Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven. Ik heb het forum een beetje links laten liggen in de hoop het hele ICSI gebeuren wat uit m'n hoofd te zetten. De 2e behandeling komt er weer aan. Ben nu een week aan de pil, eind aug kan ik met de deca beginnen en 9 sept heb ik m'n eerste echo en vrij snel daarna (hoop ik) de punctie en TP.

Ik heb er zin in! Klinkt misschien raar, maar we hebben nu zo lang moeten wachten op de 2e poging dat ik sta te springen!

Het heeft lang geduurd voordat de erge emo's na de mislukte 1e poging wat weggeebt waren en de emo's gaan nu weer op en neer. Vooral na het verjaardagsfeest van m'n man, op welk feest er 11 kleine kindjes rondliepen en 3 zwangere dames ;-((.

Op dit moment wil ik alleen maar erg graag starten met spuiten, niet omdat dat nu zo'n feest is ;-) maar omdat de TP dan weer in zicht is.

Ik zie dat er al heel wat nieuwkomers zich gemeld hebben. Allemaal heel veel succes en we knokken met z'n allen voor een ontzettend groen bankje!

Liefs!

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Saskia,

Het is voor ons ook de 1e keer. Bij ons gebeurt alleen de punctie en terugplaatsing in Nijmegen, daarna neemt het zhuis in Ede het weer over.

Succes ik hoor graag je verhalen aan.

Groetjes,

Geplaatst

Hallo,

Ik wens jullie heel veel succes de komende periode! Ik heb geen idee wat me allemaal emotioneel te wachten staat, vanavond de 3e deca.

Groetjes,

Esma

Geplaatst

goh,

wel leuk om te lezen dat er meerdere meiden zijn die in nijmegen lopen, wij zijn ook onder behandeling in nijmegen.

aankomende maandag start de eerste deca! ben wel erg zenuwachtig, heber al dagen buikpijn van.

Geplaatst

Hoi Rose,

Veel succes met je 1e deca! Ik ben erg benieuwd hoe je deze zal ervaren? Ik heb gisteren mn 3e gehad, ik vond de 1e het moeilijkste, ik was erg gespannen waardoor het niet lekker ging. Mijn man spuit me nu, dit vind ik een stuk prettiger. Ik kijk de andere kant op en kan me hierdoor beter ontspannen.

Groetjes,

Esma

Geplaatst

@Esma: Spannende tijden voor jullie. We houden elkaar wel op de hoogte.

@ Roseflower: Jij ook succes in deze spannende tijd. Wij mogen eerst voor gesprek met de GA. En dan wachten of dat we bij de 1ste of 2de cyclus we mogen starten.

Groetjes Saskia

Geplaatst

Hallo Dames,

en hoe gaat het bij jullie? Ik moet zeggen dat ik nu na 7 dagen deca nog (gelukkig) nergens last van heb. Hoe is het bij de rest van jullie. Spannend allemaal.

@Roseflower: vandaag alles goed gedaan met je eerste spuitje deca?

@ Saskia: was het maar waar dat ik afgelopen vrijdag de echo had. Duurt nog even, 19augustus mag ik. Op naar 25augustus voor jullie.

@ Esma: Hoe gaat het met het spuiten? Niet meer zo erg als de eerste dag hoop ik voor je.

We houden elkaar op de hoogte.

Geplaatst

Hoi Kim,

Het gaat gelukkig goed. Ik heb ook nog nergens last van. Ik heb vorige week donderdag mn laatste pil geslikt, maar ben niet echt ongesteld geworden. Wel was bloed bij het afvegen maar voor de rest niet, en jij?

Groetjes,

Esma

Geplaatst

Hoi Saskia,

Ik heb inmiddels 6 spuiten achter de rug, en heb niet het idee dat ik last heb van de hormonen. Maar goed, wat niet is kan nog komen. Het valt tot nu toe erg mee.

Groetjes, Esma

Geplaatst

Hoi Meiden,

Heb deze weblog aangemaakt maar te lang niets laten horen. Vakantie gehad en erg druk op het werk. Afgelopen zondag de eerste deca spuit gezet en vandaag ook gonal-f erbij gespoten. Gaan jullie allemaal voor het lange protocol? Omdat ik alleen lees over eerst deca spuiten.. Het viel me reuze mee. Scheelt wel dat mijn vriendin die verpleegster is er de 1e keer en nu net met de gonal -f erbij was denk ik. Ik loop in maasstad, nog meer meiden die in maasstad onder behandeling zijn? Ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Dinsdag 16/8 om 10.50 1e echo...

Geplaatst

Hoi Shirley,

Heel veel succes de 16e! Wij gaan voor het lange protocol. Donderdag 18/8 heb ik mijn 1e echo. Ik zou het leuk vinden om in contact te blijven, volgens mij gaan we aardig tegelijk.

Groetjes, Esma

Geplaatst

@Esma: Ik heb afgelopen maandag mijn laatste pil geslikt dus ik verwacht het toch wel ergens deze week. Ben benieuwd.

@Shirley: Hier ook het lang protocol in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Heel veel succes de 16e bij de eerste echo.

We lopen allemaal ongeveer gelijk. Spannend.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom ook weer om het hoekje kijken. Ik mag eindelijk morgen starten met de deca. Voor het eerst dat ik echt een beetje zenuwachtig (gezonde spanning) ben voor de behandeling. Waarschijnlijk omdat het onze laatste behandeling is. Daarnaast doe ik aan acupunctuur in Utrect bij Gilles Stoop. Hoop dat het dit keer een positief resultaat zal opleveren.

groet,

Caroline

Geplaatst

Ik ga me ook aansluiten bij jullie. Ik heb na een succesvolle icsi in 2009 nu een blakend gezonde dochter. We willen heel graag nog een kindje, dus zijn opnieuw het traject ingegaan.

Tijdens de 1e poging groeiden er te weinig eicellen, dus die poging is afgebroken voor de puntie. Daar hebben we een iui van gemaakt onder het motte: niet geschoten altijd mis.

Nu heb ik in juli wel een punctie gehad (dit is dus officieel poging 1) en er waren 11 eicellen gevonden. Uiteindelijk zijn er maar 4 bevrucht en gaan delen. Vandaag de test gedaan.... Helaas negatief.... Nu dus een paar weken wachten tot er een cryo teruggeplaatst kan worden, als ze het overleven in de vriezer, want vorige keer waren er ook heel veel kapot gegaan bij het invriezen/ontdooien.... Nu balen dus met een negatieve test.... Op de naar onze volgende kans.

Geplaatst

@ Caroline: welkom en veel succes vandaag met de start van de deca. Spannend en zeker omdat het jullie laatste poging is. Ik ga hard duimen voor je. Acupunctuur, heb je dat vaker gedaan bij een behandeling of is dit de eerste keer? Ben benieuwd hoe je ervaring hiermee is, hoor het graag van je.

@ Eveline: welkom. Veel succes bij de poging voor een tweede wondertje. Ik ga voor je duimen dat de cryo`s de vriezer overleven. Na hoeveel pogingen was je zwanger bij jullie eerste wondertje?

Geplaatst

@Kim; het is mijn eerste keer dat ik bij een behandeling acu doe. Elke week een half uurtje naaldjes in mijn buik, benen, enkels en hoofd. Het voelt wel ok. Maar of het resultaat opleverd moet nog worden bezien:)

Geplaatst

Hallo roseflower,

Ook bij mij viel de 1e deca erg tegen. Vandaag heb ik nr 9 erop zitten. Het gaat bij mij gelukkig stukken beter. Ik kreeg de tip om de deca een half uurtje voor gebruik uit de koelkast te halen. Ik weet niet of het tussen mn oren zit, maar ik het het idee dat dit helpt. Baat het niet dan schaadt het niet toch?

Veel succes ermee.

Gr, Esma

Geplaatst

Hallo Caroline,

Ik ben benieuwd hoe jij je 1e deca hebt ervaren? De 1e viel bij mij door spanning erg tegen. Ik heb er nu 9 gehad en het gaat steeds gemakkelijker.

Succes.

Gr, Esma

Geplaatst

Hoi Kim,

Het duurde even, maar nu sinds gisteren ongesteld geworden. Mijn hoofdpijn is hierdoor aanzienlijk afgenomen.

Ik hoor nog van je.

Groetjes, Esma

Geplaatst

hoi esma,

ja klopt ik haal hem idd zeker n halfuur van tevoren uitde koelkast, een keer was het korter en toen deed het inspuiten ook pijn, dus het helpt wel ja als hij niet meer zo koud is...

groetjes

Geplaatst

Hoi Meiden,

Mag ik gezellig met jullie mee schrijven?

Ik ga het waarschijnlijk niet meer redden om in augustus te beginnen ( zal waarschijnlijk sept worden maar ja)

Wij hebben net een 2de mislukte icsi poging achter de rug ( wel met een positieve test op wachtdag 14 maar op dag 15 werd ik ongesteld)

We wachten nu op een evaluatie gesprek in het ziekenhuis en hopen dan zo snel mogenlijk weer te beginnen. We hebben nog 1 cryo in de vriezer dus hopen dat die goed ontdooit. Hebben we nog nooit gehad dus ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Groetjes Piekje

Geplaatst

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt last heb van de deca met inspuiten, maar wel als hij echt heel koud is (rechstreeks inspuiten vanuit koelkast) dat het pijnlijker is. Ik pak de spuit meestal uit koelkast en warm hem op tussen mijn handen. Is een beetje hetzelfde principe als een half uur van te voren uit de koelkast halen.

@ Esma: nou dat is mooi dat je ongesteld bent geworden. Ik ben vandaag ongesteld geworden. Dus komt helemaal goed.

@ Caroline: ik hoor wel vaker dat men accupuntuur doet bij de ICSI. Ben er zelf nog niet mee begonnen, maar zit er wel aan te denken als we voor een 2e poging doorgaan (ik hoop dat het niet hoeft natuurlijk, maar ja we moeten reeel blijven). We willen dan wel allebei accupunctuur doen. Ben benieuwd hoe het je vergaat.

Hoe is het gegaan met het spuiten van de deca? Jij weet natuurlijk wel hoe je daarop reageert.

@Piekje: welkom en natuurlijk mag je meeschrijven. Iedereen mag mee schrijven. Balen zeg van de 2e ICSI poging. Maar wel super dat jullie eerste wondertje geboren is na de 1e ICSI poging. Heel veel succes voor de evaluatie 23 augustus.

Geplaatst

@Esma en Kim,

Ik heb helemaal geen probleem met de deca spuiten. Ben inmiddels een ervaren spuiter; lijk wel een junkie haha.

Ook geen last van symptomen. Bij de hele behandeling niet eigenlijk. Tijdens mijn korte zwangerschappen had ik overigens ook nooit last van zwangerschapssymptomen.

Ik denk dat ik gewoon een hele harde ben:):)

Geplaatst

Hoi Caro-lin,

Wat ben jij een bikkel zeg! Nu ik ongesteld ben geweest ben ik van al mn kwalen af. Ik voel me kip lekker. Soms heb ik het idee dat ik water in mn buik laat spuiten ipv hormonen. Ik hoop dat ik de 18e met puregon mag beginnen, ik ben er helemaal klaar voor. Wat snel zeg waarschijnlijk al de punctie. Ik verwacht dat ik eind aug de punctie krijg. Daar zie ik wel een beetje tegen op. Hoe heb jij de punctie ervaren?

Groetjes, Esma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden