Ga naar inhoud

Uitgerekend januari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal,

Ik zit hier midden in een verhuizing. We moeten binnen 2 weken over zijn en dat in combinatie met werken en kids is het heel druk. Ik heb echt wallen en hoop dat ik vanaf donderdag weer tijd heb om te genieten van de zwangerschap. De rust is er dan wel weer denk ik maar nu nog de laatste dozen inpakken.

Gr Floor

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Floor jij ook bezig met verhuizing haha...wij ook,

bij ons word er nog geverft enzv: zodra dat klaar is gaan we beginnen met inpakken,

(ik denk dat ik dan ook even afwezig zal zijn).

maar dat duurd nog wel een week hoor...verder gaat het wel goed ben nog wel veel moe,

ja en veel last van maagzuur...ga het morgen gelijk doorgeven mischien hebben ze daar wel ieds voor.

Marie.

Geplaatst

Ik heb een echo gehad en bloedprikken(onderzoek)

alles was goed 't babytje is goed gegroeit vandaag weer met 1 dag voorsprong,

dan is ie uitgerekend op 26 januari hahah best wel grappig

over 2 weken heb ik weer een echo en nekplooimeting

Geplaatst

Hier gaat alles lekker....zit te wachten tot de volgende echo lol en die is pas eind juli dus duurt nog even.

verder nu even aan het genieten van de rust om me heen, de meiden zijn bij hun vader en mannetje is nog lekker aan het werk.

met jullie verder alles goed

Geplaatst

eindelijk een rustige avond dachten we hebben we een verjaardag. Maar het oude huis hebben we niet meer! Wij zijn hier heel blij wij hebben dinsdag weer een echo (de 5de echt heel luxe!) Dan gaan de kids mee voor het eerst ze vinden het geweldig. Onze zoon hoopt op een broertje en onze dochter op een zusje dus het is altijd goed bij 1 van de 2 :) ik wordt wel tonnetje rond voor mijn gevoel. Ik ben door de hormonen 3 kg aangekomen in die week en sindsdien in de overige 10 weken al 2 kg. ik hoop dat ik nu weer rond de 15 kg aan kom maar minder is natuurlijk ook goed...ik hoop dat alles met jullie ook goed gaat.

gr floor

Geplaatst

Hi meiden!

Wat een verhuisnieuws hier :-)

Fijn dat je weer een echo hebt floor: de vijfde al: luxe inderdaad! Veel plezier met baby kijken!

Hier alles goed, we zijn op vakantie in Schotland. Super mooi hier! Lekker met de auto het land verkennen. Ben wel nog steeds erg misselijk en met reelmaat overgeven. Had echt gehoopt dat at nu over zou zijn (ben 14 weken). Dus alles gaat wel echt drie versnellingen lager dan normaal. We zijn normaal best heel actief, maar dat it er nu niet in. Maar het is wel genieten natuurlijk om lekker samen weg te gaan.

Hoe is het met de andere meiden?

Oh ja, mijn lief moest net om me lachen: mijn rechterborst groeit echt veeeeel sneller dan de linker... Ben niet echt gelijk op dit moment. Heb hem gezegd dat hij de linkerborst dus maar goed moet aanmoedigen om te groeien, haha :-)

Geniet van jullie weekend!!!

• 3 weken later...
Geplaatst

Vandaag had ik weer een afspraak bij de verloskundige,

alles was goed en ben vandaag precies 14 weken.

meiden hoe gaat het met jullie?

onze verhuizing is ook al inmiddels gedaan we wonen nu in onze nieuwe woning,

alles is al gedaan ,alleen moet ik nog alle kleding weer uitpakken en ophangen,

Marie.

Geplaatst

vandaag de 20 weken echo van ons mannetje gehad, was allemaal perfect, snap niet waarom ze het de 20 weken echo noemen lol ben 18 weken zwanger hahahahah

Geplaatst

hee meiden!

Wat mooi dat alles goed gaat! Heb me net goed voorgenemen gemaakt om lekker vaak hier te gaan schrijven. Vind het namelijk eigenlijk wel heel erg leuk om jullie goed te leren kennen!

Marie: wat fijn dat je verhuizing achter de rug is: alles goed gegaan?

Diaan: '20 weken' echo al gehad! Mooi hoor dat alles perfect was! Ik ga ook eerder voor de 20 weken echo, met 19 weken. Dan ben ik namelijk in Nederland en ik vind het eigenlijk wel fijn om die echo lekker in het Nederlands te doen. Voordeel is ook dat ik 'm hier in ierland ook nog =krijg met 2 weken, dus das mooi twee keer baby kijken. Hoop zoooooo dat alles goed is! Maar we hadden nog een echo met 16 weken en dat zag er allemaal heel goed uit. Alleen ligt de placenta over de baarmoedermond heen, maar de kans is heel groot dat dat nog wel optrekt, dus daar maak ik me eigenlijk geen zorgen over.

Ik vertrek komende woensdag naar Nederland. Echt super veel zin in: familie en vrienden zien en mijn kleine buikje showen! Oh ja, en als de 20 weken echo goed is gaan we natuurlijk lekker babyshoppen :-)

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hee Jose! Dank Je :-). Ongelooflijk hè, ben er zo gelukkig mee! Ik lees ook altijd ff mee bij jullie: gaat ook echt super goed hè. En dat na alle ellende ons uitgerekend topic... Hoop dat straks iedereen het geluk heeft zwanger te zijn van dat groepje.

Fijn weekend!

Geplaatst

Hoi Ivfsh,

Hahahah aan het shoppen ben ik al een tijdje lol wij hadden vorige week de pret echo en ja toen wisten we dat wij een zoon krijgen.....mannetje gaat nu helemaal los met shoppen hahahahah, ook bij mij ligt de placenta een klein stukje voor de baarmoeder mond, heeft van de week wel tot een bloeding geleid...gelukkig was het maar een klein beetje pfffff ben wel meteen naar het ziekenhuis gegaan voor een extra controle. moet nu volgende week weer voor een echo whahahahah heb zo onderhand een hele verzameling van echo's.

de 20 weken echo was gelukkig helemaal goed, maakte me eerlijk gezegt ook geen zorgen :-).

meiden prettig weekend allemaal

Geplaatst

@ ivfsh , ja de verhuizing is goed gegaan , 't was erg vermoeiend ben nog steeds moe,

maar doe het wel rustig aan, ik heb mijn 20 weken echo 8 september (dan ben ik precies 20 weken).

liefs Marie

• 4 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden hoe gaat het met jullie ?,

@ lois 't is idd erg stil , en natuurlijk ben je hier welkom,

waneer ben je uitgerekend ?

ik heb mijn 20 weken echo gehad (op donderdag 8 september)

alles was goed , het kindje was erg actief, 't was zo mooi om te zien,

We krijgen een jongen ,(ik wou zo graag een jongen) het is ons eerste kindje,

ik ben zo blij.

Liefs Marie.

• 4 weken later...
Geplaatst

Jammer dat topic januari zo stil is ):

morgen ben ik precies 24 weken (wat gaat dat snel),

verder gaat alles goed,( ik ben tot nu toe 6 kilo bijgekomen )

• 1 maand later...
Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie? hebben jullie ook last van klachten?...rugpijn enzv?

Ik heb al een tijdje last van hoesten, het geeft een druk onder in m'n buik,

ben al bij de huisarts geweest maar ze wil me er niets voor geven en moet uitzieken,

wel adviseert ze thee met honig, en met zout water gorgelen,

heb het ook aan de vk laten weten dat ik tijden 't hoesten een druk onder in m'n buik heb,

maar ik hoefde geen zorgen te maken,

verder ben ik best snel moe...morgen ben ik precies 30 weken,

Groetjes Marie.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hoi IVFSH, Gefeliciteerd dat je bent bevallen van een dochter. En hoe heet ze? Ik zelf ben bevallen op 6 januari ook van een dochter. Wij zitten hier nog steeds op een roze wolk en ik hoop dat we nog heel lang dit gevoel hebben. Ik hoop dat bij jullie ook alles goed is gegaan.

Geplaatst

Hoi filma,

Onze kleine meid heet E.vie. Ik gebruik haar naam liever niet teveel hier, maar vind het wel leuk om te vertellen :-)

We zijn helemaal happy met haar, gaat ook heel goed. Roze wolk is hier dus ook volop aanwezig :-)

Hoe heet jullie kleine meid??

Geplaatst

ik hoor ook ineens bij jullie :) ik ben bevallen op 9 januari ivfsh, nog eerder dan jij, haha :)

anyway....fijn dat het goed gaat met jullie :)

Geplaatst

Inderdaad benbri: je hebt me gewoon ingehaald met je kleine meid!!

Las dat alles goed gaat: super!

Ik lig nu met een klein slapend moppie op m'n borst. Ze is in diepe slaap gevallen na de voeding. Ga haar zo toch maar even wegleggen. Vind het zo zalig om zo'n warm, tevreden, klein meisje bij me te hebben :-)

Geplaatst

hahaha, weet precies wat je bedoelt, die van mij ligt ook tevreden op de borst :) ze isalleen een beetje huilerig en hangerig vandaag, maar tis ook heerlijk om haar bj mij te hebben :) hoe is je bevalling geweest? heb verder niets gelezen daar over :)

Geplaatst

Hee Marie: gefeliciteerd met jullie zoon: super!! Alles goed gegaan? Ga er heerlijk van genieten!! Veel geluk voor jullie samen!

Hi benbri, tja, m'n bevalling :). Liep totaal anders dan gedacht, maar evie is blakend gezond geboren, dus das het belangrijkst! Ik moest worden ingeleid omdat vruchtwater verdwenen was. Na twee keer gel, weeenopwwkkers, heftige en snel opvolgende weeen was ik na 20 uur niet verder dan 4 à 5 cm ontsluiting. Ons meisje was n sterrenkijkertje en duwde daardoor wrs onvoldoende omlaag. Ze begon te dippen in hartslag, dus uiteindelijk keizersnede geworden. Tja, je kunt vantevoren nooit bedenken hoe je bevalling zal gaan, dat is nu wel weer gebleken :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden