Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bunbums ik heb wel een roesje gehad.

Bij mijn eerste punctie ook! Bij umcu mag het

Gewoon.. Heerlijk!!!!! Zo niet andere kunnen..

De arts zei ook al er zat te veel en is bijna onmogelijk

Om zonder te doen...

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het was meteen goed ik heb sedatie gehad check internet Ff dan weet je wat het inhoud.. Heb niks gevoeld!

Nadeel is wel dat je lang schema moet volgen...

Maar meer voordelen dan

Nadelen..

Geplaatst

hallo meisjes

bah, moet even uithuilen hier.

Er was gisteren een deling van onze eitjes, dus dat was goed nieuws. Die dag kreeg ik echter heel donkere ( oud bloed) urine en verhoging.

Vandaag zouden ze teruggeplaatst worden, maar had inmiddels 38 graden koorts, met paracetamol.

Daar aangekomen, groot overleg, nogmaals tempen, emmy's terug naar labo, wat nu? geen bloed te zien in eierstokken, baarmoeder, of vagina, maar waar kwam het wel vandaan??

uiteindelijk na overleg met diverse artsen toch gekozen voor terugplaatsing ( van 1 topper en 1 geen topper) .

Een blaas-katheterisatie gedaan en urine op kweek, was donker en troebel. De angst zit hem erin of het geen infectie in de eierstok is, door het raken van een endometriose-cyste tijdens de punctie.

Als ik nu meer buikpijn krijg, koorts nog een halve graad hoger wordt en ik echt ziek ga zijn, dan direct kontact opnemen met open verloskamers.

Nu een week antibiotica en maandag een bel-afspraak. Niks dus terugplaatsing van 5 minuten, een uur in die kamer gezeten, spreekuur enorm uitgelopen.

Ook vond ze ook nog de baarmoedermond niet, en moest een uur kloten om die te vinden, toen weer eerst met sonde, bahh dit was veel pijnlijker dan de punctie zelf.

nu ja, zit ik hier te klagen met ons drieën, valt straks die satelliet op mijn kop..

groetjes set

punctie 21-9

terugplaatsing 23-9 van 2 emmy's ( waarvan 1 top)

Geplaatst

aaaaaahhhhhhhhhhhh, daar doe je het toch allemaal voor!!

helemaal geweldig. Nu nog goede klittenband en je word mama!!

proficiat

groetjes set

Geplaatst

ja, inderdaad! maar het is zoo spannend nu...cb test gaf aan 1-2 weken, terwijl ik al 2-3 weken ben...vraag me af hoe dat kan en of het wel genoeg hcg produceert...allemaal eng ebn leuk tegelijk!

Geplaatst

ik denk dat het komt omdat die testen rekenen in conceptieweken / bevruchtingsweken en jij hebt gerekend in amenorroe-weken.

die ( dure) testen zijn onbetrouwbaar. wij raden ze af op mijn werk.

wat nu? moet je kontact opnemen of heb je al een afspraak?

Geplaatst

we hebben al een afspraak staan op 3 oktober...dus geduld. Zal wel moeten wachten op echo tot na vakantie. anders wordt het met 6w2d en de kans dat ze dan geen hartje zien is heel groot en dan gaan we alleen maar onrustig met vakantie. Wel jammer, maar plannen voor direct na vakantie. Dan ben ik 9w2d.

Geplaatst

bohh, is toch heerlijk om met deze dingen bezig te zijn he.

met 6,2 zie je wel al een vruchtblaasje vaginaal, maar idd nog geen hartactiviteit.

Hoeveelste poging was dit voor jullie en was het ivf of icsi?

grt set

Geplaatst

BabyEnschede wat geweldig!! Heel spannend allemaal, lekker van genieten hoor!

Setje pfff jemig wat een toestand voor je zeg :( En wat naar dat het zo pijnlijk was en zo lang duurde. Kan me voorstellen

dat je je nu erg onzeker voelt :( Hoe is je temperatuur nu?

Geplaatst

het vele oude bloedverlies bij de urine, is nu weg. de koorts zit tussen de 37,2 en 37,6, niet heel hoog, maar ook geen enorme afname. Wel minder buiksteken, wel wat in rug en lende. ik denk dus dat het een blaasontsteking is, maar dan een verwaarloosde want in mei 2011 had ik tijdens bloedprikken een infectie, maar geen idee wat het was, geen klachten, arts zei toen ooo zal wel een verkoudheidje zijn geweest of zo.

achteraf denk ik, dat ik toen wel al ietsjes meer ben gaan plassen in die tijd.

ik hoop maar dat mijn duo er niet te veel last van heeft...

@kim? hoe gat het met je? voel je je zwanger?

groetjes set

Geplaatst

@ setje: heel soms met vlagen last van wat misselijkheid en wat gevoeligere borsten dan anders. Maar vind het allemaal nog erg spannend en kan niet wachten tot het 5 oktober is. Dat ik kan zien dat er echts iets groeit en het goed is.

Misschien wat het inderdaad wel een verwaarloosde blaasontsteking die richting je nier is getrokken. Nierbekkenontsteking. De pijn in rug en lende is namelijk echt typerend daarvoor. Bij mij gaat een blaasontsteking snel over in een nierbekkenonsteking. Wel fijn dat het nu wat beter gaat.

Geplaatst

Oh Kim wat spannend meid!! Ik wil je zoow graag achterna komen!! ;)

Nog effe gedult hebben voor ik meer weet. Klachtjes verwacht ik niet echt te krijgen want dan had ik dat onder de pregnyl toch ook al wel gehad..

Jammer dat er geen luikje zit om te zien wat er in je lichaam gebeurt! :)

Hoe bereken je eigelijk je uitgerekende datum? Twee weken voor de punctie je eerste dag van laatste menstruatie?

Geplaatst

@ Joekie: ik ben uit gegaan van 2 weken voor de punctie met het berekenen van de uitgetelde datum.

Spannend voor je. Ja een luikje zou wel fijn zijn. Ik moet zeggen voor mij scheelt het dat ik morgen weer HCG kan laten prikken. Voordeel omdat ik zelf in ziekenhuis werk dus heb ik ff met de gyn geregeld. Kan niet wachten tot 5 oktober. En wat je zegt ik heb ook geen last gehad van de pregnyl dus verwacht niet dat het nog veel erger wordt. Maar ja als het wel zo is, het is voor een goed doel. Geen probleem. Ik duim voor je dat je ook maar positief mag gaan testen.

Geplaatst

Limburgsemeid: Veel succes!! Spannend hoor! ;)

Kim: Het is wel spannend ja. Voel soms van alles en soms weer niets. Vanavond voor het eerst echt steekjes in mijn onderbuik gevoeld.

Maargoed..het blijft een onzekerheid ;)

Ik werk ook in een ziekenhuis.. Volgens mij kunnen we dan toch ook zelf HCG aanvinken op een lab formulier (werken wij nog mee ;)) en dan een collega lab af laten nemen?

Mmmm. ga ik eens uitzoeken :)

Geplaatst

@ limburgsemeid: veel succes morgen met de punctie.

@ joekie: nou moet kunnen toch als je zelf in het ziekenhuis werkt. Wel makkelijk. En al helemaal als je zelf met de formulieren werkt. Succes met uitzoeken.

De gyn heeft voor mij 3 bonnen ingevuld dus mocht zelf bepalen wanneer ik hcg liet bepalen. Heb het op wd 12 gedaan (4wkn en 1dag) --> HCG was toen 148, morgen weer laten bepalen (5 wkn en 4dgn). Ben benieuwd of het goed gestegen is. Spannend.

Geplaatst

hoi joekie

wij hebben op dezelfde dag de punctie gehad./

Mag jij pas testen op de 8e? ik mag al na 14 dagen testen , dus op 7-10

groetjes set

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden