Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja, daarom en volgens mij is hier in lelystad er niet zoveel mee te doen, dus vind het wel spannend...nu idd de naam vooral nog en plan de campagne :) melis..kidswear is een leuke naam, maar inet word al vergeven met die naam, hahaha....en tuurlijk ga ik met je mee, ga ook zo met je mee met de echo hoor, whahahahaha ;) maar om nou alleen voor een uurtje yoga naar almere te gaan...kost ook weer benzine he....:) en heel veel succes vandaag, maar jij staat wel sterk in je schoentjes :)

en jrn, thanx :) tis leuk om leuke reacties te krijgen ipv oh neeeee, niet alweer party's....maar je hebt tupperware, erotica, parfum, etc...maar kinderkleding is er wel, maar niet zoveel en/of ontzettend duur....ik wil dus meer outlet hebben, wat wel inhoud dat ik niet de uptodate collectie heb of alle maten, maar wel goedkoop en nieuw en leuk en merk :) voor henm prijsjes....of mss een paar euro duurder, maar veel niet...dus dat scheelt :)

nou, ik ga ervandoor dames...spreek jullie straks wel weer (als jullie online zijn dan tenminste, hahaha)

xxx

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb een naaaaaaaaam :) en wat kleine inkoopjes gedaan (alleen baby en maar paar setjes, maar meer had ik gewoon even niet, hahaha) maar zooooo schattig :) naam gaat brimee kinderkleding worden (nu nog een logo verzinnen) ik heb ze bijgesloten, vinden jullie het wat? ik vind ze zoooooo stoer (meisje errug leuk...jongens oi, das ook super, haha) *zucht* ik geloof ik niet meer zo blij geweest als de dag dat ik wist dat ik zwanger was :) happyhappyjoyjoy :)

Geplaatst

neeeee, ik doe mijn best, manlief net een foto laten maken, maar ik krijg gewoon geen mooie foto :( alleen maar rare foto's....en dank je melis :) ik is ook errug blij :)

Geplaatst

Benbri - heb je niet gesmokkeld met het lijstje? Je dacht toch eerst een jongen? Haha, of had je m net van te voren nog veranderd omdat je begon te twijfelen?

Leuk, voor jezelf beginnen. Zag net je mail / hyves. Ik zal er straks beter naar kijken...

Ikzelf ga denk ik proberen niet al te veel kleertjes te kopen, omdat ik begrepen heb dat je vaak zoveel krijgt in de kraam periode. Misschien 2 kleine maatjes en 2 iets grotere ofzo.

Melis - hoe is je gesprek geweest? Had je nog wat aan m'n tips?

Bikkel en Jrn - fijn dat alles weer goed bleek op de controle. Altijd heerlijk nieuws weer.

A.s. weekend krijg ik waarschijnlijk de doppler van m'n nichtje te leen. Lijkt me heerlijk om op elk gewenst moment even de bevestiging te krijgen dat de kleine nog leeft. Heb vandaag weer n erg straks gespannen buik - is dan net of er n groeispurt bezig is waardoor m'n vel te klein lijkt ofzo! En ik wil zo graag de kleine gaan voelen. Soms denk ik even van wel, maar twijfel nog erg of dat het dan wel is of toch niet gewoon m'n darmen...

En oei, wat komt er op m'n werk weinig uit handen en begin ik vergeetachtig te worden - moet echt alles opschrijven voor mezelf!

Nou, ga zo denk ff lekker in bad liggen weken - misschien wel lekker voor m'n strak gespannen huid hahaha...

Geplaatst

Ink heb een tip tegen vergeetachtigheid. Hoorde het op een info avond voor zwangere. Een tekort aan omega 3 ook wel visolie zorgt voor vergeetachtigheid. Dus 2 x in de week vis gaan eten of capsules gaan slikken. Bijna iedereen in nederland heeft een tekort hieraan, maar omda wij zwanger zijn. En ons kindje al onze vitamines inpikt is dat tekort nog groter, dus aan de capsules of aan de vis, want dat schijnt ook nog eens goed te zijn voor de ontwikkeling van de hersens van je baby en voor de celgroei!!

Bebri leuke en lieve naam!!!

Geplaatst

Goh Meezie - nog nooit gehoord dat dat daarvoor kon helpen... Kibbeling hoort daar geloof ik niet bij he? Heb ik net gehaald voor bij t avondeten namelijk, maar beviel niet, dus heb t maar aan de kat gevoerd hahaha...

Geplaatst

Meiden, alvast mijn excuses want dit wordt een enorm klaagbericht, sorry sorry sorry!!

Wat een vreselijk, afschuwelijk, arrogant, wannabe arbo-arts mens heb ik vandaag gesproken zeg, bah!!!

Ik kwam daar en zij zat er al met mijn leiddingevende. Dus ik op verzoek een inleidend praatje houden over hoe mijn zwangerschap is ontstaan en hoe ik mij de afgelopen 13 weken heb gevoeld. Aangegeven dat ik open kaart wil spelen zonder mij bij voorbaad al ziek te melden en dit gesprek aangevraagd te hebben om 100% te voorkomen. Ook aangegeven dat ik mijn verantwoordelijkheid neem door vakantie uren op te nemen op de dagen dat ik mij minder voelde, ook omwillende van geen ziekmelding te willen doen. Afijn, dat kon ze wel waarderen zei ze. Toen heb ik aangegeven dat ik 40 uur per week momenteel te zwaar vindt en dat ik na 14.00 uur instort en rugklachten krijgen (door mijn bekken). Het hele gesprelk bleef ze maar kibbelen over vermoeidheid, ik zei; neehee, het is een cirkel; slecht in slaap komen, moe zijn, rugklachten, buikklachten nog moeier worden. Ik moet 's middags rusten om de kalchten te verminderen. Toen vroeg ze wat ik wilde als alles mocht; ik zei om mee te beginnen 2 uur per dag minder. Keek ze me aan zegt ze; nou dat lijkt me wel veel om mee te beginnen. Als je nou eens om 14.30 uur naar huis gaat, een uur rust en nog 2 uurt thuis werkt. Ik zeg; dan wordt mijn dag alleen maar langer en is de balans tussen werk en privé helemaal ver te zoeken. Zegt ze; maak me wel zorgen om je hoor je hebt al zo snel klachten hoe moet dit de rest van je zwangerschap gaan? Als we nu naar 6 uur per dag gaan, komt het niet meer goed. WHAT THE FUCK WIJF? Ik werd zo boos dat ik begon te huilen.....

Zegt ze; we willen wel info van je vk opvragen dus of je ff een machtiging wil tekenen.. Ik zeg machtiging? Je bent geen arbo arts.. Nee de machtiging is voor de bedrijfsarts.. Ik zeg; krijg ik die dan te spreken? Nee! Terrrrring... Ik zeg; dan teken ik geen machtiging.. Ga niet zomaar mijn medische gegevens aan jan en allemaal geven...

Afijn, komende drie weken werk ik nu 6 uur per dag.. Daarna evalueren..

Meiden, HELP! Ik heb jullie advies nodig hoe hiermee om te gaan....

Geplaatst

oioioi, melisje...wat een moeilijke situatie...ik had zelf per acuut de zw ingegaan, onder het mom dat ik het nu allemaal even niet meer trek (tenslotte doen hormonen ook een boel met je lijf he) en dan krijg je de arbo vanzelf wel te spreken en dan kan je het aangeven EN ik zou je vk bellen wat je hiermee moet, dat je 6 uur ook teveel vind enzo...mss kan zij nog bemiddelen. overigens wel super van je dat je geen machtiging hebt getekend...ik had mezelf zo overrompeld gevoeld dat ik dat wel zou doen dus, petje af...maar goed, hoe nu verder? weet het echt niet meid...nogmaals, ik zou mij ziekmelden...(sterker nog, heb ik ook gedaan, weliswaar vanuit de ww, maar toch, haha) hou me op de hoogte lieverd en je kan me altijd bellen/smsen he...

ink, thanx...hoop ook echt dat het gaat lukken, overigens heb ik nooit zoveel gekregen, maar dat komt omdat mensen vaak denken dat je al zoveel krijgt, daardoor andere dingen gaan kopen en je dus geen kleertjes krijgt, hahahaha.....maar das mijn omgeving en mijn ervaring.

en meezie...thanx...vind het ook een leuke naam en nee, had het veranderd met het opnieuw maken dat schemaatje, zo kan je in een opslag zien wie wat krijgt denk ik...kweet niet, had ik het toch roze moeten laten dan? *twijfeltwijfel* hahaha....

nu genoeg achter de pc gehangen vandaag, nu lekker bankhangen en genieten van mijn baby en manlief (baby is lekker druk aan het bewegen *plopperdeplop* ) en manlief heeft weekend, yeaj :)

Geplaatst

Nou Melis, dan heb je je doel toch bereikt - die 2 uur minder? Goed gedaan dan hoor en lekker niet stil staan bij alle stomme opmerkingen waar je niets mee kan! Gewoon kijken hoe het dan gaat met die 6 uur. Hoe dat bevalt bespreek je dan gewoon volgende keer weer, maar dit is toch prima zo? Dus niets meer aan veranderen hoor meid - je hoeft er dus niets mee, behalve dan je welverdiende rust nemen!

Benbri - haha, zo kan je 'm ook opvatten ja ;-). Ik dacht dus kleurtje is de voorspelling en dan er achter wat het echt wordt, zodat je kon kijken of je voorgevoel juist was... Goh, toch nog niet zo vergeetachtig als ik dacht dan van jouw veranderde kleurtje hihi, ik dacht die speelt stiekem vals en doet nu alsof ze het goed had voorspelt hahahaha, nee hoor, grapje, maar vroeg t me gewoon ff af - dan weet ik hoe ik t straks in moet gaan vullen... Nou ja: straks.... Duurt nog wel 4 weken...

Geplaatst

Oh ja, ik heb me trouwens ook vandaag aangemeld voor n zwangerschapscursus. Een die is gebaseerd op ceasar therapie - dus vooral op juiste houding, bewegingen en ademhaling. Zijn 8 lessen van 2 uur, waarvan 1 met man er bij...

Wat voor sterrenbeeldjes worden er straks eigenlijk geboren? Niet dat ik er altijd in geloof, maar soms zie ik wel eens karakteristieken in iemand die typisch overeenkomt met hun sterrenbeeld, dus ga ik misschien maar s in rondsnuffelen...

Geplaatst

vooral vette vis, zoals zalm zijn erg goed!!

Leuk benbri, ik hoop dat je veel party's mag houden...ik hou wel van meidenavonden dus ik zou z'on party wel organiseren als je in de buurt woonde! Succes!

Tja melis, arbo-artsen, ik neem ze niet serieus, als ik ging zei ik ja amen en liet alleen los wat ze ook moest weten en de rest regelde ik met mijn eigen huisarts! Ik hoop dat deze 6 uur je beter bevallen en anders ziek melden, kl#te maar zoals het nu gaat is ook kl#te! Denk aan je zelf en aan beebje!!

Vandaag van cz akkoord voor mijn behandeling in leuven, ik krijg 4700 euro vergoedt voor controles en keizersnede....morgen ga ik bellen met leuven voor een kostenberaming want ik wil wel weten waar ik aan toe ben!! Pfff wordt er wel een beetje moe van, betaal 150 euro premie per maand en nu moet je gebruik maken van zorg en dan liggen ze te zeuren!

Ik kan ook helemaal niks vinden op internet wat een keizersnede kost in Nederland.

Geplaatst

Jeetje melis wat een ontzettend nare en stomme reactie zeg.

Zij kunnen toch niet bepalen hoe jij je voelt en wat je wel en niet kan!

Ik vind dat je nog super netjes bent geweest met het pakken van vakantieuren e.d. Want dat is helemaal nergens voor nodig.

Bovendien loopt het bedrijf geen enkel financieel risico. Zij krijgen de kosten die ze voor je maken zoals salaris e.d. 100% terug van het UWV.

Misschien kan je hun is bellen ter bemiddeling.

Het UWV denkt goed met je mee. Bovendien willen zij voorkomen dat je nu te lang doorwerkt en straks helemaal uitgeput bent met de bevalling en daarna opnieuw in de ziektewet komt.

Sterkte ermee

Geplaatst

Even vast gekeken voor wat high tea locaties:

- Coffee and Crumbs

- Aperitivo

- Restaurant en brasserie Luden Utrecht

- Restaurant Bis

- De Bakkerswinkel

- Sector 3

Zijn slechts wat namen in Utrecht die high tea doen, meesten in t centrum geloof ik - moet nog goed kijken of t wat is, prijzen, bereikbaarheid etc...

Oké, aanvulling - bakkerswinkel is leuk, maar stukje duurder op zaterdag (vanaf 20,- p.p. ofzo)

Coffee and Crumbs kon ik weinig over vinden.

Aperitivo is 16,75 p.p.

Bis doet geen high tea op zaterdag

Luden 19,- p.p. Uitbreidingen met meerprijs. Vanaf 15pers is de hogh tea in buffetvorm

Sector 3 18,50 p.p...

Dussss, zijn slechts wat voorbeelden om mee te beginnen :-)...

Enneuh, nee, ben dus niet in bad gegaan - te lui om de trap op te gaan / bad vol te laten lopen etc... En ach, nu doe ik nog wat "nuttigs" hahaha...

Geplaatst

Bri, wat leuk die kledingparty's! Hopelijk gaat het lekker lopen.

Melis, wat een gedoe met je werk zeg. maar voorlopig dus even minder werken. Probeer daar even van te genieten meis.

Hier opeens onzekerheid. Kan niet verklaren waar dat nu opeens vandaan komt. Waarschijnlijk doordat mijn borsten sinds gisteren niet meer gevoelig zijn en weer kleiner lijken te zijn.... Ik voel de kleine ook nog niet, dus daar heb ik ook nog niks aan.... Grrr, waarom maak ik mezelf nu opeens weer zo gek? Het hartje zal er toch niet zomaar opeens mee gestopt zijn neem ik aan. Maar je hoort altijd van die rampscenario's dat je je gelijk de vreselijkste dingen in je hoofd haalt. Hopelijk gaat dit gevoel gauw weg, want het duurt nog 2 weken tot de 20-weken echo.

Geplaatst

wie weet ligt je placenta wel in de weg en voel je het daarom niet, eerste voel je zoiezo vaak wat later en een vriendin van mij voelde haar kind pas met 34 weken (over laat gesproken hihi) en je borsten...och meis...dat ligt in je verbeelding echt waar....maar de onzekerheid begrijp ik wel, mss omdat je gewoon een nieuwe fase ingaat? vergeet niet dat je nu in de weken zit dat je je het beste voelt en het minste klachten hebt he en geloof dat het gemiddelde 24 weken is met voelen van de baby, maar dat weet ik niet zeker...mutsie :) *huggie* komt wel goed lieverd :)

en jaaaaa....hoop het ook :) als het klaar is geef ik jullie de link en dan moeten jullie gewoon een blikje werpen op mijn webwinkeltje en zo :) want het word mijn extra babytje :) (geslachtsloos dan, hahaha)

meiden...probeer lekker te genieten en je niets aan te trekken van andere mensen die wel wat voelen of niets voelen of wat ze hebben meegemaakt (qua verhalen) elk verhaal is anders, elke zwangerschap is anders en elk persoon is anders en ervaren allemaal alles anders :)

heeeeeeele dikke knuffels voor de onzekere meiden :)

Geplaatst

Eef78, ik herken je onzekerheid op sommige momenten wel.. Had er gisteravond last van na een klote gesprek op mijn werk. Heb via via een doppler kunnen regelen om toch ff te luisteren. Ik zie dat je in Zuid-Holland woont, anders had ik graag ff langs gekomen met dat ding zodat je je gerust kan stellen.

Maar zoals Benbri al zegt, probeer te genieten. De kans dat het hartje er nu ineens mee stopt is zo minimaal.. Take care meid!!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Benbri, wat superleuk zo'n winkeltje! Ik wil ook wel een keer iets komen kopen hoor!

Melis, ik begrijp zo goed je verhaal. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje en ga nu ook mijn eigen plan trekken. mijn werkgever wilde me steeds bij de arbo-arts weghouden. uiteindelijk had ik me een dag ziek gemeld, eindelijk kreeg ik iemand van de arbodienst te spreken. Diegene snapte het helemaal. Zeker gezien tweelingzwangerschap, richtlijn minder werken, extreme moeheid en dat ik tussendoor moest slapen. Ze zei dat de bedrijfsarts contact met me op zou nemen. En dat gebeurde maar niet. Ik weer mailen naar haar en toen schreef ze dat ze achterstand hadden. ik heb gisteren teruggemaild dat ik het echt niet meer trek, dat ik echt met 20 weken halve dagen wil gaan werken en dat ik graag snel bericht wil omdat volgende week 20 weken is. mijn werkgever zit te wachten op hun advies en vind anders niks goed. Ik wilde het graag allemaal eerlijk en goed regelen, maar volgende week ben ik een paar dagen naar de Efteling en daarna ga ik gewoon minder werken. Als iemand daar problemen over maakt, dan meld ik me gewoon helemaal ziek. Klaar met dat gezeik aan mijn hoofd. Moeilijk hé, een beetje rekening houden met zwangere vrouwen!

melis, als het niet gaat, meld je je gewoon ziek! Ze kunnen toch niet voor jou bepalen hoe jij je voelt!

groet,

Jeanine

Geplaatst

eef, ik heb precies dezelfde onzekerheid. Je voelt je ineens weer prima, je kwaaltjes zijn weg, en daarmee ook de bevestiging. Ik tl de dagen af tot woensdag, dan heb ik weer controle bij de gyn, en ga dan echt vragen om een echo. Is dan 8 weken geleden nl...

By the way: mijn buikfoto staat bij de dik en dun meisjes.

Geplaatst

Hey Jeanine,

Bedankt voor je lieve woorden :):)

Vreselijk he als er zo weinig rekening met je wordt gehouden, voel me totaal niet serieus genomen. En dat ook nog eens bij figuren die geen eens dokter zijn en dus ook maar iets van mijn klachten kunnen/mogen vinden. Heel verstandig dat je je eigen plan trekt, dat heb ik me ook voorgenomen.

En inderdaad, mocht ik het nog zwaar vinden meld ik me ziek. Dan weet ik zeker dat de arbo binnen no time belt of me uitnodigt. Arbo denkt (mag ik hopen) wel in ons belang.

Sterkte meid, geniet van je wondertjes in je buik!!

Benbri, kan ik al bij je komen shoppen?

Geplaatst

Eef - zie mijn verhaal dinsdag dat ik op zoek ging naar dopplers en uiteindelijk huilend de vk heb gebeld van de onzekerheid. Er was wel een kleine aanleiding, namelijk die klap met dat bootje, maar komt wel op t zelfde neer - ineens de angst dat het hartje gestopt zou zijn ofzo! Maar goed, hij vertelde me dat dat zelden voorkomt en me beter kan richten op alle zwangerschappen die wél goed gaan, omdat die kans veel groter is... Sja, soms makkelijker gezegd dan gedaan, helemaal als je nog niets voelt hé?

Maar waar woon je in Zuid Holland? Als je nou in de buurt van me woont - Sliedrecht - dan kom je anders dit weekend ff langs om naar t hartje te luisteren hahaha, want als t goed is krijg ik zo'n doppler van m'n nichtje dit weekend te leen... Mijn volgende afspraak is ook pas over anderhalve week bij de vk, dus dat vind ik eigenlijk ook nog veel te lang...

Geplaatst

hey meiden.

wat een ellende met de werkgevers zeg, ik ga vanmiddag mijn leidinggevende bellen om te zeggen dat ik of eind december of begin januari met verlof ga.

gisteren een angstige dag gehad.

de dag ervoor lekker geshopt met man en zoon, leuke dingen bij de hema gehaald, beddengoed en andere dingentjes alvast.

voelde me niet lekker, hele erge zware hoofdpijn, hartkloppigen zomaar en 3 uur geslapen die nacht ervoor omdat ik domweg de slaap niet te pakken kreeg, heb van 3-6 uur geslapen.

had last van mijn buik en rug, en voelde de kleine niet meer ( die voel ik sinds zondag en geen vlindertjes of plopjes maar gelijk goed) en verloor vervolgens ook best wat vocht beneden.

daarbij kreeg ik de meest vreselijke gedachtes, dat dit ook te mooi was om waar te zijn.

heb gebelt met de assisitente van de gyn en mocht direct komen ook omdat ik vocht verloor ( dachten aan vruchtwater) .

daar gekomen nog 3 kwartier in de wachtkamer zitten:(

maar ...de kleine sliep!!!!!

ik schrok hoor want de beste man zetten het apparaat op mijn buik en de kleine lag heel stil en hij keek naar de hartactie en die was perfect!!

wat was ik opgelucht, manlief was ook mee want die was toevallig in de buurt aan het werk en was net klaar ( ook toevallig heel vroeg) en is met 160 km naar me toegereden om samen te gaan want hij wilde me niet zelf laten rijden, ( ik boos op hem omdat ie zo hard reed:D)

vruchtwater was ook heel goed en genoeg en met de kleine alles goed,

waarschijnlijk omdat ik behoorlijk last van mijn darmen heb had ik daar aldoor last van mijn buik en omdat ze zo vol zaten zaten de darmen in de weg zodat ik de kleine niet goed voelde.

het is ook zo dat het ook de angst is,

na 4 miskramen ben je ook doodsbenauwd.

door de angst krijg je " klachten"

ben niet eerder rustig totdat de kleine er is hoor!

moet 3 liter vocht drinken op een dag en vooral veel melk en actimel. nou drinken deed ik ook al wel goed maar met de ontlasting heb ik zo'n pijn.

ben nu geruster hoor en vanmorgen kreeg ik een hele dikke schop hahaha.

hij vond het heel logisch dat ik bang was en vond het helemaal niet erg dat ik langskwam!

dacht al heb ik net lekker geshopt, ik durfde eindelijk wat te kopen krijg je dit!!

vandaag wel 17 weken!!!!!:)

en mijn broer belde gisteren, hun hadden gister de 20 weken echo en krijgen hun 3de meid:) we gaan dus ruilen!!!!!

haha nee hoor, mijn schoonzusje en ik zeiden voor de grap dat als wij weer een jongen en hun weer een meid zouden krijgen dat we dan gingen ruilen :D

ben nu heel blij dat we een jongen krijgen, ben gewoon een jongensmama en een naam is nog lastig maar we vinden Stijn erg leuk past ook bij Lucas of niet:)

nou meiden een fijn weekend, kalm aan en kom lekker voor jezelf op en benbri? heel erg gaaf dat je aan kledingparty's gaat doen en wil je dan ook alle succes wensen!!!!!

jammer dat je zo ver weg woont:)

liefs marjan

Geplaatst

hey meiden, heb geen tijd dus even een heel snel berichtje. Ik maakte me van de week ook suoer zorgen. Met de gyn over gehad en ook de doppler even ter sprake gebracht. Ze gaf aan dat dit idd zekerheid kan bieden maar soms ook voor enorme angsten zorgt. Als de baby in bepaalde posities ligt hoor je schijnbaar niks... Dus houd daar wel rekening mee....

Groetjessssss

Geplaatst

Goh - de week van de zorgen?!?!? Ja, van die houding had ik ook wel s gehoord. Dan later op de dag nog n keer proberen ofzo en niet in paniek raken...

Geplaatst

ik ga nog wel uitgebreid reageren hoor, maar nu ff kort berichtje...vandaag spontaan de 20 weken echo gehad, hij moest de afspraak verzetten en ik had liever eerder dan nog later, oh...dan vanmiddag maar :) dussssssssssssss...foto's zal ik ook later inscannen enzo, maar zover te zien was geen afwijkingen, moet nog wel een keer terug voor de blaas en de niertjes en de rug, want het is een dwarsligger en ze ligt echt compleet dwars in mijn bekken (vandaar de last denk ik dan maar zo) maar tis echt een meid officieel...zal alles laten zien, maar nu ga ik eerst genieten van mijn weekend :) veel liefs meiden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden