Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wij hebben de datum tegen ouders verteld, schoonouders komen vanuit enschede en blijven die week in ons huis, zo hebben we tevens oppas voor de konijnen en ons huis en kan mijn mannetje ook zijn gang gaan! Mijn ouders en peettante hebben een hotel geboekt van de 1e tot de 3e dus die verblijven in de buurt van het ziekenhuis! Verder heb ik het hier verteld en aan mn beste vriendinnen! Op hyves en facebook geef ik alleen hintjes haha maar maak woensdag pas de melding dat hij geboren is!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden, spannend hier! Ik reageer even kort want hele middag met schoonmams op pad geweest. Wel super leuk Boxkleed gekocht en een extra omslagdoek en twee truitjes en een roze hoofdbandje van schoonmams gekregen. Nu afgepeigerd!

Marjan, ik zou de datum, mocht hè een ks worden, voor me houden, maar dat ben ik. Ik lig overigens iedere keer zo'n drie kwartier aan de ctg, morgen ook weer!

Ik plof ff op de bank, zal vanavond nog ff een buikfoto plaatsen, vandaag 37 weken!

Geplaatst

ik zou idd ook doen waar je je prettig bij voelt. ik ben van het delen en vooral omdat ik toch al slecht wat mezelf betreft mijn mond kan houden (dus don't worry meiden :))

maar je mag toch ook gewoon bevallen als de baby in de stuit ligt? waarom moet je perse een ks dan of is dat iets waar je zelf voor gekozen hebt?

anyway...nofje gooit ook een bom neer en zal ook even niet melden dat het niets is he (of doet ze het expres en is het toch stiekem wat geworden :))

nou ja...morgen voor mij weer een dag, want de avond is meestal druk :)

knufknuf

Geplaatst

Benbri.

ik weet het niet, ik zou niet zo willen bevallen als de kleine in stuit ligt.

hangt er ook vanaf hoe het in een stuit ligt, maar mijn gyn zegt geen risico te willen nemen met een stuitbevalling en gaat voor de ks.

Nofje spannend hoor:)

wij houden het lekker voor onszelf behalve de oppas.

als ik normaal zou bevallen dan ga ik ook niet bij de eerste de beste wee de hele familie en vriendinkring bijlangs bellen om te melden dat de bevalling begonnen is dus nu ook niet en ik vind het wel fijn om even bij te komen en genieten van ons kindje waar we al 8 jaar op wachten moesten.

ken iemand daar waren de ouders heel snel bij en die hadden de baby eerder vast dan de moeder, nou dat wil ik niet.

ze moeten toch een eindje reizen en zouden in spanning zitten, schoonmoeder nog aan de foon gehad en die wilde het van te voren ook niet weten, lekker doen wat jullie willen meissie zei ze!!

jullie weten het en de rest lekker niet:) zeg wel welke week maar de datum hou ik voor onszelf.

ik ga op de bank:)

Geplaatst

Een stuitbevalling lijkt me ook niks.... In dat geval zou ik ook gaan voor een keizersnede!

Wanneer o wanneer zouden we een berichtje van stiertje mogen verwachten? Hoe bedoel je nieuwsgierig.......

En Nofje??? Je maakt het wel spannend hoor!

En ik vind Meezie ook verdacht stil haha.... Het zou toch niet?

Geplaatst

Mooi buikje hoor!

Hier sinds 2 uurtjes bekkenpijn, heb mn man moeten vragen om mn benen af te drogen! Pffff doet echt zeer met lopen! Dus lekker fris gewassen het bedje in! Misschien indalingspijn ofzo...

Morgen voor de laatste keer op controle en dan woensdag voor het echte werk...yoehoeee! :-)

Geplaatst

Mooie buik Fren.

ik zal ook weer eens een foto maken!

ik ben ook 37 weken vandaag!!

Melis ook weer een weekje verder en de andere meiden.

Benbri volgens mij vroeg jij of ik er tegenop zie.

een beetje, ik weet niet wat ik moet verwachten met de ruggeprik en de herstelperiode, en zie wel op tegen het feit dat ik niet thuis slaap, heb nog nooit een nacht in het zkh doorgebracht en het lijkt me verschrikkelijk eenzaam, niet naast man liggen, en mijn kindje niet een nachtkus geven, denk dat hij daar nog meer moeite mee krijgt, hij is echt een mama's kindje en papa en hij botsen vaak. hoe doen ze dat met eten enzo....nou ja ik zie overal apen en beren op de weg ik weet het maar toch...:D alles is geregeld eventueel mocht het zo ver zijn. moet er een beetje vertrouwen in hebben.

ik duik nog even mijn bedje in , mijn zoon is al naar school met de taxi dus heb even tijd nog om lekker te slapen.

Geplaatst

ff kort want ik duik zo weer ff mn bedje in..

maar het gerommel houdt aan. Allemaal voorwerk denk ik. Gisteravond was het echt erg. Maar toch wel goed kunnen slapen uiteindelijk. We gaan afwachten maar ik heb het gevoel dat het misschien dit weekend al zover is..

xxxxx

Geplaatst

Ohhh spannend nofje!! We houden het hier in de gaten!! Je weet, zo snel mogelijk melden haha, nee hoor, als het zo is dan horen we het wel, eerst genieten van alles wat op je af komt!

Hier bijna klaar voor vertrek naar Leuven, gek idee dat het de laatste controle is, de volgende keer gaan we met een gevulde buik heen en gevulde maxicosi terug!!

Geplaatst

Moooooi Fren!!! Wow. Ik hoop het maandag live te komen bewonderen :)

zoals ik al zei, hierbij een fotootje van vandaag: 37 weken rond!(mijn ticker loopt een dag achter)
Geplaatst

Ink & Marjan (Fren gisteren, sorry dat ik niks geschreven had) vanaf vandaag mogen jullie bevallen, wauwie!!

Gefeliciteerd met de 37 weken mijlpaal, te gek!

Fren, mooi buikje heb je!

Ben beniuwd hoe het met Jrn, Jeanine & Lianne en hun kindjes is!

Geplaatst

Nofje spannend, hopenlijk komt het nu snel!!

Fren mooi buikje hoor!

Ben ook wel heel benieuwd naar de tweeling mama's maar de hebben het vast mega druk met hun kroost en het herstellen na de keizersnee.

Hoe zou het met stiertjebzijn?? Is wel heel stil nu.

Hier gister eindelijk mijn smartje en de bestelbus van mijn vriend verkocht en een nieuwere auto ervoor terug gekocht, dan kunnen we tenminste als gezin op pad. Werd wel tijd zo met ruim 39weken!!

Geplaatst

Fijn dat jullie een nieuwe auto hebben gekocht en de oude(re) hebben verkocht :-D

Oh ja Stiertje, hoe kan ik die nou vergeten? Op Facebook ook geen berichtje van haar gezien, hoop dat ook met hun alles naar omstandigheden goed gaat.

Ben begonnen met de perineum-olie-massage, althans manlief masseert de boel omdat ik er slecht bij kan. Ben benieuwd of het helpt!

Geplaatst

Jaaa, apart idee - vanaf vandaag mogen we thuis bevallen! En voor jou schiet dat nu ook al op Melis! Mag je als alles goed blijft gaan ook bij 37 weken thuis bevallen? Of mag / wil je dat niet? Wie had dat gedacht toen je zo ineens in het zh terecht kwam?!?

Fren - inderdaad erg mooi netjes buikje! Ga ook vandaag of van t weekend nog proberen wat foto's te maken van m'n plopbuik. Hij is niet zo bescheiden meer als die van jou geloof ik. Ben wel na afgelopen, op advies van Meezie (:-)) extra water gaan drinken en hou nu volgens mij wel iets minder vocht vast / ben geloof ik weer iets afgevallen, terwijl ik qua eten niets anders heb gedaan (ja, behalve de dropjes laten staan dan, snik, want heb ik zooooo'n trek in!!!)...

Nofje - spannend ook bij jou!

Benieuwd naar Stiertje!

Geplaatst

kom je pas achter als je gat bevallen :)

nofje, wat spannend....:) veel wandelen, vrijen uhm en alle andere bakerpraatjes uitvoeren hihi. overigens is een warm bad en wandelen geen bakerpraatje :)

ben benieuwd :) veel liefs /(ga mijn meissie aankleden, denk voor het eerst een jurkje aan :)

Geplaatst

Net terug uit het ziekenhuis en alles in orde. Weer een andere gyn (inmiddels ken ik ze allemaal geloof ik, haha) en deze gaf aan dat we ons echt geen zorgen hoeven maken. Ze denken echt dat de 'groeiachterstand' een gevolg is van meetfouten. Als de eerste net iets te ruim meet en de tweede net iets te krap, heb je al een verschil. Ze heeft nog gevoeld en het voelt als een mooi kindje (uiteraard!!) dat al een beetje aan het indalen is (thank God!). Verder ijzer, glucose en bloeddruk uit het boekje, dus niks aan de hand!Dank voor alle complimenten over mn buik. Ben er ook wel blij mee. Ben nu zo'n 10 kilo aangekomen, dus dat blijft aardig binnen de perken.Nofje, spannend hoor, ben heel benieuwd!

Geplaatst

Hier ook net weer terug van controle bij de vk. Bloeddruk was nu opeens hoog, maar ik hoefde geen urine mee te nemen omdat het de vorige keer goed was. Wil ze nu opeens toch even naar mijn urine kijken. Tja, ik was alleen net naar de wc geweest dus dat ging hem even niet worden.....

Hoef volgende week vrijdag pas weer terug te komen, maar als ik me deze week niet lekker voel zoals hoofdpijn moet ik eerder bellen dan gaan ze de boel toch nog een keer checken.....

Achteraf vind ik het toch wel een beetje makkelijk. Ik denk dat ik gewoon maandag ofzo even bel. Dan doe ik gewoon alsof ik hoofdpijn heb ofzo. Wil eigenlijk toch wel even dat ze nog een keer checken. Of ben ik nu te mutserig?

Geplaatst

neuh...je bent gewoon bezorgt en dat mag ook. tenslotte hebben we hier al genoeg verhalen over te hoge bloeddruk en ziekenhuisopnames enzo, dus ik begrijp je bezorgdheid wel:) en fren...ja, ze hadden tot 2x aan toe gemeten bij ons en ze bleven zeggen kleine baby en 2600 gram, maar het was toch mooi 2900 gram. een mm kan al verschil van een paar ons maken, dus niet zo druk maken :) (al begrijp ik het wel...deed ik ook, zelfs toen ze gewogen en al was)

met janis gaat het ook goed. groei en zo is ook goed. dus het lijkt wel alsof we allemaal in januari moeten bevallen ipv februari en dat iedereen last heeft van een hoge bloeddruk en dergelijke en dat ze onze baby's allemaal massaal te klein vinden :)

en wat komen eruit....gezonde sterke baby's :)

nofjeeeeeeeeeeee, leef met je mee en hoop dat het echt wat is :) zou zomaar kunnen. wel ideaal dat je zo de bevalling ingaat. zo heb ik het ook goed ervaren met de eerste en ondanks dat het een zware bevalling was vond ik het ideaal zo :) hopelijk ervaar jij dat ook zo.

verder hier een raar lijf (alweer) door die stomme antibiotica in het ziekenhuis. keel doet zeer, dus nu harstikke schor/hees. volgens mij nog steeds blaasontsteking, maar te lui om sochtends een plasje weg te brengen, rare uitslag om mijn mond (dokter denkt spruw) en dochterlief heeft spruw IN haar mondje. anyway...merk dat weerstand niet optimaal is in ieder geval.

veel liefs

Geplaatst

Eef! je kan ook altijd je urine even bij de huisarts/assistente laten checken.

ik moet elke controle urine meenemen.

Nofje nou spannend hoor, hopelijk rommelt het leker door en heb je van het weekend je kindje in je armen.

Ja thuis bevallen, dat gaat hem deze keer niet worden, als ik nu weeen krijg of mijn vliezen breken( liggen want nog niet ingedaald) dan moet ik meteen bellen ivm keizersnee.

het waggelen word steeds minder fijn, net een eindje met de hond gelopen nou ben echt bekaf, eerst even bijkomen.

Ja Stiertje hoe zou het zijn? erg nieuwsgierig hoor maar ze zullen wel lekker bij willen komen:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden