Jump to content

Wie start er ivf/icsi augustus??

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Iemand die ook pas in augustus begint me ivf/icsi?

Wij hebben volgende week iui 3 maar weinig kans. Vorige x was het zaad maar 500000.

Maar goed niet geschoten is altijd mis. Daarna even een pauze tot half augustus.

Even lekker op vakantie en genieten.

Maar zou het fijn vinden om met andere meiden te wachten tot het zover is.

Groetjes Shirley

• Replies 413
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi flappie,

Weer? Heb jij al een icsi gehad? Zo ja, hoe heb jij dat ervaren?

En mag ik vragen wat bij jullie de reden is?

Groetjes shir

Posted

Wij starten ook weer in aug/sept. Ik moet lang wachten omdat ik een bbz zwangerschap heb gehad en dit met injecties is afgebroken. Die troep moet eerst uit mijn lichaam en dat duurt 3 maanden. Dit wordt onze 3e (laatste) icsi.

Posted

Caro lin: wat lijkt me dat erg zeg. Wanneer kwamen ze daar achter? Tijdens de 1e echo, of voelde je dat het niet goed zat? Welke medicijnen heb jij gebruikt?

Posted

Gelukkig heel vroeg bij de 1e echo van 6 weken. Ik voelde niets behalve de gewoonlijke krampjes die je met een zwangerschap hebt omdat de baarmoeder oprekt.

Ja het was weer een diepe teleurstelling.

Ik heb bij mijn eerder icsi pogingen puregon en gonal F gebruikt.

Ik vind de behandeling erg meevallen. Prikken is niet moeilijk, maar de punctie is wel een naar iets. Doet erg veel pijn.

Maar dat valt bij sommigen ook weer mee dus ligt denk ik aan de gevoeligheidsgraad van jezelf.

Helaas is de hcg waarden op dit momente nog steeds niet uit mijn lichaam.

Heel raar hoor, want je bent niet zwanger, het vruchtje leeft niet meer maar ik heb nog wel last van gevoelige borsten.

Ik hoop voor je dat de IUI toch goed uitpakt!

groet

Posted

hoi shirley.

we hebben al 4 icsi pogingen achter de rug. dus we hebben besloten om een extra maand te wachten voor we aan nummer 5 gaan beginnen. maar ik heb vrijdag te horen gekregen van het zh dat er twee embryo's zijn ingevroren. dus waarschijnlijk gaan we nu eerder verder. antwoord op je vraag hoe wij de behandelingen hebben ervaren het is ons honderd procent mee gevallen. de punctie doet wel zeer maar wat doet zeer.

Posted

Hallo allemaal,

ik wil me ook alvast aansluiten bij jullie. Ik zat bij topic 'wie start er in april/mei' maar ik ben daar nu wat overbodig aan het worden. De eerste ICSI poging is mislukt, afgelopen donderdag had ik een negatieve test. We hebben geen cryo's, dus ik moet de hele ICSI behandeling weer opnieuw ingaan en aangezien ik eerst een keer een normale cyclus moet hebben, kan ik pas in juli beginnen met de pil, in aug de hormonen en dan ergens in september zal dan de evt punctie en TP zijn.

Ik vind het wel moeilijk hoor om zo lang te wachten en ik ben bang dat als het straks weer zo ver is, dat ik er dan weer enorm tegenop zie, tegen al die hormonentroep in m'n lichaam, met alle bijwerkingen van dien en het prikken elke dag en dan die punctie weer.... Het liefst ging ik gewoon meteen door, maar dat kan niet, is niet goed voor het lichaam zei de verpleegkundige, nou ja, dat snap ik ook wel.

Mag ik een persoonlijke vraag stellen? Mag ik jullie leeftijd weten? Ik ben 34, in september word ik 35. Ik had gehoopt dat ik voor m'n 35ste dan toch echt zwanger zou zijn. Maar tja, elk jaar hoop ik dat, elk jaar zeg ik: als ik dan in ieder geval maar voor m'n 32ste zwanger ben, als ik in ieder geval maar voor m'n 33ste zwanger ben, en nou dus voor m'n 35ste, maar dat zit er dus ook niet in, omdat we zo lang moeten wachten voordat we met de 2e poging kunnen beginnen. Allemaal meiden om me heen zijn veel jonger dan mij en zijn al moeder en ik wilde vroeger ook altijd een jonge moeder zijn, maar dat zit er dus niet meer in en daar baal ik best wel van. Ik weet dat ik niet teveel om me heen moet kijken en mezelf moet vergelijken met anderen, maar tja, stiekem doe ik dat toch. Ik kan me wel voor m'n hoofd slaan waarom we niet eerder aan kinderen zijn begonnen, dan waren we er eerder achter gekomen dat we niet op de normale manier zwanger kunnen raken.

Enfin, ik moest even zeuren hoor. Ik heb vandaag gewoon even een enorme baaldag.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en sterkte met de komende behandeling!!!

Kus.

Posted

Hoi Hoopvol,

Ik ben 35 jaar en word in okt 36 jaar. Ik denk nog niet zo erg na over de leeftijd. Ik zie het meer als ik heb nog wat jaartjes dat ik wel zwanger kan worden. Al heb je het natuurlijk liever zo snel mogelijk he. Mijn moeder was 37 toen zij voor het eerst zwanger raakte. Ik hoop niet dat ik haar achterna ga, maar ja...Het ligt er ook een beetje aan dat je een vaste relatie moet hebben voordat je aan kinderen begint.

Verder ben ik afgelopen week geopereerd en is mijn eileider verwijderd. Dit door een eerder ontdekte bbz. Mijn eileider was toch gebarstte en ik kreeg erge buikpijn en toen ben ik met spoed geopereerd. De kans dat ik zwanger raak is hierdoor wel wat gedaald maar niet onmogelijk. Vanwege herhaalde miskramen was de kans al minder en vanwege slecht zaad ook. Het word er allemaal niet beter op maar ik houd moed en hoop dat de icsi in aug/sept ons geeft wat we al zo lang zo graag willen.

groet,

Caro- Lin

Posted

Carolin: Wat een heftig verhaal zeg. Hopelijk is aug/sep voor jullie wel een goede poging en blijft de baby plakken op de juiste plek! Hoe gaat het met je? Heb je veel pijn van de operatie?

Ik heb nu inderdaad zoiets van ik laat het allemaal over me heen komen (hormonen en punctie) maar als het zover is zal ik er wel anders over denken. Helaas is de iui niet door gegaan. Er was geen plek, dat kan dus ook nog! Echt belachelijk! Volgende maand is waarschijnlijk geen optie want mijn vriend gaat naar een festival, heel misschien hebben we geluk en valt mijn eisprong er net voor dan kijken we nog even of er wel plek is.

Flappie81: Jij hebt ook al een aardige geschiedenis. Moet je deze poging nu zelf betalen? Of was dat bij de vorige al zo? Tellen ze bij jou poging 1 ook? Omdat deze eerder afgebroken is??

Bedankt voor de info. Enne welke medicijnen gebruikte jij? ik ga decapeptyl en gonal f (150) spuiten en voor de punctie ovitrelle. Die pillen na de punctie (utrogestan) lijken me ook geen pretje...

Hoopvol1976: Wat ontzettend rot dat de 1e poging niet gelukt is. Ik hoop dat je snel weer met goede moed verder kunt. Dat wachten lijkt me ook vreselijk, je wil zo graag verder.. Bij mij hebben ze het helemaal niet over de pil gehad? Wat is het verschil dan in de behandeling? Heb je dan meer kans ofzo?

Je frustraties moet je toch kwijt, en er is geen betere plek dan hier want we weten allemaal hoe je je voelt! Sterkte meid!

Ik ben zelf 27 (augustus 28) en mijn vriend is 33.

Posted

Hoi Meiden,

Ik kom me ook bij jullie aansluiten!

Ook ik heb in het topic april/mei gezeten maar moest helaas stoppen.

Wij zijn nu overgestapt naar Voorburg,Moeten nog een paar onderzoeken gedaan worden en als die goed zijn en er geen wachtlijst is kan ik als het goed is in augustus gaan starten.

Ze gingen er vanuit dat alles wel goed zou zijn maar toch.

Moet zodra mijn ongi weer komt over 2.5 wk ook gaan temparaturen en dan kan ik hopelijk de cyclus erna starten.

Hoi Caro-lin, ik heb je een beetje gevolgd in het andere topic (als het mis gaat) Hoe gaat het nu met je??

Liefs Bianca

Posted

Zo het wordt al weer een lekker gezellige drukte straks in augustus/spetember.

Wij hopen ook in september met onze 4e en misschien laatste icsi te beginnen. Op 20 augustus gaan we op intake in dusseldorf. ga er vanuit dat er dan misschien nog wat extra onderzoeken gedaan moeten worden. Dus weet niet of we meteen mogen beginnen. In september gaan we ook nog een weekend naar Polen, nog even afwachten dus hoe we dan uitkomen met de tijd.

Maar.... eerst nog ff hopelijk TP van 2 cryoos over 4 weken. Dus ik hoop stiekem niet aan de 4e icsi te hoeven beginnen.

Posted

Wij hebben een weekje Macedonie geboekt vanaf 1 juli om toch iets leuks in het vooruitzicht te hebben. En een break voor het lange wachten voor aug/sept.

We waren in maart al 4 weken naar Cuba geweest maar we vonden dat we dit wel verdiende.

En weet je wat. Als het in sept slecht nieuws is, dan gaan we gewoon weer een weekje ergens heen.

Als je toch geen kinderen hebt moet het geld maar ergens anders heen toch?

Posted

Gezellig meiden dat jullie mee komen kletsen. Zo hebben we tenminste een beetje steun aan elkaar.

Bianca1: heb jij wel al behandelingen gehad in het andere ziekenhuis? Hoop dat alles goed voor jullie zal verlopen in voorburg! Doen ze daar alles of werken ze nog samen met een ander ziekenhuis?

Wanabemom: je hoort wel veel goede dingen over dusseldorf. Maar we gaan gewoon voor je duimen dat de cryo's lekker bij je blijven plakken!

Lekker hoor om er nog tussenuit te gaan. Wij gaan 23/7 2 weken naar frankrijk. De kans zit er dan in dat ik gelijk daarna ongesteld wordt en kan gaan spuiten.

Heb nog even aan accupuntuur gedacht maar ivm vakantie heeft het denk ik niet zo heel veel nut. Iemand hier ervaring mee?

Posted

Hoi Shirley,

Ik heb in het andere ziekenhuis 9 iui pogingen gehad en 2 ivf/icsi behandelingen waarvan ik van de laatste een cryo tp kreeg en zwanger raakte maar helaas met 8 weken een miskraam.

In Gouda deed ik voor heen de echo s en gesprekken en in Leiderdorp de punctie en tp.

Nu ga ik alles in Voorburg doen.Is ook wel zo fijn alles onder 1 dak!

Ik heb geen ervaring met acupunctuur ik zelf zit flink aan de vitaminen pillen met een behandeling en loop bij een osteopaat.Wellicht dat ik ook nog naar een haptonoom ga.

In Gouda raadde ze me dat aan.Omdat ik veel te gestrest ben met een behandeling en ik gewoon weer 1 moet worden met mijn lichaam.

Is dit jou eerste behandeling?

@carolin.

Groot gelijk heb je!!Je moet nu maar even gaan genieten hoor!!Je heb de laatste tijd genoeg ellende op je bord gehad!!Het is je gegund!

@Wannabemom,

Positief blijven hoor!!Wie weet word je gewoon zwanger van die 2 toppertjes in de vriezer!!Geef de hoop en de moed niet op hoor!

Liefs Bianca

Posted

Ik heb mij vandaag aangemeld bij een acupunctuurpraktjk Gilles Stoop in Utrecht. Zelf woon ik in Zaandam en werk in Amsterdam en had liever iets dichter in de buurt, maar deze sprak mij het beste aan. Ze zijn ook gespecialiceerd in IVF/ICSI en hebben ook praktijk in het weekend (ivm terugplaatsingen is dat wel prettig). Ht ziet er heel professioneel uit, dus geen achterkamertjesgedoe! Ik ben zeer benieuwd en heb mij aangemeld omdat we de laatste icsi poging ingaan en ik wil er zelf nu echt alles aan doen. Baadt het niet dan schaadt het niet!

Posted

Hoi dames

Ik wil me hier ook graag aanmelden haha ik zat ook bij het april topic maar onze cryotp is in een vmk geeindigd.

Nu heb ik vanmorgen gebeld om ons aan te melden bij het Geertgen en 3 augustus hebben we intake gesprek. Waarschijnlijk zullen we niet direct kunnen beginnen omdat zij vast ook nog wat onderzoeken willen doen maar het is een begin ach en als ze geen onderzoeken nodig vinden gaan we hopelijk snel van start.

Ik zal me nog even een keer inlezen deze dagen maar zag al een paar 'bekenden' hier haha

Posted

Marissssieee!!Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Daar ben je dan!! (helaas)!!!

Gezellig dat we weer samen in Augustus komen!!Al had ik het graag anders gezien maar dat weet je wel!!

Voor jou is het ook een beetje wanneer je van start kan dus?

Als ik getempt heb mijn volgende cyclus hoop ik direct mijn cyclus erna te starten zal eind juli zijn dan denk ik anders eind augustus.

Jij stapt ook over naar een ander ziekenhuis toch!Hopelijk is jou gevoel daar net zo goed als die van mij in Voorburg!!

Zie je zaterdag!!Gezellig heb er zin in!!

We moeten gewoon weer actiever gaan schrijven met zn alle!Is best saai als je nergens meer schrijft heb het best wel gemist gek he!!

Liefs en slaap lekker!

Posted

Ja heb ik ook beetje saai als je niet zoveel schrijft vandaar dat ik me hier aan gemeld heb haha.

Ja we gaan overstappen dus ik ben benieuwd of ons gevoel er goed bij is anders gaan we gewoon naar een ander zh op zoek net zolang tot wij zoiets hebben van ja dit is het.

Ik had het inderdaad ook graag anders gezien dat we beide op een uitgerekend bankje zaten maar helaas het mocht weer niet zo zijn.

Maar we gaan vol goede moed op naar poging 4 en jullie poging 3 en dan gaan we naar het uitgerekend bankje.

Ik heb ook heel veel zin in zaterdag ben toch echt wel heel benieuwd naar jullie.

Welterusten en we gaan gewoon weer even actief doen hier haha

Posted

hallo dames,

is het een idee om hier een aug/sept onderwerp van te maken? Onze 1e icsi poging s gestopt na de punctie ivm geen zwemmers. Er zitten 8 eitjes in de vriezer. WE hopen dat in sept er genoeg zwemmers zijn om de eitjes uit de vriezer te halen.

Tusele

Posted

Mij maakt het niet zoveel uit Tusele

Je zou ook een apart topic voor september kunnen maken er zullen er vast meer zijn die dan starten zo voorkom je wel dat de topics zo vol raken dat je het niet meer bij kan houden van iedereen maar om mij kun je gezellig mee kletsen hier

Posted

hey girlss.

na lang weg geweest te zijn ook ik weer hier. wij gaan ook aug/sep weer van start. of weer...bedoel eindelijk...

eerst vakantie houden en manlief zover krijgen om z'n kwakje in te leveren. die ziet daar toch zo tegenop. Hij laat het alleen niet merken.

maar eerst bruiloft en vakantie. Dan springen we erin!

Posted

Hey Shirley,

ik zie nu pas je vraag, oepsie.

Ik moet idd eerst aan de pil.

Bij de eerstvolgende menstruatie moet ik op de derde dag van deze menstruatie met de pil beginnen en zo'n vijf weken slikken, na ongeveer 4 weken moet ik starten met decapeptyl en later moet ik de puregon erbij spuiten.

De deca en de puregon moet ik een tijdje spuiten, op een gegeven moment heb ik de eerste echo en hopelijk vrij snel daarna de punctie.

Ik geloof niet dat wij op deze manier meer kans hebben hoor. Volgens mij is het gewoon in elk ziekenhuis weer anders.

Over zo'n 2 weken krijg ik m'n schema voor de 2e poging, waarschijnlijk zal in week 37 de eerste echo zijn.

Ik zie dat jij in aug start met de eerst IVF/ICSI behandeling, spannend hoor. Is het al bekend wat het wordt? IVF of ICS?

Posted

Hey meiden, ik ga me bij jullie aansluiten; ook wij gaan in augustus weer van start. Zie dat er behoorlijk wat bekenden zijn uit het april topic. Onze derde ICSI poging is geëindigd in een vroege miskraam helaas. Vind het nu zelf nog erg lastig te accepteren dat het nu tot augustus gaat duren voordat we verder kunnen met de terugplaatsingen van de twee cryo's die we nog over hebben van de laatste poging. Maar het is ook wel logisch, eerst moet mijn menstruatie weer normaal op gang komen.

Ik ben gewoon super ongeduldig en wil weten waar ik aan toe ben en dan duurt augustus veel te lang!! Maar goed, we gaan m zo goed mogelijk benutten; vakantie, zon, ontspannen en ik wil naar een homeopaat die me helemaal door kan meten. Het is mn tweede miskraam, en ondanks dat het vaak voorkomt wil ik graag weten of er bij een homeopaat iets mee te doen is. Niet geschoten is altijd mis.

Voor jullie allemaal heel veel succes met het wachten, en vooral met de behandeling!!

liefs Gabriella