Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames, als alles gaat zoals het hoort dan worden onze meisjes over 1 weekje gehaald op woensdag 25 januari ik ben dan 37 weken en 2 dagen.

Ze houden wel alles strikt onder controle dat mocht het eerder niet meer goed gaan wordt het natuurlijk een spoedje maar daar gaan we niet vanuit.

4x per dag bloeddruk meten en om de dag urine checken en bloed prikken en 3x per dag bloeddrukverlagers...moet goed komen toch?

Wel heb ik helaas ook nog een oorontseking en oogontsteking erbij gekregen..gratis en voor niks haha...nou ja mijn lichaam is gewoon een beetje moe aant worden en kan dan dat soort dingetjes niet meer aanvechten.

Bikkel en Fren..mooie buikkies hoor!!!

Potverdorie Melis, cake met witte choclade en muisjes..krijg gewoon zin der in hmmm

Meezie fijn dat de controle allemaal weer goed was, en je bloeddruk is supermooi voor deze termijn!

Sissy, jij had ook al van die prachtige buikfoto's geplaatst, jij draagt echt alles op je buik he? voor de rest ben je superslank!! Mooi hoor.

ik ga ff een dutje doen.

liefs stiertje

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje, het zit je ook echt niet mee he?! Het is dat je in Groningen woont, anders had ik ff zo'n cake voor je gebakken en langs gebracht!

Spannend om te weten wanneer je je meiden zeker weten kan gaan vasthouden!

Ondanks dat het liggen in een zkh alles behalve prettig/gezellig is, is het wel een geluk dat je er internet hebt.

Ik was daar zooooooo blij mee, voor m'n gevoel had ik dan i.i.g. nog contact met de buitenwereld i.p.v. alleen met de verpleging!

Sterkte meid, probeer nog ff van je zwangere buik te genieten! Hoop dat je oog/oorontsteking snel voorbij zijn!

Geplaatst

ik had gelukkig melis die mij "gezelschap hield" whahaha :) was idd even nieuwsgierig :) melis...ze past je broekje precies nu, staat super leuk ;)

stiertje, yeaj...een moment om naar uit te kijken

fren, wat een leuk buikje ;)

bikkel, jij hebt ook een mooie buik (fb en hyves)

jeanine en jrn, ben ook benieuwd naar verhalen en fotos, die van mij zal volgende week wel komen

voor de rest, sorry als ik iets vergeet, denk aan jullie allemaal :) xxx

[ATTACH=CONFIG]3377[/ATTACH]

Geplaatst

Wow Benbri: wat een mooie foto van jullie tweetjes! En wat een plaatje is je kleine meid!

Stiertje: gelukkig, je hebt nu een datum om naar toe te leven. Vervelend zeg dat je er ook nog een oog- en oorontsteking bij hebt gekregen. Je lijf kan niet zoveel meer hebben blijkbaar. Hopelijk houd je het nog een weekje vol zodat je meiden nog een weekje langer bij je kunnen zitten en groeien zodat ze daarna heel snel met jullie naar huis mee mogen.

Oh ja, heb inderdaad echt alleen buik. De gyn keek gisteren ook al toen ik aan kwam lopen (nou ja, waggelen). Zo van, jeetje, daar komt eerst een buik. Houd tot nu toe eigenlijk ook nog geen vocht vast dus ben idd nog heel slank op die buik na dan haha.

Geplaatst

ja, dacht...ik zal even vlug een foto'tje plaatsen van het frummeltje...nu ze niet zo "pasgeboren" meer is :). overigens is ze alweer een stukje dikker. schijn slagroom als borstvoeding te geven (wat het hilarische effect gaf bij mijn zoon die vroeg of hij slagroom op zijn toetje mocht...ja hoor, zei ik, wil je de linker of de rechterborst, hahaha :)

ja, ze heeft je broekje vandaag aan melis :) hij zit nu echt goed en het staat superstoer met konijnenslofjes (want dat kind van mij heeft echt megavoeten, hihi)

dank je wel sissy :) en buik ga je vanzelf wel missen. ik hield overigens ook veel vocht vast. je wil ook niet weten wat ik al uitgeplast heb, jeetje dat een mens zoveel moet plassen dan ineens ;) overigens zit er nog steeds 15 kilo aangeplakt, maar vind mijn buik eigenlijk best wel aardig plat al (voor 3 kinderen en net bevallen *grijns)

begin nu wel weer een beetje bij te trekken. vind het nog steeds vreemd dat ik niet meer zwanger ben, maar het doet me nu minder dan vorige week (leuk joh..kraamtranen zucht)

alhoewel februari een aparte smaak heeft voor me, want sja...ik hoor te bevallen in februari en nu ineens niet meer, dus dat is nog wel aanpassen :) ben verder zo nieuwsgierig naar jullie en wie er allemaal nog in januari gaat bevallen, want ondanks dat er niemand meer is van januari 2012 lijkt het wel alsof februari zich verplaatst heeft hahaha...alhoewel ik gelukkig de enige 1kind moeder ben, dus het komt vast wel goed met februari :) anyway...tot snel meiden xxx

Geplaatst

Bikkel en Fren, mooie buikies hoor!

Over dat trakteren, dat heb ik niet gedaan hoor. Ik werk in het onderwijs en ging de dag dat de kerstvakantie begon met verlof. Het was dus ook niet zo opvallend dat ik met verlof ging. Iedereen was elkaar goede vakantie aan het wensen en iedereen druk met het opruimen van alle kerstspullen enzo. Dus heb er niet zoveel nadruk opgelegd dat mijn verlof na de vakantie gelijk zou gaan beginnen.

Stiertje, nog maximaal een weekje en dan kun je de kleintjes gaan knuffelen! Lijkt me toch wel lekker dat je nu een datum weet. Wel erg vervelend dat je er nu ook nog allerlei ontstekingen bij hebt gekregen..... Houd vol hoor!

Benbri, wat een superschattige foto van jullie tweetjes.... smelt....

Ik neem aan dat Lianne ligt te genieten van haar kleintjes. Kreeg zij nou een ks? Dan kan het inderdaad wel even duren voordat we iets van haar horen.... En ik ben nog wel zo nieuwsgierig! Nou ja, het belangrijkste is dat alles goed met mams en de kindjes gaat.

Nou, ik ga zo de verloskundige weer eens met een bezoekje vereren. Kijken of moeder en kind weer worden goed gekeurd.

Geplaatst

Ja hoor, we zijn weer goed gekeurd haha. Bloeddruk was wel een beetje hoog. Maar volgens haar was vooral de onderdruk belangrijk en die zat nog keurig op 82 dus het was oke. Voor de zekerheid ook even mijn urine getest en dat was ook allemaal goed. Volgens haar was de kleine al mooi diep in het bekken gedaald. Dat gaat dus in ieder geval de goede richting uit haha!

Maandag weer terugkomen en dan nog een keer urine checken.

Geplaatst

Eef mijn onderdruk was ook 83 en dat was ook keurig, bij mijn vk doen ze standaard vanaf week 36 iedere week urine testen.

Stiertje wat fijn een datum!! Nu maar lekker gaan aftellen.

Hier ook cubcakes getracteerd met roze en rode marsepein. En op alle cakejes een leter geschreven met zo'n speciale schrijfpen. Samen maakte ze lieve meiden bedankt! maar ik kom daar na mijn verlof ook niet meer terug.

Benbri, geloof niet dat je zoon echt oo die slagroom zat te wachten, wel fijn dat de kleine het zo goed doet.

Hier vandaag lekker bezig geweest. De babykamer, onze slaapkamer en de hal boven helemaal gesopt en boven alle ramen gelapt. Ben even grote schoonmaak aan het houden in huis, want dat was alweer veel te lang terug. Vanmiddag wel helemaal gaar en verrot, dus vanavond, maar op de bank en een beetje freubelen.

Geplaatst

Oh haha die Meezie, ook toegegeven aan de nesteldrang?

Ik ben hier ook behoorlijk aan het soppen, terwijl ik normaal gesproken absoluut geen schoonmaakmiep ben.....

Niet dat het nu opeens mijn hobby is hoor, maar alles moet toch even schoon zijn. Als de kleine er eenmaal is, heb je er helemaal geen tijd voor toch?

Dan wil ik kunnen knuffelen haha!

Het enige nadeel is dat alles dat ik van de week heb schoongemaakt, over 2 weken waarschijnlijk weer viezig is.... Maar ja, ik blijf niet bezig natuurlijk. Alhoewel.... je weet maar nooit.

Misschien van het weekend de box maar eens in elkaar gaan zetten (althans manlief de opdracht daartoe geven). 2 weken voor de uitgerekende datum, is toch niet heel raar??

Geplaatst

Hihi eef ik ben ook niet van het schoonmaken, maar nu wil ik inderdaad alles schoon hebben, want wanneer heb ik er weer tijd en zin voor!! Probeer het wel een beetje beter bij te houden, maar dat is vast tijdelijk. Nu heb ik er ook meer tijd voor doordat ik niet meer werk.

De box staat bij ons al een week of 8 en misschien al langer, dit ivm de hond, we willen hem niet te plots in een hele veranderde situatie zetten. Du laten hem langzaam wennen aan de veranderingen. Is nu wel handig, want alle spullen die mee moeten naar het ziekenhuis staan erin.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Jammer dat Lianne zich nog niet gemeld heeft ben echt stiknieuwsgierig ..hihi.

Hier gaat het z'n gangetje, vanochtend weer geprikt voor de nier en leverfuncties en urine afgegeven en ctg gehad. CTG zag er goed uit dus de ladies gaan nog als een trein..da's ook te zien en voelen aan mijn buik..haha. Bloeddruk bleef gisteren nogal hoog ook na de pillen maar ik had opeens veel onverwachts bezoek en ze denken dat het daar mee te maken had..straks weer meten.

Zelf ben ik echt uitgeput, kan de hele dag wel slapen en dat doe ik hier ook veel.

ik wens jullie allen een fijne dag toe!!

veel liefs van een giftige stiertje

Geplaatst

Stiertje, fijn om te lezen dat het met je meiden goed gaat! Wel minder dat jij helemaal aan het einde van je latijn bent. Krijg je toevallig magnesium als medicatie? Hoop voor je dat je lever/nierwaardes goed zijn!

Onverwacht bezoek is idd een aanslag op je bloeddruk, weet er alles van :(

Zoveel mogelijk prikkels vermijden werd mij geadviseerd. Daardoor had ik na een week het idee alsof ik onder een steen had geleefd, maar ik mocht wel het ziekenhuis uit!

Sterkte nog ff, hou je taai!!

Geplaatst

Ja, hier nog een die intzettend nieuwsgierig is naar Lianne en de kleintjes.... Hopelijk laat ze snel iets van zich horen!

Stiertje, met jouw meiden dus alles goed. Dat is mooi nieuws! Wel vervelend dat jezelf zo moe bent, maar lekker veel slapen inderdaad. Dan gaat je bloeddruk misschien ook weer een beetje naar beneden.

Geplaatst

hey Stiertje Je bent duidelijk in goede handen. En ja bezoek kan ff heel erg vermoeiend en druk zijn... Rust goed uit en zorg goed voor jezelf!

Ik ben ook erg benieuwd naar Lianne!!

En Benbri wat een mooie meid heb je daar bij je op de foto!! Prachtige foto!

Hier ook wel poetskriebels maar ik ben te moe om me daartoe te zetten... Ik doe soms wel eens wat, zoals gister de ramen lappen... Grrrrr duidelijk helemaal voor niets geweest met die regen van vandaag. Ik hang tussen hoop en vrees de laatste paar dagen. Ik ben erg emotioneel en een volgend moment weer helemaal happy. Snap niets meer van mezelf.... Maarja gelukkig heb ik hier een hele lieve nuchtere man rondlopen die me zo ontzettend steunt in alles..

Vandaag weer op controle geweest en alles zag er prima uit. Bloeddruk ok, vruchtwater ok,. gewicht ok.. En beebje was blij aan het zwaaien op de echo. Nog 2 dagen en dan mag ie gewoon komen. Maar ik heb het idee dat hij het te goed heeft daarbinnen en dat hij gewoon nog lekker even blijft zitten.

We tellen af!!!!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Yes Fren, geniet ervan....de laatste loodjes zijn aangebroken ;)

Nog geen nieuws van Lianne? Ben zoooooo benieuwd!!!

Geplaatst

JAAAAAAAHHHHHHH, gehaald - verlof is ook hier aangebroken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fren - het een beetje goed af kunnen ronden voor je gevoel?

Ik moet zeggen dat ik het nog erg onwerkelijk vind dat ik nu voorlopig niet hoef te werken hoor! Niet echt afscheid genomen ofzo. Nou ja, laatste vergadering op beide woningen had ik cake met slagroom en blauwe muisjes getracteerd - was wel "echt", maar moest toen nog anderhalve week. Maar ben er nu ook wel aan toe. Erg moe! Gister had ik dagje samen met manlief vrij. Gingen boswandeling maken, raakten de weg kwijt en waren ipv uurtje anderhalf uur over een ongelijk weggetje aan het wandelen - au, vonden m'n rug en bekken niet leuk! Voor het eerst nu last van!

Irriteer me al de hele week aan de troep in huis en krijg dus ook schoonmaakdrang vrees ik. Had ik eigenlijk nooit verwacht, maar ja, blijkbaar ontkom ik er niet aan! Mogen maar s n start mee maken. Of misschien zelfs straks nog even de stofzuiger er in ieder geval vast door heen :-)...

Ook qua hormonen erg aan het schommelen merk ik. Heb me de hele tijd vrij stabiel gevoeld, maar laatste week zit ik echt snel te janken om niets!

Ben benieuwd hoe het met Lianne gaat ja!

En Benbri - lieve foto hoor! Fijn te horen dat je je buik al wat minder mist - ik kan het me goed voorstellen - ik mis hem nu al, gewoon het idee dat hij er straks niet meer is - oh jee, dat wordt dan dadelijk nog wat!

Geplaatst

Ik heb hetzelfde hoor ink, vind het heel raar da ik de komende 4 maanden niet naar m'n werk ga. Heb het wel goed afgerond, alles is overgedragen, zou ook echt niks kunnen verzinnen (nu) waar ik vannacht of volgende week wakker van ga schrikken ;-)

Had cupcakes gebakken en kreeg van m'n collega's een verwenpakket met dropjes, doucheschuim, tijdschriften etc. Heel lief!

Morgen wee naar de gyn en ook weer eens een echo. Ben benieuwd of kindeke al aan t indalen is, voor m'n gevoel niet namelijk, want ik moet echt rechtop zitten, anders beklemd ze m'n longen en dergelijke...

Geplaatst

Fren & Ink, wat heerlijk dat jullie verlof hebben vanaf nu! Respect dat jullie het zo lang hebben volgehouden :-D

Marjan, hoe was de controle vandaag? Hoop dat jullie mannetje is gedraaid en lekker is gegroeid.

Lianne, mocht je dit lezen.. Hoe is het met je en met je kleintjes?

Jrn, hoe gaat het met jou?

Meezie, mooie buikfoto heb je op Facebook! Alweer 38 weken, niet waar? Spannend hoor :)

Geplaatst

Lekker nestelen dames, geniet lekker van jullie verlof!!

Vandaag lekker koffie gaan drinken op het werk, ik verveel me thuis! Alles is klaar dus ben aan het aftellen! Op school kan ik lekker bijkletsen en krijg ik mijn dag goed om haha....maar vandaag wel voor de laatste keer! de volgende keer gaan we met een gevulde maxicosi!!!

Maandag 30 januari ga ik met een groepje vriendinnen nog een keertje lekker uiteten, de allerlaatste keer met ons ventje in de buik!

Morgen weer controle in Leuven, ben benieuwd want de buik lijkt met de dag dikker te worden dus ben benieuwd naar mijn gewicht!!

Geplaatst

Melis- thanx ;-)!

Iedereen heeft nu denk ik verlof uit dit topic, of niet?

Haha Bikkel, gaat volgens mij nog best hard zo op t einde hé? Ik heb ook echt het idee dat tie m'n buik bijna uitgroeit. zo hard als t nu ineens weer even lijkt te gaan!

Geplaatst

hey meiden.

kennen jullie het verhaal van de baby en het lampje?

Er was een een baby die lag in een stuit.

Moeder dacht " ja maar zo moet ie er niet uit!"

Ze pakte een lichtje en ging richting gezichtje.

De baby had het licht gezien en dacht " ik moet draaien misschien"

Hij draaide in het rond en zo kwam kop waar eerst zat kont.

Moeder was erg blij ermee, dit verkleint de kans op een keizersnee.

het is dus geluktsmilie5.gif

gisteravond dacht ik laat ik nog eens proberen met een fel zaklampje en meneer kwam in actie, eerst letterlijk dwarsliggen en toen auuwwwww dat deed best zeer en toen dacht ik al te voelen dat ie gedraaid was en het resultaat is daarsmilie1.gif

vanmiddag op controle geweest, meneer was idd gedraaid wat ik dus al vermoedde.

ook was ie gegroeid, beter dan vorige week!

hij werd nu geschat op 2300 gram.

volgende week donderdag krijg ik een ctg controle ( schijnt ook standaard te zijn ) en een bloeddrukcontrole dat krijg ik elke week.

had nu wel een spoortje van eiwit in mijn urine maar daar deden ze nog niks mee, geen reden tot zorg.

ga eerst even bijlezen hier, oja babykamer foto's

Foto-AVL6W6BW.jpgFoto-POKOPO3K.jpgFoto-QA7IMWDA.jpgFoto-TXERGZJF.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden