Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Benbri wat een verhaal op de vroege ochtend... Geen beste ochtend voor jou volgens mij. Ik zou niet gaan, heel simpel. Vind je man dat je wel moet gaan?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nofje, wat een gedoe met je werk. Ben blij dat je een beslissing voor jezelf hebt kunnen nemen. Geniet van je zwangerschap, dat is wel belangrijk hoor!

Ik heb sowieso de indruk dat het bij veel meiden een beetje veel van het goede is, zwanger zijn en werken. Misschien willen we inderdaad wel teveel allemaal. Ik werk nog wel gewoon fulltime en het gaat gelukkig goed allemaal. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er af en toe ook wel een beetje klaar mee ben, maar ja we houden het nog maar even vol. Thuis zijn we ook nog eens bezig met het verbouwen van de badkamer. Dus als ik thuiskom is het hier een grote stofbende..... Ik ben gelukkig wel in staat om 's avonds mijn rust te pakken. Lekker lui in joggingbroek op de bank hangen.

Bri, als je je er zo rot bij voelt moet je inderdaad misschien maar niet gaan. Ik wist eigenlijk niet dat je een beetje eenzaam bent.... Lijkt me een vervelend gevoel.

Ik ga denk ik maar gewoon voor het kraambezoek ga. Goede vrienden en ouders komen waarschijnlijk toch wel snel langs, dus dat bezoek heb je sowieso. En om dan ook nog een kraamfeest te geven..... misschien een beetje dubbelop. Ik hoop eigenlijk niet dat er veel vage bekenden en collega's komen aanwaaien. Dat hoeft van mij niet zo nodig eerlijk gezegd. Ik zal op mijn werk wel kenbaar maken dat ik na een paar weken wel een keer met de kleine langs zal komen. Dan kan iedereen hem/haar bewonderen die dat wil.

Geplaatst

nou ja...ik schrok er zelf ook een beetje van wat voor gevoel het mij geeft. het is gewoon dat mijn vriendenkring erg klein is doordat ik een paar keer erg bedonderd ben en dus zoiezo een beetje angst heb om vriendschappen aan te gaan, zit graag in mijn eigen veilige omgeving thuis :) afgezien van dat feit zit ik in een leeftijdsfase dat vriendinnen maken toch al niet zo gaat als dat je jonger bent (moeten we toch allemaal beamen) ik sport niet, ik werk momenteel niet, dus weinig kansen, uitgaan vind ik ook niet prettig, wel leuk, maar het enige wat ik om mij heen heb hangen zijn mannen....rot op daarmee, ben al getrouwd en nu zwanger dus de behoefte voor uitgaan is er niet....en mijn familie, sja...de familie van mijn vaders kant die is vrij groot, maar daar ben ik onbestaand voor, hoor er gewoon niet bij daar, al vanaf mijn geboorte al niet. dan hebben we de familie van mijn stiefvader waar ik ook niet bij hoor (was 16 toen ze bij elkaar kwamen) en ik heb gewoon niets met die familie, dan hebben we mijn moeders familie die bestaat uit mijn mams en mijn broertje, opa en oma zijn al een tijdje overleden, dus daar hoef ik het ook niet van te hebben. dan hebben we de familie van mijn man...nou, die heeft eigenlijk alleen zijn vader en dat ook pas sinds een jaar of anderhalf en zijn moeder is ook niet in de picture en nou ja, een nichtje wel dan, maar die woont nogal ver weg, ander nichtje (die van het kraamfeest) die zien of horen we nooit, te jong en is gewoon met haar eigen leven (egocentrisch noemen ze dat ook wel eens, hihi) en dan hebben we zijn zus nog, nou...die roept al anderhalf jaar dat ze al 4x langs zou komen, maar zelfs een smsje is al teveel, dus daar hebben we het ook niet van......dus ja...als ik zo ga nadenken (en dat doe ik dus ook maar vaak niet, hihi)...heb ik niet veel, dus ook niet veel kraambezoek en het is al jaren zo hoor, begrijp me niet verkeerd, zeker na de scheiding met mijn ex ben ik zo vreselijk bedonderd door mensen die mijn vrienden noemen dat ik sindsdien wel wat losseflodder vriendinnen heb, maar geen echte of ze zijn allemaal druk met hun eigen leven (hebben geen kinderen he) en door dat kraamfeest werd het eigenljk met de neus op de feiten en dat was even pijnlijk voor de vroege morgen (avond ook trouwens, hihi) heb al gemaild dat ik waarschijnlijk niet naar het kraamfeest kom, gewoon omdat ik dat even niet aankan (heb het maar direct op de zwangerschapshormonen gegooid) en dat ik het moeilijk vind om te beseffen ineens dat ik nooit zo'n familieband zal hebben.

manlief weet dit nog niet eens denk ik, maar hij staat volledig achter mij, dus....

oke....alweer die klaagzang, bah, heb er zo'n hekel aan en soms moet het er gewoon uit he :) ik schaam me er gewoon voor, dus kan er ook niet echt over praten en schrijven ben ik altijd al beter in geweest, waarschijnlijk daarom :)

in ieder geval weer bdankt voor het luisteren (lees: lezen) dames :)

knuffel voor jullie

Geplaatst

Zijn we ook voor hier toch? Al het je oplucht, lekker opschrijven! Heel verstandig dat je niet gaat, als je er zelf niks aan hebt en ze doet nooit wat voor jou, waarom zou je dan? Wie weet wat je overhoudt aan de dikke buikendate!

Geplaatst

Benbri er is mij altijd verteld : doe wat je hart je ingeeft.

dus wil je niet ga dan niet met tegenzin, stuur een kaart of wat leuks op.

maak van je hart geen moordkuil!!

ik denk dat het wel gewoon bezoek word, wat eef78 ook zegt, sommige vrienden(stellen) komen toch wel, en familieleden zoals broers/zussen en ouders.

of als er meerdere mensen bellen voor bv zaterdagmiddag doen we dat in 1 x.

vind het lastig, ons huis is way to small voor iedereen en om in juni nog een keer een kraamfeest te geven vind ik ook niks.

collega van mijn man die deed het kraamfeest van hun dochter anderhalve maand na de geboorte, vind ik weer iets te laat.

mijn man kan de kleine nog steeds niet voelen, elke keer als de kleine wakker is en lekker aan het schopen is komt mijn man met zijn hand en stil is de kleine:)

gisteravond idem dito en toen ging ik in bed tegen mijn man zijn rug liggen met mijn buik en toen begon de kleine weer en toen had ie toch zoiets van " volgens mij voel ik wat" :D

ik werk maar 7 uurtjes per week, allen op maandag en vrijdag morgen dus dat is wel te doen, hoewel ik dan wel 3 - 3,5 uur flink bezig ben achter elkaar ( korte pauze tussendoor) en dan ben ik s middags wel af.

fijne dag meiden, ik ga zo even wat boodschapjes doen, met de hond wandelen ( mits het droog is) beetje huishouden doen en vanmiddag komt vriendinnetje van mijn zoon hier te spelen en dan kan ik ondertussen mooi op zolder een beetje bezig, hun gaan toch boven spelen en komen alleen voor drinken en wat lekkers beneden, das het voordeel als ze wat ouder zijn, hoef niet de hele tijd bij hun te zijn met spelen.

mijn zoon zijn kamer is wat veranderd, hij heeft planken gekregen om aan te spelen dus meneer heeft naar eigen zeggen een " bureau" en nu kunnen ze beter schooltje spelen.

groetjes marjan

Geplaatst

Wat een rust hier!! Merk dat het voor meerderen toch wel zwaarder wordt. Denk dat het ook te maken heeft met het feit dat wij zoveel moeite moeten doen om zwanger te worden. Nu ben je eindelijk zwanger en wil je daar volop van genieten. Helaas heeft niet iedereen hier begrip voor.... Gewoon lekker doen wat je zelf wilt en waar jij je goed bij voelt!!

Merk ook dat het voor mij zwaarder wordt. Werk 36 uur en ben soms echt uitgeteld waanneer ik thuis kom. Dan maar rustig aan doen en heerlijk bankhangen. Voel er zelf nog niet veel voor om al minder te gaan werken, ik denk dat dit over een aantal weken misschien wel verplicht is.... we zien wel. Op dit moment ook niet helemaal fit. Ben al 4 weken aan het hoesten, en heb nu een kuurtje van de dokter sinds gister. Nu staat er wel in de bijsluiter dat je bij bekende nierproblemen een aangepaste dosis krijgt. Bij ons heeft 1 kleintje maar 1 functionerend niertje; zou dit ook kwaad kunnen? Denk toch dat ik even bel morgen of dit geen kwaad kan. Voel me er niet heel prettig bij....

Wij kiezen voor kraambezoek. Lijkt me echt zo heerlijk om bezoek te krijgen tijdens de eerste dagen en dan heerlijk met onze twee kleintjes te pronken!! Krijg er al zo zin in!

ga nu ff geboortekaartjes bekijken:)

Liefs

Geplaatst

ja erg rustig hier!

ik werk maar een paar uurtjes dus heb ook geen last van werkperikelen.

beterschap lianne.

de eerste dagen wil ik juist even kalm aan doen denk ik met visite, eerst wijzelf even bijkomen en wennen aan de kleine man!

merk wel dat ik meer last van mijn banden krijg, vooral rond 17.00 uur.

maar ja moet toch eten op tafel.

dus ben net al op de bank gestuurd door mijn man:)

fijne avond!!

Geplaatst

Mooi Lief behangetje Fren ;-) Ik heb er ook al een gezien in blauw die ik erg mooi vind!

Nou ik hou het even kort....

Woensdag dus even naar de huisarts geweest en die gaf aan dat ik ook beter kon stoppen met werken gezien de hele situatie. Ze mocht het eigenlijk niet zeggen, maar ze gaf aan dat ik wel gek leek dat ik maar zo druk over liep te maken.. Als ik zo door zou gaan zou mijn herrinnering aan de zwangerschap gepaard gaan met mijn innerlijke gevecht over mijn werk... En dus zou ik kans lopen op een depressie.

Nu heb ik gister mijn baas een mail gestuurd, want hij zit op dit moment in Frankrijk.. En daarna heb ik zijn rechterhand gebeld die ook in kopie stond.

Met mijn baas kan ik niet zo door een deur maar met die andere wel.. Alhoewel ik voorzichtig ben met hem want hij is tenslotte de rechterhand he.

Hij gaf aan dat ik groot gelijk had.. Dus dat vond ik wel prettig. Ze zouden zich wel redden zonder me. En dat is ook wel fijn om te horen. Ik moest zeer zeker aan mijzelf denken. Dus ik was erg opgelucht..

Maar de reactie van mijn baas was erg bot en kortaf... Hij typte: Ok, bedankt... Succes.

That's it.. Verder niks!

Raar genoeg ging een paar uur later ineens de bel en wat denk je.. staat dr iemand aan de deur met een bos bloemen! Van mijn collega's met succes wensen. Ik weet zeker dat dat van die andere baas afkomt... Want mijn directe baas is niet zo attent..

Ik ben benieuwd wat mijn baas nu gaat doen. Zou hij gaan bellen? Ik heb alles netjes achtergelaten en ook zijn rechterhand gezegd dat hij mij altijd kan bellen met vragen. Ben benieuwd hoe we vanafg hier verder gaan. Ik moet sowiezo nog een keer terug naar de bedrijfsarts. Ik denk dan dat ik mijn sleutels en mijn gsm dan meeneem zodat ik die in kan leveren... Want dat is pas weer in November.. Dus dat duurt nog even.

Maar woensdag dus echt wel al een topdag gehad. Ik heb heerlijk gezwommen met dochterlief. Ik heb haar voorover leren duiken van de kant af.. Dat durfde ze eerst niet! Ik was echt supertrots op mezelf maar ook op haar. En gister heb ik zo genoten van alles! Lekker boodschapjes gehaald met manlief en het huis samen gepoetst. daarna dochterlief van school gehaald en met de pups gespeeld.. Was echt zo zware last op mn schouders merk ik nu...

Dank jullie wel voor jullie steun en advies.. Ik ken jullie niet persoonlijk.. Maar reken jullie wel tot mijn vriendinnen!

Heel veel liefs en een dikke knuffel,

Nofje

Geplaatst

och...ik denk dat jullie meer over mij weten dan menig ander hoor :) (afgezien van manlief dan)...dus ik voel het ook zo nofje :) en zo fijn dat je nu toch je rust hebt gevonden daarin, fijn gevoel is dat he :)

veel liefs en ik schrijf later wel wat meer, moet nu eerst even de deur uit :)

big hug for all

Geplaatst

nou nofje! wat fijn zeg!

eindelijk voor jezelf enbeeb gekozen, toppie! ben trots op je:)

en wat leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad, ga zo door zou ik zeggen.

ja raar is dat he? dat het allemaal zo leuk klikt!!

vanmorgen gewerkt, straks thuis een beetje doen en vanmiddag om half 5 met zoonlief naar logopedie.

verder een rustig weekendje, morgen naar zwemles dan even kijken voor snowboots voor mijn zoon voordat ze weer op zijn:) en dan thuis beetje rommelen enzo.

fijne dag meiden!

Geplaatst

Fren, mooi bescheiden buikje heb je, maar heel duidelijk een zwangere buik. Hoe voel je je?

Janis, ik las in ICSI eigen cyclus dat je 20 weken echo goed was. Gefeliciteerd met je kleine meisje! :-)

Geplaatst

Fren, mooi buikje heb je hoor. En hij is inderdaad nog heel bescheiden. Ik merk dat ik nu toch wel opeens een groeispurt ga maken. Mijn omgeving ziet het nu opeens heel duidelijk haha. Nou ja, ook niet erg bij ruim 22 weken natuurlijk....

Ben vanochtend bij de verloskundige geweest. Alles goed. Die bezoekjes zijn toch wel erg kort in vergelijking met een bezoekje aan de gynaecoloog hoor! Het enige dat ze doen is bloeddruk meten (117/78), even aan buik voelen en naar het hartje luisteren.

Over 3 weken weer terug komen.

Janis, ik begrijp dat je 20 weken echo goed was? Mooi nieuws, gefeliciteerd!

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (en het is een babygirl :))

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

Eerstvolgende afspraak:

Marjan: 3 oktober 20-weken echo

Ink: 5 okt: 20 wkn echo

Janis: 7 okt 20 weken echo

Bikkel: 10 okt: 21 wkn echo

Benbri : 12 okt: verloskundige

Eef: 28 okt verloskundige

Bikkel: 2 nov: gynaecoloog

Bikkel: 21 nov: gynaecoloog

Bikkel: 16 dec: echo en gyn

Geplaatst

Hallo meiden,

We hebben vandaag dus de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit, en goed op schema, en jah we krijgen een MEISJE ben helemaal in de wolken.

Ze heeft ook al hele mooie benen, heb daar een mooi plaatje van.

Liefs Janis

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (en het is een babygirl :))

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar (en het is een babygirl:))

Cjee: 25 februari, 2e kindje

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

Eerstvolgende afspraak:

Marjan: 3 oktober 20-weken echo

Ink: 5 okt: 20 wkn echo

Bikkel: 10 okt: 21 wkn echo

Benbri : 12 okt: verloskundige

Janis: 19 okt: verloskundige

Eef: 28 okt verloskundige

Bikkel: 2 nov: gynaecoloog

Bikkel: 21 nov: gynaecoloog

Bikkel: 16 dec: echo en gyn

Geplaatst

Hè janus, ook een meiske! Van harte!

Meiden: hebben jullie ook zo'n jeuk aan je buik? Ik smeer me suf, maar het blijft jeuken. Schijnt met de groei te maken te hebben...

Geplaatst

mooi buikje fren!!

en nee heb geen last van jeuk aan mijn buik, maar smeer hem sowieso elke dag goed in.

en janis gefeliciteerd met een mooie echo en een meisje!! leuk zeg!!

even een paar echo foto's, hoop dat ze aanklikbaar zijn.

MiniFoto-F7C667PG.jpg

met knietjes bij zijn gezichtje, dus helemaal dubbel:)

MiniFoto-BQHUMLDX.jpg

handje net boven zijn gezichtje

MiniFoto-JWCUKXZL.jpg

voetjes!

Geplaatst

mooie foto's marjan :) enne...janis...jahoeeeee :) we gaan gelijk op nu, meiden tegen de jongens, hahahaha...leuk :) en blij dat het allemaal goed gaat met de beebs van iedereen, had zomaar anders gekund natuurlijk (hoor teveel horrorverhalen)...

blij..blij...blij in ieder geval :)

weltrusten vast, huggie voor allen

Geplaatst

Jeetje Bri, waar was je vandaag? Je was stil haha, zo ken ik je niet! Anyway, heb je gemist hoor.. Hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Slaap lekker mop!

Geplaatst

mwah...erg druk denk ik, kweet het niet...voel me wel goed hoor, maar toch ook saai, can't help myself :) maar altijd leuk dat ik gemist word, hihi :) komen jullie volgende week nog? gezellie :)

Geplaatst

Hoezo saai dan?? Ff Bart vragen of hij zeker weten vrij is, laat het je zsm weten. Nog leuke plannen vandaag? Ga zo ff douchen en dan richting Lelystad! :-)

Geplaatst

nou lekker dan...en weer niet hierheen he, hahahaha....neuh...verder niets van plan eigenlijk. denk even naar de markt of zo, maar ja...het regent, dus kweet nog niet. kinderen gaan naar scouting vandaag. ik hoor het wel van je...jij ook fijne dag en de rest van de meiden ook natuurlijk :)

Geplaatst

Ink, hoe gaat het bij jou? Je hebt toch inmiddels ook je 20-weken echo gehad? Was alles goed? En wat is het geslacht?

Ik hoop dat het steeds beter met je moeder gaat en dat je haar blij hebt kunnen maken met een roze of blauw cadeautje......

In het lijstje staat nog niet bij iedereen het geslacht. Terwijl iedereen waarschijnlijk inmiddels wel de 20-weken echo heeft gehad. Misschien alleen jrn nog niet?

Ik ben wel benieuwd wat het bij iedereen gaat worden (Jeanine???). Aangezien ik het zelf een verrassing houd, ben ik des te nieuwsgieriger bij een ander haha!

Hier verder alles rustig. Gisteren 2 feestjes gehad en vandaag nog even op kraamvisite bij vrienden. Verder lekker een beetje cocoonen in huis.

Volgend weekend het babykamertje behangen. Helemaal zin in!

Geplaatst

ja, wij moeten ineens ook zoveel doen, en ik weet niet of ik het allemaal ga redden, aan de andere kant denk ik dat ik teveel wil doen, hahaha...maar idd...inmiddels heeft iedereen volgens mij wel de 20 weken echo gehad :) overigens zou ink naar thailand geloof ik gaan (iets aziatisch), weet alleen even niet meer wanneer, alhoewel er op hyves stond dat dat een negatief reisadvies heeft, dus ze weet niet of ze het kan omboeken. ik weet dus even niet of ze toch iets heeft omgeboekt of dat ze op vakantie is/gaat, etc..etc...maar zover ik weet gaat het goed met ink :) alleen idd nieuwsgierig wat het word...nog een meissie of toch een jochie :)

ik merk overigens wel dat ik me toch meer zorgen maak met deze zwangerschap dan met de vorige...mss omdat ik ouder ben, bewuster ervan ben en ook meer horrorverhalen heb gehoord? ben in ieder geval blij dat ze veel beweegt en veel wakker is...alhoewel ze de ene dag rustiger is dan de andere en dan maak ik me weer zorgen, hahaha...leuk zo'n cirkeltje :)

blijf het knap vinden dat sommige echt het geslacht niet willen weten, ik vind de kleertjes uitzoeken dan zo moeilijk en ik zie zulke leuke meisjes en jongens kleding...ik had het uberhaupt nooit gered, zit wel te twijfelen voor zo'n 4d echo rond de 30 ste week of zo...doen jullie dat?

fijn weekend meiden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden