Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Kim; Het belangrijkste is om ze niet te vergeten schrijf je. Lekker dan....nu zit ik in nog meer spanning:)

Het ziekenhuis heeft nog niet gebeld dus het zal wel geen spoed zijn of er is niets meer aan te doen.....

in afwachting

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Carolin: ik hoop voor je dat ze snel bellen. Misschien zeggen ze wel dat je eerder moet komen voor een echo of zo. Ze zeiden tegen mij vrijdag dat het niet uitmaakt in de ochten of avond. Dus stel ik zet de ene keer gonal-F in de ochtend en de volgende dag in de avond dan zit er ook meer tijd tussen snap je. Dus rustig aan en even afwachten. Ik duim voor je dat ze snel bellen. Ik hoor het wel.

Geplaatst

Ik spuit altijd in de avond, allebei, en er wordt door het ZH op het hart gedrukt dat het altijd rond hetzelfde tijdstip moet. @ carolin wil je ook niet zenuwachtiger maken.. Denk zelf wel dat het wellicht uitmaakt dat het gonal is. Die stimuleert namelijk, en dan lijkt het me helemaal niet erg om een keer laat te spuiten. Je bent hem toch niet helemaal vergeten ? Volgens mij is het vervelender als je de remmer te laat doet.. Dat komt toch redelijk nauw..

Ze gaan het vast niet afblazen! Wellicht beïnvloedt het de groei en moet je een dagje langer spuiten.. Het gaat er toch om dat het groeit die follikels?

(aldus.. Ik ben ook maar een leek hoor, maar dit lijkt me logisch ;-) ) hoop dat je morgen gerustgesteld wordt!

Ik heb woensdag punctie!! aaaaaaaahhhh

X

Geplaatst

@ mijn baby: helemaal super dat je morgen mag beginnen met de deca.

@ Inge35: ik spuit de deca en gonal-F ook altijd in de avond rond hetzelfde tijdstip. Wordt inderdaad geadviseerd vanuit het ziekenhuis. Maar de ivf-verpleegkundige zie, als het een keer echt niet kan of uitkomt kun je het ook de ene dag in de ochtend spuiten en daarna weer in de avond verder gaan. Woensdag punctie voor jou, spannend. Is het je eerste punctie of heb je al een behandelinge gehad? Succes in ieder geval en we horen wel hoeveel eitjes er zijn.

@ Shirley: en en en?? Waren er goede embryo`s en heb je de terugplaatsing al gehad?? Spannend. Ik heb het hele weekend duimen lopen draaien.

@ Carolin: heeft het ziekenhuis nog gebeld gisteren? Ben benieuwd wat ze gezegd hebben.

En hoe is het met de rest van de dames? Iemand last van de gonal-F in combinatie met de decapeptyl?

Ik moet zeggen dat ik sinds een uurtje of zo een beetje het idee heb dat mijn buik opgeblaze is, weet niet of het van de gonal-F is. Ben benieuwd of iemand dit ook heeft of herkent.

Geplaatst

Kim ik herken dat wel van mijn eerste IVF..

Door de gonal kweek je eitjes.. En daarvan kan

Je buik een beetje opzetten.. Ik voelde het precies

Zoals jij het nu zegt..

Geplaatst

@ mijn baby: thnx voor je berichtje, ja ik dacht al het zal wel van de gonal-f komen. Een vriendin die ook ICSI heeft gehad zei al je krijgt echt het gevoel dat je hele buik vol zit. En dan heb ik de gonal-F pas 3 dagen gebruikt. Vrijdag weer echo, ben benieuwd. Vind het nu wel erg spanndend. En kijk vooral erg op tegen de punctie, maar ach het is voor een goed doel. Jij succes met de deca.

Geplaatst

Caro-lin: Ben idd benieuwd wat ze hebben gezegd, ik denk dat het niet heel erg is hoor. Maar ik deed het ook allebei tegelijk dan heb je het ook maar gelijk gehad.

Inge: Spannend zeg woensdag. Goed door je neus inademen als ze de verdovingsprikken zetten en door je mond weer uitademen dan gaat het volgens mij het best!

MijnBaby: Spannend weer een stukje dichterbij!!

Kim: Ik had idd ook een opgeblazen gevoel maar dat was eigenlijk het enige :) Nu met de utrogestan bolletjes last van pijnlijke borsten en heel veel gas... Beetje jammer maar goed.. Bedankt voor het duimen meis :)

Vanmorgen gelijk om 09.30 gebeld en jawel we hebben een terugplaatsing om 14.40. Verder kon ze niet veel zeggen.

Aangekomen in het ziekenhuis hebben we eerst te horen gekregen dat er van de 6 eitjes, 3 bevrucht zijn geraakt maar er uiteindelijk maar 1 over is gebleven. Onze 7 cellige emmy, en deze zit nu veilig in mij baarmoeder : ) Baarmoederslijmvlies zag er goed uit. Ben echt heel erg blij maar was toch ook best teleurgesteld dat we geen cryo's hebben. Zegt dit nu ook iets over mijn eikwaliteit?? Nou ja maar niet te druk over maken en maar hopen dat deze gewoon blijft zitten. Ben ook helemaal vergeten te vragen naar de verdere kwaliteit.. Maar goed dat is misschien maar goed ook, mocht het een middelmatige zijn geweest had ik me alleen maar meer zorgen gemaakt. De vrouw van het lab die het embryo daadwerkelijk heeft losgelaten zeg maar heette toevallig ook Shirley en is zwanger, zal dat een goed teken zijn, hahahaha.

Nu de langeeeeee wachtweekies in!

Geplaatst

@Shirley gefeliciteerd met het embryootje in jouw buik. Gelukkig toch 1 goede. Volgens mij is 7 cellig best goed. Ik had de vorige keer een 8 cellige en dat was een tooper zeiden ze dus....

Nav mijn lege spuit Gonal F op zaterdagavond die ik dus bij ontdekking op zonsdag heb gezet; zondag heb ik afd verloskunde gebeld want dat is het spoednummer hebben ze mij geadviseerd om s avonds gewoon weer te spuiten. Er was geen ivf arts aanwezig dus ik moest vanochtend bellen met poli Vevo.

Daar zij ze letterlijk geen drama. Gewoon doorgaan en donderdag echo. Het heeft niet echt invloed.

Dus dat precies op hetzelfde tijdstip spuiten moet je ook niet te letterlijk nemen.

Dus jullie hadden gelijk!

Ik ben erg opgelucht. Ik weet niet hoe ik eraan toe zou zijn als de behandeling werd gestaakt.

Bedabnkt voor het meedenken.

Geplaatst

Na een paar drukke dagen hier weer even een reactie van mij.

Er waren er een aantal die vroegen naar mijn weekje US. Nee ik ga niet naar New York, maar naar het Midwesten. Dus niet echt een gebied met veel vertier. Mijn beste vriendin is 3 maanden geleden geëmigreerd en het weekje is een soort van cadeautje aan mezelf. Of ik kan een week vieren dat ik zwanger ben of ik kan een week bijtanken als het niet gelukt is. Als alles goed gaat heb ik dan misschien een eerste echo gehad. Ik kijk er naar uit dat ik er een weekje zal zijn en haar kinderen ook.

Spannend om te lezen dat sommige al zo ver zijn. Ik moet nog ongeveer 2 weken wachten voor ik aan het korte protocol ga beginnen. Sta er heel positief en open tegenover. Ga me niet druk maken over mogelijke bijwerkingen of zo, dat zien we dan wel weer. Het is voor een goed doel houden we onszelf maar voor.

Geplaatst

@ Shirley: helemaal super dat er een 7 cellige embryo is teruggeplaats. Kan me voorstellen dat je baalt dat er geen cryo`s zijn, maar je hebt maar 1 goede emmy nodig. Spannend dus. Dat worden 2 hele spannende wachtweken. Ik blijf heel hard voor je duimen, nu dat de emmy goed blijft zitten.

Ja dat rare gevoel of mijn buik helemaal vol zit is het enige waar ik last van heb, gelukkig maar.

@ Carolin: gelukkig maar dat het niets ernstigs is. Het zal meer een probleem zijn als het met de decapeptyl geweest was, gelukkig maar. Lekker door met deze poging en op naar de echo donderdag. Ben benieuwd.

@ Maaikie: groot gelijk ff lekker een weekje jezelf cadeau doen. En een vriendin opzoeken is altijd leuk, jullie vermaken je toch wel. Ik zal duimen dat je er een zwangerschap kunt vieren. Spannend. En inderdaad je moet de behandeling gewoon over je heen laten komen, het is voor iedereen toch anders.

Voor alle andere dames succes met de behandeling en we horen weer van elkaar.

Geplaatst

@ mijnbaby: hoe lang ben je al aan de pil? Want je kunt wel gewoon een soort van menstruatie krijgen. Ik heb ook lang protocol en was ook eerst aan de pil, heb ook een menstruatie gehad van 4 dagen. Bij twijfel anders gewoon ziekenhuis bellen hoor.

Geplaatst

@mynbaby gebruik je ook decapeptyl, want dan hoor je ook ongesteld te worden. Je krijgt dan een echo om te kijken of je kan starten met Gonal F.

Of ben je alleen aan de pil want dan weet ik niet of dat "normaal" is.

Geplaatst

Hoi lieve meiden, ik heb het zh gebeld

En die Zeiden dat het normaal was en ik me

Geen zorgen hoefde te maken..

Ik doe lang schema en ben aan de pil en vandaag

Ook begonnen met deca.. Ik hoef niet te komen

Voor een uitgangsecho mag 6 sep door met puregon..

Geplaatst

@ Carolin: succes vandaag met de echo. Ben benieuwd

@ Esma: morgen zijn wij aan de beurt voor de echo, spannend. Ik hoor wel hoe het bij jou is gegaan.

@ mijnbaby: fijn dat het ziekenhuis zei dat er niets aan de hand is. Ik had ook lang protocol en ze zeiden dat je gewoon een menstruatie kunt verwachten, maar niets van bruine afscheiding. Gelukkig ben je nu weer gerustgesteld.

@ Inge: hoe is de punctie gegaan?

Alle ander dames succes met de behandeling.

Geplaatst

Hai! Heb de punctie achter de rug, viel me weer erg zwaar. Het is de tweede keer. En bij de eerste had ik wat overstimulatie en waren er 23 follikels aangeprikt. Daaruit kwamen toen maar 6 eicellen, eentje teruggeplaatst en een cryo. Die cryo had het proces niet overleefd en dus waren we erg snel weer terug bij af.

Nu zijn er 9 aangeprikt (inderdaad het inademen en uitademen bij aanprikken helpt echt heel goed) en zij eer 8 eicellen gevonden!! Zo zie je maar weer "less is more" het zegt dus niks.. We waren er erg blij mee!

@caro-Lin Fijn dat het niets uitmaakt voor je behandeling! nu al gauw je echo, vandaag toch? Ben benieuwd!

@Kim ik had ook zo' n last van een opgezwollen buik. Paste geen broek meer en deed maar tuniekjes aan om het te verbergen ;-)

@Maaike hoop ook dat je het mag vieren in THE states! En anders lekker bijkomen bij je vriendin..

@Shirley succes!!

Wij horen zaterdag of er embryo's gemaakt zijn en of er een TP is.. Spannend!!

X

Geplaatst

@Inge 8 eicellen dat is hartstikke goed! Nu hopen dat er veel worden bevrucht. Spannend.

Vandaag had ik een echo. Er waren 9 follikels te zien van 12 mm. Maandag terug voor 2e echo. Waarschijnlijk 1 sept punctie!

Geplaatst

@ Inge: helemaal super 8 eitjes. Nu hard duimen dat er veel bevrucht zijn. Nog 2 dagen en dan weet je het? Spannend.

Ik merk echt dat ik last heb van mijn buik, erg opgezwollen sinds gisteren nog erger. Ben benieuwd morgen. Hoe lang heb jij gonal-F gebruikt??

@ Carolin: helemaal super zeg al 9 follikels. Die kunnen nu nog lekker verder groeien. Op naar maandag zou ik zeggen.

@ Esma: morgen is het zover, hebben we allebei onze eerste fm. Hoe is het verder? Nog last van de hormonen? Ik hoor wel hoe het morgen gegaan is.

Alle dames succes!!

Geplaatst

Ha Kim ik ben nog steeds zo opgezwollen.. Grapte vandaag nog dat het er dus zo uitziet als ik zwanger ben ;-)

Ik heb 9 dagen gonal-f gespoten..

@caro-Lin wauw goed hè al 9 te zien! Ben benieuwd naar maandag, nog wat kleintjes die eventueel meegaan?

@esma en Kim succes morgen!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hoi Dames,

nou vanmiddag geweest voor de 1e FM.

Rechts 10follikels, waarvan 3 > 10mm en links 6 follikels. Een goed aantal zeiden ze.

Zondagmorgen terug voor de 2e FM en waarschijnlijk dinsdag de punctie. Spannend.

Geplaatst

Hoi Kim,

Sorry dat ik een tijdje niet van me heb laten horen. Ik heb een drukke week achter de rug. Nu lekker een weekje vrij genomen.

Mooi resultaat vandaag! En succes zondag. Mijn folikels varieren tussen de 12 en 18mm, morgen ochtend weer bloed prikken en smiddags weer echo.

Het komt nu wel erg dicht bij. Punctie waarschijnlijk maandag.

Ik zal zondag voor je duimen,.

Lfs Esma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden