Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@setje Ik zit ook in het AZM. Punctie gisteren viel me reuze mee, erna heb ik ook nergens last van gehad. Ze hadden 4 eicellen gevonden. Vandaag belde ziekenhuis dat bevruchting gelukt was en komende donderdag is terugplaatsing om 9.00 uur. Ze konden niet zeggen hoeveel eicellen bevrucht waren, zullen we donderdag wel horen denk ik.

Geplaatst

ja, in het azm vertellen ze je pas bij de terugplaatsing hoeveel er zijn bevrucht, doen daar wat geheimzinnig over.

Krijg je er in principe 1 of 2 teruggeplaatst?

groetjes set

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ze hebben vandaag 2 embryo's teruggeplaatst omdat er geen topembryo was. Een embryo is 8-cellig en de andere is 5-cellig. Er waren nog 2 embryo's bevrucht maar deze waren niet goed genoeg om in te vriezen. Nu begint het wachten. Donderdag over 2 weken kan ik testen.

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ze hebben vandaag 2 embryo's teruggeplaatst omdat er geen topembryo was. Een embryo is 8-cellig en de andere is 5-cellig. Er waren nog 2 embryo's bevrucht maar deze waren niet goed genoeg om in te vriezen. Nu begint het wachten. Donderdag over 2 weken kan ik testen.

Dat heb je tenminste achter de rug, meer kunnen zij niet doen. 8 -cellig klinkt toch heel top... ik had 2 vier-celligen ( waarvan 1 top, de andere niet ).

Geplaatst

kent iemand deze test: Extra vroege Midstream zwangerschapstest. je mag al 4 dagen voor je nod testen.99,9 % betrouwbaar en ook te koop bij de kraamwinkel of hoe heet dat ding. ik heb me er net 2 besteld voor 6,95 dus ook nog niet duur.

Na hoeveel dagen gaan jullie testen?

groetjes set

Geplaatst

@ Limburgsemeid: 2 emmy`s teruggeplaats. Sapnnend! Nu dus in de wachtweken. Ik duim voor je, op naar een positieve test.

@ Setje: ik heb wel eens gehoord van die test, maar zelf nooit gebruikt. Ik ben op wd 11 gaan testen en vanaf toen iedere dag tot wd 14. Er kwam een streepje en dat werd steeds donkerder. Veel succes. Spannend.

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is alweer ff geleden dat ik heb gereageerd. Maar we zijn even lekker op vakantie geweest. Voor de vakantie prikles gehad en rondleiding in het ivfcentrum Radboud.

Maar ik lees dat er een paar meiden zwanger zijn. Van harte gefeliciteerd meiden.

Ik heb vanochtend gebeld naar het ziekenhuis om mijzelf aan te melden voor de 2de keer en ik ben er door. Mag over 20 dagen beginnen met de eerste spuiten. Best spannend allemaal.

@caro-lin Heel veel sterkte.

Groetjes Saskia

Geplaatst

@ Setje: jeetje meid. Wat een ontzettend klote nieuws zeg dat de eerste poging echt helemaal over is. Veel sterkte komende tijd en ik duim voor een wondertje voor jullie!

@ Saskia: fijn dat je er door bent en weer kunt starten met een nieuwe poging. Spannend. Hopelijk komt er uit deze poging een mooi wondertje voor jullie!

Geplaatst

Setje wat ontzettend jammer dat het niet is gelukt. Ga je voor een nieuwe poging en mag je snel beginnen of weet je dat nog niet?

Sterkte voor nu hoor!

Geplaatst

dank jullie voor de reacties!

ja, we gaan toch voor een nieuwe poging, dit was pas de eerste, we hebben nog wat hoop en moed.

ik moest maar eerst een menstruatie afwachten, maar ik heb pas 1 keer gemenstrueerd in mijn leven , dus dat kan maanden duren of nooit niet..

ik mocht daarom direct met de pil beginnen omdat ik zonder pil veel buikpijn heb door de endometriose.

over een week moet ik een test herhalen, om een eug / bbz uit te sluiten, dat staat in hun protocol, dus want ook een eug geeft een positieve test en dan weer bellen dan hoorde ik hoe en wat.

We hadden geen cryo hoorden we vandaag, dus dat is ook jammer.

bah, voelt toch niet zo leuk dit, al hadden we weinig hoop omdat ik koorts heb ( nog steeds) en zware antibiotica had bij terugplaatsingen de terugplaatsing bijna niet gedaan kon worden toen.

grt set

Geplaatst

Hallo Kim,

Supper, wat fijn dat er een kloppend hart je is. Van harte gefeliciteerd. Nu lekker genieten. Zijn vandaag voor de echo naar het ziekenhuis geweest. Het vruchtje zit er wel, maar helaaaas geen hart activiteit. Het waren dikke tranen, het is waarschijnlijk met 6 wk mis gegaan. Volgende week weer naar het zhuis voor echo. Nu wachten op een miskraam. Geniet van je zwangerschap!!!

lfs Esma

Geplaatst

Ha esma,

Neeeeeee!!! Wat een naar bericht! We waren gelijk begonnen in augustus en verdikkeme je was een van de weinige groenen en nu dit! Wat zullen jullie verdrietig zijn!

Dikke knuffel en veel sterkte om dit weer een plekje te kunnen geven..

X

Geplaatst

@ Esma: jeetje wat een naar bericht om te lezen zeg. Zit met tranen in mijn ogen. Wat oneerlijk zeg. Heel veel sterkte samen!

Ik realiseer me maar al te goed dat al heb ik een positieve test, dat wil nog niets zeggen. Er kan nog zoveel mis gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden