling (2 embryo's terug geplaatst), 17 juni 2e echo met 9w 3d

hopen op een langer lijstje....en dat er maar veel baby's geboren mogen worden in 2012.

Geplaatst

Zal mezelf ook toevoegen.

Diaan 39 1 januari eenling ( 2 embryo's terg geplaatsts 30 mei 2e echo met 9 wkn en 3 dgn

Flma, 17 januari, eenling (2 embryo's terug geplaatst), 17 juni 2e echo met 9w 3d

hahahahah maaak er weer is een zooitje van :)

Geplaatst

hahaha...welnee diaan....je staat er op toch...das het belangrijkste...vind het wel vervelend dat ik verder nog geen datum weet...behalve theoretisch 3 februari dan, maar goed...:)

Geplaatst

hee diaan,

volgens mij heb je een foutje in je ticker :-) Die geeft nl aan dat je al 9 weken 3 dagen bent en dan zou je 25 december uitgerekend zijn. Scheelt niet veel, maar toch :-)

Geplaatst

Bedankt iedereen voor alle lieve reacties!!

Ja hoe voel ik me.. Nog erg zwanger :S Lichamelijk voel ik me ook nog erg goed, alleen geestelijk pfff..

Ik heb nu ook wel zoiets van kom maar los.. Het zit toch niet goed.. Het (weer) wachten is echt verschrikkelijk.

Vrijdag moeten we weer terug komen en dan horen we wel weer hoe of wat.

Ivfsh, dank je wel voor je extra reactie :) Ik wens je/jullie veel geluk toe!!

Hopen dat veel meiden in Januari aan kunnen schuiven!!

Veel liefs Danielle..

Geplaatst

Hee danielle,

Moet je wachten tot het vanzelf los komt? Of krijg je medicijnen?

Geestelijk is ook het zwaarst hè... Dat lichamelijke is vervelend, maar daar valt wel overheen te komen. De emotionele klap is veel groter.... Meid, ik wens je veel sterkte. Heb je wel eens meegelezen met het topic 'als het fout gaat' oid? Heb ik zelf veel aan gehad, misschien jij ook wel?

Sterkte en liefs,

Ivfsh

Geplaatst

@IVSFH hahahaha ja ik weet het maar krijg hem niet weg op de 1 of andere manier :) zal me benieuwen welke datum ik maandag krijg lol.

Kreeg vandaag een brief van MCK en daar staat de datum 30 december 2011 op dus ja het blijft spannend lol

Geplaatst

hoi allemaal, ik werk 's morgens en begin v.d. middag en mijn man daarna en 's avonds/'s nachts. nu stuurde hij vandaag een heel lief berichtje:

veel plezier vanmiddag met z’n 4-en! ik was met mijn 2kids naar het strand...ik was blij verrast. Ik ben blij als onze familie/vrienden het weten en we het niet alles voor ons moeten houden. Zaterdag krijgen mijn schoonouders het beide te horen. Vandaag was gewoon een super dag en eigenlijk wil ik van de daken afschreeuwen dat ik weer mama word.

Geplaatst

zal maar even veranderen, inmiddels officieel gehoord dat ik zwanger ben...sterker nog...hcg zijn zo hoog dat ze twijfelen of het er maar eentje is....bij de eerste echo weten we meer :)

anyway...superblij :) :)

Diaan 39 1 januari eenling ( 2 embryo's terg geplaatsts 30 mei 2e echo met 9 wkn en 3 dgn

Benbri, 1 februari, afwachten (1 cryo terug geplaatst)16 juni 1e echo met 7w, weten dan of het een 2ling is of een 1ling

Geplaatst

Ja en dat begin ik een topic en mag ik hem ook gaan verlaten.. Moet er nog even aan wennen dat januari niet de maand gaat worden.. Maar meiden laat het een mooie maand zijn en dat jullie prachtige kinderen op de wereld mogen zetten..

Liefs

Geplaatst

Hallo allen,

Ik kom me aanmelden in de hoop dat ik mag blijven zitten.. (voel me meer alsof ik ongesteld moet worden dan dat ik zwanger ben..)

Maar eerst dit:

Margot: wat vreselijk! Je begint een topic en dan moet je hem al snel verlaten terwijl je je al wel even heel zwanger voelt! Heel veel sterkte!

Afgelopen woensdag positieve test gehad maar heb nog steeds een onderbroeken obsessie!

We wachten rustig af..

Tulpie 29 januari terugplaatsing van 1 blastocyste) 14 juni eerste echo..

Benbri, 1 februari, afwachten (1 cryo terug geplaatst)16 juni 1e echo met 7w, weten dan of het een 2ling is of een 1ling

Geplaatst

Ik heb er weinig vertrouwen meer in..

Had wel een bruin kleurtje in mijn wc papier en vreselijke pijn in mijn rug!

Ik weet dat je psychisch moet denken dat het goed gaat maar vind het heeeeeel erg lastig....

Gewoon maar weer wachten..

Geplaatst

als allereerste margo....wat erg...heel veel sterkte met de verwerking...en tulpie...het hoeft niets te zijn he....het kan gewoon innesteling zijn gecombineerd met banden pijn of zoiets (probeer het maar positief te maken) in het ziekenhuis zeiden ze tegen mij...je kan bloeden, zolang het niet gepaard gaat met heftige buikkrampen hoeft het niets te zijn...maar mochten we twijfelen mochten we altijd het ziekenhuis bellen...mss moet je dat eens doen? mss kunnen ze je gerust stellen...anyway....jij ook heel veel sterkte met of de onzekerheid of.....wat we niet willen :)

liefs brigit

Geplaatst

****** breekt even in ****

Vandaag 40 weken zwanger en heb de eerste 10 weken gevoel gehad ongesteld te zullen worden en ook 2 keer bruinverlies. Hoop houden dus Tulpie. Voor jullie allemaal hier: veel sterkte en vooral veel plezier de komende 36 weken.

Ik ga weer door met wachten tot het begint...

**** en breekt weer uit *******

Geplaatst

Hee meiden,

Ben ik weer een keertje. Ben nog niet zo actief hier, vind het denk ik nog een beetje spannend :-) na de vorige miskramen (die me echt veel verdriet hebben gedaan), merk ik dat ik nu probeer niet al te veel met de zwangerschap bezig te zijn. Lukt natuurlijk niet, maar goed :-).

De negatieve verhalen hier maken me ook heel erg verdrietig. Margot: meid, weet dat ik echt met je meeleef. Als je erover wil kletsen: weet me te vinden!

Tulpie: onzekerheid is latsig hè.... Enige wat ik kan zeggen: in de eerste weken had ik vreselijk veel pijn aan mijn rug en ik heb ook bruine afscheiding gehad. Maar!!!! Ik heb wel een goede echo gehad met 7 weken, dus in mijn geval was er niets aan de hand.

Hier een mega misselijke dag gehad, alles wat ik at kwam er ook direct weer uit: goed ken dus :-). Ben wel helemaal gaar nu. Eens kijken of ik wel avondeten binnen kan houden. Weet nl zeker dat als ik wel eten binnen hou, ik me meteen ber voel, ben nu echt slap. Denk dat ik een hcg sprongetje had :-). Andere dagen is het nl veel beter te doen, soms wel dichtende overgeven en wat misselijk door de dag, maar zeker niet zoals vandaag.

Groetjes!

Geplaatst

Hee meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik voel mijn borsten sinds gisteren en begin steeds meer vertrouwen te krijgen in mijzelf!

Ik hoop zo dat het goed komt!

Was vandaag bij de huisarts (ontstoken oog)

Vroeg ze me hoe het met de ICSI gaat..

Ik (huilebalk als ik ben) jankend "ik ben zwanger.."

Ze was blij verast!

Zulke reacties doen me dan heel goed!

Oh ja en dat misselijke... bah!

Geplaatst

Ik breek ook even in, ach als alles goed was gegaan had ik hier gehoord ;-) Wilde iets zeggen over bloedverlies. Het HOEFT niets te betekenen, zeker niet als het weinig is en oud (bruin), maar het is niet zo dat het pas mis is met buikpijn. Ik heb bij de bbz nauwelijks buikpijn gehad en zeker niet zo erg dat ik daarom het ziekenhuis zou bellen. Ik ga niemand ongerust maken, in de

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden