Ga naar inhoud

Klaar met IVF, volgende stap draagmoederschap?


SimoneSp

Aanbevolen Berichten

Hallo iedereen,

 

alweer 4 weken geleden maar nog steeds oneindig verdrietig en gefrustreerd, 5e ICSI poging mislukt. Iedere keer goede embryo's maar het blijft maar niet plakken...?!

Zo frustrerend dat ze niets weten van innesteling. Mijn zusje heeft verschrikkelijk lief aangeboden om draagmoeder te zijn. Terwijl ze weet dat het niet in NL kan.

Dus ze wil zelfs zover gaan om met ons naar het buitenland te gaan. Maar mag je dat wel van iemand verlangen? En waar moet je dan beginnen met zoeken?

Heeft iemand ervaring met draagmoederschap?

 

groetjes

Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lieve zus heb jij en op de vraag mag je dat van iemand verlangen, ja dat mag (mijn mening) zelf aangeboden, welke band kan er nu sterker zijn dan zussen en zolang alles open eerlijk blijft zou ik er voor gaan.

Persoonlijk geen ervaring mee maar stel jezelf de vraag als de rollen omgekeerd zouden zijn. Zou jij dit voor jou zus doen?

 

Heel veel succes met het maken van een beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb ook zo een lieve zus, maar in eerste instantie heeft zij eiceldonatie aangeboden, omdat ik draagmoederschap niet zo snel zou kunnen vragen van iemand. Dalijk heeft ze het er de rest van haar leven moeilijk mee, of nog erger spijt. Ook mijn vriendin heeft draagmoederschap aangeboden, echt immens. Wij zijn uiteindelijk naar brussel uitgeweken omdat je daar met een gekende donor mag werken als je dat perse wilt. eea uiteraard na allerlei gesprekken met psychologen etc. Bij ons is het zover niet gekomen omdat ik van icsi 6 daar zwanger werd met eigen eicel. Dat was wel een voorwaarde, zw wilden het nog een keer zelf proberen voor we overgingen tot eiceldonatie.

 

Ik kan je niet helpen met wet en regelgeving, alleen begriijp ik zo goed je twijfels en vragen. Het is aan de ene kant niet iets dat je wilt vragen aan je zus, maar aan de andere kant, zou jij het voor je zus doen als ze zo aan het tobben was? Die vraag heb ik mezelf wel gesteld en daarbij even mijn eigen kinderwens gevoelens uitgeschakeld. Ik vind het heel moeilijk. Eiceldonatie zou ik zonder meer doen, vandaag nog, maar wat als je van het kindje in je buik gaat houden. pfffff meid wat een ellendig vraagstuk.

 

Nee aan mijn antwoord heb je helemaal niets dat realiseer ik me heel goed, behalve dat ik me heel goed kan inleven omdat ik bijna daar geweest ben en er dus al serieus over nagedacht heb.

Veel meer dan mijn medeleven kan ik je dus helaas niet bieden, maar ik wil je wel alle sterkte toewensen de komende tijd en als je hier je verhaal blijft doen, lees en schrijf ik graag met je mee. Het is niet niets waar je voor staat.

 

Liefs

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Simone,

Ja, moeilijk, moeilijk. Wel ontzettend lief van je zusje.Lees je wel heel erg goed in over draagmoederschap. Je hebt dan nl met adoptie e.d te maken.

Diegene die het kindje baart is automatisch de moeder ook al zou het eitje van jou zijn. Zitten dus veel haken en ogen aan. Laat je hierover goed voorlichten.

Er is wel het een en ander te vinden op internet hierover.

Iets anders, ligt het wel aan de innesteling? Klinkt misschien raar maar wij hebben ook 5 icsi's achter de rug met iedere keer prachtige embryo's, helaas mocht het ook niet zo zijn.

Bij de laatste poging hebben wij PLD gedaan (poollichaamdiagnostiek). Dit doen ze in Duitsland bijvoorbeeld Dusseldorf. Hierbij gebruiken ze een techniek waarbij ze na de

bevruchting kunnen zien of het embryo afwijkingen heeft. Van de 6 bevruchtingen bleken 5 embryo's afwijkingen te hebben, deze hebben dus dan ook geen kans van slagen

op een doorgaande zwangerschap. De laatste konden ze het 2e poolichaam niet lichten dit wilde zeggen dat embryo 75% goed was, dit resulteerde in een vroege miskraam.

Waarschijnlijk dus niet 100% goed geweest. Nu moet ik erbij zeggen dat ik toen "al" 43 was, dus de kans op slechte eicellen is dan natuurlijk al een stuk groter dan dat je een stuk jonger bent.

Maar ja wie zal het zeggen, dat is juist het moeilijke van het hele traject, waarom lukt het niet?

Verder sluit ik me ook aan bij Sylvie, mag je dat verlangen van iemand? Ja dat denk ik wel, zolang alles transparant blijft en eerlijk is, beide partijen er vol voor gaan zou ik geen probleem zien.

Ik wil je heel graag veel succes wensen met het nemen van de juiste beslissing.

Groetjes

Mar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

gos zeg, dat is echt lief van je zus. En over hoe ver gaan: je mag het misschien niet vragen maar wel als geschenk ontvangen... tenminste, dat is mijn filosofie.

praat er met haar over, open en eerlijk, met alle problemen en complicaties die er misschien bij komen. Het is dan aan haar of zij dat jou wil geven.

 

Volgens mij mag ideeel draagmoederschap hier wel. Maar idd, je moet dan een adoptieprocedure aangaan en de uitkomst daarvan staat niet van te voren vast. Hier kun je er iets meer over lezen: http://www.kindjeopkomst.nl/zwanger-worden/draagmoeder.htm.

Wat ik zou doen is eerst een second of zelfs third opinion aanvragen in belgie en dld. daar doen ze vaak meer onderzoeken. In dld (dd) wordt de hele ivf ook begeleid met vitamines etc, wat de kwaliteit van ei en zaad zou verbeteren.

Nld loopt toch een beetje achter hoor... Een voorbeeld: ik las toevallig vandaag op nu.nl dat het universitair ziekenhuis utrecht heel trots verkondigt dat ze hebben ontdekt dat de amh waarde van een vrouw kan voorspellen hoe vrucht baar ze is.. in Dusseldorf wordt standaard al heel lang als eerste de amhwaarde gemeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Simone

 

jeetje meid, wat een aanbod van je zus, ongelofelijk lief, en op zich als zij het aangeboden heeft.....

Maar ik ken uiteraard nietheel je historie maar in mijn ogen is draagmoederschap nogal iets, begrijp me niet verkeerd; het is een prachtige manier om mama te worden maar zouden er echt niet nog tussenwegen zijn.

Ik bedoel, bij draagmoederschap ga je of gebruik maken van je eigen eicel of die van je zus maar je blijft neem ik aan gebruik maken van het zaad van je man, dat bij jou de innesteling niet lukt wil toch helemaal niet zeggen dat het aan jouw lichaam ligt?

Men kan wel spreken van topembryos maar dat is puur gebaseerd op uiterlijke kenmerken: wijze van doordelen, hoeveel cellig, wel of geen fragmentatie....er zijn legio vrouwen die niet zwanger worden van een topper maar wel van een matige of goede....

Heb je al eens een 2nd opinion in een ander ziekenhuis overwogen??? is het te overwegen om eens naar een zkh te gaan waar ze methodes hebben ontwikkeld die kunnen bijdragen aan een nog betere zaadselectie (bijvoorbeeld Imsi of Picsi) of waarbij ze assisted hatching toepassen, om de innesteling te vergemakkelijken......

Nogmaals ik vind het aanbod van je zus een prachtig aanbod maar het is ook wel erg rigoreus en wie weet zijn er toch nog andere mogelijkheden voor jullie weggelegd?

IN ieder geval heel vel succes met welke stappen jullie ook gaan nemen

 

lieve groet

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden