Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

whahahahaha...ja, dat klopt inkie. ik wil idd heel graag ook die kant op, maar ook voor de huishoudbeurs. maar ik had idd meer verwacht dat ik zo'n 3 weken bevallen zou zijn, niet bijna 2 maanden, hihi. blijft ook apart. vanmorgen keek ik naar dat lekkere toetje en bedacht me dat ik vandaag 39 weken zwanger zou zijn, maar man...hoe ze nu is wil ik er toch liever niet uitpersen, whahahaha. maar ze was wel mini bij de geboorte (46cm) maar wel 2900 gram al, dus dat is al een heel normaal geboortegewicht en dat met 36,5 weken...had dus wel een mega kind geweest, terwijl ze tot 3x aan toe bij de echo zeiden dat ze klein en dun zou zijn...duuuuh...maar die voeten, die zijn echt mega, hahahaha. maar zo'n mooi poppetje :). en inkie, fijn dat ik het mag hebben over mijn dochterlief, want voel me echt een beetje buitengesloten momenteel, waar jullie uiteraard niets aan kunnen doen.

Grappige is dat ik het net over haar had en ik voel meteen mijn tepels prikken (toeschietreflex) vanmorgen al het bed ondergelekt, hahaha...kan niet wachten tot jullie dat ook hebben :). stiertje zal inmiddels wel bevallen zijn...en lekker op de uitslaapkamer liggen denk ik? kweet niet hoe snel een keizersnede kan gaan.

anyway...ik ga iig wel naar de huishoudbeurs en de 9 maanden beurs. alleen jammer dat ik van sommige geen gebruik kan maken (belly paint, foto zwanger, etc) maar wel weer van de baby aanbiedingen :) maar ben wel nieuwsgierig wie de volgende is. zou officieel dan meezie moeten zijn :) anyway...probeer echt te genieten van je verlof. want daar heb ik eigenlijk niet eens van kunnen genieten, dus ik kan alleen maar zeggen, voor je het weet is het ineens voorbij! dus luister naar mama bri....GENIET! hihi..

veel liefs weer

Geplaatst

6e kinderziekte is een soort waterpokken toch geloof ik? (weet het allemaal niet meer hoor, bestond nog niet echt bij de eerste 2 ,hihi, ze verzinnen allemaal weer wat nieuws) maar zou idd even bellen.

je herkent het over het algemeen echt wel wanneer de weeen beginnen en zolang je kan praten gaat het ook allemaal goed en is het nog niet echt wat (klinkt fijn he haha) maar pas wanneer ze zo'n pijn doen dat je in je zelf gaat keren en niet echt meer "bij" bent, dan pas zijn het echte weeen. over het algemeen duurt een bevalling van de eerste iig wel rond de 15 uur geloof ik. dus zat tijd om thuis te komen. denk ook niet dat jullie daar druk om moeten maken hoor, maar goed...je hebt altijd uitzonderingen en ach..met toeters en bellen door bart weggehaald worden is altijd sensatie, whahahaha :)

Geplaatst

oh ja...ze zeggen idd dat beschuit met muisjes goed voor de bv is, maar ze vertellen er niet bij dat het ook superverslavend is. ik eet er minstens 6 per dag, muisjes zijn niet aan te slepen hier, hahahaha

Geplaatst

Ja, volgens mij wel - ze had iig allemaal kleine rode bultjes... Kom vandaag nog langs het bureau als ik vanmiddag ff bakkie ga doen bij m'n ma, dus dan stap ik wel even binnen om het te vragen / door te geven...

Nou, lijkt me leuk, met toeters en bellen weg gehaald worden - heel geruststellend idee!

Had jij wel last gehad van indalingsweeën Benbri?

Lijkt me trouwens erg apart, zo'n toeschietreflex!

En je moet je niet buitengesloten voelen hoor! Is misschien voor jezelf wat lastig als je je buik nog af en toe mist, maar jij kan nu al wel van dingen genieten die wij nog niet hebben en die horen we graag ;-)!!!

Geplaatst

Nou ff gebeld, want zat me te bedenken dat de assistente er niet is 's middags. Ze ging het gelijk even nakijken in de papieren met alle kinderziektes en dit vormde geen risico, dus mooi, weten we dat ook weer ;-)...

Geplaatst

ja, ik had ook last van indalingsweeen, volgens mij werd er hier nog op het forum gezegt dat ze daar nog nooit van gehoord hadden *grijns* dus je weet maar nooit ink hahaha...overigens zegt het niets hoor, dus don't worry. maar goh, wist ik het toch nog die 6e kinderziekte :) je hebt ook nog de 5e kinderziekte, maar wat dat precies was weet ik even niet meer :s erg he...

toeschietreflex is een ontzettende tinteling in je tepel en daarna ga je lekken, hahaha erg charmant als je geen tepellappen (zoogkompressen) in hebt. alhoewel die dingen net zo groot zijn als mijn tepels *zucht*

en sja, is ook wel zo dat ik weer van andere dingen geniet, maar het blijft gewoon zo vreemd, ook als ik naar haar kijk...en het idee dat met de beurs ik mss 3 weken bevallen zou zijn of zo ipv 2 maanden is ook zo'n rare gedachte, maar ach...het is zo gelopen en ondanks dat ik niet echt meer kan mee praten over weeen, zwanger wezen enzo, kan ik wel weer tips geven hoe ik het ervaren heb en waarje juist wel of niet aan denkt op zo'n moment (weinig dus, hihi)

thanx anyway *dikke knuffel*

Geplaatst

Kreeg nog een tip van een collega;

De billen van de baby direct na de geboorte insmeren met vaseline voor de meconium poep, die schijnt nogal plakkerig en moeilijk verwijderbaar te zijn!

Wellicht helpt 't..

Geplaatst

ja ben ook erg benieuwd naar stiertje.

begin de ongemakken nu meer te merken, moest net mijn zoon even uit de gymzaal halen, maar kleine stukje van auto naar zaal en dan binnenkomen alsof je de marathon hebt gelopen:)

Ik was na het eten gisteravond zo vreselijk moe dat ik door mijn man naar bed ben gestuurd gelijk met mijn zoon Lucas.

om 19.30.

Kon toen natuurlijk niet gelijk slapen, pas rond 21.00 in slaap gevallen en man kwam rond 24.00 uur in bed en daarna heb ik elk uur op de wekker gezien, de kleine is erg actief s' nachts.

Heb tussendoor wel geslapen maar ik heb van 01.00 - 06.00 elk uurgetal op de wekker gezien

vanavond wil ik wel weer optijd naar bed maar ik zei tegen mijn man dat ik niet weer om 19.30 naar bed ga maar tegen 21.oo uur ofzo of 22.00 uur en dan gaat hij gelijk maar mee dan maakt ie me ook niet wakker.

normaal gaan we ook echt te laat of val ik halverwege de avond op de bank in slaap.

ook meer last van harde buiken nu vooral bij opstaan en lopen, maar we gaan rustig door:)

mag nog niet komen moet nog even groeien hoor, ben er nog niet zat van maar de ongemakken wel minder fijn.

morgen komt mijn vriendin gezellig op de koffie en s'middags ctg controle en daarna door naar de gyn.

en dan is er weer een dag voorbij.

Geplaatst

nah ja zeg!!!

dit is toch ongelooflijk!!!

vertel net onder het eten tegen mijn man dat het net was net alsof ik de marathon heb gelopen.

zegt ie doodleuk " ja dat heb je toch ook gedaan? en wel de waggelmarathon" !!!

hahahah kwam er wel heel komisch uit.

maar die koffie kan ie lekker zelf gaan inschenken straks :D

Geplaatst

Ik heb vandaag voor het eerst eigenlijk een dag da ik denk, pffff! Moe, kon niet op gang komen vanmorgen, daarna eigenlijk op de bank geploft. Wel even vanmiddag de kast in de babykamer opgeruimd en gereorganiseerd, maar daarna weer op de bank. Mijn broertje kwam nog ff koffie drinken, en that 's it... Vanaf 4 uur op de bank film gekeken en constant harde buik of schoppend kindeke. Vermoeiende dag dus.

Hoe zou t met stiertje zijn?

Geplaatst

hey allemaal!

Stiertje zal nu wel helemaal verliefd zijn op haar kleintjes denk ik zo! In de zevende hemel.. ben zo benieuwd hoe het met haar gaat. maarja ik begrijp wel dat ze ff andere prios heeft hihi...

Ik ben weer helemaal bijgelezen en vooral dan de eerste ervaringen van benbri vind ik heel leuk om te horen! Dus benbri voel je niet erbuiten staan. Ik absorbeer al je informatie als een spons! Heerlijk om te lezen allemaal.

Hier vandaag ook weer controle gehad en helemaal goedgekeurd. De baby ligt helemaal ingedaald en vast. Dus daar kwamen die pijnlijke steken in mijn liezen vandaan! Wel indalingsweeen dus! Hij wordt nu geschat op een 3 ,3 kilo en ongeveer 50 cm. Dus dat is mooi in proporties zei de gyn.. Bloeddruk was mooi en mijn vocht vasthouden is ook minder geworden (dankzij bleekselderij!!!!!!)

Vanmiddag nog even op en neer gereden naar een vriendin van me in Utrecht om samen met manlief voor haar een stapelbedje in elkaar te zetten.. Nee ikke niet maar manlief met de kids aldaar! Was wel leuk om te zien hoe de mannen en jongens daar samenwerkten.

Op het toilet veegde ik wat slijmerigs met bloedsliertjes af.... Dus ik vroeg vriendin of dat dan misschien al de slijmprop was.. ja weet ik veel hoe dat eruit moet zien.. Ja zei ze. Dus zal niet meer heellang duren.... Owow.... Nee ik was wel blij eigenlijk. Ik voel me namelijk beter dan de eerste 8 maanden van de zwangerschap en heb het idee dat ik energie voor 10 heb. Dus ik kan het wel aan!

Op de weg terug in de auto kreeg in felle steken in mijn onderrug en krampjes in mn buik. Dus het rommelt daar wel al aardig..

Ik was ff bang dat het zou beginnen aangezien ik zon beetje elke 5-6 minuten een pijnscheut kreeg die daarna weer afzakte.

maar nu voel ik dus helemaal niks meer... Zal wel voorwerk zijn geweest... tenminste daar ga ik wel vanuit.

Als het vannacht heviger wordt dan staan we zo in de verloskamers. Zou dan wel 2,5 week te vroeg zijn.. maarja.... het is een sterke dat weet ik zeker!

Zo nu ga ik weer ff wijdbeens opd e bank zitten. Heb weer genoeg achter de pc gehangen voor vandaag en zometeen gaan we maar eens slapen. Wie weet wat vannacht nog allemaal brengt ;-)

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Ohh spannend nofje!!! Ben benieuwd of t gaat rommelen...

Dat energiegevoel herken ik ook, vooral de laatste dgn voel ik me beter als het hele 2e trimester!! Gek he terwijl ze zeggen dat de laatste loodjes het zwaarst zijn! Krijg ook reacties dat ik straal haha, tja ik heb me ook echt rot gevoelt dat 2e gedeelte...

Als het gaat rommelen dan alvast heel veel succes!

Geplaatst

Helaas nog geen nieuws van stiertje zie ik.... Ben zo nieuwsgierig! Maar die ligt natuurlijk lekker weg te zwijmelen bij haar 2 schatjes.

Nofje, de eerste voortekenen zijn er! Ben benieuwd of het vannacht heeft doorgezet?

Zo zie je maar, aan de volgorde van het lijstje is weinig logica te ontdekken.... Behalve dan dat het logisch is dat de tweelingmama's over het algemeen eerder bevallen dan de eenlingmama's.

Hopelijk mogen we snel goed nieuws lezen! En je bent over de 37 weken toch? Dus het mag!

Geplaatst

oh, nu kwam ik ook even kijken ja :) stiertje vrij logisch dat ie nog niet zo bezig is met ons, maar nofje...spannend...ook niets gelezen op hyves of fb, dus spannend :)

hier heb ik een heel hard huilende dochter, dus ik ga er weer vandoor

knufknuf

Geplaatst

pfffffff wat kan een vrouwenlichaam raar doen zeg...

Nou de halve nacht wakker gelegen met scherpe steken in mn rug die telkens zo om de 10-20 minuten kwamen en dan via mijn zij en benen wegtrokken. Tot een uur of 3 toen ben ik als een blok in slaap gevallen... Tegen half 6 weer wakker want manlief moest gaan werken. En rond 7 uur weer terug gaan liggen. Niet dat ik moe was. Integendeel. Maar tch maar ff gaan liggen. En toen na een half uur begon het weer met eerst lichtere steken en daarna wat heftiger. Tegen een uur of 9 hield het weer op, dus kon ik tot net door slapen.

Wel voel ik nu continue een hele zware druk op mijn schaambeen. Tis echt net alsof hij eruit gaat vallen ofzo (al weet ik dat dat niet zomaar kan).

Tussendoor heel even wat harde buiken gevoeld die ook wel iets pijnlijker waren dan normaal en vlagen van misselijkheid... (en dat ben ik de hele zwangerschap nog niet geweest).. Oh god zou het voorwerk zijn of is dit het prille begin van het echte werk? Ik durf bijna niet meer naar de vlos te bellen, want daar ben ik zo vaak geweest met niks.. Voel me zo een aansteller soms... maar ben ook best wel bang als ik eerlijk ben... Nou ja. Ik ben er klaar voor.. maar ook wel wat nerveus zeg maar....

Geplaatst

oh nofje, het klinkt zo bekend...met de eerste 2 had ik ook zo'n last van voorweeen en je doet er zo weinig aan. vlos bellen mag je natuurlijk altijd, maar die zeggen ook dat je eerst 1 a 2 uur weeen moet hebben om de 5 minuten voordat je gaat beginnen (ontsluitingsweeen) dus ik denk dat je echt flink last hebt van voorweeen. voordeel daarvan is dat je nu weet hoe een wee ongeveer gaat voelen (en meid, hoop zo dat je "gewoon" buikweeen gaat hebben) en dat deze weeen vaak wel je bm wat weker maken en zelfs 1 a 2 cm ontsluiting kan geven (geen zorgen, is normaal en mag ook, ik had het bij mijn 2e zwangerschap vanaf week 15 al die ontsluiting)

maar ben wel benieuwd....spannend, maar dat zou betekenen dat ook jij februari niet haalt, whahahaha....och, bikkel die doet de 1e he :)

succes lief en hou ons op de hoogte he :) maar kan ook nog wel even duren hoor....

Geplaatst

Ja als het goed is doen wij de 1e maar zal het ook niet vreemd vinden als ie eerder komt haha, blijkt toch "normaal" te zijn in dit groepje hihi

Geplaatst

Spannend Nofje!

Ja Bikkel - zouden IVF baby's gewoon standaard eerder geboren willen worden omdat de ouders er al extra lang op hebben zitten wachten ;-)?

Melis- nog bedankt voor de tip. Had m inderdaad wel s eerder gehoord ja, maar was m al weer vergeten.

Vanmorgen om 9:00 afspraak thuis met iemand van gastouder bureau om te kijken of ze iemand voor ons kunnen vinden - best lastig als je beiden onregelmatig werkt!

Daarna zijn we samen weer teurg in bed gekropen tot 12:00 - nog even lekker liggen dommelen, want voelde me nog erg moe - manlief slaapt erg onrustig tegenwoordig (of valt het me nu pas op???), dus telkens als ik bijna slaap, word ik weer wakker van hem...

Nu vandaag weinigh plannen - had me voorgenomen niet te gaan rommelen als hij vrij is. Heb nu dan ook als 1e dag in m'n verlof beetje rust in m'n kont, zelfs de gedachte als ons manneke nu zou komen is voor het eerst in me opgekomen zonder het benepen gevoel wat ik er telkens bij kreeg ;-)... Zou ik er dan toch op tijd wel aan toe zijn ;-)?!?

Geplaatst

Oh Nofje, wat spannend..... Het zullen inderdaad wel voorweeën zijn ofzo. Niet dat ik daar verstand van heb......

En tja, de verloskundige zegt inderdaad een uur lang om de 3 a 4 minuten weeën, dan pas bellen. Maar er is mij ook op mijn hart gedrukt dat je altijd mag bellen als je onzeker bent.

Dus....... Ze hebben liever dat je een keer te vaak belt dan een keer te laat en dat wil jezelf ook neem ik aan. Dus voel je geen muts, als je onzeker bent gewoon ff bellen!

Ink, ja hoor je bent er op tijd helemaal klaar voor. Vanaf 37 weken komt vast het besef dat het kan gaan gebeuren en dat is morgen zie ik!

Ik ben iedere dag nog wel aan het poetsen enzo, maar dat is meer bijhouden van wat ik 2 weken geleden ook al had schoongemaakt. Laat de kleine nu maar komen, want het huis is nog nooit zo schoon geweest haha en ik vind het alleen maar irritant dat ik sommige dingen nu al voor de tweede keer aan het soppen ben omdat het nu alweer stoffig is. Waar komt in vredesnaam al dat stof vandaan??? Op deze manier blijf je bezig natuurlijk.....

Gistermiddag een dvd'tje gekeken (De gelukkige huisvrouw). Nou, dat is dus niet echt een aanrader als je bijna moet bevallen. Gaat over een vrouw die nogal een traumatische bevalling heeft en vervolgens in een postnatale depressie belandt en niks met haar kindje te maken wil hebben en in een inrichting belandt. Zeker de beelden van die bevalling zat ik niet echt op te wachten. Met knippen en een totaalruptuur enzo..... Waarom kijk ik die film nu precies in deze periode??? Een voordeel: mijn eigen bevalling is vast niet zo'n hel als die uit de film.....

Geplaatst

Breek even in

Ik heb van mijn oude vk het advies moeten geven aan mijn nieuwe vk. Bellen is rijden.

Bij mijn eerste was ik met alleen maar wat rugpijn binnen 2 uur naar 8 cm gegaan. En echt alleen maar rugpijn. Om half 3 vk gebeld, ik kom vanavond wel even zei ze. Half 4 weer gebeld, kom nou echt maar even kijken. 15.50 was ze er en 16.21 was de kleine er. Ze heeft mijn vliezen moeten breken bij 9 cm. Het ging zo snel dat ik thuis ben bevallen.

Als je het niet vertrouwd bellen! Dat heb ik wel geleerd. Het was dat mijn vriend zei ik vertrouw het niet anders hadden we het zelf mogen doen......

Vandaar nu ook bellen is rijden. Ws omdat ze altijd zeggen dat een 2de sneller gaat.

Succes!!

Breek weer uit

Geplaatst

hihi....zou leuk zijn als we nu eens mee kunnen leven met een bevalling die spontaan op gang komt ipv door een rotziekte of iets :) ik leef alweer helemaal mee met je nof...en waarschijnlijk is het nog helemaal niets, maar je weet maar nooit (zie verhaal sandra, haha) superspannend iig...troost je. zodra je bevallen bent weet je precies wanneer, waar en hoelaat je eerste echte wee kwam :) spannendspannendspannend :) en sandra....jeeeeeetje wat lekker op zich dan hoor zo met die weeen :) hadden we niet kunnen ruilen, haha.

anyway...heb nu even rust, maar zal straks weer over zijn, dus hopelijk kan ik het in de gaten houden hier, maar met een wakkere dodo die last heeft van krampjes is dat best moeilijk :) (en ja, krijgen jullie lekker ook allemaal, hopelijk ben ik er dan weer vanaf, hahahaha) (moet toch wat voordelen halen uit het feit dat ik de eerste van 2012 ben he :))

hoe zou het zijn met jrn en jeanine eigenlijk? en stiertje? en nog veel belangrijker...de baby's? ik heb al amper tijd om te komen spieken hier of te reageren, dus kan je nagaan wat zij hebben met 2x zoveel om bezig mee te houden. maar wel nieuwsgierig hoe het gaat.

en bikkel, we zullen zien of het gaat lukken op die datum :)

Geplaatst

hey meiden ik ben ook weer terug van controle.

had eerst een ctg controle, ik vroeg nog hoe lang dat ging duren want direct daarna een afspraak bij de gyn om 14.15.

nou duurt maar een half uurtje hoor!! zei ze.

het was toen 13.20.

kleine lekker actief, maar om 13.00 uur lag ik er nog aan, en om 13.10 heb ik maar es op het knopje gedrukt, tegen 20 over 2 kwam ze bij me, " hier gaat de bel ook al heel lang" " ja sorry ik moest om 14.15 bij de gyn zijn"

de activiteiten van mijn buik waren ook goed te zien , of harde buiken of de kleine, ze kon er niks van zeggen wat het was.

maar goed hup naar de gyn, daar keken ze niet vreemd op en ze wisten dat ik daar was want hun maken die afspraak zelf.

ik zei tegen de gyn dat naar mijn idee ( weet ik wel zeker) dat de kleine weer in stuit lag en ja hoor!! mooi met zijn koppie naar boevn ( zi je wel ik ben niet gek!!):D

hij zei, volgende week weer kijken, en als ie dan nog in stuit ligt dan gaan ze afspraak maken voor geplande keizersnee.

of 6 of 13 februari, maandag is zijn O.K-dag

de kleine werd nu rond de 2500 gram geschat.

ik moet goed blijven drinken, bloeddruk was wel wat hoger maar ze maken zich geen zorgen omdat ik net aan kwam lopen en om die afspraak wat gestresst was kon ie hoger zijn.

urine was ook prima in orde.

dus erg spannend aan het worden.

als ik wel eerder weeen krijg moet ik direct bellen dus niet wachten tot om de 5 minuten.

vliezen breken ook direct bellen.

verder doe ik echt kalm aan, merk dat ik echt op het einde loop, waggel in dit geval:)

zeg alsjeblieft niks op FB de datum van keizersnee want ik denk dat ik dat lekker voor ons hou op de oppas na.

ik weet het nog niet, wat zouden jullie doen? die datum lekker voor je houden of wel vertellen, ja dan weet ik dat ze de hele morgen in spanning zitten enzo.( familie/vrienden) of ik zeg een andere datum:) ipv de 6de bv de 9de...

Geplaatst

Marjan, ik zou de datum voor mezelf houden.... Maar dat is mijn mening, vooral doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Het is toch wel leuk om het nog een soort van verrassing te laten zijn voor familie en vrienden. En een geheimpje met z'n tweetjes is ook wel zo leuk.

Ga je nog zelf proberen met een lampje om de kleine weer te laten draaien? Lijkt me best pijnlijk eigenlijk als zo'n groot kindje nog helemaal moet draaien....

Hoe sta je tegenover een keizersnede? Zie je daar tegenop?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden