Ga naar inhoud

Uitgerekend januari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi ivfsh,

Gaat helemaal goed de eerste 12 weken kwaaltes zijn gelukkig weg, heb nog wel is een dag dat ik misselijk ben ,

maar gelukkig niet zo erg als in het begin.

Hoop dat jij ook zo'n mooie echo te zien krijgt.

groetjes Diaan

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

fijn dat alles goed gegaan is :) ja, vond het hier ook wel erg rustig, maar volgens mij zijn er ook niet zoveel meegekomen van het mei bankje. ik zelf ben eigenlijk 1 februari uitgerekend, dus ik schommel een beetje tussen januari en februari topic, maar idd doordat het hier zo rustig is schrijf ik momenteel meer in het februari bankje.

ben heel benieuwd verder naar iedereen, maar weet eigenlijk niet wie hier nog meer zijn....zullen we anders weer een lijstje maken of zoiets?

Geplaatst

Er is al een lijsjte zag ik weet alleen niet of die klopt.

,IVFSH, 7 januari, eenling (2 cryos terug geplaatst), 9 juni eerste afspraak met gynaecoloog

Diaan 39 1 januari eenling ( 2 embryo's terg geplaatsts 30 mei 2e echo met 9 wkn en 3 dgn

Flma, 17 januari, eenling (2 embryo's terug geplaatst), 17 juni 2e echo met 9w 3d

Benbri, 1 februari, afwachten (1 cryo terug geplaatst)16 juni 1e echo met 7w, weten dan of het een 2ling is of een 1ling

Geplaatst

ja, volgens mij klopt ie wel ja...maar vind 4 meiden zo weinig.....of eigenlijk 3, want theoretisch gezien hoor ik nog in het februari topic uit ook nog....zijn het er echt maar 3???? *kijkt heel verbaasd*

Geplaatst

ja 3 is idd heel weinig, benbri. Wij hebben nu al 3 echo's gehad en volgende week woensdag de 4de. Wel een luxe hoor zoveel. Elke keer is de echo mooier en duidelijker. Benbri ik kom ook uit de polder... er zijn nog wel vrouwen die lezen (en reageren). Het lijkt me wel leuk om net zoals het uitgerekend februari topic te hebben over al onze kwaaltjes want pfff van mij mag het aantal wel stoppen. Zit ik vandaag ook nog met de griep thuis. Ik ben zo bang voor koorts nu heb ik al een week verhoging. maar rustig aan doen en hopen op beterschap geloof ik. Ik ben wel benieuwd wat het is...ik denk een meisje. Dat zegt mijn voorgevoel. Wat denken jullie dat het is/wordt?

gr floor

Geplaatst

Meiden ik heb vandaag geweldig bericht gehad...vorige week hadden wij een eerste echo gehad,

toen bleek dat het boven in de baarmoeder was genesteld vlak bij de eileider,

vandaag heb ik weer een echo gehad, en het babytje heeft gelukkig z'n plaats toch naar beneden gemaakt

(zo vertelde de arts dat). nu zit het op de goede plaats waar hij hoort te zitten en het is goed gegroeit (een dag voorsprong),

en een heel mooi kloppende hartje ,het is (toch) 8 weken 3 dagen en uitgerekend 27 januari 2012,

ik hoef niet meer terug bij de gynaecoloog te komen (heb groen licht gekregen),

ik mag nu gewoon naar de verloskundige omdat alles nu goed is,

ben zo blij....,ik ga nu echt genieten van m'n zwangerschap,

Liefs Marie.

Geplaatst

Dat is zeker een mooie uitslag om te horen marie.

Ja ik heb zelf het gevoel dat het een jongetje word lol en waarom bij mijn dochters had ik al die kwaaltjes niet die ik nu heb.

Geplaatst

,IVFSH, 7 januari, eenling (2 cryos terug geplaatst), 9 juni eerste afspraak met gynaecoloog

Diaan 39 1 januari eenling ( 2 embryo's terg geplaatsts 30 mei 2e echo met 9 wkn en 3 dgn

Flma, 17 januari, eenling (2 embryo's terug geplaatst), 17 juni 2e echo met 9w 3d

Marie10, 27 januari eenling (2 embryo's terug geplaats) 20 juni 2e echo met 8w 3d

Benbri, 1 februari, afwachten (1 cryo terug geplaatst)16 juni 1e echo met 7w, weten dan of het een 2ling is of een 1ling

ik krijg hem niet in kleur ('t lukt mij niet)....

Geplaatst

Ik zelf denk ook dat het bij mij een jongen word,

vandaag vroeg mijn man of ze al kunnen zien wat het wordt hahah,

maar daar was het veelste vroeg voor,

de arts vertelde dat het bij 20 weken kon, maar volgens mij kan dat toch veel eerder...

Ik heb gelukkig nergens last van ...vandaag voelde het zelfs of ik helemaal niet zwanger ben,

had eerst wel alleen last van een heel erg honger gevoel maar nu ook niet meer.

Geplaatst

marie ik ben blij voor je om te horen dat het nu allemaal goed is en je gewoon naar de verloskundige mag.

Hebben jullie al iets gekocht voor de baby? Of al iets gekregen?

Geplaatst

Hahahah Marie ik doe het ook niet lol ben wat dat betreft dus best wel blond.

had er bij de vorige lijst ook al een troepje van gemaakt.

Geplaatst

Wij gaan 23 juli voor de 4D echo en dan hopen we eigenlijk of we kunnen zien wat het is, het verschilt volgens mij echt per gyneacoloog bij mij werd gezegt vanaf week 17 dat ze het kunnen zien, dus wie weet.

Geplaatst

@flma , ik heb een fopspeen en een knuffel(schaapje) gekregen,

zelf heb ik rompjes, vestje broekje gekocht,

mijn man vind het nog een beetje te vroeg om van alles te kopen ,

wij gaan rond de 7 de maand alles kopen...en inrichten

weten we nog niet of het een wiegje of ledikant word...maar we hebben nog genoed tijd haha.

Geplaatst

wij kopen per maand een beetje, zodat we niet in een klap zoveel kwijt zijn...babykamer hebben we al en van de week een badsetje gekocht, volgende maand weer een badstandaard en wat andere freubeldingetjes...heb nog lang genoeg de tijd dus :)

en marie, wat fijn voor je :) blij dat je nu "onbezorgt" zwanger mag wezen...

kwaaltjes...zucht....kan er een boek over open doen, had ik vorige zwangerschappen nergens last van, nu heb ik overal last van :( heb zetpillen tegen de misselijkheid, maar die halen alleen het scherpe randje weg en niet de misselijkheid :( bahbahbah...

en ik hoop dat het een jongetje word en dat gevoel heb ik ook, maar aangezien manlief en ik altijd lekker dwars kunnen wezen en eigenwijs denk ik bijna dat het een meid word, hahahaha....we zullen zien :)

wel fijn dat we iig met zijn 5en zijn en hopelijk komt er nog wat meer bij en fijn dat ik ook bij jullie op het topic mag blijven, gezien het randje :) op zich grappig, want hier ben ik de "junior" en op het februari topic de "senior" whahahaha....kan ik nog eens kiezen of ik kind of volwassen wil wezen, lol

veel liefs

Geplaatst

Hoi floor en Marie!

Super dat alles goed gaat bij jullie!!! Ik heb donderdag echo, ben dan 11+5 en ben zenuwachtig.... Hoop dat ik net zulk goed nieuws te melden heb!

Slaap lekker!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Heel voorzichtig kom ik ook om de hoek kijken, vind het allemaal best spannend en eng. Je hoopt dat alles maar goed blijft gaan, maar ja, dat geldt voor ons allemaal.

Ben eind januari uitgerekend. Morgen ga ik naar de vk en dan hoop ik nog een echo te krijgen.

Volgende week krijg ik de laatste echo in het ziekenhuis..

Ik heb de hele dag door een misselijk gevoel over me, niet hoeven spugen, maar moet wel de hele dag eten, zuig nu vaak maar op een snoepje.

Wanneer ik mijn echo heb gehad, en alles is goed kom ik hier vaker kletsen. ( ben wel een trouwe lezer hoor hahaha)

Iedereen succes

Geplaatst

Ik heb me vandaag aangemeld bij de verloskundige,

en heb 30 juni mijn eerste afspraak daar (dan ben ik 9w 6d),

Ik heb vanaf morgen erg druk , krijg de sleutels van de nieuwe woning,

moet nog zoveel regelen , ander huisarts enzv:

dat word druk druk druk haha,

maar ga het zeker nog wel rustig aan doen,

meiden jullie ook heel veel succes.

Liefs Marie

Geplaatst

hee meiden,

nou, hier ben ik dan, met ticker en al :-)!!

Gister een goede 12 weken echo gehad, ben echt zooo blij! alles was goed, de kleine lag te stuiteren in mijn buik. Ik denk datie blij was dat ie zich weer aan ons kon laten zien, dus deed goed zijn best om door het beeld te draaien en te schoppen ;-)

Diaan: ik las dat jij een goede uitslag hebt gehad van de combinatietest: heel fijn! Gefeliciteerd.

Marie: nieuwe woning: super! ga je ver weg verhuizen? Leuk dat je gaat verhuizen, altijd leuk om nieuw in te richten enzo. Wanneer ga je over?

Annekaatje: welkom hier! Ik ben ook erg voorzichtig met me aanmelden hier, dus snap je helemaal!

Och meiden, we hebben hier maar een klein clubje, maar dat is ook gezellig! Ik ga in elk geval lekker actiever schrijven hier!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Ha meiden,

ivfsh, wat geweldig voor jullie!! kunnen jullie er nu een beetje meer van genieten?

Zelf betrap ik me erop dat ik steeds vaker op mijn roze wolk zit, ben dan lekker aan het dagdromen over hoe het zal zijn strakjes, maar er is een deel van me die nog steeds bang is dat het weer fout gaat...zal blij zijn als ik ook een ticker kan aanmaken met de magische grens van 12 weken....

Wij zijn afgelopen woensdag verrast bij de vk, ze kon het zelfs al via de buik echo zien ( en geloof me, er zit echt wel een hoop reserve op mijn buik hahaha, dat krijg je van 2 jaar hormonen spuiten) We konden al een streepje zien, wat de navelstrengetje was. Het is voor mijn man zijn 1e kindje, hij keek zo verliefd naar het scherm...

Bij ons weet niemand het nog, ik ga ook nergens heen, ben zo bang dat ik dan moet overgeven en ja 1 + 1 = 2...

Ik heb het geluk dat ik as woensdag weer een echo krijg ik het ziekenhuis en die maandag erna 1 bij de vk...ik zei al tegen de vk, het liefst heb ik zo'n echo apparaat thuis, maar ze staan niet op marktplaats...ik mag van haar 15 extra's echo krijgen als het mij gerust stelt, vond dat zo lief van dr...

Hebben jullie ook zo last van de darmen, ik kan heel moeilijk naar de wc, maar als ik dan ga...zoveel krampen dat er vooraf gaat...maar ja, het is voor een goed doel..

Marie, verhuizen...leuk maar ook best zwaar vooral in deze periode, aan de andere kant..de dagen vliegen voorbij!! succes enne niet te veel sjouwen hoor!! daar heb je mannen voor.

Diaan, spannend jullie echo, dan weet je misschien al wat het wordt, ik ben zelf best een beetje veel nieuwsgierig aangelegd, zal het ook al willen weten, maar mannetje lief wil verrast worden...ja, zegt ie, je hebt al 2 smaken, dus het maakt niet uit wat het word..

Oja, en ik ben 38 het is ons 1e kindje samen, maar uit mijn vorig huwelijk heb ik 3 prachtige wondertjes mogen ontvangen, 2 meiden ( 13, bijna 12 ) en een ventje ( 10 ) dus als dit kindje op de wereld komt, heeft ie direct 3 mama's en 2 papa's hoeft ie niets voor te doen..

meiden, een heel fijn weekend en geniet van jullie wonder in jullie buik...

Geplaatst

Hey meiden,

ik las dat al wat meer meiden de 12 weken zijn gepasseerd,

@IVFSH ja heerlijk dat de nekplooimeting gewoon goed is pfff je maakt je toch wel zorgen hoor als je 40 bent lol.

vandaag lekker niks doen veels te warm.

23 juli hebben wij de pret echo mannetje wil eigenlijk heel graag weten wat het word, hahahah ja zijn eerste kindje dus is altijd spannend he

Mij maakt het niet zoveel uit eigenlijk maar een mannetje zou wel leuk zijn.....en de meiden willen ook heel erg graag een broertje.

hahahahaha Volgende week begint hier de vakantie dus word gezellig al zijn de meiden de eerste drie weken bij hun papa.

Wij gaan niet weg mannetje moet gewoon nog werken, dus blijven we lekker thuis en gaan we opzoek naar een huis,

moet er niet aan denken eerlijk gezegt.

zo weer genoeg onzin neer gezet enne kom op meiden met ons mini clubje lekker veel schrijven :)

Geplaatst

Breek even in...

Ivfsh, wat super meid, je hebt de 12-wekengrens gehaald en ooknog eens een mooie echo gehad, top!

Nu kun je vast en zeker langzaamaan beginnen met genieten. Staat je goed zo'n mooie ticker!

Andere meiden, geniet allen van jullie wondertje(s) in je buik!

Breek weer uit...

Geplaatst

Hee meiden!!

Dank je José! Lief dat je altijd zo meeleeft!

Diaan: leuk hoor die verhalen. Gaan jullie verhuizen? Voor of nadat de kleine komt?

Hier zijn mijn broer, zijn vriendin en hun kleine van vier maanden op bezoek deze week. Super leuk! Ben verliefd op mijn neefje :-)

Wel helaas al twee hele misselijke dagen gehad... Had gehoopt dat het minder zou worden, maar helaas.... Nog niet. Kan vooral avondeten niet binnen houden. Tja, zal snel wel over gaan. Ben al lang blij zwanger te zijn!

Ik ga weer met m'n neefje spelen :-)

Geplaatst

@ ivfsh geweldig bericht....en de 12 weken passeert heel mooi ik kom je achterna haha (ik moet nog 2 en een half week)

Ja ik heb de laaste tijd erg druk...moet zoveel regelen , maar doe wel voorzichtig,

gelukkig hoef ik ook niets te tillen ofzo...dat doen de verhuizers en hoef ook niets schoonmaken,

dat schoonmaken helpt gelukkig m'n (schoon)zusje enzv: (bof ik even) haha...en met inpakken en uitpakken helpen ze ook ,

Wij woonde in Rotterdam en gaan gelukkig niet ver verhuizen...we blijven in Rotterdam 't is ongeveer een kwartiertje van ons oude huis,

wij hebben vandaag de behang voor (woon)kamer(s) uitgezocht plus verf...dan kunnen de mannen alvast beginnen,

wij denken om 2 weken al verhuist te zijn...gisteren heb ik van mij nichtje voor de baby een boxpakje met een passende muts gekregen,

en van m'n andere nichtje een winnie de poeh knuffeltje (ze is zelf 4 jaar) ik vond het zo lief van haar , ze weet dat ik een baby in m'n buik heb

en wil me steeds knuffelen...dit is ons eerste kindje (ik ben 39) vind het allemaal zo spannend,

nu maak ik het zelf mee, geweldig is dat , alleen denk ik soms...hé ben ik echt zwanger haha ja ik geloof het niet echt ,

en dan kijk ik weer even naar de foto's van de echo...(krijg dan een lach op m'n gezicht van blijschap).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden